Met 7 maanden al? Meestal wordt toch aangeraden om wat later te beginnen met kiwi omdat het een fruitsoort is waar vrij veel mensen op 'reageren'? (net als ananas, citrusvruchten etc?)quote:
Als het om je eigen kroost gaat is het toch anders... Marit is in dit geval mama en niet CB-arts...quote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef peterfan het volgende:
Wat ik echter in dit geval raar vind, is Marits beschrijving van het advies van haar CB-arts (met desmiley..) en eigenlijk uberhaupt het feit dat je als CB-arts zijnde advies nodig hebt van een andere CB-arts. Ik mag toch hopen dat iedere CB-arts beschikt over een basiskennis die in het hele land ongeveer uniform is.
Het komt op mij een beetje over als een automonteur die zijn kapotte auto naar een andere garage brengt (en dan zegt "die sukkels kunnen m niets eens maken!).
Oepsquote:Op maandag 15 december 2008 21:37 schreef TearSong het volgende:
[..]
Met 7 maanden al? Meestal wordt toch aangeraden om wat later te beginnen met kiwi omdat het een fruitsoort is waar vrij veel mensen op 'reageren'? (net als ananas, citrusvruchten etc?)
Pruimen zijn dan misschien iets wat beter is om te proberen aangezien deze vanaf 6 maanden gegeven mogen worden
Best wel jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 09:10 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik schrijf kiwie kiwi gewoon verkeerd![]()
Ah, ik merk dat onze dames contact hebben gehad met elkaar. Ik heb hetzelfde drama vorige week gehad. Gewoon 3 uur achter elkaar krijsen. Niets goed... Dus we hebben afgewisseld met haar gelopen door huis. We waren beiden helemaal gesloopt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:22 schreef E.T. het volgende:![]()
Dit was zo'n nacht die je niet te vaak moet hebben.. Twee keer per nacht een voeding en daarna weer doorslapen is meer dan genoeg normaal gesproken.. Krijsen van 23.00 tot 3.00 en daarna nog twee keer een voeding is niet goed voor je nachtrust
Ik ben gesloopt
Ja, dat lukt wel, al vind ik het wel vreemd. Gek genoeg ben ik voornamelijk blij dat we zover zijn dat ze zonder sonde, zonder gekke dingen, gewoon naar het kdv kan. Verder ben ik het natuurlijk ook al gewend van Finn, dat zal ook wel schelen denk ik.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:08 schreef freecell het volgende:
Jojo: kan je haar wel uit je hoofd zetten?Ik vind dat heel lastig als ik Leander een tijdje bij een ander laat
maar misschien ben ik ook wel heel kloekig
Dank voor jullie tips! Gisteren heeft ze fruithapje met pruimen gekregen en het gaat idd wat beter.quote:Op maandag 15 december 2008 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Pruimen idd. 10cc water extra geven wil ook nog wel eens helpen. (Geen idee eig. of je fles of borst geeft).
ik snap wel wat je zegt,quote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef peterfan het volgende:
Wat ik echter in dit geval raar vind, is Marits beschrijving van het advies van haar CB-arts (met desmiley..) en eigenlijk uberhaupt het feit dat je als CB-arts zijnde advies nodig hebt van een andere CB-arts. Ik mag toch hopen dat iedere CB-arts beschikt over een basiskennis die in het hele land ongeveer uniform is.
Het komt op mij een beetje over als een automonteur die zijn kapotte auto naar een andere garage brengt (en dan zegt "die sukkels kunnen m niets eens maken!).
Gewoon terugbijtenquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Oeh Dennis! Voorzichtig jongen!
En Lotte, tandenmonstertje..!
Over tanden gesproken: Thomas bijt steeds. Als hij een van je vingers te pakken krijgt zet hij er meteen zijn vlijmscherpe tandjes in. As hij de kans krijgt bijt hij ook in mijn schouders/nek (vanuit de draagdoek bijv.). Wat dat nou weer is? Is dat iets dat baby's doen of heb ik een hele bijzondere?
Heel duidelijk au zeggen en afstand nemen. Denk ik, Ruben doet het niet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Over tanden gesproken: Thomas bijt steeds. Als hij een van je vingers te pakken krijgt zet hij er meteen zijn vlijmscherpe tandjes in. As hij de kans krijgt bijt hij ook in mijn schouders/nek (vanuit de draagdoek bijv.). Wat dat nou weer is? Is dat iets dat baby's doen of heb ik een hele bijzondere?
webkim mijn oudste heeft het wel gedaan hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Lilah pakt mijn gezicht vast met twee handjes, kijkt me aan en zegt dudududDUDU tegen me en stort zich vervolgens met open (en kwijlende) mond op mijn wang om met die tandjes over mijn wang te schrapenquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef Webkim het volgende:
Mja, dat weet ik ook wel, maar hij is op het moment meer chagrijnig wakker dan vrolijk wakkerquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Alle kindjes zijn wel eens chago hoor Freecell.
Marit, Lilah heeft ook twee dipjes gehad met eten en groeien. Zelfs zo dat ik de tweede keer van het CB tussendoor terug moest komen om te wegen. Er gingen niet meer dan halve flessen in en uiteindelijk zat ik wel 9 flessen per dag te geven. En ineens was het weer over en ging alles weer op. En ook geen ontevreden kind, maar gewoon wat minder trek. Geen idee waarom, maar met mij was alles emotioneel stabiel, dus daar heeft het niet aan kunnen liggen. Ik vind het dan ook geen aardige en opbeurende opmerking van de huisartsquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:48 schreef marit1978 het volgende:
Jeetje ET...jij zult gesloopt zijn ja!
En Maneki juist zo'n goede nacht! wow, heerlijk!
Simmu, wat fijn ! ga zo door![]()
Huisarts kon niets horen ook, dus we gaan volgende week eens wegen en zien of er weer vooruitgang in gewicht zit. Grote zus is ook 'gezond' verklaard ondanks het gehoest enzo en mama zit vanaf vandaag aan seroxat.
Huisarts noemde nog dat Sanne waarschijnlijk gewoon voelt hoe ik me voel. Waarop ik in tranen naar Vin zei (in auto later) dat ze dan voorlopig maar bij opa en oma moet gaan wonen![]()
Nouja, dat gaat wat ver natuurlijk...maar ik voel me érg schuldig.
Whehe, is ook wel waar.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:45 schreef peterfan het volgende:
Mjin mannetje wil: zitten, alles zien, ook als ie in de kinderwagen ligt, en volgens mij ook lopen, kauwen en rollen. En misschien ook wel fietsen, dansen en stappen. In ieder geval heel veel!
Tot nu toe kan hij: liggen.
Tja, lijkt mij ook wel frustrerend...
Maritquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef marit1978 het volgende:
kim..zo'n onschuldige fase zal het wel zijn ja!
opmerking van huisarts kwam goed aan...opmerking van schoonmoeder "je denkt verkeerd, onstpan gewoon" wat minder!
Wat een botte en onterechte opmerking.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef marit1978 het volgende:
opmerking van huisarts kwam goed aan...opmerking van schoonmoeder "je denkt verkeerd, onstpan gewoon" wat minder!
Ja, maarja. Dat zijn mensen die ongetwijfeld zelf nog nooit antidepressiva hebben hoeven gebruikenquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef marit1978 het volgende:
Nou ja toevallig was ik niet al te lang geleden bij een lezing van Stefan Kleintjes (kinderdietist) waar ook een vraag over kiwi gesteld werd en zijn reactie was zoiets: kiwi, ananas en aardbeien zijn bekende allergenen. Dat wil zoveel zeggen als dat er vaker en heftiger gereageerd wordt op deze fruitsoorten dan op andere fruitsoorten. Hij heeft ook nog uitgelegd waarom dat zo was maar dat is even niet blijven hangen. Dat was in ieder geval zijn reden om deze fruitsoorten pas aan te raden nadat je kindje 1 jaar geworden is. (net zoals bijvoorbeeld pinda's)quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:51 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Die spookverhalen van kiwi hoor ik hier idd ook rondzwerven. Maar wat er nou waar van is?
Isis krijgt vaccinatie tegen het RS-virus. Is niet echt een gewoon vaccin, want deze moet maandelijks herhaald worden in de winter en geeft alleen tijdens die maanden bescherming. Dit komen ze trouwens ook gewoon thuis injecteren, superdeluxe.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:19 schreef Ticootje het volgende:
RS-vaccinatie? Wat is dat Jojo, die is toch niet standaard?
Reageren kindjes op de rs vaccinatie net zo als op de DKTP en PNEU? Daarmee bedoel ik zit jij elke maand met een ziekig kindje, dat zich niet lekker voelt door de prikjes?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:07 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Isis krijgt vaccinatie tegen het RS-virus. Is niet echt een gewoon vaccin, want deze moet maandelijks herhaald worden in de winter en geeft alleen tijdens die maanden bescherming.
En het is inderdaad niet standaard (want veel te duur en niet per se nodig voor de meeste kindjes), maar er zijn wel risicogroepen die hem krijgen (o.a. prematuurtjes en jonge kindjes met een longaandoening). Strikt genomen valt Isis hierbuiten, maar omdat ze natuurlijk een flinke tik heeft gehad bij de bevalling met 2 weken IC en Down syndroom ook meer kans op longaandoeningen geeft, wilde de kinderarts dat ze toch gevaccineerd zou worden.
Niet elk kind reageert zo op de prikjes hoorquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Reageren kindjes op de rs vaccinatie net zo als op de DKTP en PNEU? Daarmee bedoel ik zit jij elke maand met een ziekig kindje, dat zich niet lekker voelt door de prikjes?
Bij Isis heb ik daar in elk geval niets van gemerkt (ze heeft het nu 1x gehad), maar die reageerde bij de 2e keer DKTP ook al amper meer, op wat lichte verhoging na.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Reageren kindjes op de rs vaccinatie net zo als op de DKTP en PNEU? Daarmee bedoel ik zit jij elke maand met een ziekig kindje, dat zich niet lekker voelt door de prikjes?
Nou is dat wel een heel erg veel voorkomende combinatie, maar je hebt gelijkquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:
Ik weet het lekker ook
alleen vraag ik me af waarom de oudste 2 wel met hun namen op het forum staan
Dat zal wel jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:41 schreef Jojogirl het volgende:
Isis ligt trouwens al sinds d'r fles van 2 uur volledig knock-out te slapen. Beetje veel indrukken opgedaan denk ik
waar dan? Ik noem ze niet meer bij naam hier onder deze nick, hoewel er een hele enkele keer eentje tussendoor slipt. Bep heb ik nog niet 1x bij haar echte naam genoemd hier, valt me alles mee van mezelfquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:36 schreef Dakota het volgende:
Ik weet het lekker ook
alleen vraag ik me af waarom de oudste 2 wel met hun namen op het forum staan
Klinkt mij allebei niet bekend in m'n oren, dus ik zou even bellen morgen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:27 schreef Reinhilde het volgende:
even een vraagje aan andere mama's die een keizersnede hebben gehad;
mijn wond voelt sinds gisteravond hard aan de randen. En er komt nog steeds wondvocht uit. Is dat normaal of moet ik morgen even de ha/gyn bellen?
Mijn schoonmoeder is er ook zo eenquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:15 schreef marit1978 het volgende:
leuk zo'n eerste uitje! wel vervelend dat het je nog zo'n pijndoet
ik wil wel even zeggen dat mijn schoonmoeder op emotioneel gezien lompe opmerkingen na echt een super lief mens is! Ze springen ontzettend veel bij, net als in de periode na ilse toen ik me eigenlijk net zo voelde. Ze heeft Sanne gisteren en nu net meegenomen voor de nacht, en doen dat met echt zo veel liefde.
Dankzij dat hun hulp en flexibele werktijden loopt het hier in huis ondanks dat ik me nu niet goed voel toch goed genoeg. Ik zou werkelijk niet weten hoe het zonder hun steun moet!
op het pak staat enkel "zoveel" in de fles en "zoveel" voor van een bordje. kan ook dat ik scheel kijk hoorquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:26 schreef Ticootje het volgende:
simmu, staat er niets op het pak? En dat je nu pap geeft hoeft toch niet meteen te betekenen dat je ook maar gelijk fruit moet geven? Hoe oud is ze nu? Ik ga even kijken of ik hier nog een verdwaald pak heb staan.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:54 schreef simmu het volgende:
die bijtring vanaf 6 maanden stond op de verpakking
"te gebruiken vanaf 6 maanden"
Waarom zou je in hemelsnaam een baby chocola willen geven?quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:36 schreef Ticootje het volgende:
weet iemand waarom je een kindje pas vanaf 2 jaar chocola mag geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |