Zou banden kunnen zijn iddquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:20 schreef Fruppel het volgende:
Met ons alles goed, heb alleen sinds een dag of 4 steken in mijn buik tijdens het lopen van wat langere stukjes (uitlaten van de hond enzo). Ene keer links en andere keer rechts.
Geen idee wat het is, banden misschien?? Iemand een idee?
Ow nee hoor maak me er ook niet druk om, was meer nieuwsgierig wat het zou kunnen zijn!quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:27 schreef owlet het volgende:
[..]
Zou banden kunnen zijn iddIk weet het niet zo goed, behalve dan dat ik me er nooit zo'n zorgen over maak. Bij iets dat in zo'n rap tempo groeit kan het volgens mij niet anders dan dat er wel eens dingen pijn doen dus ik heb het nooit aan de VK gevraagd ofzo. Maar als het je niet lekker zit kan je het altijd even aankaarten bij de controle
quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:49 schreef Jose81 het volgende:
Owlet, je dochter is jarig, toch? Gefeliciteerd!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:36 schreef owlet het volgende:
[..]
helemaal vergeten!
Nee hoor, ze was 09-08 jarig. Ik moet even een nieuwe ticker er in zetten, deze stopt bij de tweede verjaardag![]()
Wat is een tiprib?quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:50 schreef Dakota het volgende:
ghe ik heb een zogenaamde 'tiprib'
dochterlief maar op kickboksen doen dus.
Nou t is zelfs aan de buitenkant wat blauw aan het worden nuquote:Op vrijdag 14 november 2008 19:01 schreef tessie het volgende:
Dat klinkt pijnlijk zeg Dakota, ik wist niet eens dat dat zo hard kon!
Bij navraag bleek dat ze toch de 15 weken in het ziekenhuis doorbrengen bedoelde (waarbij ze al voorzichtig hintte naar dat het waarschijnlijk de 40 weken volbrengen sowieso niet gaat worden). Na enige uitleg dat dat toch echt wel een behoorlijke paniekreactie bij mij opwekte (15 weken ziekenhuis) gaan we hier wellicht later nog over praten. Voor nu is het even geschrapt van het lijstje..quote:Op donderdag 13 november 2008 16:49 schreef marlieske het volgende:
[..]
Raissa ik neem aan dat ze ermee bedoelen dat je onder controle van de gyn komt te staan en thuis bevallen er dan helaas niet meer in zit.
Ik hoop wel van harte dat de prednison je wat verlichting gaat geven.
Ik heb de morgen helaas niet gehaaldquote:Op donderdag 13 november 2008 23:45 schreef Carmella het volgende:
[..]
Raissa, verdorie wat klote dat je zóveel pijn hebt!![]()
Ik hoop dat je snel met medicijnen kunt starten en dat je pijn afneemt. Veel succes morgen! Hopelijk kunnen ze wat meer voor je gaan doen
gewoon gaan ! (of je eerste bevalling moet ook een raketlancering geweest zijnquote:Op zaterdag 15 november 2008 10:22 schreef owlet het volgende:
Zeg dames hier, zouden jullie een dag voor je uitgerekende datum nog op verjaarsvisite gaan?
Mijn lieve oma is jarig, 30 km. verderop. Ze heeft het liefste dat ik niet kom want wát als de bevalling nou net dan zou beginnen?! Terwijl ik het juist wel lekker vind om even uit huis te zijn. Ik heb een lift heen en terug en ik ga er zo maar van uit dat áls de bevalling begint ik heus wel een half uurtje tijd heb om me naar huis te laten rijden.
Voor mijn geen twijfel dus, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen (zie hier de verveling van de laatste loodjes optreden. Dan ga je dat soort rare vragen stellen om maar iets te doen te hebben)
Lol, die heb ik hier ook opstaan, alvast voor onze baby'tjesquote:Op zaterdag 15 november 2008 12:14 schreef Dakota het volgende:
en nu kijk ik tevreden naar de intocht van sinterklaas
Ach nee joh, ik geloof dat ik nog steeds juist verbaasd zou zijn als het géén 42 weken zou durenquote:Op zaterdag 15 november 2008 15:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou ook gewoon gaan, Owlet! Misschien duurt het nog 2 weken (oké, ik weet dat llm dit niet willen horen, sorry!) en zo lang kun je toch niet binnen gaan zitten afwachten?
Een zwangerschap zal wel niet voor niets 40 weken duren ipv 37 wekenquote:Op zaterdag 15 november 2008 16:14 schreef owlet het volgende:
Toen ik nog in de kraam werkte kon ik meestal ook heel duidelijk merken welke kindjes rond de 40 weken of later geboren waren en welke kinderen eerder. De laatste groep had beduidend vaker wat meer moeite met drinken en warm blijven.
Niet dramatisch, maar wel een duidelijk verschil.
Lekker, Fuente! Geniet er van![]()
Ik was 8 weken te vroeg en heb gymn. en universiteitquote:Op zaterdag 15 november 2008 16:08 schreef Burdie het volgende:
Owww geniet ervan, Fuente!
@owlet: ik heb ook begrepen dat het beter voor je kindje is om 'langer' zwanger te zijn. Hoe eerder het kind geboren wordt, hoe groter de kans op groeiachterstanden en een wat minder hoog IQ.
Ik kan het weten, ben zelf twee weken 'te laat' geboren en natuurlijk hyperintelligent![]()
.
(Misschien scheelt het na die 37 weken nog maar nauwelijks nog iets hoor, ik heb zelf een nichtje en een neefje die resp. 4 en 5 weken 'te vroeg' zijn geboren, en dat zijn alletwee gymnasiumklanten, maar er moeten ook uitzonderingen zijn om de regel te bevestigen)
Zodra de ontstekingen weg/minder zijn moet de pijn ook minder worden, maar dan moeten de medicijnen wel aanslaan en dat is nog even afwachten.. Ik weet ook niet hoe vaak ik inmiddels heb gezegd dat dit mijn eerste kindje wordt en ik dit NOOOOIT meer wil meemaken dus dat dit ook de laatste zal zijnquote:Op zaterdag 15 november 2008 16:21 schreef Burdie het volgende:
Raissa, wordt het nog minder, die pijnen? Of wordt dit een kwestie 'uitzingen tot de 37e week'? In dat laatste geval zou ik er echt flink klaar mee zijn.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:47 schreef Raissa het volgende:
[..]
Zodra de ontstekingen weg/minder zijn moet de pijn ook minder worden, maar dan moeten de medicijnen wel aanslaan en dat is nog even afwachten.. Ik weet ook niet hoe vaak ik inmiddels heb gezegd dat dit mijn eerste kindje wordt en ik dit NOOOOIT meer wil meemaken dus dat dit ook de laatste zal zijnKlaar met de pijn ben ik dus ook
Lief dat je het vraagtquote:Op zaterdag 15 november 2008 14:46 schreef PM-girl het volgende:
Marlieske, hoe is het met je? Trek je het nog een beetje?
HAHAHAquote:Op zondag 16 november 2008 01:34 schreef webbyplus het volgende:
OW MY GOD![]()
We hebben een naam voor onze zoon/dochter in spé.
Echter kom ik er nu achter dat zijn initialen daardoor TVP zullen zijn
Wat grappig, ik ben precies 20 weken verder... ik ben vandaag precies 32 wekenquote:
Moeilijk is dat, met de familie. Wij hebben het ook vrij stil gehouden toen, dat gaf soms lastige momenten maar ik vond dat wel beter zo. Ik merkte dat ik lastig kon omgaan met de reacties van de familie die het wisten.quote:Op zondag 16 november 2008 01:36 schreef marlieske het volgende:
Heb af en toe het idee dat ik het kindje al voel maar stop dat idee dan snel weg, ik durf nog niet te genieten voor we 22 december alle uitslagen binnen hebben, een voorlopige uitslag op 8 december zal dus nog geen jubelstemming oproepen bij ons we zijn heel voorzichtig nu met onze gevoelens.
Vind het trouwens ook moeilijk om uit te leggen hoe ik me voel, je bent blij zwanger te zijn maar het voelt nu totaal anders als zou moeten.
Hulp bij schrijven geboorteplanquote:Op zondag 16 november 2008 13:29 schreef Dakota het volgende:
zijn er mensen met een bevallingsplan?
Of heeft iemand tips voor me wat ik het best kan doorgeven en niet moet vergeten?
(mijn vriend en ik gaan vandaag een plan opstellen omdat hij bijv het kindje aan wil pakken en ik hem alleen bij de bavlling wil hebben (dus geen schoonouders enzo)
Lief dat je het vraagtquote:
Ik hoop met je mee.quote:Op maandag 17 november 2008 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm nog steeds geen nieuws van Dakota...Ik hoop toch dat het goed gaat met haar en baby.
Ja ik ben ook heel benieuwd, doe eens melden jullie?quote:Op maandag 17 november 2008 09:47 schreef Reinhilde het volgende:
Igraine en Owlet... hoe gaat het met jullie? Al verse babies?
Dochterlief is net opgehaald voor een dagje opa en oma dus ik zit heerlijk te genieten van een opgeruimd huis dat de hele dag opgeruimd zal blijvenquote:Op maandag 17 november 2008 09:47 schreef Reinhilde het volgende:
Vaak zijn het dit soort dagen, dat je lichaam ineens zoiets heeft van: "okee, nu is het lekker rustig, dan gaan we maar es bevallen"quote:Op maandag 17 november 2008 10:30 schreef owlet het volgende:
Dochterlief is net opgehaald voor een dagje opa en oma
quote:Op maandag 17 november 2008 10:56 schreef maffemuts het volgende:
de ritmische krampjes bleek de kleine met de hik te zijn![]()
Neequote:Op maandag 17 november 2008 09:47 schreef Reinhilde het volgende:
Nou ik kan me indenken dat je er een beetje simpel van wordt, schiet ook niet echt op zoquote:Op maandag 17 november 2008 11:12 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee![]()
![]()
Net weer bij de verloskundige geweest, bloeddruk wan nu weer te hoog. Daar word ik ook een beetje simpel van eerlijk gezegd. Nu moet ik over twee dagen weer terug komen, met urine. Ze zei nog wel dat ik ook voor die tijd mag bevallen, nou wat mij betreft graag.
Ik heb wel steeds krampen, maar die heb ik al meer dan een week dus dat zegt ook niks. Ik merk wel dat ik steeds chagerijniger word, dus misschien is dat een teken. Dat werd ik bij mijn vorige bevalling namelijk ook.
Ik had net dezelfde opmerkingquote:Op maandag 17 november 2008 11:51 schreef bixister het volgende:
jaaa miepesje! spannennndd!!! en haha leest je moeder niet stiekem mee hier? ik hoop 't niet anders zou ze zich misschien wel een tikkeltje beledigd voelen dat wij het wel mogen weten en zij niet.succes morgen!!!:*
Hij zit er nog aan.quote:Op maandag 17 november 2008 15:23 schreef Carmella het volgende:
Ingrid; fijn dat de intake goed ging, is toch een fijn gevoel als het gewoon goed klikt.Hoe is het met je voet?
Hmm dat is niet fijn.quote:Op maandag 17 november 2008 15:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dakota is inderdaad in het ziekenhuis. Ze is daar vannacht geweest en moet in ieder geval nog een nachtje blijven. Het was niet zeker of het weeen zijn maar het rommelt wel wat.
quote:Op maandag 17 november 2008 16:28 schreef DJMO het volgende:
ik ga zo bijlezen, nadat ik gedoucht heb, maar even snel één foto:
[ afbeelding ]
JA IK WIL!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 17 november 2008 17:55 schreef marlieske het volgende:
DJMO heel veel plezier vanavond en natuurlijk vannacht ook hé![]()
al zit zwanger raken in de huwelijksnacht er voor jullie niet meer in![]()
Dakota, ik hoop dat het rommelen stopt en het geen echte weeën zijn, heel veel sterkte!!!quote:Op maandag 17 november 2008 15:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dakota is inderdaad in het ziekenhuis. Ze is daar vannacht geweest en moet in ieder geval nog een nachtje blijven. Het was niet zeker of het weeen zijn maar het rommelt wel wat.
Ohhh wat een práchtige foto DJMO, met je mooie buik in je mooie jurkquote:Op maandag 17 november 2008 16:28 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
JA IK WIL!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd, en wat zie je er prachtig uitquote:Op maandag 17 november 2008 17:39 schreef DJMO het volgende:
marie, morgen eindelijk je beeb kunnen bewonderen
FTA gefeliciteerd
ik hoop dat dakota het zich enigzins comfortabel in het ziekenhuis kan maken
Igraine en owlet ik hoop dat het voor jullie niet al te lang meer duurt nu![]()
en nog even dé trouwfoto van mij en mijn man samen:
[ afbeelding ]
én een foto van ons met mijn dochter:
[ afbeelding ]
ik ben zo blij, zo gelukkig, zo trots, ... de geboorte van junior straks zal het geluk helemaal compleet maken![]()
voor nu ga ik genieten van mijn huwelijkse status, en vanavond heerlijk uit eten met mijn echtgenoot
-edit-- iedereen natuurlijk hartstikke bedankt voor jullie gelukwensen![]()
Ze wordt vandaag ingeleid.quote:Op dinsdag 18 november 2008 06:40 schreef Belana het volgende:
marie, ik lees niet altijd mee hier, krijg je vandaag een ks?
succes vandaag!
edit, ik zie dat mijn vraag al te laat was
Klopt!quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:10 schreef Lois het volgende:
Marie wordt eerder ingeleid ivm hoge bloeddruk toch? Ik zal even kijken of ik iets kan vinden hierover.
Als acupunctuur niet werkt, dan denk ik erover om te proberen te laten draaien door gyn/vk, ik heb begrepen dat met een 2e zwangerschap je 67% kans hebt dat het goed gaat, best veel dus. Als hij niet gaat draaien ondanks alles, kies ik denk ik toch voor een KS. Een stuitbevalling zie ik niet echt zitten, al hoor ik verhalen dat dat ook best makkelijk kan gaan.. .maar ik wil geen risico lopen. Nadeel van KS vind ik toch echt de ruggenprik. Maar mocht de baby volgende week donderdag nog zo liggen, dan wordt alles in gang gezet en zullen we ook informatie enz. krijgen en dan kunnen we alsnog beslissen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:43 schreef mrien het volgende:
Spannend Diaan!
Ik hoop voor je dat de baby nog gaat draaien, weet hoe het is als je baby in stuitligging ligt
Lotte heeft tot precies 36 weken in stuit gelegen, toen we bij de gyn zaten voor gesprek hoe en wat bleek dat ze die nacht gedraaid was.
Weet je al wat je gaat doen mocht de baby niet draaien? Stuitbevalling of KS?
Inderdaad apart... ik vond het ook vrij snel dat ze me door wilde sturen, maar wat ik begrepen heb, heeft de baby tot 35/36 weken meer ruimte dus ook meer kans dat het draaien goedgaat. Hopelijk is het allemaal niet nodigquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:55 schreef mrien het volgende:
Ik hoop voor je dat hij draait!
Wel grappig trouwens dat de VK praktijken zoveel kunnen verschillen. Jij zou dan volgende week al doorgestuurd worden, rond 33/34 weken dus. Ik werd met 35 weken en 6 dagen pas doorgestuurd, volgende dag zat ik bij de gyn, ondanks dat ze al weken in stuit lag.
67% kans is inderdaad best veel!
Maffemuts, het is DJMO die net getrouwd is. Ik ben juist heel rustig thuis, al sinds begin september. Maar het is idd niet zo fijn, deze situatie. Als je eens wist hoe erg ik naar dit kindje verlangt heb, en nog steeds doe... (Edit; te persoonlijk)quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:31 schreef maffemuts het volgende:
Marie veel succes vandaag en geniet maar fijn van je kleine wondertje
Dakota, ik hoop ook dat alles nog goed gaat bij jou.
DJMO mooie foto's hoor
Reinhilde wat moet dit slopend voor je zijn ergens, telkens de hoop dat het gaat beginnen en dan toch valt het weer weg. het kan natuurlijk ook dat je gewoon superdruk geweest bent (met je huwelijk etc) dat de kleine je probeerde duidelijk te maken "mama doe es n beetje rustig aan" toch voor jou ook sterkte.
en iedereen die ik vergeten ben ook hihi.
Ik moest lachenquote:Op maandag 17 november 2008 17:55 schreef marlieske het volgende:
DJMO heel veel plezier vanavond en natuurlijk vannacht ook hé![]()
al zit zwanger raken in de huwelijksnacht er voor jullie niet meer in![]()
Wat fijn zeg!quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
De baby van Dakota zit nog warm en veilig volgens de laatste berichten
Ja, kan ik me zeker wel wat bij voorstellen, maar dat kindje komt toch ook? Maximaal op 42 weken. Ik snap wel dat het teleurstellend is als het lijkt te beginnen en dan toch niet doorzet, maar je weet dat het komt!quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:12 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Maffemuts, het is DJMO die net getrouwd is. Ik ben juist heel rustig thuis, al sinds begin september. Maar het is idd niet zo fijn, deze situatie. Als je eens wist hoe erg ik naar dit kindje verlangt heb, en nog steeds doe... (Edit; te persoonlijk)
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:12 schreef Reinhilde het volgende:
Als je eens wist hoe erg ik naar dit kindje verlangt heb, en nog steeds doe... (Edit; te persoonlijk)
mooi zoquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
dank je wel rockaquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Van harte ook van mij, DJMO. Dat jullie maar gezond en gelukkig mogen blijven de volgende 60-70 jaar.
Gelukkig van Dakota ook goed nieuws.
zo was het wel niet bedoeld, maar je kleintje heeft ook weinig aan een depri-mama in spequote:Op dinsdag 18 november 2008 12:15 schreef Reinhilde het volgende:
DJMO, je hebt helemaal gelijk, ik heb ook geen zin in mezelf zoals ik nu ben en me nu voel. Ik denk dat als ik dadelijk het gesprek heb gehad met de VK, er een last van mijn schouders valt, en ik ga heel hard mijn best doen om weer te gaan genieten van het zwanger zijn.
Dank je voor je (onbedoelde) schop onder mijn welgevormde achterkant.![]()
Reinhilde, mijn post heeft echt niets met mijn eigen situatie te maken. Dat staat volledig los van elkaar. Ik denk alleen dat je jezelf nogal gek maakt met je ongeduld. Je zit nog niet eens op de uitgerekende datum! En dat een valse start niet prettig is en je hoop geeft dat het zover is, en dat de teleurstelling dan groot is, kan ik me ook heel goed voorstellen! Maar ook voor die valse start kon je al erg ongeduldig posten, en dan denk ik: je weet dat je tot max 42 moet wachten, waarom jezelf dan al veel te vroeg zo opstellen? Natuurlijk verlang je naar dit kindje en ben je gespannen voor de bevalling, of alles goed is en zal gaan, maar jezelf een klein beetje in de hand houden kun je best proberen natuurlijkquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:07 schreef Reinhilde het volgende:
Miss Sly, dat weet ik ook heel goed, en ik weet dat ik heel blij moet zijn (en ook ben) dat er een kindje komt. Maar wat ik ermee wilde zeggen, is dat iets waar je al zo lang naar verlangt, al zo lang op hoopt, (en er ook komt), dat dat alsnog, na een fout van de VK waardoor je toch weer moet wachten, ook heel moeilijk en zwaar kan zijn. En net het laatste restje vertrouwen in dat alles goed komt weg kan spoelen. En dat het best lastig is om je weer op te laden, ook al is het niet meer voor lang.
Ik kan me ook voorstellen dat jij vind dat ik zeur, dat ik toch ook gewoon de 'normale' tijd van een zwangerschap moet doorlopen, ed. Daar heb je gelijk in, maar dat maakt het er voor mij niet makkelijker op. Mijn 5,5 jaar dromen over een gezond kindje gaat bijna in vervulling, maar zo lang de baby niet veilig en gezond naast me ligt, durf ik het nog steeds niet helemaal te geloven.
haha, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:57 schreef RockabeIIa het volgende:
pssst Miss_sly, ze gaat ook voor de awards natuurlijk
Wat fijn om te horen Maneki!quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
Marie zou mij sms-en als er nieuws was, en ik heb nog niks gehoordquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het met Marie is hoor. Of het allemaal al aangeslagen is!
Ik gooi er nog maar even een paar![]()
![]()
tegenaan, hoewel ik hoop dat het allang voorbij is en dat ze volop aan het genieten is nu.
Inderdaad maar als je het niet doet, heb je ook alleen jezelf ermee, dus nu praten niet achteraf want dat verandert niets.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:57 schreef owlet het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe het met Reinhilde en de VK is gegaanHet lijkt me vreselijk om je niet prettig te voelen bij iemand die toch wel iets heel belangrijks met je door moet maken. Knap ook, als mensen daar het gesprek over aan durven gaan!
Als het goed is is er nu een verse beeb bij! Geniet ervan Marie!!quote:Op maandag 17 november 2008 11:30 schreef Marie79 het volgende:
Nou, ik ben weer thuis (duh, anders post ik niet) máár...
MORGEN IS DE GROTE DAG!![]()
We moeten morgen om 7 uur in het ziekenhuis zijn (hoop dat ik vannacht ff beter slaap dan afgelopen nacht) en dan gaan we het allemaal wel beleven!!!![]()
De gynaecoloog die langskwam bij me zei tegen me dat ik steeds blijer ging kijken en zo voel ik me nu ook gewoon! Opgelucht en blij dat het einde in zicht is![]()
Van harte gefeliciteerd jullie!quote:Op maandag 17 november 2008 16:28 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
JA IK WIL!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk gedaan!quote:Op maandag 17 november 2008 18:18 schreef Reinhilde het volgende:
Vanmiddag is mijn buik ge-buik-paint! Ga nu de foto zetten in het buikentopic
quote:Op maandag 17 november 2008 20:31 schreef Saffier het volgende:
Carmella en Raissa voor jullie alletwee een
Dikkequote:Op zaterdag 15 november 2008 19:07 schreef Lois het volgende:
Ach Raissa, ik leef ontzettend met je mee, wat een ellende allemaal. Heel, heel veel sterkte!
Ik ben even vergeten of ik je al gefeliciteerd had, maar liever dubbel dan niet: GEFELICITEERDquote:Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik heb vanmiddag de verloskundige gebeld, woensdag 17 december kan ik pas terecht voor een echo, het is heel erg druk en eerder was er geen tijd.
Nog even een maandje vol spanning dus.
Dat is goed nieuws, de baby moet ook nog maar even fijn in mama's warme buik blijven hoor!!quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |