SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron van het nieuws: Paddo-verbod per 1 december
Favoriete paddo's:
--update--
OCH GOSSIEMIJNE EDDIE! Straks mogen we ook al niet meer blowen als we jonger dan één en TWINTIG zijn!
Want joh! Als je 18 jaar oud bent dan kan je heul niet voor je zelf bepalen wat goed is!
Bron: Christenunie: blowen boven 21 :-blowen-boven-21-.html
[ Bericht 4% gewijzigd door Rickocum op 11-11-2008 12:13:36 (Het tyfuskabinet) ]
Doe niet zo gekkig joh! Da's hetzelfde als een monnik overtuigen dat hij een necrofiele-homo-zoöfiel is met veganistische neigingenquote:Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef nvido het volgende:
Ben benieuwd, kan nu echt wel genieten van een goede portie i.c.m. met drank en andere softdrugs.
Het is trouwens nooit bewezen dat dat iets met paddo's had te maken.quote:Op maandag 10 november 2008 20:44 schreef Bomil het volgende:
De Tweede Kamer drong aan op een verbod na de dood van een 17-jarig Frans meisje, dat na het eten van de paddestoelen van een brug in Amsterdam sprong.
Ik haat de Fransen al vanaf mijn geboorte, en nog haat ik ze. Kut taal ook
/carequote:
Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?quote:Op maandag 10 november 2008 21:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
/care
Als iemand het leuk vindt, waarom zou je hem in zijn doen en laten beletten?
quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?
relaxed manquote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?
Jij drinkt vast ook weleens een wijntje.quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol.quote:Op maandag 10 november 2008 21:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jij drinkt vast ook weleens een wijntje.
Is dat nodig? Nee.
Is het lekker? Hmm hangt ervan af.
Slaat het ergens op? Nee.
Is het drugs? ja.
Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan? Of periodiek een biertje.quote:
Dat is jouw mening. Welke feiten kun je aandragen om te rechtvaardigen dat anderen die jouw mening niet delen worden gedwongen jouw mening te volgen?quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.quote:Op maandag 10 november 2008 21:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan? Of periodiek een biertje.
Als je dat niet vindt, dan kan je paddo's, wiet of whatever ook niet zielig vinden. Alcohol is ook drugs, alcohol is zelfs een harddrug.
Geen. Like you said, het is mijn mening.quote:Op maandag 10 november 2008 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Welke feiten kun je aandragen om te rechtvaardigen dat anderen die jouw mening niet delen worden gedwongen jouw mening te volgen?
"Dat andere is ook slecht voor je!" is natuurlijk ook geen heel sterk argument. Omdat je het ene slechte toestaat hoef je nog niet het andere slechte toe te staan. De meeste mensen zijn denk ik echter prima zelf in staat om te bepalen wat goed voor hen is en wat niet. Degenen die daar minder toe in staat zijn worden niet tegen gehouden door een verbod.quote:Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Semargofni het volgende:
Goede OP. Props daar voor. Idd erg jammer vind ik het. Zo nu en dan houd ik er ook wel van om wat paddestoeltjes te consumeren maar schandalig dat dit dalijk niet meer kan. Gelukkig is er met tabak/alcohol niets mis en veroorzaakt dat geen schade.
Laat ik trouwens even toevoegen dat 'zielig' een beetje een verkeerde woordkeuze van me is geweest. Ik bedoel meer dat ik het totaal niet begrijp.quote:Op maandag 10 november 2008 21:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan?
Lijkt me prima.quote:Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.
Begrijp ik hieruit goed dat je tegen een verbod bent, zodat iedereen voor zich kan bepalen of diegene drugs wil gebruiken of niet?quote:Op maandag 10 november 2008 21:33 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Geen. Like you said, het is mijn mening.
Smerig? Waarom?quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbiedenquote:Op maandag 10 november 2008 21:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit goed dat je tegen een verbod bent, zodat iedereen voor zich kan bepalen of diegene drugs wil gebruiken of niet?
Er zijn natuurlijk wel meer verstandige en minder verstandige manieren om met drugs om te gaan. Van een onbekende drug geen grote hoeveelheid gebruiken, zorgen dat je lichamelijk en psychisch fit bent voor je iets gebruikt en van te voren weten wat je moet doen als er iets verkeerd gaat verkleinen het risico op vervelende dingen al aanzienlijk.quote:Op maandag 10 november 2008 21:38 schreef Topspin het volgende:
En nee, niet bedoeld om drugs als evil te zien direct, beweren dat mensen die doordraaien ervan niet 100 procent zijn is pas gek, sowieso ben je niet 100 procent bij verstand tijdens het gebruik van drugs als het effect aanwezig is dus het is dan echt wel apart om het zo te brengen ook.
Hele verbod van die zooi en sluiten van coffee shop/wietverbod drukt het de illegaliteit in waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar groter worden. Zegt de drooglegging in Amerika je iets?quote:Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbieden
Tsja, en in dat laatste zit 'm 't probleem denk ik. Ik heb er problemen mee omdat drugsgebruik gewoon helemaal 0,0 oplost en het haast een onvolwassen oplossing lijkt omdat men (bepaalde aspecten van) het leven niet aankan en vlucht in drugs, in een roes. Dat vind ik sneu.quote:Op maandag 10 november 2008 21:37 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Smerig? Waarom?
Nergens op slaan? Wanneer slaat iets wel ergens op?
Totaal overbodig? Als het voor iemand een prettige ervaring geeft, is dat toch een gewonnen situatie?
Drugsgebruik zielig? Wereldvreemde kneusna je toevoegen strepen we die weg
Laten we het gewoon erop houden dat het voor sommigen onder ons een prettige manier is om zich even van de wereld af te sluiten.
Paddo's zijn toch niet perse slecht?quote:Op maandag 10 november 2008 21:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
"Dat andere is ook slecht voor je!" is natuurlijk ook geen heel sterk argument. Omdat je het ene slechte toestaat hoef je nog niet het andere slechte toe te staan. De meeste mensen zijn denk ik echter prima zelf in staat om te bepalen wat goed voor hen is en wat niet. Degenen die daar minder toe in staat zijn worden niet tegen gehouden door een verbod.
Ja, dat is dus de andere kant weer.quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Hele verbod van die zooi en sluiten van coffee shop/wietverbod drukt het de illegaliteit in waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar groter worden. Zegt de drooglegging in Amerika je iets?
Die maatschappelijke problemen zijn er inderdaad bij bepaalde gebruikers (wat inderdaad ook voor alcohol geldt). Door drugs te verbieden verdwijnen die maatschappelijke problemen echter niet. Je maakt wel de drempel voor mensen hoger om iets aan hun problemen te doen. Wanneer het illegaal is, zal iemand uit angst voor de gevolgen van dat illegale gebruik (los gezien van de vraag of die angst reëel is) minder snel geneigd zijn hulp te zoeken. Ook is er minder zicht op gegevens over problematiek, gebruik, etc. omdat het niet meer duidelijk zichtbaar is.quote:Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Ladidadida het volgende:
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbieden
In een roes moeten verkeren? Dan ben je verslaafd, en dat is niet goed inderdaad. Maar als iemand dat nou af en toe wil, waarom zou het niet mogen?quote:Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.
Hiervoor weet ik te weinig af van de (lichamelijke) werking van paddo's.quote:Op maandag 10 november 2008 21:42 schreef Semargofni het volgende:
Paddo's zijn toch niet perse slecht?
Omdat het leuk kan zijn. Drugs als alcohol, cannabis, GHB en XTC kunnen, mits in normale hoeveelheden gebruikt, sfeerverhogend werken of een bepaalde sfeer oproepen. Drugs als paddestoelen en LSD kunnen weer voor bijzondere ervaringen zorgen. Daarom denk ik.quote:Op maandag 10 november 2008 21:43 schreef Ladidadida het volgende:
Ja, dat is dus de andere kant weer.
Drugs, waarom?
Een man die geen bier drinktquote:
Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?quote:Op maandag 10 november 2008 21:44 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
In een roes moeten verkeren? Dan ben je verslaafd, en dat is niet goed inderdaad. Maar als iemand dat nou af en toe wil, waarom zou het niet mogen?
Dat blijkt inderdaad, want je maakt geen onderscheid tussen recreatief gebruik en vluchtgebruik. De meeste mensen gebruiken drugs en alcohol omdat het iets toevoegt (zie een eerdere post van mij op deze pagina).quote:Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?
Serieuze vragen hoor, ik snap niks van drugsgebruik namelijk, het is echt zo'n ver-van-m'n-bed-show.
Inderdaad doseren maar dan nog steeds dat het uit de hand kan lopen en doseren vraagt vaak altijd om meer dosatie. Dan neemt men het kleinste en dan heeft dat kleinste geen effect dus vervolgens meer totdat effect wel gaat komen. Vaak gebeurt het dan bij paddo's dat het in 1 keer ingenomen wordt net zoals bij XTC 2 tabletten en zelfs 1 tablet die verkeerd kan vallen.quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel meer verstandige en minder verstandige manieren om met drugs om te gaan. Van een onbekende drug geen grote hoeveelheid gebruiken, zorgen dat je lichamelijk en psychisch fit bent voor je iets gebruikt en van te voren weten wat je moet doen als er iets verkeerd gaat verkleinen het risico op vervelende dingen al aanzienlijk.
Doet het verder nog iets schadelijks in je lichaam? (Zoals alcohol bepaalde vitaminenvoorraden uitput, voor uitdroging zorgt, etc.)quote:Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Semargofni het volgende:
@Alicey: True. Maar paddo's zijn ook niet echt ervoor om iedere week te gebruiken. Meen ook dat hoe vaker je het doet hoe minder effect het heeft. Paddo's schijnen in tegenstelling tot wiet ook nauwelijks geestelijk verslavend te zijn.
Jezus, wat een infantiel gedoe.... Ik rook een jointje omdat het lekker is, en omdat het ontspant. Een ander trekt een biertje open.quote:Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?
Serieuze vragen hoor, ik snap niks van drugsgebruik namelijk, het is echt zo'n ver-van-m'n-bed-show.
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat blijkt inderdaad, want je maakt geen onderscheid tussen recreatief gebruik en vluchtgebruik. De meeste mensen gebruiken drugs en alcohol omdat het iets toevoegt (zie een eerdere post van mij op deze pagina).
Ik denk dat niemand in dit topic van mening is dat drugs gebruiken als uitvlucht voor de realiteit good practice is..
Feitelijk niet, voor zover de onderzoeken stellen.quote:Op maandag 10 november 2008 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doet het verder nog iets schadelijks in je lichaam? (Zoals alcohol bepaalde vitaminenvoorraden uitput, voor uitdroging zorgt, etc.)
Je bekijkt het wel uitermate simplistisch.... Niet te kort zeg.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?
Het is dus gezelliger met drugs?quote:Op maandag 10 november 2008 21:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jezus, wat een infantiel gedoe.... Ik rook een jointje omdat het lekker is, en omdat het ontspant. Een ander trekt een biertje open.
Als ik paddothee drink, dan doe ik dat omdat het leuk is. Het effect is leuk en ik heb een gezellige avond.
Ik heb geen middelen nodig om me goed te voelen. Niet meer dan een ander die koffie drinkt, of alcohol.
Wat doe je op fok!? Is de realiteit niet intressant genoeg?quote:Op maandag 10 november 2008 22:00 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het is dus gezelliger met drugs?
Natuurlijk, dat weet ik ook. Je kunt echter wel het nodige doen om dat risico te beperken.quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Topspin het volgende:
Je kunt nooit 100 procent garantie krijgen dat een drug negatieve uitwerking krijgt tot een bad trip aan toe. Een kleine hoeveelheid paddo's en een kleine hoeveelheid LSD of Wiet of wat dan ook kan een trigger zijn dat je hersens over de kop gaan.
Je weet echter wel van jezelf of je vermoeid bent, gestressed bent, problemen hebt, etc. Wanneer dat allemaal niet zo is garandeert dat niet dat alles goed gaat, maar andersom geldt denk ik wel dat in een verkeerde staat drugs gebruiken vragen om problemen is.quote:Beweren dat je stabiel bent en dat zwakke zielige mensen doordraaien ervan sowieso. Je hersens zijn een grote fabriek van chemische stoffen en toevoeging van drugs kan het een nieuwe wazige oerknal maken in je hoofd.
Een hogere dosis verhoogt wel de kansen dat het verkeerd gaat (Al verhoogt het misschien ook de kans op een aangename ervaring..)quote:Niet om te beweren dat het merendeel van drugs gebruikers doordraait maar er is ALTIJD een risico dat het slecht kan uitpakken. En dan kun je nog zo stabiel in je schoenen staan in gedachten, dat ene stofje teveel van die drug kan je compleet laten doordraaien.
Experimenteren is het dan ook vaak als het aankomt bij het gebruiken van geestverruimende middelen, nieuwsgierig zijn en vol verwachting zijn. Maar het kan de beste stabiele overkomen net zoals het de labiele kan overkomen en dan doet de dosis het er niet helemaal toe.
Ook dat is trouwens niet helemaal waar. Het kan ook voorkomen dat je van 1 wijntje de weg kwijt raakt.quote:In het LSD topic hier in UVT vaak gelezen dat het niet bedoeld is voor labiele mensen in de vaste OP daar, alsof die vaste LSD gebruikers geen hersenbeschadiging oplopen of een bad trip kunnen krijgen waar ze levenslang last van kunnen gaan krijgen ook.
Kan er nog 10 pagina's over schrijven maar doe dat maar even niet. Het is altijd een risico in zekere zin. Net zoals alcohol dat ook is als je teveel drinkt. Maar bij alcohol kun je dan weten in bepaalde mate hoeveel je kunt drinken.
Alcohol zou ik eerder een zware drug noemen. Het effect van alcohol op de psyche valt misschien mee, lichamelijk is het wel uiterst schadelijk in grotere hoeveelheden.quote:Die ene gram paddo's kan net teveel zin, of juist die ene dag paddo's kan teveel zijn. Net zoals die ene teug aan die joint een klap kan wezen waar je weken van moet bijkomen. Alcohol daarbij is het al snel zo dat het minder lang aanwezig is, ondanks dat ook een soort van drug.
Zo kan je alles wel benaderen zeg.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?
Iets minder insinuatie zou prettig zijnquote:Op maandag 10 november 2008 22:00 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het is dus gezelliger met drugs?
Je ziet het misschien iets te zwart/wit. Het is niet zo dat je door matig drugsgebruik de hele realiteit verliest. De realiteit kun je er wel iets anders door ervaren. Wanneer je dat samen met anderen doet, kan dat gewoon leuk zijn.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat maakt het dan wel een ideale drug.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Feitelijk niet, voor zover de onderzoeken stellen.
Ik wil het gewoon serieus graag weten, omdat het echt nog nooit in m'n hoofd is opgekomen om drugs te gebruiken, het staat zo ver van me af en ik snap er geen hout van. Vandaar de vragen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel benaderen zeg.![]()
Waarom heb je hobbies, of waarom kijk je graag naar films? Wil je uit de realiteit ontsnappen soms? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je niet gaan sporten!
Ik maak me niet drukquote:Op maandag 10 november 2008 22:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je ziet het misschien iets te zwart/wit. Het is niet zo dat je door matig drugsgebruik de hele realiteit verliest. De realiteit kun je er wel iets anders door ervaren. Wanneer je dat samen met anderen doet, kan dat gewoon leuk zijn.
Er zijn meer dingen slecht voor je lichaam, maar je druk maken over wat slecht is voor je is nog veel slechter voor je lichaam.
Zekerquote:Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat weet ik ook. Je kunt echter wel het nodige doen om dat risico te beperken.
Dezelfde reden waarom mensen in een achtbaan stappen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik maak me niet drukMaar ik ben wel nieuwsgierig waarom mensen het doen
Njah, omdat ze er plezier aan beleven of een verruimde geest aan over houden.quote:Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik ook nu, aan slaap ben ik best verslaafd.quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Ladidadida het volgende:
Maar goed, ik ga nu heel reëel m'n bed in
Ze moeten in China ook eten met stokjes verbieden, omdat die gene die er niet mee om kunnen gaan buitenlanders zijn en dat is reden genoeg!quote:Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef kikoooooo het volgende:
Betuttelend schijtkabinet.
Er is in nederland nog nooit één dode gevallen door paddo's. En toch verbieden
quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Ladidadida het volgende:
Trouwens, een topic van Ricko going serieus
*insert lol*quote:Op maandag 10 november 2008 22:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]Dat was mijn bedoeling maar gedeeltelijk, jullie maken het te serieus
Paddo's zetten mij (vreemd genoeg doe ik dat bijna nooit als ik nuchter ben) aan tot veel filosoferen en soms ontdek ik zelfs nieuwe dingen van mijzelf vanwege mijn überzweverigheid.quote:Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.quote:Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Njah, omdat ze er plezier aan beleven of een verruimde geest aan over houden.De redenen zijn denk ik vergelijkbaar met waarom sommige mensen sporten, op vakantie gaan, een god aanbidden, of hobbies hebben.
Damn mooi gezegd. Nou heb ik niet met cannabis dat ik een verruimendere geest krijg, maar juist wel met paddo's. Met cannabis voel ik me gewoon 'stoned' en ben ik niet echt heel erg sociaal, de gesprekken gaan niet meer vloeiend en ook is mijn brein traag van begrip.quote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.
Bij bier en andere drank is dat effect minder aanwezig.
Sowieso het effect van cannabis op de geest, alsof het een permanent effect heeft op het bewustzijn.
Maar alsnog het risico op een te ruim bewustzijnTe ruim bewustzijn waarbij de geest compleet open komt te staan.
Alsnog het voordeel van geestverruiming dus geestverruimende middelen, maar dan ook de nadelen maar het kan een ervaring zijn die zelfs na 20 jaar nog uitwerking heeft al is het een "simpele" joint eens in het weekend.
Je verruimt de geest stap voor stap en soms in 1 keer, en ondertussen is je hele opvatting over het leven ruimer. Open minded worden ook wel.
Maar niets voor mij meer
Paddo's kunnen best snel gevaarlijk zijn. Op zich snap ik zeker wel dat mensen die geestelijk niet zo sterk zijn rare dingen kunnen doen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.
Bij bier en andere drank is dat effect minder aanwezig.
Sowieso het effect van cannabis op de geest, alsof het een permanent effect heeft op het bewustzijn.
Maar alsnog het risico op een te ruim bewustzijnTe ruim bewustzijn waarbij de geest compleet open komt te staan.
Alsnog het voordeel van geestverruiming dus geestverruimende middelen, maar dan ook de nadelen maar het kan een ervaring zijn die zelfs na 20 jaar nog uitwerking heeft al is het een "simpele" joint eens in het weekend.
Je verruimt de geest stap voor stap en soms in 1 keer, en ondertussen is je hele opvatting over het leven ruimer. Open minded worden ook wel.
Maar niets voor mij meer
Daar vallen inderdaad wel wat meer mensen om mij heen in. Daarom doe ik nu alleen nog maar paddo's met dezelfde persoon, omdat hij net zoals mij weet dat je niet aan je problemen moet denken.quote:Op maandag 10 november 2008 22:46 schreef snorfiets het volgende:
Zo ga je panikeren en val je in een oneindig gat met rare/nare gedachten.
Dan heb jij dat inderdaad zo gehad, en kan ik nimmer over oordelenquote:Op maandag 10 november 2008 22:55 schreef Topspin het volgende:
Toen ik wiet rookte leek het dus echt op verruiming en niet op verdoving. Mijn pa spreekt altijd over verdovende middelen bij wiet maar ik denk dus echt dat het verruiming is.
Zelfs wiet waar ik ook suf van kon worden was verruimend in mijn beleving, maar dat weet ik nu niet uit te leggen nu. In ieder geval leek mijn bewustzijn te groeien toen van klein naar groot.
Heb je gelijk inquote:Op maandag 10 november 2008 22:56 schreef RickoKun het volgende:
Daarom is het afraadbaar voor mensen die emotioneel zwak (-of is het juist sterk?) zijn en/of naar de psychiater gaan. Je moet je problemen kunnen loslaten en genieten van de mooie dingen. Als je in je 'normale' leven ook stressed als een lepra-neger, dan is dit iets wat je absoluut niet moet doen. JUUUUST GOOooOOo with the floooooowwwww
Wat houdt je tegen?quote:Op maandag 10 november 2008 23:05 schreef Rhythm het volgende:
Kut man, ik wou ze nog ooit gaan gebruiken.
Het is niet veel, en waarschijnlijk maakt het geen tyfus uit, maar het is iets. In elk geval nog een laatste tegengeluidquote:Smartshops Overleg naar de rechter wegens beoogd paddoverbod
Het bestuur van de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) reageert verbaasd en teleurgesteld op het besluit van de Ministerraad van afgelopen vrijdag om de Algemene Maatregel van Bestuur rond het beoogde paddoverbod, al per 1 december aanstaande in werking te laten treden. De VLOS stapt naar de rechter.
Het landelijk smartshops-overleg is verontwaardigd omdat de Ministers van VWS en Justitie niet willen luisteren naar de stroom van waarschuwingen met betrekking tot de ongewenste gevolgen van zo’n paddoverbod. De VLOS onderhandelde tien jaar lang met de overheid rond de verkoop en gebruik van hallucinogene paddenstoelen en pleitte voortdurend voor reguleren in plaats van verbieden. De VLOS betreurt het ten zeerste dat verdere samenwerking onmogelijk wordt gemaakt en dat haar leden en hun afnemers met een verbod op rauwe wijze voor het blok worden gezet.
De Opiumwet schrijft voor dat eerst sprake moet zijn van gebleken schade voor de volksgezondheid en de samenleving. Tegenover een jaarlijkse verkoop van ongeveer anderhalf miljoen paddoporties in Nederland staat een zeer beperkt aantal incidenten dat niet aantoonbaar in verband kan worden gebracht met het gebruik van paddo’s. Er heeft geen wetenschappelijk of toxicologisch onderzoek plaatsgevonden. Minister Klink (VWS) slaat de adviezen van de door hem ingeschakelde onderzoekers, zoals het CAM, in de wind en baseert zijn besluit op aannames en ongefundeerde uitspraken, aldus de VLOS. De VLOS-leden voelen zich tekort gedaan door deze onredelijke opstelling.
De VLOS stelt: “Een algemeen geldend paddoverbod zal onherroepelijk leiden tot sluiting van vele smartshops, terwijl de overblijvende smartshops grote financiële schade zullen lijden. Dit kwam bij de behandeling in de Tweede Kamer nauwelijks aan bod.”
Bestuur Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS)
De wens om het op mijn kamer te doen als ik op kamers zit, terwijl ik het even daarvoor bij een fatsoenlijke coffeeshop heb gekocht.quote:
Is er altijd iemand thuis en gaan ze nooit ergens heenquote:Op maandag 10 november 2008 23:09 schreef Rhythm het volgende:
[..]
De wens om het op mijn kamer te doen als ik op kamers zit, terwijl ik het even daarvoor bij een fatsoenlijke coffeeshop heb gekocht.![]()
Ouders.
Dat wel, maar het zit me niet lekker om het thuis te doen. Geen idee of ze het goed vinden trouwens, maar ik heb ook nog een broertje en een zusje (geen pics, hoewelquote:Op maandag 10 november 2008 23:11 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Is er altijd iemand thuis en gaan ze nooit ergens heen?
bosquote:Op maandag 10 november 2008 23:12 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Dat wel, maar het zit me niet lekker om het thuis te doen. Geen idee of ze het goed vinden trouwens, maar ik heb ook nog een broertje en een zusje (geen pics, hoewel). Het lijkt mij wel chill om het een keer met wat maten allemaal te doen
.
Een van je homies is vast wel eens alleen thuis voor geruime tijdquote:Op maandag 10 november 2008 23:12 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Dat wel, maar het zit me niet lekker om het thuis te doen. Geen idee of ze het goed vinden trouwens, maar ik heb ook nog een broertje en een zusje (geen pics, hoewel). Het lijkt mij wel chill om het een keer met wat maten allemaal te doen
.
quote:Op maandag 10 november 2008 23:18 schreef Topspin het volgende:
Suiker-klontjes meenemen als het te heftig zou worden raden ze ook wel eens aanDat suiker de trip minder laat gaan mocht het te ver gaan.
Heb nu Pink Floyd opstaan, volgens mij muziek die precies bij zo'n trip zou kunnen passen.
Suiker zit volgens mij echt tussen je oren, dacht dat het nooit bewezen was.quote:Op maandag 10 november 2008 23:18 schreef Topspin het volgende:
Suiker-klontjes meenemen als het te heftig zou worden raden ze ook wel eens aanDat suiker de trip minder laat gaan mocht het te ver gaan.
Heb nu Pink Floyd opstaan, volgens mij muziek die precies bij zo'n trip zou kunnen passen.
En dan nog 20 jaar wegkwijnen in een bejaardentehuis of nog erger, een verzorgingstehuis.quote:Op dinsdag 11 november 2008 07:41 schreef Specularium het volgende:
Niet meer roken in cafe's, geen paddo's meer, coffeeshops zijn in 2010 weg.
Maar iedereen moet vooral tot zijn 80ste blijven werken.
quote:Op maandag 10 november 2008 20:35 schreef RickoKun het volgende:
Al zijn er ook MIETJES die BAD TRIPS krijgen. Oftewel SUKKELS die de realiteit niet meer onderscheiden. Hoe een dikke loser ben je dan?
omg rofl je plaatje werkt niet en ik ben serieus benieuwd want jij bent zo coolquote:Op woensdag 12 november 2008 08:41 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En je druk maken terwijl je aan het spacen ben.
Laat maar, ik zie hem nu wel! en ik had gelijk, echt een gave foto!quote:Op woensdag 12 november 2008 09:13 schreef snorfiets het volgende:
[..]
omg rofl je plaatje werkt niet en ik ben serieus benieuwd want jij bent zo cool
quote:Op woensdag 12 november 2008 09:13 schreef snorfiets het volgende:
[..]
omg rofl je plaatje werkt niet en ik ben serieus benieuwd want jij bent zo cool
Jezus wat is dat voor lekker ding? Als ik een vrouw was zou ik hem doen mang!quote:Op woensdag 12 november 2008 08:41 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En je druk maken terwijl je aan het spacen ben.
De reden? Ik denk dat je de rede bedoelt?quote:Op woensdag 12 november 2008 15:23 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Jezus wat is dat voor lekker ding? Als ik een vrouw was zou ik hem doen mang!
OT:
Kunnen we niet een radicale groep starten wat tegen het christenbewind gaat? Een partij voor de Atheïsten ofzulks? Waar De Reden vooraan staat?
Dan zit je op FOK! verkeerd denk ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:23 schreef RickoKun het volgende:
Een partij voor de Atheïsten ofzulks? Waar De Rede vooraan staat?
Christelijke partijen die voor zijn:quote:Op woensdag 12 november 2008 16:20 schreef koningdavid het volgende:
Trouwens:
CDA (41 zetels)
ChristenUnie (6 zetels)
SGP (2 zetels)
49 zetels
PvdA (33 zetels)
VVD (21 zetels)
PVV (9 zetels)
Groenlinks (7 zetels)
70 zetels
De niet-christelijke partijen vormen dus de meerderheid in deze. Alle gristenhaat is wederom ongefundeerd.
Leuk truukje, slinkse christen - maar is dus fout!quote:Op woensdag 12 november 2008 16:20 schreef koningdavid het volgende:
Trouwens:
CDA (41 zetels)
ChristenUnie (6 zetels)
SGP (2 zetels)
49 zetels
PvdA (33 zetels)
VVD (21 zetels)
PVV (9 zetels)
Groenlinks (7 zetels)
70 zetels
De niet-christelijke partijen vormen dus de meerderheid in deze. Alle gristenhaat is wederom ongefundeerd.
quote:Op woensdag 12 november 2008 15:37 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
De reden? Ik denk dat je de rede bedoelt?
Wanneer je iets minder gebruikt zijn dat soort effecten minder aanwezig en de verruimde geest soms weer meer.quote:Op maandag 10 november 2008 22:41 schreef RickoKun het volgende:
Damn mooi gezegd. Nou heb ik niet met cannabis dat ik een verruimendere geest krijg, maar juist wel met paddo's. Met cannabis voel ik me gewoon 'stoned' en ben ik niet echt heel erg sociaal, de gesprekken gaan niet meer vloeiend en ook is mijn brein traag van begrip.
Jij bent gelovig toch?quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 november 2008 09:50 schreef Terpentin07 het volgende:
Geen verlies voor mij.Ik lust niet eens champignons.
die plaatjesquote:Op woensdag 12 november 2008 16:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Leuk truukje, slinkse christen - maar is dus fout!
Dus bij deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*
*volgens je eigen voorwaarden immers.
Cactus kan ik nog wel begrijpen aangezien dat heel andere stoffen zijn die voor de werking zorgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:35 schreef SimtekF1 het volgende:
En al die toeristen hadden ook geblowd en gezopen. (zo niet nog meer)
Maargoed, opzich kun je verder echt nog wel andere shit krijgen.
De cactus word niet verboden, truffels ook niet dacht ik.
Ik ben het niet volledig met je eens dat het hele filter weg is, maar ik kan mij voorstellen dat als je een zeer hoge tot extreme dosis paddo's neemt, of er zeer gevoelig voor bent ivm een bepaalde hoeveelheid, dat die hele filter wel weg kan vallen ja. Voor de rest sta ik dr achterquote:Op donderdag 13 november 2008 09:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met paddo's is het hele "filter" tussen werkelijkheid, fantasie en bewustzijn weg, en kan je dus veel beter in contact komen met je innerik, je kan de "god" in je spreken, je kan theorieen bedenken waar je anders nooit opkwam, geluiden zien en beeld voelen.
Peyote : http://www.azarius.nl/encyclopedia/46/Peyote_cactus/quote:Op donderdag 13 november 2008 13:51 schreef Bertje.Monobrauw het volgende:
cactus? iemand daar mischien meer informatie over?
Als je psychisch een beetje sterk bent zal er altijd wel een filter blijven, tenzij je (zoals je al zegt) een extreem hoge dosis neemt. Ik heb zelf een keer gehad dat ik samen met een maat aan het trippen was in een bungalow. Vervolgens de open haar aangestoken en allemaal hout erin gooien. Toen het iets te erg werd hadden we beiden gelijk het gevoel een heel stuk nuchterder te zijn.. Zonde omdat je trip dan soort van gebroken is, maar t was wel weer een wijze les.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ben het niet volledig met je eens dat het hele filter weg is, maar ik kan mij voorstellen dat als je een zeer hoge tot extreme dosis paddo's neemt, of er zeer gevoelig voor bent ivm een bepaalde hoeveelheid, dat die hele filter wel weg kan vallen ja. Voor de rest sta ik dr achter
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |