abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 12:44:58 #151
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64028489
Jeetje BE en Ardenlyn, al bijna jarige kinders! Dat lijkt me echt zo gaaf he? Wel de standaard hand in de taart foto's maken en dan posten he? Die vind ik altijd zo .

Ik moet eigenlijk niet lullen, want Lilah is over 3 maanden ook jarig. Het gaat ineens echt heel hard .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 15 december 2008 @ 12:55:59 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_64028745
Ruben is in 2 maanden tijd 4 centimeter gegroeid

Hij is nu 79 centimeter en hij weegt nog steeds geen 8900 gram
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64028817
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:44 schreef k_i_m het volgende:
Jeetje BE en Ardenlyn, al bijna jarige kinders! Dat lijkt me echt zo gaaf he? Wel de standaard hand in de taart foto's maken en dan posten he? Die vind ik altijd zo .

Ik moet eigenlijk niet lullen, want Lilah is over 3 maanden ook jarig. Het gaat ineens echt heel hard .
Weet je dat ik je nu erg dankbaar ben voor dit antwoord
Ik zou het echt helemaal vergeten om Maarten zelf lekker zijn taart te laten eten.
Mijn hoofd zit zo vol met van alles dus....dankjewel!!
pi_64029500
Oh BE, is Sasha alweer bijna 1! Jeutje, wat spannend he?
En Maarten ook alweer.. wat gaat de tijd snel!
Troel, dat is flink groeien dan! Soms zie je het ook gewoon he? Dan zie je ze gewoon groeien!

Hier gaat het op zich goed. Merel heeft veel last van krampjes. Gisteren heeft ze echt heel veel gehuild, het was zo zielig, ging door tot half 2 vannacht. Verder is ze tussendoor heel erg wakker, haar oogjes wijd open en kijken maar.
We bakeren haar nu in, net als Sara. Zojuist voor het eerst gedaan en mevrouw ligt heerlijk te slapen nu.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64029881
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:55 schreef Troel het volgende:
Ruben is in 2 maanden tijd 4 centimeter gegroeid

Hij is nu 79 centimeter en hij weegt nog steeds geen 8900 gram
Oh Yara is vanochtend ook geweest , 75,4 cm en 10 kilo en 60 gram , 2,2 cm gegroeid in 2 maanden.
Ruben is echt lang en 'slank'!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64029911
zeg, moeten kindjes ook een boertje als ze pap van een lepeltje gegeten hebben?

selene wil ineens steeds het laatste beetje van haar flesje niet meer. maar wel (heul graag!!) als ik dan met 1 schepje rijstebloem dikke pap van maak en dan met het lepeltje geef, vandaar.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 15 december 2008 @ 13:51:40 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64030109
k_i_m, je moet eens weten hoeveel mensen me al op het hart gedrukt hebben om toch maar vooral die uberspontane helemaal niet geregisseerde dreumes-met-taart-foto's te maken.
En ik heb daar echt zo'n hekel aan. Ben dan echt in staat om het juist niet te doen!

Iig gaat hij niet los op de grote taart. Hij krijgt een eigen stukje en daar mag hij mee doen wat hij wil, maar niks geen enorm circus eromheen.

Men... ik ben al zo vaak op verjaardagen gecommandeerd om toch maar vooral om x-uur er te zijn want dan werd DE TAART GEDAAN! Brrrr... Stom gedoe.

Maar ik zal er wel foto's van maken hoor.
pi_64030197
Dat doen wij hier ook niet. geen taart op commando.
Maar ik zou echt stug vergeten om hem echt zelf zijn taartje te laten eten en dan zit ik hem daar straks braaf z'n taartje te voeren
Hij mag zelf zijn taart eten

En of iedereen er is of maar 1 persoon of alleen wij 3en dat boeit mij niet. Gaat mij er om dat hij kan genieten van taart tussen zijn vingers (en weet ik veel waar nog meer )
  maandag 15 december 2008 @ 13:59:43 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_64030322
Ik denk dat ik voor Ruben gewoon een taartbodem neem en daar veel mandarijnenpartjes op ofzo

Dan vindt ie het tenminste ook lekker

(en ja, Ruben is echt een mager scharminkel, maar als je dan ziet wat hij allemaal eet )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64030345
Serieus joh BE? Dat mensen ook echt vragen om er op een bepaalde tijd te zijn vanwege 'de taart'? Sara heeft toen ook gewoon een stukje gehad, en daarmee lekker gesmeerd en gegeten, no way dat die een hele taart kreeg.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64030426
Ik zou ook niet Jennifer de hele taart laten slopen hoor. Dat vind ik echt zo stom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64030599
bij een verjaardag hoort toch echt kaarsje(s) uitblazen vind ik hoor!
Ok een hele taart daarna slopen en over tafel uitsmeren vind ik ook weer wet overdreven.
pi_64030620
laat dan die mensen die zo graag iets dergelijks willen zien komen als je je kleintje voor het eerst zelf laat eten, en geef dan spaghetti
pi_64030664
-

[ Bericht 50% gewijzigd door marit1978 op 15-12-2008 16:12:53 ]
  maandag 15 december 2008 @ 14:24:37 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64030874
Huh? Maar Marit... je bent toch zelf ook CB arts? Heb je dan niet juist de neiging om zelf wat eerder aan de bel te trekken?
pi_64030962
Verschillende spenen heb je zeker ook al geprobeerd Marit? Groter/kleiner gaatje, dental, kersvorm, breed, smal...?
pi_64031774
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:11 schreef p_iglet het volgende:
bij een verjaardag hoort toch echt kaarsje(s) uitblazen vind ik hoor!
Ok een hele taart daarna slopen en over tafel uitsmeren vind ik ook weer wet overdreven.

tenminste poging tot
  maandag 15 december 2008 @ 15:09:29 #168
14746 k_i_m
pi_64031910
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
k_i_m, je moet eens weten hoeveel mensen me al op het hart gedrukt hebben om toch maar vooral die uberspontane helemaal niet geregisseerde dreumes-met-taart-foto's te maken.
En ik heb daar echt zo'n hekel aan. Ben dan echt in staat om het juist niet te doen!

Iig gaat hij niet los op de grote taart. Hij krijgt een eigen stukje en daar mag hij mee doen wat hij wil, maar niks geen enorm circus eromheen.

Men... ik ben al zo vaak op verjaardagen gecommandeerd om toch maar vooral om x-uur er te zijn want dan werd DE TAART GEDAAN! Brrrr... Stom gedoe.

Maar ik zal er wel foto's van maken hoor.
Die foto moet je ook voor mij maken he, niet voor jezelf . En dat wachten op een taart, dat vind ik debiel. Wie er niet is moet het maar met de foto's doen. En anders krijgt ze later nog een stuk taart om te slopen
In my life
Why do I smile
pi_64031952
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Maar Marit... je bent toch zelf ook CB arts? Heb je dan niet juist de neiging om zelf wat eerder aan de bel te trekken?

Even een tvp voor deze CB-cynicus...
  maandag 15 december 2008 @ 15:20:38 #170
14746 k_i_m
pi_64032133
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:45 schreef simmu het volgende:
zeg, moeten kindjes ook een boertje als ze pap van een lepeltje gegeten hebben?

selene wil ineens steeds het laatste beetje van haar flesje niet meer. maar wel (heul graag!!) als ik dan met 1 schepje rijstebloem dikke pap van maak en dan met het lepeltje geef, vandaar.....
Lilah boert zowel na d'r fruit als na de groenten van een lepeltje. Ik denk zo'n 9 van de 10 keer. Maar meestal komt dat er vanzelf wel een keer uit als ik haar rechtop hou na het eten.
In my life
Why do I smile
pi_64032219
Jennifer boert ook als ze niets heeft gegeten. (Heeft ze van dr vader.)
pi_64032562
Peterfan, ik ken verhalen van kraamverzorgsters die 's avonds hun collega bellen omdat ze niet weten wat ze met hun kind aan moeten.
Zodra het over je eigen kind gaat ben je ineens heel anders dan in je kindgericht-beroep.

BE

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 15-12-2008 19:51:54 (kind toegevoegd...) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64033248
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:11 schreef peterfan het volgende:

[..]

Even een tvp voor deze CB-cynicus...
hier kan ik dus vandaag écht niet tegen
wat kom je doen? om me lachen of wat!? ga toch weg zeg
pi_64033378
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:03 schreef marit1978 het volgende:

[..]

hier kan ik dus vandaag écht niet tegen
wat kom je doen? om me lachen of wat!? ga toch weg zeg
Waarom geef je geen antwoord op de vraag van BE?
pi_64033539
Sorry, wil je niet uitlachen en vind het vervelend voor je dat je je zorgen maakt om je kindje. Maar naar aanleiding van het topic over tevredenheid over het CB en jouw reacties daarin verbaast jouw opmerking me....en het bevestigt gewoon even mijn beeld van de deskundigheid (of liever de afwezigheid daarvan) van sommige CB-artsen. Overigens trek je die deskundigheid in je post zelf ook in twijfel, (door deze smiley: ), dat zegt voor mij genoeg..

Maar goed, dat is allemaal wel heel offtopic. Ik hoop dat je een oplossing vindt, lijkt me heel vervelend als je kindje niet wil eten!
  maandag 15 december 2008 @ 16:18:56 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64033639

Beetje vaag dat je je post weggehaald hebt Marit...
Succes bij de huisarts iig dan maar... hopelijk valt het allemaal een beetje mee.
pi_64033718
ticootje, je hoeft er er niet zo'n raar kijkende smiley bij te zetten... dat komt nog wel als ik mijn handen meer vrij heb vanavond denk ik

peterfan, mag ik hier gewoon een moeder zijn die niet om elk klein dingetje naar arts rent?
Gewoon paar daagjes heeft gewacht op de afspraak die stond...en nu met alle info compleet wel wat bezorgd is?
pi_64033852
BE, ik denk dat juist het 'probleem' is dat ik niet snel de ernst in (wil zien?) zie van dingen,
omdat het ook op vele onschuldige manieren te verklaren is.

Ik heb mijn bericht weer weggehaald, omdat ik het gevoel krijg door opmerking van Peterfan dat ik als cb-arts terecht zou staan. Zal vast aan mijn gevoel liggen, maar ik was liever gewoon de bezorgde moeder van Sanne gebleven.
  Jubileum moderator maandag 15 december 2008 @ 16:33:37 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64034022
Marit het was niet mijn bedoeling om je terecht te laten staan als cb arts, maar ook ik was zeer nieuwsgierig waarom een medisch geschoold persoon niet eerder aan de bel trekt met dit soort klachten. Het hoeft natuurlijk niets ernstigs te zijn, maar in dit geval zou ik dat liever zeker weten. Daarom vroeg ook ik me af hoe het komt dat je hier zo lang mee tobt.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat jouw medische achtergrond weer kan zorgen dat je als overbezorgde moeder voor elk klein ding naar de arts rent, juist omdat je weet wat er allemaal kan gebeuren. Het lijkt me dus ook heel moeilijk om hier een balans in te vinden.
Dat zal jouw grootste dillemma zijn denk ik zo?

Succes bij de huisarts in ieder geval en ik hoop dat het met een "simpel" RS virusje te verklaren is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64035069
Lois, mijn neefje ligt nu al een week in het ziekenhuis met een "simpel" RS virusje. die zijn niet altijd zo simpel (gelukkig meestal wel). misschien allemaal wat aardiger doen tegen elkaar?

volgens mij heb ik helemaal geen kindje gebaard, maar een dolfijntje. aan het geluid te horen dan iig
  maandag 15 december 2008 @ 17:23:43 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64035215
Laat ook maar. Ik kan me voorstellen dat Lois hier zelf wel op wil reageren.
pi_64035457
[niet nodig]

[ Bericht 96% gewijzigd door BE op 15-12-2008 17:40:37 ]
  maandag 15 december 2008 @ 17:36:37 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_64035504
[Reactie op edit]

[ Bericht 96% gewijzigd door BE op 15-12-2008 17:41:02 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64035902
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:53 schreef Nijna het volgende:
Nathan, beterschap mannetje!

Mrien, ik zag laatst een soort dingen die je over sokjes heen kon doen... hier kijken onder "nieuw binnen" en dan bedoel ik de sock ons misschien is dat wat?

Kim, wat fijn dat het nu al effect heeft!
Ziet er op zich goed uit, thx!
Als ik ze wil bestellen komen er alleen 6,20 verzendkosten bij, even wachten nog maar dus
Heb net bij de H&M slofjes gehaald, kijken of die een beetje willen blijven zitten

Wat fijn dat de helm van Lilah al zo snel effect heeft Kim!

Ik vind jou altijd zo lief over Sasha schrijven BE
  Jubileum moderator maandag 15 december 2008 @ 19:21:57 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64037889
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:16 schreef simmu het volgende:
Lois, mijn neefje ligt nu al een week in het ziekenhuis met een "simpel" RS virusje. die zijn niet altijd zo simpel (gelukkig meestal wel).
Simmu mijn dochter heeft 3 maal het RS virus gehad, de eerste keer toen ze 6 maanden was. De laatste keer, toen was ze ruim 2 is het haar bijna fataal geworden. (jeu wat klinkt dat dramatisch )
De problematiek die ik las in Marits posts klonk mij best eng in de oren, zeker na het verhaal van Thijmen laatst hier in OUD. Ik dacht aan redelijk ernstige afwijkingen, en hoop dus voor Marit dat het "maar' het RS virus is. Natuurlijk weet ik wel dat het geen simpel virus is, heus wel.
quote:
misschien allemaal wat aardiger doen tegen elkaar?
Ik bedoelde het juist ontzettend aardig hoor, misschien dat je dat na deze uitleg wel kunt zien aan mijn post?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64037995
Bass_Miss bedankt voor het verwijderen van je eerdere reaktie

edit; ik zie dat ik Troel en BE moet bedanken
pi_64038106
Zo gek is dat niet hoor vind ik dat Marit zich wat afvraagt. Ze is ook gewoon mens en mama. De kleuterjuf zal ook wel eens niet weten wat ze moet doen als haar eigen koters strontvervelend zijn.
Marit, veel sterkte ermee en ik hoop dat je snel van de HA uitsluitsel hebt en dat het niets ernstigs is!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64038416
ons meiske heeft de laatste dagen veel last van haar stoelgang die nu harder wordt.
Zo zielig om te zien. Het doet haar soms echt pijn. Weet iemand hoe ik haar zou kunnen helpen?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_64038455
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:21 schreef Lois het volgende:

[..]

Simmu mijn dochter heeft 3 maal het RS virus gehad, de eerste keer toen ze 6 maanden was. De laatste keer, toen was ze ruim 2 is het haar bijna fataal geworden. (jeu wat klinkt dat dramatisch )
De problematiek die ik las in Marits posts klonk mij best eng in de oren, zeker na het verhaal van Thijmen laatst hier in OUD. Ik dacht aan redelijk ernstige afwijkingen, en hoop dus voor Marit dat het "maar' het RS virus is. Natuurlijk weet ik wel dat het geen simpel virus is, heus wel.
[..]

Ik bedoelde het juist ontzettend aardig hoor, misschien dat je dat na deze uitleg wel kunt zien aan mijn post?
ja hoor
  maandag 15 december 2008 @ 19:42:39 #190
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64038459
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:41 schreef flowerbox het volgende:
ons meiske heeft de laatste dagen veel last van haar stoelgang die nu harder wordt.
Zo zielig om te zien. Het doet haar soms echt pijn. Weet iemand hoe ik haar zou kunnen helpen?
Kiwie
pi_64038632
Misschien ben ik dan wel een hypochonder want ik ben dus zo een overbezorgde moeder die bij elke vorm van twijfel gelijk aan de bel trekt. MIsschien vind de dienstdoende huisarts mij wel stront vervelend dat boeit mij dus echt niet. Als ik denk niet te weten wat mijn kind mankeert sta ik bij de arts op de stoep, dag of nacht. Dus Marit, of je nou wel of geen CB arts bent, je bent nog altijd moeder van en als je ook maar 1 seconde twijfelt gelijk aan de bel trekken. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

Overigens is een RS virus idd niet zo een simpel geval, Nathan was 4 maanden oud en heeft toen 2 weken in het ziekenhuis gelegen met het rota virus en het rs virus.

De dokters hebben gisteren overigens volgens de zaalarts een verkeerde diagnose gestelt. Ze hebben vandaag zijn snot op kweek gezet en daaruit is gebleken dat hij een zeer agressief virus heeft wat de zelfde symptonen heeft als een longontsteking. Vandaag was zijn koorts door de anti biotica gezakt en zo veel meer eetlust dat hij maar liefst 1 hele boterham heeft gegeten, 2 kleine potjes fruit en een paar lepels soep. En 700 ml vocht zelfstandig naar binnen heeft gewerkt. Zijn infuus is verwijderd en hij krijgt omdat hij dus een virus heeft nu geen anti biotica meer, koorts kan wel weer hoog oplopen dus maar zoals het er naar uit ziet mogen we morgen misschien hem mee naar huis nemen! Ergens dus ontzettende opluchting en ook nog ergens de angst dat ze misschien nu alles op dat virus schuiven en hem toch met een longontsteking naar huis laten gaan. Morgen dus eerst de arts aan spreken hierover.
pi_64038658
Wat zijn jullie hier ingewikkeld aan het doen?

Ik denk dat je juist als 'geschoold' iemand op een bepaald gebied moet uitkijken dat je dingen juist wel of niet ziet bij je kinderen.
Wat dat betreft zit ik ook verkeerd, pedagogen zijn toch belabberde opvoeders?

Ik snap heel goed dat Marit soms juist 'bezorgde mama' is en dan maakt je beroep echt geen hol uit mi.
pi_64038792
Fijn dat Nathan in elk geval zijn eetlust terug begint te krijgen en gedronken heeft en geen infuus meer heeft!
Hoop dat ie snel weer helemaal beter is hoor, arm ding
  maandag 15 december 2008 @ 20:43:13 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64040107
Fijn dat het wat beter gaat met Nathan Faja!
  maandag 15 december 2008 @ 20:45:22 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_64040163
Bij een schilder thuis is het nooit geschilderd en bij een loodgieter zit het toilet verstopt, zo was het toch?

Ik snap Marit wel en ik snap BE ook wel

Ik ben zelf gewoon een wolvin als het om Ruben gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 december 2008 @ 20:46:14 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_64040182
Faja, wat fijn dat Nathan zich wat beter voelt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64040443
Faja, wat fijn!
Sara
Merel
Ukje
pi_64040508
ja, als ik twijfel bel ik ook gewoon de ha. Ik wacht niet eens op een cb bezoek.
  maandag 15 december 2008 @ 20:58:57 #199
14746 k_i_m
pi_64040622
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:49 schreef Faja-Lobi het volgende:

De dokters hebben gisteren overigens volgens de zaalarts een verkeerde diagnose gestelt. Ze hebben vandaag zijn snot op kweek gezet en daaruit is gebleken dat hij een zeer agressief virus heeft wat de zelfde symptonen heeft als een longontsteking. Vandaag was zijn koorts door de anti biotica gezakt en zo veel meer eetlust dat hij maar liefst 1 hele boterham heeft gegeten, 2 kleine potjes fruit en een paar lepels soep. En 700 ml vocht zelfstandig naar binnen heeft gewerkt. Zijn infuus is verwijderd en hij krijgt omdat hij dus een virus heeft nu geen anti biotica meer
Maar dat is dan ook raar eigenlijk. Dat hij zo opgeknapt is van de antibiotica en dat ze daar nu mee gestopt zijn omdat het een virus is. Als het niet zou helpen tegen een virus, waarom knapt ie er zo van op, en waarom gaan ze er dan niet mee door?
In my life
Why do I smile
pi_64040892
het is bij mij zo dat ik bij twijfel zelf ga nadenken..ga 'berekenen' wat ze zou moeten drinken zo ongeveer en dan bedenken dat ze daar toch ongeveer wel op komt. Dat dan beredeneerd hebbend ga ik ook niet meer naar een huisarts om daar hetzelfde te horen.
In dit geval ging het dus om een Sanne die verder tevreden is, zich zelf meldt voor de voedingen en goed plast en poept. Waarom zou ik dan eerder naar een arts rennen of eerder gaan wegen op het cb?
Ik wist dat deze afspraak er binnen afzienbare tijd aankwam, totaal geen reden qua gezondheid Sanne om daar eerder heen te gaan. Wel wist ik dat mijn verdere aktie af zou hangen van hoe ze aangekomen zou zijn. Nou, vandaag bleek dat het gewicht toch niet voldoende is toegenomen...en dus nu reden voor verder nadenken en evt. aktie.

Zou het niet zo zijn dat ik signalen die in ogen van een leek heftig lijken, voor mij gewoon niet heftig zijn?
Puur het na 70cc stoppen met drinken en je met een brede lach aankijken is geen alarmsymptoom hoor. Voor mij niet tenminste. Nu icm gewicht misschien toch wel.

En nu ga ik naar bed, welterusten allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')