quote:Op donderdag 11 december 2008 20:40 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft vandaag zijn hieleprikje gehad; ik heb bijna net zo hard gehuild als hij.![]()
Verder heb ik last van kriebelhoestwat in combinatie met de wond van de keizersnede niet zo fijn is.
Mijn jochie is heel erg lief en ik geniet ook echt van hem, maar zodra ik erg moe ben (vanaf een uur of 15:00) ben ik emotioneel echt ontzettend uit balans, ik moet huilen om alles en maak me alleen maar zorgen.![]()
Dat hoort erbij, toch?
quote:Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Waar maak je je zorgen over dan? Hebben jullie nog kraamhulp nu?
Hoe was het badderen vandaag?
Dat had ik ook in mijn kraamtijd hoor! Of eigenlijk meer vlak erna toen de kraamverzorgster weg was. Dat extreem bezorgde gevoel wordt wel iets minder hoorquote:Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Reinhilde het volgende:
We hebben gelukkig nog kraamhulp. Dat is echt fijn. Ze komt 's ochtends, en Nixxx is 's middags weer thuis.
Ik kan het ene moment zo genieten van hem, en het volgende moment zit ik te huilen, bang dat hem iets overkomt. Pfff. Ik ga hem zo weer voeden, en dan in bed liggen ipv op de bank. Kijken of ik een beetje slaap kan pakken vannacht, dan gaat het morgen vast weer een stukje beter...
Hee, bekendquote:Op donderdag 11 december 2008 21:16 schreef E.T. het volgende:
O ja.. ze kan ook nog krijsen..hard
Vooral als ze d'r zin niet krijgt of als ze in de box of ledikant geparkeerd staat en aandacht komt niet snel genoeg
Gelukkig, want al die tranen maken me nog meer moe..quote:Op donderdag 11 december 2008 21:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat had ik ook in mijn kraamtijd hoor! Of eigenlijk meer vlak erna toen de kraamverzorgster weg was. Dat extreem bezorgde gevoel wordt wel iets minder hoor
Dat hadden wij voroge week twee keer. Ja! dacht ik met tranen van geluk in mijn ogen. Hij snapt het!quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dame heeft weer doorgeslapen19.30 in bed, 23.30 ff lurken, toen om 7.00 weer lurken en zelfs daarna weer doorslapen tot 8.30
Ik hóóp zo enorm dat ze het nu doorheeft! Die ene late voeding vind ik prima als ze verder lekker slaapt
super! Ik gun het je echt zo dat het doorzet!quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dame heeft weer doorgeslapen19.30 in bed, 23.30 ff lurken, toen om 7.00 weer lurken en zelfs daarna weer doorslapen tot 8.30
Ik hóóp zo enorm dat ze het nu doorheeft! Die ene late voeding vind ik prima als ze verder lekker slaapt
Troel, waar zit die bobbel bij zijn neus dan? Erin of erop?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:23 schreef Troel het volgende:
Afspraak gemaakt voor een echo van Rubens neus (hij heeft daar een bobbel zitten)
23 februari zijn we aan de beurtTja, bobbel zit er nu toch al 11 maanden, dan kan dat laatste beetje er ook nog wel bij
Dat wist ik niet. Anders de huisartsenpost bellen of het kan. Kan het proberen. Tnx.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:46 schreef sjak het volgende:
Ingrid, er zijn medicijnen om de stuwing te verminderen. Zou je die niet kunnen vragen aan de huisarts? Ik weet niet of je die zo maar krijgt hoor. En anders zijn koude compressen inderdaad een oplossing.
Bron: jongegezinnen.nlquote:Als je geen borstvoeding geeft krijg je een paar dagen na de bevalling tóch last van stuwing. Hier is helaas niets aan te doen. Leg koude kompressen op je borsten en draag een stevige, strakke beha. Omdat de tepels niet geprikkeld worden, komt de melkproductie ook niet verder op gang. Toch kan er nog wel gedurende een paar weken wat vocht uit je tepels komen. Dit houdt vanzelf op.
Helpen medicijnen?
Er is wel een medicijn, Parlodel, genaamd, dat de stuwing tegengaat, maar helaas zitten er nogal wat vervelende bijwerkingen aan. Zo kun je er duizelig en misselijk van worden. Daarom schrijven de meeste huisartsen dit middel alleen voor als er sprake is van extreme stuwing.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
BE, bedoel je nou douchen met bh aan?
Wat een raar lprotocol daar. Daar zou toch iedere moeder van gaan twijfelen? Ik denk dat je het super doet hoorquote:Op zaterdag 13 december 2008 08:18 schreef Fuente het volgende:
Hoi allemaal!
Wij komen ons ook even hier melden. Het gaat heel lekker hier! Merel is een tevreden klein bolleke. Ze huilt alleen als ze honger heeft, of krampjes heeft. We zijn inmiddels overgegaan op flesvoeding. De borstvoeding ging heel goed, maar in het ziekenhuis vonden ze het nodig om haar na elke voeding 30 cc bij te voeden (ondanks mijn vraag dat niet te doen, zij vonden het noodzakelijk ivm haar gewicht, en werkten volgens hun protocol). Dit maakte mij echt onzeker, en uiteindelijk heb ik besloten om dan maar helemaal fv te geven, zeker omdat ik gewoon wil genieten van deze kraamtijd, en niet weer hetzelfde wil als bij Sara.
Merel krijgt hypo allergene voeding en doet het er gelukkig heel goed mee.
Ze lijkt echt op Sara als baby! Heel leuk om te zien..
Reinhilde, ik herken je verhaal zo van mijn kraamtijd bij Sara. Het is allemaal zo nieuw in het begin, zo slopend, het komt echt allemaal goed
Ingrid, hier ook flinke stuwing, ik heb een iets te kleine sportbh aan en gelukkig weinig pijn nu, wel giga borsten!
Je doet het echt wel goed! bij mij was dat ook een reden om bij dennis met 2/3 dagen te stoppen met BV. Bij mies stond de kraamtijd in het teken van de BV die moest lukken en heb het daarom helemaal niet als fijn beschouwt. En bij dennis heb ik dus wel een fijne en relaxe kraamtijd gehad (bij dennis kwam het trouwens ook door bijvoeden, maar op dat moment was het of FV of ziekenhuis dus dat was voor mij snel beslist)quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:46 schreef Fuente het volgende:
Het waarom is voor mij vooral omdat ik er gewoon heel onzeker bij ben. Ik wil niet weer een pnd krijgen, ik wil gewoon weten dat het goed is. Als Merel elke voeding bijgevoed moet worden twijfel ik teveel of het wel goed is.... Ik wil deze keer gewoon heel graag een fijne kraamtijd...
quote:Op zondag 14 december 2008 11:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
het doorslapen was helaas van korte duur..madam ligt al weer 2 nachten vastgeklonken aan de borst
en ik heb even wat tips nodig..mijn linkerhand is half lam en mevrouw spartelt heel erg als ik haar luier moet verschonen..zo erg dat het me niet lukt haar in bedwang te houden. Hebben jullie een handigheidje om dat te doen waarvan ik denk 'dat ik daar zelf niet op gekomen ben?!'
Mijn opmerking was ook vooral naar het ziekenhuis gericht hoor. Ik denk soweiso dat jij de enige bent die de beslissing echt kan nemen en dat als het goed voelt, je dus per definitie de goede beslissing hebt genomen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:46 schreef Fuente het volgende:
Het waarom is voor mij vooral omdat ik er gewoon heel onzeker bij ben. Ik wil niet weer een pnd krijgen, ik wil gewoon weten dat het goed is. Als Merel elke voeding bijgevoed moet worden twijfel ik teveel of het wel goed is.... Ik wil deze keer gewoon heel graag een fijne kraamtijd...
Bep op de grond verschonen, dan kun je je knieën op haar schouders leggen.quote:Op zondag 14 december 2008 11:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
het doorslapen was helaas van korte duur..madam ligt al weer 2 nachten vastgeklonken aan de borst
en ik heb even wat tips nodig..mijn linkerhand is half lam en mevrouw spartelt heel erg als ik haar luier moet verschonen..zo erg dat het me niet lukt haar in bedwang te houden. Hebben jullie een handigheidje om dat te doen waarvan ik denk 'dat ik daar zelf niet op gekomen ben?!'
Helaas..die krijgt ze ook uit !quote:Op zondag 14 december 2008 16:36 schreef simmu het volgende:
ik heb hele ouderwetse (door oma) gebreide sokjes voor haar die je met een touwtje dichtknoopt. die doe ik over gewone sokjes, met een knoop & strikje (ik heb nagels) zodat ze het touwtje niet los kan peuteren. dat blijft prima zitten.
Ga ik daar eens naar kijken!quote:Op zondag 14 december 2008 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Zootjes hebben een hele smalle ingang, met een drukkertje om het enkeltje, dat krijgt ze never nooit zelf uit. Zijn wel redelijk duur vind ik, maar dan heb je ook wel wat.
Is natuurlijk ook een optie, maar vind dat onder een broek dan weer te warm (jurkjes draagt ze eigenlijk amper).quote:
Ja verdorie! Jullie zitten allemaal in het andere topic ondertussenquote:Op zondag 14 december 2008 20:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik lees hier niet zoveel meer, maar hoe reageert lilah op haar helmpje? Heeft ze er last van?
in dat filmpje zie ik dat kind al minimaal drie keer dat ding bijna uit hebben (gat voor de hiel onderop de voet), dan volgt een ander shot waarbij het ding weer zit zoals het hoortquote:Op zondag 14 december 2008 22:53 schreef Nijna het volgende:
Nathan, beterschap mannetje!
Mrien, ik zag laatst een soort dingen die je over sokjes heen kon doen... hier kijken onder "nieuw binnen" en dan bedoel ik de sock ons misschien is dat wat?
Kim, wat fijn dat het nu al effect heeft!
Ik ben ook van mening dat ze dat echt wel doenquote:Op maandag 15 december 2008 10:44 schreef Ticootje het volgende:
Wie had ook al weer gezegd dat babietjes nog geen plannetjes kunnen maken?? Ik ben er echt van overtuigd dat ze dat wel kunnen!
Situatie: Opa zit op de laptop te werken, Jennifer wilt meekijken (wat kan resulteren in een kapotte laptop).
Dus M. is met Jennifer bezig, ze wordt boos want ze wilt niet (NIET) zitten. Dus Jennifer op de grond, stappen aan de hand. Probeert naar opa te lopen. Nee Jennifer opa is bezig. Dus M. pakt haar weer en zet haar bij de tafel. Jennifer doet vervolgens alsof ze naar mij toe wilt. Dus M. pakt haar handjes weer, Jennifer stapt langs opa richting mij, op het moment dat ze opa bijna voorbij is en aan de andere kant staat doet ze in een keer een graai naar de laptop. En dan die glinsteroogjes, het is me gelukt!.
Hij keek nog een keer naar haar heupjesquote:Op maandag 15 december 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Had hij niets anders te melden??
Weet je dat ik je nu erg dankbaar ben voor dit antwoordquote:Op maandag 15 december 2008 12:44 schreef k_i_m het volgende:
Jeetje BE en Ardenlyn, al bijna jarige kinders! Dat lijkt me echt zo gaaf he? Wel de standaard hand in de taart foto's maken en dan posten he? Die vind ik altijd zo.
Ik moet eigenlijk niet lullen, want Lilah is over 3 maanden ook jarig. Het gaat ineens echt heel hard.
Oh Yara is vanochtend ook geweest , 75,4 cm en 10 kilo en 60 gramquote:Op maandag 15 december 2008 12:55 schreef Troel het volgende:
Ruben is in 2 maanden tijd 4 centimeter gegroeid
Hij is nu 79 centimeter en hij weegt nog steeds geen 8900 gram
quote:Op maandag 15 december 2008 14:11 schreef p_iglet het volgende:
bij een verjaardag hoort toch echt kaarsje(s) uitblazen vind ik hoor!
Ok een hele taart daarna slopen en over tafel uitsmeren vind ik ook weer wet overdreven.
Die foto moet je ook voor mij maken he, niet voor jezelfquote:Op maandag 15 december 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
k_i_m, je moet eens weten hoeveel mensen me al op het hart gedrukt hebben om toch maar vooral die uberspontane helemaal niet geregisseerde dreumes-met-taart-foto's te maken.
En ik heb daar echt zo'n hekel aan.Ben dan echt in staat om het juist niet te doen!
Iig gaat hij niet los op de grote taart. Hij krijgt een eigen stukje en daar mag hij mee doen wat hij wil, maar niks geen enorm circus eromheen.
Men... ik ben al zo vaak op verjaardagen gecommandeerd om toch maar vooral om x-uur er te zijn want dan werd DE TAART GEDAAN! Brrrr...Stom gedoe.
![]()
![]()
Maar ik zal er wel foto's van maken hoor.![]()
![]()
quote:Op maandag 15 december 2008 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Maar Marit... je bent toch zelf ook CB arts? Heb je dan niet juist de neiging om zelf wat eerder aan de bel te trekken?
Lilah boert zowel na d'r fruit als na de groenten van een lepeltje. Ik denk zo'n 9 van de 10 keer. Maar meestal komt dat er vanzelf wel een keer uit als ik haar rechtop hou na het eten.quote:Op maandag 15 december 2008 13:45 schreef simmu het volgende:
zeg, moeten kindjes ook een boertje als ze pap van een lepeltje gegeten hebben?
selene wil ineens steeds het laatste beetje van haar flesje niet meer. maar wel (heul graag!!) als ik dan met 1 schepje rijstebloem dikke pap van maak en dan met het lepeltje geef, vandaar.....
hier kan ik dus vandaag écht niet tegenquote:Op maandag 15 december 2008 15:11 schreef peterfan het volgende:
[..]
Even een tvp voor deze CB-cynicus...
Waarom geef je geen antwoord op de vraag van BE?quote:Op maandag 15 december 2008 16:03 schreef marit1978 het volgende:
[..]
hier kan ik dus vandaag écht niet tegen![]()
wat kom je doen? om me lachen of wat!? ga toch weg zeg
Ziet er op zich goed uit, thx!quote:Op zondag 14 december 2008 22:53 schreef Nijna het volgende:
Nathan, beterschap mannetje!
Mrien, ik zag laatst een soort dingen die je over sokjes heen kon doen... hier kijken onder "nieuw binnen" en dan bedoel ik de sock ons misschien is dat wat?
Kim, wat fijn dat het nu al effect heeft!
Simmu mijn dochter heeft 3 maal het RS virus gehad, de eerste keer toen ze 6 maanden was. De laatste keer, toen was ze ruim 2 is het haar bijna fataal geworden. (jeu wat klinkt dat dramatischquote:Op maandag 15 december 2008 17:16 schreef simmu het volgende:
Lois, mijn neefje ligt nu al een week in het ziekenhuis met een "simpel" RS virusje. die zijn niet altijd zo simpel (gelukkig meestal wel).
Ik bedoelde het juist ontzettend aardig hoor, misschien dat je dat na deze uitleg wel kunt zien aan mijn post?quote:misschien allemaal wat aardiger doen tegen elkaar?
ja hoorquote:Op maandag 15 december 2008 19:21 schreef Lois het volgende:
[..]
Simmu mijn dochter heeft 3 maal het RS virus gehad, de eerste keer toen ze 6 maanden was. De laatste keer, toen was ze ruim 2 is het haar bijna fataal geworden. (jeu wat klinkt dat dramatisch)
De problematiek die ik las in Marits posts klonk mij best eng in de oren, zeker na het verhaal van Thijmen laatst hier in OUD. Ik dacht aan redelijk ernstige afwijkingen, en hoop dus voor Marit dat het "maar' het RS virus is. Natuurlijk weet ik wel dat het geen simpel virus is, heus wel.
[..]
Ik bedoelde het juist ontzettend aardig hoor, misschien dat je dat na deze uitleg wel kunt zien aan mijn post?
Kiwiequote:Op maandag 15 december 2008 19:41 schreef flowerbox het volgende:
ons meiske heeft de laatste dagen veel last van haar stoelgang die nu harder wordt.
Zo zielig om te zien.Het doet haar soms echt pijn. Weet iemand hoe ik haar zou kunnen helpen?
Maar dat is dan ook raar eigenlijk. Dat hij zo opgeknapt is van de antibiotica en dat ze daar nu mee gestopt zijn omdat het een virus is. Als het niet zou helpen tegen een virus, waarom knapt ie er zo van op, en waarom gaan ze er dan niet mee door?quote:Op maandag 15 december 2008 19:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
De dokters hebben gisteren overigens volgens de zaalarts een verkeerde diagnose gestelt. Ze hebben vandaag zijn snot op kweek gezet en daaruit is gebleken dat hij een zeer agressief virus heeft wat de zelfde symptonen heeft als een longontsteking. Vandaag was zijn koorts door de anti biotica gezakt en zo veel meer eetlust dat hij maar liefst 1 hele boterham heeft gegeten, 2 kleine potjes fruit en een paar lepels soep. En 700 ml vocht zelfstandig naar binnen heeft gewerkt. Zijn infuus is verwijderd en hij krijgt omdat hij dus een virus heeft nu geen anti biotica meer
Met 7 maanden al? Meestal wordt toch aangeraden om wat later te beginnen met kiwi omdat het een fruitsoort is waar vrij veel mensen op 'reageren'? (net als ananas, citrusvruchten etc?)quote:
Als het om je eigen kroost gaat is het toch anders... Marit is in dit geval mama en niet CB-arts...quote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef peterfan het volgende:
Wat ik echter in dit geval raar vind, is Marits beschrijving van het advies van haar CB-arts (met desmiley..) en eigenlijk uberhaupt het feit dat je als CB-arts zijnde advies nodig hebt van een andere CB-arts. Ik mag toch hopen dat iedere CB-arts beschikt over een basiskennis die in het hele land ongeveer uniform is.
Het komt op mij een beetje over als een automonteur die zijn kapotte auto naar een andere garage brengt (en dan zegt "die sukkels kunnen m niets eens maken!).
Oepsquote:Op maandag 15 december 2008 21:37 schreef TearSong het volgende:
[..]
Met 7 maanden al? Meestal wordt toch aangeraden om wat later te beginnen met kiwi omdat het een fruitsoort is waar vrij veel mensen op 'reageren'? (net als ananas, citrusvruchten etc?)
Pruimen zijn dan misschien iets wat beter is om te proberen aangezien deze vanaf 6 maanden gegeven mogen worden
Best wel jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 09:10 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik schrijf kiwie kiwi gewoon verkeerd![]()
Ah, ik merk dat onze dames contact hebben gehad met elkaar. Ik heb hetzelfde drama vorige week gehad. Gewoon 3 uur achter elkaar krijsen. Niets goed... Dus we hebben afgewisseld met haar gelopen door huis. We waren beiden helemaal gesloopt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:22 schreef E.T. het volgende:![]()
Dit was zo'n nacht die je niet te vaak moet hebben.. Twee keer per nacht een voeding en daarna weer doorslapen is meer dan genoeg normaal gesproken.. Krijsen van 23.00 tot 3.00 en daarna nog twee keer een voeding is niet goed voor je nachtrust
Ik ben gesloopt
Ja, dat lukt wel, al vind ik het wel vreemd. Gek genoeg ben ik voornamelijk blij dat we zover zijn dat ze zonder sonde, zonder gekke dingen, gewoon naar het kdv kan. Verder ben ik het natuurlijk ook al gewend van Finn, dat zal ook wel schelen denk ik.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:08 schreef freecell het volgende:
Jojo: kan je haar wel uit je hoofd zetten?Ik vind dat heel lastig als ik Leander een tijdje bij een ander laat
maar misschien ben ik ook wel heel kloekig
Dank voor jullie tips! Gisteren heeft ze fruithapje met pruimen gekregen en het gaat idd wat beter.quote:Op maandag 15 december 2008 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Pruimen idd. 10cc water extra geven wil ook nog wel eens helpen. (Geen idee eig. of je fles of borst geeft).
ik snap wel wat je zegt,quote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef peterfan het volgende:
Wat ik echter in dit geval raar vind, is Marits beschrijving van het advies van haar CB-arts (met desmiley..) en eigenlijk uberhaupt het feit dat je als CB-arts zijnde advies nodig hebt van een andere CB-arts. Ik mag toch hopen dat iedere CB-arts beschikt over een basiskennis die in het hele land ongeveer uniform is.
Het komt op mij een beetje over als een automonteur die zijn kapotte auto naar een andere garage brengt (en dan zegt "die sukkels kunnen m niets eens maken!).
Gewoon terugbijtenquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Oeh Dennis! Voorzichtig jongen!
En Lotte, tandenmonstertje..!
Over tanden gesproken: Thomas bijt steeds. Als hij een van je vingers te pakken krijgt zet hij er meteen zijn vlijmscherpe tandjes in. As hij de kans krijgt bijt hij ook in mijn schouders/nek (vanuit de draagdoek bijv.). Wat dat nou weer is? Is dat iets dat baby's doen of heb ik een hele bijzondere?
Heel duidelijk au zeggen en afstand nemen. Denk ik, Ruben doet het niet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Over tanden gesproken: Thomas bijt steeds. Als hij een van je vingers te pakken krijgt zet hij er meteen zijn vlijmscherpe tandjes in. As hij de kans krijgt bijt hij ook in mijn schouders/nek (vanuit de draagdoek bijv.). Wat dat nou weer is? Is dat iets dat baby's doen of heb ik een hele bijzondere?
webkim mijn oudste heeft het wel gedaan hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Lilah pakt mijn gezicht vast met twee handjes, kijkt me aan en zegt dudududDUDU tegen me en stort zich vervolgens met open (en kwijlende) mond op mijn wang om met die tandjes over mijn wang te schrapenquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Mja, dat weet ik ook wel, maar hij is op het moment meer chagrijnig wakker dan vrolijk wakkerquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Alle kindjes zijn wel eens chago hoor Freecell.
Marit, Lilah heeft ook twee dipjes gehad met eten en groeien. Zelfs zo dat ik de tweede keer van het CB tussendoor terug moest komen om te wegen. Er gingen niet meer dan halve flessen in en uiteindelijk zat ik wel 9 flessen per dag te geven. En ineens was het weer over en ging alles weer op. En ook geen ontevreden kind, maar gewoon wat minder trek. Geen idee waarom, maar met mij was alles emotioneel stabiel, dus daar heeft het niet aan kunnen liggen. Ik vind het dan ook geen aardige en opbeurende opmerking van de huisartsquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:48 schreef marit1978 het volgende:
Jeetje ET...jij zult gesloopt zijn ja!
En Maneki juist zo'n goede nacht! wow, heerlijk!
Simmu, wat fijn ! ga zo door![]()
Huisarts kon niets horen ook, dus we gaan volgende week eens wegen en zien of er weer vooruitgang in gewicht zit. Grote zus is ook 'gezond' verklaard ondanks het gehoest enzo en mama zit vanaf vandaag aan seroxat.
Huisarts noemde nog dat Sanne waarschijnlijk gewoon voelt hoe ik me voel. Waarop ik in tranen naar Vin zei (in auto later) dat ze dan voorlopig maar bij opa en oma moet gaan wonen![]()
Nouja, dat gaat wat ver natuurlijk...maar ik voel me érg schuldig.
Whehe, is ook wel waar.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:45 schreef peterfan het volgende:
Mjin mannetje wil: zitten, alles zien, ook als ie in de kinderwagen ligt, en volgens mij ook lopen, kauwen en rollen. En misschien ook wel fietsen, dansen en stappen. In ieder geval heel veel!
Tot nu toe kan hij: liggen.
Tja, lijkt mij ook wel frustrerend...
Maritquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef marit1978 het volgende:
kim..zo'n onschuldige fase zal het wel zijn ja!
opmerking van huisarts kwam goed aan...opmerking van schoonmoeder "je denkt verkeerd, onstpan gewoon" wat minder!
Wat een botte en onterechte opmerking.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef marit1978 het volgende:
opmerking van huisarts kwam goed aan...opmerking van schoonmoeder "je denkt verkeerd, onstpan gewoon" wat minder!
Ja, maarja. Dat zijn mensen die ongetwijfeld zelf nog nooit antidepressiva hebben hoeven gebruikenquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef marit1978 het volgende:
Nou ja toevallig was ik niet al te lang geleden bij een lezing van Stefan Kleintjes (kinderdietist) waar ook een vraag over kiwi gesteld werd en zijn reactie was zoiets: kiwi, ananas en aardbeien zijn bekende allergenen. Dat wil zoveel zeggen als dat er vaker en heftiger gereageerd wordt op deze fruitsoorten dan op andere fruitsoorten. Hij heeft ook nog uitgelegd waarom dat zo was maar dat is even niet blijven hangen. Dat was in ieder geval zijn reden om deze fruitsoorten pas aan te raden nadat je kindje 1 jaar geworden is. (net zoals bijvoorbeeld pinda's)quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:51 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Die spookverhalen van kiwi hoor ik hier idd ook rondzwerven. Maar wat er nou waar van is?
Isis krijgt vaccinatie tegen het RS-virus. Is niet echt een gewoon vaccin, want deze moet maandelijks herhaald worden in de winter en geeft alleen tijdens die maanden bescherming. Dit komen ze trouwens ook gewoon thuis injecteren, superdeluxe.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:19 schreef Ticootje het volgende:
RS-vaccinatie? Wat is dat Jojo, die is toch niet standaard?
Reageren kindjes op de rs vaccinatie net zo als op de DKTP en PNEU? Daarmee bedoel ik zit jij elke maand met een ziekig kindje, dat zich niet lekker voelt door de prikjes?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:07 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Isis krijgt vaccinatie tegen het RS-virus. Is niet echt een gewoon vaccin, want deze moet maandelijks herhaald worden in de winter en geeft alleen tijdens die maanden bescherming.
En het is inderdaad niet standaard (want veel te duur en niet per se nodig voor de meeste kindjes), maar er zijn wel risicogroepen die hem krijgen (o.a. prematuurtjes en jonge kindjes met een longaandoening). Strikt genomen valt Isis hierbuiten, maar omdat ze natuurlijk een flinke tik heeft gehad bij de bevalling met 2 weken IC en Down syndroom ook meer kans op longaandoeningen geeft, wilde de kinderarts dat ze toch gevaccineerd zou worden.
Niet elk kind reageert zo op de prikjes hoorquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Reageren kindjes op de rs vaccinatie net zo als op de DKTP en PNEU? Daarmee bedoel ik zit jij elke maand met een ziekig kindje, dat zich niet lekker voelt door de prikjes?
Bij Isis heb ik daar in elk geval niets van gemerkt (ze heeft het nu 1x gehad), maar die reageerde bij de 2e keer DKTP ook al amper meer, op wat lichte verhoging na.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Reageren kindjes op de rs vaccinatie net zo als op de DKTP en PNEU? Daarmee bedoel ik zit jij elke maand met een ziekig kindje, dat zich niet lekker voelt door de prikjes?
Nou is dat wel een heel erg veel voorkomende combinatie, maar je hebt gelijkquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:
Ik weet het lekker ook
alleen vraag ik me af waarom de oudste 2 wel met hun namen op het forum staan
Dat zal wel jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:41 schreef Jojogirl het volgende:
Isis ligt trouwens al sinds d'r fles van 2 uur volledig knock-out te slapen. Beetje veel indrukken opgedaan denk ik
waar dan? Ik noem ze niet meer bij naam hier onder deze nick, hoewel er een hele enkele keer eentje tussendoor slipt. Bep heb ik nog niet 1x bij haar echte naam genoemd hier, valt me alles mee van mezelfquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:
Ik weet het lekker ook
alleen vraag ik me af waarom de oudste 2 wel met hun namen op het forum staan
Klinkt mij allebei niet bekend in m'n oren, dus ik zou even bellen morgen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:27 schreef Reinhilde het volgende:
even een vraagje aan andere mama's die een keizersnede hebben gehad;
mijn wond voelt sinds gisteravond hard aan de randen. En er komt nog steeds wondvocht uit. Is dat normaal of moet ik morgen even de ha/gyn bellen?
Mijn schoonmoeder is er ook zo eenquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:15 schreef marit1978 het volgende:
leuk zo'n eerste uitje! wel vervelend dat het je nog zo'n pijndoet
ik wil wel even zeggen dat mijn schoonmoeder op emotioneel gezien lompe opmerkingen na echt een super lief mens is! Ze springen ontzettend veel bij, net als in de periode na ilse toen ik me eigenlijk net zo voelde. Ze heeft Sanne gisteren en nu net meegenomen voor de nacht, en doen dat met echt zo veel liefde.
Dankzij dat hun hulp en flexibele werktijden loopt het hier in huis ondanks dat ik me nu niet goed voel toch goed genoeg. Ik zou werkelijk niet weten hoe het zonder hun steun moet!
op het pak staat enkel "zoveel" in de fles en "zoveel" voor van een bordje. kan ook dat ik scheel kijk hoorquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:26 schreef Ticootje het volgende:
simmu, staat er niets op het pak? En dat je nu pap geeft hoeft toch niet meteen te betekenen dat je ook maar gelijk fruit moet geven? Hoe oud is ze nu? Ik ga even kijken of ik hier nog een verdwaald pak heb staan.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:54 schreef simmu het volgende:
die bijtring vanaf 6 maanden stond op de verpakking
"te gebruiken vanaf 6 maanden"
Waarom zou je in hemelsnaam een baby chocola willen geven?quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:36 schreef Ticootje het volgende:
weet iemand waarom je een kindje pas vanaf 2 jaar chocola mag geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |