DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Afwachten inderdaad, kan 'm ook net wel worden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:30 schreef Wooldoor het volgende:
Ik denk niet dat het hem gaat worden met dit middenveld
quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:30 schreef Zwansen het volgende:
Lol. Ik dacht dat het al om half 8 begonnen was. Zie ik ineens die TT. Ik denk het zal toch niet he...
Gelukkig maar.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:30 schreef Zwansen het volgende:
Lol. Ik dacht dat het al om half 8 begonnen was. Zie ik ineens die TT. Ik denk het zal toch niet he...
Gelukkig maar.
Nog twee te gaan!quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:12 schreef VoreG het volgende:
En dat is één
Doordat die man zo slecht is kan je gewoon nooit een man meer krijgen op het middenveld. En verdedigend heb je geen drol aan die gast.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:32 schreef Wooldoor het volgende:
Tering wat is het slecht zeg, Oleguer springt er echt uit met van der Wiel.
Vertonghen is wel echt goed bezig en Lindgren ook wel.
Marco heeft gewoon de verdediging verneukt door telkens die Oleguer in bescherming te nemen. Het is heel simpel.. van der wiel speelde goed centraal die laat je centraal spelen .. je gaat hem niet back zetten omdat die Oleguer daar niet goed speelt. Vervolgens haal je daarmee die jonge jongen ook mee uit vorm. Laat staan Silva op rechts Van der wiel centraal. Geen geouwehoer slechter dan dit kan niet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Marco neemt de verdediging op de schop, prima.
Jammer dat die kopbal er niet in ging..quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die tweede goal heeft ie helemaal in zijn eentje verdiend.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:34 schreef sjimz het volgende:
Gewoon tegen De Graafschap Oleguer op de bank of stiekem hopen dat hij tijdens rellen wordt opgepakt ofzo.
Inderdaad. Vertonghen werkte echter verder wel gewoon hard de hele wedstrijd, en verpest niet 9 van de 10 passes.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou, die kans van Kolkka was net zoveel de schuld van Vertonghen als van Oleguer.
Die analyses van die kale zijn echt pretting, hij spot echt heel veel..
Ja dat kan wel maar zag je hoe Oleguer uitliep? Dat is geen goede loopactie ook..quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou, die kans van Kolkka was net zoveel de schuld van Vertonghen als van Oleguer.
Die analyses van die kale zijn echt pretting, hij spot echt heel veel..
Ja, ik had het ook niet over de rest van de wedstrijd hoor.. Maar iedereen viel over Oleguer, terwijl hij op een domme manier andermans fout goed wilde maken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:51 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Inderdaad. Vertonghen werkte echter verder wel gewoon hard de hele wedstrijd, en verpest niet 9 van de 10 passes.
Echt, wanneer ziet Van Basten het eens. Die Oleguer mag de bank niet eens warm houden. Ruk het Ajax shirt van z'n lijf en laat het hem nooit meer aantrekken. Wat een ongelofelijke prutser
Eerlijke en goede analyse.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wel eerlijk van Kwakman om toe te geven dat het een pingel was, jammer dat ie zo jankt om die kaarten..
Ja, maar dan hoef je dat niet 4x te herhalen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Eerlijke en goede analyse.
Ik vond de meeste kaarten ook wel makkelijk gegeven hoor aan NAC spelers.
Die eerste van Kwakman en die van Mtilinga vond ik niet nodig.
Inderdaad bij die eerste gele kaart bleef ie al met zijn lulletjes porum te lang voor de bal staan dus terecht geel en bij de pingel was ie gewoon dom en wederom geel.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wel eerlijk van Kwakman om toe te geven dat het een pingel was, jammer dat ie zo jankt om die kaarten..
Omdat Lindgren een ras ariër is jwt!quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:05 schreef SCH het volgende:
Gefeliciteerd allemaal, en sjimz
Waarom maakte Lindgren de Hitlergroet na zijn goal?
Neonazi natuurlijk, vandaar die geschoren kop.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:05 schreef SCH het volgende:
Gefeliciteerd allemaal, en sjimz
Waarom maakte Lindgren de Hitlergroet na zijn goal?
Vooral omdat ie gewoon slim speelt en zijn ballen coacht en dergelijke.. die ballen die hij geeft dwingen een speler vooruit te voetballen en liggen al klaar voor de volgende actie vooruit.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:14 schreef Landgeld het volgende:
Ik blijf het geweldig vinden, zo'n nieuwe Blind op het veld. Dat doet toch wel iets, toch
quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als f'noord nou ff 8-0 wint morgen...
Toch geef ik hem tot het einde van het seizoenquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:29 schreef Suijk het volgende:
Ik ben nooit zo voor het afserveren van nieuwe spelers, maar Oleguer maakt het me wel heel moeilijk...
Het is te hopen dat Ajax niet de fout maakt door een spits te kopen, geld naar verdedigers zal er moeten!quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:19 schreef Pritt het volgende:
Geld dus investeren in een degelijke verdediger en verder in de kosten snijden door nutteloze spelers te verkopen. Verder speelde Jan erg degelijk maar ja, dat kan je eigenlijk elke wedstrijd zeggen.
Moet je ook zuipe en alles voor de wedstrijd dan heb je er minder last vanquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:49 schreef _Mike_ het volgende:
Gadverdamme wat was het weer koud, mijn ballen zaten aan het stoeltje vast gevroren.
Oja, kan iemand een ticket voor Oleguer boeken?
Oleguer Presas, nieuwe cultheld of superaankoop?quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:49 schreef _Mike_ het volgende:
Gadverdamme wat was het weer koud, mijn ballen zaten aan het stoeltje vast gevroren.
Oja, kan iemand een ticket voor Oleguer boeken?
Kon niet was de Bob vanavondquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:51 schreef Jasza het volgende:
[..]
Moet je ook zuipe en alles voor de wedstrijd dan heb je er minder last van
quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Oleguer Presas, nieuwe cultheld of superaankoop?
Dat is niet waar natuurlijk. Hij speelt beroerd de laatste paar wedstrijden, maar de start van het seizoen vond ik hem nog redelijk.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:45 schreef HeatWave het volgende:
Dramatisch begin, hele slchte eerste helft met veel mazzel, tweede helft iig stukken minder slecht. Geluk dat Amoah er niet bij was, anders had je vandaag niet gewonnen denk ik met al die kansen voor NAC. Wel redelijk effectief met de kansen omgegaan als Ajax zijnde.
maar echt, komop, als je morgen Oleguer met een cheque van 1 miljoen ERBIJ bij Volendam aankomt zeggen ze nog nee, die man heeft helemaal niets in het betaald voetbal te zoeken. Tot nog toe de allerslechtste speler in een Ajaxshirt tot nog toe....
quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:05 schreef _Mike_ het volgende:
Is er al ergens een samenvatting/interview te vinden?
Vanavond maar over het algemeen bedoel ikquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:10 schreef Wooldoor het volgende:
Ook verdedigend was hij vandaag zeer zwak, hij stond 3 meter van zijn man af te dekken.
Dankuquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:10 schreef Longmen het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=3n76cim6sp
In Spanje niet nodig? Barça doet niets anders dan vanuit achter opbouwen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:07 schreef Jasza het volgende:
Oleguer is verdedigend best ok hoor, niet gaan overdrijven, opbouwend is het inderdaad erg slecht, maarja in Spanje heb je dat niet echt nodig he.
Als wij is wat meer creativiteit op het middenveld hebben valt het ook minder op.
Jeetje dat is wel heel ergquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:45 schreef HeatWave het volgende:
Tot nog toe de allerslechtste speler in een Ajaxshirt tot nog toe....
Heeft die eigenlijk wel in het eerste gespeeld uiteindelijk?quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoe kan hij Gabrich al weer zijn vergeten
Barça bouwt op via de creative man of de vleugels, daarnaast was die pass bij de 1-0 vandaag best netjes hehe.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Danku
[..]
In Spanje niet nodig? Barça doet niets anders dan vanuit achter opbouwen.
14 keer dacht ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:15 schreef Suijk het volgende:
[..]
Heeft die eigenlijk wel in het eerste gespeeld uiteindelijk?
Onzin, Puyol verzorgt het ook regelmatig...quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Barça bouwt op via de creative man of de vleugels, daarnaast was die pass bij de 1-0 vandaag best netjes hehe.
Ja maar Milito moet je de bal ook niet geven, zelfde verhaal als bij Ajax.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:17 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Onzin, Puyol verzorgt het ook regelmatig...
Oleguer moet gewoon gedumpt worden.
Lekker fluitconcertje.quote:
Bittere tears.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:24 schreef _Mike_ het volgende:
Het afscheid voor Lurling was vandaag ook weer prachtig.
Hehe tering inderdaad zeg, ik vraag me af of Subbie nog een stem heeft na zo'n avondquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:40 schreef Silenus het volgende:
De Goesj had trouwens in de eerste helft wel z'n nieuwe megafoon op standje 10 staan zeg, jezus mina.Het hele stadion kon 'm horen.
En natuurlijk mooi van Zuid, het 'wij willuhhh tietuh zien'!
Achja, 3-0, prima. Rest van het weekend vrij, heerlijk.
Ga je volgende keer weer ineens de kroeg uitrennen en dan tram 9 inspringen om een rondje te rijden met de tram?quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:42 schreef Noshiba het volgende:
Godverdomme zat om half 2 al op rembrand ofzo hele dag lopen zuipen en nog een aantal gekke dingen.
Wedstrijd was oke, veelste slap in het begin zoals gewoonlijk
zag een aantal maten van me die die-hard ado fan, psv fan en kakkerlakken fan zijn en zaten op 425
sssssssssssttttttquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ga je volgende keer weer ineens de kroeg uitrennen en dan tram 9 inspringen om een rondje te rijden met de tram?![]()
Mongolenactie pur sang haha
Haha ik ben altijd netjes dus dat was ik nietquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:46 schreef Noshiba het volgende:
[..]
ssssssssssstttttt
dat jij nou zo een achterlijk harde boer laat in de mac dat iedereen naar je kijkt en je dat 338439x moet vertellen
Hehe zowel bij Fey als Ajax hebben ze een hekel aan hemquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:24 schreef _Mike_ het volgende:
Het afscheid voor Lurling was vandaag ook weer prachtig.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:17 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Onzin, Puyol verzorgt het ook regelmatig...
Oleguer moet gewoon gedumpt worden.
quote:Wissels
65'
Speler uit Oleguer
Speler in Daley Blind
ik had een dikke winterjas aan en ik verging bijna van de kou. Wat een mafkezen joh.quote:Op zaterdag 13 december 2008 01:18 schreef Jasza het volgende:
Haha ook naast 410 stonden er genoeg zonder shirts, stelletje snuivers.
Niet momenteel hoor. iig niet bij mij. Ik roep al voor hij een Ajax shirt droeg dat t niks was en helaas niks zal worden. Maar ja das mijn mening.quote:
Ik niet, hij verdient geen kampioenschap. Hij is dé speler die het in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:33 schreef superjood het volgende:
[..]
Toch geef ik hem tot het einde van het seizoen
Wtf heb jij gerookt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:07 schreef Jasza het volgende:
Oleguer is verdedigend best ok hoor, niet gaan overdrijven, opbouwend is het inderdaad erg slecht, maarja in Spanje heb je dat niet echt nodig he.
'Momenteel'quote:
Ja maar een mod heeft de TT veranderdquote:Op zaterdag 13 december 2008 02:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zekers! Leuk ook dat dit topic eerder gestart is dan zn 1e goal.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 03:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja maar een mod heeft de TT veranderd
Wazig.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:32 schreef finsdefis het volgende:
Op de weg terug in de trein trouwens omg wat een kansloos figuur. Een of ander oud vrouwke die d'r dochter (van 13) aanspoorde om naar een groep gozers van 18/20 te lopen om ze d'r MSN adres te geven. Al die gozers zingen "Pijpen pijpen pijpen voor 'n euro" ofzo en die moeder gewoon meezingen wtf
je zou maar zo'n moeder hebben.
Ik rook alleen tabakka'squote:Op zaterdag 13 december 2008 03:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wtf heb jij gerookt?
[..]
'Momenteel'
Lees de afgelopen 100 topics eens terug.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 05:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Ook terug. Dan denk je, leuk, de stad in geweest zeker... Nee, godver drie uur met pech langs de weg gestaan.
Koud, slechte pot, goede potten bier, koud. Dat was het wel. Aardig verrot nu...
quote:'Van Basten introduceert nieuw premiestelsel'
De nieuwe spelers van Ajax en Ajacieden die hun contract hebben verlengd na de komst van trainer Marco van Basten incasseren bij het binnenslepen van de landstitel maximaal driehonderdduizend euro. Dat meldt De Telegraaf in haar zaterdageditie. Daartegenover staat dat zij geen winstpremie meer ontvangen.
Het nieuwe premiestelsel is een idee van Van Basten, die vindt dat thuiswedstrijden tegen pakweg FC Volendam simpelweg gewonnen moeten worden en dat daar geen beloning tegenover hoeft te staan in de vorm van een winstpremie. Daarnaast zou de kampioensbonus een extra prikkel voor de selectiespelers moeten zijn.
Op basis van de oude contracten kregen de Ajacieden volgens de ochtendkrant drieduizend euro per punt, dus negenduizend euro bij een overwinning. Afgelopen seizoen haalde Ajax 69 punten en ontving een speler die elke wedstrijd in actie kwam 207 duizend euro. Nu is het 300 duizend euro of niks, waarbij aangetekend dat het bedrag naar rato van het aantal (mee)gespeelde wedstrijden wordt uitgekeerd.
Goed idee.quote:
Heb jij hem al 1 goede en degelijke wedstrijd zien spelen dan?quote:Op zaterdag 13 december 2008 08:55 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb hier nog niets gelezen over Sulejmani. De man van 16 miljoen is tot op heden nog erg onzichtbaar geweest. Wat denken jullie daarvan? Naar de 10? Wat is er trouwens met Oleguer? Is die knakker door de Chinese gokinstituten omgekocht ofzo?
Lindgren was sterk maar over het algemeen veel te wisselvallig. Emanuelson en vd Wiel speelden net als tegen Volendam een zwakke wedstrijd... Vertonghen was ook niet bijsterend gisteren.
Mooi om te zien wat het zelfvertrouwen met Cvitanich deed na de 1-0.
Om zelf maar even antwoord te geven:quote:Op zaterdag 13 december 2008 08:55 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb hier nog niets gelezen over Sulejmani. De man van 16 miljoen is tot op heden nog erg onzichtbaar geweest.
en...quote:Marco van Basten weet nog steeds niet op welke positie Miralem Sulejmani het beste tot zijn recht komt. De jonge Serviër kwam afgelopen zomer voor 16,25 miljoen euro over van SC Heerenveen. Dit seizoen raakte hij al snel geblesseerd, maar nu lijkt de aanvaller weer helemaal terug.
''Hij is nu voor honderd procent fit en hij speelt een belangrijke rol in het elftal,'' aldus Van Basten tegenover het ANP. Sulejmani werd de afgelopen weken steeds voortijdig vervangen omdat hij nog niet helemaal fit was, maar nu zou de 19-jarige Sulejmani dus de hele wedstrijd kunnen spelen.
Van Basten moet alleen nog bekijken waar 'Mickey' het beste tot zijn recht komt. ''Voor het team is het het beste als hij veel aan de bal is, maar we moeten wel voor de balans in het elftal zorgen. Hij is zeer zeker bereid om mee te verdedigen, maar het ligt niet in zijn aard. Daarom verschilt het nog wel eens op welke plek Mickey speelt,'' besluit Van Basten.
quote:John Goossens zal vertrekken bij Ajax. Dat zegt de speler van Jong Ajax tegenover Het Parool. Goossens speelt wekelijks goed in het Beloftenelftal, maar desondanks kreeg de jongeling te horen dat hij geen toekomst meer heeft in Amsterdam. Dat meldt Het Parool.
Goossens, die bij Jong Ajax vaak als linksback speelt, heeft desalniettemin nog een duidelijk doel voor ogen. ''Ik ga via een omweg proberen de top te bereiken,'' zegt Goossens, die nog een contract heeft tot medio 2011.
quote:Het contract van Robbert Schilder loopt komende zomer af. De jeugdinternational zit wekelijks op de bank bij Ajax, maar komt nog maar weinig aan spelen toe. Tot nu toe moest hij het doen met twee basisplaatsen en vijf invalbeurten. Schilder wil meer, zo geeft hij aan tegenover Het Parool.
''Ik ga binnenkort met technisch manager Danny Blind praten,'' zegt Schilder, die onder Van Basten vooral speelt als linkervleugelverdediger. ''Ik zit elke week bij de selectie, maar wil graag meer spelen.''
Mocht Ajax Schilder een nieuw contract aanbieden, weet Schilder nog niet of hij er op in gaat. ''Pas als ik weet wat het voorstel van Ajax is, kan ik zeggen wat ik ervan vind.''
Ik geloof dus geen ruk meer van wat Blind zei over geen nieuwe aankopen (hoog uit een investering van max 5 miljoen).quote:Voor Ajax was de loting van de groepsfase in de UEFA Cup allesbehalve lucratief. Dat zegt financieel directeur Jeroen Slop in Ajax Life. Ajax speelde in het Europees toernooi thuis tegen Zilina en Slavia Praag, terwijl de Amsterdammers in het buitenland speelden tegen Aston Villa en Hamburger SV.
Slop had dat liever andersom gezien. ''De grootste deceptie was de loting,'' aldus Slop, die al weer tien jaar in de directie van Ajax zit. ''We droomden van thuiswedstrijden tegen Aston Villa en HSV. Dan hadden we de mensen wat te bieden, zat het stadion vol. En Zilina en Praag zijn goedkopere steden om naar te reizen. Het werd juist andersom. Tegen Zilina was het halve stadion leeg. Dit programma was een klap voor de loting.''
Ook de uitschakeling in het KNVB Beker-toernooi komt de begroting niet ten goede. ''Dat we vroeg zijn uitgeschakeld in het bekertoernooi is natuurlijk niet goed. We moeten afwachten wat we op transfergebied gaan doen, en hoe ver we komen in het UEFA Cuptoernooi. Hoe verder we komen, hoe meer we verdienen. Dat is wel positief, maar een UEFA Cupjaar is geen Champions League-jaar,'' sluit Slop af.
Sno is naar mijn mening een echte Van-Geel-aankoop.quote:Evander Sno zit vrijdagavond weer op de bank bij Ajax tijdens het competitieduel tegen NAC Breda. Vorige week tegen Volendam zat Sno niet bij de selectie van trainer Marco van Basten. Dat verbaasde de middenvelder, zo geeft hij aan tegenover RTV Noord-Holland.
De keuze van Van Basten is voor Sno nog steeds een raadsel. ''Ik heb een gesprek met de trainer gehad over wat hij met me van plan was,'' aldus Sno, die daarna te horen kreeg dat hij niet bij de selectie zat. ''Ik snapte het niet. Voor mijn gevoel was het een prettig gesprek. Mogelijk heb ik iets gezegd wat bij hem in het verkeerde keelgat is geschoten.''
Door het ontbreken van Sno was er tegen Volendam plaats voor debutant Daley Blind. ''Dat is natuurlijk mooi voor zo'n jongen,'' vindt Sno. ''Maar voor mij is het balen.''
Sno hoopt dat hij tegen NAC weer mag spelen. Het liefst op het middenveld. ''Daar speel ik het liefst, dat is mijn positie,'' aldus de jeugdinternational.
1 wedstrijd lijkt me wat magertjes voor een belangrijke "versterking" in de verdediging die we nodig hadden aan t begin van het seizoen en nu helaas nog steeds nodig hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:12 schreef Dvm86 het volgende:
Nee, ik heb Oleguer geen goede wedstrijden zien spelen, wel degelijke zoals tegen Groningen, maar zo slecht als gisteren heb ik hem nog niet zien spelen.
bron: www.vi.nlquote:Nieuw premiestelsel moet Ajacieden meer motiveren
13/12/2008 11:11
Marco van Basten heeft de winstpremies per wedstrijd afgeschaft en vervangen door een kampioensbonus van maximaal driehonderdduizend euro, meldt De Telegraaf.
Spelers die na de komst van Van Basten werden gehaald of hun contract verlengden, incasseren geen premie meer per punt, zoals voorheen gebruikelijk was.
Van Basten vindt namelijk dat sommige wedstrijden gewonnen moeten worden en dat daar geen beloning tegenover hoeft te staan in de vorm van een winstpremie.
hoi spuit 11.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
bron: www.vi.nl
Ik ben wel voor eigenlijk. Alleen premie als de schaal wordt gepakt, daar gaat het ten slotte om. Van Volendam winnen zouden ze sowieso al moeten doen.
AFC AJAX topic #1139: En de eerste goal van Cvitanichquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Al lang gepost? 't artikel is nog geen uur oud.
En: wat vind je d'r zelf van?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
AFC AJAX topic #1139: En de eerste goal van Cvitanich
quote:Delorge niet naar Griekenland
Amsterdam, 12 dec 2008
Laurent Delorge vertrekt deze winter niet naar Panthrakikos. De middenvelder heeft twee weken geleden wel gesprekken gevoerd met de Griekse club, maar besloot de overstap niet te maken.
Delorge maakt momenteel geen deel meer uit van de A-selectie van Ajax. De Belg traint en speelt met Jong Ajax. Donderdagavond speelde hij met het Beloftenteam met 3-3 gelijk tegen Jong Vitesse.
quote:Chelsea: Geen aanbieding PSV ontvangen
Chelsea ontkent dat PSV zich donderdag heeft gemeld voor een terugkeer van Alex. Directeur Jan Reker gaf onlangs aan dat hij in Londen een poging had gewaagd voor de Braziliaan.
"Niemand bij de club is formeel benaderd voor een transfer van Alex", zegt assistent-coach Ray Wilkins tegen Sky Sports. "Maar voor de duidelijkheid: onze spelers zijn niet voor een vriendenprijsje te koop. Clubs met belangstelling zullen met veel geld over de brug moeten komen."
Voor Alex zou behalve van PSV ook belangstelling zijn van AC Milan en Sevilla. De Braziliaan zelf zou een transfer wel zien zitten. "Daar weet ik niks van. Ik heb er niet met hem over gesproken", zegt Wilkins.
Que, overigens zou Goossens uitlenen aan bijvoorbeeld Heracles geen slecht idee zijnquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef StarGazer het volgende:
Goossens weg? Die gast doet het toch prima?
Hier word ik niet vrolijk van, ga maar lekker naar Arsenalquote:Racing Santander gaat ervan uit dat Eljero Elia of naar Ajax of naar Arsenal vertrekt. Een delegatie van de Spaanse club zat afgelopen dinsdag met het management van de aanvaller van FC Twente om de tafel. Zowel Elia als zijn belangenbehartiger zijn zeer te spreken over de aanbieding van de Cantabriërs, maar hebben ook aangegeven dat er clubs met meer prestige in de markt zijn, onder andere Ajax en Arsenal. (AS)
Viel allemaal wel mee hoor. Er hingen ineens drie keer zoveel boxen op het vak. Kon amper praten met de mensen om me heen, maargoed. Verder was De Goesj vooral druk om te zorgen dat er geen ruzie kwam want er werd weer eens met bier gegooid. Richting Zuid 1 ofzo, geloof ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:40 schreef Silenus het volgende:
De Goesj had trouwens in de eerste helft wel z'n nieuwe megafoon op standje 10 staan zeg, jezus mina.Het hele stadion kon 'm horen.
En natuurlijk mooi van Zuid, het 'wij willuhhh tietuh zien'!
Achja, 3-0, prima. Rest van het weekend vrij, heerlijk.
Prima actie natuurlijk. Werken voor je geld en niet incasseren na een 1-1 tegen Volendam-thuis.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
bron: www.vi.nl
Ik ben wel voor eigenlijk. Alleen premie als de schaal wordt gepakt, daar gaat het ten slotte om. Van Volendam winnen zouden ze sowieso al moeten doen.
Zo geweldig vond ik hem die paar wedstrijden die ik heb gezien niet spelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef StarGazer het volgende:
Goossens weg? Die gast doet het toch prima?
Helaas, die gaan een geweldig pak slaag krijgen ben ik bang.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:08 schreef Pritt het volgende:
Ik hoop zo dat Feyenoord gaat opleven vanavond.
Verder moet Grun van Twente winnen en we hebben we een goede uitgangspositie.
Waarom? Okay, de persoon Elia is zwaar ver*****, maar hij zou de aanval van Ajax nog veel gevaarlijker maken. Zolang Twente niet de jackpot vraagt voor hem zeg ik: laat maar komen. Hij heeft nog een contract to 2010 dus Twente kan niet het onderste uit de kan meer halen. Ik denk zelf dat Ajax serieus interesse heeft omdat het gerucht maar blijft terug komen.quote:
Whehehehe... Die kop vam Siem ziet er nou ook niet echt lekker uit ofzo.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:31 schreef Silaz het volgende:
[ afbeelding ]
Urby was weer eens met andere dingen bezig.![]()
Hoe deed Blind het eigenlijk?
Hmm vind die Elia maar een irritant persoon enzo, entja, als je hoort dat arsenal er ook achter zit zul je denk ik toch wel een aardig bedragje moeten betalen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:32 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waarom? Okay, de persoon Elia is zwaar ver*****, maar hij zou de aanval van Ajax nog veel gevaarlijker maken. Zolang Twente niet de jackpot vraagt voor hem zeg ik: laat maar komen. Hij heeft nog een contract to 2010 dus Twente kan niet het onderste uit de kan meer halen. Ik denk zelf dat Ajax serieus interesse heeft omdat het gerucht maar blijft terug komen.
Sulejmani komt in ieder geval niet tot zijn recht op de linksbuiten en Sarpong is echt (nog) niet constant genoeg voor een basisplaats.
..............Sulejmani
Suarez - Cvitanich - Elia
Echter zou een verdediger en aanvallende middenvelder voor mij prioriteit hebben. Ik opperde enkele weken geleden dat Ajax voor Alex zou moeten gaan en het lijkt er nu op dat er op Fok werkelijk gedacht wordt dat Ajax in de markt is voor hem... hetgeen niet het geval is dus zet het maar uit je hoofd. Als het wel zo was hadden we in ieder geval al een gerucht gehoord.
Douglas maar halen dan... dat gerucht over die 1,5 miljoen clausule lijkt me vrij sterk overigens.
en als 5 ronden voor het einde al blijkt dat je geen kampioen meer wordt, dan kun je er lekker met de pet naar gooien, voor de premies hoef je het dan niet meer te doen. Gewoon een premie geven bij elke winst, en niet bij elk punt zoals nu het geval is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Prima actie natuurlijk. Werken voor je geld en niet incasseren na een 1-1 tegen Volendam-thuis.
Seems fair.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Elia is een teringlijer maar wel lekker arrogant, hopelijk ruilt Twente Elia+Douglass voor Bakkie+Delorge+Rommedahl+5 a 6 miljoen.
Dit juich ik wel toequote:Diverse Spaanse media weten te melden dat FC Barcelona geïnteresseerd zou zijn in de diensten van Mounir El Hamdaoui. De aanvaller van AZ en topscorer van de Eredivisie zou de Alkmaarse formatie een bedrag van ruim 20 miljoen euro op kunnen leveren.
Als we toch zo gaan beginnen: Gomes wil terug naar PSV, naar het schijnt.quote:
Past wel bij die foto van De Jong laatst.. had ook zo'n duivelse kopquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:50 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een duivelse kop.
quote:Cvitanich: ontvlambare goleador
Door Bas Timmers
gepubliceerd op 13 december 2008 09:11, bijgewerkt op 09:13
AMSTERDAM - Het was even slikken en schrikken voor Darío Cvitanich, begin september. De naam van de trotse Latino prijkte op de lijst voor Jong Ajax, dat moest aantreden tegen de talenten van Volendam.
De nieuwe spits snapte daar helemaal niets van, want in zijn thuisland Argentinië staat nominatie voor het tweede elftal gelijk aan een verbanning omdat de trainer het niet meer in je ziet zitten.
Maar coach Marco van Basten kon de aanvaller ervan overtuigen dat meedoen bij de beloften in Nederland heel normaal is. ‘En we hebben met Cvitanich zelfs al de mogelijke opvolger voor Klaas-Jan Huntelaar in huis’, zei de trainer in de aanloop naar het seizoen.
Of dat zo is, valt nog te bezien, nu de topscorer van de Amsterdammers daadwerkelijk is vertrokken. De clubleiding sprak zijn vertrouwen uit in de 6,5 miljoen euro kostende aankoop, die afgelopen zomer over kwam van Banfield.
Maar ondertussen blijven de geruchten stromen dat Ajax spits Berg van Groningen wil kopen, of Babel (van Liverpool) of Krkic (van Barcelona) huurt voor de rest van het seizoen. ‘Wat ik ervan vind als Ajax nog een spits koopt? Dat zou goed zijn. Elke positie moet dubbel bezet zijn bij deze club, dat is goed voor de onderlinge concurrentie’, liet hij deze week optekenen in het Algemeen Dagblad.
Bewijzen kon de op 24 mei 1984 geboren centrumspits zichzelf nog nauwelijks. Hij raakte al snel langdurig geblesseerd aan een hamstring in de wedstrijd tegen NEC, en was verder vooral stand-in van Huntelaar, de spits aan wiens prestaties hij gemeten zal worden. Terwijl Cvitanich, in eigen land vaak vergeleken met Saviola van Real Madrid, een heel ander type is: minder afmaker, meer de man van de combinatie. Klein van stuk, toch kopsterk. En licht ontvlambaar.
Wat dat betreft heeft hij meer weg van zijn Latijns-Amerikaanse aanvalspartner Suarez, met wie hij in de kleedkamer de grootste vrienden is en continu uit een thermosfles maté (een soort thee) drinkt.
In Argentinië verzamelde de aanvaller vorig seizoen, vooral met Schwalbes en met tirades tegen scheidsrechters, tien gele kaarten in dertig duels. ‘Hij heeft warm bloed’, zei zijn vorige coach Miguel Jerez. Die de nukken van zijn goleador (topscorer) met liefde accepteerde vanwege zijn negentien goals, nota bene bij het relatief kleine Banfield, uit een voorstad van Buenos Aires.
Cvitanich komt uit Baradero, een stadje op ongeveer 170 kilometer van de Argentijnse hoofdstad. De zoon van een (twee jaar geleden aan kanker overleden) landbouwer en een eigenares van een viswinkel verliet zijn ouderlijk huis pas op zijn 16de. Hij ging naar de topclub River Plate, om een jaar later naar Banfield te verkassen.
Bij zijn grote liefde debuteerde het talent. ‘En het wordt ook mijn laatste club, al ben ik 38 en kan ik nog maar één partijtje mee’, kondigde hij vast aan.
Maar voor het zo ver is, wil hij carrière maken in Europa, om te beginnen bij Ajax. ‘Omdat die club nog steeds een grote naam heeft in Argentinië’, verklaarde Cvitanich zijn keus. ‘En dat ik in Europa zou spelen, was de grote wens van mijn vader.’
Daarmee volgde hij de omgekeerde weg van zijn overgrootvader, die emigreerde vanuit Kroatië. Cvitanich heeft daardoor sinds 4 agustus een Kroatisch paspoort. Door zijn dubbele nationaliteit kan hij kiezen, al is de kans groot dat Kroatië zijn voorkeur krijgt. Want de aanvaller weet zijn plaats in zijn geboorteland: de concurrentie van erkende spitsen als Crespo, Tévez en Agüero is hem hoogstwaarschijnlijk te veel. Zoals hij accepteert dat hij bij Ajax ook een andere status heeft dan bij Banfield. ‘Maar als je een huis bouwt, begin je ook niet bij het dak.’
Of hij bij het bouwen van zijn droom in Amsterdam verder komt dan de eerste verdieping, moet de komende periode uitwijzen. De fans van de Amsterdammers denken bij Argentijnse spitsen vooral met angst terug aan Ivan Gabrich, de aanvaller die volgens Louis van Gaal nooit omviel maar in Amsterdam niets anders deed. Wellicht dat Cvitanich die herinnering kan verjagen.
quote:In het eerste weekeinde van december 2007 leverde Ajax een draak van een wedstrijd af tegen dezelfde tegenstander. Het verlies tegen NAC leidde toen een maand in waarin – achteraf gezien – de kansen op de titel werden verspeeld. Vijf duels leverden slechts één zege op. Ajax verloor ondermeer van de latere degradanten Excelsior en speelde gelijk tegen VVV.
Dit seizoen wil Van Basten voorkomen dat hij straks in het voorjaar met het mes vol op de keel moet beginnen aan een inhaalrace. Ook de trainer weet dat hij in de eerste fase van 2009 zijn handen al vol genoeg zal hebben aan het inslijpen van automatismen.
Als je Ajax beoordeelt op vastigheden in het samenspel, dan is de oogst voorlopig toch nog mager, ondanks de drie goals gisteren. Het duel met NAC was de 22ste wedstrijd onder leiding van Van Basten, Van ’t Schip en Witschge. In die reeks is eigenlijk alleen de achterste lijn vast komen te staan. Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen en Vermaelen zijn wekelijks zeker van hun basisplek en doorgaans ook van hun rol. Datzelfde geldt op het middenveld voor aanvoerder Lindgren.
Maar het blok van vier man voorin is vlak voor de kerst nog een grote puzzel. In het hoofd van de trainers zat bij de competitiestart een aanvalslinie met Huntelaar, Sulejmani en Suarez. Zij speelden als trio de afgelopen drie maanden echter slechts twee hele wedstrijden samen. Plus negen minuten in de openingsfase tegen Feyenoord, het duel waarin Sulejmani zijn langdurige hamstringblessure opliep.
Nu Sulejmani terug is en Huntelaar definitief weg, moet Cvitanich de trojka voorin completeren.
Tegen NAC begon de Argentijn net als het hele elftal slecht en slap. Ajax grossierde in halfbakken passes en van zijn eerste vijf duels met NAC-verdediger Loran verloor Cvitanich er vier.
Zeker in het spel van Ajax moet de centrumspits de kapstok zijn waaraan het aanvalsspel kan worden opgehangen. In de staf leeft de overtuiging dat Cvitanich met zijn rug naar het doel beter uit de voeten kan dan Huntelaar, maar dié kwaliteit hield hij gisteren en vorige week in Volendam nog goed verborgen.
Dat heeft hij dan ook veranderd, want bij Oranje zei hij geregeld dat ze goed hadden gespeeld, terwijl het niet om aan te zien wasquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:13 schreef Mr.Mills het volgende:
Het is trouwens wel een verademing dat Van Basten gewoon zegt dat het klote was als het klote was. Ten Cate etc. kregen het altijd voor mekaar om te analyseren alsof Ajax net een wereldwedstrijd gespeeld had:').
klopt, stukken beter idd. de kijker houd je echt niet voor de gek.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:13 schreef Mr.Mills het volgende:
Het is trouwens wel een verademing dat Van Basten gewoon zegt dat het klote was als het klote was. Ten Cate etc. kregen het altijd voor mekaar om te analyseren alsof Ajax net een wereldwedstrijd gespeeld had:').
een beetje Suarez-achtig. met vallen en opstaan en wat geluk.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:29 schreef DuvelDuvel het volgende:
Iemand trouwens de actie van de Jong bij de penalty al terug gezien. Zat er een eindje vanaf mag zag er wel netjes uit dacht ik.
Nou ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt maar als het 3 meter was dan stond hij er nog aardig dichtbijquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:10 schreef Wooldoor het volgende:
Ook verdedigend was hij vandaag zeer zwak, hij stond 3 meter van zijn man af te dekken.
Ah oke jammer. Dacht dat het echt een wereldactie was eigenlijk. Leonardo had het ook wel op zn heupen met zn acties. Viel weer goed in.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:31 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
een beetje Suarez-achtig. met vallen en opstaan en wat geluk.
Het was ook een geweldige actie hoor. Want hij ging op wilskracht door en dan nog die bewegingen eruit krijgen als je zo diep moet gaan..quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:39 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ah oke jammer. Dacht dat het echt een wereldactie was eigenlijk. Leonardo had het ook wel op zn heupen met zn acties. Viel weer goed in.
Dat biertje eindigde drie rijen voor me vol op het hoofd van iemand. Daarna is er even een groep van een man of twintig naar boven gegaan. Geloof dat er vooraf regelmatig voor gewaarschuwd is...quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:19 schreef kevin6188 het volgende:
Verder was De Goesj vooral druk om te zorgen dat er geen ruzie kwam want er werd weer eens met bier gegooid. Richting Zuid 1 ofzo, geloof ik.
Volgend weekend? woensdag alquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:52 schreef Dvm86 het volgende:
Ik kan niet wachten om Cvitanich weer te zien spelen volgend weekend. Hopelijk scoort hij weer!
quote:Lindgren: "Beter spel moet wel komen"
Het resultaat tegen NAC zorgde voor tevredenheid bij Rasmus Lindgren, maar de aanvoerder van Ajax was duidelijk niet blij met het vertoonde spel van de Amsterdammers. Hij weet dat het niveau omhoog moet.
De Zweedse middenvelder was duidelijk voor de camera van de NOS. Ajax speelde, ondanks de 3-0 zege, niet goed. "Nee, we speelden vandaag niet goed. Ik denk wel dat de instelling goed was, maar er waren heel veel foute passes. In de rust gaf de trainer dat ook aan. Hij vond dat er meer zuiverheid in de passes moest komen, gelukkig ging dat in de tweede helft al wat beter."
Dat Marco van Basten veelvuldig andere spelers in de basisopstelling posteert heeft volgens Lindgren geen invloed op het spelpeil. "Nee, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Misschien komt het door het zelfvertrouwen, maar ik weet het niet."
Uiteindelijk wil de international niet te lang stilstaan bij het vertoonde spel, want de drie punten bleven 'gewoon' in Amsterdam. "Het was belangrijk om de punten te pakken. We streven ook wel naar een beter spel, want dat vinden we ook belangrijk. Dat moet wel komen."
Dat kan niet missen nee. Eerder dit jaar zaten we hem nog op te hemelen als middenvelder en nu als centrale verdediger. Wat een klasbak.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:21 schreef Wooldoor het volgende:
Ach zo'n aanvoerdersband is meer prestige dan dat je over daadwerkelijke leiderscapaciteiten moet beschikken. Of Vertonghen nou aanvoeder is of niet coachen doet hij toch wel en hij wordt sowieso bij Ajax nog wel aanvoerder.
Beide Argentijnen hequote:Op zaterdag 13 december 2008 13:49 schreef fathank het volgende:
Wtf is dat toch met de pers met die vergelijkingen met Gabrich
quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:21 schreef Wooldoor het volgende:
Ach zo'n aanvoerdersband is meer prestige dan dat je over daadwerkelijke leiderscapaciteiten moet beschikken.
quote:Stekelenburg in principe eerste aanvoerder
Door het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar heeft Marco van Basten een nieuwe aanvoerder aan moeten wijzen bij Ajax. Maarten Stekelenburg, reserve-captain achter de spits, neemt de band over van de naar Real Madrid vertrokken aanvaller.
"Als Stekelenburg fit is en hij speelt, is hij in principe aanvoerder", zei trainer Van Basten na afloop van het duel tussen NAC en Ajax voor de camera van Eredivisie Live. Omdat de goalie nog steeds afwezig is door een blessure, nam Rasmus Lindgren de taak van aanvoerder opnieuw op zich.
De Zweedse middenvelder is sinds de blessures van Stekelenburg en Huntelaar de aangewezen leider. Voor het seizoen was al aangegeven dat de voormalig speler van FC Groningen derde captain zou zijn. Die rol is nu weggelegd voor Thomas Vermaelen, die de band van Lindgren overnam toen hij gewisseld werd tegen NAC.
Jack Tuyp is Nederlander maar wordt toch ook niet met Van Basten vergelekenquote:
spuit 11quote:
quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Jack Tuyp is Nederlander maar wordt toch ook niet met Van Basten vergeleken
Opmerkelijk NIEUWSquote:13/12/2008 - Van Basten verzint nieuwe financiële prikkel
(Gepost door P. , met dank aan forumlid ElSalvador74)
BRON: De Telegraaf
Marco van Basten heeft flink ingegrepen in de premies van de spelers. De nieuwe spelers van Ajax én de Ajacieden die hun contract hebben verlengd na de komst van Marco van Basten bij Ajax krijgen bij het binnenslepen van de landstitel maximaal driehonderdduizend euro, afhankelijk van het aantal gespeelde wedstrijden. Echter: zij ontvangen geen winstpremie meer.
Marco van Basten is van mening dat eredivisiewedstrijden gewoon gewonnen moeten worden en dat daar geen beloning tegenover hoeft te staan in de vorm van een winstpremie. De kampioensbonus kan een een extra prikkel zijn.
De spelers kregen in de oude situatie drieduizend euro per punt, negenduizend euro bij een overwinning. Het vorige seizoen wist Ajax 69 punten te vergaren en ontving een speler die alle wedstrijden heeft gespeeld ¤ 207.000,00 bovenop zijn normale salaris. Nu is het maximaal 300 duizend euro of niks
Eens.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:15 schreef BB-boy het volgende:
Lindgren speelde wel aardig gisteren, maar kan die aanvoerdersband niet naar Jantje? Hij is de echte leider van het elftal geworden.
Een uurtje of 6 geleden jaquote:Op zaterdag 13 december 2008 15:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Had jij ook iets gepost over een nieuw premiesysteem?
Het probleem met Lindgren is dat hij 8 van de 10 keer niet op het niveau van gisteren speelt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:15 schreef BB-boy het volgende:
Lindgren speelde wel aardig gisteren, maar kan die aanvoerdersband niet naar Jantje? Hij is de echte leider van het elftal geworden.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:08 schreef N.i.c.k het volgende:
Wat mij betreft start Leo in de basis voor Sulejmani. kan hij wel 16 miljoen zijn, maar hem nu opstellen slaat nergens op.
Lurling vind ik dan ook een lul eersteklas dus ik vond het wel terecht. ik floot meequote:Op zaterdag 13 december 2008 @ 11:37 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.sportweek.nl/v(...)e_worden_uitgefloten
Als je eerste wordt moet je tegen een team dat 3e is geworden in de UEFA CUPquote:Op zaterdag 13 december 2008 15:21 schreef Dvm86 het volgende:
19 december is de loting voor de UEFA cup trouwens. Kan iemand mij uitleggen hoe dat ook al weer zit met het eerste worden in de groep? Als je eerste wordt in de groep hoef je toch niet tegen CL teams te spelen of...?
Die prijzen zijn belachelijkquote:Op zaterdag 13 december 2008 04:19 schreef KirkLazarus het volgende:
Meh, ik heb zin om naar Ajax - Slavia te komen, maar zal wel niemand meer zo gek vinden om mee te slepen...Dan tegen ADO maar weer
Nu ga je wel de fout in he?quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:52 schreef Rumille het volgende:
Aalborg BK
Fiorentina
Dinamo Kiev
en
Galatasaray
Standard Luik
Udinese
VfL Wolfsburg
CSKA Moskou
Saint-Etienne
kunnen we zeker hebben.
Dus doe maar 1e of 3e worden, geen 2e.
Naar boven met de lift?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat biertje eindigde drie rijen voor me vol op het hoofd van iemand. Daarna is er even een groep van een man of twintig naar boven gegaan. Geloof dat er vooraf regelmatig voor gewaarschuwd is...
Hoezo? Als we 2e worden hebben we 5/8e kans op een club die lastig wordt.quote:
Viel wel mee? In plaats van alleen het getetter door die boxen beneden, hingen er boven 4! extra boxen. Die ook nog eens véél te hard stonden en helemaal niet goed werkten, waardoor je een wa... ko... jo... to.. daan.. effect kreeg. En dan dat gejank er doorheen, het was net een moskee. Zijn in de rust nogal een aantal woorden over gevallen en in de tweede helft zijn er mensen naar boven gekomen om te luisteren. Gelukkig waren die het wel met ons eens, dus hopelijk snel een stuk verder/zachter (en liefst natuurlijk helemaal weg) die boxen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Viel allemaal wel mee hoor. Er hingen ineens drie keer zoveel boxen op het vak. Kon amper praten met de mensen om me heen, maargoed. Verder was De Goesj vooral druk om te zorgen dat er geen ruzie kwam want er werd weer eens met bier gegooid. Richting Zuid 1 ofzo, geloof ik.
Verder heb ik eigenlijk maar bar weinig van de wedstrijd meegekregen. Zelfs de eerste goal gemist en zoiets gebeurt me eigenlijk nooit.
Oh op die fiets. Tsja, je noemt 3 clubs uit de CL die te doen zijn en dan zeg je geen 2e worden. Wel wat duidelijker zijn dan.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:03 schreef Rumille het volgende:
[..]
Hoezo? Als we 2e worden hebben we 5/8e kans op een club die lastig wordt.
Als we 1e worden moeten we niet zeuren en bij een 3e plek hebben we 2/7e kans op een lastige club.
Sorryquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Oh op die fiets. Tsja, je noemt 3 clubs uit de CL die te doen zijn en dan zeg je geen 2e worden. Wel wat duidelijker zijn dan.
Welke regel telt er bij een gelijk aantal punten? Doelsaldo of onderling resultaat..?quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:55 schreef Aanvoerder het volgende:
Als we woensdag winnen zijn we sowieso minimaal 2e.
Doelsaldo.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:08 schreef Breach het volgende:
[..]
Welke regel telt er bij een gelijk aantal punten? Doelsaldo of onderling resultaat..?
Dus donderdag 1 keer meer scoren dan Aston Villa of HSV en we worden eerste in de poulequote:
Revange op Slaviaquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Dus donderdag 1 keer meer scoren dan Aston Villa of HSV en we worden eerste in de poule
Mits we zelf dan wel winnen
Ik zeg toch dat ik ook amper kon praten met de mensen om me heen? Ik bedoel dat de Goesj echt niet veel harder aan het schreeuwen was dan normaal, maar dat er gewoon meer boxen hingen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef Riro het volgende:
[..]
Viel wel mee? In plaats van alleen het getetter door die boxen beneden, hingen er boven 4! extra boxen. Die ook nog eens véél te hard stonden en helemaal niet goed werkten, waardoor je een wa... ko... jo... to.. daan.. effect kreeg. En dan dat gejank er doorheen, het was net een moskee. Zijn in de rust nogal een aantal woorden over gevallen en in de tweede helft zijn er mensen naar boven gekomen om te luisteren. Gelukkig waren die het wel met ons eens, dus hopelijk snel een stuk verder/zachter (en liefst natuurlijk helemaal weg) die boxen.
Daar kan ik me dit keer wel overheen zetten.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:15 schreef DeTolk het volgende:
Beetje een dubbel gevoel voor vanavond. Het is natuurlijk schitterend als Feyenoord weer verliest, maar beter voor ons als AZ klop krijgt.
Gelijkspelletje dus. Ook prima.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:15 schreef DeTolk het volgende:
Beetje een dubbel gevoel voor vanavond. Het is natuurlijk schitterend als Feyenoord weer verliest, maar beter voor ons als AZ klop krijgt.
Dat trompetgeschal bedoel je?quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het nummer heet dat wordt gedraaid vlak voor de spelers het veld op komen. (niet het clublied) En waar is de doelpuntentune gebleven trouwens
Viel me al een tijdje op maar misschien weet iemand het hier.
De doelpuntentune is vervangen door juichend publiek dacht ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het nummer heet dat wordt gedraaid vlak voor de spelers het veld op komen. (niet het clublied) En waar is de doelpuntentune gebleven trouwens
Het is een remix van die ene Franse doos, maar ik kan niet op de naam komen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
Heb gelijk in! Zag je die actie van Leonardo na de 3-0. Hij speelde heel dom Suarez aan terwijl die buitenspel stond terwijl Sulejmani hele vrij op links door kwam. Zonde van speelt hij de bal op links staat het 4-0quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:04 schreef finsdefis het volgende:
Viel me trouwens weer op dat er veels te weinig over de vleugels gespeeld wordt zeg![]()
Sulejmani wacht en wacht maar, heeft enorm veel ruimte en trekt vervolgens naar binnen omdat hij de bal niet krijgt. Jammer dat Vertonghen alleen zulke geweldige passes geeft naar de rechtervleugel, en niet naar de Sulejmani's linkervleugel.
Ik denk dat ik bij jou in de trein zat. Toen we omhoog gingen met de roltrap stond dat ouwe vel ook "Joden!" te schreeuwen. Rond Den Bosch in de trein zat kwam ik ze weer tegen, ik hoorde andere Ajacieden al zeggen "daar heb je die leipe oma weer". Daarna was ze alleen maar leip aan het doen door andersom in haar stoel te gaan zitten met haar blikje bier en dr (klein)dochter.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:32 schreef finsdefis het volgende:
Leuke avondCvitanich eindelijk (eigelijk 2x) gescoord, Suárez, Lindgren en Vertonghen goed en de Jong speelde een keer iets beter. Verder was het niet zo geweldig. Goed resultaat wel
Fluitconcert voor Lurling iddkutgozer
Op de weg terug in de trein trouwens omg wat een kansloos figuur. Een of ander oud vrouwke die d'r dochter (van 13) aanspoorde om naar een groep gozers van 18/20 te lopen om ze d'r MSN adres te geven. Al die gozers zingen "Pijpen pijpen pijpen voor 'n euro" ofzo en die moeder gewoon meezingen wtf
je zou maar zo'n moeder hebben.
Wat voor triest mens ben je dan (ook dat verhaals van finsdefis meegenomen).quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:27 schreef toma het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bij jou in de trein zat. Toen we omhoog gingen met de roltrap stond dat ouwe vel ook "Joden!" te schreeuwen. Rond Den Bosch in de trein zat kwam ik ze weer tegen, ik hoorde andere Ajacieden al zeggen "daar heb je die leipe oma weer". Daarna was ze alleen maar leip aan het doen door andersom in haar stoel te gaan zitten met haar blikje bier en dr (klein)dochter.
Ja niet normaal zeg, wat een voorbeeld voor je kind/kleindochter. Ik zat vrijwel naast d'r in die coupe, vervolgens ging ze iets over piemels schreeuwen en toen hadden zelfs de dronken Ajacieden d'r genoeg van: "Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets voor ooooomaaaa"quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:31 schreef Rumille het volgende:
[..]
Wat voor triest mens ben je dan (ook dat verhaals van finsdefis meegenomen).
Ik ook wel.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Daar kan ik me dit keer wel overheen zetten.
Hup Feyenoord
quote:
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:45 schreef tenenkaas het volgende:
Woensdag Slavia eens flink terugpakken en dan gewoon keihard eerst worden in de Poule!
Kate Ryan? Hoewel ik me nu bedenk dat die naam alles behalve Frans klinktquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het is een remix van die ene Franse doos, maar ik kan niet op de naam komen.
Hoe zag ze er uit? Lang grijs haar? Die zit wel eens bij ons in het vak volgens mij. Altijd dingen schreeuwen zoals 'klaas jan! hij kan er wat van!' en een maatje van me kan zich daar onwijs aan ergeren. En een paar wedstrijden geleden gooide 410 een vlag omlaag ofzo en toen deed ze die om als jurk ofzoquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:27 schreef toma het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bij jou in de trein zat. Toen we omhoog gingen met de roltrap stond dat ouwe vel ook "Joden!" te schreeuwen. Rond Den Bosch in de trein zat kwam ik ze weer tegen, ik hoorde andere Ajacieden al zeggen "daar heb je die leipe oma weer". Daarna was ze alleen maar leip aan het doen door andersom in haar stoel te gaan zitten met haar blikje bier en dr (klein)dochter.
Ja, moet die wel zijn. Even later stond ze op het station dr dochter op te dringen om een van de gasten te zoenen. Wat een mafkees is dat zeg. En ontzettend irritant ook.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:12 schreef AFCA_874 het volgende:
[..]
Hoe zag ze er uit? Lang grijs haar? Die zit wel eens bij ons in het vak volgens mij. Altijd dingen schreeuwen zoals 'klaas jan! hij kan er wat van!' en een maatje van me kan zich daar onwijs aan ergeren. En een paar wedstrijden geleden gooide 410 een vlag omlaag ofzo en toen deed ze die om als jurk ofzoAch ik kan er wel om lachen.
quote:Bruno Silva wil in de winterstop niet vertrekken bij Ajax. Dat meldt AT5. De 28-jarige verdediger kwam onder trainer Adrie Koster veelvuldig aan spelen toe in Ajax 1, maar de kans op speeltijd onder trainer Marco van Basten is momenteel bijzonder klein.
Silva moet dit seizoen zijn basisplaats afstaan aan Gregory van der Wiel, die het uitstekend doet op de rechtsbackpositie. Silva wil blijven vechten voor zijn kans en zegt niet te gaan vertrekken in de winterstop.
'Ik heb het op dit moment moeilijk, maar aan een vertrek heb ik nooit gedacht. Ik ga me het aankomende jaar bewijzen', aldus Silva tegenover AT5.
Silva forceerde een breuk met FC Groningen om naar Ajax te verkassen. In het nationale elftal van Uruguay is Silva wel van vaste waarde. Samen met teamgenoot Luis Suarez maakt hij in Uruguay een uitstekende indruk. Silva hoopt dat dat spoedig ook in Ajax 1 weer zo kan zijn.
Gelukkig. We kunnen hem goed gebruiken met Oleguer in deze vorm.quote:
Dat is de beste achterhoede die we hebben . Centraal heb je meer voetbal en op de zijkanten iemand die snel is en op kan komen. ZO heb je zowel centraal als op de flank snelheid en dreiging vooruit.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:33 schreef _Mike_ het volgende:
Silva in de vorm van vorig jaar is gewoon een meerwaarde voor het eftal, misschien binnenkort deze achterhoede maar proberen?
Vermaelen---Vertonghen---Van der Wiel----Silva
Dit is de enige juiste optie. De beste verdediging die we op kunnen stellenquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:33 schreef _Mike_ het volgende:
Silva in de vorm van vorig jaar is gewoon een meerwaarde voor het eftal, misschien binnenkort deze achterhoede maar proberen?
Haha zullen ze wel weer in de fik steken de avond ervoorquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:10 schreef Houniet het volgende:
Het Home is open tegen Ado.
Wij ook soms.. Maar AZ speelt niet meer dat sprankelend voetbal.. al een paar wedstrijden niet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:41 schreef Jasza het volgende:
[..]
Haha zullen ze wel weer in de fik steken de avond ervoor![]()
AZ heeft trouwens echt teveel dingen meezitten dit seizoen tot nu toe.
Op bezoek bij De Graafschap kan Alderweireld toch wel een kans krijgen? Of anders thuis tegen ADO?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:33 schreef _Mike_ het volgende:
Ook een optie ja, ik heb die jongen alleen zelf nog nauwlijks zien voetballen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op bezoek bij De Graafschap kan Alderweireld toch wel een kans krijgen? Of anders thuis tegen ADO?
Dat geeft weer zo'n signaal van onderschatting tegenover de ploeg, krijg je straks weer zo'n Volendam-wedstrijdquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op bezoek bij De Graafschap kan Alderweireld toch wel een kans krijgen? Of anders thuis tegen ADO?
Vorig seizoen werd het ook 1-8. Ik verwacht weer een walkover. 0-6 of zo.quote:Op zondag 14 december 2008 00:00 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Dat geeft weer zo'n signaal van onderschatting tegenover de ploeg, krijg je straks weer zo'n Volendam-wedstrijdAlhoewel het niet snel slechter kan dan Oleguer in deze vorm..
Correctiequote:Op zondag 14 december 2008 00:03 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Vorig seizoen werd het ook 1-8. Ik verwacht weer een walkover. 0-6 of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |