Doet het verder nog iets schadelijks in je lichaam? (Zoals alcohol bepaalde vitaminenvoorraden uitput, voor uitdroging zorgt, etc.)quote:Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Semargofni het volgende:
@Alicey: True. Maar paddo's zijn ook niet echt ervoor om iedere week te gebruiken. Meen ook dat hoe vaker je het doet hoe minder effect het heeft. Paddo's schijnen in tegenstelling tot wiet ook nauwelijks geestelijk verslavend te zijn.
Jezus, wat een infantiel gedoe.... Ik rook een jointje omdat het lekker is, en omdat het ontspant. Een ander trekt een biertje open.quote:Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?
Serieuze vragen hoor, ik snap niks van drugsgebruik namelijk, het is echt zo'n ver-van-m'n-bed-show.
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat blijkt inderdaad, want je maakt geen onderscheid tussen recreatief gebruik en vluchtgebruik. De meeste mensen gebruiken drugs en alcohol omdat het iets toevoegt (zie een eerdere post van mij op deze pagina).
Ik denk dat niemand in dit topic van mening is dat drugs gebruiken als uitvlucht voor de realiteit good practice is..
Feitelijk niet, voor zover de onderzoeken stellen.quote:Op maandag 10 november 2008 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doet het verder nog iets schadelijks in je lichaam? (Zoals alcohol bepaalde vitaminenvoorraden uitput, voor uitdroging zorgt, etc.)
Je bekijkt het wel uitermate simplistisch.... Niet te kort zeg.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?
Het is dus gezelliger met drugs?quote:Op maandag 10 november 2008 21:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jezus, wat een infantiel gedoe.... Ik rook een jointje omdat het lekker is, en omdat het ontspant. Een ander trekt een biertje open.
Als ik paddothee drink, dan doe ik dat omdat het leuk is. Het effect is leuk en ik heb een gezellige avond.
Ik heb geen middelen nodig om me goed te voelen. Niet meer dan een ander die koffie drinkt, of alcohol.
Wat doe je op fok!? Is de realiteit niet intressant genoeg?quote:Op maandag 10 november 2008 22:00 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het is dus gezelliger met drugs?
Natuurlijk, dat weet ik ook. Je kunt echter wel het nodige doen om dat risico te beperken.quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Topspin het volgende:
Je kunt nooit 100 procent garantie krijgen dat een drug negatieve uitwerking krijgt tot een bad trip aan toe. Een kleine hoeveelheid paddo's en een kleine hoeveelheid LSD of Wiet of wat dan ook kan een trigger zijn dat je hersens over de kop gaan.
Je weet echter wel van jezelf of je vermoeid bent, gestressed bent, problemen hebt, etc. Wanneer dat allemaal niet zo is garandeert dat niet dat alles goed gaat, maar andersom geldt denk ik wel dat in een verkeerde staat drugs gebruiken vragen om problemen is.quote:Beweren dat je stabiel bent en dat zwakke zielige mensen doordraaien ervan sowieso. Je hersens zijn een grote fabriek van chemische stoffen en toevoeging van drugs kan het een nieuwe wazige oerknal maken in je hoofd.
Een hogere dosis verhoogt wel de kansen dat het verkeerd gaat (Al verhoogt het misschien ook de kans op een aangename ervaring..)quote:Niet om te beweren dat het merendeel van drugs gebruikers doordraait maar er is ALTIJD een risico dat het slecht kan uitpakken. En dan kun je nog zo stabiel in je schoenen staan in gedachten, dat ene stofje teveel van die drug kan je compleet laten doordraaien.
Experimenteren is het dan ook vaak als het aankomt bij het gebruiken van geestverruimende middelen, nieuwsgierig zijn en vol verwachting zijn. Maar het kan de beste stabiele overkomen net zoals het de labiele kan overkomen en dan doet de dosis het er niet helemaal toe.
Ook dat is trouwens niet helemaal waar. Het kan ook voorkomen dat je van 1 wijntje de weg kwijt raakt.quote:In het LSD topic hier in UVT vaak gelezen dat het niet bedoeld is voor labiele mensen in de vaste OP daar, alsof die vaste LSD gebruikers geen hersenbeschadiging oplopen of een bad trip kunnen krijgen waar ze levenslang last van kunnen gaan krijgen ook.
Kan er nog 10 pagina's over schrijven maar doe dat maar even niet. Het is altijd een risico in zekere zin. Net zoals alcohol dat ook is als je teveel drinkt. Maar bij alcohol kun je dan weten in bepaalde mate hoeveel je kunt drinken.
Alcohol zou ik eerder een zware drug noemen. Het effect van alcohol op de psyche valt misschien mee, lichamelijk is het wel uiterst schadelijk in grotere hoeveelheden.quote:Die ene gram paddo's kan net teveel zin, of juist die ene dag paddo's kan teveel zijn. Net zoals die ene teug aan die joint een klap kan wezen waar je weken van moet bijkomen. Alcohol daarbij is het al snel zo dat het minder lang aanwezig is, ondanks dat ook een soort van drug.
Zo kan je alles wel benaderen zeg.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?
Iets minder insinuatie zou prettig zijnquote:Op maandag 10 november 2008 22:00 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het is dus gezelliger met drugs?
Je ziet het misschien iets te zwart/wit. Het is niet zo dat je door matig drugsgebruik de hele realiteit verliest. De realiteit kun je er wel iets anders door ervaren. Wanneer je dat samen met anderen doet, kan dat gewoon leuk zijn.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat maakt het dan wel een ideale drug.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Feitelijk niet, voor zover de onderzoeken stellen.
Ik wil het gewoon serieus graag weten, omdat het echt nog nooit in m'n hoofd is opgekomen om drugs te gebruiken, het staat zo ver van me af en ik snap er geen hout van. Vandaar de vragen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel benaderen zeg.![]()
Waarom heb je hobbies, of waarom kijk je graag naar films? Wil je uit de realiteit ontsnappen soms? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je niet gaan sporten!
Ik maak me niet drukquote:Op maandag 10 november 2008 22:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je ziet het misschien iets te zwart/wit. Het is niet zo dat je door matig drugsgebruik de hele realiteit verliest. De realiteit kun je er wel iets anders door ervaren. Wanneer je dat samen met anderen doet, kan dat gewoon leuk zijn.
Er zijn meer dingen slecht voor je lichaam, maar je druk maken over wat slecht is voor je is nog veel slechter voor je lichaam.
Zekerquote:Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat weet ik ook. Je kunt echter wel het nodige doen om dat risico te beperken.
Dezelfde reden waarom mensen in een achtbaan stappen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik maak me niet drukMaar ik ben wel nieuwsgierig waarom mensen het doen
Njah, omdat ze er plezier aan beleven of een verruimde geest aan over houden.quote:Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik ook nu, aan slaap ben ik best verslaafd.quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Ladidadida het volgende:
Maar goed, ik ga nu heel reëel m'n bed in
Ze moeten in China ook eten met stokjes verbieden, omdat die gene die er niet mee om kunnen gaan buitenlanders zijn en dat is reden genoeg!quote:Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef kikoooooo het volgende:
Betuttelend schijtkabinet.
Er is in nederland nog nooit één dode gevallen door paddo's. En toch verbieden
quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Ladidadida het volgende:
Trouwens, een topic van Ricko going serieus
*insert lol*quote:Op maandag 10 november 2008 22:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]Dat was mijn bedoeling maar gedeeltelijk, jullie maken het te serieus
Paddo's zetten mij (vreemd genoeg doe ik dat bijna nooit als ik nuchter ben) aan tot veel filosoferen en soms ontdek ik zelfs nieuwe dingen van mijzelf vanwege mijn überzweverigheid.quote:Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.quote:Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Njah, omdat ze er plezier aan beleven of een verruimde geest aan over houden.De redenen zijn denk ik vergelijkbaar met waarom sommige mensen sporten, op vakantie gaan, een god aanbidden, of hobbies hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |