SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
Gerucht is 1e kwartaal 2009.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 01:38 schreef Krentenbol. het volgende:
Ik wil ook de Nokia 5800 gaan kopen. Nog geen datum of gerucht bekend?
Hoop wel dat hij onder de 300 blijft.
Edit: Wat plaatjes, beetje leeg topic zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
veel reviews wordt vinger gebruikt en gaat primaquote:
Ach, ieder z'n mening, zeg ik maar.quote:
http://www.kieskeurig.nl/(...)jzen/287222/#prijzenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:37 schreef Mr_DG het volgende:
Waar is ie te koop dan, bij de phonehouse dacht ik 23 februari pas.
Gaat die prijs misschien nog zakken als hij officieel in de Benelux uitkomt?quote:Op zondag 18 januari 2009 06:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://www.kieskeurig.nl/(...)jzen/287222/#prijzen
Bij wat online winkels in ieder geval. Alleen schijn je daar te moeten oppassen dat ze je niet een geïmporteerd toestel verkopen dat na de eerstvolgende update z'n Nederlandse taal verliest. Je schijnt een 'Benelux-toestel' te moeten hebben.
quote:Wij hebben goed nieuws voor u. Op 20-11-2008 heeft u uzelf via onze website aangemeld voor onze gratis reminder service voor de Nokia 5800 XpressMusic. U heeft er wellicht lang op moeten wachten, maar vandaag kunnen wij u goed nieuws brengen: De Nokia 5800 XpressMusic ligt vanaf vandaag in de winkels.
U was er vroeg bij met uw aanmelding op onze reminder service. Daarmee kunt u ook één van de eerste zijn die met de Nokia 5800 XpressMusic rond gaat lopen. Natuurlijk vinden wij het belangrijk dat u een goede en bewuste keuze maakt. Wilt u nog eens zien wat de ins en outs van dit toestel zijn? Bekijk dan onze Nokia 5800 XpressMusic specificatiepagina.
Om het verhaal compleet te maken hebben we hieronder een prijsvergelijking gemaakt van de winkels waar het toestel momenteel al verkrijgbaar is. Gemak dient immers de mens...
Mocht u uiteindelijk beslissen de Nokia 5800 XpressMusic aan te schaffen, wensen wij u daar alvast heel veel plezier mee toe. Heeft u na uw aankoop hulp nodig met uw nieuwe telefoon? Bezoek dan zeker eens ons support forum!
Bedankt voor uw aanmelding op onze gratis reminder service en graag tot ziens op www.gsmhelpdesk.nl!
Met vriendelijke groet,
Webteam GSM Helpdesk Nederland
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:43 schreef matig het volgende:
Heeft iemand de 5800 al ergens in Black/Silver gevonden i.p.v. het Black/Red en Black/Blue dat je overal ziet?
nog een paar daagjes danquote:Op zondag 8 februari 2009 21:49 schreef Mr_DG het volgende:
Ik wil em gewoon in een normale winkel kopen, en ik kan niet wachten tot ie eindelijk op de markt komt.
[ afbeelding ]
op tweakers.net hebben ze het over dit probleem.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:03 schreef JJH het volgende:
Heb hem sinds vanmiddag in huis, Geniaal ding
Alles werk lekker soepel, en snel! En als je bekend bent symbian is het helemaal een eitje.
Heb trouwens een probleem. Rechtsboven in beeld blijft een envelopje knipperen, als ik die even aantap krijg ik de melding dat het sim-geheugen vol is. Terwijl die reechtstreeks vanuit mijn vorige telefoon in de 5800 gegaan is. In het oude toestel gaf ie die melding dus niet...
Vrij tel. geheugen is 72,8 MB en geheugenkaart is 6,8 GB. Daar kan het dus niet aan liggen...
Anybody an idea?
En misschien ben ik heel dom, maareh... Als ik in Opera Mini een andere URL wil invoeren in de adresbalk, hoe doe ik dat? 'k Zie nergens een knopje waarmee ik op 't virtuele toetsenbord terecht kom. Alsof Opera alleen voor telefoons met numeriek toetsenbord zou zijn...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 03:11 schreef Krentenbol. het volgende:
Installeer Opera Mini browser, is een stuk sneller dan de ingebouwde.
dit komt wel een beetje spammerig overquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:49 schreef penn001 het volgende:
Hallo TS,
ik heb zelf sinds enkele dagen de Nokia 5800 XpressMusic, wat echt een geweldige gadget is:P
en als je een leuk abonnementje wil moet je eens kijken op Gsmhype.nl, daar kan je zien wat het beste bij je past.
Opera mini is een stukje sneller dan de ingebouwde browser, maar dat ligt ook aan de site.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
kan iemand mijn 2 vraagjes even beantwoorden![]()
Is het internet erop een beetje snel, hoor verhalen dat de browsers nogal traag zijn![]()
Is er ook iets op de 5800 als active mail, zeg maar dat hij actief je mail gaat syncen om te contoleren of er mail is?
En dit dan ook op de front laat zien dmv een icoontje ofzo
Opera stopt er bij mij allen mee als ik onder de horizontale scrolbalk beweeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:34 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, heb nu al een paar vastlopers gehad in de webbrowser, en ook Opera Mini wil er nog wel 's plotseling uit klappen... Niet ideaal dus, mja ach.
Volgens mij hoort dat zo. Doet ie bij mij in ieder geval ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:03 schreef DennisMoore het volgende:
Onlogisch: M'n telefoon gaat net, en ik druk op 'Silence' om het geluid van de ringtone uit te zetten (geen zin om op te nemen). Maar als ik 5 seconden daarna de telefoon (opnieuw)wil bedienen, moet ik 'm eerst unlocken met de keyguard switch
.
Als je telefoon gaat, hoe je hem maar op zijn gezicht te leggen en dan gaat het geluid uit.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:03 schreef DennisMoore het volgende:
Onlogisch: M'n telefoon gaat net, en ik druk op 'Silence' om het geluid van de ringtone uit te zetten (geen zin om op te nemen). Maar als ik 5 seconden daarna de telefoon (opnieuw) wil bedienen, moet ik 'm eerst unlocken met de keyguard switch.
Hé tofquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:07 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Als je telefoon gaat, hoe je hem maar op zijn gezicht te leggen en dan gaat het geluid uit.
Geen idee? Of de bewegingssensor?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Hé tofivm met die nabijheidssensor ofzo?
Kan wel wezen, maar logisch is 't niet. Als ik net dat ding bediend heb, moet ie niet 3 seconden later weer locken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:05 schreef JJH het volgende:
Volgens mij hoort dat zo. Doet ie bij mij in ieder geval ook.
Yepquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:07 schreef Krentenbol. het volgende:
Als je telefoon gaat, hoe je hem maar op zijn gezicht te leggen en dan gaat het geluid uit.
Voordat je telefoon gaat heb je hem niet geunlocked, dus in principe blijft hij gewoon gelocked.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar logisch is 't niet. Als ik net dat ding bediend heb, moet ie niet 3 seconden later weer locken.
Ik word op het moment wakker met Nakatomi. Daar slaap ik echt niet doorheen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar logisch is 't niet. Als ik net dat ding bediend heb, moet ie niet 3 seconden later weer locken.
[..]
Yep, en dat kun je ook voor de wekker instellen. Maar dat durf ik niet aan
. Dat gaat té makkelijk 's ochtendsvroeg.
Sowieso is ie nogal zwakjes qua wekker(trilstand) en is m'n Sony W850 daarin superieur. Die trilt me gewoon uit m'n slaap als ie onder m'n kussen ligt. 'k Durf de Nokia niet te gebruiken als wekker.
Hij unlocked inderdaad heel even om je telefoon op te kunnen nemen, zo gauw je die actie uitgevoerd heeft locked ie weer.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:21 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Voordat je telefoon gaat heb je hem niet geunlocked, dus in principe blijft hij gewoon gelocked.
Ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:33 schreef Boeman het volgende:
Kan in deze telefoon ook gewoon een stereo-jack ingeplugd worden?
Ik hoop tenminste dat ik hem vrijdag bij het postkantoor kan ophalen.quote:
Nog steeds niet binnen, dadelijk maar eens bellen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:26 schreef BOKA het volgende:
Heb hem net besteld bij mijn abo-verlenging.
Uiteraard even getest in een winkel, werkt erg fijn moet ik zeggen. En die handschriftherkenner werkt trouwens echt erg goed, zelfs zonder stylus.![]()
Helaas wel een week wachten voordat hij komt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:06 schreef remlof het volgende:
Heb 'm besteld bij KPN, 0 euro met verlenging abo. Is alleen op het moment niet leverbaar, ik krijg 'm waarschijnlijk in week 13 in huis.
Explorer is inderdaad prima.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:13 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]Fokken gaat goed erop! Lekker met de baggerlayout.
Opera is veel sneller, de ingebouwde gebruik ik nauwelijks.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus toch de standaard browser ipv Opera Mini?
Ik gebruik wel de standaard explorer.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:30 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Opera is veel sneller, de ingebouwde gebruik ik nauwelijks.
Gebruik je ook de baggerlayout? Die is op de ingebouwde niet vooruit te breanden, in Opera gaat het wel vloeiend.quote:
Jep, is sowieso prettiger voor mobiel internet, hoeft een boel minder geladen te worden naar mijn idee.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:47 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Gebruik je ook de baggerlayout? Die is op de ingebouwde niet vooruit te breanden, in Opera gaat het wel vloeiend.
Opera Mini cached op een server van Opera, daar worden de plaatjes geresized enzo, dat is de voornaamste reden dat OM zo lekker snel is.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:47 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Gebruik je ook de baggerlayout? Die is op de ingebouwde niet vooruit te breanden, in Opera gaat het wel vloeiend.
Mijn Opera vraagt gewoon of hij zelf een 3g verbindinkje aan moet slingeren of dat ie een Wifi moet oppikken ergens. Pas de problème dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:26 schreef ManAtWork het volgende:
Iemand een idee hoe ik Opera zover kan krijgen dat ie het Wifi-netwerk als verbinding pakt?
Ik krijg wel de vraag of er een verbinding mag worden gemaakt maar niet met wel netwerk. De ingebouwde browser vraagt dit wel.
Jep, maar heb werkelijk geen idee waar.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:43 schreef ManAtWork het volgende:
'Ergens in de instellingen' van Opera neem ik dan aan,...?
* ManAtWork gaat zoeken.
Bij T-Mobile ga je vanaf 2 GB per maand naar een lagere snelheid, extra betalen hoeft niet.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:50 schreef Dionysiou het volgende:
Kan je ook YouTuben of valt dat niet onder onbeperkt internet?
En hoe is het MSNen?
En bij Vodafone of Hi?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:58 schreef BOKA het volgende:
[..]
Bij T-Mobile ga je vanaf 2 GB per maand naar een lagere snelheid, extra betalen hoeft niet.
Overigens wacht ik nog steeds op mijn nokia.... Het systeem bij T-Mobile lag plat en ze konden mij dus niet vertellen hoe het met mijn toestel zat.
Staat misschien op de website van Vodafone of KPN?quote:
Wil niet vervelend zijn, maar volgens mij heb je 75/75/75 belmin/sms/mms. Met verdubbelaar wordt dat 150 sms.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:45 schreef Dionysiou het volgende:
En besteld bij Hi.nl
17¤ per maand inclusief onbeperkt internet en 300 smsjes (met de sms verdubbelaar) en 75 belminuten. En na het 1e jaar 22¤ inclusief onbeperkt internet.
1 2 3 4 5 6 7 | Aantal min/sms/mms 75 min/75 sms/75 mms Kosten per min/sms/mms 20 ct Aantal sms na gratis verdubbelen 150 sms Kosten per sms na gratis verdubbelen 10 ct Kosten buitenbundel 12,5 ct* per sms en 25 ct per min en mms *Geldig nadat sms verdubbelaar is geactiveerd |
THX.. De update had ik dus niet geinstalleerdquote:
Shit, verkeerd gekeken ik heb de order gecancelt ik ga wel bij Vodafone.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:13 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Wil niet vervelend zijn, maar volgens mij heb je 75/75/75 belmin/sms/mms. Met verdubbelaar wordt dat 150 sms.
Dat is in ieder geval wat ik van de hi site haal:
[ code verwijderd ]
Ik zweer bij Nokia, puur om het bedieningsgemak (deels ook gewenning, menustrctuur is al sinds m'n eerste - een 5110 - hetzelfde) en de kwaliteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:56 schreef Dionysiou het volgende:
Ik zit zo hard te twijfelen tussen de LG Arena en Nokia 5800.
De LG is zowieso de 20e verkrijgbaar en de Nokia pas 3 april.
Omdat hij uit voorraad is, bij Hi en bij Vodafone ook had speciaal gebelt naar Vodafone omdat ik al bijna 1 maand zonder mobieltje zit sinds mijn U700 is overleden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zweer bij Nokia, puur om het bedieningsgemak (deels ook gewenning, menustrctuur is al sinds m'n eerste - een 5110 - hetzelfde) en de kwaliteit.
Hoezo is de 5800 pas vanaf 3 april leverbaar? Zoiets kreeg ik ook van KPN te horen, maar er zijn toch al mensen die 'm hebben?
handig, maar toch een beetje jammer dat ik nu 3 laders heb die ik niet meer kan gebruiken... Dan heb ik nog niet eens mijn nog oudere Nokia/Samsung-laders meegeteld..quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:31 schreef remlof het volgende:
De 5800 heeft een nieuwe generatie lader, die geen stroom trekt (of iig veel minder dan oudere laders) als ie aan het stopcontact hangt en er geen telefoon wordt opgeladen
Hij is al vanaf eind februari leverbaar maar ik denk dat ie een beetje populair is en dus een beetje uitverkocht.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zweer bij Nokia, puur om het bedieningsgemak (deels ook gewenning, menustrctuur is al sinds m'n eerste - een 5110 - hetzelfde) en de kwaliteit.
Hoezo is de 5800 pas vanaf 3 april leverbaar? Zoiets kreeg ik ook van KPN te horen, maar er zijn toch al mensen die 'm hebben?
Dat heb ik dus ook, het gekke is alleen, als ik de sim kaart in een andere telefoon stop is er niks aan het handje. Zowel intern geheugen als de geheugenkaart heeft ruimte zatquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:31 schreef Aquos het volgende:
Ik heb sinds vanmiddag ook een Nokia 5800 XM.
Nu staat er bovenin, naast de batterij een envelopje te knipperen.
Wanneer ik hierop klik krijg ik de melding: SIM-geheugen vol..
Wat kan ik hier mee doen?
Ik ben ook benieuwd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:34 schreef Aquos het volgende:
K'ga zometeen naar The Phone House waar ik hem gister heb gekocht.
Ben benieuwd met wat voor verklaring zij komen..
quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:52 schreef matig het volgende:
dat knipperende envelopje betekend dat er SMS-jes op je SIM opgeslagen zijn.
1. On the standby screen press the white menu button.
2. Select "Messaging"
3. Select "Options"
4. Select "SIM Messages"
5. Delete some or all of the messages from the SIM messages folder using the Options menu.
Dat is zó irritant als ze echt niks goed gedaan krijgen in hun eigen organisatie.quote:
Het is wel zo dat er een "nabijheidsensor" in het toestel zit die ervoor zorgt dat je niet met je oor danwel wang door de menu's heenscrollt. Kan alleen niet opmalen of dat is waar jij het over hebt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:11 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ik ga morgen naar het kpn bizz centre, hij begint nu echt vaag te doen![]()
Mjin scherm blijft zwart als ik gebeld word, maar zie het beeldscherm wel als ik hem voordat ik gebeld word even van de vergrendeling afhaal.
Dan zie ik wel wie mij tracht aan te roepen .maar goed dat neemt een beetje de essentie van de gsm weg
Ik weet niet wanneer je voor het laats buiten bent geweest maar het is frisjes, en soms even een zonnetjequote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Het is wel zo dat er een "nabijheidsensor" in het toestel zit die ervoor zorgt dat je niet met je oor danwel wang door de menu's heenscrollt. Kan alleen niet opmalen of dat is waar jij het over hebt.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:30 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je voor het laats buiten bent geweest maar het is frisjes, en soms even een zonnetje
doe toch maar een jas aan!
Qua geluid is ie gewoon goed. Qua menustructuur en dergelijke kan ik niet vergelijken met een Ipod, heb er nog nooit één gehad.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:27 schreef Summerscreen het volgende:
Vraag:
Hoe is de geluidskwaliteit van deze telefoon?
Hoe is het 'bladeren' door muziek vergeleken met bijv. een Ipod?
Is er een programma bijgeleverd zoals bijv. Itunes?
Oftewel: kan zo'n telefoon een MP3 speler (gedeeltelijk) vervangen of is muziek echt voor 'erbij'? Ik wil een nieuwe MP3 speler kopen maar heb nog een GSM. Wanneer ik deze telefoon zou kopen wil ik dat er dus ook écht goed muziek bij zit(en het bladeren een beetje snel gaat)
Die smileys was ik al op m'n E50 kwijt, maar goed op de 5800 met fullscreen toetsenbord om te smsen is het niet zo'n probleemquote:Op donderdag 2 april 2009 12:13 schreef remlof het volgende:
Ik heb 'm eindelijk, dinsdag gewoon opgehaald bij Primafoon. En nu kreeg ik gister een e-mail van KPN waarin stond "De door u bestelde mobiele apparatuur (inclusief eventuele SIM-kaarten en accessoires) is verzonden. U kunt deze als postpakket verwachten op het opgegeven adres."!
Maar goed ik heb er genoeg aan 1, haal die ander gewoon niet op.
Het toestel bevalt prima trouwens
quote:Op donderdag 2 april 2009 12:13 schreef remlof het volgende:
Ik heb 'm eindelijk, dinsdag gewoon opgehaald bij Primafoon. En nu kreeg ik gister een e-mail van KPN waarin stond "De door u bestelde mobiele apparatuur (inclusief eventuele SIM-kaarten en accessoires) is verzonden. U kunt deze als postpakket verwachten op het opgegeven adres."!
SMS-en is ook geen probleem. Maar zonder smiley ziet het er zo saai uit.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Die smileys was ik al op m'n E50 kwijt, maar goed op de 5800 met fullscreen toetsenbord om te smsen is het niet zo'n probleem
menu ----> persoonlijk -----> profielenquote:Op donderdag 2 april 2009 14:23 schreef Swingding het volgende:
Weet iemand hoe je die kerel zijn mond snoert die loopt te mompelen wie er belt als je gsm over gaat?
Grafische smilies zitten niet op deze telefoon. Maar als je op drie x achter elkaar op de 1 drukt en dan met het * links onderin kan je selecteren uit 3 gewone smilies.
Ik wil die andere wel van je overkopen andersquote:Op donderdag 2 april 2009 12:13 schreef remlof het volgende:
Dan kun je geen PI's zetten.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Yep, maar ik gebruik wel de mobiele layout in Opera mini, dat is echt supersnel
Nee, geen pi's, maar je hoeft ook niet links en rechts te scrollen en je hebt veel minder dataverkeerquote:Op donderdag 2 april 2009 19:16 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Dan kun je geen PI's zetten.
En de baggerlayout vind ik eigenlijk ook erg snel.
Ja dat klopt, al past de baggerlayout best aardig, op de tijd en hele lange zinnen na. Dataverkeer maakt me niks uit aangezien ik het toch alleen maar op het draadloos internet in huis doe en niet via mijn abonnement.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, geen pi's, maar je hoeft ook niet links en rechts te scrollen en je hebt veel minder dataverkeer
wat doe je dan hier?quote:
heb zelf dit toestel voor 12 maanden. Heb bij T-Mobile een Flex25 abbo met internet, dus komt op ¤34,95 p.m.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:14 schreef Summerscreen het volgende:
Ik weet nooit of ik nou 12 of 24 maanden moet nemen.
En ik twijfel nog over de kosten. Met zo'n telefoon heb je toch eigenlijk ook wel internet nodig
maar dan heb je geen smsbundel (ik sms wel 150x per maand, en bel 150 minuten, dna kom ik met Flex25 veel te kort).quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat doe je dan hier?
[..]
heb zelf dit toestel voor 12 maanden. Heb bij T-Mobile een Flex25 abbo met internet, dus komt op ¤34,95 p.m.
Heb trouwens zitten twijfelen over 24 maanden, maar wil ook wel erg graag de N97 proberen, dus deze is min of meer een tussen oplossing
Zelfde tussenoplossing tot de N97quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat doe je dan hier?
[..]
heb zelf dit toestel voor 12 maanden. Heb bij T-Mobile een Flex25 abbo met internet, dus komt op ¤34,95 p.m.
Heb trouwens zitten twijfelen over 24 maanden, maar wil ook wel erg graag de N97 proberen, dus deze is min of meer een tussen oplossing
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:22 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb hem vandaag geschikt gemaakt als kilometerteller voor op de fiets.
Nee?quote:Op zondag 3 mei 2009 18:23 schreef James.Bond het volgende:
Is het jullie al opgevallen dat de Nokia 5800 XM rechtsboven een spleetje van enkele millimeters heeft?
Kijk nog eens goed, want de 5800 heeft (volgens Google) een productiefout.quote:
Ik zie nog steeds niets, op de normale naadjes tussen de verschillende onderdelen na. Zal wel aan mij ligggen.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:37 schreef James.Bond het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed, want de 5800 heeft (volgens Google) een productiefout.
heeft lang niet elke, de meeste mensen met het probleem hebben ook een vroege import versiequote:Op zondag 3 mei 2009 18:23 schreef James.Bond het volgende:
Is het jullie al opgevallen dat de Nokia 5800 XM rechtsboven een spleetje van enkele millimeters heeft?
waar heb je hem besteld?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:34 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb mijne deze week ontvangen; tot dusver bevalt hij goed, maar ik wil wel even wat goede applications erop zetten. Welke zijn volgens jullie echt aan te raden?
Ik heb eigenlijk alleen Opera mini als exterrne applicatie erop gezet. Verder voldoet hij prima.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:34 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb mijne deze week ontvangen; tot dusver bevalt hij goed, maar ik wil wel even wat goede applications erop zetten. Welke zijn volgens jullie echt aan te raden?
Ik kan vrijwel geen gratis applicaties vinden voor de Nokia 5800. Op de nokia site zelf staan er een paar maar dus neit echt veel. Als ik google dan krijg ik links naar spelletjes die dan 10 euro bijvoorbeeld kosten.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk alleen Opera mini als exterrne applicatie erop gezet. Verder voldoet hij prima.
http://www.garmin.nl/product/serie/?sid=55quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:28 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:
[..]
Ik kan vrijwel geen gratis applicaties vinden voor de Nokia 5800. Op de nokia site zelf staan er een paar maar dus neit echt veel. Als ik google dan krijg ik links naar spelletjes die dan 10 euro bijvoorbeeld kosten.
Weet iemand hoe je hier een Navigatie-set op kan zetten, of kan je zo'n software-pakket kopen in de winkel ? Zoja, hoe heet het?
gebruik zelf voornamelijk:quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:34 schreef zatoichi het volgende:
Op het begin was het een beetje wennen voor mij, een beetje onhandig typen met 1 hand. Maar na een tijdje ging het steeds sneller en sneller, nu gaat het echt ideaal. Met 2 handen, een volledig touch-toetsenbord bedienen is echt ideaalquote:
GSMwijzer.nlquote:
Oke thanx, ik dacht dat er eigenlijk nog geen Garmin-versie was die ''compatible'' was met touchscreen, maar dat blijkt dus wel te zijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
gebruik zelf voornamelijk:
handy shell, weather en clock
opera
garmin
youtube app
joikuspot
en verder nog een zooi spellen
vanaf v5.00.30 kan die overweg met de 5800, en het werkt primaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:02 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:
[..]
Oke thanx, ik dacht dat er eigenlijk nog geen Garmin-versie was die ''compatible'' was met touchscreen, maar dat blijkt dus wel te zijn
Kan dat uberhaupt? Ik heb al mijn leven lang nokia's maar ik ben die functie nog nooit tegengekomen...quote:Op zondag 10 mei 2009 17:27 schreef Liefste. het volgende:
Ik heb 'm al een tijdje, maar weet iemand hoe je je smsjes beveiligd? Ik kom er gewoon écht niet achter
Ja ik weet wel wat je bedoelt, bij Samsung kan het heel makkelijk inderdaad... ik ken alleen de blokkeringscode, dat je een code moet invoeren als je je teotsenblok aanstaat... kan er ook niks over vindenquote:Op zondag 10 mei 2009 17:43 schreef Liefste. het volgende:
Volgens andere eigenaren wel en het moet ook wel kunnen met zo'n geavanceerde telefoon lijkt me...
Appels. Peren.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:50 schreef charlesflos het volgende:
doe een nokia n97 of blackberry bold
[ afbeelding ]
Ik vind het touchscreen ook al een best groot verschilquote:Op zondag 10 mei 2009 19:58 schreef charlesflos het volgende:
hoeze appels peren?
Beide toestellen zijn bedoeld voor internet access. De nokia geeft wat meer multimedia functies terwijl de bb (waar tegenwoordig multimedia applicaties op zitten) is misschien iets zakelijker. Naast het touchscreen zijn er geen hele grote verschillen.
Volgens mij heb je die blokkeringscode nodig, volgen smij is die standaard 0000. Maar anders zal er vast wel een programmatje voor zijn, google het zou ik zeggenquote:Op zondag 10 mei 2009 17:27 schreef Liefste. het volgende:
Ik heb 'm al een tijdje, maar weet iemand hoe je je smsjes beveiligd? Ik kom er gewoon écht niet achter
Dan zou ik voor HI gaan. Daar kan je bij een abonnent voor 2,50 extra Eindeloos Online bestellen. Alsmede kan je hier een voordelig abonnement samenstellen inclusief met de Nokia 5800quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:26 schreef Olep het volgende:
Hoe bevalt de Nokia? Ik ben ook van plan er een te kopen i.c.m met een abonnement, waar is dit het voordeligste? In in dit abonnement wil ik wel graag de ruimte om ''onbeperkt'' het internet op te kunnen.
Ik heb natuurlijk wel rondgekeken, maar persoonlijke ervaringen zijn het meest betrouwbaar.
Ok, bedankt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:04 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:
[..]
Dan zou ik voor HI gaan. Daar kan je bij een abonnent voor 2,50 extra Eindeloos Online bestellen. Alsmede kan je hier een voordelig abonnement samenstellen inclusief met de Nokia 5800
Site doet 't niet bij mij.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:38 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik heb een site gevonden waar (freeware) software opstaat die zou moeten kunnen draaien op de 5800:
Getjar
Ik heb nu de 5800 via een verlenging van mijn abo bij vodafone en ik kon zonder extra kosten de mob krijgen. Ik heb zelf tijdens de verlenging mijn abo aangepast (verhoogd en eindeloos internet). Ik zit nu trouwens in de trein op mijn 5800.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:21 schreef Svnn het volgende:
Ik werd gisteren gebeld door vodafone dat mijn abbo over een paar maanden afloopt. Nu wil ik de nokia 5800 nemen. Heeft iemand er ervaring met het overstappen van huidig naar nieuw abonnement? Betaal je dan gewoon hetzelfde bedrag of juist meer omdat er geen acties gelden? Of misschien wel minder omdat je hiervoor al een abonnement had van vodafone?
Nu bij mij ook, zal wel aan mij liggen.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:03 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik heb de site net geprobeerd en bij mij deed hij het (ik moest wel even een refresh doen).
je hebt ook dit gelezen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:28 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik heb een gratis navigatie programma gevonden:
Nav4all
Ik heb het net getest en het werkt, ik heb alleen het geluid nog niet goed kunnen krijgen.
quote:FOR YOU, FOR FREE (tot 01-01-2010)
Is YouTube ook gratis?quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:04 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:
[..]
Dan zou ik voor HI gaan. Daar kan je bij een abonnent voor 2,50 extra Eindeloos Online bestellen. Alsmede kan je hier een voordelig abonnement samenstellen inclusief met de Nokia 5800
Vast blij mee, of niet?quote:
Een stuk terug stond een site met een boel downloads voor de 5800. Verder kun je alles wel zo'n beetje gebruiken wat met het Symbian OS werkt.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:57 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben er zeker content mee. Hoe werkt precies dat GPS?
En waar kan ik leuke applicaties downloaden?
De site met software is:quote:Op maandag 25 mei 2009 23:02 schreef JJH het volgende:
[..]
Een stuk terug stond een site met een boel downloads voor de 5800. Verder kun je alles wel zo'n beetje gebruiken wat met het Symbian OS werkt.
Enige wat ik extra gedownload heb is Opera mini, verder vind ik het prima voldoen.
GPS is niet moeilijk, open Nokia Maps maar eens. Het schijnt dat je er ook mee kunt navigeren, maar dat is maar een maand gratis. Daarna kost het centjes. Er is dan wel weer gratis software, onder meer van Garmin geloof ik.
Solly, gebruik het niet en houd dus ook niet alles bij.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:36 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
De site met software is:
Getjar
Garmin is een betaalde GPS, maar Nav4all is gratis (in ieder geval tot 01-01-2010).
Welke versie moet je dan kiezen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:36 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
De site met software is:
Getjar
Garmin is een betaalde GPS, maar Nav4all is gratis (in ieder geval tot 01-01-2010).
Nah, stelt (nog?) niet veel voor, dat http://store.ovi.comquote:Nokia Ovi Store now live everywhere
We've just gotten word that Nokia has officially flipped the switch on the Ovi Store everywhere, which means you lucky Aussies, Irish, and Singaporeans just lost your coveted exclusivity. Nokia recommends that you hit up store.ovi.com from your phone's browser to start pumping thousands of euros into Espoo's (and, of course, developers') pockets, so get to it, won't you? Seriously, the economy isn't going to stimulate itself.
Met de standaard browser werk je op deze manier ja.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:42 schreef Barzi het volgende:
Ik ben van plan de Nokia 5800 te kopen maar had een vraagje:
Ik zie in Nokia N97 filmpjes dat dat toestel wel flick scroll (kinetic scroll, met je vinger vegen om naar belenden/boven te gaan, zoals de iPhone) heeft, in bijvoorbeeld de browser. Ik zag dit echter nergens in een Nokia 5800 filmpje.
Weet iemand of de Nokia 5800 dit ook heeft/krijgt? Of dit te regelen is met een 3rd party programma?
Jup!quote:Op zondag 21 juni 2009 16:03 schreef Barzi het volgende:
Dus dat is nu ook bij de Nokia 5800? Ik bedoel dus zo:
Bij 1.00 minuut.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:41 schreef RedGuy het volgende:
Ook een tvp, heb de mijne vanochtend besteld met een Hi abbonement.
Hoe dat dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 01:21 schreef bas-beest het volgende:
die van mij is trouwens sinds een paar dagen zwart met een zilveren rand (en dus niet rood-achtig met een rode rand)
dat idd....quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:00 schreef JJH het volgende:
[..]
Andere buitenkant laten monteren? Quanta Kosta?
Is dat heel erg lastig om zelf te doen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:13 schreef bas-beest het volgende:
En niet laten monteren, maar zelf gedaan
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Is dat heel erg lastig om zelf te doen?
Ik vind de foto`s redelijk, al ben ik wel erg ontevreden over de kwaliteit van de 2e camera. Beweging met de 1ste camera gaat meestal wel goed hoor hierquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:40 schreef Broodboor het volgende:
Hoe goed is die camera eigenlijk? Kan die ook een beetje snel/goed foto's maken bij beweging?
Tweede camera is ook slechts bedoeld voor videogesprekken. (Word dat überhaupt al ondersteund in Nederland? Nog nooit geprobeerd in ieder geval.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:50 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Ik vind de foto`s redelijk, al ben ik wel erg ontevreden over de kwaliteit van de 2e camera. Beweging met de 1ste camera gaat meestal wel goed hoor hier
Dat klopt niet helemaal nee, knippert er rechtsbovenin (naast bleuteooth en eventueel alarm symbooltje) een envelopje? Was bij mij wel zo eerst, simgeheugen zat vol.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:11 schreef Wazeggie het volgende:
Nou ik maak er weleens foto`s mee, van bijv mn zoontje en mij, als we samen in de trein zitten of samen gekke bekken trekken. Maar die pics zijn zelfs op de phone zelf slecht, laat staan op de pc. Ook al is t in 1ste instantie bedoeld voor videogesprekken oid, ze hadden de kwaliteit daar best iets van kunnen verhogen imo.
Ik heb nu trouwens al voor de 3e keer in 2 dagen dat hij vastloopt? En dan niet eens op internet, maar ik kan geen smsje openen want mn geheugen is vol? Wat niet kan, omdat ik hem pas geleegd had, had geloof ik maar 24 berichten in mn inbox, verz berichten etc is helemaal leeg. ALs ik hem uit en aan doe gaat t na 1 of 2 keer beter, maar heb toch geen zin om voor ieder smsje mn phone eerst uit te schakelen (aangezien ik toch de 10 smsjes per dag makkelijk red, zou dat 20 keer per dag uitzetten zijn, 10 keer met lezen en 10 keer voor ik antwoord, want dat opent hij ook niet om dezelfde reden)
Misschien moet je even kijken wat voor programma's je allemaal op de achtergrond nog heb draaien.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef Wazeggie het volgende:
Dat probleem van je had ik gelezen idd, maar dat is bij mij niet het geval. Ik kan de smsjes niet openen, omdat mn geheugen zogenaamd vol is en imk eerst onderdelen moet verwijderen. Wat sowieso niet kan als je nix kan openen uiteraard.
Op het beginscherm is niets te zien, geen knipperend envelopje
Ik heb meer dan 250 berichten in mijn sms inbox, dus lijkt me niet dat je inbox echt vol is.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef Wazeggie het volgende:
Dat probleem van je had ik gelezen idd, maar dat is bij mij niet het geval. Ik kan de smsjes niet openen, omdat mn geheugen zogenaamd vol is en imk eerst onderdelen moet verwijderen. Wat sowieso niet kan als je nix kan openen uiteraard.
Ik had dit probleem ook,bij mij was het opgelost toen ik ingesteld had dat mijn smsjes opgeslagen moesten worden op mijn geheugenkaart ipv op mijn sim..misschien helpt het?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef Wazeggie het volgende:
Zolang als je geen dataverkeer tot stand brengt, internet, foto's uploaden, nokia maps, maakt ie ook geen verbinding met internet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:45 schreef twetwe het volgende:
ik heb hem ook. als ik geen gebruik maak van aplicaties, gebruikt hij het internet ook dan?
Waar, ik kan 'm totaal niet vinden.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:30 schreef Haunter het volgende:
Shazam is er nu ook eindelijk voor de 5800
-edit- Kut, die werkt niet meerquote:Op woensdag 8 juli 2009 19:24 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Waar, ik kan 'm totaal niet vinden.
Via Ovi?
de 5800 is de 5800 Xpressmusic..quote:Op zondag 12 juli 2009 11:53 schreef samara het volgende:
hallo
Wat is nou het verschil tussen nokia 5800 en de nokia 5800 Xpressmusic?
Ik heb me suf gegoogled maar tevergeefs, kan iemand mij dit vertellen?
Nieuwe firmware al geinstalleerd?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:17 schreef JJH het volgende:
Grrmmbl
Sinds eergister zet mijn telefoon zich iedere keer zelf uit. En dat is behoorlijk irritant. Geen idee wat het kan zijn trouwens.
geinige link, daar ga ik eens even neuzenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:46 schreef Ludwig. het volgende:
[..]
-edit- Kut, die werkt niet meer
-edit2- http://www.nokiausers.net(...)am-nokia-5800-a.html
http://europe.nokia.com/g(...)-update/can-i-updatequote:Op maandag 13 juli 2009 14:45 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet niet. Waar kan ik die ergens vinden? Nokia site?
Top!quote:Op maandag 13 juli 2009 18:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
http://europe.nokia.com/g(...)-update/can-i-update
Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code 0577479
Version: 21.0.025
Relax, die Shazam! Werkt ook erg goedquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:46 schreef Ludwig. het volgende:
[..]
-edit- Kut, die werkt niet meer
-edit2- http://www.nokiausers.net(...)am-nokia-5800-a.html
Pfff... zit ik helemaal te kloten met de Nokia Software Updater en een kabeltje enzo, terwijl je ook gewoon rechtstreeks op de telefoon de update kunt downloadenquote:Op maandag 13 juli 2009 18:39 schreef bas-beest het volgende:
http://europe.nokia.com/g(...)-update/can-i-update
Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code 0577479
Version: 21.0.025
Dank! Dan gaan we dat doen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Pfff... zit ik helemaal te kloten met de Nokia Software Updater en een kabeltje enzo, terwijl je ook gewoon rechtstreeks op de telefoon de update kunt downloaden.
Settings - Phone - Phone mgmt. - Device updatesquote:
quote:http://europe.nokia.com/g(...)pdate-5800xm-support
Update Includes:
* Touch screen - Faster user interface and faster download times
* New camcorder features - second camera support for still image capture in addition to video calls, burst mode that allows people to take multiple pictures one after another without needing to repress the picture taking button
* Mobile Dictionary - built-in dictionary functionality with voice playback of words utilizing text-to-speech technology
Ik had er nooit van gehoord, maar dit is echt precies wat ik zoek! Hoe vaak zit ik wel niet in de auto te denken hoe dat ene nummer ook alweer heetquote:Op maandag 29 juni 2009 18:30 schreef Haunter het volgende:
Shazam is er nu ook eindelijk voor de 5800
Juist , ik heb precies hetzelfdequote:Op maandag 13 juli 2009 18:53 schreef ManAtWork het volgende:
Iemand een antwoord op het volgende: als ik een SMS krijg wordt het nummer of de naam in (donker)rood weer gegeven. Op een zwarte achtergrond is dit niet duidelijk leesbaar.
Kan ik de kleur van het nummer/naam wijzigen zonder dat ik een ander/nieuw thema moet installeren?
Zo ja, welke instelling heb ik dan over het hoofd gezien?
Hoe kan je instellen dat je de naam van degene die smst of belt ziet? Ik zie alleen het nummer staan nu.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:53 schreef ManAtWork het volgende:
Iemand een antwoord op het volgende: als ik een SMS krijg wordt het nummer of de naam in (donker)rood weer gegeven. Op een zwarte achtergrond is dit niet duidelijk leesbaar.
Kan ik de kleur van het nummer/naam wijzigen zonder dat ik een ander/nieuw thema moet installeren?
Zo ja, welke instelling heb ik dan over het hoofd gezien?
Door het nummer op te slaan onder een contactpersonen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:04 schreef Swingding het volgende:
[..]
Hoe kan je instellen dat je de naam van degene die smst of belt ziet? Ik zie alleen het nummer staan nu.
Moet je SMS preview even installeren. Maar ik vind het niet relaxt dat ook meteen het halve smsje in beeld komt, en de stijl van het programma en de Nokia flink verschillen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:04 schreef Swingding het volgende:
oh wacht. Jij bedoeld dus als je het smsje opent. OP mijn vorige telefoon had ik de optie dat ik al kon zien van wie het smsje afkwam zonder het te hoeven openen. Was heel handig maar zit hier niet meer op.
Thx zal er eens naar kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:07 schreef Haunter het volgende:
[..]
Moet je SMS preview even installeren. Maar ik vind het niet relaxt dat ook meteen het halve smsje in beeld komt, en de stijl van het programma en de Nokia flink verschillen.
Dat is de handy shell + weather; je kan hem 30 dagen op proef krijgen, maar daarna moet je betalen... Hij is wel handig!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:07 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ik vind het wel jammer dat ik niet en mijn contacten balk en mijn agenda tegelijk kan gebruiken![]()
Of heeft iemand dit al voor elkaar gekregen? nu gebruik ik alleen mijn agenda![]()
Weet iemand ook welke app ze gebruiken voor de weersvoorspellingen op onderstaande foto?
lijkt me wel tof
[ afbeelding ]
tnx dat was hem idd!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:19 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik had dit probleem ook,bij mij was het opgelost toen ik ingesteld had dat mijn smsjes opgeslagen moesten worden op mijn geheugenkaart ipv op mijn sim..misschien helpt het?
google?quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:33 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
tnx dat was hem idd!
Hoe kan je die weerapplicatie op proef krijgen?
Heb de update net ook geinstalleerd, gaat lekker snel via wifiquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:49 schreef ManAtWork het volgende:
Heb de update (v.30) geïnstalleerd. Wel jammer dat de e-mailnotificatie pas werkt na een harde reset of als je de taal instelt op Engels.
Heb eigenlijk geen zin om alles weer opnieuw te installeren dus maar wachten of er een oplossing komt of ik 'gedwongen' wordt om een harde reset uit te voeren.
Is dat dat ding dat op twitter post waar je bent geografisch gezien? Ik wil helemaal niet dat mensen dat wetenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:43 schreef Haunter het volgende:
Gebruikt iemand hier Gravity voor z'n Twitter? Het werkt echt supergoed, en ziet er ook nog eens tof uit.
Nee. Gewoon een Twitter applicatie waar je je tweets kunt posten. Ook kun je gemakkelijk op verschillende sites je foto's uploaden (al gebruik ik gewoon de Mobypicture Nokia share).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Is dat dat ding dat op twitter post waar je bent geografisch gezien? Ik wil helemaal niet dat mensen dat weten
Ik vind de camera van de iPhone toch echt betere foto's en filmpjes maken hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:39 schreef remlof het volgende:
Ja, als je minder connectiviteit en een slechtere camera wil kan je beter een iPhone nemen.
Ik heb altijd Nokia's gehad en ben erg tevreden over de 5800
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |