abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:22:17 #151
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63700714
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:48 schreef Roycoooooo het volgende:
Wie wat waar is die Fall? Speelt bij Odense? Iemand hem ooit gezien?
Twente en Groningen wilden hem afgelopen zomer halen maar liepen stuk op de transferprijs. Slecht kan die niet zijn dus.
pi_63701011
Waarom worden er altijd vooronderzoeken naar Suarez gestart? En hebben van de elleboog van Berg/Granqvist niets meer gehoord?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63701087
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef _Mike_ het volgende:
Waarom worden er altijd vooronderzoeken naar Suarez gestart? En hebben van de elleboog van Berg/Granqvist niets meer gehoord?
Suarez is een makkelijke naam
pi_63701103
Dit las ik ergens. Weet niet of het al gepost is?

Ajax wint de Helmond Cup

Stel (ik herhaal: stél) dat Ajax dit seizoen níet de landstitel, de KNVB-beker én de UEFA Cup wint. Ik weet het: het is nauwelijks denkbaar, want wij zijn Ajax, wij zijn onverslaanbaar, etc. etc., maar stél dat er iets misgaat. Dan is er wat mij betreft nog niks aan de hand, want de meest prestigieuze prijs van allemaal kunnen we dan nog steeds winnen. De laatste dagen ben ik in de ban van de Helmond Cup. Nee, ik had er tot een paar dagen geleden ook nog nooit van gehoord, tot ik er iets over las op internet.

De Helmond Cup werd op 10 augustus 2007 in het leven geroepen door een paar supporters van Helmond Sport. Het is naar mijn mening de meest prestigieuze trofee ter wereld, omdat elke club (uit welk land dan ook en op welk niveau dan ook) hem in theorie kan winnen. Geen enkele club wint hem definitief. Je raakt hem vroeg of laat weer kwijt. Een club die de Helmond Cup wint, mag hem namelijk houden totdat er weer verloren wordt. Dan wordt hij overgenomen door de ploeg die de houder versloeg. En zo gaat dat eindeloos door. Hopelijk tot in lengte van dagen, want ik vind het ge-wel-dig idee. Ik ben fan van de Helmond Cup.

Omdat de cup werd uitgevonden door supporters van Helmond Sport was die club tevens de eerste houder. Dat is het leuke als je zelf een prijs verzint: kun je hem gewoon aan je eigen club toewijzen. Helmond Sport had hem in bezit zolang ze in hun officiële wedstrijden bleven winnen of gelijkspelen. Toen ze verloren, nam de winnaar de beker van de Helmonders over: op 31 augustus 2007 was het zover, tegen RKC Waalwijk.

Alle officiële wedstrijden tellen mee: competitie, beker en eventueel Europacup. Het eerste seizoen ging de Helmond Cup van hand tot hand in de Jupiler League, totdat hij op 7 maart 2008 van FC Omniworld werd overgenomen door FC Volendam, toevalligerwijs de koploper, die (toevalligerwijs) vanaf dat moment niet meer verloor, kampioen werd en de Helmond Cup dus ‘meenam’ naar de Eredivisie. Op het hoogste niveau verloren ze hem op de eerste wedstrijddag al aan Heerenveen – en zo diende zich op 18 september jongstleden een spannende dag in de geschiedenis van de Helmond Cup aan: Heerenveen moest als houder van de Helmond Cup voor de UEFA Cup tegen Vitoria Setubal spelen. Als de Friezen hadden verloren, was Vitoria Setubal de nieuwe bekerhouder geweest en had de Helmond Cup zijn reis vervolgd in de Portugese competitie.

Het had gekund, maar het gebeurde niet: Heerenveen pakte een punt en hield de cup dus in bezit... om hem negen dagen later in de Nederlandse competitie te verliezen aan NAC Breda. NAC verloor sindsdien niet meer en heeft de Helmond Cup dus nog steeds in bezit. De volgende wedstrijd waarin de beker op het spel staat (zeg maar gerust: de volgende Helmond Cup-finale) is dus de wedstrijd die de Bredanaars zondag a.s. spelen, tegen FC Utrecht.

Zo kan de Helmond Cup dus óveral terecht komen. Stel, bijvoorbeeld, dat hij in handen komt van PSV, dat PSV hem vervolgens verliest in de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool, en dat Liverpool (na een ongeslagen reeks in de Engelse competitie) in de tweede ronde van de Champions League verliest van het verrassende CFR Cluj. Dan bevindt de Helmond Cup zich zomaar ineens in de Roemeense competitie. Alles kan.

Voorlopig zit hij nog in de Eredivisie en het moge duidelijk zijn dat het vanaf nu de absolute, keiharde ambitie van Ajax moet zijn om de Helmond Cup te bemachtigen. De bedenkers van de Helmond Cup zouden het leuk vinden als hun cup naar het buitenland gaat. Nou, dan hebben ze aan Ajax een goeie, want we mogen in alle bescheidenheid toch wel stellen dat het verkloten van Europese wedstrijden min of meer onze specialiteit is. Dus kom maar op met die cup; wij zorgen ervoor.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_63701118
quote:
Bord op schoot - mentaliteit he.
pi_63701129
quote:
pi_63701187
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Rot eens op als je niet normaal kan reageren.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63701263
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:36 schreef Paaskonijn het volgende:
Dit las ik ergens. Weet niet of het al gepost is?

Ajax wint de Helmond Cup

Stel (ik herhaal: stél) dat Ajax dit seizoen níet de landstitel, de KNVB-beker én de UEFA Cup wint. Ik weet het: het is nauwelijks denkbaar, want wij zijn Ajax, wij zijn onverslaanbaar, etc. etc., maar stél dat er iets misgaat. Dan is er wat mij betreft nog niks aan de hand, want de meest prestigieuze prijs van allemaal kunnen we dan nog steeds winnen. De laatste dagen ben ik in de ban van de Helmond Cup. Nee, ik had er tot een paar dagen geleden ook nog nooit van gehoord, tot ik er iets over las op internet.

De Helmond Cup werd op 10 augustus 2007 in het leven geroepen door een paar supporters van Helmond Sport. Het is naar mijn mening de meest prestigieuze trofee ter wereld, omdat elke club (uit welk land dan ook en op welk niveau dan ook) hem in theorie kan winnen. Geen enkele club wint hem definitief. Je raakt hem vroeg of laat weer kwijt. Een club die de Helmond Cup wint, mag hem namelijk houden totdat er weer verloren wordt. Dan wordt hij overgenomen door de ploeg die de houder versloeg. En zo gaat dat eindeloos door. Hopelijk tot in lengte van dagen, want ik vind het ge-wel-dig idee. Ik ben fan van de Helmond Cup.

Omdat de cup werd uitgevonden door supporters van Helmond Sport was die club tevens de eerste houder. Dat is het leuke als je zelf een prijs verzint: kun je hem gewoon aan je eigen club toewijzen. Helmond Sport had hem in bezit zolang ze in hun officiële wedstrijden bleven winnen of gelijkspelen. Toen ze verloren, nam de winnaar de beker van de Helmonders over: op 31 augustus 2007 was het zover, tegen RKC Waalwijk.

Alle officiële wedstrijden tellen mee: competitie, beker en eventueel Europacup. Het eerste seizoen ging de Helmond Cup van hand tot hand in de Jupiler League, totdat hij op 7 maart 2008 van FC Omniworld werd overgenomen door FC Volendam, toevalligerwijs de koploper, die (toevalligerwijs) vanaf dat moment niet meer verloor, kampioen werd en de Helmond Cup dus ‘meenam’ naar de Eredivisie. Op het hoogste niveau verloren ze hem op de eerste wedstrijddag al aan Heerenveen – en zo diende zich op 18 september jongstleden een spannende dag in de geschiedenis van de Helmond Cup aan: Heerenveen moest als houder van de Helmond Cup voor de UEFA Cup tegen Vitoria Setubal spelen. Als de Friezen hadden verloren, was Vitoria Setubal de nieuwe bekerhouder geweest en had de Helmond Cup zijn reis vervolgd in de Portugese competitie.

Het had gekund, maar het gebeurde niet: Heerenveen pakte een punt en hield de cup dus in bezit... om hem negen dagen later in de Nederlandse competitie te verliezen aan NAC Breda. NAC verloor sindsdien niet meer en heeft de Helmond Cup dus nog steeds in bezit. De volgende wedstrijd waarin de beker op het spel staat (zeg maar gerust: de volgende Helmond Cup-finale) is dus de wedstrijd die de Bredanaars zondag a.s. spelen, tegen FC Utrecht.

Zo kan de Helmond Cup dus óveral terecht komen. Stel, bijvoorbeeld, dat hij in handen komt van PSV, dat PSV hem vervolgens verliest in de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool, en dat Liverpool (na een ongeslagen reeks in de Engelse competitie) in de tweede ronde van de Champions League verliest van het verrassende CFR Cluj. Dan bevindt de Helmond Cup zich zomaar ineens in de Roemeense competitie. Alles kan.

Voorlopig zit hij nog in de Eredivisie en het moge duidelijk zijn dat het vanaf nu de absolute, keiharde ambitie van Ajax moet zijn om de Helmond Cup te bemachtigen. De bedenkers van de Helmond Cup zouden het leuk vinden als hun cup naar het buitenland gaat. Nou, dan hebben ze aan Ajax een goeie, want we mogen in alle bescheidenheid toch wel stellen dat het verkloten van Europese wedstrijden min of meer onze specialiteit is. Dus kom maar op met die cup; wij zorgen ervoor.

Was toch ook iets met Nederland dat officeus wereldkampioen was na het verslaan van Zweden? Zelfde soort iets, maar dan door Schotse fans verzonnen.
pi_63701291
Ah, we gaan voor die Helmond Cup
pi_63701307
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:39 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Rot eens op als je niet normaal kan reageren.
Volgende keer zal ik wel gewoon een plaatje van calimero neerzetten.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:44:36 #161
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63701353
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bord op schoot - mentaliteit he.
Was gewoon te zien hoor, dus daar ligt het niet aan.

Welke elleboog van Granqvist eigenlijk?
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:44:54 #162
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_63701360
quote:
Suárez raakt weer in opspraak
Geschreven op dinsdag, 2 december om 16:06

De aanklager betaald voetbal heeft een onderzoek ingesteld naar Luis Suárez, zo meldt het ANP. De aanvaller van Ajax zou zondag in het competitieduel met FC Utrecht (1-1) een elleboogstoot aan Sander Keller hebben uitgedeeld. Ajax en Suárez moeten voor 8 december een schriftelijke verklaring bij de aanklager betaald voetbal inleveren. Hij raakte dit seizoen tijdens het bekerduel met FC Utrecht (2-0) ook al in opspraak. De aanklager onderzocht destijds of Suárez tegenstander Loic Loval zou hebben geschopt. De Uruguayaan werd uiteindelijk vrijgesproken.

"Er gebeurde wat, en dat deed heel even pijn", vertelde Keller zondag na afloop over de vermeende elleboogstoot van Suárez. "Er gebeuren wel meer dingen in de wedstrijd. De ene keer ziet men dat wel, de andere keer niet. Dat kan gebeuren."
Pffff het is weer zover hoor. Aanklager Er gebeuren echt zoveel dingen die vele malen erger zijn dan wat Suarez deed en toch weer een onderzoek.
#FreeHat
pi_63701393
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:44 schreef Prosac het volgende:

[..]

Was gewoon te zien hoor, dus daar ligt het niet aan.

Welke elleboog van Granqvist eigenlijk?
Andersson kan ook, maar het gaat mij er niet om dat zij dan wel bestraft zouden moeten worden maar meer om het selectief starten van vooronderzoeken van de KNVB.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:49:12 #164
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63701464
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:46 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Andersson kan ook, maar het gaat mij er niet om dat zij dan wel bestraft zouden moeten worden maar meer om het selectief starten van vooronderzoeken van de KNVB.
Andersson is beoordeeld als een schouderduw, dat bleek het ook. Waarom er geen vooronderzoek is geweest naar Berg, geen idee. Misschien omdat Jack van Gelder iets te hard riep dat "we Berg nu een paar weekjes niet op de velden zouden zien"
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:50:20 #165
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63701494
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:44 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Pffff het is weer zover hoor. Aanklager Er gebeuren echt zoveel dingen die vele malen erger zijn dan wat Suarez deed en toch weer een onderzoek.
en die dingen onderzoekt hij ook. Alleen komt het van Suarez wat groter in het nieuws, want Ajax is wat belangrijker dan bijvoorbeeld Helmond Sport.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:05:38 #166
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_63701850
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

en die dingen onderzoekt hij ook. Alleen komt het van Suarez wat groter in het nieuws, want Ajax is wat belangrijker dan bijvoorbeeld Helmond Sport.
Kan ik ergens zien naar wie er nog meer onderzoeken lopen dan? Heb het idee dat ze Suarez gewoon aan het zoeken zijn. Ik zie zoveel overtredingen waar niks tegen word gedaan dat ik het idee heb dat ze niet echt consequent zijn.
#FreeHat
pi_63701947
Robbie Wielaert halen
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:12:11 #168
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63702021
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:24 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Opbokken met die gasten.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63702105
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Robbie Wielaert halen
Ik zou het niet erg vinden nee.
pi_63702153
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Robbie Wielaert halen
Ajb niet zeg. Liever jong plus talentvol die kan uitgroeien tot een absolute topper.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_63702183
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:16 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Ajb niet zeg. Liever jong plus talentvol die kan uitgroeien tot een absolute topper.
Douglas dus.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_63702201
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:16 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Zoals? Misschien Douglas. Verder zou ik het zo snel niet weten, wie we moeten halen.
Robbie Wielaert lijkt mij een prima verdediger. Nog geen 30 jaar, dus hij kan nog wel even mee. Ik had hem er liever bij gehad dan Oleguer.
pi_63702215
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:18 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Douglas dus.
bijvoorbeeld. Maar Robbie Wielaert is niet het niveau wat Ajax na moet streven.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_63702249
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Zoals? Misschien Douglas. Verder zou ik het zo snel niet weten, wie we moeten halen.
Robbie Wielaert lijkt mij een prima verdediger. Nog geen 30 jaar, dus hij kan nog wel even mee. Ik had hem er liever bij gehad dan Oleguer.
Ga twee weekies scouten in Argentinië en je zult vast wel iets interessants tegenkomen.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_63702382
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:20 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Ga twee weekies scouten in Argentinië en je zult vast wel iets interessants tegenkomen.
Ik laat me dan ook graag verrassen. Maar nogmaals, Wielaert zie ik wel zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')