abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63114898
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Semargofni het volgende:
@Alicey: True. Maar paddo's zijn ook niet echt ervoor om iedere week te gebruiken. Meen ook dat hoe vaker je het doet hoe minder effect het heeft. Paddo's schijnen in tegenstelling tot wiet ook nauwelijks geestelijk verslavend te zijn.
Doet het verder nog iets schadelijks in je lichaam? (Zoals alcohol bepaalde vitaminenvoorraden uitput, voor uitdroging zorgt, etc.)
pi_63114962
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Waarom zou je het willen? Waarom zou je bewust in een andere werkelijkheid willen verkeren? Waarom zou je niet alert en in het heden willen zijn? Waarom heb je middelen nodig om je goed te voelen? Waarom vluchten in een roes i.p.v. dealen met problemen?

Serieuze vragen hoor, ik snap niks van drugsgebruik namelijk, het is echt zo'n ver-van-m'n-bed-show.
Jezus, wat een infantiel gedoe.... Ik rook een jointje omdat het lekker is, en omdat het ontspant. Een ander trekt een biertje open.

Als ik paddothee drink, dan doe ik dat omdat het leuk is. Het effect is leuk en ik heb een gezellige avond.

Ik heb geen middelen nodig om me goed te voelen. Niet meer dan een ander die koffie drinkt, of alcohol.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 10 november 2008 @ 21:59:22 #63
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63115018
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat blijkt inderdaad, want je maakt geen onderscheid tussen recreatief gebruik en vluchtgebruik. De meeste mensen gebruiken drugs en alcohol omdat het iets toevoegt (zie een eerdere post van mij op deze pagina).

Ik denk dat niemand in dit topic van mening is dat drugs gebruiken als uitvlucht voor de realiteit good practice is..
Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63115026
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Doet het verder nog iets schadelijks in je lichaam? (Zoals alcohol bepaalde vitaminenvoorraden uitput, voor uitdroging zorgt, etc.)
Feitelijk niet, voor zover de onderzoeken stellen.
pi_63115052
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik snap wel dat daar een onderscheid tussen is, maar ik snap dan nog niet waarom men het zou willen gebruiken. Ook als je het voor de lol gebruikt, kan ik me niet indenken dat je in een roes zou willen verkeren. Waarom? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je dat jezelf aan willen doen? Is dat het waard?
Je bekijkt het wel uitermate simplistisch.... Niet te kort zeg.

Jij drinkt dus nooit alcohol naar ik aanneem? Prima. Maar jij hoeft dat ook helemaal niet te begrijpen. Wat jij hoeft is zelf vooral geen alcohol en drugs gebruiken, en een ander ook lekker in z'n waarde laten.

Gezond en ongezond voor het lichaam zijn relatieve termen. Je kunt je leven aanzienlijk verlengen, wist je dat? Maar dat betekent wel: niet meer normaal eten en drinken.

Gek genoeg roept niemand dat je gek bent als je gewoon eet en drinkt.
  maandag 10 november 2008 @ 22:00:52 #66
163094 Ladidadida
pi_63115080
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jezus, wat een infantiel gedoe.... Ik rook een jointje omdat het lekker is, en omdat het ontspant. Een ander trekt een biertje open.

Als ik paddothee drink, dan doe ik dat omdat het leuk is. Het effect is leuk en ik heb een gezellige avond.

Ik heb geen middelen nodig om me goed te voelen. Niet meer dan een ander die koffie drinkt, of alcohol.
Het is dus gezelliger met drugs?
  maandag 10 november 2008 @ 22:02:24 #67
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63115132
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:00 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat doe je op fok!? Is de realiteit niet intressant genoeg?
pi_63115213
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Topspin het volgende:

Je kunt nooit 100 procent garantie krijgen dat een drug negatieve uitwerking krijgt tot een bad trip aan toe. Een kleine hoeveelheid paddo's en een kleine hoeveelheid LSD of Wiet of wat dan ook kan een trigger zijn dat je hersens over de kop gaan.
Natuurlijk, dat weet ik ook. Je kunt echter wel het nodige doen om dat risico te beperken.
quote:
Beweren dat je stabiel bent en dat zwakke zielige mensen doordraaien ervan sowieso. Je hersens zijn een grote fabriek van chemische stoffen en toevoeging van drugs kan het een nieuwe wazige oerknal maken in je hoofd.
Je weet echter wel van jezelf of je vermoeid bent, gestressed bent, problemen hebt, etc. Wanneer dat allemaal niet zo is garandeert dat niet dat alles goed gaat, maar andersom geldt denk ik wel dat in een verkeerde staat drugs gebruiken vragen om problemen is.
quote:
Niet om te beweren dat het merendeel van drugs gebruikers doordraait maar er is ALTIJD een risico dat het slecht kan uitpakken. En dan kun je nog zo stabiel in je schoenen staan in gedachten, dat ene stofje teveel van die drug kan je compleet laten doordraaien.

Experimenteren is het dan ook vaak als het aankomt bij het gebruiken van geestverruimende middelen, nieuwsgierig zijn en vol verwachting zijn. Maar het kan de beste stabiele overkomen net zoals het de labiele kan overkomen en dan doet de dosis het er niet helemaal toe.
Een hogere dosis verhoogt wel de kansen dat het verkeerd gaat (Al verhoogt het misschien ook de kans op een aangename ervaring..)
quote:
In het LSD topic hier in UVT vaak gelezen dat het niet bedoeld is voor labiele mensen in de vaste OP daar, alsof die vaste LSD gebruikers geen hersenbeschadiging oplopen of een bad trip kunnen krijgen waar ze levenslang last van kunnen gaan krijgen ook.

Kan er nog 10 pagina's over schrijven maar doe dat maar even niet. Het is altijd een risico in zekere zin. Net zoals alcohol dat ook is als je teveel drinkt. Maar bij alcohol kun je dan weten in bepaalde mate hoeveel je kunt drinken.
Ook dat is trouwens niet helemaal waar. Het kan ook voorkomen dat je van 1 wijntje de weg kwijt raakt.
quote:
Die ene gram paddo's kan net teveel zin, of juist die ene dag paddo's kan teveel zijn. Net zoals die ene teug aan die joint een klap kan wezen waar je weken van moet bijkomen. Alcohol daarbij is het al snel zo dat het minder lang aanwezig is, ondanks dat ook een soort van drug.
Alcohol zou ik eerder een zware drug noemen. Het effect van alcohol op de psyche valt misschien mee, lichamelijk is het wel uiterst schadelijk in grotere hoeveelheden.
pi_63115220
quote:

[..]

Zo kan je alles wel benaderen zeg.

Waarom heb je hobbies, of waarom kijk je graag naar films? Wil je uit de realiteit ontsnappen soms? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je niet gaan sporten!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_63115229
terechte klacht...

kan je die meuk ook invriezen?
Ja doei.
pi_63115274
Ik weet het....... Drugs are bad okay....

In sommige gevallen kan het positief uitpakken in andere gevallen negatief, sommige mensen openen hun ogen en anderen worden beperkt en verslaafd afhankelijk of blijven wazig en kunnen niet 10000 procent helder meer worden.

De mensen die de ogen openen en het leven van meer kanten kunnen bekijken daar zeg ik tegen

De rest van het aanhangsel liever niet. Zouden drugs geen gevaar vormen dan zou ik het ook vaker gebruiken maar ik ben te vatbaar voor de uitwerking dus ik drink me dan liever maar die 6 kleine flesjes bier om mezelf te beschermen. Sowieso geen behoefte.
Genieten is toegestaan!!!
pi_63115278
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:00 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Iets minder insinuatie zou prettig zijn

Het is met drugs niet per definitie gezelliger, nee.
pi_63115304
quote:

[..]

Je ziet het misschien iets te zwart/wit. Het is niet zo dat je door matig drugsgebruik de hele realiteit verliest. De realiteit kun je er wel iets anders door ervaren. Wanneer je dat samen met anderen doet, kan dat gewoon leuk zijn.

Er zijn meer dingen slecht voor je lichaam, maar je druk maken over wat slecht is voor je is nog veel slechter voor je lichaam.
pi_63115327
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Feitelijk niet, voor zover de onderzoeken stellen.
Dat maakt het dan wel een ideale drug.
  maandag 10 november 2008 @ 22:07:26 #75
163094 Ladidadida
pi_63115336
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel benaderen zeg.

Waarom heb je hobbies, of waarom kijk je graag naar films? Wil je uit de realiteit ontsnappen soms? Is de realiteit niet leuk genoeg? Daarnaast is het gewoon slecht voor je lichaam, waarom zou je niet gaan sporten!
Ik wil het gewoon serieus graag weten, omdat het echt nog nooit in m'n hoofd is opgekomen om drugs te gebruiken, het staat zo ver van me af en ik snap er geen hout van. Vandaar de vragen.

Maar goed, ik ga nu heel reëel m'n bed in
  maandag 10 november 2008 @ 22:08:35 #76
163094 Ladidadida
pi_63115374
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je ziet het misschien iets te zwart/wit. Het is niet zo dat je door matig drugsgebruik de hele realiteit verliest. De realiteit kun je er wel iets anders door ervaren. Wanneer je dat samen met anderen doet, kan dat gewoon leuk zijn.

Er zijn meer dingen slecht voor je lichaam, maar je druk maken over wat slecht is voor je is nog veel slechter voor je lichaam.
Ik maak me niet druk Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom mensen het doen
pi_63115451
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat weet ik ook. Je kunt echter wel het nodige doen om dat risico te beperken.

Zeker Sowieso op betere dagen gebruiken maar wat is een betere dag? Zijn mensen zich bewust wat een betere dag is altijd die gebruiken, zijn mensen zich bewust die sporadisch gebruiken wat een betere dag is als de dag niet stabiel is, gebruiken bepaalde mensen niet JUIST ook op die momenten dat ze het nodig hebben dus vanzelf niet stabiel zijn, volgens mij vaak dat ze gebruiken na een slechte dag om de avond alsnog beter te maken of zorgen te vergeten over de zeik in het leven? Denk soms dat veel van het leven op de automatische piloot gebeurt. Mensen die gebruiken is niet denigrerend bedoeld maar zomaar de mensen die wel eens willen proeven eraan zonder ze als junk aan te kaarten.

Zal straks verder op je reply ingaan, eerst ff sigaret roken.
  maandag 10 november 2008 @ 22:10:34 #78
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63115455
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:08 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dezelfde reden waarom mensen in een achtbaan stappen.
pi_63115518
quote:

[..]

Njah, omdat ze er plezier aan beleven of een verruimde geest aan over houden. De redenen zijn denk ik vergelijkbaar met waarom sommige mensen sporten, op vakantie gaan, een god aanbidden, of hobbies hebben.
pi_63115522
Betuttelend schijtkabinet.

Er is in nederland nog nooit één dode gevallen door paddo's. En toch verbieden
pi_63115556
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Ladidadida het volgende:

Maar goed, ik ga nu heel reëel m'n bed in
Ik ook nu, aan slaap ben ik best verslaafd.
  maandag 10 november 2008 @ 22:16:07 #82
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63115652
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef kikoooooo het volgende:
Betuttelend schijtkabinet.

Er is in nederland nog nooit één dode gevallen door paddo's. En toch verbieden
Ze moeten in China ook eten met stokjes verbieden, omdat die gene die er niet mee om kunnen gaan buitenlanders zijn en dat is reden genoeg!
pi_63115751
Uberhaupt, de gehele aanpak van strengere controles op drugs bij feesten en het idee om alles af te schaffen
pi_63115997
geld dit alleen voor de paddestoelen of ook voor de choco paddo repen?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 10 november 2008 @ 22:26:08 #85
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_63116022
NIET NAAR LADIDADADDIDIDIDA LUISTEREN,

ES IST EIN CHRISTENHÜNDE!!!!!!

GEGER DIE MAUER MIT DICH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 10 november 2008 @ 22:27:38 #86
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  maandag 10 november 2008 @ 22:27:57 #87
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_63116088
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Ladidadida het volgende:
Trouwens, een topic van Ricko going serieus
Dat was mijn bedoeling maar gedeeltelijk, jullie maken het te serieus
  maandag 10 november 2008 @ 22:29:53 #88
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63116142
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:27 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat was mijn bedoeling maar gedeeltelijk, jullie maken het te serieus
*insert lol*
  maandag 10 november 2008 @ 22:30:06 #89
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_63116148
quote:

[..]

Paddo's zetten mij (vreemd genoeg doe ik dat bijna nooit als ik nuchter ben) aan tot veel filosoferen en soms ontdek ik zelfs nieuwe dingen van mijzelf vanwege mijn überzweverigheid.

Als ik 1 of 2 keer in het jaar paddo's wil doen, laat me dan!
pi_63116158
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Njah, omdat ze er plezier aan beleven of een verruimde geest aan over houden. De redenen zijn denk ik vergelijkbaar met waarom sommige mensen sporten, op vakantie gaan, een god aanbidden, of hobbies hebben.
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.

Bij bier en andere drank is dat effect minder aanwezig.

Sowieso het effect van cannabis op de geest, alsof het een permanent effect heeft op het bewustzijn.

Maar alsnog het risico op een te ruim bewustzijn Te ruim bewustzijn waarbij de geest compleet open komt te staan.

Alsnog het voordeel van geestverruiming dus geestverruimende middelen, maar dan ook de nadelen maar het kan een ervaring zijn die zelfs na 20 jaar nog uitwerking heeft al is het een "simpele" joint eens in het weekend.

Je verruimt de geest stap voor stap en soms in 1 keer, en ondertussen is je hele opvatting over het leven ruimer. Open minded worden ook wel.

Maar niets voor mij meer

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 22:37:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')