SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron van het nieuws: Paddo-verbod per 1 december
Favoriete paddo's:
--update--
OCH GOSSIEMIJNE EDDIE! Straks mogen we ook al niet meer blowen als we jonger dan één en TWINTIG zijn!
Want joh! Als je 18 jaar oud bent dan kan je heul niet voor je zelf bepalen wat goed is!
Bron: Christenunie: blowen boven 21 :-blowen-boven-21-.html
[ Bericht 4% gewijzigd door Rickocum op 11-11-2008 12:13:36 (Het tyfuskabinet) ]
Doe niet zo gekkig joh! Da's hetzelfde als een monnik overtuigen dat hij een necrofiele-homo-zoöfiel is met veganistische neigingenquote:Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef nvido het volgende:
Ben benieuwd, kan nu echt wel genieten van een goede portie i.c.m. met drank en andere softdrugs.
Het is trouwens nooit bewezen dat dat iets met paddo's had te maken.quote:Op maandag 10 november 2008 20:44 schreef Bomil het volgende:
De Tweede Kamer drong aan op een verbod na de dood van een 17-jarig Frans meisje, dat na het eten van de paddestoelen van een brug in Amsterdam sprong.
Ik haat de Fransen al vanaf mijn geboorte, en nog haat ik ze. Kut taal ook
/carequote:
Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?quote:Op maandag 10 november 2008 21:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
/care
Als iemand het leuk vindt, waarom zou je hem in zijn doen en laten beletten?
quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?
relaxed manquote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het smerig is, nergens op slaat, totaal overbodig en drugsgebruik an sich gewoon zielig is?
Jij drinkt vast ook weleens een wijntje.quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol.quote:Op maandag 10 november 2008 21:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jij drinkt vast ook weleens een wijntje.
Is dat nodig? Nee.
Is het lekker? Hmm hangt ervan af.
Slaat het ergens op? Nee.
Is het drugs? ja.
Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan? Of periodiek een biertje.quote:
Dat is jouw mening. Welke feiten kun je aandragen om te rechtvaardigen dat anderen die jouw mening niet delen worden gedwongen jouw mening te volgen?quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.quote:Op maandag 10 november 2008 21:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan? Of periodiek een biertje.
Als je dat niet vindt, dan kan je paddo's, wiet of whatever ook niet zielig vinden. Alcohol is ook drugs, alcohol is zelfs een harddrug.
Geen. Like you said, het is mijn mening.quote:Op maandag 10 november 2008 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Welke feiten kun je aandragen om te rechtvaardigen dat anderen die jouw mening niet delen worden gedwongen jouw mening te volgen?
"Dat andere is ook slecht voor je!" is natuurlijk ook geen heel sterk argument. Omdat je het ene slechte toestaat hoef je nog niet het andere slechte toe te staan. De meeste mensen zijn denk ik echter prima zelf in staat om te bepalen wat goed voor hen is en wat niet. Degenen die daar minder toe in staat zijn worden niet tegen gehouden door een verbod.quote:Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Semargofni het volgende:
Goede OP. Props daar voor. Idd erg jammer vind ik het. Zo nu en dan houd ik er ook wel van om wat paddestoeltjes te consumeren maar schandalig dat dit dalijk niet meer kan. Gelukkig is er met tabak/alcohol niets mis en veroorzaakt dat geen schade.
Laat ik trouwens even toevoegen dat 'zielig' een beetje een verkeerde woordkeuze van me is geweest. Ik bedoel meer dat ik het totaal niet begrijp.quote:Op maandag 10 november 2008 21:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Okay. Maar vind je mensen die soms een wijntje drinken ook zielig dan?
Lijkt me prima.quote:Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.
Begrijp ik hieruit goed dat je tegen een verbod bent, zodat iedereen voor zich kan bepalen of diegene drugs wil gebruiken of niet?quote:Op maandag 10 november 2008 21:33 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Geen. Like you said, het is mijn mening.
Smerig? Waarom?quote:Op maandag 10 november 2008 21:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbiedenquote:Op maandag 10 november 2008 21:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit goed dat je tegen een verbod bent, zodat iedereen voor zich kan bepalen of diegene drugs wil gebruiken of niet?
Er zijn natuurlijk wel meer verstandige en minder verstandige manieren om met drugs om te gaan. Van een onbekende drug geen grote hoeveelheid gebruiken, zorgen dat je lichamelijk en psychisch fit bent voor je iets gebruikt en van te voren weten wat je moet doen als er iets verkeerd gaat verkleinen het risico op vervelende dingen al aanzienlijk.quote:Op maandag 10 november 2008 21:38 schreef Topspin het volgende:
En nee, niet bedoeld om drugs als evil te zien direct, beweren dat mensen die doordraaien ervan niet 100 procent zijn is pas gek, sowieso ben je niet 100 procent bij verstand tijdens het gebruik van drugs als het effect aanwezig is dus het is dan echt wel apart om het zo te brengen ook.
Hele verbod van die zooi en sluiten van coffee shop/wietverbod drukt het de illegaliteit in waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar groter worden. Zegt de drooglegging in Amerika je iets?quote:Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbieden
Tsja, en in dat laatste zit 'm 't probleem denk ik. Ik heb er problemen mee omdat drugsgebruik gewoon helemaal 0,0 oplost en het haast een onvolwassen oplossing lijkt omdat men (bepaalde aspecten van) het leven niet aankan en vlucht in drugs, in een roes. Dat vind ik sneu.quote:Op maandag 10 november 2008 21:37 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Smerig? Waarom?
Nergens op slaan? Wanneer slaat iets wel ergens op?
Totaal overbodig? Als het voor iemand een prettige ervaring geeft, is dat toch een gewonnen situatie?
Drugsgebruik zielig? Wereldvreemde kneusna je toevoegen strepen we die weg
Laten we het gewoon erop houden dat het voor sommigen onder ons een prettige manier is om zich even van de wereld af te sluiten.
Paddo's zijn toch niet perse slecht?quote:Op maandag 10 november 2008 21:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
"Dat andere is ook slecht voor je!" is natuurlijk ook geen heel sterk argument. Omdat je het ene slechte toestaat hoef je nog niet het andere slechte toe te staan. De meeste mensen zijn denk ik echter prima zelf in staat om te bepalen wat goed voor hen is en wat niet. Degenen die daar minder toe in staat zijn worden niet tegen gehouden door een verbod.
Ja, dat is dus de andere kant weer.quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Hele verbod van die zooi en sluiten van coffee shop/wietverbod drukt het de illegaliteit in waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar groter worden. Zegt de drooglegging in Amerika je iets?
Die maatschappelijke problemen zijn er inderdaad bij bepaalde gebruikers (wat inderdaad ook voor alcohol geldt). Door drugs te verbieden verdwijnen die maatschappelijke problemen echter niet. Je maakt wel de drempel voor mensen hoger om iets aan hun problemen te doen. Wanneer het illegaal is, zal iemand uit angst voor de gevolgen van dat illegale gebruik (los gezien van de vraag of die angst reëel is) minder snel geneigd zijn hulp te zoeken. Ook is er minder zicht op gegevens over problematiek, gebruik, etc. omdat het niet meer duidelijk zichtbaar is.quote:Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Ladidadida het volgende:
Daar ben ik eigenlijk nog niet eens echt over uit, nu je het zo vraagt. Ergens moet ieder het maar zelf weten, maar aan de andere kant zorgt het ook voor een hele berg maatschappelijke problemen, waardoor een verbod m.i. een goed idee is. Maar ja, dan moet je alcohol dus ook verbieden
In een roes moeten verkeren? Dan ben je verslaafd, en dat is niet goed inderdaad. Maar als iemand dat nou af en toe wil, waarom zou het niet mogen?quote:Op maandag 10 november 2008 21:32 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik vind alcohol ook drugs inderdaad. Ik begrijp dat hele 'in-een-roes-moeten-verkeren'-idee niet zo goed. Af en toe drinken, tsja, ik doe het gewoon niet. Ik heb het niet nodig en ik voel niet de behoefte om in zo'n roes te verkeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |