abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63202403
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef ShadyLane het volgende:
Eens met Swets, en dat zeg ik als vrouw. Alleen al het feit dat massa's vrouwen het risico van een twijfelachtige financiele toekomst vrijwillig nemen laat al zien dat 'huismoederen' kennelijk op andere fronten een behoorlijk aantrekkelijke optie is.
Nee, want zoals ik hierboven al uitlegde heeft die optie meer te maken met praktische noodzaak (namelijk: iemand moet beschikbaar zijn voor de kinderen) dan met aantrekkelijkheid. Het ligt nu eenmaal voor de hand dat moeders die taak in eerste instantie op zich nemen, dat is een biologisch gegeven, daar zijn we het allemaal wel zo'n beetje over eens. En zodra die moeders dat doen, komen ze terecht in de poel van parttime baantjes (lees hierboven) en hebben ze minder kans op een goede carrière en een goed salaris. Die twijfelachtige financiële toekomst is in zekere zin dus de consequentie van het moederschap. En dan is de stap om 'huismoeder' te worden inderdaad aantrekkelijker: je kunt beter thuis blijven en zélf voor je kinderen zorgen dan die taak uitbesteden terwijl je zelf een suf baantje hebt dat nauwelijks iets oplevert. Maar ideaal is het natuurlijk niet. Ideaal zou zijn dat moeders werk en kinderen echt goed kunnen combineren, zodat ze carrière kunnen maken en niet financieel afhankelijk hoeven zijn. Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
pi_63202479
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:25 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

/eensh

Maar ik hoop dat Swets niet meer op dat gezwtets ingaat, praten tegen een muur heeft nooit zin (behalve in Jeruzalem volgens velen dan).
Nou, dan ben ik toch wel benieuwd naar je argumenten
pi_63202575
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, want zoals ik hierboven al uitlegde heeft die optie meer te maken met praktische noodzaak (namelijk: iemand moet beschikbaar zijn voor de kinderen) dan met aantrekkelijkheid. Het ligt nu eenmaal voor de hand dat moeders die taak in eerste instantie op zich nemen, dat is een biologisch gegeven, daar zijn we het allemaal wel zo'n beetje over eens. En zodra die moeders dat doen, komen ze terecht in de poel van parttime baantjes (lees hierboven) en hebben ze minder kans op een goede carrière en een goed salaris. Die twijfelachtige financiële toekomst is in zekere zin dus de consequentie van het moederschap. En dan is de stap om 'huismoeder' te worden inderdaad aantrekkelijker: je kunt beter thuis blijven en zélf voor je kinderen zorgen dan die taak uitbesteden terwijl je zelf een suf baantje hebt dat nauwelijks iets oplevert. Maar ideaal is het natuurlijk niet. Ideaal zou zijn dat moeders werk en kinderen echt goed kunnen combineren, zodat ze carrière kunnen maken en niet financieel afhankelijk hoeven zijn. Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
Je had de link nog niet gelezen, begrijp ik?
Die van het artikel van afgelopen week waaruit blijkt dat een groot deel van de vrouwen sowieso parttime wil werken, zelfs als er geen kinderen zijn.

Lang niet alle vrouwen WILLEN carriere maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 november 2008 @ 21:31:54 #129
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63202601
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou, dan ben ik toch wel benieuwd naar je argumenten
Mijn argument is dat het verspilde moeite is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 21:32:02 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63202608
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef Nadine26 het volgende:
Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
Behalve voor mannen dan met hun spetterende functies, slaafse vrouwtjes en (alleen na de klok van 6 en in het weekend) in keurslijf passende kindjes.
pi_63202662
Aangezien vrouwen die niet met handen gebonden zijn door de aanwezigheid van kleine kindertjes al massaal parttime willen werken, en liefst minder dan ze nu doen, vermoed ik dat de drang van vrouwen MET kinderen om meer te werken helemaal zo groot niet is.
pi_63202892
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je had de link nog niet gelezen, begrijp ik?
Die van het artikel van afgelopen week waaruit blijkt dat een groot deel van de vrouwen sowieso parttime wil werken, zelfs als er geen kinderen zijn.

Lang niet alle vrouwen WILLEN carriere maken.
Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?
pi_63203070
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?
Nou, als je je hier niet prettig voelt: feel free om je te verwijderen

Anyway, dit is de uitslag van een onderzoek door het Sociaal en Cultureel Planbureau. Je zou je er ook eens in kunnen verdiepen, ipv als een idioot blijven roepen dat vrouwen het slechter hebben dan mannen omdat ze thuis moeten blijven en geen carriere kunnen maken.
pi_63203090
Mijn eigen mening is dat de Metro, de Rails, de breiclub en het onderzoek bevestigen wat ikzelf al jaren in mijn omgeving zie. Dan kan een Nadine26 nog zoveel stampij maken, ik ben vooralsnog niet overtuigd.
pi_63203182
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn eigen mening is dat de Metro, de Rails, de breiclub en het onderzoek bevestigen wat ikzelf al jaren in mijn omgeving zie. Dan kan een Nadine26 nog zoveel stampij maken, ik ben vooralsnog niet overtuigd.
En dat dus.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:56:34 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63203795
Luister, truttebolletjes en breisnorren..

Jullie hebben natuurlijk ook niet zo'n spannend leven als Nadine he?. Jullie schrijven geen zinderende teksten, die 1op 1 gejat zijn van een forum. Jullie drinken geen moeilijke cappesinoooo's met de buurtjes aan de grachtengordel, jullie verrijken je zompige brein niet met literaire hoogstandjes, jullie nippen geen interessante roseetjes in de stadstuin op een frisse lentemiddag, jullie zoeken geen boeiende levensinvulling...jullie fokken maar wat!

Beetje kinderen opvoeden, fulltime nog wel!
Dat jullie internet hebben kunnen vinden is ook mij een raadsel hoor!
pi_63203843
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik vind daar persoonlijk helemaal niks van. Als vrouwen minder willen werken dan moeten ze dat vooral doen. Een carrière is een keuze, en als je daar geen zin in hebt dan niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63203953
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Dat jullie internet hebben kunnen vinden is ook mij een raadsel hoor!
Whehehe
pi_63204026
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Nou, als je je hier niet prettig voelt: feel free om je te verwijderen
Je gooit het bijltje er nu al bij neer?
quote:
Anyway, dit is de uitslag van een onderzoek door het Sociaal en Cultureel Planbureau. Je zou je er ook eens in kunnen verdiepen, ipv als een idioot blijven roepen dat vrouwen het slechter hebben dan mannen omdat ze thuis moeten blijven en geen carriere kunnen maken.
Ik kan niet oordelen over mannen, maar ik geloof niet dat ik jaloers op ze hoef te zijn. En als ik voor mezelf mag spreken, heb ik het helemaal niet slecht. Ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf. Maar het kan altijd beter, en ja, ik buig diep en schaam me ontzettend (in dit gezelschap) maar ik zou best meer willen werken. Mea culpa! Vreselijk, een vrouw die meer wil werken! Dat doet me denken aan de verpleegster in het Christelijke ziekenhuis waar ik ooit lag, en die tegen mijn moeder zei: 'U moet iets aan dat kind doen, ze ligt de hele dag te lezen.' Alsof ik mezelf met injectienaalden lag te drogeren.

Zo wordt er door de meerderheid in dit topic kennelijk gedacht over vrouwen die graag willen werken. Dat mag, ik stoor me nergens aan, maar het is wel eigenaardig dat mijn opvatting op zoveel weerstand en verontwaardiging stuit. Ik zou bijna denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Wat is het punt? Waarom is het zo'n schande dat sommige vrouwen hun werk óók leuk en belangrijk vinden, naast de kinderen?
pi_63204162
Huh? Daar ging het toch helemaal niet om?
Wie meer wil werken moet dat vooral doen, ik heb niemand daar moeilijk over zien doen. Ikzelf zie dat zelfs liever dan weinig of niet werken, want ik heb teveel alleenstaande moeders in m'n omgeving die er na de scheiding nogal bekaaid vanaf zijn gekomen en nu ook niet echt meer een carriere van de grond krijgen.

Wijs mij svp de plekken waar mensen afkeurend hebben geschreven over vrouwen die meer willen werken.
pi_63204353
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Je gooit het bijltje er nu al bij neer?
[..]

Ik kan niet oordelen over mannen, maar ik geloof niet dat ik jaloers op ze hoef te zijn. En als ik voor mezelf mag spreken, heb ik het helemaal niet slecht. Ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf. Maar het kan altijd beter, en ja, ik buig diep en schaam me ontzettend (in dit gezelschap) maar ik zou best meer willen werken. Mea culpa! Vreselijk, een vrouw die meer wil werken! Dat doet me denken aan de verpleegster in het Christelijke ziekenhuis waar ik ooit lag, en die tegen mijn moeder zei: 'U moet iets aan dat kind doen, ze ligt de hele dag te lezen.' Alsof ik mezelf met injectienaalden lag te drogeren.

Zo wordt er door de meerderheid in dit topic kennelijk gedacht over vrouwen die graag willen werken. Dat mag, ik stoor me nergens aan, maar het is wel eigenaardig dat mijn opvatting op zoveel weerstand en verontwaardiging stuit. Ik zou bijna denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Wat is het punt? Waarom is het zo'n schande dat sommige vrouwen hun werk óók leuk en belangrijk vinden, naast de kinderen?
Lees jij dezelfde discussie als ik?
Niemand hier heeft problemen met vrouwen die hun werk leuk en belangrijk vinden. Jij lijkt echter wel problemen te hebben met vrouwen die liever thuis bij hun kinderen blijven in plaats van carrière maken. Dat moet dan allemaal maar aan 'de man' en 'de maatschappij' liggen want wee de vrouw die zelf kiest voor die rol.
Wat is jouw punt in godsnaam?
pi_63204437
Ik vind mijn werk ook heel leuk en qua werk zou ik het ook helemaal niet erg vinden om meer dan 3 dagen te werken. Alleen wil ik ook graag bij mijn kind(eren) zijn en studeer ik daarnaast ook nog. En dat vind ik op dit moment belangrijker. Maar misschien ga ik over een aantal jaar best wel weer meer uren draaien.

Mijn man daarentegen zou heel graag minder werken. En is dit ook van plan vanaf volgend jaar. Helaas is het zo dat er op zijn werk toch ook wat vreemd gekeken wordt naar een man die minder wil werken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63204601
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:04 schreef ShadyLane het volgende:
Huh? Daar ging het toch helemaal niet om?
Wie meer wil werken moet dat vooral doen, ik heb niemand daar moeilijk over zien doen. Ikzelf zie dat zelfs liever dan weinig of niet werken, want ik heb teveel alleenstaande moeders in m'n omgeving die er na de scheiding nogal bekaaid vanaf zijn gekomen en nu ook niet echt meer een carriere van de grond krijgen.

Wijs mij svp de plekken waar mensen afkeurend hebben geschreven over vrouwen die meer willen werken.
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?
  donderdag 13 november 2008 @ 22:15:30 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_63204644
nadine, ik zie ook niemand hier die een probleem heeft met vrouwen die wel fulltime werken hoor. wat er vooral gezegd wordt is dat het een keuze is of moet zijn.

en wat betreft je post hierboven, niemand noemt die artikelen om daarmee te zeggen dat iets anders slecht is
stormy waters...
sailin'
  donderdag 13 november 2008 @ 22:19:14 #145
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63204799
Wat iedereen doet moet 'ie zelf weten. Ik vind niks van vrouwen die fulltime willen werken. Ik vind wel wat van gezinnen waarin beide (lees: ik doel niet op alleenstaande ouders, iets van overmacht enzo) ouders fulltime willen werken. Want kinderen krijgen, ik passeer hier ongewenst kinderlozen even helemaal, is een keuze. En bij die keuze horen ook concessies vind ik. En 1 daarvan is dat tenminste 1 ouder een behoolijke tijd thuis aanwezig is bij die kinderen. (En blijkbaar zijn dat dus vaak de moeders, nou en?)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63204853
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Nadine26 het volgende:
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?
Aangeven dat iets een feit is is niet hetzelfde als het toejuichen. Je zou mij ook in een topic kunnen zien schrijven "40% van de Nederlandse volwassenen heeft overgewicht, echt waar, het is echt zo, echt" en dat betekent bepaald niet dat ik daar blij mee ben.

Ben ik dit echt aan het uitleggen? Doe je je bewust zo voor voor een of ander boek weer misschien?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 22:21:49 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63204918
quote:

[..]

Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek
Eh Sociaal Cultureel Planbureau. De metro is slechts de boodschapper.
quote:
waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen?
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen liever niet werken. Dan kan je wel stampvoeten dat vrouwen WEL ik herhaal WEL willen werken, maar dat is blijkbaar alleen in jouw beleving zo. Maar dat heeft toch niets met afkeuring te maken van vrouwen die WEL willen werken?
quote:
Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken?
Eh ja... dat is wat het onderzoek zegt. Wat wil je nou?
quote:
En mannen trouwens ook niet?
Daar staat niets over in het onderzoek.
quote:
Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is?
Blijkbaar. Ik geloof niet dat de motivatie er zo in detail bij gespecificeerd is.
quote:
Zoiets?
Zoiets wat
pi_63205078
quote:

[..]

Nou,, ik hou wel van een leuke discussie en daar mag het best wel fel aan toe gaan.
Ik krijg echter erg het idee dat met jou geen behoorlijk gesprek te voeren valt, omdat je veel te veel vast zit in je eigen gedachtenpatroontjes en niet (goed genoeg?) leest wat er door anderen gepost wordt.

Wat ik vind, is al veel eerder in deze reeks een paar maal gezegd, dus mij nog eens vragen naar mijn mening, geeft aan dat je niet goed gelezen hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 22:28:56 #149
163650 Greys
pi_63205269
Het zou op zich wel fijn zijn als voor deze discussie een nieuw topic geopend zou worden, zodat dit topic weer wat algemener over 'waarom kinderen' zou kunnen gaan.

Oh, en ik heb (nog) geen kinderen maar werk wel parttime. Omdat het kán, omdat mijn hondje geen 12 is geworden om hele dagen alleen te zitten en omdat ik dan lekker op die twee middagen Oprah kan kijken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63205476
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Lees jij dezelfde discussie als ik?
Niemand hier heeft problemen met vrouwen die hun werk leuk en belangrijk vinden. Jij lijkt echter wel problemen te hebben met vrouwen die liever thuis bij hun kinderen blijven in plaats van carrière maken. Dat moet dan allemaal maar aan 'de man' en 'de maatschappij' liggen want wee de vrouw die zelf kiest voor die rol.
Wat is jouw punt in godsnaam?
Dank voor deze bijdrage, want nu wordt mij veel duidelijk. Het pijnpunt waarop ik kennelijk heb geduwd, is dat van de thuiszittende moeder die ik iets zou verwijten. Ik verwijt niemand iets. Laat lekker thuis zitten! Echt, dat is mijn allerlaatste zorg, ik kan het begrijpen, ik zit ZELF nota bene grotendeels thuis, dus inderdaad: waar gaat dit over? En ja, dat thuiszitten van mij is een bewuste keuze. Ik wil graag bij de school staan als mijn kinderen naar buiten komen, ik wil mijn jongste dochter zelf naar de peuterspeelzaal brengen, ik wil betrokken zijn bij hun leven. Daarnaast doe ik een poging tot werken. Het voordeel is dat ik thuis werk, zodat er aardig wat ruimte overblijft, het nadeel is dat het altijd schipperen is. Mijn werk komt altijd op de tweede plaats, en dat is - denk ik - voor heel veel vrouwen het geval.

Hoewel ik me realiseer dat dit een consequentie is van het moederschap (en met die mededeling begon de hele discussie hier al op stoom te komen, want daarmee trapte ik mensen kennelijk al op de tenen), is het wel iets dat me bezighoudt. Het is toch een doodnormaal dilemma? Ik hoor mijn vriendinnen er zo vaak over: hoe kan ik het beter regelen, hoe krijg ik een goede balans tussen werk en kinderen, enzovoort? En ja, ik denk dat het dilemma voor een groot deel voortkomt uit de klassieke rolverdeling tussen man en vrouw, die nu eenmaal wil dat vrouwen thuisblijven. Ik veroordeel daarmee dus niemand, want als ik dat wel deed, veroordeelde ik ook mezelf. Ik doe het toch ook?

Soms kun je ook discussiëren in algemenere zin, dus zonder dat het direct heel persoonlijk wordt. Voor de lol, omdat het leuk is om te kijken of er een oplossing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')