abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 22:37:25 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63205687
Het probleem alleen is dat je veronderstelling fout is. Vrouwen blijven niet thuis omdat werk en kinderen moeilijk te combineren is maar omdat ze sowieso liever parttime werken. Aldus het onderzoek.

Dus niks klassieke rolverdeling.
pi_63206009
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Het probleem alleen is dat je veronderstelling fout is. Vrouwen blijven niet thuis omdat werk en kinderen moeilijk te combineren is maar omdat ze sowieso liever parttime werken. Aldus het onderzoek.

Dus niks klassieke rolverdeling.
Is goed, joh. Ik ben de enige moeder op Nederlandse bodem die graag meer wil werken. Het wachten is op het telefoontje van het 8-uur Journaal
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 22:47:17 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63206089
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:45 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Is goed, joh. Ik ben de enige moeder op Nederlandse bodem die graag wil blijven werken. Het wachten is op het telefoontje van het 8-uur Journaal
Tja, wat wil je nu zeggen? Slechts een procent of 7 van de vrouwen zou liever meer werken. Dat dat niet met jouw beleving overeen komt kan. Maar dat doet niets af aan die feiten.

Het is me nog steeds onduidelijk wat nu je punt is hoor.
quote:
Zelfs vrouwen die helemaal geen kinderen hebben, werken vaak geen 35 uur in de week.

Keuze

Vrouwen kiezen er gewoon voor om minder te werken dan de volledige werkweek. Ze willen het huis op orde houden en tijd hebben voor zichzelf, kinderen, hobby's en sociaal leven overhouden.

Dat ze die keuze kunnen maken, ervaren ze wel als luxe.

[ Bericht 9% gewijzigd door Swetsenegger op 13-11-2008 22:53:46 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 22:57:44 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63206542
Maar het mag duidelijk zijn dat een carrière geen reden is VOOR kinderen
pi_63206994
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, wat wil je nu zeggen? Slechts een procent of 7 van de vrouwen zou liever meer werken. Dat dat niet met jouw beleving overeen komt kan. Maar dat doet niets af aan die feiten.

Het is me nog steeds onduidelijk wat nu je punt is hoor.
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, en dat je best weet wat mijn punt is. Je hebt alleen niet zo'n zin om dat toe te geven. Maar heus, de pijn over dat dagboek slijt vanzelf. Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.

Voor zo ver ik er zicht op heb, ben je vader van 3 kinderen en werk je hard. Dat ligt gevoelig. Je zou liever minder werken, net als je vrouw. (Pin me hier niet op vast; dit is wat ik denk). Dat kan ik me allemaal levendig inbeelden, je bent de enige niet die er zo over denkt. Maar ik heb wel het idee dat je nogal gebukt gaat onder de huidige situatie. Je maakt steeds een punt van '90% van de Nederlandse bevolking', maar wie zijn dat dan? Wat heb jij met die 90% te maken? Wil je daarmee uitleggen dat jij, als man, een heel zwaar leven hebt, of is het de bedoeling dat ik, als vrouw, me realiseer hoe fantastisch ik het getroffen heb? Het lijkt me allebei niet to the point. Het gaat erom hoe wij het zelf ervaren. Of we gelukkig zijn met de huidige toestand, of we dingen zouden willen veranderen, enzovoort.

Ik zou graag iets veranderen (al is het vermoedelijk een utopie), namelijk: meer werken. Jij zou ook graag iets veranderen (al is ook dat vermoedelijk een utopie), namelijk: minder werken. Mijn punt is dat vrouwen - veel vaker dan mannen - in een wat ongelukkige positie terecht komen als ze kinderen krijgen, tenminste qua werk, omdat één en ander moeilijk te combineren is. Jouw punt is dat mannen - veel vaker dan vrouwen - kostwinner zijn en dat ze daarmee een zware last op hun schouders torsen. Eigenlijk zijn we het dus eens
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 23:33:07 #156
163650 Greys
pi_63207633
Serieus en niet vervelend bedoeld: open even een topic over dit specifieke onderwerp.
Dit gaat toch al lang niet meer over 'waarom kinderen'?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63207854
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:33 schreef Greys het volgende:
Serieus en niet vervelend bedoeld: open even een topic over dit specifieke onderwerp.
Mee eens.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:43:17 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63207936
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:33 schreef Greys het volgende:
Stil nou !!!!

pi_63207953
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:43 schreef SHE het volgende:

[..]

Stil nou !!!!

[ afbeelding ]
tsss doe eens wat gastmodden men
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 23:45:46 #160
163650 Greys
pi_63208025
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:43 schreef SHE het volgende:

[..]

Stil nou !!!!

[ afbeelding ]
Van die rechter word ik op een vreemde manier wel opgewonden eigenlijk.
Zouden het zijn woest erotische wenkbrauwen zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63208060
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:45 schreef Greys het volgende:

[..]

zijn indringende blik?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 23:48:08 #162
163650 Greys
pi_63208102
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:46 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zijn indringende blik?
Je zou er haast een baby mee willen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63208131
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Je zou er haast een baby mee willen!
Ja jij wel ja jij tikkende eileider
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63208134
Ik mot geen kinderen.

Indien van snorremans hierboven wil ik er nog eens over denken.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:53:26 #165
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63208242
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is die puntige neus.
Viriliteit in zijn meest pure vorm.

Houd je je benen wel ff bij elkaar tot ik eruit ben? Dat was de afspraak ja? Tegen die tijd geeft Cootje er ook wel aan toe, alhoewel...naja...misschien dat Koekie nog wat presteert..in elk geval iets dus.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 november 2008 @ 23:57:15 #166
163650 Greys
pi_63208346
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:49 schreef conleche het volgende:
Ik mot geen kinderen.

Indien van snorremans hierboven wil ik er nog eens over denken.
Vind jij die linker geiler ja?
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Het is die puntige neus.
Viriliteit in zijn meest pure vorm.

Houd je je benen wel ff bij elkaar tot ik eruit ben? Dat was de afspraak ja? Tegen die tijd geeft Cootje er ook wel aan toe, alhoewel...naja...misschien dat Koekie nog wat presteert..in elk geval iets dus.
Schiet je wel effe op dan? Of gaat dit nog 117 topics duren?
Tik tak tik tak tik tak!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63208459
Toen ik zwanger was zei een vrouw die al moeder was tegen mij, met zo'n charmant heeeel gemeen glimlachje: "O, je weet zoooo niet waar je aan begint!"

En het erge is: dat is echt waar.
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:43:28 #168
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63209638
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.

Ik begrijp Swets beter dan jou, je springt van de hak op de tak en doet assumpties over het leven van iemand die je helemaal niet kent.

Ik vind overigens SHE haar omschrijving van een carrièrevrouw wel heel erg grappig.

Ik had geen keus toen de kinderen klein waren, ik moest werken, full-time. Omdat de vader van de kinderen volledig was afgekeurd ten gevolge van een zwaar ongeval waarbij hij hersenletsel opliep. Hij zorgde dus voor de kids en ik voor de centen. Als ik de keuze wél had gehad was ik beslist een paar jaar thuis gebleven.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:57:18 #169
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63209921
quote:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, en dat je best weet wat mijn punt is. Je hebt alleen niet zo'n zin om dat toe te geven. Maar heus, de pijn over dat dagboek slijt vanzelf. Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.
Van Swets zijn meldingen is makkelijker chocola te maken dan van jouw gebrabbel urine is te trekken
quote:
Voor zo ver ik er zicht op heb...
Hier stopte ik met lezen, aannames waarin je toch wel even hard op je bek gaat. Hoe weet je dat hij hard werkt of dat ie een luie klojo is? Hoe kun jij hier gaan pretenderen dat hij een zwaar leven heeft of niet? Je zegt alles te baseren op eigen ervaringen maar nu kun je ineens zover langs je eigen voordeur kijken dat je de voordeur bij Swets gemakshalve plat loopt.

Jij als zelf gekroond literair fok-persoon moet toch wel beter kunnen lezen dan wat je nu hebt laten zien met je reacties. Zelfs na meerdere verwerpingen van verschillende personen, blijf je met oogkleppen door typen.
pi_63209938
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Vind jij die linker geiler ja?
[..]

Ja, weet ook niet précies waarom, maar heel in de verte doet hij me wel aan Magnum PD denken en die had ook een ruige, mannelijke charme, back in the '80s.
pi_63210417
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:57 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Van Swets zijn meldingen is makkelijker chocola te maken dan van jouw gebrabbel urine is te trekken
[..]

Hier stopte ik met lezen, aannames waarin je toch wel even hard op je bek gaat. Hoe weet je dat hij hard werkt of dat ie een luie klojo is? Hoe kun jij hier gaan pretenderen dat hij een zwaar leven heeft of niet? Je zegt alles te baseren op eigen ervaringen maar nu kun je ineens zover langs je eigen voordeur kijken dat je de voordeur bij Swets gemakshalve plat loopt.

Jij als zelf gekroond literair fok-persoon moet toch wel beter kunnen lezen dan wat je nu hebt laten zien met je reacties. Zelfs na meerdere verwerpingen van verschillende personen, blijf je met oogkleppen door typen.
Maar beste Krentenbol, intussen heb je zelf nog niet één (1) argument in het zakje gedaan, ik weet eerlijk gezegd niet eens waarop je me nu aanvalt, of het moet mijn 'aanname' over Swetsenegger zijn, maar die had ik zelf al onderuit gehaald door te schrijven: 'Pin me er niet op vast.' Het is inderdaad nog best ingewikkeld om helder na te denken.

Zoals het voor veel mensen ook erg ingewikkeld is, merk ik, om dat gezeik over dat dagboek eens twee seconden buiten de discussie te houden. Jongens, het is twee jaar geleden! We hebben er intussen een nieuwe Amerikaanse president bij, er is een kredietcrisis uitgebroken, Gerard Joling mag niet meer meedoen met de Toppers. Genoeg spannend nieuws om je druk over te maken, zou ik zeggen - laten we ons hier dan tot het topic beperken. Tenzij je er echt heel graag over wilt praten, dan stel ik mijn pm-box voor je open en halen we oude dagboekherinneringen op
pi_63211574
Ja doei.
pi_63211867
dus offtopic mag, want dat doe je zelf ook al het halve topic, behalve als men niet lief tegen jou doet..
Doei.
pi_63213058
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 08:20 schreef Faithy het volgende:
dus offtopic mag, want dat doe je zelf ook al het halve topic, behalve als men niet lief tegen jou doet..
Wat is er precies offtopic aan het onderwerp 'werk' in combinatie met kinderen? Me dunkt dat je daar wel even over mag nadenken voordat je aan kinderen begint. De grote angst van veel vrouwen is dat hun leven door het moederschap onherstelbaar zal veranderen, en terecht, want zo is het ook. Niet per se in negatieve zin, want kinderen zijn inderdaad de bekende 'aanvulling' op het leven, maar dan nog betreft de grootste verandering WERK. Je kunt het ook bewegingsvrijheid noemen - er komt gewoon een baan bij, dat moet je zien te combineren.
Meer ontopic kan ik het niet maken. En dat er dan een man (Swetsenegger) opduikt die er anders over denkt, is toch alleen in je voordeel? Dan heb je iets te lezen. En helemaal gratis. Tel uit je winst
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 november 2008 @ 09:53:11 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63213421
quote:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, en dat je best weet wat mijn punt is.
seriously, nee.
quote:
Je hebt alleen niet zo'n zin om dat toe te geven. Maar heus, de pijn over dat dagboek slijt vanzelf. Tot die tijd zal ik proberen chocola te maken van wat je te melden hebt, en dat valt niet mee.
Zou je misschien willen stoppen met trollen? Geloof me. Dat kan ik veeeeeel beter. Dus doe het nou niet.
quote:
Voor zo ver ik er zicht op heb, ben je vader van 3 kinderen en werk je hard. Dat ligt gevoelig. Je zou liever minder werken, net als je vrouw. (Pin me hier niet op vast; dit is wat ik denk).
Nou gevoelig is een groot woord. Ik accepteer dit als de realiteit. Ik geloof dat onderzoek namelijk wel. En aangezien ik het ruimste inkomen heb is de keuze voor mijn vrouw om thuis te blijven dus een logische voor mij.
quote:
Dat kan ik me allemaal levendig inbeelden, je bent de enige niet die er zo over denkt. Maar ik heb wel het idee dat je nogal gebukt gaat onder de huidige situatie.
Eh nee hoor.
quote:
Je maakt steeds een punt van '90% van de Nederlandse bevolking', maar wie zijn dat dan? Wat heb jij met die 90% te maken? Wil je daarmee uitleggen dat jij, als man, een heel zwaar leven hebt, of is het de bedoeling dat ik, als vrouw, me realiseer hoe fantastisch ik het getroffen heb? Het lijkt me allebei niet to the point. Het gaat erom hoe wij het zelf ervaren. Of we gelukkig zijn met de huidige toestand, of we dingen zouden willen veranderen, enzovoort.
Eh nee je draait nu de zaken om. JIJ bent begonnen met roepen dat er voor mannen niets veranderd en dat vrouwen alle lasten hebben. Ga nu jouw issues niet op mij projecteren.
quote:
Ik zou graag iets veranderen (al is het vermoedelijk een utopie), namelijk: meer werken. Jij zou ook graag iets veranderen (al is ook dat vermoedelijk een utopie), namelijk: minder werken. Mijn punt is dat vrouwen - veel vaker dan mannen - in een wat ongelukkige positie terecht komen als ze kinderen krijgen, tenminste qua werk, omdat één en ander moeilijk te combineren is.
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Het grootste gedeelte van de vrouwen vind het wel prima. Ik sluit niet uit dat er vrouwen zijn die WEL meer willen werken maar het is dus GEEN algemeen probleem.
quote:
Jouw punt is dat mannen - veel vaker dan vrouwen - kostwinner zijn en dat ze daarmee een zware last op hun schouders torsen. Eigenlijk zijn we het dus eens
Nee, ik heb het niet over een zware last ik heb het erover dat er voor mannen net zo veel veranderd als voor vrouwen. In tegenstelling tot wat jij beweerd. Ik vind het jammer dat je keer op keer een ander discussie wil aangaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')