Ik dacht dat jij gewoon een clown was...quote:Op maandag 5 januari 2009 14:17 schreef Tup het volgende:
Je moest eens weten van wie ik een kloon ben.
Dacht Bassie de advocaatquote:Op maandag 5 januari 2009 14:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij gewoon een clown was...
een luchtige noot kan wel eensquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:55 schreef Bluesdude het volgende:
Petitie verbod op Groen-links
is het niet beter dit soort flauwekultopics direct dicht te gooien ....
laten doorsudderen is het niveau van heel Pol nog verder onderuit halen..
Is geedit maar het is niet bepaald ban waardigquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan er iets aan JohnDope gedaan worden?
Bond Italië: 'boycot Joden!'
Beschuldiging van anti-semitisme, omdat ik gebaseerd op zijn lul-tirade een logische vraag stel, die hij weigert te beantwoorden.
Ah, het is dus geoorloofd om wild in het rond te trappen naar iedereen die het oneens is met je? Vind je het goed dat ik deze quote van jou bewaar, zodat jullie mij ook niet kunnen bannen als ik op dezelfde manier tekeerga?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is geedit maar het is niet bepaald ban waardig
joh... pol stikt en stinkt van die luchtige noten...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een luchtige noot kan wel eens
er wordt iedere dag over en weer beschuldigd van terrorist tot hippie tot nazi tot stalin aanhanger, als ik die allemaal moet gaan bannen dan houden we geen users over.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, het is dus geoorloofd om wild in het rond te trappen naar iedereen die het oneens is met je? Vind je het goed dat ik deze quote van jou bewaar, zodat jullie mij ook niet kunnen bannen als ik op dezelfde manier tekeerga?
daar heb je gelijk in.... de selectie van users moet vanuit de foktop georganiseerd worden... dit is dweilen met de kraan open....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
er wordt iedere dag over en weer beschuldigd van terrorist tot hippie tot nazi tot stalin aanhanger, als ik die allemaal moet gaan bannen dan houden we geen users over.
Case in point:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in.... de selectie van users moet vanuit de foktop georganiseerd worden... dit is dweilen met de kraan open....
het ordinaire gebash gaat gewoon door in dat topic....
Ik hoop vooral dat hij in het vervolg zijn verstand gebruikt en niet meeloopt met demonstraties waardoor hij dit soort reacties op roept...quote:Op zondag 11 januari 2009 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hoop echt dat Van Bommel dit te lezen krijgt.
Oh ja. Dus omdat je voor nazi uitgemaakt wordt als je een bepaalde mening hebt, moet je vooral die mening maar niet uiten? Lid van de PVV zeker, jij?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat hij in het vervolg zijn verstand gebruikt en niet meeloopt met demonstraties waardoor hij dit soort reacties op roept...
Hij zou zich daar niks van moeten aantrekken en staan voor 'zijn' zaak.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja. Dus omdat je voor nazi uitgemaakt wordt als je een bepaalde mening hebt, moet je vooral die mening maar niet uiten? Lid van de PVV zeker, jij?
Van Bommel is een publiek persoon, dus dan weet je dat je overtrokken reacties naar je hoofd kan krijgen. Feit is dat hij met een demonstratie meeliep die sterk antisemitisch van karakter was.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh ja. Dus omdat je voor nazi uitgemaakt wordt als je een bepaalde mening hebt, moet je vooral die mening maar niet uiten? Lid van de PVV zeker, jij?
Ik hoop het ook. Wellicht zet dit hem aan het denken en stelt hij zijn vunzige praatjes wat bij.quote:Op zondag 11 januari 2009 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Case in point:
Bond Italië: 'boycot Joden!'
Ik hoop echt dat Van Bommel dit te lezen krijgt.
Was dat zo ? Wat ik las in de kranten had ik niet het idee dat de demo sterk antisemitisch was.. Wel sterk antizionistisch.. Het lijkt mij zo dat je politiekcorrect terugvalt op het taboe van kriitiek hebben op Israel..quote:Op zondag 11 januari 2009 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van Bommel is een publiek persoon, dus dan weet je dat je overtrokken reacties naar je hoofd kan krijgen. Feit is dat hij met een demonstratie meeliep die sterk antisemitisch van karakter was.
Het zou deze lieden sieren als ze dan ook demonstreren voor de bezette Westelijke Sahara en tegen de muur in Saudi Arabie. Dat doen ze niet, net zo min als ze zich druk maken over de genocide in Darfur. Dat zegt alles over deze lui.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was dat zo ? Wat ik las in de kranten had ik niet het idee dat de demo sterk antisemitisch was.. Wel sterk antizionistisch.. Het lijkt mij zo dat je politiekcorrect terugvalt op het taboe van kriitiek hebben op Israel..
Door dit taboe kon israel zijn gang gaan en nog steeds... In 1948 reeds hadden de westerse landen moeten voorkomen dat Israel zou ontstaan en zo miljoenen Europeanen en Amerikanen het gebied laten inpikken....de westerse landen konden dat moreel niet..... immers .. het leek zo verdomd veel op anti-semitisme ... Nog steeds niks geleerd? Dries van Agt wel...
Wat een flauwekul.. ..je kunt niet tegelijk voor alle ellende in de wereld aandacht vragen .quote:Op zondag 11 januari 2009 14:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zou deze lieden sieren als ze dan ook demonstreren voor de bezette Westelijke Sahara en tegen de muur in Saudi Arabie. Dat doen ze niet, net zo min als ze zich druk maken over de genocide in Darfur. Dat zegt alles over deze lui.
Het is pure Jodenhaat. Om met Melkert te spreken: Wakker worden, Nederland!
Ga er eens inhoudelijk op in.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat een flauwekul.. ..je kunt niet tegelijk voor alle ellende in de wereld aandacht vragen .
En dat niet doen is geen bewijs van jodenhaat... kijk naarj ezelf wat betreft ethnsiche haat..
Ik ben er toch inhoudelijk op ingegaan !!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in.
Voor betreft dat laatste: welke etnische haat?
Nee, alleen wat gescheld.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben er toch inhoudelijk op ingegaan !!
wbt ethnische haat: jouw soort systematisch negeren van de palestijnse slachtoffers... hun gevoelens vind je niet belangrijk.... kijk nog eens goed naar die attitude ... weet je zeker dat jij niet uit ethnische haat zit te brallen ?
het ontkennen van het bestaan van het Palestijnse volk is ethnische haat....quote:Op zondag 11 januari 2009 14:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, alleen wat gescheld.
Ik bral niet uit etnische haat. In principe bestaat er geen etniciteit die "Palestijn" heet. Ik kies partij tegen het terrorisme. De Palestijnse slachtoffers worden veroorzaakt door het handelen van Hamas.
riekt wederom naar ethnische haat .. en maar politiekcorrect het vingertje heffen over jodenhaatquote:Dat is consequent. Het gejengel van hordes Moslims
dit llijkt op een andere agenda dan oprecht jodenhaat veroordelen.... meer op de agenda van links afzeikenquote:en de Von Bommeltjes
Nee.. dit is onlogisch... met het woordje "dus" suggereer je dat je vooraf de conclusie onderbouwt hebt..quote:in de maatschappij is dat niet en is dus ordinaire Jodenhaat.
geloof je er eigenlijk zelf wel in ?quote:Gecombineerd met de andere standpunten van Von Bommel zou hij best het ere-lidmaatschap van de NSDAP hebben "verdiend".
Dit is er het topic niet voor maar die oorlog zijn de israeli`s niet begonnen, je kunt dan beter de britten de schuld geven.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was dat zo ? Wat ik las in de kranten had ik niet het idee dat de demo sterk antisemitisch was.. Wel sterk antizionistisch.. Het lijkt mij zo dat je politiekcorrect terugvalt op het taboe van kriitiek hebben op Israel..
Door dit taboe kon israel zijn gang gaan en nog steeds... In 1948 reeds hadden de westerse landen moeten voorkomen dat Israel zou ontstaan en zo miljoenen Europeanen en Amerikanen het gebied laten inpikken....de westerse landen konden dat moreel niet..... immers .. het leek zo verdomd veel op anti-semitisme ... Nog steeds niks geleerd? Dries van Agt wel...
Dat is geen etnische haat. Ik vraag me af waar je het vandaan haalt. Enige onderbouwing van jouw kant ontbreekt ook weer volkomen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het ontkennen van het bestaan van het Palestijnse volk is ethnische haat....
prima dat je zgn antiterreur bent.. dan ben je ook tegen de terreur van israel..of..is dat ineens wel cool..
[..]
riekt wederom naar ethnische haat .. en maar politiekcorrect het vingertje heffen over jodenhaat
[..]
dit llijkt op een andere agenda dan oprecht jodenhaat veroordelen.... meer op de agenda van links afzeiken
[..]
Nee.. dit is onlogisch... met het woordje "dus" suggereer je dat je vooraf de conclusie onderbouwt hebt..
ik zie geen onderbouwing...ik zie wel wederom meer walgelijk pc-gedoe
[..]
geloof je er eigenlijk zelf wel in ?
Ik heb een van de demonstraties met eigen ogen gezien en daar zat weldegelijk een antisemitisch sausje overheen en laten we ook heel eerlijk zijn: Hamas is uit op de vernietiging van Israël.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
Ik begrijp het al: de Palestijnen zijn pure slachtoffers, want Israël is ineens in 1948 in hun midden gedumpt...quote:Door dit taboe kon israel zijn gang gaan en nog steeds... In 1948 reeds hadden de westerse landen moeten voorkomen dat Israel zou ontstaan en zo miljoenen Europeanen en Amerikanen het gebied laten inpikken....de westerse landen konden dat moreel niet..... immers .. het leek zo verdomd veel op anti-semitisme ... Nog steeds niks geleerd? Dries van Agt wel...
Ik zie het juist stiller worden. Weinig topics. Maar een ozo saaie periode. Er gebeurt ook gewoon helemaal niks.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:34 schreef Zith het volgende:
NWS en POL worden echt helemaal kapotgemaakt de laatste paar weken zeg, er zit geen balans meer tussen serieuze inhoudelijke posters en relusers.
Tja, ben jij niet uitgekeken op de usuals hier dan?quote:Op maandag 12 januari 2009 17:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zie het juist stiller worden. Weinig topics. Maar een ozo saaie periode. Er gebeurt ook gewoon helemaal niks.
Ik mis Klopkoek, trouwens.
Ik weet dat dit niet NWS-feedback is, maar POL-feedback. Toch even een vraag van mijn kant: wat wil je wat er eraan doen? Concrete suggesties mag je altijd naar de Forum Admins mailen. Tot die tijd proberen we als mods het ergste puin zo snel mogelijk te ruimen. Dat geldt voor de NWS-mods, maar het is ongetwijfeld niet anders voor de POL-mods.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:34 schreef Zith het volgende:
NWS en POL worden echt helemaal kapotgemaakt de laatste paar weken zeg, er zit geen balans meer tussen serieuze inhoudelijke posters en relusers.![]()
Ja, best wel....quote:Op maandag 12 januari 2009 17:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, ben jij niet uitgekeken op de usauls hier dan?
Tsja. Dat krijg je er nou van, van al dat bannen (niet jouw schuld hoor, EchtGaaf). Op een gegeven moment geloven mensen het wel en gaan ze ergens anders kijken. Op een ander forum, of bij GeenStijl ofzo.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zie het juist stiller worden. Weinig topics. Maar een ozo saaie periode. Er gebeurt ook gewoon helemaal niks.
Ik mis Klopkoek, trouwens.
Ja, alleen zijn lui zoals jij nog slaapverwekkender dan de usuals hier hè.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja. Dat krijg je er nou van, van al dat bannen (niet jouw schuld hoor, EchtGaaf). Op een gegeven moment geloven mensen het wel en gaan ze ergens anders kijken. Op een ander forum, of bij GeenStijl ofzo.
Ikzelf overigens niet, maar ik ben dan ook een bijzonder geval. Maar POL mijd ik onbewust wel als de pest.
Maar eh, ik heb ook POL wel eens gemeden. In het begin. Ik vond sommigen gewoon echt heel vreselijk. Maar ik vond andere subfora niks aan. Dus ik was zo weer terug. 2006 was een heel mooi jaar...quote:Op maandag 12 januari 2009 17:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja. Dat krijg je er nou van, van al dat bannen (niet jouw schuld hoor, EchtGaaf). Op een gegeven moment geloven mensen het wel en gaan ze ergens anders kijken. Op een ander forum, of bij GeenStijl ofzo.
Ikzelf overigens niet, maar ik ben dan ook een bijzonder geval. Maar POL mijd ik onbewust wel als de pest.
In mijn ogen is het al jaren op z'n retour. In 2002/2003 ging het er hier in mijn beleving echt heel anders aan toe. Veel sneller ook, meer posts. Nu is het maar een slappe zooi, vind ik.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar eh, ik heb ook POL wel eens gemeden. In het begin. Ik vond sommigen gewoon echt heel vreselijk. Maar ik vond andere subfora niks aan. Dus ik was zo weer terug. 2006 was een heel mooi jaar...
Maar een gevoel van sleetsheids bekruipt mij de laatste tijd. Ik weet niet of dat aan mij ligt, er verdwijnen regelmatig users, of dat POL echt sleets raakt...
hoe zie jij dat?
Mijn referentie gaat niet verder terug dan 2006. Jammer dat de neergaande tendens dan al zo lang aan de gang is.. Maar misschien dat velen naar GS zijn gegaan....quote:Op maandag 12 januari 2009 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In mijn ogen is het al jaren op z'n retour. In 2002/2003 ging het er hier in mijn beleving echt heel anders aan toe. Veel sneller ook, meer posts. Nu is het maar een slappe zooi, vind ik.
Het blijft een discussie of en zo ja hoe je moet modereren. Het moet nooit zo zijn dat het kind met het badwater wordt weggegooid. En internet is natuurlijk ook vluchtig. Er komen steeds nieuwe vormen uit. Wat dacht je van Youtube?quote:En als er dan eens een verfrissende, nieuwe user langskomt, dan gaan de radertjes meteen aan het werk om die een ban aan te naaien. Het moet nu eenmaal grijs zijn, anders kun je het shaken. Een direct gevolg van dat gekliek in die POL-SC imho.
Dat is idd een redelijke stelling om te onderzoeken.quote:Op maandag 12 januari 2009 18:50 schreef du_ke het volgende:
Misschien is het hele idee van internetfora wel minder populair aan het worden. Het is vooral gezellig maar voor inhoudelijk interessante discussies heeft het weinig nut dat is allemaal of heel erg vlak of veel te extreem.
Dat jij zo makkelijk in het gehuil stapt van ene Lemmeb, zeg. Quatsch wat hij zegt dat een verfrissende user meteen geband wordt. Zo ben jij zo'n user en je ben slechts af en toe geband, zeker niet permanent geband en al helemaal is het niet zo dat iedereen alles aan doet om je te laten bannen. De zogenaamde verfrissende users die Lemmeb bedoelt zijn wrs zijn eigen kloontjes en die van zijn vriendjes (onlangs ene Clara weer) die niet alleen niet verfrissend zijn maar steeds hetzelfde riedeltje afdraaien van inmiddels jaren en jaren geleden en waar een sik aan vast zit van tenminste 2 meter. Nee, ik denk dat je ene Lemmeb gerust uit de equation kunt laten...quote:Op maandag 12 januari 2009 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn referentie gaat niet verder terug dan 2006. Jammer dat de neergaande tendens dan al zo lang aan de gang is.. Maar misschien dat velen naar GS zijn gegaan....
[..]
Het blijft een discussie of en zo ja hoe je moet modereren. Het moet nooit zo zijn dat het kind met het badwater wordt weggegooid. En internet is natuurlijk ook vluchtig. Er komen steeds nieuwe vormen uit. Wat dacht je van Youtube?
Dit heeft ook weer een sik, hè snor.quote:Op maandag 12 januari 2009 18:58 schreef Lemmeb het volgende:
Het komt vast doordat je paranoia bent. Sterkte ermee.
Maar goed. Ga je ook nog een keer inhoudelijk reageren? Of blijft het weer bij je oude vertrouwde poging tot uitlokking door middel van een userbash?quote:Op maandag 12 januari 2009 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit heeft ook weer een sik, hè snor.
Hup alweer een sik.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar goed. Ga je ook nog een keer inhoudelijk reageren? Of blijft het weer bij je oude vertrouwde poging tot uitlokking door middel van een userbash?
Persoonlijk vind ik het geen vuile praatjes, maar hele gezonde praatjes (alhoewel mijn posts in SEX vroeger altijd buitengewoon smerig waren). Maar inderdaad: ik vermaak me momenteel wel.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:00 schreef du_ke het volgende:
Ach Lemmeb vermaakt zich wel zolang hij z'n vuile praatjes kan spuwen.
Je hebt dus een andere demonstratie gezien en niet deze?quote:Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een van de demonstraties met eigen ogen gezien en
ben ik mee eens heb veel mensen zien verdwijnen, er is een harde kern van nog geen 10 users als ik het mij goed herinner, maar toch doet POL het redelijk goed qua views, posts en topics.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar eh, ik heb ook POL wel eens gemeden. In het begin. Ik vond sommigen gewoon echt heel vreselijk. Maar ik vond andere subfora niks aan. Dus ik was zo weer terug. 2006 was een heel mooi jaar...
Maar een gevoel van sleetsheids bekruipt mij de laatste tijd. Ik weet niet of dat aan mij ligt, er verdwijnen regelmatig users, of dat POL echt sleets raakt...
hoe zie jij dat?
Inderdaad er is een klein groepje over die ik ook als harde kern beschouw. Het aantal views is inderdaad relatief hoog, ik denk dat erg veel lurkers `actief` zijn. Dat merk ik ook in mijn reeks over topsalarissen. Soms posten ze dan weer even, als ik een stevige uitspraak doe...quote:Op maandag 12 januari 2009 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben ik mee eens heb veel mensen zien verdwijnen, er is een harde kern van nog geen 10 users als ik het mij goed herinner, maar toch doet POL het redelijk goed qua views, posts en topics.
Ik denk dat er een complex aan factoren speelt. zoals ik al aangaf, is er weinig politiek nieuws. Het zou kunnen zijn dat velen het moderatiebeleid wat te strak vinden. Vele users willen graag uithalen als vertier en worden er vervolgens geband. Ik ken het dilemma, het moderatiebeleid zal bij jullie ongetwijfeld onderwerp van discussie zijn. Je kan het dat betreft eigenlijk nooit goed doen.quote:Maar er is een verschraling idd, veel minder topics, minder bans, en minder heetheid al is dat sinds de gazatafrelen weer opgelaaid.
ik kom er nu ook niet veel. SC heeft een geweldig nadeel, het maakt mensen lui en passief....Wat mij betreft zou die in de ban moeten.quote:Ik kwam overigens voordat ik mod werd nooit in de sc.
Dat valt idd reuze mee. Maar het niet invullen van de modvacature maakt de verminderde activiteit natuurlijk erg zichtbaar. Ik maak me soms zorgen....quote:En qua bans heb ik in 3/4 jaar nu 2 kloons eruit gegooid en m77 en kk een keer een weekend laten geven vanwege het elkaar aannaaien van bans en beschuldigingen.
Het lijkt erop dat KK de pijp aan maarten heeft gegeven. Mijn indruk is dat hij vind dat er met 2 maten gemeten wordt en dat beu is en het populatie wel erg rechts is geworden....Maar ja, dat laatste zou natuurlijk een geweldige kans zijn om te profileren.quote:(ik zie die 2 trouwens niet zo vaak meer is misschien ook de reden dat deze FB niet zo snel meer vol loopt als eerst)
Eindelijk, een medestander!quote:Op maandag 12 januari 2009 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:
ik kom er nu ook niet veel. SC heeft een geweldig nadeel, het maakt mensen lui en passief....Wat mij betreft zou die in de ban moeten.
Er wordt ook met twee maten gemeten, al jaren. Tussen hen die wel continu te vinden zijn in de SC en hen voor wie dit niet geldt.quote:Het lijkt erop dat KK de pijp aan maarten heeft gegeven. Mijn indruk is dat hij vind dat er met 2 maten gemeten wordt
Het toont aan dat je een goede visie hebtquote:Op maandag 12 januari 2009 20:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eindelijk, een medestander!Dit riep ik vier jaar geleden al.
Zeer zeker. ook ik heb de kliekvorming meer dan eens aan de orde gesteld. Inderdaad, het is waar dat SC daar een geweldige voedingsbodem voor is.quote:En niet alleen maakt het mensen lui en passief, het zorgt ook voor kliekjesvorming. Nu is zo'n kliekje op zichzelf niet zo erg, maar het leidt maar al te vaak tot onwenselijke praktijken.
[..]
Tsja, eerlijk, mijn beeld is wel dat zowel mensen uit het linkse en rechtse kamp zich gediscrimineerd voelen.....Ik geef ook toe dat je moderatie nooit goed kan doen.quote:Er wordt ook met twee maten gemeten, al jaren. Tussen hen die wel continu te vinden zijn in de SC en hen voor wie dit niet geldt.
Al ben ik wel bang dat er zonder de SC even helemaal geen POL meer over blijft.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het toont aan dat je een goede visie hebtEn ja, echt waar, hoe eerder weg des te beter.
Dat is misschien omdat ze zelf, ondanks haar continue aanwezigheid in de SC, niet echt onderdeel van de kliek uitmaakte. Dat zag je ook toen ze moderator was en al vrij snel het veld moest ruimen. Niet genoeg ingelikt.quote:Toen ik dat aan de kaak stelde was SC zo ongeveer te klein.Ik had een stevige discussie met oa sigme die het verschijnsel van a tot z ontkende....)
Ik durf geen voorspelling te wagen. Of er haken mensen af, of ze gaan naar de inhoudelijke topics waar ze af en toe een beetje tussendoor slowchatten. Ik heb dat laatste nooit erg gevonden, al moet dat weer niet te erg worden. Ik begrijp uiteraard wel hoe SC is ontstaan.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Al ben ik wel bang dat er zonder de SC even helemaal geen POL meer over blijft.
[..]
Net als rock veel te veel in SC en te weinig in de echte dicussietopics. Voorheen zat ze veel meer in de echte topics, maar dat deed ze ook omdat ze zich verveelde volgens mij. Van sigme vind ik dat tot op de dag van vandaag erg jammer, want als debater was en is ze top, zo niet de beste. Als moderator vond ik ze minder geschikt. Veel en veel te star, rechlijnig en te autoritair. Ik had daar direct een groot probleem mee.quote:Dat is misschien omdat ze zelf, ondanks haar continue aanwezigheid in de SC, niet echt onderdeel van de kliek uitmaakte. Dat zag je ook toen ze moderator was en al vrij snel het veld moest ruimen. Niet genoeg ingelikt.
Ja, zijn mening was ondubbelzinnig en ik had bijzonder veel respect voor zijn kennisarsenaal. Hij kom het daar makkelijk op winnen, maar zijn emotie zat hem teveel in de weg.... Het zijn de beste users die qua voer voor heel wat discussie ne vuurwerk kunnen zorgen.quote:Eerlijk gezegd vind ik het zelf ook jammer dat Klopkoek weg is. Die zorgde tenminste voor discussie.
Ach een beetje spektakel kan het ook leuk maken. Maar ja, LL kon dat niet handelen. En die bans vond ik ook niet nodig, want anderen deden 9 van de tien keer gewoon aan uitlokking. Dat hij dan begon te schelden was niet meer dan verdiend.quote:En het was zo nu en dan ook wel aardig om hem over de rooie te zien gaan, of om hem daarbij zelfs nog een beetje te voeren.![]()
Wel triest dat het dan elke keer weer uitliep op een ban, dat had van mij niet gehoeven.
Komt ook omdat het altijd dezelfde discussies zijn met vrijwel altijd dezelfde mensen. Op een gegeven moment ben je die herhaling van zetten wel beu.quote:Op maandag 12 januari 2009 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In mijn ogen is het al jaren op z'n retour. In 2002/2003 ging het er hier in mijn beleving echt heel anders aan toe. Veel sneller ook, meer posts. Nu is het maar een slappe zooi, vind ik.
En als er dan eens een verfrissende, nieuwe user langskomt, dan gaan de radertjes meteen aan het werk om die een ban aan te naaien. Het moet nu eenmaal grijs zijn, anders kun je het shaken. Een direct gevolg van dat gekliek in die POL-SC imho.
Weg. Gewoon weg. Dood en dood zonde. ik ben er nog kwaad over.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Komt ook omdat het altijd dezelfde discussies zijn met vrijwel altijd dezelfde mensen. Op een gegeven moment ben je die herhaling van zetten wel beu.
Vandaar dat het jammer is dat er weinig nieuwe mensen met een uitgesproken mening komen. Waar is bijvoorbeeld Klopkoek gebleven?
Eeuwig zonde. Uitgelokt door wat figuren die tot het meubilair worden en niet dwars worden gezeten door moderators.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weg. Gewoon weg. Dood en dood zonde. ik ben er nog kwaad over.
Hoe het komt interesseert mij eigenlijk niet zo, maar het resultaat bevalt mij niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eeuwig zonde. Uitgelokt door wat figuren die tot het meubilair worden en niet dwars worden gezeten door moderators.
Het meten met twee maten is ook wel een van de oorzaken van de situatie waar we nu in zitten.
Om het weer op orde te krijgen is het wel van belang om te weten waarom het is misgegaan.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe het komt interesseert mij eigenlijk niet zo, maar het resultaat bevalt mij niet.
Spijker op de kop.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:
Uitgelokt door wat figuren die tot het meubilair worden en niet dwars worden gezeten door moderators.
Hoezo is KlopKoek weg?quote:Op maandag 12 januari 2009 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weg. Gewoon weg. Dood en dood zonde. ik ben er nog kwaad over.
Hij is weg. Hij was het al langer zat.....hij werd nogal eens geband, en dat vond hij iig niet terecht. Het werd ook vaak uitgelokt, en dan reageerde hij weer heftig. Jammer dat sommigen het als een soort doel zagen. Bah.quote:
Precies. Het moet wel leuk blijven. En niet dat gezeur van een paar van die neuroten bij wie er kortsluiting in de hersenen ontstaat doordat er een beetje tussen hun 'geweldige' posts door wordt geslowchat. Dat soort lui nemen zichzelf gewoon veel te serieus.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
of ze gaan naar de inhoudelijke topics waar ze af en toe een beetje tussendoor slowchatten. Ik heb dat laatste nooit erg gevonden
Ik had tien keer liever KK dan een hoop andere types die "fatsoenlijk links van het midden" pretenderen te zijn. Het hart op de tong, en geen onderhuids gezuig, maar gewoon recht voor z'n raap.quote:Ja, zijn mening was ondubbelzinnig en ik had bijzonder veel respect voor zijn kennisarsenaal. Hij kom het daar makkelijk op winnen, maar zijn emotie zat hem teveel in de weg.... Het zijn de beste users die qua voer voor heel wat discussie ne vuurwerk kunnen zorgen.
LL?quote:Ach een beetje spektakel kan het ook leuk maken. Maar ja, LL kon dat niet handelen.
Ja, en dat weet je, omdat je hem gemaild hebt?quote:Op maandag 12 januari 2009 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is weg. Hij was het al langer zat.....hij werd nogal eens geband, en dat vond hij iig niet terecht. Het werd ook vaak uitgelokt, en dan reageerde hij weer heftig. Jammer dat sommigen het als een soort doel zagen. Bah.
Sommige mensen komen hier helemaal niet voor dat "spelletje" waar jij op doelt.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat weet je, omdat je hem gemaild hebt?
Overigens is het wel zo, en daar heb ik ook zowel jou als KK ooit op gewezen, dat je je niet gek moet laten maken op Fok! hè. Het is wel een spelletje hier. De mensen die het meest well adjusted zijn, houden het het langste vol.
Het lijkt mij eerder een bewuste keus.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:39 schreef du_ke het volgende:
[Forum] Banmeldtopic. Check hier of u nog postrechten hebt. weekban op 29 december zal nog wel niet de moeite hebben genomen om te mailen
Jij wel iig, toch?quote:Op maandag 12 januari 2009 21:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sommige mensen komen hier helemaal niet voor dat "spelletje" waar jij op doelt.
Neuh, maar ik heb er ook geen moeite mee.quote:
Ik heb zo ook wel eens momenten gehad dat ik het bijltje er neer wou gooien. Meer dan eens, want dan was ik het ook ff zat. Maar kwam ook uiteindelijk terug. Misschien herinner je de eerste keer nog wel toen ik boos weg was gegaan. Maar Elseetje (quote:Op maandag 12 januari 2009 21:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat weet je, omdat je hem gemaild hebt?
Overigens is het wel zo, en daar heb ik ook zowel jou als KK ooit op gewezen, dat je je niet gek moet laten maken op Fok! hè. Het is wel een spelletje hier. De mensen die het meest well adjusted zijn, houden het het langste vol.
Jij komt wel voor het spelletje, ik heb van jou teksten gelezen dat je graag in R&P komt om meiden die zichzelf verwonden even over the edge te helpen, rot op man. Zo ga je ook het zogenaamde debat in op POL. Mensen als juist Klopkoek, die je daareven roemde, over de mik jagen met extreme uitspraken. Zodat ze geband worden.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neuh, maar ik heb er ook geen moeite mee.
Klopkoek was wel een verfrissende user, net als jij trouwens, idd en het is zonde dat-ie weg is, hoewel ik dat niet geloof.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb zo ook wel eens momenten gehad dat ik het bijltje er neer wou gooien. Meer dan eens, want dan was ik het ook ff zat. Maar kwam ook uiteindelijk terug. Misschien herinner je de eerste keer nog wel toen ik boos weg was gegaan. Maar Elseetje (' ) had mij wakker gekust. toen moest ik wel terug.
![]()
Maar Elseetje is ook weg. Ook gekust, maar is nog steeds in slaap![]()
Ik heb zelf goede hoop dat KlopKoek op enig moment terugkeert. En dan hoop ik dat iedereen nou eens de ander neemt zoals hij of zij is. Iedereen heeft z´n schaduwkanten, maar laten we nou eens de goede kant van elke user eens ten goede benutten. Ik blijf erbij dat KK de beste topics maakte en inhoudelijk goede bijdragen leverde. Daar moet we het wel van hebben Ik zou tegen iedereen zeggen, als hij terugkomt, behandel hem dan net zoals ieder ander met respect. Want dit zijn de users waar dit forum het van moet hebben.Het verschil is nu al erg duidelijk in het nadeel wel te verstaan.
![]()
Ik geef de hoop nog niet op. Ook niet in het specifieke geval van KK.![]()
Daar hoef je nou niet bepaald extreme uitspraken voor te doen. Hij begint te schuimbekken bij het minste of het geringste dat naar wat hij rechts noemt.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij komt wel voor het spelletje, ik heb van jou teksten gelezen dat je graag in R&P komt om meiden die zichzelf verwonden even over the edge te helpen, rot op man. Zo ga je ook het zogenaamde debat in op POL. Mensen als juist Klopkoek, die je daareven roemde, over de mik jagen met extreme uitspraken. Zodat ze geband worden.
Precies. Het geneuzel van een paar usuals en het constante gezuig van een paar usuals hangt vrijwel iedereen de keel uit. Als je je een keer laat gaan heb je een ban, zoals KK, terwijl de usuals vrolijk door mogen gaan met zuigen.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sommige mensen komen hier helemaal niet voor dat "spelletje" waar jij op doelt.
Tuurlijk, er wordt gezogen en soms getreiterd. Daar zijn we allemaal wel eens voorwerp van. Dat hoort erbij. Zelfs DS4 en ik zijn niet altijd netjesquote:Op maandag 12 januari 2009 21:56 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, als iemand zich nogal makkelijk vrijwillig over de zeik laat helpen, zoals KK, dan is hij op Fok aan het goede adres. Want dan zal dat dus met regelmaat gebeuren, aangezien er altijd genoeg users op zoek zijn naar een verzetje. Het probleem zit hem in dat bannen, dat is in zo'n geval gewoon onnodig.
Het gaat mij niet om dat bannen hoor, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Dat is meer jouw straatje.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij komt wel voor het spelletje, ik heb van jou teksten gelezen dat je graag in R&P komt om meiden die zichzelf verwonden even over the edge te helpen, rot op man. Zo ga je ook het zogenaamde debat in op POL. Mensen als juist Klopkoek, die je daareven roemde, over de mik jagen met extreme uitspraken. Zodat ze geband worden.
Dat valt wel mee. Men noemt mij behoorlijk rechts, maar kon altijd prima discussieren met KlopKoek.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hoef je nou niet bepaald extreme uitspraken voor te doen. Hij begint te schuimbekken bij het minste of het geringste dat naar wat hij rechts noemt.
Dan heb je het over KK, ik heb het over Lemmeb.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hoef je nou niet bepaald extreme uitspraken voor te doen. Hij begint te schuimbekken bij het minste of het geringste dat naar wat hij rechts noemt.
quote:Op maandag 12 januari 2009 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
Elseetje daarentegen was prut imho.
Dank je.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopkoek was wel een verfrissende user, net als jij trouwens, idd en het is zonde dat-ie weg is, hoewel ik dat niet geloof.
Ze had iets heel bijzonders. Net zo´n klein stout katje.quote:Elseetje daarentegen was prut imho.
Ach, man hopeloos sujet ben je toch hè (het is ook een beetje onderdeel van jullie calimero filosofie natuurlijk), het bannen heeft nooit iets met mij te maken gehad.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om dat bannen hoor, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Dat is meer jouw straatje.
Gewoon een domme doosquote:Op maandag 12 januari 2009 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eensch. De hoer van de SC en nog een partijdige hoer ook.
Ja, nogal idd.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eensch. De hoer van de SC en nog een partijdige hoer ook.
Het gaat er om dat het toch wat sleets begint te worden hier. Iedereen gaapt al bij wat de ander zegt. Velen kijken dan ook al jarenlang tegen elkaar aan.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank je.
Laat ik het er op houden dat de meesten op enig moment terugkeren. Dus de hoop nog maar niet verliezen. Fok is wel verslavend en nog steeds een mooi forum. en nog steeds een mooie plek met doorgaans goedopgeleide mensen die hier leuk willen discussiëren.
[..]
Dat komt toch door het gedrag van een aantal usuals. Daardoor komen er nauwelijks nieuwe POL-users bij en als ze al komen dan zijn ze vaak snel weer weg.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het toch wat sleets begint te worden hier. Iedereen gaapt al bij wat de ander zegt. Velen kijken dan ook al jarenlang tegen elkaar aan.
Ik bedoel, ik vind zelfs JohnDope nog een verfrissende user.
En hij is trouwens heel aardig. Ik heb met hem gePMd.
Ja, klopt op den duur is het saai. Je kunt bepaalde redeneringen zo wat dromen. Je weet ook wat jezelf ertegen in wil brengen en hoe die opponent dan weer gaat reageren.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat komt toch door het gedrag van een aantal usuals. Daardoor komen er nauwelijks nieuwe POL-users bij en als ze al komen dan zijn ze vaak snel weer weg.
Dan wordt het saai inderdaad, want de mening van een andere usual over een bepaald onderwerp kun je al dromen bij het lezen van de topictitel.
Precies, herhaling van zetten. Tien keer dezelfde schaakpartij naspelen is ook oersaai. Ik zou ook zo gauw geen hapklare oplossing weten.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt op den duur is het saai. Je kunt bepaalde redeneringen zo wat dromen. Je weet ook wat jezelf ertegen in wil brengen en hoe die opponent dan weer gaat reageren.
Heb je d'r weleens op een politieke mening kunnen betrappen dan? Volgens mij kwam ze bijna uitsluitend in de SC.quote:
Dat hebben wel meer mensen. Ik geloof dat Apropos nog een bezoekje van z'n broers kan verwachten en mij komt hij op de dag des oordeels met een bijbel om m'n oren slaan. Op zich is het een 'originele' user, maar dat komt meer omdat hij een nogal laten we zeggen onorthodox wereldbeeld heeft.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
Ik bedoel, ik vind zelfs JohnDope nog een verfrissende user.
En hij is trouwens heel aardig. Ik heb met hem gePMd.
Spelfouten ja, dat was een verhaal apart bij Elseetje.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Heb je d'r weleens op een politieke mening kunnen betrappen dan? Volgens mij kwam ze bijna uitsluitend in de SC.
Ach, ze maakte weinig spelfouten, maar daar hebben die middelbare scholieren tegenwoordig ook de spellingschecker voor. Zit zelfs al ingebouwd in Firefox.
En in de PM is hij heel aardig. Geen kwaaie jongen.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat hebben wel meer mensen. Ik geloof dat Apropos nog een bezoekje van z'n broers kan verwachten en mij komt hij op de dag des oordeels met een bijbel om m'n oren slaan. Op zich is het een 'originele' user, maar dat komt meer omdat hij een nogal laten we zeggen onorthodox wereldbeeld heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |