Nu je het zo zegt denk ik dat je grotendeels wel gelijk hebt, ja - eigenlijk nooit echt zo over nagedacht! Ik ken idd weinig mensen (mannen en vrouwen) die na een tijdje eruit te zijn geweest 'opeens' een goede/leuke part-time baan te pakken kregen.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik denk dat de meeste dames in een goede functie éérst fulltime werkten en daarna partime zijn doorgegaan.
'Hij neigt naar" klinkt al heel hoopvol!quote:Op donderdag 13 november 2008 15:35 schreef Greys het volgende:
- mijn meneer wil nog niet erg, maar neigt wel naar 'ja' lately. Moet/mag ik hem pushen tot een spoedige beslissing ivm mijn leeftijd?
Sorry, stokpaardje.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:01 schreef Nadine26 het volgende:
Daarom ook die prenatale test die vrouwen van rond de 35 gewoon wordt aangeraden aangeboden door de huisarts
En ik heb mijn "eisen"echt enorm bijgesteld.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:11 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt denk ik dat je grotendeels wel gelijk hebt, ja - eigenlijk nooit echt zo over nagedacht! Ik ken idd weinig mensen (mannen en vrouwen) die na een tijdje eruit te zijn geweest 'opeens' een goede/leuke part-time baan te pakken kregen.
Ja, dat is waar: het was ook meer een aanbod dan een advies, geheel vrijblijvend. Als iemand dat zou moeten weten, ben ik het wel. Na de slechte uitslag schoten alle artsen en verplegers in de 'Wij adviseren niet'-houding, en dat vond ik toen heel moeilijk. Het is een situatie waarin je alles over hebt voor een beetje menselijk advies, maar je krijgt het niet. You're on your own. Dat is ook belangrijk om te weten, eigenlijk. Het is geen onwil van het ziekenhuis, het is gewoon de regel: NOOIT adviseren. Terecht, het gaat om leven en dood, daar mogen zij zich niet in mengen.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:19 schreef Moonah het volgende:
Sorry, stokpaardje.
Een arts mag testen slechts aanbieden, niet aanraden.
Dank voor je uitgebreide antwoordenquote:Op donderdag 13 november 2008 16:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Neeh, 35 is niet oud! Ik denk dat artsen/verloskundigen er niet gek meer van opkijken; heel veel vrouwen krijgen tegenwoordig rond die leeftijd een eerste kind. Je kunt de gezondheid van de baby - maar dat weet je vast wel - laten testen m.b.v. een vlokkentest of vruchtwaterpunctie; als ik me niet vergis heb je daar vanaf een bepaalde leeftijd (35? 37?) zelfs 'recht' op, en daaruit kun je concluderen dat er op die leeftijd dus gegronde redenen zijn om prenataal onderzoek te doen. Ik heb het zelf ook gedaan, één keer, en verdomd: het was mis. Heel triest, maar ik had toen in elk geval de 'keuze'. Dat moet je natuurlijk voor jezelf afwegen: wil je dat, kun je het aan, en vooral: kun je in het slechtste geval leven met de consequentie? Ook dat zijn weer dingen die je eigenlijk van tevoren niet goed kunt inschatten, de theorie is anders dan de praktijk, maar het is wel goed om erover na te denken.
[..]
Ja, lijkt me wel. De statistieken spreken boekdelen: na een bepaalde leeftijd wordt de kans op afwijkingen enorm veel groter. Daarom ook die prenatale test die vrouwen van rond de 35 gewoon wordt aangeraden door de huisarts (zo ging het tenminste bij mij): je loopt meer risico. Langer wachten is, als je tenminste toch al voelt dat het er een keer van gaat komen, niet heel slim. Plus dat je misschien ooit nog een tweede kind wilt.
Ja he!?quote:Op donderdag 13 november 2008 16:19 schreef Moonah het volgende:
[..]
'Hij neigt naar" klinkt al heel hoopvol!
[..]
quote:Op donderdag 13 november 2008 17:55 schreef lily het volgende:
Oh, en kwestie van tijd lees ik;
Greys en SHE is Z&G
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Zwangerschap en Geboorte![]()
Hihi, ik typte zwabberschap![]()
![]()
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Zwangerschap en Geboorte![]()
Hihi, ik typte zwabberschap![]()
![]()
Uhuh zei je in je vorige topics ook. Vergeef me dat ik je niet zo serieus neem.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:59 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Polariseren?! Tjonge, dat had ik niet achter mezelf gezocht. Maar nee, mijn 'insteek' is in dit geval gewoon mijn eigen leven en de ideeën die ik daarover heb.
Dus volgens jou gaan alle mannen elke dag lekker uitdagend werk doen en aan zelfontplooiing werkenquote:Ik stel me daar niet zoveel bij voor, behalve dan die broodtrommel. Wat wil je zeggen? Dat ik me moet identificeren met mensen die me vreemd zijn? Ik kan er wel begrip voor hebben, zoals ik al eerder zei, en mededogen. Maar daar houdt het verder wel mee op.
Eh nee, JIJ beweert dat alle mannen een prachtig leven hebben ondanks kinderen en er niets voor hun veranderd en ze lekker elke dag uitdagend werk gaan verrichten. Ik zeg daarop dat je een verkeerd beeld heb van 95% van de werkende mannen. Of denk je dat al die kantoortuinen die je langs de rijksweg ziet als je op weg ben naar de geitjes vol zitten met carriere tijgers?quote:I'm afraid so.
[..]
Op het tranentrekkende broodtrommelverhaal en de daaruit voortvloeiende conclusie dat mannen heel zielig zijn.
En daarop zeg ik dat het idee dat jij hebt bij mannen die lekker gaan werken iets te rooskleurig is. Of je hoogtepunt van de week moet ook bestaan uit een euro krijgen op vrijdag om een broodje kroket te scoren in de bedrijfskantine.quote:Je hebt je me verkeerd begrepen: ik zeg niet dat je de deur uit moet om jezelf te ontplooien of om tot nieuwe inzichten te komen, ik bedoel gewoon dat thuis zitten in de zin van 'thee & geitjes' niet zo ontzettend inspirerend is. Dat is, zeg maar, een beetje beperkend op den duur. Kleine kinderen zijn geweldig, maar na een lange dag communiceren in peutertaal heb ik altijd wel behoefte aan een normaal gesprek. Dat bedoel ik meer.
Wantquote:
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
WantIs de discussie omtrent wie thuisblijft en wie de meeste zorgtaken op zich neemt geen reden voor wel of niet een kind?
Het is gewoon een discussie. Maar hee als je liever 3 pagina's lang gezever wil lezen over de (on) mogelijkheid van het vinden van een part-time baan, dan is dat passender in dit topic. Ondanks dat de titel toch anders doet vermoeden.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat jullie een kamertje op moeten zoeken om tegen elkaar te gaan zitten zagen en zeuren.
Nou... wijs hem eens aan in MIJN laatste post.quote:Leuk hoor, die discussie, maar in elke uitgeplozen quote post moet toch minstens 1 sneer naar de ander toe zitten.
Doe even lekker volwassen en laat dat gewoon achterwege.
Jawel. En dat onderschrijf je zelf door onderstaande....quote:
Juist doordat zoveel vrouwen tegenwoordig op zeer late leeftijd moeder worden, hebben ook steeds meer kinderen afwijkingen.quote:Je kunt de gezondheid van de baby - maar dat weet je vast wel - laten testen m.b.v. een vlokkentest of vruchtwaterpunctie; als ik me niet vergis heb je daar vanaf een bepaalde leeftijd (35? 37?) zelfs 'recht' op, en daaruit kun je concluderen dat er op die leeftijd dus gegronde redenen zijn om prenataal onderzoek te doen.
De statistieken spreken boekdelen: na een bepaalde leeftijd wordt de kans op afwijkingen enorm veel groter. Daarom ook die prenatale test die vrouwen van rond de 35 gewoon wordt aangeraden door de huisarts (zo ging het tenminste bij mij): je loopt meer risico. Langer wachten is, als je tenminste toch al voelt dat het er een keer van gaat komen, niet heel slim. Plus dat je misschien ooit nog een tweede kind wilt.
* Greys toch maar even weer haar vent gaat pushenquote:Op donderdag 13 november 2008 20:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel. En dat onderschrijf je zelf door onderstaande....
[..]
Juist doordat zoveel vrouwen tegenwoordig op zeer late leeftijd moeder worden, hebben ook steeds meer kinderen afwijkingen.
/eenshquote:Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef ShadyLane het volgende:
Eens met Swets, en dat zeg ik als vrouw. Alleen al het feit dat massa's vrouwen het risico van een twijfelachtige financiele toekomst vrijwillig nemen laat al zien dat 'huismoederen' kennelijk op andere fronten een behoorlijk aantrekkelijke optie is.
Nee, want zoals ik hierboven al uitlegde heeft die optie meer te maken met praktische noodzaak (namelijk: iemand moet beschikbaar zijn voor de kinderen) dan met aantrekkelijkheid. Het ligt nu eenmaal voor de hand dat moeders die taak in eerste instantie op zich nemen, dat is een biologisch gegeven, daar zijn we het allemaal wel zo'n beetje over eens. En zodra die moeders dat doen, komen ze terecht in de poel van parttime baantjes (lees hierboven) en hebben ze minder kans op een goede carrière en een goed salaris. Die twijfelachtige financiële toekomst is in zekere zin dus de consequentie van het moederschap. En dan is de stap om 'huismoeder' te worden inderdaad aantrekkelijker: je kunt beter thuis blijven en zélf voor je kinderen zorgen dan die taak uitbesteden terwijl je zelf een suf baantje hebt dat nauwelijks iets oplevert. Maar ideaal is het natuurlijk niet. Ideaal zou zijn dat moeders werk en kinderen echt goed kunnen combineren, zodat ze carrière kunnen maken en niet financieel afhankelijk hoeven zijn. Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...quote:Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef ShadyLane het volgende:
Eens met Swets, en dat zeg ik als vrouw. Alleen al het feit dat massa's vrouwen het risico van een twijfelachtige financiele toekomst vrijwillig nemen laat al zien dat 'huismoederen' kennelijk op andere fronten een behoorlijk aantrekkelijke optie is.
Nou, dan ben ik toch wel benieuwd naar je argumentenquote:Op donderdag 13 november 2008 21:25 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
/eensh
Maar ik hoop dat Swets niet meer op dat gezwtets ingaat, praten tegen een muur heeft nooit zin (behalve in Jeruzalem volgens velen dan).
Je had de link nog niet gelezen, begrijp ik?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, want zoals ik hierboven al uitlegde heeft die optie meer te maken met praktische noodzaak (namelijk: iemand moet beschikbaar zijn voor de kinderen) dan met aantrekkelijkheid. Het ligt nu eenmaal voor de hand dat moeders die taak in eerste instantie op zich nemen, dat is een biologisch gegeven, daar zijn we het allemaal wel zo'n beetje over eens. En zodra die moeders dat doen, komen ze terecht in de poel van parttime baantjes (lees hierboven) en hebben ze minder kans op een goede carrière en een goed salaris. Die twijfelachtige financiële toekomst is in zekere zin dus de consequentie van het moederschap. En dan is de stap om 'huismoeder' te worden inderdaad aantrekkelijker: je kunt beter thuis blijven en zélf voor je kinderen zorgen dan die taak uitbesteden terwijl je zelf een suf baantje hebt dat nauwelijks iets oplevert. Maar ideaal is het natuurlijk niet. Ideaal zou zijn dat moeders werk en kinderen echt goed kunnen combineren, zodat ze carrière kunnen maken en niet financieel afhankelijk hoeven zijn. Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
Mijn argument is dat het verspilde moeite is.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:29 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik toch wel benieuwd naar je argumenten
Behalve voor mannen dan met hun spetterende functies, slaafse vrouwtjes en (alleen na de klok van 6 en in het weekend) in keurslijf passende kindjes.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef Nadine26 het volgende:
Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je had de link nog niet gelezen, begrijp ik?
Die van het artikel van afgelopen week waaruit blijkt dat een groot deel van de vrouwen sowieso parttime wil werken, zelfs als er geen kinderen zijn.
Lang niet alle vrouwen WILLEN carriere maken.
Nou, als je je hier niet prettig voelt: feel free om je te verwijderenquote:Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?
En dat dus.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn eigen mening is dat de Metro, de Rails, de breiclub en het onderzoek bevestigen wat ikzelf al jaren in mijn omgeving zie. Dan kan een Nadine26 nog zoveel stampij maken, ik ben vooralsnog niet overtuigd.
Ik vind daar persoonlijk helemaal niks van. Als vrouwen minder willen werken dan moeten ze dat vooral doen. Een carrière is een keuze, en als je daar geen zin in hebt dan niet.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?
Whehehequote:Op donderdag 13 november 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Dat jullie internet hebben kunnen vinden is ook mij een raadsel hoor!
Je gooit het bijltje er nu al bij neer?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Nou, als je je hier niet prettig voelt: feel free om je te verwijderen
Ik kan niet oordelen over mannen, maar ik geloof niet dat ik jaloers op ze hoef te zijn. En als ik voor mezelf mag spreken, heb ik het helemaal niet slecht. Ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf. Maar het kan altijd beter, en ja, ik buig diep en schaam me ontzettend (in dit gezelschap) maar ik zou best meer willen werken. Mea culpa! Vreselijk, een vrouw die meer wil werken! Dat doet me denken aan de verpleegster in het Christelijke ziekenhuis waar ik ooit lag, en die tegen mijn moeder zei: 'U moet iets aan dat kind doen, ze ligt de hele dag te lezen.' Alsof ik mezelf met injectienaalden lag te drogeren.quote:Anyway, dit is de uitslag van een onderzoek door het Sociaal en Cultureel Planbureau. Je zou je er ook eens in kunnen verdiepen, ipv als een idioot blijven roepen dat vrouwen het slechter hebben dan mannen omdat ze thuis moeten blijven en geen carriere kunnen maken.
Lees jij dezelfde discussie als ik?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Je gooit het bijltje er nu al bij neer?![]()
[..]
Ik kan niet oordelen over mannen, maar ik geloof niet dat ik jaloers op ze hoef te zijn. En als ik voor mezelf mag spreken, heb ik het helemaal niet slecht. Ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf. Maar het kan altijd beter, en ja, ik buig diep en schaam me ontzettend (in dit gezelschap) maar ik zou best meer willen werken. Mea culpa! Vreselijk, een vrouw die meer wil werken! Dat doet me denken aan de verpleegster in het Christelijke ziekenhuis waar ik ooit lag, en die tegen mijn moeder zei: 'U moet iets aan dat kind doen, ze ligt de hele dag te lezen.' Alsof ik mezelf met injectienaalden lag te drogeren.
Zo wordt er door de meerderheid in dit topic kennelijk gedacht over vrouwen die graag willen werken. Dat mag, ik stoor me nergens aan, maar het is wel eigenaardig dat mijn opvatting op zoveel weerstand en verontwaardiging stuit. Ik zou bijna denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Wat is het punt? Waarom is het zo'n schande dat sommige vrouwen hun werk óók leuk en belangrijk vinden, naast de kinderen?
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:04 schreef ShadyLane het volgende:
Huh? Daar ging het toch helemaal niet om?
Wie meer wil werken moet dat vooral doen, ik heb niemand daar moeilijk over zien doen. Ikzelf zie dat zelfs liever dan weinig of niet werken, want ik heb teveel alleenstaande moeders in m'n omgeving die er na de scheiding nogal bekaaid vanaf zijn gekomen en nu ook niet echt meer een carriere van de grond krijgen.
Wijs mij svp de plekken waar mensen afkeurend hebben geschreven over vrouwen die meer willen werken.
Aangeven dat iets een feit is is niet hetzelfde als het toejuichen. Je zou mij ook in een topic kunnen zien schrijven "40% van de Nederlandse volwassenen heeft overgewicht, echt waar, het is echt zo, echt" en dat betekent bepaald niet dat ik daar blij mee ben.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Nadine26 het volgende:
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?
Eh Sociaal Cultureel Planbureau. De metro is slechts de boodschapper.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek
quote:waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen?
Eh ja... dat is wat het onderzoek zegt. Wat wil je nou?quote:Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken?
Daar staat niets over in het onderzoek.quote:En mannen trouwens ook niet?
Blijkbaar. Ik geloof niet dat de motivatie er zo in detail bij gespecificeerd is.quote:Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is?
Zoiets watquote:Zoiets?
Nou,, ik hou wel van een leuke discussie en daar mag het best wel fel aan toe gaan.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?
Dank voor deze bijdrage, want nu wordt mij veel duidelijk. Het pijnpunt waarop ik kennelijk heb geduwd, is dat van de thuiszittende moeder die ik iets zou verwijten. Ik verwijt niemand iets. Laat lekker thuis zitten! Echt, dat is mijn allerlaatste zorg, ik kan het begrijpen, ik zit ZELF nota bene grotendeels thuis, dus inderdaad: waar gaat dit over? En ja, dat thuiszitten van mij is een bewuste keuze. Ik wil graag bij de school staan als mijn kinderen naar buiten komen, ik wil mijn jongste dochter zelf naar de peuterspeelzaal brengen, ik wil betrokken zijn bij hun leven. Daarnaast doe ik een poging tot werken. Het voordeel is dat ik thuis werk, zodat er aardig wat ruimte overblijft, het nadeel is dat het altijd schipperen is. Mijn werk komt altijd op de tweede plaats, en dat is - denk ik - voor heel veel vrouwen het geval.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Lees jij dezelfde discussie als ik?![]()
Niemand hier heeft problemen met vrouwen die hun werk leuk en belangrijk vinden. Jij lijkt echter wel problemen te hebben met vrouwen die liever thuis bij hun kinderen blijven in plaats van carrière maken. Dat moet dan allemaal maar aan 'de man' en 'de maatschappij' liggen want wee de vrouw die zelf kiest voor die rol.
Wat is jouw punt in godsnaam?
Is goed, joh. Ik ben de enige moeder op Nederlandse bodem die graag meer wil werken. Het wachten is op het telefoontje van het 8-uur Journaalquote:Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Het probleem alleen is dat je veronderstelling fout is. Vrouwen blijven niet thuis omdat werk en kinderen moeilijk te combineren is maar omdat ze sowieso liever parttime werken. Aldus het onderzoek.
Dus niks klassieke rolverdeling.
Tja, wat wil je nu zeggen? Slechts een procent of 7 van de vrouwen zou liever meer werken. Dat dat niet met jouw beleving overeen komt kan. Maar dat doet niets af aan die feiten.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:45 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Is goed, joh. Ik ben de enige moeder op Nederlandse bodem die graag wil blijven werken. Het wachten is op het telefoontje van het 8-uur Journaal
quote:Zelfs vrouwen die helemaal geen kinderen hebben, werken vaak geen 35 uur in de week.
Keuze
Vrouwen kiezen er gewoon voor om minder te werken dan de volledige werkweek. Ze willen het huis op orde houden en tijd hebben voor zichzelf, kinderen, hobby's en sociaal leven overhouden.
Dat ze die keuze kunnen maken, ervaren ze wel als luxe.
Ik denk dat het wel meevalt, en dat je best weet wat mijn punt is. Je hebt alleen niet zo'n zin om dat toe te geven. Maar heus, de pijn over dat dagboek slijt vanzelf. Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, wat wil je nu zeggen? Slechts een procent of 7 van de vrouwen zou liever meer werken. Dat dat niet met jouw beleving overeen komt kan. Maar dat doet niets af aan die feiten.
Het is me nog steeds onduidelijk wat nu je punt is hoor.
[..]
Mee eens.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:33 schreef Greys het volgende:
Serieus en niet vervelend bedoeld: open even een topic over dit specifieke onderwerp.
Dit gaat toch al lang niet meer over 'waarom kinderen'?
Stil nou !!!!quote:Op donderdag 13 november 2008 23:33 schreef Greys het volgende:
Serieus en niet vervelend bedoeld: open even een topic over dit specifieke onderwerp.
Dit gaat toch al lang niet meer over 'waarom kinderen'?
Van die rechter word ik op een vreemde manier wel opgewonden eigenlijk.quote:
zijn indringende blik?quote:Op donderdag 13 november 2008 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Van die rechter word ik op een vreemde manier wel opgewonden eigenlijk.
Zouden het zijn woest erotische wenkbrauwen zijn?
Ja jij wel ja jij tikkende eileiderquote:Op donderdag 13 november 2008 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zou er haast een baby mee willen!
Het is die puntige neus.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Van die rechter word ik op een vreemde manier wel opgewonden eigenlijk.
Zouden het zijn woest erotische wenkbrauwen zijn?
Vind jij die linker geiler ja?quote:Op donderdag 13 november 2008 23:49 schreef conleche het volgende:
Ik mot geen kinderen.
Indien van snorremans hierboven wil ik er nog eens over denken.
Schiet je wel effe op dan? Of gaat dit nog 117 topics duren?quote:Op donderdag 13 november 2008 23:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is die puntige neus.
Viriliteit in zijn meest pure vorm.
Houd je je benen wel ff bij elkaar tot ik eruit ben? Dat was de afspraak ja? Tegen die tijd geeft Cootje er ook wel aan toe, alhoewel...naja...misschien dat Koekie nog wat presteert..in elk geval iets dus.
Ik begrijp Swets beter dan jou, je springt van de hak op de tak en doet assumpties over het leven van iemand die je helemaal niet kent.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.
Van Swets zijn meldingen is makkelijker chocola te maken dan van jouw gebrabbel urine is te trekkenquote:Op donderdag 13 november 2008 23:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, en dat je best weet wat mijn punt is. Je hebt alleen niet zo'n zin om dat toe te geven. Maar heus, de pijn over dat dagboek slijt vanzelf. Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.
Hier stopte ik met lezen, aannames waarin je toch wel even hard op je bek gaat. Hoe weet je dat hij hard werkt of dat ie een luie klojo is? Hoe kun jij hier gaan pretenderen dat hij een zwaar leven heeft of niet? Je zegt alles te baseren op eigen ervaringen maar nu kun je ineens zover langs je eigen voordeur kijken dat je de voordeur bij Swets gemakshalve plat loopt.quote:Voor zo ver ik er zicht op heb...
Ja, weet ook niet précies waarom, maar heel in de verte doet hij me wel aan Magnum PD denken en die had ook een ruige, mannelijke charme, back in the '80s.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Vind jij die linker geiler ja?
[..]
Maar beste Krentenbol, intussen heb je zelf nog niet één (1) argument in het zakje gedaan, ik weet eerlijk gezegd niet eens waarop je me nu aanvalt, of het moet mijn 'aanname' over Swetsenegger zijn, maar die had ik zelf al onderuit gehaald door te schrijven: 'Pin me er niet op vast.' Het is inderdaad nog best ingewikkeld om helder na te denken.quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:57 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Van Swets zijn meldingen is makkelijker chocola te maken dan van jouw gebrabbel urine is te trekken![]()
[..]
Hier stopte ik met lezen, aannames waarin je toch wel even hard op je bek gaat. Hoe weet je dat hij hard werkt of dat ie een luie klojo is? Hoe kun jij hier gaan pretenderen dat hij een zwaar leven heeft of niet? Je zegt alles te baseren op eigen ervaringen maar nu kun je ineens zover langs je eigen voordeur kijken dat je de voordeur bij Swets gemakshalve plat loopt.![]()
Jij als zelf gekroond literair fok-persoon moet toch wel beter kunnen lezen dan wat je nu hebt laten zien met je reacties. Zelfs na meerdere verwerpingen van verschillende personen, blijf je met oogkleppen door typen.
Wat is er precies offtopic aan het onderwerp 'werk' in combinatie met kinderen? Me dunkt dat je daar wel even over mag nadenken voordat je aan kinderen begint. De grote angst van veel vrouwen is dat hun leven door het moederschap onherstelbaar zal veranderen, en terecht, want zo is het ook. Niet per se in negatieve zin, want kinderen zijn inderdaad de bekende 'aanvulling' op het leven, maar dan nog betreft de grootste verandering WERK. Je kunt het ook bewegingsvrijheid noemen - er komt gewoon een baan bij, dat moet je zien te combineren.quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:20 schreef Faithy het volgende:
dus offtopic mag, want dat doe je zelf ook al het halve topic, behalve als men niet lief tegen jou doet..
seriously, nee.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, en dat je best weet wat mijn punt is.
Zou je misschien willen stoppen met trollen? Geloof me. Dat kan ik veeeeeel beter. Dus doe het nou niet.quote:Je hebt alleen niet zo'n zin om dat toe te geven. Maar heus, de pijn over dat dagboek slijt vanzelf. Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.
Nou gevoelig is een groot woord. Ik accepteer dit als de realiteit. Ik geloof dat onderzoek namelijk wel. En aangezien ik het ruimste inkomen heb is de keuze voor mijn vrouw om thuis te blijven dus een logische voor mij.quote:Voor zo ver ik er zicht op heb, ben je vader van 3 kinderen en werk je hard. Dat ligt gevoelig. Je zou liever minder werken, net als je vrouw. (Pin me hier niet op vast; dit is wat ik denk).
Eh nee hoor.quote:Dat kan ik me allemaal levendig inbeelden, je bent de enige niet die er zo over denkt. Maar ik heb wel het idee dat je nogal gebukt gaat onder de huidige situatie.
Eh nee je draait nu de zaken om. JIJ bent begonnen met roepen dat er voor mannen niets veranderd en dat vrouwen alle lasten hebben. Ga nu jouw issues niet op mij projecteren.quote:Je maakt steeds een punt van '90% van de Nederlandse bevolking', maar wie zijn dat dan? Wat heb jij met die 90% te maken? Wil je daarmee uitleggen dat jij, als man, een heel zwaar leven hebt, of is het de bedoeling dat ik, als vrouw, me realiseer hoe fantastisch ik het getroffen heb? Het lijkt me allebei niet to the point. Het gaat erom hoe wij het zelf ervaren. Of we gelukkig zijn met de huidige toestand, of we dingen zouden willen veranderen, enzovoort.
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Het grootste gedeelte van de vrouwen vind het wel prima. Ik sluit niet uit dat er vrouwen zijn die WEL meer willen werken maar het is dus GEEN algemeen probleem.quote:Ik zou graag iets veranderen (al is het vermoedelijk een utopie), namelijk: meer werken. Jij zou ook graag iets veranderen (al is ook dat vermoedelijk een utopie), namelijk: minder werken. Mijn punt is dat vrouwen - veel vaker dan mannen - in een wat ongelukkige positie terecht komen als ze kinderen krijgen, tenminste qua werk, omdat één en ander moeilijk te combineren is.
Nee, ik heb het niet over een zware last ik heb het erover dat er voor mannen net zo veel veranderd als voor vrouwen. In tegenstelling tot wat jij beweerd. Ik vind het jammer dat je keer op keer een ander discussie wil aangaan.quote:Jouw punt is dat mannen - veel vaker dan vrouwen - kostwinner zijn en dat ze daarmee een zware last op hun schouders torsen. Eigenlijk zijn we het dus eens![]()
Je hoort mij niet beweren dat mannen het zoveel beter hebben getroffen, ik zeg alleen dat mannen (en dat is ook begrijpelijk! En logisch!) minder hoeven in te leveren qua werk. Voor hen blijft het werk op de eerste plaats staan, voor vrouwen verschuift het naar het tweede plan. Dit is geen mening, het is ook geen oordeel, het is gewoon de realiteit.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee je draait nu de zaken om. JIJ bent begonnen met roepen dat er voor mannen niets veranderd en dat vrouwen alle lasten hebben. Ga nu jouw issues niet op mij projecteren. (...) Nee, ik heb het niet over een zware last ik heb het erover dat er voor mannen net zo veel veranderd als voor vrouwen. In tegenstelling tot wat jij beweerd. Ik vind het jammer dat je keer op keer een ander discussie wil aangaan.
Aan de ene kant geloof(de) ik dat onderzoek niet zo; aan de andere kant, als ik erover nadenk...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Het probleem alleen is dat je veronderstelling fout is. Vrouwen blijven niet thuis omdat werk en kinderen moeilijk te combineren is maar omdat ze sowieso liever parttime werken. Aldus het onderzoek.
Dus niks klassieke rolverdeling.
Kinderne van mij worden sowieso drammers.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:11 schreef conleche het volgende:
Men, wat zijn jullie langdradig, ga pmmen of zo, die herhaling van zetten leest allang niemand meer.
SHE, wil je nog kinderen? Kunnen ook drammers worden hoor!!
En bij sommiguh gaat dat nooit meer overrrrrrquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:32 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
weet je wat vooral kut is, dat die kinderen zo dom zijn. je moet ze alles vertellen en het maakt niet eens uit wat je verder zegt. echt dom
dat is ook wel een angst bij mijquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:34 schreef SHE het volgende:
[..]
En bij sommiguh gaat dat nooit meer overrrrrr![]()
![]()
![]()
!!!!!!111111111
En dat je dan later in het bejaardenhuis niet zit te hopen op bezoek maar heel hard hoopt dat hij niet langskomt omdat je je dan nooit meer kan vertonen op de breiclub.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:45 schreef Faithy het volgende:
[..]
dat is ook wel een angst bij mijdat ik echt ene domme tokkie voortbreng ofzo
Oh ik heb ook al gezegd waarom wel. En dat zijn argumenten waar je op wil schieten. Ik bedoel te zeggen dat de argumenten om ze niet te krijgen minstens net zo discutabel zijn. Niet dat het meewoog in mijn beslissing om ze te krijgen maar als iedereen geen kinderen meer zou krijgen dan hebben over 20 jaar een groot probleem. Dat is geen verplichting om ze wel te krijgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:33 schreef Faithy het volgende:
ik heb hier nu al 100 keer gezegd waarom ik geen kinderen wil, ik heb er vorig jaar zelfs nog een topic over geopend![]()
en daarbij is dat niet het onderwerp van DIT topic: dat is waarom je WEL kinderen zou nemen
anders open je een vervolgtopic op mijn topic van toen![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat je dan later in het bejaardenhuis niet zit te hopen op bezoek maar heel hard hoopt dat hij niet langskomt omdat je je dan nooit meer kan vertonen op de breiclub.
zie je... dan ga je toch wel 2 keer nadenken voor je er aan begintquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:34 schreef SHE het volgende:
[..]
En bij sommiguh gaat dat nooit meer overrrrrr![]()
![]()
![]()
!!!!!!111111111
Ben je oud, en alsof dat niet erg genoeg is moet je ook nog leren breien.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat je dan later in het bejaardenhuis niet zit te hopen op bezoek maar heel hard hoopt dat hij niet langskomt omdat je je dan nooit meer kan vertonen op de breiclub.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:50 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Je hoort mij niet beweren dat mannen het zoveel beter hebben getroffen,
quote:Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig.
<knip>
maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor
<knip>
Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing
<knip>
Mannen blijven gewoon carrière maken. De verandering is dus minder ingrijpend, en dus kunnen zij het zich veroorloven 'gevoelsmatig' voor kinderen te kiezen.
Omdat een baby leuker staat dan een handtasquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:25 schreef Faithy het volgende:
ja, waarom zou je nou eiks kinderen willen?
ontopic
kom 's met hippe argumentendan kijk ik of ik ze voor mezelf kan ontkrachten of bevestigen
beide zijn vind ik lelijkquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:58 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Omdat een baby leuker staat dan een handtas
SHE? Wil je me beloven dat geen van jullie zo'n vreselijk ik-stop-mijn-kind-op-mijn-rug-maar-als-ik-me-omdraai-slaat-het-hoofdje-er-een-seconde-later-nog-achteraan-ding dit aanschaffen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |