quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:03 schreef Spuuglokje het volgende:Ik zou ook gewoon gaan, Owlet! Misschien duurt het nog 2 weken (
oké, ik weet dat llm dit niet willen horen, sorry! 
) en zo lang kun je toch niet binnen gaan zitten afwachten?

Ach nee joh, ik geloof dat ik nog steeds juist verbaasd zou zijn als het géén 42 weken zou duren

Natuurlijk worden er altijd kinderen vóór de 40 weken geboren maar inmiddels lijkt het wel alsof de 37 weken als streefdatum wordt gezien terwijl dat meer een medische ondergrens is die nou eenmaal gesteld moet worden om te bepalen vanaf wanneer er thuis bevallen mag worden.
Wat mij betreft is de 40 weken gewoon de datum waar we naar streven met een lichte verwachting dat ook deze baby te laat zal komen omdat de meeste vrouwen toch wel redelijk constant zijn in hun "lang of kort dragen".
Het zou me zelfs niets verbazen als er de komende jaren steeds meer kinderen gewoon rond de 40 weken geboren zullen worden, omdat de termijn steeds nauwkeuriger vastgesteld kan worden, die 37-42 weken periode is er natuurlijk ook om foutjes in de termijnbepaling op te vangen en die zullen steeds minder vaak voorkomen. Lijkt me zo
Ik vind het wel heerlijk zo, die spanning dat het kán gebeuren maar dat we niet weten wanneer. Dat wil ik nog wel een weekje of twee (of drie in het ergste geval) volhouden. Wat is nou drie weken