abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64960526
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb een van de demonstraties met eigen ogen gezien en
Je hebt dus een andere demonstratie gezien en niet deze?
maar goed .. je hebt gelijk.. dit is fb..ik stop hier nu echt met dit item
pi_64960992
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar eh, ik heb ook POL wel eens gemeden. In het begin. Ik vond sommigen gewoon echt heel vreselijk. Maar ik vond andere subfora niks aan. Dus ik was zo weer terug. 2006 was een heel mooi jaar...

Maar een gevoel van sleetsheids bekruipt mij de laatste tijd. Ik weet niet of dat aan mij ligt, er verdwijnen regelmatig users, of dat POL echt sleets raakt...

hoe zie jij dat?
ben ik mee eens heb veel mensen zien verdwijnen, er is een harde kern van nog geen 10 users als ik het mij goed herinner, maar toch doet POL het redelijk goed qua views, posts en topics.
Maar er is een verschraling idd, veel minder topics, minder bans, en minder heetheid al is dat sinds de gazatafrelen weer opgelaaid.

Ik kwam overigens voordat ik mod werd nooit in de sc.
En qua bans heb ik in 3/4 jaar nu 2 kloons eruit gegooid en m77 en kk een keer een weekend laten geven vanwege het elkaar aannaaien van bans en beschuldigingen.
(ik zie die 2 trouwens niet zo vaak meer is misschien ook de reden dat deze FB niet zo snel meer vol loopt als eerst)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64964338
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ben ik mee eens heb veel mensen zien verdwijnen, er is een harde kern van nog geen 10 users als ik het mij goed herinner, maar toch doet POL het redelijk goed qua views, posts en topics.
Inderdaad er is een klein groepje over die ik ook als harde kern beschouw. Het aantal views is inderdaad relatief hoog, ik denk dat erg veel lurkers `actief` zijn. Dat merk ik ook in mijn reeks over topsalarissen. Soms posten ze dan weer even, als ik een stevige uitspraak doe...

Het aantal topics is erg geslonken volgens mijn perceptie .Dat betreur ik, maar politiek is er ook weinig te doen. Geen minister in de problemen, geen verkiezingen , geen film.....
quote:
Maar er is een verschraling idd, veel minder topics, minder bans, en minder heetheid al is dat sinds de gazatafrelen weer opgelaaid.
Ik denk dat er een complex aan factoren speelt. zoals ik al aangaf, is er weinig politiek nieuws. Het zou kunnen zijn dat velen het moderatiebeleid wat te strak vinden. Vele users willen graag uithalen als vertier en worden er vervolgens geband. Ik ken het dilemma, het moderatiebeleid zal bij jullie ongetwijfeld onderwerp van discussie zijn. Je kan het dat betreft eigenlijk nooit goed doen.

En verder denk ik dat Fok de nodige concurrentie te duchten heeft van GS..
quote:
Ik kwam overigens voordat ik mod werd nooit in de sc.
ik kom er nu ook niet veel. SC heeft een geweldig nadeel, het maakt mensen lui en passief....Wat mij betreft zou die in de ban moeten.
quote:
En qua bans heb ik in 3/4 jaar nu 2 kloons eruit gegooid en m77 en kk een keer een weekend laten geven vanwege het elkaar aannaaien van bans en beschuldigingen.
Dat valt idd reuze mee. Maar het niet invullen van de modvacature maakt de verminderde activiteit natuurlijk erg zichtbaar. Ik maak me soms zorgen....
quote:
(ik zie die 2 trouwens niet zo vaak meer is misschien ook de reden dat deze FB niet zo snel meer vol loopt als eerst)
Het lijkt erop dat KK de pijp aan maarten heeft gegeven. Mijn indruk is dat hij vind dat er met 2 maten gemeten wordt en dat beu is en het populatie wel erg rechts is geworden....Maar ja, dat laatste zou natuurlijk een geweldige kans zijn om te profileren.

Ik vind, en dat vind ik spijtig, dat klopKoek door ,menig user bijzonder slecht is behandeld. Ik blijf vinden dat hij zeer goede kwaliteiten als debater heeft en het forum danig verrijkte met zijn inbreng. Maar hij ook een schaduwkant, momenten dat hij alle remmen losgooide en zich niet eer kon inhouden. Ik heb steeds gehoopt dat hij zou leren zijn emoties te controleren. Want hij kan het wel. Maar moet leren om tot tien te tellen....

Ik hoop echt dat hij terugkomt. Inhoudelijk was hij ongeëvenaard wmb.

Martijn heb ik ook al een tijd niet meer gezien...
  maandag 12 januari 2009 @ 20:43:49 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64964619
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:
ik kom er nu ook niet veel. SC heeft een geweldig nadeel, het maakt mensen lui en passief....Wat mij betreft zou die in de ban moeten.
Eindelijk, een medestander! Dit riep ik vier jaar geleden al.

En niet alleen maakt het mensen lui en passief, het zorgt ook voor kliekjesvorming. Nu is zo'n kliekje op zichzelf niet zo erg, maar het leidt maar al te vaak tot onwenselijke praktijken.
quote:
Het lijkt erop dat KK de pijp aan maarten heeft gegeven. Mijn indruk is dat hij vind dat er met 2 maten gemeten wordt
Er wordt ook met twee maten gemeten, al jaren. Tussen hen die wel continu te vinden zijn in de SC en hen voor wie dit niet geldt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64965035
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eindelijk, een medestander! Dit riep ik vier jaar geleden al.
Het toont aan dat je een goede visie hebt En ja, echt waar, hoe eerder SC weg des te beter.
quote:
En niet alleen maakt het mensen lui en passief, het zorgt ook voor kliekjesvorming. Nu is zo'n kliekje op zichzelf niet zo erg, maar het leidt maar al te vaak tot onwenselijke praktijken.
[..]
Zeer zeker. ook ik heb de kliekvorming meer dan eens aan de orde gesteld. Inderdaad, het is waar dat SC daar een geweldige voedingsbodem voor is.

Toen ik dat aan de kaak stelde was SC zo ongeveer te klein. Ik had een stevige discussie met oa sigme die het verschijnsel van a tot z ontkende....)
quote:
Er wordt ook met twee maten gemeten, al jaren. Tussen hen die wel continu te vinden zijn in de SC en hen voor wie dit niet geldt.
Tsja, eerlijk, mijn beeld is wel dat zowel mensen uit het linkse en rechtse kamp zich gediscrimineerd voelen.....Ik geef ook toe dat je moderatie nooit goed kan doen. Maar ja, moderatie is per definitie een nogal arbitraire aangelegenheid, altijd voer voor discussie. Hopelijk dat de crew goed ziet wat er gebeurt en vooral antwoord probeert te vinden op de vraag waarom de belangstelling terugloopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 12-01-2009 20:58:53 ]
  maandag 12 januari 2009 @ 21:00:11 #156
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64965352
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het toont aan dat je een goede visie hebt En ja, echt waar, hoe eerder weg des te beter.
Al ben ik wel bang dat er zonder de SC even helemaal geen POL meer over blijft.
quote:
Toen ik dat aan de kaak stelde was SC zo ongeveer te klein. Ik had een stevige discussie met oa sigme die het verschijnsel van a tot z ontkende....)
Dat is misschien omdat ze zelf, ondanks haar continue aanwezigheid in de SC, niet echt onderdeel van de kliek uitmaakte. Dat zag je ook toen ze moderator was en al vrij snel het veld moest ruimen. Niet genoeg ingelikt.

Eerlijk gezegd vind ik het zelf ook jammer dat Klopkoek weg is. Die zorgde tenminste voor discussie. En het was zo nu en dan ook wel aardig om hem over de rooie te zien gaan, of om hem daarbij zelfs nog een beetje te voeren. Wel triest dat het dan elke keer weer uitliep op een ban, dat had van mij niet gehoeven.
pi_64965836
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Al ben ik wel bang dat er zonder de SC even helemaal geen POL meer over blijft.
[..]
Ik durf geen voorspelling te wagen. Of er haken mensen af, of ze gaan naar de inhoudelijke topics waar ze af en toe een beetje tussendoor slowchatten. Ik heb dat laatste nooit erg gevonden, al moet dat weer niet te erg worden. Ik begrijp uiteraard wel hoe SC is ontstaan.
quote:
Dat is misschien omdat ze zelf, ondanks haar continue aanwezigheid in de SC, niet echt onderdeel van de kliek uitmaakte. Dat zag je ook toen ze moderator was en al vrij snel het veld moest ruimen. Niet genoeg ingelikt.
Net als rock veel te veel in SC en te weinig in de echte dicussietopics. Voorheen zat ze veel meer in de echte topics, maar dat deed ze ook omdat ze zich verveelde volgens mij. Van sigme vind ik dat tot op de dag van vandaag erg jammer, want als debater was en is ze top, zo niet de beste. Als moderator vond ik ze minder geschikt. Veel en veel te star, rechlijnig en te autoritair. Ik had daar direct een groot probleem mee.
quote:
Eerlijk gezegd vind ik het zelf ook jammer dat Klopkoek weg is. Die zorgde tenminste voor discussie.
Ja, zijn mening was ondubbelzinnig en ik had bijzonder veel respect voor zijn kennisarsenaal. Hij kom het daar makkelijk op winnen, maar zijn emotie zat hem teveel in de weg.... Het zijn de beste users die qua voer voor heel wat discussie ne vuurwerk kunnen zorgen.
quote:
En het was zo nu en dan ook wel aardig om hem over de rooie te zien gaan, of om hem daarbij zelfs nog een beetje te voeren.

Wel triest dat het dan elke keer weer uitliep op een ban, dat had van mij niet gehoeven.
Ach een beetje spektakel kan het ook leuk maken. Maar ja, LL kon dat niet handelen. En die bans vond ik ook niet nodig, want anderen deden 9 van de tien keer gewoon aan uitlokking. Dat hij dan begon te schelden was niet meer dan verdiend.
pi_64965968
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In mijn ogen is het al jaren op z'n retour. In 2002/2003 ging het er hier in mijn beleving echt heel anders aan toe. Veel sneller ook, meer posts. Nu is het maar een slappe zooi, vind ik.

En als er dan eens een verfrissende, nieuwe user langskomt, dan gaan de radertjes meteen aan het werk om die een ban aan te naaien. Het moet nu eenmaal grijs zijn, anders kun je het shaken. Een direct gevolg van dat gekliek in die POL-SC imho.
Komt ook omdat het altijd dezelfde discussies zijn met vrijwel altijd dezelfde mensen. Op een gegeven moment ben je die herhaling van zetten wel beu.

Vandaar dat het jammer is dat er weinig nieuwe mensen met een uitgesproken mening komen. Waar is bijvoorbeeld Klopkoek gebleven?
pi_64966218
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Komt ook omdat het altijd dezelfde discussies zijn met vrijwel altijd dezelfde mensen. Op een gegeven moment ben je die herhaling van zetten wel beu.

Vandaar dat het jammer is dat er weinig nieuwe mensen met een uitgesproken mening komen. Waar is bijvoorbeeld Klopkoek gebleven?
Weg. Gewoon weg. Dood en dood zonde. ik ben er nog kwaad over.
pi_64966301
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eeuwig zonde. Uitgelokt door wat figuren die tot het meubilair worden en niet dwars worden gezeten door moderators.

Het meten met twee maten is ook wel een van de oorzaken van de situatie waar we nu in zitten.
pi_64966354
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eeuwig zonde. Uitgelokt door wat figuren die tot het meubilair worden en niet dwars worden gezeten door moderators.

Het meten met twee maten is ook wel een van de oorzaken van de situatie waar we nu in zitten.
Hoe het komt interesseert mij eigenlijk niet zo, maar het resultaat bevalt mij niet.
pi_64966379
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe het komt interesseert mij eigenlijk niet zo, maar het resultaat bevalt mij niet.
Om het weer op orde te krijgen is het wel van belang om te weten waarom het is misgegaan.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:25:02 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64966511
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:
Uitgelokt door wat figuren die tot het meubilair worden en niet dwars worden gezeten door moderators.
Spijker op de kop.
pi_64966601
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoezo is KlopKoek weg?
I´m back.
pi_64966937
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo is KlopKoek weg?
Hij is weg. Hij was het al langer zat.....hij werd nogal eens geband, en dat vond hij iig niet terecht. Het werd ook vaak uitgelokt, en dan reageerde hij weer heftig. Jammer dat sommigen het als een soort doel zagen. Bah.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:34:55 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64966950
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
of ze gaan naar de inhoudelijke topics waar ze af en toe een beetje tussendoor slowchatten. Ik heb dat laatste nooit erg gevonden
Precies. Het moet wel leuk blijven. En niet dat gezeur van een paar van die neuroten bij wie er kortsluiting in de hersenen ontstaat doordat er een beetje tussen hun 'geweldige' posts door wordt geslowchat. Dat soort lui nemen zichzelf gewoon veel te serieus.
quote:
Ja, zijn mening was ondubbelzinnig en ik had bijzonder veel respect voor zijn kennisarsenaal. Hij kom het daar makkelijk op winnen, maar zijn emotie zat hem teveel in de weg.... Het zijn de beste users die qua voer voor heel wat discussie ne vuurwerk kunnen zorgen.
Ik had tien keer liever KK dan een hoop andere types die "fatsoenlijk links van het midden" pretenderen te zijn. Het hart op de tong, en geen onderhuids gezuig, maar gewoon recht voor z'n raap.
quote:
Ach een beetje spektakel kan het ook leuk maken. Maar ja, LL kon dat niet handelen.
LL?
pi_64967141
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij is weg. Hij was het al langer zat.....hij werd nogal eens geband, en dat vond hij iig niet terecht. Het werd ook vaak uitgelokt, en dan reageerde hij weer heftig. Jammer dat sommigen het als een soort doel zagen. Bah.
Ja, en dat weet je, omdat je hem gemaild hebt?
Overigens is het wel zo, en daar heb ik ook zowel jou als KK ooit op gewezen, dat je je niet gek moet laten maken op Fok! hè. Het is wel een spelletje hier. De mensen die het meest well adjusted zijn, houden het het langste vol.
I´m back.
pi_64967215
[Forum] Banmeldtopic. Check hier of u nog postrechten hebt. weekban op 29 december zal nog wel niet de moeite hebben genomen om te mailen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:40:45 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64967254
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens is het wel zo, en daar heb ik ook zowel jou als KK ooit op gewezen, dat je je niet gek moet laten maken op Fok! hè. Het is wel een spelletje hier. De mensen die het meest well adjusted zijn, houden het het langste vol.
Sommige mensen komen hier helemaal niet voor dat "spelletje" waar jij op doelt.
pi_64967310
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:39 schreef du_ke het volgende:
[Forum] Banmeldtopic. Check hier of u nog postrechten hebt. weekban op 29 december zal nog wel niet de moeite hebben genomen om te mailen
Het lijkt mij eerder een bewuste keus.
pi_64967589
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Sommige mensen komen hier helemaal niet voor dat "spelletje" waar jij op doelt.
Jij wel iig, toch?
I´m back.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:49:09 #172
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64967728
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij wel iig, toch?
Neuh, maar ik heb er ook geen moeite mee.
pi_64967963
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb zo ook wel eens momenten gehad dat ik het bijltje er neer wou gooien. Meer dan eens, want dan was ik het ook ff zat. Maar kwam ook uiteindelijk terug. Misschien herinner je de eerste keer nog wel toen ik boos weg was gegaan. Maar Elseetje ( ' ) had mij wakker gekust. toen moest ik wel terug.

Maar Elseetje is ook weg. Ook gekust, maar is nog steeds in slaap

Ik heb zelf goede hoop dat KlopKoek op enig moment terugkeert. En dan hoop ik dat iedereen nou eens de ander neemt zoals hij of zij is. Iedereen heeft z´n schaduwkanten, maar laten we nou eens de goede kant van elke user eens ten goede benutten. Ik blijf erbij dat KK de beste topics maakte en inhoudelijk goede bijdragen leverde. Daar moeten we het wel van hebben. Ik zou tegen iedereen willen zeggen, als hij terugkomt, behandel hem dan net zoals ieder ander met respect. Want dit zijn de users waar dit forum het van moet hebben. Het verschil is nu al erg duidelijk in het nadeel wel te verstaan.

Ik geef de hoop nog niet op. Ook niet in het specifieke geval van KK.

maandag 12 januari 2009 @ 21:56:33 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64968185
Nou, als iemand zich nogal makkelijk vrijwillig over de zeik laat helpen, zoals KK, dan is hij op Fok aan het goede adres. Want dan zal dat dus met regelmaat gebeuren, aangezien er altijd genoeg users op zoek zijn naar een verzetje. Het probleem zit hem in dat bannen, dat is in zo'n geval gewoon onnodig.
pi_64968192
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neuh, maar ik heb er ook geen moeite mee.
Jij komt wel voor het spelletje, ik heb van jou teksten gelezen dat je graag in R&P komt om meiden die zichzelf verwonden even over the edge te helpen, rot op man. Zo ga je ook het zogenaamde debat in op POL. Mensen als juist Klopkoek, die je daareven roemde, over de mik jagen met extreme uitspraken. Zodat ze geband worden.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')