abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63113989
Goede OP. Props daar voor. Idd erg jammer vind ik het. Zo nu en dan houd ik er ook wel van om wat paddestoeltjes te consumeren maar schandalig dat dit dalijk niet meer kan. Gelukkig is er met tabak/alcohol niets mis en veroorzaakt dat geen schade.
  maandag 10 november 2008 @ 21:32:58 #32
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63114027
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:29 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan? Of periodiek een biertje.

Als je dat niet vindt, dan kan je paddo's, wiet of whatever ook niet zielig vinden. Alcohol is ook drugs, alcohol is zelfs een harddrug.
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  maandag 10 november 2008 @ 21:33:45 #33
163094 Ladidadida
pi_63114058
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Welke feiten kun je aandragen om te rechtvaardigen dat anderen die jouw mening niet delen worden gedwongen jouw mening te volgen?
Geen. Like you said, het is mijn mening.
pi_63114121
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Semargofni het volgende:
Goede OP. Props daar voor. Idd erg jammer vind ik het. Zo nu en dan houd ik er ook wel van om wat paddestoeltjes te consumeren maar schandalig dat dit dalijk niet meer kan. Gelukkig is er met tabak/alcohol niets mis en veroorzaakt dat geen schade.
"Dat andere is ook slecht voor je!" is natuurlijk ook geen heel sterk argument. Omdat je het ene slechte toestaat hoef je nog niet het andere slechte toe te staan. De meeste mensen zijn denk ik echter prima zelf in staat om te bepalen wat goed voor hen is en wat niet. Degenen die daar minder toe in staat zijn worden niet tegen gehouden door een verbod.
  maandag 10 november 2008 @ 21:35:17 #35
163094 Ladidadida
pi_63114129
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:29 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan?
Laat ik trouwens even toevoegen dat 'zielig' een beetje een verkeerde woordkeuze van me is geweest. Ik bedoel meer dat ik het totaal niet begrijp.
  maandag 10 november 2008 @ 21:35:22 #36
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63114140
Drugsgebruikers
Wie dit leest is gek
pi_63114147
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.
Lijkt me prima. Als anderen die behoefte wel hebben, waarom dan niet?
pi_63114177
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:33 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Geen. Like you said, het is mijn mening.
Begrijp ik hieruit goed dat je tegen een verbod bent, zodat iedereen voor zich kan bepalen of diegene drugs wil gebruiken of niet?
pi_63114186
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?
Smerig? Waarom?
Nergens op slaan? Wanneer slaat iets wel ergens op?
Totaal overbodig? Als het voor iemand een prettige ervaring geeft, is dat toch een gewonnen situatie?
Drugsgebruik zielig? Wereldvreemde kneus na je toevoegen strepen we die weg

Laten we het gewoon erop houden dat het voor sommigen onder ons een prettige manier is om zich even van de wereld af te sluiten.
pi_63114229
Ben het met je eens dat een verbod not done is. Maar dat mensen een bad trip krijgen bij het gebruik van erg geestverruimende middelen vind ik niets meer dan logisch in sommige gevallen. Als de geest aan het verruimen is tijdens de trip dan kan die geest ook wel eens te ver verruimen, is de geest aan het verruimen dan verlies je vanzelf de controle enigszins op je geest dus dan is het risico ALTIJD aanwezig dat het uit de hand kan lopen.

Iemand loser of wat dan ook noemen die de controle verliest bij het gebruik van geestverruimende middelen vind ik dan ook hypocriet een beetje. De geest verruimd en verruimd de geest met middelen dan is het altijd zo dat je niet echt kunt controleren tot hoever dat gaat. Al denk je dat je nog zo'n controle erop hebt, het zou zomaar even te ver kunnen gaan.

Dan kun je gaan beweren van... " Mij gebeurt dat niet, ik ben sterker en stabiel", stabiliteit bij het gebruik van drugs bestaat niet eens Sowieso kolder dus.

En nee, niet bedoeld om drugs als evil te zien direct, beweren dat mensen die doordraaien ervan niet 100 procent zien is pas gek, sowieso ben je niet 100 procent bij verstand tijdens het gebruik van drugs als het effect aanwezig is dus het is dan echt wel apart om het zo te brengen ook.
Genieten is toegestaan!!!
  maandag 10 november 2008 @ 21:39:02 #42
163094 Ladidadida
pi_63114260
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit goed dat je tegen een verbod bent, zodat iedereen voor zich kan bepalen of diegene drugs wil gebruiken of niet?
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbieden
pi_63114316
Meteen ook toeristen verbieden hier dan. Alles verpesters .
pi_63114351
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:38 schreef Topspin het volgende:

En nee, niet bedoeld om drugs als evil te zien direct, beweren dat mensen die doordraaien ervan niet 100 procent zijn is pas gek, sowieso ben je niet 100 procent bij verstand tijdens het gebruik van drugs als het effect aanwezig is dus het is dan echt wel apart om het zo te brengen ook.
Er zijn natuurlijk wel meer verstandige en minder verstandige manieren om met drugs om te gaan. Van een onbekende drug geen grote hoeveelheid gebruiken, zorgen dat je lichamelijk en psychisch fit bent voor je iets gebruikt en van te voren weten wat je moet doen als er iets verkeerd gaat verkleinen het risico op vervelende dingen al aanzienlijk.
  maandag 10 november 2008 @ 21:41:36 #45
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63114361
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbieden
Hele verbod van die zooi en sluiten van coffee shop/wietverbod drukt het de illegaliteit in waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar groter worden. Zegt de drooglegging in Amerika je iets?
  maandag 10 november 2008 @ 21:42:22 #46
163094 Ladidadida
pi_63114402
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:37 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Smerig? Waarom?
Nergens op slaan? Wanneer slaat iets wel ergens op?
Totaal overbodig? Als het voor iemand een prettige ervaring geeft, is dat toch een gewonnen situatie?
Drugsgebruik zielig? Wereldvreemde kneus na je toevoegen strepen we die weg

Laten we het gewoon erop houden dat het voor sommigen onder ons een prettige manier is om zich even van de wereld af te sluiten.
Tsja, en in dat laatste zit 'm 't probleem denk ik. Ik heb er problemen mee omdat drugsgebruik gewoon helemaal 0,0 oplost en het haast een onvolwassen oplossing lijkt omdat men (bepaalde aspecten van) het leven niet aankan en vlucht in drugs, in een roes. Dat vind ik sneu.
pi_63114410
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

"Dat andere is ook slecht voor je!" is natuurlijk ook geen heel sterk argument. Omdat je het ene slechte toestaat hoef je nog niet het andere slechte toe te staan. De meeste mensen zijn denk ik echter prima zelf in staat om te bepalen wat goed voor hen is en wat niet. Degenen die daar minder toe in staat zijn worden niet tegen gehouden door een verbod.
Paddo's zijn toch niet perse slecht?
  maandag 10 november 2008 @ 21:43:53 #48
163094 Ladidadida
pi_63114455
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Hele verbod van die zooi en sluiten van coffee shop/wietverbod drukt het de illegaliteit in waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar groter worden. Zegt de drooglegging in Amerika je iets?
Ja, dat is dus de andere kant weer.

Drugs, waarom?
pi_63114456
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Ladidadida het volgende:

Die maatschappelijke problemen zijn er inderdaad bij bepaalde gebruikers (wat inderdaad ook voor alcohol geldt). Door drugs te verbieden verdwijnen die maatschappelijke problemen echter niet. Je maakt wel de drempel voor mensen hoger om iets aan hun problemen te doen. Wanneer het illegaal is, zal iemand uit angst voor de gevolgen van dat illegale gebruik (los gezien van de vraag of die angst reëel is) minder snel geneigd zijn hulp te zoeken. Ook is er minder zicht op gegevens over problematiek, gebruik, etc. omdat het niet meer duidelijk zichtbaar is.
  maandag 10 november 2008 @ 21:44:45 #50
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_63114490
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

In een roes moeten verkeren? Dan ben je verslaafd, en dat is niet goed inderdaad. Maar als iemand dat nou af en toe wil, waarom zou het niet mogen?
pi_63114512
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:42 schreef Semargofni het volgende:

Paddo's zijn toch niet perse slecht?
Hiervoor weet ik te weinig af van de (lichamelijke) werking van paddo's. Ik geloof echter niet dat veelvuldig gebruik goed kan zijn voor je psyche..
pi_63114607
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:43 schreef Ladidadida het volgende:

Ja, dat is dus de andere kant weer.

Drugs, waarom?
Omdat het leuk kan zijn. Drugs als alcohol, cannabis, GHB en XTC kunnen, mits in normale hoeveelheden gebruikt, sfeerverhogend werken of een bepaalde sfeer oproepen. Drugs als paddestoelen en LSD kunnen weer voor bijzondere ervaringen zorgen. Daarom denk ik.
pi_63114612
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Drugsgebruikers
Een man die geen bier drinkt

Een man die nieuwschierig heet en is

Ben je Albert Verlinde ofzo?

[ Bericht 26% gewijzigd door Glijdt_licht op 10-11-2008 21:54:55 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 10 november 2008 @ 21:49:48 #54
163094 Ladidadida
pi_63114684
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:44 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

In een roes moeten verkeren? Dan ben je verslaafd, en dat is niet goed inderdaad. Maar als iemand dat nou af en toe wil, waarom zou het niet mogen?
Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?

Serieuze vragen hoor, ik snap niks van drugsgebruik namelijk, het is echt zo'n ver-van-m'n-bed-show.
pi_63114685
@Alicey: True. Maar paddo's zijn ook niet echt ervoor om iedere week te gebruiken. Meen ook dat hoe vaker je het doet hoe minder effect het heeft. Paddo's schijnen in tegenstelling tot wiet ook nauwelijks geestelijk verslavend te zijn.
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 21:52:17 #56
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_63114771
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 10 november 2008 @ 21:54:23 #57
163094 Ladidadida
pi_63114842
Trouwens, een topic van Ricko going serieus
pi_63114843
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:10 schreef Ladidadida het volgende:
Drugs gebruiken is zó a-sexy
Oei, wat een mokerslag
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63114855
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?

Serieuze vragen hoor, ik snap niks van drugsgebruik namelijk, het is echt zo'n ver-van-m'n-bed-show.
Dat blijkt inderdaad, want je maakt geen onderscheid tussen recreatief gebruik en vluchtgebruik. De meeste mensen gebruiken drugs en alcohol omdat het iets toevoegt (zie een eerdere post van mij op deze pagina).

Ik denk dat niemand in dit topic van mening is dat drugs gebruiken als uitvlucht voor de realiteit good practice is..
pi_63114875
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel meer verstandige en minder verstandige manieren om met drugs om te gaan. Van een onbekende drug geen grote hoeveelheid gebruiken, zorgen dat je lichamelijk en psychisch fit bent voor je iets gebruikt en van te voren weten wat je moet doen als er iets verkeerd gaat verkleinen het risico op vervelende dingen al aanzienlijk.
Inderdaad doseren maar dan nog steeds dat het uit de hand kan lopen en doseren vraagt vaak altijd om meer dosatie. Dan neemt men het kleinste en dan heeft dat kleinste geen effect dus vervolgens meer totdat effect wel gaat komen. Vaak gebeurt het dan bij paddo's dat het in 1 keer ingenomen wordt net zoals bij XTC 2 tabletten en zelfs 1 tablet die verkeerd kan vallen.

Je kunt nooit 100 procent garantie krijgen dat een drug negatieve uitwerking krijgt tot een bad trip aan toe. Een kleine hoeveelheid paddo's en een kleine hoeveelheid LSD of Wiet of wat dan ook kan een trigger zijn dat je hersens over de kop gaan.

Beweren dat je stabiel bent en dat zwakke zielige mensen doordraaien ervan sowieso. Je hersens zijn een grote fabriek van chemische stoffen en toevoeging van drugs kan het een nieuwe wazige oerknal maken in je hoofd.

Niet om te beweren dat het merendeel van drugs gebruikers doordraait maar er is ALTIJD een risico dat het slecht kan uitpakken. En dan kun je nog zo stabiel in je schoenen staan in gedachten, dat ene stofje teveel van die drug kan je compleet laten doordraaien.

Experimenteren is het dan ook vaak als het aankomt bij het gebruiken van geestverruimende middelen, nieuwsgierig zijn en vol verwachting zijn. Maar het kan de beste stabiele overkomen net zoals het de labiele kan overkomen en dan doet de dosis het er niet helemaal toe.

In het LSD topic hier in UVT vaak gelezen dat het niet bedoeld is voor labiele mensen in de vaste OP daar, alsof die vaste LSD gebruikers geen hersenbeschadiging oplopen of een bad trip kunnen krijgen waar ze levenslang last van kunnen gaan krijgen ook.

Kan er nog 10 pagina's over schrijven maar doe dat maar even niet. Het is altijd een risico in zekere zin. Net zoals alcohol dat ook is als je teveel drinkt. Maar bij alcohol kun je dan weten in bepaalde mate hoeveel je kunt drinken. Die ene gram paddo's kan net teveel zin, of juist die ene dag paddo's kan teveel zijn. Net zoals die ene teug aan die joint een klap kan wezen waar je weken van moet bijkomen. Alcohol daarbij is het al snel zo dat het minder lang aanwezig is, ondanks dat ook een soort van drug.

Overigens als laatste. Mensen die drugs gebruiken zijn doorgaans niet lichamelijk of psychisch fit Vooral als ze langer gebruiken zit de labiliteit er al in dus vanzelf dat het lichaam en de geest kwetsbaar is voor schade. En dan hoeft het geen drastische schade te zijn, het kan ook schade zijn die niet direct opgemerkt wordt maar wel het leven beperkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 22:01:55 ]
Genieten is toegestaan!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')