Je kan zeggen wat je wil maar hij is een van de weinige aanvallers die ook goed mee verdedigenquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Misschien dat Marco van Basten in hem een toekomst ziet als linksback.
Ja, daarom dus. Marco zal wel weer een 'meesterlijk' idee hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar hij is een van de weinige aanvallers die ook goed mee verdedigen![]()
Voor je het weet zet hij hem centraal achterinquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:48 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ja, daarom dus. Marco zal wel weer een 'meesterlijk' idee hebben.
quote:Ajax treedt woensdagavond tegen Slavia Praag aan met een zeer gehavend elftal. Omdat Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Gabri en Ismail Aissati ontbreken, heeft coach Marco van Basten een nieuw middenveld in elkaar moeten sleutelen.
Lindgren liep maandag tijdens de training een enkelblessure op, terwijl Aissati, Enoh en Gabri ook nog niet helemaal fit zijn. Het middenveld wordt hierdoor vermoedelijk gevormd door Vurnon Anita (foto), Siem de Jong en Urby Emanuelson.
Ajax is al zeker van de volgende ronde. De Amsterdamse club strijdt tegen Slavia Praag, dat al is uitgeschakeld, voor een zo hoog mogelijke klassering in de groep.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer; Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen en Vermaelen; Anita, De Jong en Emanuelson; Suarez, Cvitanich en Sulejmani
Nee, er moeten verdedigers BIJ, niet weg.quote:Bruno Silva vertrekt alleen bij miljoenenbod
Bruno Silva lijkt in januari niet te mogen vertrekken bij Ajax. De Uruguayaan is ontevreden in Amsterdam, waar hij naar zijn gevoel te vaak op de reservebank plaats moet nemen.
Volgens technisch directeur Danny Blind hoeft Silva de komende transferperiode echter niet te rekenen op een transfer. De Amsterdammers willen de verdediger niet kwijt. "Silva hebben we gewoon nodig", zegt Blind in gesprek met AD/Sportwereld. "Met Oleguer en Van der Wiel vormt hij een blokje van drie rechtsbenige verdedigers voor twee posities."
Toch is Blind bereid wat water bij de wijn te doen. Wanneer er een goed bod voor de back wordt neergelegd, wil Ajax wellicht toch praten. "Het is uiteraard wel zo dat ook Silva zijn prijs heeft. We zullen ons er ook weer niet voor afsluiten, mocht er een miljoenenbod op Silva worden gedaan."
Silva stapte afgelopen seizoen over van FC Groningen naar Ajax. De back, die in Noord-Nederland een uitstekende indruk achterliet, heeft zich in Amsterdam nog niet weten te onderscheiden. In totaal kwam hij pas achttien keer in actie voor de recordkampioen.
Zo is het maar net.quote:
wie andersquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:58 schreef Chadi het volgende:
Ik begin toch een graf hekel te krijgen aan Van Basten.. dat ie nog steeds vast houdt aan Oleguer..
Weinig power inderdaad.. Maar ja power is ook niet alles, zie Sno bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:03 schreef Pritt het volgende:
Wat een zwak middenveld, ik voorzie daar problemen tegen Slavia.
quote:Ajax hoopt de komende weken zaken te doen met Gregory van der Wiel (foto, links). De verdediger ligt vast tot 2010. Afgelopen maandag stond er een gesprek gepland tussen manager technische zaken Danny Blind en Hakim Slimani, de zaakwaarnemer van Van der Wiel. Maar Slimani was ziek waardoor het werd uitgesteld.
"Dat gesprek zou gaan over mogelijke contractverlenging van Gregory. Dat wil Ajax graag," bevestigt Blind. Ajax overweegt ook Leonardo een contractverlenging te offreren. Het contract van de Braziliaan loopt in de zomer van 2009 af. "We zijn zeer tevreden over hem. Als er een club komt in de winterstop laten we hem zeker niet voor een habbekrats vertrekken. Sterker nog: we beraden ons momenteel of we hem langer aan ons gaan proberen te binden." Leonardo heeft geen haast. "Ik wacht rustig af."
Ook Daley Blind en Toby Alderweireld, die tot 2010 aan de Amsterdamse club verbonden zijn, kunnen aanstonds een aanbieding verwachten. De beide talenten blijven ook na de winterstop bij het eerste meetrainen.
Goede zaak, ook van Leonardoquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax wil Van der Wiel, Leonardo, Blind en Alderweireld langer binden:
[..]
Van Basten is dus heus niet blind.quote:Van Basten ging ook nog in op het matige optreden van Oleguer de laatste wedstrijden. Hij wil de Spanjaard echter niet als zondebok aanwijzen. “Het samenspel in de achterhoede moet beter. Dat geldt voor Van der Wiel, Vertonghen, Vermaelen en dus ook Oleguer.”
Goedzo, verdedigers hebben we nodig.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hoe zou dat bij Daley gaan? Gewoon in huize Blind, na het avondeten?quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
Ook Daley Blind en Toby Alderweireld, die tot 2010 aan de Amsterdamse club verbonden zijn, kunnen aanstonds een aanbieding verwachten. De beide talenten blijven ook na de winterstop bij het eerste meetrainen.
[..]
"Ik zat na te denken over zakgeld verhoging, dat heb je ondertussen wel verdiend. En je mag voortaan een half uurtje later naar bed. Maar geen minuut later!"quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:17 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Hoe zou dat bij Daley gaan? Gewoon in huize Blind, na het avondeten?
Martina mag dus definitief vertrekken volgens nu.nlquote:Winterstop
Kennedy Bakircioglü, Dennis Rommedahl en Javier Martina mogen in de winterstop vertrekken bij Ajax. Trainer Marco van Basten heeft het drietal laten weten dat ze weinig toekomst hebben bij de Amsterdamse club. Vurnon Anita mag alleen op huurbasis bij een andere club gaan voetballen.
Van Basten weet nog niet of Bakircioglü, Rommedahl en Martina hun contract bij Ajax ook vroegtijdig willen beëindigen. ''Ik heb ze alleen laten weten dat ze achterin de rij staan. Dat betekent dat ze vaak op de bank of tribune zullen komen te zitten. Ik kan me voorstellen dat ze graag willen voetballen.''
jammer. Bij jong Ajax deed ie het altijd erg goed. Het is misschien slimmer om hem eerst te verhuren dan kun je daarna altijd nog zien of je hem verkoopt of houdt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Martina mag dus definitief vertrekken volgens nu.nl
Voortbordurend op:quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:17 schreef toma het volgende:
Helemaal geen verkeerd idee om Leonardo een langer contract te geven. Hij is een speler die op alle posities in de voorhoede uit de voeten kan. Zulke spelers moet je er ook bij hebben.
quote:Ajax laat Leonardo niet meer tussentijds vertrekken. "We zijn heel tevreden over Leonardo", zei trainer Marco van Basten. In de zomer stond de Amsterdamse club nog wel open voor een vertrek van de Braziliaanse aanvaller.
Dennis Rommedahl, Kennedy Bakircioglu en Vurnon Anita mogen wel uitkijken naar een andere club. Over Robbert Schilder en Siem de Jong wordt later een beslissing genomen.
Siem de Jong sowieso houden, en nu we amper verdedigers hebben rondlopen lijkt het mij ook wel verstandig om nog een linksback achter de hand te hebben.quote:
Toch raar dat hij in een half jaar tijd bij veel spelers een andere mening heeft gekregen. En Siem de Jong moet gewoon een fatsoenlijke kans krijgen (al hebben we wel veel middenvelders). Misschien 1,5 seizoen verhuren ofzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Siem de Jong sowieso houden, en nu we amper verdedigers hebben rondlopen lijkt het mij ook wel verstandig om nog een linksback achter de hand te hebben.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het ook wel goed dat hij open staat voor ontwikkelingen en dat spelers daadwerkelijk een kans kunnen grijpen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:32 schreef Breach het volgende:
[..]
Toch raar dat hij in een half jaar tijd bij veel spelers een andere mening heeft gekregen. En Siem de Jong moet gewoon een fatsoenlijke kans krijgen (al hebben we wel veel middenvelders). Misschien 1,5 seizoen verhuren ofzo.
Niks verhuren, gewoon wat vaker opstellen. De Jong heeft tegen NAC ook weer prima gespeeld en dat was tegen Twente niet anders.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:32 schreef Breach het volgende:
[..]
Toch raar dat hij in een half jaar tijd bij veel spelers een andere mening heeft gekregen. En Siem de Jong moet gewoon een fatsoenlijke kans krijgen (al hebben we wel veel middenvelders). Misschien 1,5 seizoen verhuren ofzo.
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:43 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Niks verhuren, gewoon wat vaker opstellen. De Jong heeft tegen NAC ook weer prima gespeeld en dat was tegen Twente niet anders.![]()
Zie persoonlijk liever De Jong dan Sarpong.
Sulejmani geeft trouwens best een paar aardige voorzetten. Zoals hij sowieso best wel veel assists geeft enzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:51 schreef _Mike_ het volgende:
Ik heb nog steeds die actie van de Jong niet terug gekeken, ff filmpje zoeken.
Edit: 3:00
http://ajax.aegon.nl/index.php?id=1&video=18550
Niet helemaal waar, Elia vond ook dat hij het niet kon maken tegenover de supporters van Ado op dat momentquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:34 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Piet Keizer zei koop hem en laat hem gewoon bij de selectie rijpen net zoals Babel. Maar Ten Cate zei gelijk nee we verhuren hem eerst 2 jaar. En toen wou Elia niet meer.
Ten Cate en Van Geel hebben ons heel wat geld gekost.
Doe Rommedahl d'r gewoon ook bij. Voor als ze snel beslissen. En voor als ze laat beslissen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:35 schreef M0NTANA het volgende:
Elia en Douglas voor Kennedy en een zak met geld!
quote:Van Basten bevestigt interesse in Elia
Ajax heeft zich bij FC Twente gemeld om Eljero Elia in de winterstop over te kunnen nemen. Dat heeft Marco van Basten dinsdag bevestigd tegenover het ANP. De oefenmeester van de Amsterdammers en de flankspeler hebben zelfs al een eerste onderhoud gehad.
"Wij vinden Elia een hele goede voetballer", verklaarde Van Basten dinsdag. "Daarom hebben we aan FC Twente gevraagd of we met hem mochten praten. We overleggen nu intern hoe we verder moeten handelen."
Ajax zou volgens het ANP nu een bod voorbereiden op dé revelatie in de eredivsie. De 21-jarige aanvaller zou met een transfer terugkeren op het oude nest. Van 2000 tot en met 2002 was Elia actief in de jeugdopleiding van de Amsterdammers (C2 en C1). Na zijn verblijf bij Ajax ging Elia bij ADO Den Haag voetballen, waar FC Twente hem in 2007 wgplukte. Tot dusver kwam Elia tot 45 wedstrijden voor de Tukkers, waarin hij zeven doelpunten wist te maken. Bij FC Twente heeft de buitenspeler nog een contract tot medio 2010.
Waarom vreemd? Ik gun het hem wel en ik hoop van harte dat hij een mooie carrière uitbouwt die hij afsluit bij Ajax.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:46 schreef BB-boy het volgende:
Huntelaar heeft vandaag getraind bij Real les ik net.
Blegh, ik vind het toch een rare situatie.
Tuurlijk gun ik het hem, maar de transferperiode is nog niet aangebroken en hij is al van ons afgepakt (althans zo voel ik het).quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom vreemd? Ik gun het hem wel en ik hoop van harte dat hij een mooie carrière uitbouwt die hij afsluit bij Ajax.
Zou Seedorf ooit nog terugkomen om ons, net als zijn jeugdidool destijds, de CL te schenken??![]()
![]()
![]()
Een mens mag dromen toch?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:18 schreef Black-Death het volgende:
Er moet echt een verdediger bij komen, snap niet dat ze nu met Elia bezig zijn. Als ze dan toch in Enschede zijn moeten ze meteen even Douglas en/of Wielaert meenemen. Als er deze winter wel aanvallers maar geen verdedigers bijkomen vind ik het wanbeleid.
Aissati gaarne met de Jong als backup.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:13 schreef El_Bassie het volgende:
De Jong moet in ieder geval elke week spelen, als hij daarvoor verhuurt moet worden, dan is dat maar zo. Dan zou het wel lekker zijn als v. Basten in ieder geval volledig voor een andere speler als spelverdeler kiest.
Hoe zouden die contractonderhandelingen van Blind met zijn zoon gaan? Zo van "Jongen, als je dit niet tekent ga je vanavond zonder eten vroeg naar bed hoor."quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij nou zo uitzonderlijk getalenteerd is. Jij wel?quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef Mindstate het volgende:
Hoe kun je er nou nog niet zeker van zijn het contract van Siem de Jong te verlengen...
Simpel, hij speelde kut deze seizoenshelft.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef Mindstate het volgende:
Hoe kun je er nou nog niet zeker van zijn het contract van Siem de Jong te verlengen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |