quote:Op donderdag 11 december 2008 20:40 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft vandaag zijn hieleprikje gehad; ik heb bijna net zo hard gehuild als hij.![]()
Verder heb ik last van kriebelhoestwat in combinatie met de wond van de keizersnede niet zo fijn is.
Mijn jochie is heel erg lief en ik geniet ook echt van hem, maar zodra ik erg moe ben (vanaf een uur of 15:00) ben ik emotioneel echt ontzettend uit balans, ik moet huilen om alles en maak me alleen maar zorgen.![]()
Dat hoort erbij, toch?
quote:Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Waar maak je je zorgen over dan? Hebben jullie nog kraamhulp nu?
Hoe was het badderen vandaag?
Dat had ik ook in mijn kraamtijd hoor! Of eigenlijk meer vlak erna toen de kraamverzorgster weg was. Dat extreem bezorgde gevoel wordt wel iets minder hoorquote:Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Reinhilde het volgende:
We hebben gelukkig nog kraamhulp. Dat is echt fijn. Ze komt 's ochtends, en Nixxx is 's middags weer thuis.
Ik kan het ene moment zo genieten van hem, en het volgende moment zit ik te huilen, bang dat hem iets overkomt. Pfff. Ik ga hem zo weer voeden, en dan in bed liggen ipv op de bank. Kijken of ik een beetje slaap kan pakken vannacht, dan gaat het morgen vast weer een stukje beter...
Hee, bekendquote:Op donderdag 11 december 2008 21:16 schreef E.T. het volgende:
O ja.. ze kan ook nog krijsen..hard
Vooral als ze d'r zin niet krijgt of als ze in de box of ledikant geparkeerd staat en aandacht komt niet snel genoeg
Gelukkig, want al die tranen maken me nog meer moe..quote:Op donderdag 11 december 2008 21:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat had ik ook in mijn kraamtijd hoor! Of eigenlijk meer vlak erna toen de kraamverzorgster weg was. Dat extreem bezorgde gevoel wordt wel iets minder hoor
Dat hadden wij voroge week twee keer. Ja! dacht ik met tranen van geluk in mijn ogen. Hij snapt het!quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dame heeft weer doorgeslapen19.30 in bed, 23.30 ff lurken, toen om 7.00 weer lurken en zelfs daarna weer doorslapen tot 8.30
Ik hóóp zo enorm dat ze het nu doorheeft! Die ene late voeding vind ik prima als ze verder lekker slaapt
super! Ik gun het je echt zo dat het doorzet!quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dame heeft weer doorgeslapen19.30 in bed, 23.30 ff lurken, toen om 7.00 weer lurken en zelfs daarna weer doorslapen tot 8.30
Ik hóóp zo enorm dat ze het nu doorheeft! Die ene late voeding vind ik prima als ze verder lekker slaapt
Troel, waar zit die bobbel bij zijn neus dan? Erin of erop?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:23 schreef Troel het volgende:
Afspraak gemaakt voor een echo van Rubens neus (hij heeft daar een bobbel zitten)
23 februari zijn we aan de beurtTja, bobbel zit er nu toch al 11 maanden, dan kan dat laatste beetje er ook nog wel bij
Dat wist ik niet. Anders de huisartsenpost bellen of het kan. Kan het proberen. Tnx.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:46 schreef sjak het volgende:
Ingrid, er zijn medicijnen om de stuwing te verminderen. Zou je die niet kunnen vragen aan de huisarts? Ik weet niet of je die zo maar krijgt hoor. En anders zijn koude compressen inderdaad een oplossing.
Bron: jongegezinnen.nlquote:Als je geen borstvoeding geeft krijg je een paar dagen na de bevalling tóch last van stuwing. Hier is helaas niets aan te doen. Leg koude kompressen op je borsten en draag een stevige, strakke beha. Omdat de tepels niet geprikkeld worden, komt de melkproductie ook niet verder op gang. Toch kan er nog wel gedurende een paar weken wat vocht uit je tepels komen. Dit houdt vanzelf op.
Helpen medicijnen?
Er is wel een medicijn, Parlodel, genaamd, dat de stuwing tegengaat, maar helaas zitten er nogal wat vervelende bijwerkingen aan. Zo kun je er duizelig en misselijk van worden. Daarom schrijven de meeste huisartsen dit middel alleen voor als er sprake is van extreme stuwing.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
BE, bedoel je nou douchen met bh aan?
Wat een raar lprotocol daar. Daar zou toch iedere moeder van gaan twijfelen? Ik denk dat je het super doet hoorquote:Op zaterdag 13 december 2008 08:18 schreef Fuente het volgende:
Hoi allemaal!
Wij komen ons ook even hier melden. Het gaat heel lekker hier! Merel is een tevreden klein bolleke. Ze huilt alleen als ze honger heeft, of krampjes heeft. We zijn inmiddels overgegaan op flesvoeding. De borstvoeding ging heel goed, maar in het ziekenhuis vonden ze het nodig om haar na elke voeding 30 cc bij te voeden (ondanks mijn vraag dat niet te doen, zij vonden het noodzakelijk ivm haar gewicht, en werkten volgens hun protocol). Dit maakte mij echt onzeker, en uiteindelijk heb ik besloten om dan maar helemaal fv te geven, zeker omdat ik gewoon wil genieten van deze kraamtijd, en niet weer hetzelfde wil als bij Sara.
Merel krijgt hypo allergene voeding en doet het er gelukkig heel goed mee.
Ze lijkt echt op Sara als baby! Heel leuk om te zien..
Reinhilde, ik herken je verhaal zo van mijn kraamtijd bij Sara. Het is allemaal zo nieuw in het begin, zo slopend, het komt echt allemaal goed
Ingrid, hier ook flinke stuwing, ik heb een iets te kleine sportbh aan en gelukkig weinig pijn nu, wel giga borsten!
Je doet het echt wel goed! bij mij was dat ook een reden om bij dennis met 2/3 dagen te stoppen met BV. Bij mies stond de kraamtijd in het teken van de BV die moest lukken en heb het daarom helemaal niet als fijn beschouwt. En bij dennis heb ik dus wel een fijne en relaxe kraamtijd gehad (bij dennis kwam het trouwens ook door bijvoeden, maar op dat moment was het of FV of ziekenhuis dus dat was voor mij snel beslist)quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:46 schreef Fuente het volgende:
Het waarom is voor mij vooral omdat ik er gewoon heel onzeker bij ben. Ik wil niet weer een pnd krijgen, ik wil gewoon weten dat het goed is. Als Merel elke voeding bijgevoed moet worden twijfel ik teveel of het wel goed is.... Ik wil deze keer gewoon heel graag een fijne kraamtijd...
quote:Op zondag 14 december 2008 11:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
het doorslapen was helaas van korte duur..madam ligt al weer 2 nachten vastgeklonken aan de borst
en ik heb even wat tips nodig..mijn linkerhand is half lam en mevrouw spartelt heel erg als ik haar luier moet verschonen..zo erg dat het me niet lukt haar in bedwang te houden. Hebben jullie een handigheidje om dat te doen waarvan ik denk 'dat ik daar zelf niet op gekomen ben?!'
Mijn opmerking was ook vooral naar het ziekenhuis gericht hoor. Ik denk soweiso dat jij de enige bent die de beslissing echt kan nemen en dat als het goed voelt, je dus per definitie de goede beslissing hebt genomen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:46 schreef Fuente het volgende:
Het waarom is voor mij vooral omdat ik er gewoon heel onzeker bij ben. Ik wil niet weer een pnd krijgen, ik wil gewoon weten dat het goed is. Als Merel elke voeding bijgevoed moet worden twijfel ik teveel of het wel goed is.... Ik wil deze keer gewoon heel graag een fijne kraamtijd...
Bep op de grond verschonen, dan kun je je knieën op haar schouders leggen.quote:Op zondag 14 december 2008 11:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
het doorslapen was helaas van korte duur..madam ligt al weer 2 nachten vastgeklonken aan de borst
en ik heb even wat tips nodig..mijn linkerhand is half lam en mevrouw spartelt heel erg als ik haar luier moet verschonen..zo erg dat het me niet lukt haar in bedwang te houden. Hebben jullie een handigheidje om dat te doen waarvan ik denk 'dat ik daar zelf niet op gekomen ben?!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |