quote:
Op maandag 24 november 2008 08:17 schreef Marijkezwolle het volgende:[..]
Er gaat niets boven de kerstgedachte

Eerste kerstdag heb ik aangeboden te gaan koken voor mijn familie, tweede kerstdag weet ik nog niet wat ik doe.
Precies. Daarom zal ik er eventjes aan denken. Voordat ik mijn volledige magazijn leegschiet op de aanstormende horde zombies in L4D

Maargoed, ik ben dus niet de hele kerst alleen omdat ik naar mijn ouders ga. Blijf er wel slapen waarschijnlijk maar 2e kerstdag ga ik weer naar huis. Zoveel hebben we er nou ook weer niet mee, dat scheelt. Het hele geforceerde "gezellig doen en vreten" is ook niet echt mijn ding. Net als die hypocrieten die één dag per jaar naar de kerk gaan en hun schuldgevoel afkopen door briefjes van 100 in de collectebus te doen

Voordat dit weer vervalt in een "schijt aan kerst-rant"

vraag ik mijzelf af waarom sommigen het met dit soort gelegenheden zo moeilijk hebben. Of eigenlijk, waarom ze het zichzelf aanpraten. Voor mij is kerst niets meer of minder dan een (welkome) verplichte vrije dag(en). Ik vier niks, ik denk nergens speciaal aan en vriendelijk doen tegen anderen is voor mij niet echt ongebruikelijk dus ook niet speciaal. Daarom vind ik het ook geen enkel probleem om alleen te zijn rond die tijd, ik hecht er namelijk geen enkele meerwaarde aan.
Wellicht dat zoiets ook helpt voor diegenen die zich alleen voelen. Wat natuurlijk lastig is als je wél beïnvloed wordt door de mensen om je heen die wel samen zijn, niet iedereen is een Einzelgänger.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas