Damn mooi gezegd. Nou heb ik niet met cannabis dat ik een verruimendere geest krijg, maar juist wel met paddo's. Met cannabis voel ik me gewoon 'stoned' en ben ik niet echt heel erg sociaal, de gesprekken gaan niet meer vloeiend en ook is mijn brein traag van begrip.quote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.
Bij bier en andere drank is dat effect minder aanwezig.
Sowieso het effect van cannabis op de geest, alsof het een permanent effect heeft op het bewustzijn.
Maar alsnog het risico op een te ruim bewustzijnTe ruim bewustzijn waarbij de geest compleet open komt te staan.
Alsnog het voordeel van geestverruiming dus geestverruimende middelen, maar dan ook de nadelen maar het kan een ervaring zijn die zelfs na 20 jaar nog uitwerking heeft al is het een "simpele" joint eens in het weekend.
Je verruimt de geest stap voor stap en soms in 1 keer, en ondertussen is je hele opvatting over het leven ruimer. Open minded worden ook wel.
Maar niets voor mij meer
Paddo's kunnen best snel gevaarlijk zijn. Op zich snap ik zeker wel dat mensen die geestelijk niet zo sterk zijn rare dingen kunnen doen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
De momenten van verruimde geest hebben kunnen dan ook iets te bieden hebben dat je als mens heel anders kunt zijn dan je in principe bent ook, dat je beseft dat je meer bent dan alleen je lichaam misschien wel, dat er een "oneindige" ruime geest naast je aanwezig is. Op een goede manier bedoel ik dan. Als je meer kunt lachen ermee bij cannabis of je kunt meer diep denken op een prettige manier dan heeft dat ook zijn uitwerking bij niet gebruiken. Bij Mdma het liefdegevoel voelen en vervolgens richting de toekomst weten dat een mens veel meer liefde in zich heeft dan je in eerste instantie denkt. Bij Cannabis sowieso dat de hele geest 1000 keer groter lijkt te zijn toen ik het wel eens deed. Alsof ik systematisch bezig was met het groter maken van mijn besef terwijl ik in principe in een klein wereldje leefde.
Bij bier en andere drank is dat effect minder aanwezig.
Sowieso het effect van cannabis op de geest, alsof het een permanent effect heeft op het bewustzijn.
Maar alsnog het risico op een te ruim bewustzijnTe ruim bewustzijn waarbij de geest compleet open komt te staan.
Alsnog het voordeel van geestverruiming dus geestverruimende middelen, maar dan ook de nadelen maar het kan een ervaring zijn die zelfs na 20 jaar nog uitwerking heeft al is het een "simpele" joint eens in het weekend.
Je verruimt de geest stap voor stap en soms in 1 keer, en ondertussen is je hele opvatting over het leven ruimer. Open minded worden ook wel.
Maar niets voor mij meer
Daar vallen inderdaad wel wat meer mensen om mij heen in. Daarom doe ik nu alleen nog maar paddo's met dezelfde persoon, omdat hij net zoals mij weet dat je niet aan je problemen moet denken.quote:Op maandag 10 november 2008 22:46 schreef snorfiets het volgende:
Zo ga je panikeren en val je in een oneindig gat met rare/nare gedachten.
Dan heb jij dat inderdaad zo gehad, en kan ik nimmer over oordelenquote:Op maandag 10 november 2008 22:55 schreef Topspin het volgende:
Toen ik wiet rookte leek het dus echt op verruiming en niet op verdoving. Mijn pa spreekt altijd over verdovende middelen bij wiet maar ik denk dus echt dat het verruiming is.
Zelfs wiet waar ik ook suf van kon worden was verruimend in mijn beleving, maar dat weet ik nu niet uit te leggen nu. In ieder geval leek mijn bewustzijn te groeien toen van klein naar groot.
Heb je gelijk inquote:Op maandag 10 november 2008 22:56 schreef RickoKun het volgende:
Daarom is het afraadbaar voor mensen die emotioneel zwak (-of is het juist sterk?) zijn en/of naar de psychiater gaan. Je moet je problemen kunnen loslaten en genieten van de mooie dingen. Als je in je 'normale' leven ook stressed als een lepra-neger, dan is dit iets wat je absoluut niet moet doen. JUUUUST GOOooOOo with the floooooowwwww
Wat houdt je tegen?quote:Op maandag 10 november 2008 23:05 schreef Rhythm het volgende:
Kut man, ik wou ze nog ooit gaan gebruiken.
Het is niet veel, en waarschijnlijk maakt het geen tyfus uit, maar het is iets. In elk geval nog een laatste tegengeluidquote:Smartshops Overleg naar de rechter wegens beoogd paddoverbod
Het bestuur van de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) reageert verbaasd en teleurgesteld op het besluit van de Ministerraad van afgelopen vrijdag om de Algemene Maatregel van Bestuur rond het beoogde paddoverbod, al per 1 december aanstaande in werking te laten treden. De VLOS stapt naar de rechter.
Het landelijk smartshops-overleg is verontwaardigd omdat de Ministers van VWS en Justitie niet willen luisteren naar de stroom van waarschuwingen met betrekking tot de ongewenste gevolgen van zo’n paddoverbod. De VLOS onderhandelde tien jaar lang met de overheid rond de verkoop en gebruik van hallucinogene paddenstoelen en pleitte voortdurend voor reguleren in plaats van verbieden. De VLOS betreurt het ten zeerste dat verdere samenwerking onmogelijk wordt gemaakt en dat haar leden en hun afnemers met een verbod op rauwe wijze voor het blok worden gezet.
De Opiumwet schrijft voor dat eerst sprake moet zijn van gebleken schade voor de volksgezondheid en de samenleving. Tegenover een jaarlijkse verkoop van ongeveer anderhalf miljoen paddoporties in Nederland staat een zeer beperkt aantal incidenten dat niet aantoonbaar in verband kan worden gebracht met het gebruik van paddo’s. Er heeft geen wetenschappelijk of toxicologisch onderzoek plaatsgevonden. Minister Klink (VWS) slaat de adviezen van de door hem ingeschakelde onderzoekers, zoals het CAM, in de wind en baseert zijn besluit op aannames en ongefundeerde uitspraken, aldus de VLOS. De VLOS-leden voelen zich tekort gedaan door deze onredelijke opstelling.
De VLOS stelt: “Een algemeen geldend paddoverbod zal onherroepelijk leiden tot sluiting van vele smartshops, terwijl de overblijvende smartshops grote financiële schade zullen lijden. Dit kwam bij de behandeling in de Tweede Kamer nauwelijks aan bod.”
Bestuur Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS)
De wens om het op mijn kamer te doen als ik op kamers zit, terwijl ik het even daarvoor bij een fatsoenlijke coffeeshop heb gekocht.quote:
Is er altijd iemand thuis en gaan ze nooit ergens heenquote:Op maandag 10 november 2008 23:09 schreef Rhythm het volgende:
[..]
De wens om het op mijn kamer te doen als ik op kamers zit, terwijl ik het even daarvoor bij een fatsoenlijke coffeeshop heb gekocht.![]()
Ouders.
Dat wel, maar het zit me niet lekker om het thuis te doen. Geen idee of ze het goed vinden trouwens, maar ik heb ook nog een broertje en een zusje (geen pics, hoewelquote:Op maandag 10 november 2008 23:11 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Is er altijd iemand thuis en gaan ze nooit ergens heen?
bosquote:Op maandag 10 november 2008 23:12 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Dat wel, maar het zit me niet lekker om het thuis te doen. Geen idee of ze het goed vinden trouwens, maar ik heb ook nog een broertje en een zusje (geen pics, hoewel). Het lijkt mij wel chill om het een keer met wat maten allemaal te doen
.
Een van je homies is vast wel eens alleen thuis voor geruime tijdquote:Op maandag 10 november 2008 23:12 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Dat wel, maar het zit me niet lekker om het thuis te doen. Geen idee of ze het goed vinden trouwens, maar ik heb ook nog een broertje en een zusje (geen pics, hoewel). Het lijkt mij wel chill om het een keer met wat maten allemaal te doen
.
quote:Op maandag 10 november 2008 23:18 schreef Topspin het volgende:
Suiker-klontjes meenemen als het te heftig zou worden raden ze ook wel eens aanDat suiker de trip minder laat gaan mocht het te ver gaan.
Heb nu Pink Floyd opstaan, volgens mij muziek die precies bij zo'n trip zou kunnen passen.
Suiker zit volgens mij echt tussen je oren, dacht dat het nooit bewezen was.quote:Op maandag 10 november 2008 23:18 schreef Topspin het volgende:
Suiker-klontjes meenemen als het te heftig zou worden raden ze ook wel eens aanDat suiker de trip minder laat gaan mocht het te ver gaan.
Heb nu Pink Floyd opstaan, volgens mij muziek die precies bij zo'n trip zou kunnen passen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |