abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63193818
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik denk dat de meeste dames in een goede functie éérst fulltime werkten en daarna partime zijn doorgegaan.
Nu je het zo zegt denk ik dat je grotendeels wel gelijk hebt, ja - eigenlijk nooit echt zo over nagedacht! Ik ken idd weinig mensen (mannen en vrouwen) die na een tijdje eruit te zijn geweest 'opeens' een goede/leuke part-time baan te pakken kregen.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63194071
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:35 schreef Greys het volgende:
- mijn meneer wil nog niet erg, maar neigt wel naar 'ja' lately. Moet/mag ik hem pushen tot een spoedige beslissing ivm mijn leeftijd?
'Hij neigt naar" klinkt al heel hoopvol!
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:01 schreef Nadine26 het volgende:
Daarom ook die prenatale test die vrouwen van rond de 35 gewoon wordt aangeraden aangeboden door de huisarts
Sorry, stokpaardje.
Een arts mag testen slechts aanbieden, niet aanraden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 13 november 2008 @ 16:22:00 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63194148
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:11 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt denk ik dat je grotendeels wel gelijk hebt, ja - eigenlijk nooit echt zo over nagedacht! Ik ken idd weinig mensen (mannen en vrouwen) die na een tijdje eruit te zijn geweest 'opeens' een goede/leuke part-time baan te pakken kregen.
En ik heb mijn "eisen"echt enorm bijgesteld. Maar zelfs voor een functie onder mijn niveau ben ik vaak niet flexibel genoeg. Of ik moet bejaarden gaan wassen. Dat kan gister nog wel. Misschien dat ik dat doe als ik over 3 maanden nog niet werk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63194538
Ik heb gewoon een HBO functie, op part-time basis. Nu werk ik wel in de hulpverlening, dus daar is het allemaal wel gemakkelijker wellicht.

Maar tot twee jaar geleden heb ik altijd in de financiële dienstverlening gewerkt en ook daar kon ik 'gewoon' doorgroeien. Mijn part-time werken was geen bezwaar voor een management- of beleidsfunctie.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63194669
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:19 schreef Moonah het volgende:
Sorry, stokpaardje.
Een arts mag testen slechts aanbieden, niet aanraden.
Ja, dat is waar: het was ook meer een aanbod dan een advies, geheel vrijblijvend. Als iemand dat zou moeten weten, ben ik het wel. Na de slechte uitslag schoten alle artsen en verplegers in de 'Wij adviseren niet'-houding, en dat vond ik toen heel moeilijk. Het is een situatie waarin je alles over hebt voor een beetje menselijk advies, maar je krijgt het niet. You're on your own. Dat is ook belangrijk om te weten, eigenlijk. Het is geen onwil van het ziekenhuis, het is gewoon de regel: NOOIT adviseren. Terecht, het gaat om leven en dood, daar mogen zij zich niet in mengen.
pi_63194709
Ik zit in de commerciele sector en heb een leuke partime baan weten te bemachtigen. Ik zou zelfs nog diverse kanten opkunnen binne het bedrijf (Heb dan ook een redelijk uitgebreide cv).
Ik vind het prima zo; zou nog wel van 2 naar 3 dagen willen eventueel, maar meer echt niet.
En andersom zou vriendlief graag een papadag willen; wat ook waarschijnlijk wel te regelen is. Het enige wat hij bijv gisteren ook miste toen ik even de deur uit was voor een boodschap; hij wil ook borsten
Ik zou het liefst ook nog wel wat vanuit huis beginnen; maar dan moet ik het ook wel goed geregeld hebben zodat ik er niet teveel tijd in ga steken of dat het teveel gaat kosten ipv opleveren. Ik ben best ambitieus van mezelf; maar ik zou het moederschap niet willen missen.
En Amber heeft een uitstekende papa die ook goed kan zorgen; zelfs wel de rollen om zou willen draaien, en dat ook wel zou kunnen, alleen als we allebei thuis zijn heb ik wel nog altijd de meeste zorg mede ook doordat ambertje nog aan de borst drinkt maar ook omdat ik mama ben (multitasken).

Ik had ooit het hoofdinkomen, maar ben partime gaan werken nadat ik afgekeurd ben geweest (en deels nog ben).

Ik ben iig heel blij met m'n baan; lekker in de buurt, leuke werkplek en partime. Officieel beneden m'n niveau, maar ik verveel me er zeker niet, juist niet!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 16:54:00 #107
163650 Greys
pi_63195110
quote:

[..]

Neeh, 35 is niet oud! Ik denk dat artsen/verloskundigen er niet gek meer van opkijken; heel veel vrouwen krijgen tegenwoordig rond die leeftijd een eerste kind. Je kunt de gezondheid van de baby - maar dat weet je vast wel - laten testen m.b.v. een vlokkentest of vruchtwaterpunctie; als ik me niet vergis heb je daar vanaf een bepaalde leeftijd (35? 37?) zelfs 'recht' op, en daaruit kun je concluderen dat er op die leeftijd dus gegronde redenen zijn om prenataal onderzoek te doen. Ik heb het zelf ook gedaan, één keer, en verdomd: het was mis. Heel triest, maar ik had toen in elk geval de 'keuze'. Dat moet je natuurlijk voor jezelf afwegen: wil je dat, kun je het aan, en vooral: kun je in het slechtste geval leven met de consequentie? Ook dat zijn weer dingen die je eigenlijk van tevoren niet goed kunt inschatten, de theorie is anders dan de praktijk, maar het is wel goed om erover na te denken.
[..]

Ja, lijkt me wel. De statistieken spreken boekdelen: na een bepaalde leeftijd wordt de kans op afwijkingen enorm veel groter. Daarom ook die prenatale test die vrouwen van rond de 35 gewoon wordt aangeraden door de huisarts (zo ging het tenminste bij mij): je loopt meer risico. Langer wachten is, als je tenminste toch al voelt dat het er een keer van gaat komen, niet heel slim. Plus dat je misschien ooit nog een tweede kind wilt.
Dank voor je uitgebreide antwoorden
Ik heb de meneer expres even een tijdje met rust gelaten qua onderwerp - zelfs zijn ouders liepen er op een gegeven moment alleen nog maar op te hameren - maar ik ga het toch weer eens aansnijden. Ook omdat hij begin dit jaar zijn vader heeft beloofd voor het einde van dit jaar een beslissing te nemen. En dat einde nadert al aardig natuurlijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 16:56:01 #108
163650 Greys
pi_63195171
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

'Hij neigt naar" klinkt al heel hoopvol!
[..]
Ja he!? Vooral omdat hij het normaal niet eens over namen wil hèbben, maar het nu zowaar in 1 keer eens was met een naam die ik 'zomaar' ( ) noemde. En zie mijn post hierboven, hij had beloofd voor het einde van het jaar de knoop door te hakken. Spannend! Vooral in combinatie met mijn eigen twijfels! Maar ik denk dat die vooral gevoed worden door die van hem...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 november 2008 @ 17:13:18 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63195617
Ik heb hier wel een TVP verdiend dacht ik...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63196573
Ik heb wel geluk gehad, denk ik.
Ik heb een HBO functie (ik werk 28 uur) en leuk uitdagend werk.
Sterker nog; ik heb promotie gekregen en krijg zat kansen om me te ontwikkelen.
Ik hoef het maar te vragen bij wijze van spreken.

Nu heb ik wel mijn manager mee en dat is ook wel eens anders geweest. Je moet kansen pakken maar ook krijgen natuurlijk.
pi_63196635
Oh, en kwestie van tijd lees ik;

Greys en SHE in Z&G

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 13-11-2008 20:27:51 (typefout) ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 18:01:37 #112
163650 Greys
pi_63196773
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:55 schreef lily het volgende:
Oh, en kwestie van tijd lees ik;

Greys en SHE is Z&G

Dat zal me een klapper geven!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63197691
Ik heb het nu al een paar keer voorbij zien komen en nu moet ik het weten: wat is Z&G?
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 13 november 2008 @ 18:51:55 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63197847
Zwangerschap en Geboorte

Hihi, ik typte zwabberschap
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63197916
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Zwangerschap en Geboorte

Ok.
  donderdag 13 november 2008 @ 18:56:18 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_63197950
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Zwangerschap en Geboorte

Dat is alleen de laatste paar dagen Tijdens de nesteldrang
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 19:55:53 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63199401
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:59 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Polariseren?! Tjonge, dat had ik niet achter mezelf gezocht. Maar nee, mijn 'insteek' is in dit geval gewoon mijn eigen leven en de ideeën die ik daarover heb.
Uhuh zei je in je vorige topics ook. Vergeef me dat ik je niet zo serieus neem.
quote:
Ik stel me daar niet zoveel bij voor, behalve dan die broodtrommel. Wat wil je zeggen? Dat ik me moet identificeren met mensen die me vreemd zijn? Ik kan er wel begrip voor hebben, zoals ik al eerder zei, en mededogen. Maar daar houdt het verder wel mee op.
Dus volgens jou gaan alle mannen elke dag lekker uitdagend werk doen en aan zelfontplooiing werken
quote:
I'm afraid so.
[..]

Op het tranentrekkende broodtrommelverhaal en de daaruit voortvloeiende conclusie dat mannen heel zielig zijn.
Eh nee, JIJ beweert dat alle mannen een prachtig leven hebben ondanks kinderen en er niets voor hun veranderd en ze lekker elke dag uitdagend werk gaan verrichten. Ik zeg daarop dat je een verkeerd beeld heb van 95% van de werkende mannen. Of denk je dat al die kantoortuinen die je langs de rijksweg ziet als je op weg ben naar de geitjes vol zitten met carriere tijgers?

IK heb nergens beweerd dat mannen zielig zijn. JIJ beweerd dat vrouwen zielig zijn en dat mannen een fan tas tisch leven hebben.
quote:
Je hebt je me verkeerd begrepen: ik zeg niet dat je de deur uit moet om jezelf te ontplooien of om tot nieuwe inzichten te komen, ik bedoel gewoon dat thuis zitten in de zin van 'thee & geitjes' niet zo ontzettend inspirerend is. Dat is, zeg maar, een beetje beperkend op den duur. Kleine kinderen zijn geweldig, maar na een lange dag communiceren in peutertaal heb ik altijd wel behoefte aan een normaal gesprek. Dat bedoel ik meer.
En daarop zeg ik dat het idee dat jij hebt bij mannen die lekker gaan werken iets te rooskleurig is. Of je hoogtepunt van de week moet ook bestaan uit een euro krijgen op vrijdag om een broodje kroket te scoren in de bedrijfskantine.

Kom nou toch op zeg, alsof huismoederen zoveel erger is dan de dagtaak van de gemiddelde kantoortrut
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 19:58:39 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63199464
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
Nadine en Swets, get a room!
Want Is de discussie omtrent wie thuisblijft en wie de meeste zorgtaken op zich neemt geen reden voor wel of niet een kind?
  donderdag 13 november 2008 @ 20:20:40 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63200110
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want Is de discussie omtrent wie thuisblijft en wie de meeste zorgtaken op zich neemt geen reden voor wel of niet een kind?
Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat jullie een kamertje op moeten zoeken om tegen elkaar te gaan zitten zagen en zeuren.
Leuk hoor, die discussie, maar in elke uitgeplozen quote post moet toch minstens 1 sneer naar de ander toe zitten.
Doe even lekker volwassen en laat dat gewoon achterwege.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 20:22:53 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63200175
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat jullie een kamertje op moeten zoeken om tegen elkaar te gaan zitten zagen en zeuren.
Het is gewoon een discussie. Maar hee als je liever 3 pagina's lang gezever wil lezen over de (on) mogelijkheid van het vinden van een part-time baan, dan is dat passender in dit topic. Ondanks dat de titel toch anders doet vermoeden.
quote:
Leuk hoor, die discussie, maar in elke uitgeplozen quote post moet toch minstens 1 sneer naar de ander toe zitten.
Doe even lekker volwassen en laat dat gewoon achterwege.
Nou... wijs hem eens aan in MIJN laatste post.
  donderdag 13 november 2008 @ 20:41:46 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63200697
Ja, ga even op je laatste post wijzen terwijl ik die opmerking uren geleden maakte naar aanleiding van posts die daarvoor gemaakt zijn.
Ik heb het niet over de discussie die je voert, ik heb het over 'jij met je flutromannetjes' en andere bijzaken.
pi_63200893
quote:

[..]

Neeh, 35 is niet oud!
Jawel. En dat onderschrijf je zelf door onderstaande....
quote:
Je kunt de gezondheid van de baby - maar dat weet je vast wel - laten testen m.b.v. een vlokkentest of vruchtwaterpunctie; als ik me niet vergis heb je daar vanaf een bepaalde leeftijd (35? 37?) zelfs 'recht' op, en daaruit kun je concluderen dat er op die leeftijd dus gegronde redenen zijn om prenataal onderzoek te doen.
De statistieken spreken boekdelen: na een bepaalde leeftijd wordt de kans op afwijkingen enorm veel groter. Daarom ook die prenatale test die vrouwen van rond de 35 gewoon wordt aangeraden door de huisarts (zo ging het tenminste bij mij): je loopt meer risico. Langer wachten is, als je tenminste toch al voelt dat het er een keer van gaat komen, niet heel slim. Plus dat je misschien ooit nog een tweede kind wilt.
Juist doordat zoveel vrouwen tegenwoordig op zeer late leeftijd moeder worden, hebben ook steeds meer kinderen afwijkingen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63200960
Eens met Swets, en dat zeg ik als vrouw. Alleen al het feit dat massa's vrouwen het risico van een twijfelachtige financiele toekomst vrijwillig nemen laat al zien dat 'huismoederen' kennelijk op andere fronten een behoorlijk aantrekkelijke optie is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 21:15:11 #124
163650 Greys
pi_63201806
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jawel. En dat onderschrijf je zelf door onderstaande....
[..]

Juist doordat zoveel vrouwen tegenwoordig op zeer late leeftijd moeder worden, hebben ook steeds meer kinderen afwijkingen.
* Greys toch maar even weer haar vent gaat pushen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 november 2008 @ 21:25:59 #125
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63202339
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef ShadyLane het volgende:
Eens met Swets, en dat zeg ik als vrouw. Alleen al het feit dat massa's vrouwen het risico van een twijfelachtige financiele toekomst vrijwillig nemen laat al zien dat 'huismoederen' kennelijk op andere fronten een behoorlijk aantrekkelijke optie is.
/eensh

Maar ik hoop dat Swets niet meer op dat gezwtets ingaat, praten tegen een muur heeft nooit zin (behalve in Jeruzalem volgens velen dan).
pi_63202403
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef ShadyLane het volgende:
Nee, want zoals ik hierboven al uitlegde heeft die optie meer te maken met praktische noodzaak (namelijk: iemand moet beschikbaar zijn voor de kinderen) dan met aantrekkelijkheid. Het ligt nu eenmaal voor de hand dat moeders die taak in eerste instantie op zich nemen, dat is een biologisch gegeven, daar zijn we het allemaal wel zo'n beetje over eens. En zodra die moeders dat doen, komen ze terecht in de poel van parttime baantjes (lees hierboven) en hebben ze minder kans op een goede carrière en een goed salaris. Die twijfelachtige financiële toekomst is in zekere zin dus de consequentie van het moederschap. En dan is de stap om 'huismoeder' te worden inderdaad aantrekkelijker: je kunt beter thuis blijven en zélf voor je kinderen zorgen dan die taak uitbesteden terwijl je zelf een suf baantje hebt dat nauwelijks iets oplevert. Maar ideaal is het natuurlijk niet. Ideaal zou zijn dat moeders werk en kinderen echt goed kunnen combineren, zodat ze carrière kunnen maken en niet financieel afhankelijk hoeven zijn. Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
pi_63202479
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:25 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

/eensh

Maar ik hoop dat Swets niet meer op dat gezwtets ingaat, praten tegen een muur heeft nooit zin (behalve in Jeruzalem volgens velen dan).
Nou, dan ben ik toch wel benieuwd naar je argumenten
pi_63202575
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, want zoals ik hierboven al uitlegde heeft die optie meer te maken met praktische noodzaak (namelijk: iemand moet beschikbaar zijn voor de kinderen) dan met aantrekkelijkheid. Het ligt nu eenmaal voor de hand dat moeders die taak in eerste instantie op zich nemen, dat is een biologisch gegeven, daar zijn we het allemaal wel zo'n beetje over eens. En zodra die moeders dat doen, komen ze terecht in de poel van parttime baantjes (lees hierboven) en hebben ze minder kans op een goede carrière en een goed salaris. Die twijfelachtige financiële toekomst is in zekere zin dus de consequentie van het moederschap. En dan is de stap om 'huismoeder' te worden inderdaad aantrekkelijker: je kunt beter thuis blijven en zélf voor je kinderen zorgen dan die taak uitbesteden terwijl je zelf een suf baantje hebt dat nauwelijks iets oplevert. Maar ideaal is het natuurlijk niet. Ideaal zou zijn dat moeders werk en kinderen echt goed kunnen combineren, zodat ze carrière kunnen maken en niet financieel afhankelijk hoeven zijn. Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
Je had de link nog niet gelezen, begrijp ik?
Die van het artikel van afgelopen week waaruit blijkt dat een groot deel van de vrouwen sowieso parttime wil werken, zelfs als er geen kinderen zijn.

Lang niet alle vrouwen WILLEN carriere maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 november 2008 @ 21:31:54 #129
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63202601
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou, dan ben ik toch wel benieuwd naar je argumenten
Mijn argument is dat het verspilde moeite is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 21:32:02 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63202608
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef Nadine26 het volgende:
Maar ja, zo ideaal is het in de echte wereld jammergenoeg zelden...
Behalve voor mannen dan met hun spetterende functies, slaafse vrouwtjes en (alleen na de klok van 6 en in het weekend) in keurslijf passende kindjes.
pi_63202662
Aangezien vrouwen die niet met handen gebonden zijn door de aanwezigheid van kleine kindertjes al massaal parttime willen werken, en liefst minder dan ze nu doen, vermoed ik dat de drang van vrouwen MET kinderen om meer te werken helemaal zo groot niet is.
pi_63202892
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je had de link nog niet gelezen, begrijp ik?
Die van het artikel van afgelopen week waaruit blijkt dat een groot deel van de vrouwen sowieso parttime wil werken, zelfs als er geen kinderen zijn.

Lang niet alle vrouwen WILLEN carriere maken.
Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?
pi_63203070
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja? En dat vind jij heel begrijpelijk en fijn, begrijp ik? Omdat de Rails en de Metro of hoe die blaadjes heten het zeggen, is de discussie afgesloten? Nu IS het zo? Heb je verder nog een eigen mening? Sorry, maar ik begin me af te vragen waar ik hier beland ben - de breiclub?
Nou, als je je hier niet prettig voelt: feel free om je te verwijderen

Anyway, dit is de uitslag van een onderzoek door het Sociaal en Cultureel Planbureau. Je zou je er ook eens in kunnen verdiepen, ipv als een idioot blijven roepen dat vrouwen het slechter hebben dan mannen omdat ze thuis moeten blijven en geen carriere kunnen maken.
pi_63203090
Mijn eigen mening is dat de Metro, de Rails, de breiclub en het onderzoek bevestigen wat ikzelf al jaren in mijn omgeving zie. Dan kan een Nadine26 nog zoveel stampij maken, ik ben vooralsnog niet overtuigd.
pi_63203182
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn eigen mening is dat de Metro, de Rails, de breiclub en het onderzoek bevestigen wat ikzelf al jaren in mijn omgeving zie. Dan kan een Nadine26 nog zoveel stampij maken, ik ben vooralsnog niet overtuigd.
En dat dus.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:56:34 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63203795
Luister, truttebolletjes en breisnorren..

Jullie hebben natuurlijk ook niet zo'n spannend leven als Nadine he?. Jullie schrijven geen zinderende teksten, die 1op 1 gejat zijn van een forum. Jullie drinken geen moeilijke cappesinoooo's met de buurtjes aan de grachtengordel, jullie verrijken je zompige brein niet met literaire hoogstandjes, jullie nippen geen interessante roseetjes in de stadstuin op een frisse lentemiddag, jullie zoeken geen boeiende levensinvulling...jullie fokken maar wat!

Beetje kinderen opvoeden, fulltime nog wel!
Dat jullie internet hebben kunnen vinden is ook mij een raadsel hoor!
pi_63203843
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik vind daar persoonlijk helemaal niks van. Als vrouwen minder willen werken dan moeten ze dat vooral doen. Een carrière is een keuze, en als je daar geen zin in hebt dan niet.
pi_63203953
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Dat jullie internet hebben kunnen vinden is ook mij een raadsel hoor!
Whehehe
pi_63204026
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Nou, als je je hier niet prettig voelt: feel free om je te verwijderen
Je gooit het bijltje er nu al bij neer?
quote:
Anyway, dit is de uitslag van een onderzoek door het Sociaal en Cultureel Planbureau. Je zou je er ook eens in kunnen verdiepen, ipv als een idioot blijven roepen dat vrouwen het slechter hebben dan mannen omdat ze thuis moeten blijven en geen carriere kunnen maken.
Ik kan niet oordelen over mannen, maar ik geloof niet dat ik jaloers op ze hoef te zijn. En als ik voor mezelf mag spreken, heb ik het helemaal niet slecht. Ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf. Maar het kan altijd beter, en ja, ik buig diep en schaam me ontzettend (in dit gezelschap) maar ik zou best meer willen werken. Mea culpa! Vreselijk, een vrouw die meer wil werken! Dat doet me denken aan de verpleegster in het Christelijke ziekenhuis waar ik ooit lag, en die tegen mijn moeder zei: 'U moet iets aan dat kind doen, ze ligt de hele dag te lezen.' Alsof ik mezelf met injectienaalden lag te drogeren.

Zo wordt er door de meerderheid in dit topic kennelijk gedacht over vrouwen die graag willen werken. Dat mag, ik stoor me nergens aan, maar het is wel eigenaardig dat mijn opvatting op zoveel weerstand en verontwaardiging stuit. Ik zou bijna denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Wat is het punt? Waarom is het zo'n schande dat sommige vrouwen hun werk óók leuk en belangrijk vinden, naast de kinderen?
pi_63204162
Huh? Daar ging het toch helemaal niet om?
Wie meer wil werken moet dat vooral doen, ik heb niemand daar moeilijk over zien doen. Ikzelf zie dat zelfs liever dan weinig of niet werken, want ik heb teveel alleenstaande moeders in m'n omgeving die er na de scheiding nogal bekaaid vanaf zijn gekomen en nu ook niet echt meer een carriere van de grond krijgen.

Wijs mij svp de plekken waar mensen afkeurend hebben geschreven over vrouwen die meer willen werken.
pi_63204353
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Je gooit het bijltje er nu al bij neer?
[..]

Ik kan niet oordelen over mannen, maar ik geloof niet dat ik jaloers op ze hoef te zijn. En als ik voor mezelf mag spreken, heb ik het helemaal niet slecht. Ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf. Maar het kan altijd beter, en ja, ik buig diep en schaam me ontzettend (in dit gezelschap) maar ik zou best meer willen werken. Mea culpa! Vreselijk, een vrouw die meer wil werken! Dat doet me denken aan de verpleegster in het Christelijke ziekenhuis waar ik ooit lag, en die tegen mijn moeder zei: 'U moet iets aan dat kind doen, ze ligt de hele dag te lezen.' Alsof ik mezelf met injectienaalden lag te drogeren.

Zo wordt er door de meerderheid in dit topic kennelijk gedacht over vrouwen die graag willen werken. Dat mag, ik stoor me nergens aan, maar het is wel eigenaardig dat mijn opvatting op zoveel weerstand en verontwaardiging stuit. Ik zou bijna denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Wat is het punt? Waarom is het zo'n schande dat sommige vrouwen hun werk óók leuk en belangrijk vinden, naast de kinderen?
Lees jij dezelfde discussie als ik?
Niemand hier heeft problemen met vrouwen die hun werk leuk en belangrijk vinden. Jij lijkt echter wel problemen te hebben met vrouwen die liever thuis bij hun kinderen blijven in plaats van carrière maken. Dat moet dan allemaal maar aan 'de man' en 'de maatschappij' liggen want wee de vrouw die zelf kiest voor die rol.
Wat is jouw punt in godsnaam?
pi_63204437
Ik vind mijn werk ook heel leuk en qua werk zou ik het ook helemaal niet erg vinden om meer dan 3 dagen te werken. Alleen wil ik ook graag bij mijn kind(eren) zijn en studeer ik daarnaast ook nog. En dat vind ik op dit moment belangrijker. Maar misschien ga ik over een aantal jaar best wel weer meer uren draaien.

Mijn man daarentegen zou heel graag minder werken. En is dit ook van plan vanaf volgend jaar. Helaas is het zo dat er op zijn werk toch ook wat vreemd gekeken wordt naar een man die minder wil werken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63204601
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:04 schreef ShadyLane het volgende:
Huh? Daar ging het toch helemaal niet om?
Wie meer wil werken moet dat vooral doen, ik heb niemand daar moeilijk over zien doen. Ikzelf zie dat zelfs liever dan weinig of niet werken, want ik heb teveel alleenstaande moeders in m'n omgeving die er na de scheiding nogal bekaaid vanaf zijn gekomen en nu ook niet echt meer een carriere van de grond krijgen.

Wijs mij svp de plekken waar mensen afkeurend hebben geschreven over vrouwen die meer willen werken.
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?
  donderdag 13 november 2008 @ 22:15:30 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_63204644
nadine, ik zie ook niemand hier die een probleem heeft met vrouwen die wel fulltime werken hoor. wat er vooral gezegd wordt is dat het een keuze is of moet zijn.

en wat betreft je post hierboven, niemand noemt die artikelen om daarmee te zeggen dat iets anders slecht is
stormy waters...
sailin'
  donderdag 13 november 2008 @ 22:19:14 #145
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63204799
Wat iedereen doet moet 'ie zelf weten. Ik vind niks van vrouwen die fulltime willen werken. Ik vind wel wat van gezinnen waarin beide (lees: ik doel niet op alleenstaande ouders, iets van overmacht enzo) ouders fulltime willen werken. Want kinderen krijgen, ik passeer hier ongewenst kinderlozen even helemaal, is een keuze. En bij die keuze horen ook concessies vind ik. En 1 daarvan is dat tenminste 1 ouder een behoolijke tijd thuis aanwezig is bij die kinderen. (En blijkbaar zijn dat dus vaak de moeders, nou en?)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63204853
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Nadine26 het volgende:
Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen? Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken? En mannen trouwens ook niet? Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is? Zoiets?
Aangeven dat iets een feit is is niet hetzelfde als het toejuichen. Je zou mij ook in een topic kunnen zien schrijven "40% van de Nederlandse volwassenen heeft overgewicht, echt waar, het is echt zo, echt" en dat betekent bepaald niet dat ik daar blij mee ben.

Ben ik dit echt aan het uitleggen? Doe je je bewust zo voor voor een of ander boek weer misschien?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 22:21:49 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63204918
quote:

[..]

Wat dacht je van het voortdurende gehamer op de uitkomst van het Metro-onderzoek
Eh Sociaal Cultureel Planbureau. De metro is slechts de boodschapper.
quote:
waarmee iedereen hier tevreden schijnt in te stemmen?
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen liever niet werken. Dan kan je wel stampvoeten dat vrouwen WEL ik herhaal WEL willen werken, maar dat is blijkbaar alleen in jouw beleving zo. Maar dat heeft toch niets met afkeuring te maken van vrouwen die WEL willen werken?
quote:
Met als doel om mij duidelijk te maken dat vrouwen NIET willen werken?
Eh ja... dat is wat het onderzoek zegt. Wat wil je nou?
quote:
En mannen trouwens ook niet?
Daar staat niets over in het onderzoek.
quote:
Zelfs als ze géén kinderen hebben? Gewoon sowieso liever niet, omdat geitjes kijken veel leuker is?
Blijkbaar. Ik geloof niet dat de motivatie er zo in detail bij gespecificeerd is.
quote:
Zoiets?
Zoiets wat
pi_63205078
quote:

[..]

Nou,, ik hou wel van een leuke discussie en daar mag het best wel fel aan toe gaan.
Ik krijg echter erg het idee dat met jou geen behoorlijk gesprek te voeren valt, omdat je veel te veel vast zit in je eigen gedachtenpatroontjes en niet (goed genoeg?) leest wat er door anderen gepost wordt.

Wat ik vind, is al veel eerder in deze reeks een paar maal gezegd, dus mij nog eens vragen naar mijn mening, geeft aan dat je niet goed gelezen hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 22:28:56 #149
163650 Greys
pi_63205269
Het zou op zich wel fijn zijn als voor deze discussie een nieuw topic geopend zou worden, zodat dit topic weer wat algemener over 'waarom kinderen' zou kunnen gaan.

Oh, en ik heb (nog) geen kinderen maar werk wel parttime. Omdat het kán, omdat mijn hondje geen 12 is geworden om hele dagen alleen te zitten en omdat ik dan lekker op die twee middagen Oprah kan kijken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63205476
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Lees jij dezelfde discussie als ik?
Niemand hier heeft problemen met vrouwen die hun werk leuk en belangrijk vinden. Jij lijkt echter wel problemen te hebben met vrouwen die liever thuis bij hun kinderen blijven in plaats van carrière maken. Dat moet dan allemaal maar aan 'de man' en 'de maatschappij' liggen want wee de vrouw die zelf kiest voor die rol.
Wat is jouw punt in godsnaam?
Dank voor deze bijdrage, want nu wordt mij veel duidelijk. Het pijnpunt waarop ik kennelijk heb geduwd, is dat van de thuiszittende moeder die ik iets zou verwijten. Ik verwijt niemand iets. Laat lekker thuis zitten! Echt, dat is mijn allerlaatste zorg, ik kan het begrijpen, ik zit ZELF nota bene grotendeels thuis, dus inderdaad: waar gaat dit over? En ja, dat thuiszitten van mij is een bewuste keuze. Ik wil graag bij de school staan als mijn kinderen naar buiten komen, ik wil mijn jongste dochter zelf naar de peuterspeelzaal brengen, ik wil betrokken zijn bij hun leven. Daarnaast doe ik een poging tot werken. Het voordeel is dat ik thuis werk, zodat er aardig wat ruimte overblijft, het nadeel is dat het altijd schipperen is. Mijn werk komt altijd op de tweede plaats, en dat is - denk ik - voor heel veel vrouwen het geval.

Hoewel ik me realiseer dat dit een consequentie is van het moederschap (en met die mededeling begon de hele discussie hier al op stoom te komen, want daarmee trapte ik mensen kennelijk al op de tenen), is het wel iets dat me bezighoudt. Het is toch een doodnormaal dilemma? Ik hoor mijn vriendinnen er zo vaak over: hoe kan ik het beter regelen, hoe krijg ik een goede balans tussen werk en kinderen, enzovoort? En ja, ik denk dat het dilemma voor een groot deel voortkomt uit de klassieke rolverdeling tussen man en vrouw, die nu eenmaal wil dat vrouwen thuisblijven. Ik veroordeel daarmee dus niemand, want als ik dat wel deed, veroordeelde ik ook mezelf. Ik doe het toch ook?

Soms kun je ook discussiëren in algemenere zin, dus zonder dat het direct heel persoonlijk wordt. Voor de lol, omdat het leuk is om te kijken of er een oplossing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')