Die is nog te jong en veel te vaak op tv, dat gaan kinderen zien. Ik vind de suggestie van tong80, Joost Prinsen, wel een goedequote:
Eigenlijk deed hij het best wel goed.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ali B... is goed voor de integratie van het sinterklaasfeest
die bochel wordt ook meteen herkend...quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:18 schreef HuHu het volgende:
[..]
Die is nog te jong en veel te vaak op tv, dat gaan kinderen zien. Ik vind de suggestie van tong80, Joost Prinsen, wel een goede
Tuulk, want kinderen willen altijd graag opblijven om naar 'Met het mes op tafel' te kunnen kijkenquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:32 schreef teamlead het volgende:
[..]
die bochel wordt ook meteen herkend...
geen idee of het nog zo is, maar hij deed nog niet zo gek lang geleden ook iets in sesamstraat he..quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tuulk, want kinderen willen altijd graag opblijven om naar 'Met het mes op tafel' te kunnen kijken.
Klokhuisquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
geen idee of het nog zo is, maar hij deed nog niet zo gek lang geleden ook iets in sesamstraat he..
je vergeet even dat die vent al 100jaar in Klokhuis zit.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tuulk, want kinderen willen altijd graag opblijven om naar 'Met het mes op tafel' te kunnen kijken.
nee, hij zit in Klokhuisquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:35 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
je vergeet even dat die vent al 100jaar in Klokhuis zit.![]()
Dat dusquote:
Hoofdpiet als Sintquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:40 schreef ilona-scuderia het volgende:
Kees van Kooten of Erik van Muiswinkel...
Precies mijn gedachtequote:Op dinsdag 18 november 2008 18:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Afgezien van het feit dat hij in Klokhuis zit, heeft Joost Prinsen ook een veel te snerpende stem om Sinterklaas te zijn.. Ik moet er niet aan denken zeg, hij als Sinterklaas
Ja een dementerende sinterklaas is weer eens wat andersquote:
hij is wel ongeveer even oud als Sinterklaas toch?quote:Op woensdag 19 november 2008 10:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja een dementerende sinterklaas is weer eens wat anders
moet kunnen paardrijden, Hennie Huisman?quote:Op woensdag 19 november 2008 10:36 schreef Dodecahedron het volgende:
Laten we eerst de eisen opstellen:
- boven de 50
- lage stem
- vriendelijke ogen
- lang postuur
- goed gevoel voor humor/improvisatie
- ...?
Zeker wat een held was dat.quote:
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:43 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
moet kunnen paardrijden, Hennie Huisman?
barbaren zijn het... die 2 was een gouden duo... ontvangen worden door Mies...quote:Op woensdag 19 november 2008 10:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker wat een held was dat.
Maar die kennen ze niet meer.
Piet Römer kennen ze ook alleen van Baantjer.
Bram is een heldquote:
Die is één meter 63quote:
Nee, want die is slechtquote:Op woensdag 19 november 2008 10:41 schreef teamlead het volgende:
Fred Butter kan natuurlijk ook gewoon even de intocht erbij nemen
De kleine Pietquote:Op woensdag 19 november 2008 12:03 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien als zwarte piet dan maar
Ja, dan heet Sint z'n schimmel zeker ineens Snuitje.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:43 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
moet kunnen paardrijden, Hennie Huisman?
Willem nijholt?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:59 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik vind het serieus een lastige.
Onze Bram is inderdaad gewoon sinterklaas. Zal hier, bijvoorbeeld bij de NPS, al serieus over nagedacht worden?
Kandidaten:
Rik Felderhof
Willem Nijholt
Wim Kok
Hugo Borst
Harmen Siezen
Er is wel enig gevoel voor humor gevraagdquote:Op woensdag 19 november 2008 12:38 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Peter R de Vries Sinterklaas en Karl Noten als zwarte piet.
Paul De Leeuw heeft een veel te hoge stem. Om het daar even op te houden.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:53 schreef Godlike02 het volgende:
Het zal mij trouwens niks verbazen als Paul de Leeuw het wil gaan doen.
Hij kan acteren maar dit zou hij wel heel knap en serieus neer moeten zetten wil dat goed gaan.
Is er een stemgeluid vereiste dan?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Paul De Leeuw heeft een veel te hoge stem. Om het daar even op te houden.
Die speelde altijd Sinterklaas bij de Avondspits van Frits Spits.quote:Op dinsdag 18 november 2008 08:33 schreef Manu82 het volgende:
Robert ten Brink
Met z'n stem lukt nog wel, maar hij is gewoon te klein en te dik.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is er een stemgeluid vereiste dan?![]()
Hebben ze een bandje van de orginele sinterklaas en daar moet het op lijken?![]()
Dat je Bram nu al jeren kent betekend niet dat het in de toekomst een 1 op 1 kopie moet zijn.
Het is ook weer niet zo dat Paul het geluid heeft van Marc Marie.
Is zeker geen verkeerde optie.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die speelde altijd Sinterklaas bij de Avondspits van Frits Spits.![]()
Laat hem het maar doen.
Ik vind dat Sinterklaas een mooie vriendelijke basstem moet hebbenquote:Op donderdag 20 november 2008 13:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Hebben ze een bandje van de orginele sinterklaas en daar moet het op lijken?![]()
Dat je Bram nu al jeren kent betekend niet dat het in de toekomst een 1 op 1 kopie moet zijn.
Het is ook weer niet zo dat Paul het geluid heeft van Marc Marie.
Dan kunnen ze over een paar jaar weer opzoekquote:
Piet Romer ajb niet.. ooit een geniale hoofdpiet (quote:Op donderdag 20 november 2008 18:38 schreef TLC het volgende:
Louis van Gaal.
Onschuldig kindje komt op zijn schoot en vraagt vertederend ;
"Sint, hoe komt U met een paard het dak op ?"
Louis ; "met een paard het dak op ??? !!!ben jij nou zo dom of ben ik zo slim ???
![]()
Ontopic ;
Niet Aart Staartjes, die is te bekend bij kinderen. Ik ben voor Piet Römer
ik denk niet dat het slim is om met pieten te gaan schuiven. Dat gaat geheid opvallenquote:Op donderdag 20 november 2008 18:45 schreef henkde_j het volgende:
Erick van Muiswinkel als nieuwe Sint.
En Rob Kamphues als nieuwe hoofdpiet.
Ik vind dat hij niet echt een vriendelijke uitstraling heeft. Daar kan 'ie zelf ook niks aan doen, maar dat is wel een reden waarom ik hem niet geschikt vind als landelijke sinterklaas.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:39 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoor net dat Jeroen Krabbé de nieuwe Sint voor Amsterdam wordt. Van mij mag hij wel Sint voor het hele land worden, goeie neus, goeie stem, goeie lengte, goeie uitstraling.
Bovendien is hij op 5 december jarig.
'Rot op kut kind'quote:Op donderdag 20 november 2008 15:41 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
de altijd vrolijke Maarten van Rossem
"het is natuurlijk uiterst merkwaardig nietwaar, dat door de simpele constatering dat ik een baard en een mijter draag, als het ware automatisch de verwachting bestaat dat ik dan ook wel kado's zal uitdelen"quote:Op donderdag 20 november 2008 15:41 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
de altijd vrolijke Maarten van Rossem
Er is wel enig gevoel voor humor gevraagd dus oprotten.quote:
Mannen met lage, langzame stemmen komen kalm, autoritair en warm (kortom: Sinterklaas) over, mannen met hoge stemmen druk, vrolijk en irritant (kortom: Zwarte Piet).quote:Op donderdag 20 november 2008 13:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat is echt een zwarte piet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:12 schreef Noork het volgende:
Edo Brunner
Heerlijk inderdaad!quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Robert ten Brink is een hele leuke Sint! Dezelfde licht spottende humor als Van der Vlugt ().
Mwah opzich heb je een punt. Al is die voor mij sinds bepaald voorval totaal in waarde gedaaldquote:Op zaterdag 22 november 2008 22:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik stem voor Ivo Opstelten! Die heeft toch niks meer te doen als Aboutaleb hem volgend jaar opvolgten hij is lang, heeft een zware stem en kan ook vast goed voorlezen uit het Grote Boek
[ afbeelding ]
Zeer goeie keuze!quote:Op maandag 1 december 2008 17:12 schreef Painted_Horse het volgende:
Ik denk dat Robert ten Brink zeker geen slechte optie is
Carel Struyckenquote:Op woensdag 19 november 2008 10:36 schreef Dodecahedron het volgende:
Laten we eerst de eisen opstellen:
- boven de 50
- lage stem
- vriendelijke ogen
- lang postuur
- goed gevoel voor humor/improvisatie
- ...?
Ook te bekend. Dan krijg je dezelfde taferelen als met de hoofdpietquote:Op maandag 1 december 2008 17:12 schreef Painted_Horse het volgende:
Ik denk dat Robert ten Brink zeker geen slechte optie is en ik denk ook niet dat hij al te bekend is bij de kinderen.
Bartho Braat is ook geen slechte optie
[ afbeelding ]
Bartho Braat deed het erg leuk in Goede Tijden.quote:Op maandag 1 december 2008 17:12 schreef Painted_Horse het volgende:
Ik denk dat Robert ten Brink zeker geen slechte optie is en ik denk ook niet dat hij al te bekend is bij de kinderen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:54 schreef Malahide het volgende:
Van mij mag Jan Decleir Nederland er wel bij pakken hoor. Als hij het Vlaamse accent een beetje indamt.
Eens! Maar hoe oud is die nu?quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:09 schreef TheZapster het volgende:
Paul van Gorcum natuurlijk.![]()
[ afbeelding ]
Er is wel enige humor gevraagdquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:54 schreef Wexy het volgende:
Ivo Opstelten vind ik nog niet eens zo gek idee!
Humor van jou jaquote:
"Z-z-z-zijn hoer eh hier nog stoute kindertjes?"quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:25 schreef Gwywen het volgende:
Philip Freriks al genoemd?
Gerard Cox kan keurig ABN praten hoor.quote:Op zondag 7 december 2008 00:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me.
Sinterklaas met een Rotterdams accent
U voor jouquote:
quote:
Nee ik meer niet zo veel aan.quote:
Des te triesterquote:
De enige waardig opvolger.quote:Op maandag 1 december 2008 17:12 schreef Painted_Horse het volgende:
[ afbeelding ]
en hij kan nog 25 jaar meequote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens deed Van Muiswinkel zijn stem tijdens de intocht dit jaar wel heel goed na! Met een beetje grime
Ik denk dat dat een hint was naar de oudere kijkers toequote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens deed Van Muiswinkel zijn stem tijdens de intocht dit jaar wel heel goed na! Met een beetje grime
nu je t zegt, zou best kunnen ja. Hij deeddie imitatie voortreffelijk!quote:Op woensdag 18 november 2009 21:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een hint was naar de oudere kijkers toe. Bram is inmiddels ook al 75.
Dacht ik ook aan. Maar die is al hoofd Piet geweest 20 jaar geleden.quote:
Dus?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan. Maar die is al hoofd Piet geweest 20 jaar geleden.
Maarten Spanjer is een andere mening toegedaanquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:39 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoor net dat Jeroen Krabbé de nieuwe Sint voor Amsterdam wordt. Van mij mag hij wel Sint voor het hele land worden, goeie neus, goeie stem, goeie lengte, goeie uitstraling.
Bovendien is hij op 5 december jarig.
Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik dat heb opgeschreven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maarten Spanjer is een andere mening toegedaan
http://www.at5.nl/tv/kort-amsterdams/aflevering/4305
Wederom kijk ik met verbazen: wat een ongelooflijk slechte lijstquote:Op donderdag 19 november 2009 10:56 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik herhaal nog maar eens de namen die ik vorig jaar al in dit topic noemde:
- Paul Witteman
- Arthur Japin (die lacht altijd zo vriendelijk)
- Peter-Jan Rens (die praat alleen iets te hoog)
- Joost Zwagerman (misschien iets te jong..?)
- Thom de Graaf
- Rik Felderhof
- Willem Nijholt
- Wim Kok
- Hugo Borst
- Harmen Siezen
Nieuwe namen die ik bijbedacht heb
- Paul de Munnik (van Acda...)
- Stef Bos
- Gerard Ekdom
- Paul Biegel
- Arie boomsma (misschien te jong)
- Rene Appel
- Cees Grimbergen
Onderbouw je mening eens, of beter nog, kom eens met een betere lijstquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef Mark het volgende:
[..]
Wederom kijk ik met verbazen: wat een ongelooflijk slechte lijst
Is niet eens zo'n rare gedachte. Maar die zit niet bij de NOS.quote:Op zondag 22 november 2009 19:06 schreef wwwer het volgende:
Robbert ten Brink...
Lijkt me echt een goede!
Wat niet is kan nog komen...quote:Op zondag 22 november 2009 19:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is niet eens zo'n rare gedachte. Maar die zit niet bij de NOS.
Daar ging het al mis.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:56 schreef sunmoonstar het volgende:
- Paul Witteman
...
Er wordt ook gevoel voor humor gevraagd.quote:Op zondag 22 november 2009 19:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Opstelten mag het zijnVaderlijk en gezaghebbend. Streng maar rechtvaardig.
Dan doet Erik van Muiswinkel maar wat harder zijn best, ter compensatie.quote:Op zondag 22 november 2009 19:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er wordt ook gevoel voor humor gevraagd.
Sowieso. Hij heeft de stem al. De humor vast ookquote:Op zondag 22 november 2009 20:24 schreef Rookert het volgende:
Thom Hoffman lijkt me een goede, ergens begin 50 is ie
Oh oh Oh! Wat een klasbakken van een pieten!quote:Op woensdag 25 november 2009 15:35 schreef Laakie het volgende:
Evert ten Napel natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
Hij doet Sinterklaas al jaren in België.quote:Op zondag 29 november 2009 19:03 schreef vuilcontainer het volgende:
[ afbeelding ]
Jan deCleir..... alleen al om de stem.![]()
Bovendien deed hij het heel goed in de film 'het paard van sinterklaas'!
Hij doet het zeker niet onaardig en ik post ook lovend over hem in het andere topic, maar een beetje kritisch zijn is nooit weg. Echt veel vergelijkingsmateriaal hebben namelijk we niet, hij is de enige die we kennen, of hebben de meesten van jullie Adrie van Oorschot èn Bram van der Vlugt beiden meegemaaktquote:Op zondag 29 november 2009 22:38 schreef NJ het volgende:
Bram is een held.
Wat ik gezien heb uit oude beelden is dat Adrie van Oorschot voor zijn tijd een goede Sinterklaas was: een ouderwetse maar goede sint ik denk dat dat in deze tijd niet meer zou passen, toen Bram kwam,kwam er ook een ander soort sint die nu ook in deze tijd past daarom zou het mooi wezen als de opvolger in de lijn van Bram doorgaatquote:Op vrijdag 4 december 2009 04:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hij doet het zeker niet onaardig en ik post ook lovend over hem in het andere topic, maar een beetje kritisch zijn is nooit weg. Echt veel vergelijkingsmateriaal hebben namelijk we niet, hij is de enige die we kennen, of hebben de meesten van jullie Adrie van Oorschot èn Bram van der Vlugt beiden meegemaakt
Ik. En hij was ook goed. Piet Römer was toen de hoofdPiet. En ook leuk.quote:Op vrijdag 4 december 2009 04:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hij doet het zeker niet onaardig en ik post ook lovend over hem in het andere topic, maar een beetje kritisch zijn is nooit weg. Echt veel vergelijkingsmateriaal hebben namelijk we niet, hij is de enige die we kennen, of hebben de meesten van jullie Adrie van Oorschot èn Bram van der Vlugt beiden meegemaakt
Paul Biegel is al twee jaar dood.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:56 schreef sunmoonstar het volgende:
- Paul Witteman
- Arthur Japin (die lacht altijd zo vriendelijk)
- Peter-Jan Rens (die praat alleen iets te hoog)
- Joost Zwagerman (misschien iets te jong..?)
- Thom de Graaf
- Rik Felderhof
- Willem Nijholt
- Wim Kok
- Hugo Borst
- Harmen Siezen
Nieuwe namen die ik bijbedacht heb
- Paul de Munnik (van Acda...)
- Stef Bos
- Gerard Ekdom
- Paul Biegel
- Arie boomsma (misschien te jong)