abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 06:12:29 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63469102
Wie is er met kerst "alleen" ?

Geen familie etc.

-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_63469105
Ik zie met kerst mijn familie weer voor het eerst in 4 maanden dus ik kan je niet echt helpen....
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_63469119
Ik zal kerst vieren in Mexico zonder mijn familie.

Maar ben in uitgenodigd om bij iemand kerst te komen vieren.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 24 november 2008 @ 06:30:23 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_63469131
Maar je hebt fok toch?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_63469167
Het zal stormlopen met de kerstdagen op Fok!

Nee serieus, even achter die PC vandaan en er gaat een wereld voor je open.
Ook op Kerst.
OT: En neen, met kerst ben ik bij familie en vrienden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Core. op 24-11-2008 06:49:29 (typo) ]
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_63469180
Fok kerst!
  maandag 24 november 2008 @ 07:13:42 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_63469264
Duik je toch lekker de stad in? Genoeg mensen die gaan stappen eerste en tweede kerstdag.
  maandag 24 november 2008 @ 07:14:50 #8
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_63469268
ik ben benieuwd welke kneus er dit jaar opstaat om te gaan posten om 00.00uur in het nieuwe jaar.
From feudal serf to spender.
pi_63469306
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:14 schreef S1nn3rz het volgende:
ik ben benieuwd welke kneus er dit jaar opstaat om te gaan posten om 00.00uur in het nieuwe jaar.
En die zijn er dan ook nog trots op
Noot noot.
  maandag 24 november 2008 @ 07:23:03 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_63469313
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:21 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En die zijn er dan ook nog trots op
de kneus van 2008 die met deze dubieuze eer mag gaan strijken.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 00:00 schreef Juicyhil het volgende:
[ afbeelding ]

Nou, knallen maar!
From feudal serf to spender.
pi_63469334
De kerstboom van vorig jaar zag er wel mooi uit vandaag.
***** Kraak.....
pi_63469344
Denk dat ik dit jaar gewoon weer ga werken met de kerstdagen, net als voorgaande jaren.. Veel relaxter dan dat verplichte familiegezeik
  maandag 24 november 2008 @ 08:03:01 #13
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63469476
quote:
Dat zal ik zijn, vorig jaar zat ik ook rond die tijd te gamen

OT, eerste kerstdag naar mijn ouders, voor de rest zaai ik virtueel dood en verderf
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 24 november 2008 @ 08:17:38 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63469601
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:03 schreef Elegy het volgende:

[..]
OT, eerste kerstdag naar mijn ouders, voor de rest zaai ik virtueel dood en verderf
Er gaat niets boven de kerstgedachte

Eerste kerstdag heb ik aangeboden te gaan koken voor mijn familie, tweede kerstdag weet ik nog niet wat ik doe.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63469637
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:17 schreef Marijkezwolle het volgende:

, tweede kerstdag weet ik nog niet wat ik doe.
In het bos wandelen.
***** Kraak.....
pi_63469674
Helemaal volgeboekt weer... Enige wat ik eigenlijk een beetje ergerlijk vind is dat het langs gaan bij haar ouders een soort van verplichting lijkt te zijn.

Trek ik altijd zo slecht dat gezeik. Maar komt wel goed
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 08:27:46 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63469707
M'n vriendin en zoon gaan gezellig beide kerstdagen naar m'n schoonmoeder, en vanwege de gezelligheid blijf ik hier. Heerlijk!
  maandag 24 november 2008 @ 08:56:43 #18
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63470046
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:17 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Er gaat niets boven de kerstgedachte

Eerste kerstdag heb ik aangeboden te gaan koken voor mijn familie, tweede kerstdag weet ik nog niet wat ik doe.
Precies. Daarom zal ik er eventjes aan denken. Voordat ik mijn volledige magazijn leegschiet op de aanstormende horde zombies in L4D

Maargoed, ik ben dus niet de hele kerst alleen omdat ik naar mijn ouders ga. Blijf er wel slapen waarschijnlijk maar 2e kerstdag ga ik weer naar huis. Zoveel hebben we er nou ook weer niet mee, dat scheelt. Het hele geforceerde "gezellig doen en vreten" is ook niet echt mijn ding. Net als die hypocrieten die één dag per jaar naar de kerk gaan en hun schuldgevoel afkopen door briefjes van 100 in de collectebus te doen

Voordat dit weer vervalt in een "schijt aan kerst-rant" vraag ik mijzelf af waarom sommigen het met dit soort gelegenheden zo moeilijk hebben. Of eigenlijk, waarom ze het zichzelf aanpraten. Voor mij is kerst niets meer of minder dan een (welkome) verplichte vrije dag(en). Ik vier niks, ik denk nergens speciaal aan en vriendelijk doen tegen anderen is voor mij niet echt ongebruikelijk dus ook niet speciaal. Daarom vind ik het ook geen enkel probleem om alleen te zijn rond die tijd, ik hecht er namelijk geen enkele meerwaarde aan.
Wellicht dat zoiets ook helpt voor diegenen die zich alleen voelen. Wat natuurlijk lastig is als je wél beïnvloed wordt door de mensen om je heen die wel samen zijn, niet iedereen is een Einzelgänger.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 24 november 2008 @ 08:59:25 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63470073
It will be lonely this christmas, lonely and cold
Laffe huichelaar
pi_63470159
Met kerst zie ik juist na een aantal maand mn familie weer terug : )
1e kerstdag vreten en 2e kerstdag bios
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 24 november 2008 @ 09:11:46 #21
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63470226
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:20 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

In het bos wandelen.
Das wel een goed idee! Of, afhankelijk van het weer op de fiets naar de Veluwe en daar ergens heerlijk warme chocomel drinken Bedankt voor de brainwave!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63470836
De 24e naar mijn ouders, de 27e komt de hele familie bij ons kerst vieren. Eén dag wil ik lekker thuis zijn alleen met mijn vriend en de andere weet ik nog niet...
pi_63471331
kerst is een kut feest, opzouten met die rommel.
pi_63471397
Eerste kerstdag naar de schoonfamilie en de tweede naar mijn eigen. Of andersom. En twee keer volvreten natuurlijk
  maandag 24 november 2008 @ 10:16:37 #25
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63471496
Ik ga mezelf verdrinken in een ambiance van gezelligheid, lekker eten, fijne vrienden en een top familie om als klap op de vuurpijl in de plaatselijke kroeg het op een ordinair zuipen te zetten met goede vrienden en mensen van weleer. Kerst heerscht. Ik heb er nu al zin in
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_63471551
Wat is die hele hype altijd toch met "alleen met kerst"?
Waarom is dat zielig, waarom is het niet hebben van een relatie uberhaupt zielig?

Toen ik vrijgezel was had ik echt niet opeens kut kerstfeesten..

Rare wereld!
pi_63472121
Nog geen idee wat ik ga doen, maar het zal sowieso wel een avondje lekker burgerlijk gourmetten met de familie worden. Plus beide grootmoeders even een bezoekje brengen. Opzich niet zoveel problemen mee, zolang het maar daarbij blijft. Hopelijk ook nog wat gezelligs doen met vrienden (bordspelletjes spelen plus bier).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 10:41:25 ]
  maandag 24 november 2008 @ 10:46:09 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63472281
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:40 schreef Friek_ het volgende:
Nog geen idee wat ik ga doen, maar het zal sowieso wel een avondje lekker burgerlijk gourmetten met de familie worden. Plus beide grootmoeders even een bezoekje brengen. Opzich niet zoveel problemen mee, zolang het maar daarbij blijft. Hopelijk ook nog wat gezelligs doen met vrienden (bordspelletjes spelen plus bier).
Bordspellen zijn sowieso helemaal de shit Helemaal met vrienden en bier.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_63474206
I wish. Al een aantal jaar was kerst voor mij gewoon wat vrije dagen die ik doorbracht met wat films, een heleboel kerstkransjes en optioneel vrienden die ook geen familieverplichtingen hadden. Mijn ouders ging ik wel een keertje bij eten maar dan verder geen gedoe en vaak niet op de kerstdagen zelf, omdat ze dan uitgebreide diners geven met heel veel mensen waarvan ik denk: (collega's enzo).

Dit jaar heb ik schoonfamilie, en is bedacht dat het kerstdiner bij ons thuis plaatsvindt. Ik heb één keer voor die mensen gekookt en dat vonden ze schijnbaar lekker. Ik durf ze niet te vertellen dat dat wat ik gemaakt had het enige indrukwekkende gerecht is wat ik kan maken. Ik lig nu al wakker er van. Eerst, toen ze gemeldt hadden dat ik ging koken, viel het nog wel mee. Maar nu blijkt dat ze minimaal 5 gangen verwachten, een leuk aangekleed huis en erg luxe eten. Om maar even ramp op ramp te stapelen zijn we inmiddels verhuisd naar een huis met open keuken, waarbij je vanaf de eettafel álles kan zien. Dat combineert vast enorm leuk met schoonfamilie die graag alles wat beweegt van commentaar voorziet en daar graag een glaasje teveel bij drinkt.

Ik wil mijn eenzame kerst terug
pi_63475386
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:02 schreef Dipkip het volgende:
I wish. Al een aantal jaar was kerst voor mij gewoon wat vrije dagen die ik doorbracht met wat films, een heleboel kerstkransjes en optioneel vrienden die ook geen familieverplichtingen hadden. Mijn ouders ging ik wel een keertje bij eten maar dan verder geen gedoe en vaak niet op de kerstdagen zelf, omdat ze dan uitgebreide diners geven met heel veel mensen waarvan ik denk: (collega's enzo).

Dit jaar heb ik schoonfamilie, en is bedacht dat het kerstdiner bij ons thuis plaatsvindt. Ik heb één keer voor die mensen gekookt en dat vonden ze schijnbaar lekker. Ik durf ze niet te vertellen dat dat wat ik gemaakt had het enige indrukwekkende gerecht is wat ik kan maken. Ik lig nu al wakker er van. Eerst, toen ze gemeldt hadden dat ik ging koken, viel het nog wel mee. Maar nu blijkt dat ze minimaal 5 gangen verwachten, een leuk aangekleed huis en erg luxe eten. Om maar even ramp op ramp te stapelen zijn we inmiddels verhuisd naar een huis met open keuken, waarbij je vanaf de eettafel álles kan zien. Dat combineert vast enorm leuk met schoonfamilie die graag alles wat beweegt van commentaar voorziet en daar graag een glaasje teveel bij drinkt.

Ik wil mijn eenzame kerst terug
lekker een bende van de keuken maken, organiseren ze het volgend jaar maar en: ruzie met goedmaaksex met je vriend op 2e Kerstdag

for me

1e Kerstdag bij me fam, 2e Kerstdag of thuis blijven of naar de zon met vliegtuig

[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 24 november 2008 @ 12:50:22 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63475453
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:02 schreef Dipkip het volgende:

. Dank je, dit maakt mijn kerstvooruitzicht al weer wat leuker.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_63477090
quote:

[..]

Dat hebben ze bij Travian beter geregeld, 2 dagen verplichte kerstvrede!
Ja, ik generaliseer.
  maandag 24 november 2008 @ 13:56:00 #33
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63477187
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:56 schreef Elegy het volgende:

[..]

Voordat dit weer vervalt in een "schijt aan kerst-rant" vraag ik mijzelf af waarom sommigen het met dit soort gelegenheden zo moeilijk hebben. Of eigenlijk, waarom ze het zichzelf aanpraten. Voor mij is kerst niets meer of minder dan een (welkome) verplichte vrije dag(en). Ik vier niks, ik denk nergens speciaal aan en vriendelijk doen tegen anderen is voor mij niet echt ongebruikelijk dus ook niet speciaal.
Sommige mensen kennen wel gevoelens en zijn nog niet zo emotioneel afgestompt omdat ze 24/7 achter een beeldscherm pixels kapot lopen te knallen. Maar jouw leven klinkt top.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 november 2008 @ 14:06:05 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63477448
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:27 schreef qltel het volgende:
M'n vriendin en zoon gaan gezellig beide kerstdagen naar m'n schoonmoeder, en vanwege de gezelligheid blijf ik hier. Heerlijk!
Je vergeet te vertellen dat we de dag na kerst lekker een paar dagen met zijn tweetjes weggaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 24 november 2008 @ 14:06:50 #35
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63477472
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat hebben ze bij Travian beter geregeld, 2 dagen verplichte kerstvrede!
Dan maar offline player kills
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:56 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Sommige mensen kennen wel gevoelens en zijn nog niet zo emotioneel afgestompt omdat ze 24/7 achter een beeldscherm pixels kapot lopen te knallen. Maar jouw leven klinkt top.
Nu maak je me bedroefd (ziedaar, mijn gevoelens!) Alleen maar omdat ik niet net zoals de grote massa op bepaalde dagen ineens heel erg vredelievend ben en "gezellig ga doen" (kerst) of "romantisch zit te wezen" (valentijn) Het doet me gewoon niks, ik vind het oppervlakkig, consumptief geneuzel. Daarbij ook wel droevig eigenlijk, als met familie/vrienden samenzijn als "heel speciaal" wordt gezien. Dat is voor mij vanzelfsprekend en niet beperkt tot twee dagen per jaar.

En mijn leven is inderdaad top, met fijne familie, enkele zeer goede vrienden, een baan, hier en daar wat feestjes en 4x per week sporten
  maandag 24 november 2008 @ 14:09:19 #36
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63477533
Mwah ok zo klinkt het al weer iets anders. Het kwam eerst op een andere manier over.
  maandag 24 november 2008 @ 14:21:31 #37
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63477846
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:09 schreef TheVotary het volgende:
Mwah ok zo klinkt het al weer iets anders. Het kwam eerst op een andere manier over.
Ja nu je het zegt idd
Maar ik ben dus niet de gevoelloze, contactgestoorde Counterstrike speler. Al was het alleen maar omdat ik geen CS speel

Mijn hele insteek is dus dat ik die dagen niet meer bijzonder maak omdat datgene wat men doet in die tijd ik niet bijzonder vind om te doen maar vanzelfsprekend. Daarom kan ik me ook niet eenzaam voelen rond die tijd. Hmm, dit klinkt een beetje als een rare connotatie, hoop dat het een beetje duidelijk is. En wellicht kunnen diegenen die zich wél eenzaam voelen er ook wat mee?
  maandag 24 november 2008 @ 14:26:37 #38
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63477989
Dat is opzich wel duidelijk. Ik denk dat het voor die mensen ook meer een confrontatie is voor hoe hun dagelijkse leven er uit ziet (namelijk ook eenzaam). Feit is gewoon dat de meeste mensen dit slecht trekken. Ik denk dat het dan nog niet eens zozeer om die dagen zelf gaat.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 14:45:27 #39
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63478406
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je vergeet te vertellen dat we de dag na kerst lekker een paar dagen met zijn tweetjes weggaan
Oeps, ik ben betrapt..

Nee, vanzelfsprekend lijd ik er heeeeeel erg onder dat ik met kerst alleen ben....

Maar ff serieus. Voor mij is 1e en 2e kerstdag even speciaal dan 3e kerstdag, of 4e kerstdag, of 328 kerstdag. Ik vind het prima om samen te zijn met anderen, maar heb daar geen sprookjesverhaal of katholieke/commerciele feestdag voor nodig. Dusseh, geen probleem als Rewimo samen met onze zoon kerstmis gaat vieren en ik lekker thuis blijf, daarna gaan we lekker een paar dagen weg met z'n tweeën..
  maandag 24 november 2008 @ 14:50:31 #40
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63478546
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:26 schreef TheVotary het volgende:
Dat is opzich wel duidelijk. Ik denk dat het voor die mensen ook meer een confrontatie is voor hoe hun dagelijkse leven er uit ziet (namelijk ook eenzaam). Feit is gewoon dat de meeste mensen dit slecht trekken. Ik denk dat het dan nog niet eens zozeer om die dagen zelf gaat.
Ja, dat is ook wel zo idd. Kan wel begrijpen dat diegenen die normaal gesproken redelijk onvrijwillig eenzaam zijn op dat soort dagen nog harder met de neus op de feiten worden gedrukt. Het hangt maar net van iemands karakter af hoe je daarmee omgaat.

Aan de andere kant heb ik dan wel weer zoiets van "met alleen klagen schiet het ook niet op!". Als je je écht eenzaam voelt, ga er wat aan doen. Gewoon familie bezoeken bijvoorbeeld. Of ga naar mensen die ook al lang eenzaam zijn. Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis ofzo. Ik heb vroeger wel eens wat vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis en daar zitten veel mensen die écht eenzaam zijn. "Vergeten" door hun (klein)kinderen, geen partner meer en wegens hun leeftijd en lichamelijke toestand nauwelijks tot niet in staat om andere mensen te leren kennen. Schrijnend was dat
  maandag 24 november 2008 @ 15:07:02 #41
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_63478955
Kon ik me maar ontrekken aan alle family verplichtingen,

Vroeger zag mijn kerst er zo uit:
Gamen, eten , films kijken

24 kerst avond family, 1ste kerstdag schoon family, 2de kerstdag "geen idee maar zal vast wel opgevult worden door vriendin/family/schoon family"
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  maandag 24 november 2008 @ 15:45:49 #42
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_63480069
Ik ben wel met familie, maar zonder mijn grote liefde..
All she wants and needs is just a little taste..
pi_63480379
Ik natuurlijk.
Maar dat is omdat ik te lui ben om afspraken te maken met chicks/vrienden.

Ik zie wel. Wordt vast sexy.
pi_63481314
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:45 schreef qltel het volgende:

[..]

Oeps, ik ben betrapt..

Nee, vanzelfsprekend lijd ik er heeeeeel erg onder dat ik met kerst alleen ben....

Maar ff serieus. Voor mij is 1e en 2e kerstdag even speciaal dan 3e kerstdag, of 4e kerstdag, of 328 kerstdag. Ik vind het prima om samen te zijn met anderen, maar heb daar geen sprookjesverhaal of katholieke/commerciele feestdag voor nodig. Dusseh, geen probleem als Rewimo samen met onze zoon kerstmis gaat vieren en ik lekker thuis blijf, daarna gaan we lekker een paar dagen weg met z'n tweeën..
En wanneer vieren jullie het dan als gezin? Lijkt me voor het kind ook wel zo fijn om samen met zijn ouders tijdens de kerst (zo ver dit mogelijk is natuurlijk)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 16:40:21 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63481708
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En wanneer vieren jullie het dan als gezin? Lijkt me voor het kind ook wel zo fijn om samen met zijn ouders tijdens de kerst (zo ver dit mogelijk is natuurlijk)
Ik zie geen enkele reden om een normale dag te vieren. Zoals ik al schreef: voor mij is 1e en 2e kerstdag even speciaal als 3e, 4e, 328e of 4754656e kerstdag.

En maak je geen zorgen, normaal is het hier 1 feest met z'n drieen. Daar hebben we geen katholieke/commerciele feestdagen voor nodig.
pi_63481782
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:40 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden om een normale dag te vieren. Zoals ik al schreef: voor mij is 1e en 2e kerstdag even speciaal als 3e, 4e, 328e of 4754656e kerstdag.

En maak je geen zorgen, normaal is het hier 1 feest met z'n drieen. Daar hebben we geen katholieke/commerciele feestdagen voor nodig.
Jij ziet die reden niet maar ik had het ook over jouw zoon lijkt me ook dat hij op school moet uitleggen waarom zijn ouders niet samen kerst vieren enzo
En jullie vinden het wel belangrijk om er bij te melden dat jullie daarna iets speciaals met zijn 2en gaan doen dus toen vroeg ik me een beetje af wat er dus als gezin gedaan werd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 november 2008 @ 16:52:46 #47
13151 crew  Rewimo
pi_63482088
Wij doen een heleboel als gezin. En voor ons kind is het ook heel erg leuk om kerst te vieren en te logeren bij oma, die hij niet al te vaak ziet omdat we daar nu eenmaal niet in de buurt wonen.

Wij behoren in elk geval niet tot het soort families dat elkaar alleen maar tijdens feestdagen ziet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 16:52:49 #48
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63482089
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij ziet die reden niet maar ik had het ook over jouw zoon lijkt me ook dat hij op school moet uitleggen waarom zijn ouders niet samen kerst vieren enzo
Moet een moslimkind dat ook uitleggen? Of een kind die een andere godsdienst heeft?

Mijn kind heeft geen godsdienst. Ik ook niet. Ik geloof niet dat er kinderen zijn die op school moeten gaan uitleggen waarom ze geen kerst vieren.. En mijn kind heeft dan zelfs nog "kerst gevierd"
quote:
En jullie vinden het wel belangrijk om er bij te melden dat jullie daarna iets speciaals met zijn 2en gaan doen dus toen vroeg ik me een beetje af wat er dus als gezin gedaan werd.
Zoals ik al schreef: het is 1 volslagen feest hier met z'n drieen.. Daar hebben we geen katholieke en/of commerciele feestdag voor nodig.

Hoe vier jij Id-ul-Maulid eigenlijk? Of Rosj Hasjana? Of Deng Jie? Om er maar een paar te noemen (van een paar verschillende stromingen .

Die 3 feestdagen staan even dichtbij mij dan kerst. Of pasen. Of welke andere gristelijke feestdag dan ook. Om feesten van de middenstand maar helemaal te vergeten.

Belangrijk om te melden? Nee, op zich niet. Leuk om te doen? Ja. Waarom: Rewimo is toch al vrij, dus kost het minder snipperdagen.
pi_63482271
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:52 schreef qltel het volgende:

[..]

Moet een moslimkind dat ook uitleggen? Of een kind die een andere godsdienst heeft?

Mijn kind heeft geen godsdienst. Ik ook niet. Ik geloof niet dat er kinderen zijn die op school moeten gaan uitleggen waarom ze geen kerst vieren.. En mijn kind heeft dan zelfs nog "kerst gevierd"
[..]

Zoals ik al schreef: het is 1 volslagen feest hier met z'n drieen.. Daar hebben we geen katholieke en/of commerciele feestdag voor nodig.

Hoe vier jij Id-ul-Maulid eigenlijk? Of Rosj Hasjana? Of Deng Jie? Om er maar een paar te noemen (van een paar verschillende stromingen .

Die 3 feestdagen staan even dichtbij mij dan kerst. Of pasen. Of welke andere gristelijke feestdag dan ook. Om feesten van de middenstand maar helemaal te vergeten.

Belangrijk om te melden? Nee, op zich niet. Leuk om te doen? Ja. Waarom: Rewimo is toch al vrij, dus kost het minder snipperdagen.
Dus op school besteden ze geen tijd aan kerst? Meestal wordt er toch wel over de plannen etc gesproken. En kinderen onderling denken/reageren nu eenmaal anders dan dat jij nu zo mooi kan vertellen.
En dat elke dag een groot feest is dat is natuurlijk fijn, het viel me ook alleen maar op dat je het nodig vond om wel te zeggen dat je iets speciaal met je vriendin ging doen maar niet over je zoon zei
pi_63482325
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:52 schreef Rewimo het volgende:
Wij doen een heleboel als gezin. En voor ons kind is het ook heel erg leuk om kerst te vieren en te logeren bij oma, die hij niet al te vaak ziet omdat we daar nu eenmaal niet in de buurt wonen.

Wij behoren in elk geval niet tot het soort families dat elkaar alleen maar tijdens feestdagen ziet.
Hij vind het erg leuk om te vieren? maar jullie vinden het niet nodig om het hele gezin daar bij te betrekken? Ik begrijp dat jullie als volwassenen het nut er niet zo van zien maar zeker als jij zegt dat hij het leuk vind (wel kind vind het niet een super tijd) kan je als volwassenen toch wel even overheen zetten en gezellig mee doen
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 17:02:14 #51
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63482388
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dus op school besteden ze geen tijd aan kerst? Meestal wordt er toch wel over de plannen etc gesproken. En kinderen onderling denken/reageren nu eenmaal anders dan dat jij nu zo mooi kan vertellen.
En dat elke dag een groot feest is dat is natuurlijk fijn, het viel me ook alleen maar op dat je het nodig vond om wel te zeggen dat je iets speciaal met je vriendin ging doen maar niet over je zoon zei
Wil je eerst even antwoorden op de vragen: Hoe vier jij Id-ul-Maulid eigenlijk? Of Rosj Hasjana? Of Deng Jie?
pi_63482456
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:02 schreef qltel het volgende:

[..]

Wil je eerst even antwoorden op de vragen: Hoe vier jij Id-ul-Maulid eigenlijk? Of Rosj Hasjana? Of Deng Jie?
Wat heeft dat voor nut? Of word dat als feestdag gezien op de school van jullie zoon?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 november 2008 @ 17:09:59 #53
13151 crew  Rewimo
pi_63482588
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:00 schreef Miss_S het volgende:
Hij vind het erg leuk om te vieren? maar jullie vinden het niet nodig om het hele gezin daar bij te betrekken? Ik begrijp dat jullie als volwassenen het nut er niet zo van zien maar zeker als jij zegt dat hij het leuk vind (wel kind vind het niet een super tijd) kan je als volwassenen toch wel even overheen zetten en gezellig mee doen
Jij kan dingen ook wel lekker uit hun verband trekken hè? Kerst is voor ons niet heel speciaal maar dat wil niet zeggen dat we er niks aan doen. Denk je dat we het hem in zijn eentje laten vieren of zo
pi_63482632
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jij kan dingen ook wel lekker uit hun verband trekken hè? Kerst is voor ons niet heel speciaal maar dat wil niet zeggen dat we er niks aan doen. Denk je dat we het hem in zijn eentje laten vieren of zo
Nee want jullie gaan naar familie maar ik had het over het gezin, maar goed daar gaat dit topic niet over
Het ging om kerst vieren alleen en dat doet jouw vriend en dat vind ie niet erg en als volwassenen valt dat te begrijpen
  maandag 24 november 2008 @ 17:12:01 #55
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63482640
Kerst gaat er niet speciaal uitzien voor mij. Ga niet naar familie of vrienden, dus wss wordt het avondje voor de buis.. Vind het wel jammer, maar dat is voornamelijk omdat je dat niet 'hoort' te doen met Kerst.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 17:21:14 #56
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63482857
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut?
Omdat ik je dan nog een keer kan uitleggen dat kerst voor mij hetzelfde is als die feestdagen (Islam, Joods, Chinees) voor jou (en voor mij trouwens ook). En dat ik dus geen reden heb om dat te vieren.

En dat de middenstand wil dat ik me die dagen helemaal rond ga eten aan allerlei eterij daar heb ik al helemaal geen boodschap aan. Daar heb ik tenslotte 365 dagen per jaar de tijd voor.
pi_63483014
Met kerst ga ik genieten van de rust, kindertjes naar de vader, ik met het vriendje op de bank/ bed/jacuzzi. Vieren dat ik geen schoonfamilie meer heb, en als goed voornemen dat ik ook nooit meer schoonfamilie ga krijgen.
als je niets doet kan er niets gebeuren
pi_63483228
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:21 schreef qltel het volgende:

[..]

Omdat ik je dan nog een keer kan uitleggen dat kerst voor mij hetzelfde is als die feestdagen (Islam, Joods, Chinees) voor jou (en voor mij trouwens ook). En dat ik dus geen reden heb om dat te vieren.

En dat de middenstand wil dat ik me die dagen helemaal rond ga eten aan allerlei eterij daar heb ik al helemaal geen boodschap aan. Daar heb ik tenslotte 365 dagen per jaar de tijd voor.
Ja maar mijn hele reactie ging niet over jouw mening maar over je zoon die het wel leuk vind
Maar goed verder is het geen discussie dat in dit topic hoort dus is ook het laatste wat ik er over gezegd heb
  maandag 24 november 2008 @ 17:57:11 #59
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63483875
Vroeger vond ik kerst altijd mooi (als kind zeg maar).

Naar de kerk toe of de nachtdienst en dan zingen en samenkomen met de mensen die je lief zijn , familie ,vrienden kenissen etc
Daarna met de hele familie eten allemaal netjes uitgedost ik vond het wel wat hebben.

Nu ben ik mijn interesse en vertrouwen in het geloof kwijtgeraakt omdat ik denk ik de "schijn" van bepaalde taferelen beter kan beoordelen dan als kind.

Wat ik nu zie is overconsumptie koopzieke half overspannen mensen in winkels omdat alles "perfect" moet zijn en gemaakte warmte met asociaal veel vreten .

Jammer is dat.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  Boks-Chick dinsdag 25 november 2008 @ 07:34:42 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63497323
kerst is een van die momenten waarop ik gewoon blij ben dat ik geen famiilie heb. Al dat verplichte gedoe. Ik ga lekker genieten van eindelijk een paar dagen vrij zijn, rust, films, lekker eten, en verder met mijn huisje opknappen

Wel ga ik dit jaar de kerstsferen opzoeken, ik ga zowaar mijn huisje wat kerstsfeer geven. Is ook 20 jaar geleden ofzo Oh, heeeeel misschien dat ik nog bij vrienden of met vrienden ga eten, maar betwijfel het. Heb de drie aanbiedingen die al binnen zijn netjes laten weten dat ik het pas op het eind wil beslissen. En dat accepteren ze allemaal
lolwut
pi_63497435
Mijn ouders hebben niet echt iets met kerst, dus dit jaar gaan ze op vakantie omdat mijn vader vrij heeft. Normaal zou ik daar 1 avond eten, nu heb ik dus geen plannen. Maar zolang ik naar een leuk feest met oud & nieuw kan vind ik het prima
Klussen deel 1 en 2
pi_63497500
quote:
Slaap jij dan om 0:00?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:06:58 #63
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63497520
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Slaap jij dan om 0:00?
Als je geen last zou hebben van al het vuurwerk, zou dat best eens een optie zijn
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_63497556
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:06 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Als je geen last zou hebben van al het vuurwerk, zou dat best eens een optie zijn
Maar dan wil je alleen zijn.
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:12:30 #65
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63497568
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:10 schreef Pheno het volgende:
Maar dan wil je alleen zijn.
Willen is een verkeerd woord
pi_63497585
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:12 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Willen is een verkeerd woord
Als je gaat slapen wel. Anders ga je maar uit of zo.
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:15:29 #67
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63497593
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je gaat slapen wel. Anders ga je maar uit of zo.
Aah gezellig in m'n eentje
pi_63497630
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:15 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Aah gezellig in m'n eentje
Je gaat naar tenten waar niemand is?
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:19:52 #69
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63497651
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:18 schreef Pheno het volgende:
Je gaat naar tenten waar niemand is?
Aaah daar zit het probleem
pi_63497667
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:19 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Aaah daar zit het probleem
Opgelost, slotjuh!
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:22:49 #71
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_63498490
kerst, sinterklaas, oud en nieuw... december... verschrikkelijke maand altijd... op 1 of andere manier is altijd mijn verkering uit... Ook dit jaar weer... 1 van mijn vrienden ervandoor met mijn 'overspelige' vriendin... geweldig...

maar daarentegen heb ik een superfamilie, vrienden! en dus gaat het niet zo erg worden! gaan leuke dingen doen! en lekker eten! al met al top dus!
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:30:38 #72
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63498624
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:22 schreef PhoenixNLx het volgende:
kerst, sinterklaas, oud en nieuw... december... verschrikkelijke maand altijd... op 1 of andere manier is altijd mijn verkering uit... Ook dit jaar weer... 1 van mijn vrienden ervandoor met mijn 'overspelige' vriendin... geweldig...

maar daarentegen heb ik een superfamilie, vrienden! en dus gaat het niet zo erg worden! gaan leuke dingen doen! en lekker eten! al met al top dus!
Zie het van de positieve kant: Het scheelt je bergen geld voor al die dure cadeaus die je vriendin wil en je hoeft ook niet naar vervelende schoonfamilie
En O&N gewoon keihard feesten met vrienden of samen met mij zombies knallen natuurlijk
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:35:02 #73
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_63498719
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:30 schreef Elegy het volgende:

[..]

Zie het van de positieve kant: Het scheelt je bergen geld voor al die dure cadeaus die je vriendin wil en je hoeft ook niet naar vervelende schoonfamilie
En O&N gewoon keihard feesten met vrienden of samen met mij zombies knallen natuurlijk
dat klopt! en feesten gaat goedkomen! haha! zombies knallen doen we vant weekend nog wel... als JIJ een keer tijd hebt
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_63498747
Helaas, ben alleen de dagen voor en na kerst alleen.
pi_63498975
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:50 schreef Posdnous het volgende:
. Dank je, dit maakt mijn kerstvooruitzicht al weer wat leuker.
Het zijn ook nog engelsen, dus ik kan ook nog mn bankrekening plunderen om cadeautjes te kopen die sowieso niet in de smaak vallen. Ik dacht, ik geef je een nóg warmer gevoel van binnen
pi_63499771
Kerstavond uit eten, 1e kerstdag lekker thuis en 2e kerstdag naar mijn ouders.
Haters gonna hate.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:35:13 #77
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_63500158
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Kerstavond uit eten, 1e kerstdag lekker thuis en 2e kerstdag naar mijn ouders.
Wat snap je niet aan TT?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_63511165
Ik moet gewoon werken met de feestdagewn, dus mijn vriend is deels alleen. Ik heb jarenlang ook de kerst alleen gevierd, was weinig aan; iedereen gezellig met zijn gezinnetje en als vrijgezel (destijds) met familie in het buitenland was het een saaie toestand, ook alle winkels dicht e.d.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 november 2008 @ 18:08:48 #79
13151 crew  Rewimo
pi_63513246
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:55 schreef Katinkat het volgende:
Ik moet gewoon werken met de feestdagewn, dus mijn vriend is deels alleen. Ik heb jarenlang ook de kerst alleen gevierd, was weinig aan; iedereen gezellig met zijn gezinnetje en als vrijgezel (destijds) met familie in het buitenland was het een saaie toestand, ook alle winkels dicht e.d.
Hij kan altijd nog met qltel gezellig samen alleen zitten zijn Kunnen ze met Christans legotrein spelen
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:21:23 #80
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_63519496
Geef toch niks joh, kerstmis is toch maar een sociaal construct

Ik heb er eigenlijk niet echt zin in, weer verplicht met allemaal verre familieleden theeleuten die je de rest van het jaar ook niet ziet... Gelukkig heb ik op tweede kerstdag een toffe vriendinnendag, bios en sjiek uit eten enzo En de dag daarna vertrekken we naar Oostenrijk voor de skivakantie dus zodra ik eerste kerstdag eenmaal door ben is het alleen nog maar leuk
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_63519596
Beetje bij familie hangen hiero. Had liever andere dingen gedaan, maar ach ik ben iig niet alleen..
pi_63522958
Waarschijnlijk iets eten met "familie" ( Zie mensen die je amper ziet, irritant acht en je afzeiken om de domste shit ). Daarna me wat klote voelen door jaloezie naar de mensen die zich lekker mogen uitsloven voor iemand waarvan ze houden. Wat aan mijn boek schrijven, en ik denk dat ik niet echt super zin heb om met wat vrienden te gaan zuipen en games te spelen zoals elk jaar werd gedaan. Wat wel leuk was, maar dit jaar zijn er nogal wat complicaties ontstaan in verband met exen .
Overigens zie ik kerst wel als iets speciaals, rond die tijd wil je gewoon even aan je speciale persoon laten merken hoe veel je hem / haar waardeert en kan je in die leuke sfeer van kerstbomen, versierde steden en vrolijke ( zie dronken) mensen gewoon iets speciaals doen. Natuurlijk kan dat altijd maar omdat juist globaal dit zo'n groot feest is geeft dat juist dat "speciale" er aan, althans voor mij. Die bullshit over dat het allemaal een lekkere stunt is om te gaan consumeren als "iedereen" is natuurlijk statistisch gezien waar..maar om nu kerst af te schrijven..nee, uberhaupt leven we in een consumptie maatschappij, je doet het het hele jaar door, laten we kerst nu wel dat magische laten behouden. Of juist niet, maar respecteer wel de mensen die er wel waarde aan hechten.

Neem me niet verkeerd op Ik ben niet emo bezig met kerst en voel me ook niet extreem kut Maar rond die tijd zou ik graag weer verliefd zijn. Achja, ik kom haar nog wel tegen en dan ga ik haar de beste kerst, valentijn of whatever ooit geven. Punt.

Zeik me maar af jongens
Numbers and figures.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:00:23 #83
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63523111
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:55 schreef MyOnlyStupidDream het volgende:
-knip-
Als dat jouw invulling is, is er natuurlijk niemand die recht van spreken heeft om te zeggen dat het anders moet hè

Gewoon doen wat jij leuk vindt
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:04:35 #84
67615 Shadowcat
pi_63523252
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Als dat jouw invulling is, is er natuurlijk niemand die recht van spreken heeft om te zeggen dat het anders moet hè
Van zo'n man zou ik alleen totaal niet opgewonden worden

Wat een watje. Maar ergens ook wel aandoenlijk
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_63523603
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:04 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Van zo'n man zou ik alleen totaal niet opgewonden worden

Wat een watje. Maar ergens ook wel aandoenlijk
We kunnen lekker cynisch doen over kerst en alles en over wat een groot watje dat ik ben, maar ik geloof wel in "kerst". Niet de oorsprong maar deze tijd is speciaal, net als nieuwjaar..en dan niet om te zuipen. Ik geef toe dat ik hopeloos ben in deze dingen en heel snel afdwaal in Disney Land Parijs waanbeelden..maar die waanbeelden zijn echt, en ik heb ook prachtige tijden gehad met oude liefdes waar alles gewoon perfect was rond deze tijd, dat je gewoon even niets anders nodig hebt dan elkaar en de sterren boven je terwijl je aan de bosrand een lekker warm wijntje drinkt terwijl je tegen elkaar zit.
Dus, iedereen die liever lekker met zijn vrienden wat spelletjes doet en lazarus modus in gaat is prima, maar niet hoe ik het doe .

EDIT: Jij hebt mijn strakke kont dan ook nog niet gezien

[ Bericht 3% gewijzigd door MyOnlyStupidDream op 25-11-2008 23:21:10 ]
Numbers and figures.
pi_63524444
Ik kan me wel vinden in jouw beeld hoor, MyOnlyStupidDream . (als man zijnde nog wel! )
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:47:29 #87
67615 Shadowcat
pi_63524563
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:43 schreef RRGJL het volgende:
Ik kan me wel vinden in jouw beeld hoor, MyOnlyStupidDream . (als man zijnde nog wel! )
Gay?
pi_63524860
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:47 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Gay?
Nope.. Maar ook niet homo-foob. Jij dan?
  woensdag 26 november 2008 @ 00:02:42 #89
67615 Shadowcat
pi_63524881
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:01 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Nope.. Maar ook niet homo-foob. Jij dan?
Ik ben een vrouw
pi_63524891
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:02 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw
Dat zie ik, wat is je punt?
pi_63524955
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:43 schreef RRGJL het volgende:
Bedankt, alhoewel ik niet denk dat geslacht van toepassing is op mijn visie. Stereotypering van dat vrouwen alleen zoeits leuk zouden moeten vinden is net zo foutief als een man als verwijfd te typeren omdat hij wel in de romantiek gelooft . Neem nu Shadowcat, er is geen reden om er van uit te gaan dat ze een "manwijf" is omdat ze mijn idee bijvoorbeeld afkeurt!

Touché.
Numbers and figures.
pi_63525016
Precies. Sowieso, wat is er mis met een beetje gevoel en liefde? Het lijkt wel alsof sommige mensen zich er ongemakkelijk bij zijn gaan voelen, alsof ze er allergisch voor zijn geworden, door altijd maar met maskers en schilden rond te lopen en zich heul stoer voor te doen. Beetje jammer... Ik schreeuw het ook niet van de daken (behalve nu dan bij uitzondering ), maar een beetje gevoel tonen moet toch zeker kunnen
  woensdag 26 november 2008 @ 00:10:15 #93
67615 Shadowcat
pi_63525047
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:08 schreef RRGJL het volgende:
Precies. Sowieso, wat is er mis met een beetje gevoel en liefde? Het lijkt wel alsof sommige mensen zich er ongemakkelijk bij zijn gaan voelen, alsof ze er allergisch voor zijn geworden, door altijd maar met maskers en schilden rond te lopen en zich heul stoer voor te doen. Beetje jammer... Ik schreeuw het ook niet van de daken (behalve nu dan bij uitzondering ), maar een beetje gevoel tonen moet toch zeker kunnen
My God het lijkt wel een Margriet-column
pi_63525089
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:10 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Eng is dat he, gevoelens? Laat het maar komen meid, gooi het er allemaal uit.
  woensdag 26 november 2008 @ 00:17:34 #95
67615 Shadowcat
pi_63525193
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:12 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Eng is dat he, gevoelens? Laat het maar komen meid, gooi het er allemaal uit.
Stel je niet zo aan joh. Lees de policy van R&P eens, trollen is hier niet toegestaan.
pi_63525198
Kerstavond ben ik vrij, lekker bankhangen met een biertje. Eerst kerstdag 's ochtends werken en diner bij m'n ouwelui, tweede kerstdag ook werken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63525210
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:10 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet verkeerd, en het is een beetje offtopic, maar ik krijg het idee omdat je hevig lijkt te reageren op een "romantische kerst" en er nu een beetje gekibbel is ontstaan omtrent de gevoelskwestie.. Blijkbaar raakt dit punt je ergens, heb je misschien een tekort aan dit in je leven en probeer je het door middel van sarcasme/neerkijken te doen alsof het onzin is en dit "mietjes gedrag" is? Want persoonlijk zie ik helemaal niets verkeerds in wat ik bijvoorbeeld schreef over "mijn kerst idee". In ieder geval sorry als ik het fout heb of als je er verder niet over uit wilt.
Numbers and figures.
pi_63525222
- zucht waarom doe ik de moeite ook -

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2008 00:20:11 ]
  woensdag 26 november 2008 @ 00:21:07 #99
67615 Shadowcat
pi_63525274
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:18 schreef MyOnlyStupidDream het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet verkeerd, en het is een beetje offtopic, maar ik krijg het idee omdat je hevig lijkt te reageren op een "romantische kerst" en er nu een beetje gekibbel is ontstaan omtrent de gevoelskwestie.. Blijkbaar raakt dit punt je ergens, heb je misschien een tekort aan dit in je leven en probeer je het door middel van sarcasme/neerkijken te doen alsof het onzin is en dit "mietjes gedrag" is? Want persoonlijk zie ik helemaal niets verkeerds in wat ik bijvoorbeeld schreef over "mijn kerst idee". In ieder geval sorry als ik het fout heb of als je er verder niet over uit wilt.
Ik heb altijd heerlijk gezellige en romantische kerstdagen

Maar ik ben een vrouw. Als mijn vriend zo truttig zou denken en praten als jij zou ik hem echt de deur uitschoppen en vertellen maar terug te komen als ie wat haar op zijn zak had gekweekt. Dit is niet eens metro-mannelijkheid meer maar gewoon bouquetreeksgebral.
pi_63525431
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:21 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik heb altijd heerlijk gezellige en romantische kerstdagen

Maar als mijn vriend zo truttig zou denken en praten als jij zou ik hem echt de deur uitschoppen en vertellen maar terug te komen als ie wat haar op zijn zak had gekweekt. Dit is niet eens metro-mannelijkheid meer maar gewoon bouquetreeksgebral.
Ik zal dan maar stoppen met hier verder op in gaan. Je begint steeds heviger te reageren op dit, en begint een beetje onbeschoft te doen. Ik geloof dat je met deze reactie alleen maar mijn assumptie versterkt. Ik respecteer je kijk anders wel hoor, persoonlijk ben ik opgevoed op een hele open manier en werd het tonen van liefde of wat je bouquetreeksgebral noemt nooit afgekeurd. Ook heb ik altijd in mijn relaties sterk getoond dat ik "van iemand hield", op manieren die van een man worden verwacht, maar ook op manieren die mannen meestal niet durven te tonen.
Ik kan me overigens moeilijk voorstellen, al is je man Hercules of Popeye Macho, als hij je laat zien dat hij van je houd, al is het op een "truttige" manier, dan zou je hem niet uit huis schoppen en schaamhaar laten cultiveren op zijn balzak.

[ Bericht 5% gewijzigd door MyOnlyStupidDream op 26-11-2008 00:39:18 ]
Numbers and figures.
  woensdag 26 november 2008 @ 00:31:12 #101
67615 Shadowcat
pi_63525460
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:29 schreef MyOnlyStupidDream het volgende:

[..]

Ik zal dan maar stoppen met hier verder op in gaan. Je begint steeds heviger te reageren op dit, en begint een beetje onbeschoft te doen. Ik geloof dat je met deze reactie alleen maar mijn assumptie versterkt. Ik respecteer je kijk anders wel hoor, persoonlijk ben ik opgevoed op een hele open manier en werd het tonen van liefde of wat je bouquetreeksgebral noemt nooit afgekeurd. Ook heb ik altijd in mijn relaties sterk getoond dat ik "van iemand hield", op manieren die van een man worden verwacht, maar ook op manieren die mannen meestal niet druven te tonen.
Het klinkt alsof je maar het beste een relatie met jezelf kan beginnen. Mijn god wat een narcissisme.
pi_63525915
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:31 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je maar het beste een relatie met jezelf kan beginnen. Mijn god wat een narcissisme.
Oh, Narcisme?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

Protip: Lees het eens door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry ik kon het niet laten

U wint, ik geef nu echt op.
Numbers and figures.
  woensdag 26 november 2008 @ 03:05:44 #103
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_63526746
2 dagen werken heerlijk hoor enne voordeel nummer 1! Geen gezeur !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 26 november 2008 @ 07:30:24 #104
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63527470
quote:
Op woensdag 26 november 2008 03:05 schreef MissHobje het volgende:
2 dagen werken heerlijk hoor enne voordeel nummer 1! Geen gezeur !
|Voordeel nummer 2: 200% uitbetaald
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 november 2008 @ 07:35:00 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63527496
quote:
Op woensdag 26 november 2008 07:30 schreef Elegy het volgende:

[..]

Toen ik nog met kerst kon werken was het voor mij zelfs nog ietsje meer. En ik had collega's die graag vrij wilden met kerst. Nou, ik wilde heel graag werken. Diensten waren 10 uur dus het geld stroomde binnen..:)
  donderdag 27 november 2008 @ 20:07:36 #106
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_63574601
Welcome to my domain
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_63575205
Vroeger, toen ik nog verkering had met mijn exvriendje, toen wou hij zo ontzettend graag *niet* thuis zijn dat we maar bij mij thuis kerst hebben ingevoerd.

Daarna hebben we het weer afgeschaft. Nooit wat mee gehad, met "de kerstgedachte".

Met huidig lief wel ieder jaar eten met zijn complete familie. Niks bijzonders eten, wel bijzonder veel mensen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 27 november 2008 @ 20:28:48 #108
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_63575237
Kerst is wel ok jeweets
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_63575819
quote:

Nou hier niet hoor, zondagstoeslag en dat is 60% in de zorg.....
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:35:12 #110
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63590402
quote:

[..]

Oeeh dat had mij lekker gelegen maar jammergenoeg is het waar ik werk gesloten
pi_63592396
Ik zie na 6 maanden mijn familie en vrienden weer, dus we gaan ons heerlijk volvreten met z'n allen
  zaterdag 6 december 2008 @ 01:52:51 #112
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63799119
Met kerst bij familie en werken, oud&nieuw met vrienden. Maar als ik met kerst alleen thuis zou zitten: geen probleem, twee gratis vrije dagen, niks mis mee .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63989133
getrouwd met een zeeman, dus meestal met de kerst alleen. ik heb er geen enkel probleem mee. mijn zoon(overigens ook zeevarend, maar deze feestdagen thuis) brengt kerstavond door met zijn schoonmoeder en vriend. 1ste kerstdag met schoonvader en vriendin en 2de kerstdag willen ze graag met hun gezinnetje doorbrengen. oud en nieuw pas ik op kleindochtertje, zodat zij met hun vrienden kunnen gaan stappen en zo.
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:07:23 #114
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_63989344
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:56 schreef lies1947 het volgende:
getrouwd met een zeeman, dus meestal met de kerst alleen. ik heb er geen enkel probleem mee. mijn zoon(overigens ook zeevarend, maar deze feestdagen thuis) brengt kerstavond door met zijn schoonmoeder en vriend. 1ste kerstdag met schoonvader en vriendin en 2de kerstdag willen ze graag met hun gezinnetje doorbrengen. oud en nieuw pas ik op kleindochtertje, zodat zij met hun vrienden kunnen gaan stappen en zo.
Lekker makkelijk, ze komen niet naar jou met kerst (wel bij de andere ouders) en droppen wel hun kind bij je zodat ze zelf uit kunnen.
Het lijkt er meer op dat ze je gebruiken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_63989938
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:07 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, ze komen niet naar jou met kerst (wel bij de andere ouders) en droppen wel hun kind bij je zodat ze zelf uit kunnen.
Het lijkt er meer op dat ze je gebruiken.
Ik zou oppassen met andermans situatie zo snel te beoordelen terwijl je er eigenlijk niets vanaf weet.
pi_63991015
mijn zoon en zijn gezin wonen naast ons (we hebben een dubbele woning).
ik pas op wanneer ik daar zin in heb en vind het bovendien erg leuk. ik zie mijn kinderen iedere dag en zij zien de rest van de familie erg weinig, dus logisch dat ze de kerstdagen met hun gaan eten.
inderdaad: oordeel alsjeblieft niet zo snel.
ik ben graag alleen, zeker met de feestdagen omdat ik een slijterij/wijnhandel heb, ben ik met die dagen best wel moe.
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:26:01 #117
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63995100
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:55 schreef MyOnlyStupidDream het volgende: Die bullshit over dat het allemaal een lekkere stunt is om te gaan consumeren als "iedereen" is natuurlijk statistisch gezien waar..maar om nu kerst af te schrijven..nee, uberhaupt leven we in een consumptie maatschappij, je doet het het hele jaar door, laten we kerst nu wel dat magische laten behouden. Of juist niet, maar respecteer wel de mensen die er wel waarde aan hechten.

Ik ben het helemaal met je eens
pi_64002379
quote:

[..]

Idem hier, 1e kerstdag naar familie en de rest lekker lui niets doen en waarschijnlijk idd gw spelen
Maar ik heb dit wel bewust zo geplanned omdat ik die drukte eigenlijk nooit zo veel aan vind

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2008 11:12:26 ]
  zondag 14 december 2008 @ 12:12:01 #119
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64003196
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:10 schreef Logician het volgende:

[..]

Idem hier, 1e kerstdag naar familie en de rest lekker lui niets doen en waarschijnlijk idd gw spelen
Maar ik heb dit wel bewust zo geplanned omdat ik die drukte eigenlijk nooit zo veel aan vind
Samen Vanquishen?
pi_64003241
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:12 schreef Elegy het volgende:

[..]

Samen Vanquishen?
Heb jij GW nog? Kan ik je mijn mox showen
  zondag 14 december 2008 @ 12:28:02 #121
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64003458
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:14 schreef Logician het volgende:

[..]

Heb jij GW nog? Kan ik je mijn mox showen
Ben vanmiddag wel online, laat maar zien dan
pi_64003570
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:28 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ben vanmiddag wel online, laat maar zien dan
Ben er vanavond na 19u
  zondag 14 december 2008 @ 12:36:49 #123
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64003596
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:35 schreef Logician het volgende:

[..]

Ben er vanavond na 19u
Okee dan
  maandag 15 december 2008 @ 10:44:11 #124
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_64025680
Ik vier geen kerst, ik vier Yule, midwinterviering dus. http://en.wikipedia.org/wiki/Yule
Dat valt op 21 December en breng ik lekker door met familie, cadeautjes en lekker eten. De gewone kerstdagen vier ik niet,ik ben immers geen christen. Dat zijn dagen voor een beetje bankhangen met wat leuke films en verder niets bijzonders. Kerst heeft voor mij geen speciale waarde.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2008 @ 11:08:04 #125
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64026227
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:44 schreef Windigo het volgende:
Ik vier geen kerst, ik vier Yule, midwinterviering dus. http://en.wikipedia.org/wiki/Yule
Dat valt op 21 December en breng ik lekker door met familie, cadeautjes en lekker eten. De gewone kerstdagen vier ik niet,ik ben immers geen christen. Dat zijn dagen voor een beetje bankhangen met wat leuke films en verder niets bijzonders. Kerst heeft voor mij geen speciale waarde.
Hm, best een aardig idee. ZIjn er ook Yule-kaarten, waarop je mensen een vrolijk Yule wenst? Yule-boom erbij. Yule-maaltijd..
pi_64026478
Ik ga niks doen met kerst.

Alleen thuis met lekker eten, drank en ander vertier. Ik kom die 2 dagen wel door alleen
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  maandag 15 december 2008 @ 11:23:33 #127
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_64026585
2e kerstdag ga ik nu naar m'n moeder en der vriend. M'n broer zal er zijn, en hopelijk ook de zoons van die vriend, want dan leer ik die ook eens kennen. Achja we zullen zien of het leuk wordt.
pi_64029018
Kerstavond naar de ouders, waar de rest van de familie ook verzameld is. Er is mij vriendelijk verzocht mijn wii mee te nemen zodat al mijn neefjes en nichtjes zich ook vermaken. 1e kerstdag gamen en 's avonds uit met al mijn vrijgezelle vrienden. 2e kerstdag uitkateren, gamen en 's avonds uit met al mijn vrijgezelle vrienden. En de dag daarna naar Praag om daar met al mijn vrijgezelle vrienden uit te gaan en nieuwjaar te vieren.

Kerst is niet zo'n vervelende tijd als single...
Ja, ik generaliseer.
  Redactie Games maandag 15 december 2008 @ 13:17:00 #129
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_64029266
Eén van de 2 kerstdagen wordt het gewoon de hele dag door werken, wat extra toeslag cashen is ook niet verkeerd..
Ach ja paar dagen later vieren we pas met familie kerst..

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr.Noodle op 15-12-2008 13:31:53 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 15 december 2008 @ 13:45:18 #130
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64029912
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eén van de 2 kerstdagen wordt het gewoon de hele dag door werken, wat extra toeslag cashen is ook niet verkeerd..
Ach ja paar dagen later vieren we pas met familie kerst..
met 1ste kerstdag met hele gezin(+aanhang van zussen) eten bij mijn ouders thuis... gourmetten(hoe origineel wel lekker overigens ) en 2de kerstdag weet ik nog niet... met vrienden wat doen denk ik, uit???
  maandag 15 december 2008 @ 14:58:53 #131
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_64031676
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:08 schreef qltel het volgende:

[..]

Hm, best een aardig idee. ZIjn er ook Yule-kaarten, waarop je mensen een vrolijk Yule wenst? Yule-boom erbij. Yule-maaltijd..
Ja die zijn er zeker, google eens op Yule-card
pi_64033676
ik heb nog geen idee wat vriendlief en ik gaan doen... dagje familie dagje samen het liefst
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 15 december 2008 @ 16:40:10 #133
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64034177
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:20 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb nog geen idee wat vriendlief en ik gaan doen... dagje familie dagje samen het liefst
dan ben je toch niet alleen? als je een 'vriendlief' hebt?
pi_64034527
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:40 schreef PhoenixNLx het volgende:

[..]

dan ben je toch niet alleen? als je een 'vriendlief' hebt?
in dat opzicht niet nee ik zat meer te denken aan " zonder andere mensen erbij" dus alleen met zn tweetjes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:37:24 #135
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64059138
Ik zit alleen met kerst mijn vriendin is gids en werkt zit ook alleen met nieuwjaar. Dat is dan wel wat lastiger maar denk dat ik dan wel Bangkok inga. Kerst is wat minder erg ben toch niet in de stemming ervoor met zon 25 graden en veel zon.
mai pen rai
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:41:36 #136
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64070509
Zou mij juist heerlijk lijken. Al die verplichtingen en gemaakte "gezelligheid", bah.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_64070611
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:56 schreef lies1947 het volgende:
alles is veranderd, toch ook wel weer leuk. de kinderen komen kerstavond hier eten, kleindochtertje kan dan in haar eigen bedje slapen(we hebben een tussendeur tussen onze woningen) en ik kreeg net bericht dat mijn man zaterdag aankomt op schiphol en in ieder geval tot na de kerst thuis is.
dus niet alleen met de kerst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')