DE OP IS HIER TE VINDEN! 
quote:Berg, Van Wolfswinkel en Fall op schaduwlijst Ajax
AMSTERDAM - Ajax houdt al langer rekening met het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid. De Amsterdamse club gaf daarom in de aanloop van het huidige seizoen al ruim 6 miljoen euro uit aan Dario Cvitanich, de topschutter van de vorige Argentijnse competitie.
ANP
Technisch manager Danny Blind bevestigde vorige week dat Ajax er een schaduwlijst met aanvallers op nahoudt. Daarop staan de namen van Marcus Berg (FC Groningen) en Ricky van Wolfswinkel (Vitesse).
Blind bekeek maandagavond ook Djiby Fall, een Senegalees die voor Odense in de Deense competitie uitkomt.
Ajax zal voor Berg flink in de buidel moeten tasten. De spits staat niet alleen bij veel clubs in de belangstelling, Luis Suarez, Bruno Silva en Rasmus Lindgren verhuisden in een recent verleden ook al van FC Groningen naar Amsterdam.
Ja joh? Wat heeft ie daar aan dan?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:23 schreef kevin6188 het volgende:
Nog meer slecht nieuws: Van der Heijden wordt geopereerd aan zijn andere knie, naar het schijnt.
Omdat je zo loopt te huilen. Het is een verwijzing naar een spandoek dat in het Abe Lenstra Stadion hing toen Huntelaar zijn laatste wedstrijd voor Heerenveen speelde.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Huntelaar is toch geen godenzoon, eerder een bastaardzoon.
Reken er maar op, als Vitesse al roept dat ze een transfer van Van Wolfswinkel niet tegenhouden..quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Is het al rond?
Dat behoort Cvitanich te zijn, en aankoop als Van Wolfswinkel als talentvolle back-up kan ik wel begrijpen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Reken er maar op, als Vitesse al roept dat ze een transfer van Van Wolfswinkel niet tegenhouden..
KJH zal komend weekend wat huisjes gaan bekijken... Dit soort verhalen van "Niets is zeker" en "Er is nog niet getekend" werd ook over Sneijder geroepen.
Maar als Ajax zijnde ben je weer de lul als je in de winter snel een opvolger moet zoeken. Jezus Van Wolfswinkel is leuk bij Vitesse maar is hij de nieuwe doelpuntenmachine?! Ik vraag het me af
Berg teveel geld voor te weinig speler. Van Wolfswinkel raakt geen pepernoot en mag de schoenen van jason oost nog niet eens poetsen. Die Fall zegt me al helemaal niks.... Waarom niet Demouge? scoort overal en altijd en voor elke club..... Geen flamboyante jongen, maar wel een gegarandeerde doelpuntenmachine!quote:
Reken daar maar niet op. Real Madrid moet en zal een spits hebben die CL wedstrijden kan spelen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:06 schreef Reeve het volgende:
Hoop nog steeds dat beide clubs er niet uit gaan komen
Dat sowieso, maar dan hoeft Ajax zich niet te laten afbluffen met het eerste beste bod van Real.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Reken daar maar niet op. Real Madrid moet en zal een spits hebben die CL wedstrijden kan spelen.
Bovendien heeft Real geld zat, dus dat zal het probleem niet worden.
Als Real Huntelaar perse wil hebben en Huntelaar wil naar Real, dan gaat Huntelaar naar Real.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
Berg teveel geld voor te weinig speler. Van Wolfswinkel raakt geen pepernoot en mag de schoenen van jason oost nog niet eens poetsen. Die Fall zegt me al helemaal niks.... Waarom niet Demouge? scoort overal en altijd en voor elke club..... Geen flamboyante jongen, maar wel een gegarandeerde doelpuntenmachine!
Hebben ze toch ook niet gedaan aangezien ze nog steeds in onderhandeling zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar dan hoeft Ajax zich niet te laten afbluffen met het eerste beste bod van Real.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Real Madrid, kutclub. Altijd al geweest.
Tot op zekere hoogte mee eens, maar zo'n draftsysteem slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dan hoef je helemaal niet meer aan zelf opleiden te denken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:30 schreef fuckbuddy het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)kapot____.html?p=2,1
Wat vinden jullie hiervan? (dus gewoon als voetbalfan en niet puur als Ajacied)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:30 schreef fuckbuddy het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)kapot____.html?p=2,1
Wat vinden jullie hiervan? (dus gewoon als voetbalfan en niet puur als Ajacied)
[ afbeelding ]
quote:BRUSSEL - De verkoop van Klaas-Jan Huntelaar aan Real Madrid is de doodsteek voor het Nederlandse voetbal. ,,Dit moet stoppen. Zo wordt alles door het grote geld kapot gemaakt. Het kost Ajax wellicht het kampioenschap en ook deelname aan de Champions League”.
Dit is niet de mening van een doorsnee Ajax-fan, maar van europarlementariër én fervent PSV-supporter Toine Manders. ,,Natuurlijk wil ik dat PSV kampioen wordt. Maar niet op deze manier.”
De VVD’er zint op Brusselse maatregelen die de rijke clubs eindelijk aan banden moeten leggen. ,,De competities moeten weer eerlijker worden. Zo is er straks echt niets meer aan”.
Voor Manders is de transfer van Huntelaar het bewijs dat het Europese voetbal totaal verziekt is door de enorme geldbedragen en de ordinaire handel in soms piepjonge spelers. ,,Real Madrid koopt zomaar de beste speler bij Ajax weg, terwijl die geblesseerd is. Alleen maar omdat ze Van Nistelrooy een paar maanden moeten missen.”
3 miljoen euro
Dat daarmee de kansen voor AZ en zijn eigen PSV groeien om de landstitel te grijpen stemt hem eerder droevig dan verheugd. ,,Al zijn ze net zo goed slachtoffer. Kijk bijvoorbeeld naar Alex, die twee jaar geleden de beste speler op de Nederlandse velden was. Nu zit hij al twee jaar op de tribune bij Chelsea, komt nauwelijks aan spelen toe, maar verdient wel 3 miljoen euro per jaar.”
Manders, die vanmiddag KNVB-voorzitter Kessler en NOC/NSF-voorvrouw Erica Terpstra ontvangt, wil daarom alles in het werk stellen om het voetbal in Europa weer eerlijker en daardoor ook spannender te worden.
6+5-regel
Zo wil de VVD’er opnieuw proberen de beroemde 6+5-regel te lanceren, waarbij clubs nog slechts vijf buitenlandse spelers mogen opstellen. Het plan stuit tot dusver echter op de Europese regels van vrij verkeer, die ‘discriminatie’ tussen Europese spelers niet toelaat.
,,Een alternatief plan waar we nu aan werken is een limiet aan het aantal contractspelers. Bijvoorbeeld slechts 25. De huidige topclubs kunnen dan niet halverwege het seizoen een verse lading spelers aantrekken en moeten het doen met de vermoeid geraakte overgebleven groep. De competities zullen daardoor ongetwijfeld weer spannender worden.”
quote:Maar meest ideale systeem zou volgens Manders echter een systeem a la het Amerikaanse basketbal zijn. ,,Daar krijgt elk jaar de slechtste club de eerste keus uit de nieuwe lichting toptalenten en mag de kampioen als laatste iemand contracteren. Daardoor is de basketbalcompetitie er ieder jaar weer spannend en onvoorspelbaar.
Grapje?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:29 schreef ASroma het volgende:
Waarom niet Demouge? scoort overal en altijd en voor elke club..... Geen flamboyante jongen, maar wel een gegarandeerde doelpuntenmachine!
Ik had KJH zo graag bij AC Milan zien spelen, die zou zo ontzettend geschikt zijn voor die club!quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Real Madrid, kutclub. Altijd al geweest.
Zelfs Huntelaar-uit-vorm is op dit moment verantwoordelijk voor 1/4 van het aantal doelpunten. Dat ga je absoluut missen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:38 schreef sjimz het volgende:
Verkopen we hem nu niet en wordt Ajax geen kampioen dan krijgen we het volgende:
Pff had Ajax hem toen maar voor 25 miljoen verkocht
Verkopen we hem nu wel en wordt Ajax geen kampioen dan krijgen we dit:
We hadden hem nooit moeten verkopen.
Met andere woorden, alleen een kampioenschap hangt er van af en ik denk niet dat Huntelaar de beslissende factor is in het halen van het kampioenschap.
Ik denk dat een goede organisatie achterin belangrijker is.
Die zijn er ook wel, denk aan Bodul en Castillon. Maar beiden hebben nog even de tijd nodig voordat ze er echt zullen staan. En daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:41 schreef Rossoneri het volgende:
Waarom moeten we uberhaupt een nieuwe spits kopen? Vroegah stond Ajax bekend om zijn spitsen in de jeugdopleiding kunnen ze dat opeens niet meer in Amsterdam? Altijd maar kopen kopen kopen haal verdomme eens een talentvolle spits uit de eigen jeugd!
Nee dat is ook wel oke natuurlijk, mijn punt was meer dat Ajax altijd maar nieuwe spitsen wil kopen ipv naar de eigen jeugd te kijken. Ik bedoel welke spits was de laatste uit de eigen jeugd die ook echt geslaagd is? Kluivert? Als je bedenkt wat daar vroeger allemaal vandaag kwam.quote:
Mee eenschquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:39 schreef _Mike_ het volgende:
Inderdaad, gewoon nu geld steken in een "GOEDE" verdediger en geen extra Oleguer graag.
Nah, Ajax kijkt er ook wel naar en koopt natuurlijk pas als iemand van buitenaf een echte meerwaarde vormt. Dat is met Arveladze, Mido, Zlatan en Huntelaar natuurlijk wel heel behoorlijk het geval geweest. Sonck wat minder...quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Nee dat is ook wel oke natuurlijk, mijn punt was meer dat Ajax altijd maar nieuwe spitsen wil kopen ipv naar de eigen jeugd te kijken. Ik bedoel welke spits was de laatste uit de eigen jeugd die ook echt geslaagd is? Kluivert? Als je bedenkt wat daar vroeger allemaal vandaag kwam.
The return of Harryquote:Nürnberg en Charisteas stevenen af op breuk
Na weinig succesvolle periodes bij Ajax en Feyenoord lijkt ook het avontuur van Angelos Charisteas bij 1.FC Nürnberg uit te draaien op een mislukking. De club, die momenteel uitkomt in de tweede Bundesliga, wil de Griek zo snel mogelijk kwijt.
De 28-jarige Charisteas kwam anderhalf jaar geleden voor ongeveer 2,5 miljoen euro over van Feyenoord, waarmee hij de duurste aankoop uit de clubhistorie van Nürnberg werd. De Griek bakte er echter weinig van en scoorde in de afgelopen zestien maanden, waarvan vier in de tweede liga, slechts zeven competitiedoelpunten. Dat is bijzonder weinig voor iemand die met een jaarsalaris van 750.000 euro zwaar op de begroting van de gedegradeerde club drukt.
"We ons hier allebei iets anders van voorgesteld, ik denk niet dat Harry hier nog gelukkig wordt. Een vertrek lijkt op dit moment de beste optie, mogelijk op huurbasis", zegt Nürnberg-directeur Martin Bader in de Nürnberger Abendzeitung.
Dat meen je niet?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:23 schreef kevin6188 het volgende:
Nog meer slecht nieuws: Van der Heijden wordt geopereerd aan zijn andere knie, naar het schijnt.
[FC-Groningen modus]quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:55 schreef DuvelDuvel het volgende:
De verkoop van Huntelaar kost ons het kampioenschap. Het is niet zeker dat we anders wel kampioen zouden worden maar zonder Huntelaar is de kans vele male kleiner. Ik denk dat Huntelaar nog een beetje onderschat word zelfs. Zonder Huntelaar is het alle ballen op Suarez en als die zijn dag niet heeft is Ajax aanvallend onmachtig.
Ga er nou maar vanuit dat ie wordt verkocht. Het enige wat we nog kunnen hopen is dat de transferprijs zo hoog mogelijk ligtquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:58 schreef Reeve het volgende:
Niet verkopen!! Kampioen worden en die miljoenen verdienen met een plek in de CL...
Ja en Cvitanich, Aissati en Sulejmani zijn toch niks!!! Toch?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:55 schreef DuvelDuvel het volgende:
De verkoop van Huntelaar kost ons het kampioenschap. Het is niet zeker dat we anders wel kampioen zouden worden maar zonder Huntelaar is de kans vele male kleiner. Ik denk dat Huntelaar nog een beetje onderschat word zelfs. Zonder Huntelaar is het alle ballen op Suarez en als die zijn dag niet heeft is Ajax aanvallend onmachtig.
En Cvita dan? Die is als topscorer van Argentinië binnengehaald....quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:05 schreef BB-boy het volgende:
Van Wolfswinkel en Fall halen. Heb je twee spitsen die kunnen concurreren plus twee talenten erachter.
Yeah right.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:55 schreef DuvelDuvel het volgende:
Cvitanich is toch een echte spits en juist iemand zonder creativiteit?quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:11 schreef BoNi het volgende:
Met Suarez, Sulejmani, Cvitanich en Leonardo heb je voldoende creativiteit in de aanval, maar geen vast aanspeelpunt en afmaker in je elftal.
Als backup mag je van Wolfswinkel best halen hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:12 schreef Breach het volgende:
Ik snap niet waarom mensen roepen dat we zonder Huntelaar ineens minder kans op de titel hebben. Mét Huntelaar was het ook geen hosanna. Bovendien wonnen we gewoon van HSV zonder Huntelaar. Dus niets is onmogelijk.
Gewoon Cvitanich een kans geven en geen van Wolfswinkel halen. Dat is een gast die een paar leuke wedstrijden speelt, maar echt niet de nieuwe Huntelaar is.
Als Cvitanich maar tot het eind van dit seizoen de kans krijgt om zich te bewijzen. Ik heb vertrouwen in die ventquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:13 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als backup mag je van Wolfswinkel best halen hoor
Van Basten heeft 'm zelf aangetrokken, dus hij heeft geen excuus wat dat betreft.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:14 schreef Breach het volgende:
[..]
Als Cvitanich maar tot het eind van dit seizoen de kans krijgt om zich te bewijzen. Ik heb vertrouwen in die vent
Als dat écht zo is..quote:Franco Teixeira Douglas, kortweg Douglas (foto), is mogelijk bezig aan zijn laatste weken bij FC Twente. Bayer Leverkusen, Hamburger SV en Schalke 04 willen de Braziliaan in januari overnemen van de Tukkers. De afkoopsom van de twintigjarige verdediger is niet al te hoog: anderhalf miljoen euro. Schalke-trainer Fred Rutten, wiens positie ter discussie staat, werkte eerder met Douglas in Enschede samen. (Bild)
Precies. En anders hebben we nu al het beroemde duo: Ricky en Mickyquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:14 schreef Breach het volgende:
[..]
Als Cvitanich maar tot het eind van dit seizoen de kans krijgt om zich te bewijzen. Ik heb vertrouwen in die vent
Demougequote:Op dinsdag 2 december 2008 12:37 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Grapje?![]()
Demouge scoort niet altijd en overal... hij is dit seizoen op een merkwaardige manier omhoog gevallen maar hij is echt bij lange na niet goed genoeg voor Ajax.
Waarom dan niet die jeugdspelers? Die Bodul ofzo?quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:13 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als backup mag je van Wolfswinkel best halen hoor
Vergeleken met Sulejmani en Suarez heeft hij wel minder creativiteit inderdaad. Ik heb Cvitanich nog niet centraal in de spits zien spelen, maar voor mijn gevoel is het meer een speler die ook vanaf de zijkant of in een twee spitsen systeem beter tot zijn recht komt dan als centrale spits.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Cvitanich is toch een echte spits en juist iemand zonder creativiteit?
quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:16 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Precies. En anders hebben we nu al het beroemde duo: Ricky en Micky
Anderhalf miljoen, dan kan Heracles hem zelfs nog wel kopenquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:15 schreef Nashje het volgende:
Is El Hamdaoui niet iets trouwens?
Overigens:
[..]
Als dat écht zo is..Maar lijkt me flauwekul.
Die moet je zeker de kans geven voor in de spits, maar ik zou er graag nog iemand achter de hand hebben (in dit geval Fall als hij goed genoeg is). Van Wolfswinkel en Bodul kunnen dan in de luwte gebracht worden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:10 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
En Cvita dan? Die is als topscorer van Argentinië binnengehaald....
quote:'Aankoop Huntelaar ook een politieke zet'
maandag 01 december, door SV, Amsterdam, 22:41u, NOS
Volgens Edwin Winkels zal de aankoop van Klaas Jan Huntelaar een politieke zet zijn van Real-voorzitter Ramon Calderon. Dat zei de journalist die zich in Spanje bevindt. Real heeft de transfer zelf maandagavond laten uitlekken.
Aanstaande zondag is er namelijk een belangrijke ledenraad bespreking bij Real en het huidige bestuur komt daar beter voor de dag als ze deze week nog een nieuwe spits hebben gekocht. Vandaar dat ze haast hebben in Madrid.
Volgens Winkels zal de druk groot worden op Huntelaar, dat schrijven de Spaanse kranten allemaal in hun artikelen voor woensdag. Huntelaar zal indien de transfer doorgaat wel een basisplaats krijgen omdat er nagenoeg geen concurrentie is. Ook een vertrek van de onder druk staande Bernd Schuster is geen probleem omdat technisch directeur Predrag Mijatovic de Ajax-spits op zijn conto wil halen.
De correspondent gaf verder aan dat de Nederlandse enclave in Madrid geen probleem vormt. De Spanjaarden zijn over het algemeen tevreden over de inbreng van de Nederlanders.
Eens. Die kent tenminste het Ajax systeem al en zal er eerder staan dan Van Wolfswinkel denk ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:19 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Waarom dan niet die jeugdspelers? Die Bodul ofzo?
Sno is ook door van Basten gehaaldquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Van Basten heeft 'm zelf aangetrokken, dus hij heeft geen excuus wat dat betreft.
Mja, dat idee heb ik niet helemaal. Ik vind 'm statischer en meer een aanspeelpunt. Bovendien schijnt het een aardige kopper te zijn, ondanks z'n lengte. Iets wat voor een diepe spits in 433 pleit. Als hij geen echte 433 spits is, zou het sowieso een achterlijke aankoop zijn van Marco. Niet dat ik 'm daar niet voor aanzie hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:19 schreef BoNi het volgende:
[..]
Vergeleken met Sulejmani en Suarez heeft hij wel minder creativiteit inderdaad. Ik heb Cvitanich nog niet centraal in de spits zien spelen, maar voor mijn gevoel is het meer een speler die ook vanaf de zijkant of in een twee spitsen systeem beter tot zijn recht komt dan als centrale spits.
Het is naar mijn idee geen spits die kan dienen als aanspeelpunt en vervolgens het laatste tikje kan geven.
Cvitanich is naar mijn idee meer een type Rosenberg/Sonck en ik ben dan ook een beetje bang voor zijn ontwikkeling bij Ajax....
Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg. Geef hem maar de kans en we zullen het zienquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mja, dat idee heb ik niet helemaal. Ik vind 'm statischer en meer een aanspeelpunt. Bovendien schijnt het een aardige kopper te zijn, ondanks z'n lengte. Iets wat voor een diepe spits in 433 pleit. Als hij geen echte 433 spits is, zou het sowieso een achterlijke aankoop zijn van Marco. Niet dat ik 'm daar niet voor aanzie hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imho wel een aanspeelpunt en niet statisch, hopelijk passeert ie zijn man makkelijk, dan hebben we echt een harde voorhoede!quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mja, dat idee heb ik niet helemaal. Ik vind 'm statischer en meer een aanspeelpunt. Bovendien schijnt het een aardige kopper te zijn, ondanks z'n lengte. Iets wat voor een diepe spits in 433 pleit. Als hij geen echte 433 spits is, zou het sowieso een achterlijke aankoop zijn van Marco. Niet dat ik 'm daar niet voor aanzie hoor.
Nee. gewoon voor de leeuwen gooien als KJH vertrekt deze winter.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:42 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Die zijn er ook wel, denk aan Bodul en Castillon. Maar beiden hebben nog even de tijd nodig voordat ze er echt zullen staan. En daar is niets mis mee.
Helemaal met je eens, trouwens... een spits uit de jeugd als backup en rustig brengen is misschien beter, we hebben nu immersspitsen zat: Cvitanich is er nog en die hebben ze niet voor niets gekocht, Sarpong is er nog, Suarez kan ook op 9 spelen en wat te denken van Sulejmani? en natuurlijk de redder in Hamburg: Leonardo.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:41 schreef Rossoneri het volgende:
Waarom moeten we uberhaupt een nieuwe spits kopen? Vroegah stond Ajax bekend om zijn spitsen in de jeugdopleiding kunnen ze dat opeens niet meer in Amsterdam? Altijd maar kopen kopen kopen haal verdomme eens een talentvolle spits uit de eigen jeugd!
Eens. We hebben de pech gehad dat de stukjes niet op hun plek vielen toen Huntelaar nog in vorm was, time to move on.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:46 schreef Parttimeboterham het volgende:
Huntelaar heeft de afgelopen jaren veel punten voor Ajax gepakt. Dit seizoen 6 keer het net gevonden en niet echt in vorm geweest voor zijn blessure. Dus wat mij betreft: 20-25 miljoen incasseren en Huntelaar met een strik erom afleveren in Madrid!
Dat dusquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:12 schreef Breach het volgende:
Ik snap niet waarom mensen roepen dat we zonder Huntelaar ineens minder kans op de titel hebben. Mét Huntelaar was het ook geen hosanna. Bovendien wonnen we gewoon van HSV zonder Huntelaar. Dus niets is onmogelijk.
Gewoon Cvitanich een kans geven en geen van Wolfswinkel halen. Dat is een gast die een paar leuke wedstrijden speelt, maar echt niet de nieuwe Huntelaar is.
Lijkt me geen overbodige luxe om Silva bij de selectie te houden. Als V/d Wiel en Oleguer wegvallen heb je echt helemaal niets meer. Ben eigenlijk van mening dat Silva een kans moet krijgen onder Van Basten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef zjroentje het volgende:
Wie zou er nog meer gaan vertrekken deze winter? Silva, Rommedahl, Schilder?
Gabri?quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef zjroentje het volgende:
Gabri.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef zjroentje het volgende:
Klaas Jan peerde 'm gisteren via de nooduitgang tijdens de voorstelling van Freek. Die boefje.quote:Edwin Winkels, correspondent in Spanje, over de transfer van Ajacied Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid.
Enoh heeft geen pit en inzet en stoort nooit?quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef HeatWave het volgende:
Wat heeft die MvB toch tegen Gabri, ik snap er geen fuck van... met afstand de beste die we hebben op het middenveld. De enige met pit en inzet. De enige die wel stoort en loopt op ballen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:47 schreef Riro het volgende:
Ik denk niet dat Gabri in de winterstop al vertrekt, zo snel zal hij het ook weer niet opgeven lijkt me. Maar als het zo doorgaat zal hij in de zomer wel weg gaan.
Ok, ook wel. Maar die speelt op dit moment nogal ongelukkig, die heeft nog niet "dat" van voor zijn blessure, zijn passing is nog erg onzuiver en hij probeert het net ff te hard waardoor hij overtredingen maakt. Maar dat is hopelijk tijdelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:46 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Enoh heeft geen pit en inzet en stoort nooit?
Gabri is beter.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:46 schreef BB-boy het volgende:
Zeker wel, alleen Enoh heeft laten zien dat hij soms nog wat tekort komt. Ik begrijp eigenlijk niet waarom Enoh de voorkeur krijgt boven Gabri. Gabri hoort altijd in de basis in mijn ogen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:46 schreef BB-boy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:29 schreef Rnnz het volgende:
Sulejmani - == - Suarez
------------ Aisatti --------------
Ik zie het probleem niet. Investeer liever in de jeugd dan weer ene van Wolfswinkel of Berg. De transfer van Huntelaar is niet tegen te houden.
Helemaal eensch, al zal ik dan nog wel Van Wolfswinkel aantrekken om in de schaduw van Cvitanich te spelen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:17 schreef zjroentje het volgende:
Het lijkt met dat Cvitanich als topscorer van de Argentijnse competitie wel een goede afmaker is. Gewoon die jongen nu in de punt zetten met Sulejmani en Suarez op de flanken. Ook zonder Huntelaar hebben we voldoende aanvallend potentieel, met dadelijk ook Sarpong en Aissati weer terug.
Hoop dat ze het geld van Huntelaar in een linksback en een centrale verdediger stoppen.
Ik heb ook liever Gabri dan de Lindgren in huidige vorm, maar ik kan me de gedachtegang van Van Basten ergens ook wel voorstellen. Twee stofzuigers op het middenveld is iets teveel van het goede. Een Lindgren in goede vorm is iemand die makkelijk de aansluiting van middenveld tot aanval kan vinden met zijn goede passing.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ok, ook wel. Maar die speelt op dit moment nogal ongelukkig, die heeft nog niet "dat" van voor zijn blessure, zijn passing is nog erg onzuiver en hij probeert het net ff te hard waardoor hij overtredingen maakt. Maar dat is hopelijk tijdelijk.
Maar vergeleken met dat nonchalante "ik sta in de VI, dus ik moet elke week spelen" van Lindgren is Gabri echt stukken beter.
Ook in dat punt vind ik Gabri sterker, let maar eens op hoevaak Gabri wel niet voorin te vinden is en in de zelfde minuut achterin weer een bal afpakt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:00 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik heb ook liever Gabri dan de Lindgren in huidige vorm, maar ik kan me de gedachtegang van Van Basten ergens ook wel voorstellen. Twee stofzuigers op het middenveld is iets teveel van het goede. Een Lindgren in goede vorm is iemand die makkelijk de aansluiting van middenveld tot aanval kan vinden met zijn goede passing.
Van Basten gaat aanvoerder Lindgren niet zomaar op de bank zetten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:00 schreef Wooldoor het volgende:
Zo zou ik lekker gaan spelen en in de winterstop mits Huntelaar weg gaat een goede verdediger erbij kopen (Douglas) en van Wolfswinkel halen (is nu nog niet duur en Vitesse kan altijd geld gebruiken)
Sulejmani - Cvitanich - Suarez
Aissati
Enoh ------------------------Gabri
Vermaelen - Vertonghen - Oleguer - van der Wiel
Hij is in aanvallende rol zeker gegroeid, maar als spelverdeler hoort Lindgren normaalgesproken beter te zijn. Dat is hij momenteel niet dus kan je zondag beter Gabri opstellen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:07 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Ook in dat punt vind ik Gabri sterker, let maar eens op hoevaak Gabri wel niet voorin te vinden is en in de zelfde minuut achterin weer een bal afpakt.
quote:Aanklager gaat onderzoek instellen naar elleboog Suarez
Luis Suarez moet mogelijk een paar wedstrijd toekijken.
De aanklager betaald voetbal heeft een onderzoek ingesteld naar Ajax-speler Luis Suárez.
Dit omdat de Uruguayaan afgelopen zondag in het competitieduel met FC Utrecht een elleboogstoot zou hebben uitgedeeld aan Sander Keller.
Het duel eindigde in 1-1 en Keller was verantwoordelijk voor de enige Utrechtse treffer.
goal
Elke keer weer, alsof Suarez de enige speler in de eredivisie is die overtredingen maakt. Er lopen bij ploegen als Roda etc spelers die je doormidden rammen, maar nee, Suarez moeten we keer op keer aanpakken!quote:
Wel, maar maakt nog teveel fouten. Gabri is gewoon een van de meeste zekere factoren binnen de selectie.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:46 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Keller liep dan ook niet te miepen na de wedstrijd. Die reageerde erg correct. Denk dat dat nog wel in Suarez' voordeel kan gaan werken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:21 schreef Reeve het volgende:
Die keller was anders ook lekker bezig..
Wat een fucking onzin zeg hij trekt zich gewoon los en gebruikt daar mischien zijn elleboog bij maar totaal niet op gevaarlijke hoogte. In een wedstrijd zijn en tig van zulke acties en die mensen worden toch ook niet allemaal geschorst.quote:
En er zijn nieteens duidelijke beelden van het geval.. dus ik denk dat dit geen schorsing word..quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:27 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Keller liep dan ook niet te miepen na de wedstrijd. Die reageerde erg correct. Denk dat dat nog wel in Suarez' voordeel kan gaan werken.
Ze willen volgens mij een beetje van het KNJB imago afkomen (waarop dat gebasseerd is is mij overigens een raadsel) en Suarez is daarin een gewild slachtoffer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke keer weer, alsof Suarez de enige speler in de eredivisie is die overtredingen maakt. Er lopen bij ploegen als Roda etc spelers die je doormidden rammen, maar nee, Suarez moeten we keer op keer aanpakken!
Die doen ook aan bord op schoot beoordelen hoor...
Het wordt de laatste tijd ook wel erg opgeblazen door de commentatoren hoor het gedrag van Suarez.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:30 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ze willen volgens mij een beetje van het KNJB imago afkomen (waarop dat gebasseerd is is mij overigens een raadsel) en Suarez is daarin een gewild slachtoffer.
Zeker als je na de wedstrijd nog eens ziet hoe Schut hem terroriseert en ook continu op zijn benen gaat staan e.d. Maar goed, ellebogen mogen niet en dit leek er wel op.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:33 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Het wordt de laatste tijd ook wel erg opgeblazen door de commentatoren hoor het gedrag van Suarez.
Alhoewel ik dit wel een echte elleboog vond. Losrukken dmv een elleboog in de maag kan natuurlijk niet.
Die Schut is sowieso een misselijk ventjequote:Op dinsdag 2 december 2008 15:45 schreef Breach het volgende:
[..]
Zeker als je na de wedstrijd nog eens ziet hoe Schut hem terroriseert en ook continu op zijn benen gaat staan e.d. Maar goed, ellebogen mogen niet en dit leek er wel op.
Dat zou wel een lekkere prijs zijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:54 schreef kevin6188 het volgende:
Op AN wordt gesuggereerd dat er net bij de ABN een bankgarantie is binnen gekomen van 27,8 miljoen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:47 schreef Jasza het volgende:
[..]
Die Schut is sowieso een misselijk ventje![]()
Maargoed Suarez moet gewoon rustig blijven en niet van die domme acties maken.
Zet ze maar lekker voor schut door te scoren
Dit geloof je toch zelf niet hequote:Op dinsdag 2 december 2008 15:54 schreef kevin6188 het volgende:
Op AN wordt gesuggereerd dat er net bij de ABN een bankgarantie is binnen gekomen van 27,8 miljoen.
Dat is voor de verbouwing van m'n huisquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:54 schreef kevin6188 het volgende:
Ben het niet vaak met je eens, maar wat een gezeik is dit idd. Utrecht zelf lag alleen maar iedereen neer te maaien, maar nee daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke keer weer, alsof Suarez de enige speler in de eredivisie is die overtredingen maakt. Er lopen bij ploegen als Roda etc spelers die je doormidden rammen, maar nee, Suarez moeten we keer op keer aanpakken!
Die doen ook aan bord op schoot beoordelen hoor...
Ga je het steen voor steen af laten breken en op Mars weer op laten bouwen ofzoquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dat is voor de verbouwing van m'n huis
Als daar nog een prestatiebonus bij komt dan vind ik het wel goed. Kunnen we Vagner Love niet halen als vervanger?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:54 schreef kevin6188 het volgende:
quote:Arsenal may have obliterated Twente in Champions League qualifying earlier this year, but reports in the English press indicate that Arsene Wenger is tracking a couple of Tukkers talents.
Attack-minded 21-year-old Eljero Elia is apparently on Wenger's radar. The Frenchman had another look at the winger during Twente's narrow UEFA Cup defeat at the City of Manchester Stadium in November and liked what he saw, as the player bagged a goal in the 3-2 reverse.
He would cost around ¤6 million.
The Gunners' interest doesn't end there, though. Sources suggest that 20-year-old Brazilian stopper Douglas is also in Wenger's thoughts.
Arsenal could use defensive back-up and the tall, composed player could provide just that.
Wat kom je hier eigenlijk doen? Als je aandacht nodig hebt kun je misschien eens op therapie gaan bij Barca... Die Wolfswinkel heeft talent en kost niet veel. Dat kan dus nooit een miskoop zijn, ook niet als hij tegen zou vallen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat een wereldje is de voetballerij toch ookIedereen hier roept ineens om van Wolfswinkel terwijl ze hem nog amper hebben zien spelen
Genoeg gezien van die jongen. Hij heeft potentie.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat een wereldje is de voetballerij toch ookIedereen hier roept ineens om van Wolfswinkel terwijl ze hem nog amper hebben zien spelen
Ik begrijp opeens waar dat verschil van 2 miljoen vandaan komt als dat klopt (Real: 18 + 2 en Ajax: 20+2)quote:Ajax moet een deel van de transfersom van Klaas-Jan Huntelaar afstaan aan zijn oude club sc Heerenveen. Volgens De Telegraaf moet er bij een bedrag van twintig miljoen euro zeker twee miljoen euro worden afgestaan aan de Friezen.
al die kutclubjes waar die gespeeld heeft krijgen een deel van het geld. alleen De Graafschap verdient het vind ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:33 schreef Dvm86 het volgende:
Dit is dus even klote:
[..]
Ik begrijp opeens waar dat verschil van 2 miljoen vandaan komt als dat klopt (Real: 18 + 2 en Ajax: 20+2)
Ondanks dat je loopt te stoken ben ik het wel deels met je eens. Die jongen heeft nog niet al te veel wedstrijden in het eerste van Vitesse gespeeld, laat hem nog maar even rijpen. Talenten heeft Ajax zelf ook wel in de jeugd.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Jij hebt de onderhandelingen al afgerond begrijp ik?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:31 schreef Dvm86 het volgende:Wat kom je hier eigenlijk doen? Als je aandacht nodig hebt kun je misschien eens op therapie gaan bij Barca... Die Wolfswinkel heeft talent en kost niet veel. Dat kan dus nooit een miskoop zijn, ook niet als hij tegen zou vallen.
Ok, meneer de superscout vertel mij dan eens wat zijn zijn sterke en zijn zwakke punten?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:32 schreef Chadi het volgende:
Genoeg gezien van die jongen. Hij heeft potentie.
Krijg een sterke punt hoofd van je! Als je hem aan het werk wil zien moet je maar wat voetbalkanalen erbij kopenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:40 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jij hebt de onderhandelingen al afgerond begrijp ik?
[..]
Ok, meneer de superscout vertel mij dan eens wat zijn zijn sterke en zijn zwakke punten?
Ik stook helemaal niet. Het voetbalwereldje is gewoon een wereldje waar men leeft naar de waan van de dag. Hypocrisie en opportunisme hoogtij vieren. Geldt echt niet alleen voor Ajaxsupporters hoor. Maar als mensen zich toch aangesproken voelen of wat dan ook, ligt dat meer aan hunzelf dan aan mij.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:40 schreef Damzkieee het volgende:
Ondanks dat je loopt te stoken ben ik het wel deels met je eens. Die jongen heeft nog niet al te veel wedstrijden in het eerste van Vitesse gespeeld, laat hem nog maar even rijpen. Talenten heeft Ajax zelf ook wel in de jeugd.
Moet ik hieruit concluderen dat je het niet weet?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:44 schreef Chadi het volgende:
Krijg een sterke punt hoofd van je! Als je hem aan het werk wil zien moet je maar wat voetbalkanalen erbij kopen
Daar teken ik voor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:44 schreef Mr_DG het volgende:
Douglas en Fall mogen van mij wel komen. Van Wolfswinkel kopen, en weer verhuren aan Vitesse voor anderhalf jaar.
Eerder dat ik niet verder in ga op die onzin van je.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Moet ik hieruit concluderen dat je het niet weet?
Klopt, ben ik helemaal met je eens! Zo is de hele voetballerij nu eenmaal.... De ene week zijn het helden en de andere week zijn het pepernoten die nog geen deuk in een pakje boter schoppen en wij ze verrot schelden!quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:47 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik stook helemaal niet. Het voetbalwereldje is gewoon een wereldje waar men leeft naar de waan van de dag. Hypocrisie en opportunisme hoogtij vieren. Geldt echt niet alleen voor Ajaxsupporters hoor. Maar als mensen zich toch aangesproken voelen of wat dan ook, ligt dat meer aan hunzelf dan aan mij.
Chadi waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:48 schreef Roycoooooo het volgende:
Wie wat waar is die Fall? Speelt bij Odense? Iemand hem ooit gezien?
Twente en Groningen wilden hem afgelopen zomer halen maar liepen stuk op de transferprijs. Slecht kan die niet zijn dus.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:48 schreef Roycoooooo het volgende:
Wie wat waar is die Fall? Speelt bij Odense? Iemand hem ooit gezien?
Suarez is een makkelijke naamquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef _Mike_ het volgende:
Waarom worden er altijd vooronderzoeken naar Suarez gestart? En hebben van de elleboog van Berg/Granqvist niets meer gehoord?
Bord op schoot - mentaliteit he.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef _Mike_ het volgende:
Waarom worden er altijd vooronderzoeken naar Suarez gestart? En hebben van de elleboog van Berg/Granqvist niets meer gehoord?
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef _Mike_ het volgende:
Rot eens op als je niet normaal kan reageren.quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:36 schreef Paaskonijn het volgende:
Dit las ik ergens. Weet niet of het al gepost is?
Ajax wint de Helmond Cup
Stel (ik herhaal: stél) dat Ajax dit seizoen níet de landstitel, de KNVB-beker én de UEFA Cup wint. Ik weet het: het is nauwelijks denkbaar, want wij zijn Ajax, wij zijn onverslaanbaar, etc. etc., maar stél dat er iets misgaat. Dan is er wat mij betreft nog niks aan de hand, want de meest prestigieuze prijs van allemaal kunnen we dan nog steeds winnen. De laatste dagen ben ik in de ban van de Helmond Cup. Nee, ik had er tot een paar dagen geleden ook nog nooit van gehoord, tot ik er iets over las op internet.
De Helmond Cup werd op 10 augustus 2007 in het leven geroepen door een paar supporters van Helmond Sport. Het is naar mijn mening de meest prestigieuze trofee ter wereld, omdat elke club (uit welk land dan ook en op welk niveau dan ook) hem in theorie kan winnen. Geen enkele club wint hem definitief. Je raakt hem vroeg of laat weer kwijt. Een club die de Helmond Cup wint, mag hem namelijk houden totdat er weer verloren wordt. Dan wordt hij overgenomen door de ploeg die de houder versloeg. En zo gaat dat eindeloos door. Hopelijk tot in lengte van dagen, want ik vind het ge-wel-dig idee. Ik ben fan van de Helmond Cup.
Omdat de cup werd uitgevonden door supporters van Helmond Sport was die club tevens de eerste houder. Dat is het leuke als je zelf een prijs verzint: kun je hem gewoon aan je eigen club toewijzen. Helmond Sport had hem in bezit zolang ze in hun officiële wedstrijden bleven winnen of gelijkspelen. Toen ze verloren, nam de winnaar de beker van de Helmonders over: op 31 augustus 2007 was het zover, tegen RKC Waalwijk.
Alle officiële wedstrijden tellen mee: competitie, beker en eventueel Europacup. Het eerste seizoen ging de Helmond Cup van hand tot hand in de Jupiler League, totdat hij op 7 maart 2008 van FC Omniworld werd overgenomen door FC Volendam, toevalligerwijs de koploper, die (toevalligerwijs) vanaf dat moment niet meer verloor, kampioen werd en de Helmond Cup dus ‘meenam’ naar de Eredivisie. Op het hoogste niveau verloren ze hem op de eerste wedstrijddag al aan Heerenveen – en zo diende zich op 18 september jongstleden een spannende dag in de geschiedenis van de Helmond Cup aan: Heerenveen moest als houder van de Helmond Cup voor de UEFA Cup tegen Vitoria Setubal spelen. Als de Friezen hadden verloren, was Vitoria Setubal de nieuwe bekerhouder geweest en had de Helmond Cup zijn reis vervolgd in de Portugese competitie.
Het had gekund, maar het gebeurde niet: Heerenveen pakte een punt en hield de cup dus in bezit... om hem negen dagen later in de Nederlandse competitie te verliezen aan NAC Breda. NAC verloor sindsdien niet meer en heeft de Helmond Cup dus nog steeds in bezit. De volgende wedstrijd waarin de beker op het spel staat (zeg maar gerust: de volgende Helmond Cup-finale) is dus de wedstrijd die de Bredanaars zondag a.s. spelen, tegen FC Utrecht.
Zo kan de Helmond Cup dus óveral terecht komen. Stel, bijvoorbeeld, dat hij in handen komt van PSV, dat PSV hem vervolgens verliest in de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool, en dat Liverpool (na een ongeslagen reeks in de Engelse competitie) in de tweede ronde van de Champions League verliest van het verrassende CFR Cluj. Dan bevindt de Helmond Cup zich zomaar ineens in de Roemeense competitie. Alles kan.
Voorlopig zit hij nog in de Eredivisie en het moge duidelijk zijn dat het vanaf nu de absolute, keiharde ambitie van Ajax moet zijn om de Helmond Cup te bemachtigen. De bedenkers van de Helmond Cup zouden het leuk vinden als hun cup naar het buitenland gaat. Nou, dan hebben ze aan Ajax een goeie, want we mogen in alle bescheidenheid toch wel stellen dat het verkloten van Europese wedstrijden min of meer onze specialiteit is. Dus kom maar op met die cup; wij zorgen ervoor.
Volgende keer zal ik wel gewoon een plaatje van calimero neerzetten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:39 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Rot eens op als je niet normaal kan reageren.
Pffff het is weer zover hoor. Aanklagerquote:Suárez raakt weer in opspraak
Geschreven op dinsdag, 2 december om 16:06
De aanklager betaald voetbal heeft een onderzoek ingesteld naar Luis Suárez, zo meldt het ANP. De aanvaller van Ajax zou zondag in het competitieduel met FC Utrecht (1-1) een elleboogstoot aan Sander Keller hebben uitgedeeld. Ajax en Suárez moeten voor 8 december een schriftelijke verklaring bij de aanklager betaald voetbal inleveren. Hij raakte dit seizoen tijdens het bekerduel met FC Utrecht (2-0) ook al in opspraak. De aanklager onderzocht destijds of Suárez tegenstander Loic Loval zou hebben geschopt. De Uruguayaan werd uiteindelijk vrijgesproken.
"Er gebeurde wat, en dat deed heel even pijn", vertelde Keller zondag na afloop over de vermeende elleboogstoot van Suárez. "Er gebeuren wel meer dingen in de wedstrijd. De ene keer ziet men dat wel, de andere keer niet. Dat kan gebeuren."
Andersson kan ook, maar het gaat mij er niet om dat zij dan wel bestraft zouden moeten worden maar meer om het selectief starten van vooronderzoeken van de KNVB.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Was gewoon te zien hoor, dus daar ligt het niet aan.![]()
Welke elleboog van Granqvist eigenlijk?
Andersson is beoordeeld als een schouderduw, dat bleek het ook. Waarom er geen vooronderzoek is geweest naar Berg, geen idee. Misschien omdat Jack van Gelder iets te hard riep dat "we Berg nu een paar weekjes niet op de velden zouden zien"quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:46 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Andersson kan ook, maar het gaat mij er niet om dat zij dan wel bestraft zouden moeten worden maar meer om het selectief starten van vooronderzoeken van de KNVB.
en die dingen onderzoekt hij ook. Alleen komt het van Suarez wat groter in het nieuws, want Ajax is wat belangrijker dan bijvoorbeeld Helmond Sport.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Pffff het is weer zover hoor. AanklagerEr gebeuren echt zoveel dingen die vele malen erger zijn dan wat Suarez deed en toch weer een onderzoek.
Kan ik ergens zien naar wie er nog meer onderzoeken lopen dan? Heb het idee dat ze Suarez gewoon aan het zoeken zijn. Ik zie zoveel overtredingen waar niks tegen word gedaan dat ik het idee heb dat ze niet echt consequent zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
en die dingen onderzoekt hij ook. Alleen komt het van Suarez wat groter in het nieuws, want Ajax is wat belangrijker dan bijvoorbeeld Helmond Sport.
Opbokken met die gasten.quote:
Ik zou het niet erg vinden nee.quote:
Ajb niet zeg. Liever jong plus talentvol die kan uitgroeien tot een absolute topper.quote:
Douglas dus.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:16 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ajb niet zeg. Liever jong plus talentvol die kan uitgroeien tot een absolute topper.
Zoals? Misschien Douglas. Verder zou ik het zo snel niet weten, wie we moeten halen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:16 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ajb niet zeg. Liever jong plus talentvol die kan uitgroeien tot een absolute topper.
bijvoorbeeld. Maar Robbie Wielaert is niet het niveau wat Ajax na moet streven.quote:
Ga twee weekies scouten in Argentinië en je zult vast wel iets interessants tegenkomen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zoals? Misschien Douglas. Verder zou ik het zo snel niet weten, wie we moeten halen.
Robbie Wielaert lijkt mij een prima verdediger. Nog geen 30 jaar, dus hij kan nog wel even mee. Ik had hem er liever bij gehad dan Oleguer.
Ik laat me dan ook graag verrassen. Maar nogmaals, Wielaert zie ik wel zitten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:20 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ga twee weekies scouten in Argentinië en je zult vast wel iets interessants tegenkomen.
Voordat Douglas uberhaupt een topper is heeft ie al een paar kostbare fouten gemaakt en issie alweer pleite.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zoals? Misschien Douglas. Verder zou ik het zo snel niet weten, wie we moeten halen.
Robbie Wielaert lijkt mij een prima verdediger. Nog geen 30 jaar, dus hij kan nog wel even mee. Ik had hem er liever bij gehad dan Oleguer.
Ajax moet die spits van Boca halenquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:20 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ga twee weekies scouten in Argentinië en je zult vast wel iets interessants tegenkomen.
Guilo Velasco bijvoorbeeld, voor zijn Hitlergroet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Kan ik ergens zien naar wie er nog meer onderzoeken lopen dan? Heb het idee dat ze Suarez gewoon aan het zoeken zijn. Ik zie zoveel overtredingen waar niks tegen word gedaan dat ik het idee heb dat ze niet echt consequent zijn.
Viatri?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ajax moet die spits van Boca halen.
[ afbeelding ]
Jazeker wel, maar net als de schop van Suarez geseponeerd.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:02 schreef kevin6188 het volgende:
Volgens mij is dat onderzoek tegen Cornelisse er uiteindelijk nooit geweest.
Dat is toch die gozer die haarspray gestolen had?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ajax moet die spits van Boca halen.
[ afbeelding ]
KNVB ontkende berichtgeving in Telegraaf en nu ik zo terug kijk zo ik nergens zo 1-2-3 later alsnog een bevestiging van de KNVB uit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:03 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jazeker wel, maar net als de schop van Suarez geseponeerd.
nee, ik las het ook net inderdaad. Never trust de Telegraaf.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
KNVB ontkende berichtgeving in Telegraaf en nu ik zo terug kijk zo ik nergens zo 1-2-3 later alsnog een bevestiging van de KNVB uit.
Kopen mag wel, maar dan 1 of ander talent uit Scandinavie of Zuid Amerika, en dus geen Berg/Wolfswinkel ofzo...quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:10 schreef Houniet het volgende:
Ajax moet gewoon helemaal niemand kopen en zich op de eigen Jeugd gaan richten. Met dat kopen worden we toch geen kampioen.
Berg komt uit Scandinavie en Cvitanich hebben we al uit Zuid Amerika.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kopen mag wel, maar dan 1 of ander talent uit Scandinavie of Zuid Amerika, en dus geen Berg/Wolfswinkel ofzo...
JUhh nog meer buitenlanders!quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kopen mag wel, maar dan 1 of ander talent uit Scandinavie of Zuid Amerika, en dus geen Berg/Wolfswinkel ofzo...
Huh!? Ik had toch berichten gelezen dat Ajax minstens 20 miljoen zou ontvangen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:16 schreef Houniet het volgende:
Mijn eigen club krijgt een ton als Huntelaar voor dat bedrag verkocht wordt.
Laten we gewoon Huntelaar houden, ffs.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laten we nog maar wat buitenlanders halen inderdaad.
Hehe nee mijn amateurcluppie ouwequote:Op dinsdag 2 december 2008 19:25 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Huh!? Ik had toch berichten gelezen dat Ajax minstens 20 miljoen zou ontvangen.
Dat was ook niet serieus. En inderdaad Huntelaar houden, maar dat zie ik niet meer gebeuren. Die zijn we kwijt. Als we dan even naar het aantal buitenlanders kijken, dan schrik ik daar toch wel van.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Laten we gewoon Huntelaar houden, ffs.
Ze moeten hem de laatste tijd wel hebben ja. Maar hij hoort ook zijn handen thuis te houden. Niet dat er in dit laatste gebeuren iets verkeerds in mijn ogen gebeurd is maar goed.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:31 schreef dronkeykong het volgende:
Goh ook weer een onderzoek naar Suarez. Die gozer zal zich langzamerhand ook afvragen wat hij in dit land nog doet. Er mag geniepig worden gedaan, geschopt worden en gejent maar nee hoor dat ziet men niet.
Wat een kut dag.
Joh?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hehe nee mijn amateurcluppie ouwe.
Leuk om een keer door te lezenquote:Op zaterdag 25 september 2004 00:46 schreef Nashje het volgende:
Huntelaar. Leuke spits. Ben benieuwd hoe die het verder in zijn carriere gaat schoppen.
Vooral de uitspraken van Cultheld zijn te bizar om terug te lezen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
Huntelaar Topic # 1
[..]
Leuk om een keer door te lezen
Liever Palacio dan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Uhuh. Ijzersterk! Snel! Kopsterk.
Goede spits.
Was een interview bij AT5, die spraken met ze pa maar dat wist die verslaggever nietquote:
Vertel.quote:
Was mooi jaquote:
quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
Huntelaar Topic # 1
[..]
Leuk om een keer door te lezen
Het ga je goed held!quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
http://www.realmadrid.com(...)_del_Real_Madrid.htm
Dat is inderdaad een mooie prijs.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Mr-Sander het volgende:
27 miljoen is mijns inziens een hele mooie prijs!
Teletekst, NL1/2/3: 802quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mooie prijs.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?
Huntelaar naar Real Madridquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mooie prijs.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?
Niet tegen onze Bossche vriend zeggen, hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:18 schreef Breach het volgende:
Dan was die bron die vanmiddag zei dat hij een bankgarantie van 27 miljoen voorbij had zien komen toch wel erg betrouwbaar
quote:Akkoord Ajax en Real Madrid over transfer Huntelaar
Amsterdam, 02 dec 2008
Ajax en Real Madrid hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Klaas Jan Huntelaar. Met de overgang, per 2 januari 2009, is een totaalbedrag gemoeid van 27 miljoen euro, waarvan 20 miljoen euro vast en 7 miljoen euro variabel.
Klaas Jan Huntelaar (25) kwam in de winterstop van het seizoen 2005-2006 van Heerenveen naar Ajax. De aanvaller maakte zijn debuut in Amsterdam op 15 januari 2006 in de wedstrijd Ajax-NEC (1-1). Hij speelde in totaal 136 officiële wedstrijden voor Ajax waarin hij 105 doelpunten maakte. De spits won met Ajax in 2006 en 2007 zowel de KNVB Beker als de Johan Cruijff Schaal.
Kort na het akkoord tussen de clubs reageerden trainer en technisch eindverantwoordelijke bij Ajax, Marco van Basten, en manager technische zaken Danny Blind op het aanstaande vertrek van spits Klaas Jan Huntelaar. De Ajacieden vertellen meer over de beslissingen en de besluiten.
In de zomer wilde Ajax Klaas Jan niet laten gaan, waarom nu wel?
Danny Blind, manager technische zaken: ,,Wij wilden een speler als Klaas Jan in de zomer niet kwijt en al helemaal niet in de laatste week van de transfertermijn. Ook nu hadden we liever gezien dat hij zou blijven. Alleen de situatie is nu anders. We hebben ons best gedaan om zijn contract te verlengen, maar dat is niet gelukt. Zijn huidige contract loopt nog maar anderhalf jaar door en we moesten dus anticiperen. Een eventueel transfervrij vertrek is uiteraard niet in het belang van Ajax.’’
Het verschil is ook dat de transfertermijn niet in de laatste fase zit.
Blind: ,,Klopt, de nieuwe transfertermijn moet feitelijk nog beginnen. Dat is ook belangrijk. Het bedrag dat we nu ontvangen is goed voor Ajax. Voor Klaas Jan is, na drie jaar Ajax, Real Madrid een mooie stap in zijn carrière. Hij heeft de transfer dan ook absoluut verdiend.’’
Waren het spannende dagen?
,,Rondom zulke transfers zit altijd een bepaalde spanning. Er wordt veel heen en weer gebeld en we hebben intern veel overleg gevoerd. Op enig moment kregen we het gevoel dat we er uit zouden komen. En dat is dus nu gebeurd. We hebben prettig en professioneel zaken gedaan met Real.”
Wat gaat Ajax nu doen. Komt er een opvolger voor Huntelaar?
Blind: ,,Toen Ajax eind april Darío Cvitanich kocht was dat omdat men wist dat de kans aanwezig was dat Klaas Jan weg zou gaan. Je haalt de topscorer van Argentinië in principe niet voor de bank. Ik sluit niet uit dat we de komende periode een aankoop zullen doen en dat zal dan waarschijnlijk een aanvallend ingestelde speler zijn. Maar dat hoeft niet per sé een centrumspits te zijn, want in feite hebben we de opvolger van Klaas Jan dus al in huis.’’
Marco van Basten: ,,Ik gun Klaas Jan deze transfer. Laat ik dat vooropstellen. Sportief gezien hadden we liever het seizoen met hem afgemaakt. Het is logisch dat als een club als Real Madrid komt, het heel moeilijk wordt om hem hier te houden. En we moeten bij Ajax aan meer dingen denken dan aan één speler, het gaat om het voeren van toekomstgericht beleid. Dat vind ik heel belangrijk. De situatie van Klaas Jan is bekend en in alle opzichten wezenlijk anders dan in de afgelopen zomer.’’
Worden de doelstellingen van Ajax met het vertrek van de aanvoerder, die zo veel doelpunten voor Ajax heeft gemaakt, nu anders?
,,Nee, deze blijven hetzelfde. We willen graag kampioen worden en daar blijven we alles aan doen.’’
x2.quote:
Wel dusquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:59 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zelf niet he
Welke bron? En het is 20 miljoen, die 7 miljoen komt later pasquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:18 schreef Breach het volgende:
Dan was die bron die vanmiddag zei dat hij een bankgarantie van 27 miljoen voorbij had zien komen toch wel erg betrouwbaar
Gelul zegquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:21 schreef bloodysunday het volgende:
KUT MODERN VOETBAL JEZUS, TEGENWOORDIG NIKS MEER VOOR JE CLUB MAAR VOOR JE EIGEN CENTEN
Dan was ie wel naar Man City gegaan flapdrolquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:21 schreef bloodysunday het volgende:
KUT MODERN VOETBAL JEZUS, TEGENWOORDIG NIKS MEER VOOR JE CLUB MAAR VOOR JE EIGEN CENTEN
Had dat ff bewezen als KJH zijnde met 30 goals en een schaal dan!quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:23 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gelul zegde eredivisie is gewoon geen uitdaging meer..
Ja hoe zou dat nou komen? Omdat al die spelers voor het grote geld gaan in het buitenland. Al zou je weer strijden voor je club zou de eredivisie heel wat meer voorstellen denk ikquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:23 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gelul zegde eredivisie is gewoon geen uitdaging meer..
Ik heb het nu over Huntelaar, niet over hoe de eredivisie verneukt is.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:24 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja hoe zou dat nou komen? Omdat al die spelers voor het grote geld gaan in het buitenland. Al zou je weer strijden voor je club zou de eredivisie heel wat meer voorstellen denk ik
D'r komt een nieuwe nummer 9 Blind.quote:
Iemand op Ajax Netwerk had een sms gekregen van een kennis bij ABN waarin melding werd gemaakt van een bankgarantie van 27,8 miljoen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Welke bron? En het is 20 miljoen, die 7 miljoen komt later pas(hopenlijk)
Zit er dik in, kampioenenmaker Klaas-Jan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:24 schreef _Mike_ het volgende:
Zolang ze maar niet het kampioenschap in 2009 als variable zien, want dat word Real Madrid dit jaar echt niet
Inderdaad die vraag/antwoorden zijn wel netjes gedaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Klinkt allemaal erg logisch en terecht!
Beter zetten ze Cvitanich in de spits, en kopen ze er nog een verdediger bijquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
D'r komt een nieuwe nummer 9 blind.
Zou leuk zijn. Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:30 schreef _Mike_ het volgende:
Het zou mooi zijn als hij nog 1 wedstrijd in het Ajax shirt kan spelen ja.
Precies!quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Beter zetten ze Cvitanich in de spits, en kopen ze er nog een verdediger bij
En dan voor die paar grijpstuivers Van Wolfswinkel erbij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spuit 3453quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=68207
quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef Trancelocator het volgende:
Het ga je goed Klaas. Hopelijk dat je ook bij Real Madrid nooit landskampioen wordt.Whehehehe dat dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
Spuit 3454quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=68207
Ik wens KJH echter veel succes toe.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:38 schreef Barca het volgende:
27 miljoen vind ik een betere prijs dan 40 miljoen. Niet voor Ajax uiteraard, maar 40 miljoen vind ik te veel voor een speler van het kaliber Huntelaar afkomstig uit een competitie als de eredivisie.
Of die Fall, weet neit hoeveel die mag gaan kosten?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:39 schreef sagagiuh het volgende:
Om nu voor Berg de hoofdprijs te gaan betalen lijkt me niet zo verstandig. Ik zou nu V Wolfswinkel erbij halen. We hebben nu met Cvitanich, Suarez en Sulejmani genoeg opties om een goede voorhoede te formeren. Met Wolfswinkel erbij heb je drie talentvolle spitsen en het lijkt met dat op termijn er minstens een goed genoeg is voor Ajax 1.
Suarez denk ik niet, Sulejmani zeker niet en Stelekenburg geen idee. Maar dan is er altijd nog Vermeer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:42 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik wens KJH echter veel succes toe.
Ajax heeft, in Cvitanich, de opvolger reeds in huis? Dat denk ik niet! Het duo Berg & Andersson?
Aan het einde van dit seizoen het vertrek van Suarez? En Sulejmani? Stekelenburg?
Berg Anderssonquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:42 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik wens KJH echter veel succes toe.
Ajax heeft, in Cvitanich, de opvolger reeds in huis? Dat denk ik niet! Het duo Berg & Andersson?
Aan het einde van dit seizoen het vertrek van Suarez? En Sulejmani? Stekelenburg?
Miljoentje of zeven.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Silaz het volgende:
[..]
Of die Fall, weet neit hoeveel die mag gaan kosten?
6 Miljoen geloof ik. Ik ken hem verder niet, nooit zien spelen althans, maar ben er niet bepaald van overtuigd dat hij beter is dan Cvitanich.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Silaz het volgende:
[..]
Of die Fall, weet neit hoeveel die mag gaan kosten?
quote:Wat gaat Ajax nu doen. Komt er een opvolger voor Huntelaar?
Blind: ,,Toen Ajax eind april Darío Cvitanich kocht was dat omdat men wist dat de kans aanwezig was dat Klaas Jan weg zou gaan. Je haalt de topscorer van Argentinië in principe niet voor de bank. Ik sluit niet uit dat we de komende periode een aankoop zullen doen en dat zal dan waarschijnlijk een aanvallend ingestelde speler zijn. Maar dat hoeft niet per se een centrumspits te zijn, want in feite hebben we de opvolger van Klaas Jan dus al in huis.’’
Urby zie ik inderdaad wel vertrekken, maar Suarez ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:44 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Suarez denk ik niet, Sulejmani zeker niet en Stelekenburg geen idee. Maar dan is er altijd nog Vermeer.
Zie eerder Urby de stap maken.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:21 schreef bloodysunday het volgende:
Hoofdprijs.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:46 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Urby zie ik inderdaad wel vertrekken, maar Suarez ook.
Er was toen nog niks rondquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:48 schreef Zwansen het volgende:
Wel erg vreemd dat Ajax.nl zo'n bericht plaatst gister.
Ja, maar toch. Eigenlijk weet iedereen wel beter.quote:
Ja dat wel.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:51 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ja, maar toch. Eigenlijk weet iedereen wel beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |