abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 13:05:10 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62997209
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Hoe wij het ook wenden of keren, het huwelijk is primair een verbintenis met als doel het voortbrengen van kinderen. Dat is geen cultuur, maar biologie. Het huwelijk is ontstaan uit de nood van een hechte band tussen man en vrouw zodat kinderen (die bij Homo sapiens zo'n achttien jaar over volwassen worden doen) goed kunnen opgroeien.
Dus eigenlijk loop je de evolutie en de menselijke wil van het bij elkaar blijven even te ontkennen, en zeg je dat een huwelijk absoluut noodzakelijk is, en dan durf je er ook nog het woord biologie bij te gebruiken.

Knap.

Het is dat dieren ook verplicht trouwen voordat ze jongen krijgen, anders zouden ze die nooit verzorgen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62997211
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijke nuance: gelijke behandeling in het geval van gelijke omstandigheden.
Je bedoelt de omstandigheden dat je van iemand houd waar je je hele leven mee zamen wilt blijven en een gezin wilt stichten?

Want dat telt voor homos en heteros allebij...
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  donderdag 6 november 2008 @ 13:05:51 #104
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997230
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:
En dat is nu precies wat ik bedoel met utopistisch denken. Die naieve hoop (die normaal gesproken aan links wordt toegeschreven) dat je de richting waar de maatschappij heengaat fundamenteel kunt veranderen. Dat mensen opeens niet meer uit elkaar gaan omdat we zulke goede argumenten hebben over de waarde van het huwelijk.
Wel, in de jaren zestig en zeventig is de richting waar de maatschappij heengaat fundamenteel veranderd, dus waarom kan dat nu ook niet? Een omslag in cultuur en mentaliteit heeft verstrekkende gevolgen voor hoe de maatschappij in elkaar zit.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62997237
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Aangezien de overheid iedereen gelijk dient te behandelen hoort de overheid gewoon huwelijken met iemand van dezelfde sexe te sluiten, religie heeft die taak niet en kan dit dus weigeren. Of het huwelijk een belangrijk instituut is is ook niet aan de overheid maar aan de mensen.
Zeker.
Maar het gaat in de VS niet alleen om het kerkelijk huwelijk. En ik denk bij de tegenstanders hier ook niet.
Religie heeft hun vrijheid en ik ben het er mee oneens maar zal het accepteren aangezien het hun vrijheid is.

Maar geef dan iedergeval voor de wet mensen gelijke rechten en laat ze wettelijk trouwen. Weet niet of iedereen dat hier wel wil.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62997249
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dit is eenzelfde drogredenatie maar dan precies om alles terug te willen draaien wat veranderd.
Nee, niet om alles terug te draaien wat veranderd is. Waarom hebben mensen zo'n moeite met lezen? Het gaat hier toch in het bijzonder over het homohuwelijk? We hebben het niet over slavernij en kinderarbeid. Het gaat niet om alles willen terugdraaien, maar om het terugdraaien van een specifieke ontwikkeling en dat op basis van een goede onderbouwing.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:07:22 #107
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997284
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:05 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Je bedoelt de omstandigheden dat je van iemand houd waar je je hele leven mee zamen wilt blijven en een gezin wilt stichten?

Want dat telt voor homos en heteros allebij...
Waarbij het kleine verschil is dat homoseksuelen geen kinderen kunnen krijgen en die kinderen niet de evenwichtige en alomvattende opvoeding kunnen geven die een vader én moeder wel kunnen geven. (Wat natuurlijk niet betekent dat homo's slechte opvoeders zijn en hetero's het altijd wel goed doen.)
pi_62997296
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:05 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Nee, dat er een evident fundamenteel verschil bestaat tussen een een heteroseksueel stel en een homoseksueel stel: voortplanting, de creatie van volwassenen van morgen.
pi_62997337
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijke nuance: gelijke behandeling in het geval van gelijke omstandigheden.
Dus je vind dat ze ook minder rechten hebben?

Welke recht heb jij om iemand volgens de wet, dus niet religie, minder gelijk te vinden dan een ander?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62997350
quote:

[..]

Hoe wij het ook wenden of keren, het huwelijk is primair een verbintenis met als doel het voortbrengen van kinderen. Dat is geen cultuur, maar biologie. Het huwelijk is ontstaan uit de nood van een hechte band tussen man en vrouw zodat kinderen (die bij Homo sapiens zo'n achttien jaar over volwassen worden doen) goed kunnen opgroeien.
Oke, daar ben ik het mee eens. Maar zoals al eerder gezegd is, zijn de tijden veranderd. Het huwelijk heeft nu sowieso niet meer de waarde/betekenis die het vroeger had. En een huwelijk is dus ook niet meer per definitie het startsein voor het baren van kinderen. Gelukkig.
pi_62997366
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:07 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, dat er een evident fundamenteel verschil bestaat tussen een een heteroseksueel stel en een homoseksueel stel: voortplanting, de creatie van volwassenen van morgen.
en dus zou er volgens de wet een verschil in rechten moeten zijn?
And that is the news.''
  donderdag 6 november 2008 @ 13:09:42 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62997367
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:06 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, niet om alles terug te draaien wat veranderd is. Waarom hebben mensen zo'n moeite met lezen? Het gaat hier toch in het bijzonder over het homohuwelijk? We hebben het niet over slavernij en kinderarbeid. Het gaat niet om alles willen terugdraaien, maar om het terugdraaien van een specifieke ontwikkeling en dat op basis van een goede onderbouwing.
Een onderbouwing die neerkomt op het aantasten van jouw (niet de) definitie van het woord huwelijk.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd onvoldoende argumentatie om duizenden mensen hun vrijheid te ontnemen in het doen van iets wat niets of niemand beschadigt.

Tenzij je uitlegt hoe homohuwelijken de maatschappij beschadigen, ik zeg het al een aantal posts, ik ben er nog steeds zeer benieuwd naar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62997414
quote:

[..]

Dus? Hetero's die trouwen moeten zich contractueel verbinden tot het krijgen van kinderen en als je geen kinderen kunt krijgen mag je hoe dan ook niet trouwen?
pi_62997421
quote:

[..]

Ik heb het hele topic doorgelezen, maar die goede onderbouwing ben ik anders nog niet tegen gekomen, hoor. De enige onderbouwing die ik hoor is dat het huwelijk tussen twee mannen of vrouwen evolutionair gezien niet klopt. Wat wel een knappe bewering is, aangezien het huwelijk geen evolutionair verschijnsel is.
Bananenyoghurt...
pi_62997423
quote:

[..]

Ik heb prima gelezen. Ik stel dat je zo elk onderwerp kan terugdraaien. Niet alles. Elk specifiek onderwerp, zoals het homo huwelijk eer 1 is.
And that is the news.''
pi_62997444
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dus je vind dat ze ook minder rechten hebben?
Niet generaliseren, we hebben het hier alleen over het recht om in het huwelijk te treden.
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Welke recht heb jij om iemand volgens de wet, dus niet religie, minder gelijk te vinden dan een ander?
Dat recht heb ik niet. Ik draag alleen argumenten aan. Zoals ik al zei: niet altijd hoeft het individu op de eerste plaats te worden gezet en het collectief op de tweede.
pi_62997452
"Iedereen is gelijk" gaat voor de zoveelste keer niet op voor de christenhypocrieten.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:12:43 #118
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62997454
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tenzij je uitlegt hoe homohuwelijken de maatschappij beschadigen, ik zeg het al een aantal posts, ik ben er nog steeds zeer benieuwd naar.
'Als homo's trouwen vlakt de betekenis van het huwelijk af en gaan meer mensen scheiden en groeien kinderen op voor galg en rat en gaat onze maatschappij naar de klote'

Dat is ongeveer wat ik er uit begrepen heb
pi_62997472
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:12 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Niet generaliseren, we hebben het hier alleen over het recht om in het huwelijk te treden.
[..]
Onzin, we hebben het over het feit dat een meerderheid, en een krappe meerderheid ook nog, de rechten van een minderheid wegneemt.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:13:49 #120
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997488
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:09 schreef Smart_ass het volgende:
Oke, daar ben ik het mee eens. Maar zoals al eerder gezegd is, zijn de tijden veranderd. Het huwelijk heeft nu sowieso niet meer de waarde/betekenis die het vroeger had. En een huwelijk is dus ook niet meer per definitie het startsein voor het baren van kinderen. Gelukkig.
Tijden veranderen, maar de menselijke natuur niet. Om te kunnen floreren heeft een mens in zijn vroege leven nog steeds de leidende hand van zijn vader en moeder nodig. De sfeer van gezin en familie is voor kinderen nog immer de meest veilige omgeving. Die omgeving wordt het beste in stand gehouden als de ouders getrouwd zijn.
pi_62997505
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

'Als homo's trouwen vlakt de betekenis van het huwelijk af en gaan meer mensen scheiden en groeien kinderen op voor galg en rat en gaat onze maatschappij naar de klote'

Dat is ongeveer wat ik er uit begrepen heb
Dat is tegenwoordig al zo. Het homohuwelijk heeft daar niets mee van doen. Overigens zijn er in het merendeel van de homohuwelijken volgens mij niet eens kinderen aanwezig.
pi_62997523
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:12 schreef CasB het volgende:
"Iedereen is gelijk" gaat voor de zoveelste keer niet op voor de christenhypocrieten.
Euh, misschien omdat mensen nu eenmaal niet gelijk zijn ? Achterhaald links idee.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:15:12 #123
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62997531
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:13 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Tijden veranderen, maar de menselijke natuur niet. Om te kunnen floreren heeft een mens in zijn vroege leven nog steeds de leidende hand van zijn vader en moeder nodig. De sfeer van gezin en familie is voor kinderen nog immer de meest veilige omgeving. Die omgeving wordt het beste in stand gehouden als de ouders getrouwd zijn.
Dan heb ik goed nieuws voor je: ondanks het bestaan van het homohuwelijk is het hetero's niet verboden om te trouwen!
pi_62997542
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, we hebben het over het feit dat een meerderheid, en een krappe meerderheid ook nog, de rechten van een minderheid wegneemt.
Niet de rechten, èèn recht.
pi_62997555
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:07 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Waarbij het kleine verschil is dat homoseksuelen geen kinderen kunnen krijgen en die kinderen niet de evenwichtige en alomvattende opvoeding kunnen geven die een vader én moeder wel kunnen geven. (Wat natuurlijk niet betekent dat homo's slechte opvoeders zijn en hetero's het altijd wel goed doen.)
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:07 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dus mensen die niet van plan zijn om kinderen te krijgen zouden dan volgens jullie twee ook niet mogen trouwen?

En homos zijn echt niet steriel, hoor. Ze kunnen heus wel kinderen krijgen, of ze nou getrouwd zijn of niet... ;-)
pi_62997559
quote:

[..]

Dat vind ik dus echt grote onzin. Wat is het verschil tussen een stel dat 20 jaar samen is en niet getrouwd is, en een stel dat 20 jaar samen is en wel getrouwd is? Die kinderen merken daar niets van hoor. Het gaat om de opvoeding, niet om het feit of de ouders getrouwd zijn ja of nee.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:16:17 #127
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62997565
quote:

[..]

Een kind heeft een stabiele omgeving nodig, waarbij er genoeg liefde en aandacht is, genoeg geld om hem te kunnen onderhouden, genoeg stimulering om zijn talenten te kunnen ontwikkelen, genoeg opvoedingskwaliteiten om waarden te kunnen doorgeven, etcetera.

Dát zijn de belangrijkste factoren in de opvoeding van een kind in de huidige samenleving en niets van dat alles is voorbehouden aan de gehuwde man en vrouw.
pi_62997572
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:12 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

[..]
Doe niet zo naief. Zelfs in nederland hebben getrouwden meer rechten dan ongetrouwden.
quote:
Dat recht heb ik niet. Ik draag alleen argumenten aan. Zoals ik al zei: niet altijd hoeft het individu op de eerste plaats te worden gezet en het collectief op de tweede.
Het individu op het eerste belang is niet altijd ongunstig voor het collectief. Ik heb al eerder uitgelegd waarom ik de aantasting van de vrijheid van huwelijk voor homo's een aantasting van de collectieve vrijheid vind.

Voor de wet hebben homo's hetero's gelijke rechten en plichten, als het aan mij ligt. blijkbaar voor anderen niet. Ik vind het verval van huwelijken nou net iets minder belangrijk dan iemand wel of niet minderwaardig vinden. want dat doe je als je homo's wettelijk minder rechten geeft.

Wat de kerk doet is hun zaak.
And that is the news.''
pi_62997576
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:15 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Niet de rechten, èèn recht.
Het gaat om het principe dat je rechten kunt afnemen omdat iemand tot een minderheid behoort.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:17:31 #130
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997612
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:15 schreef Frollo het volgende:
Dan heb ik goed nieuws voor je: ondanks het bestaan van het homohuwelijk is het hetero's niet verboden om te trouwen!
Nee, maar het huwelijk wordt wel ondermijnt door zoiets als het homohuwelijk. Het ontdoet het huwelijk in toenemende mate van haar traditionele betekenis, die van een verbintenis van waaruit een gezin voortkomt waarin kinderen kunnen floreren.
pi_62997621
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat de betekenis van het heterohuwelijk afbrokkelt door de aanwezigheid van het homohuwelijk. Dat is het hele punt. Niemand bekritiseert hier homoseksualiteit en ook niet homoseksuele relaties. Het gaat er om dat het homohuwelijk het huwelijk in zijn algemeenheid de maatschappelijke waarde ontneemt, omdat het huwelijk per definitie voorbestemd is voor man en vrouw en de kinderen die daaruit voortkomen.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:19:07 #132
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997659
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Doe niet zo naief. Zelfs in nederland hebben getrouwden meer rechten dan ongetrouwden.
Getrouwden hebben wat meer rechten, ja. Die extra rechten vallen echter in het niets bij de enorme verantwoordelijkheid en de plichten die op je schouders komen als je een kind ter wereld brengt.
pi_62997671
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat je rechten kunt afnemen omdat iemand tot een minderheid behoort.
Als daarvoor goede argumenten bestaan, waarom niet? Je vindt het toch ook oké dat we het pedofielen verbieden om aan kinderen te zitten?
  donderdag 6 november 2008 @ 13:19:44 #134
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62997687
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:17 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat de betekenis van het heterohuwelijk afbrokkelt door de aanwezigheid van het homohuwelijk. Dat is het hele punt. Niemand bekritiseert hier homoseksualiteit en ook niet homoseksuele relaties. Het gaat er om dat het homohuwelijk het huwelijk in zijn algemeenheid de maatschappelijke waarde ontneemt, omdat het huwelijk per definitie voorbestemd is voor man en vrouw en de kinderen die daaruit voortkomen.
Niet per definitie, per jouw definitie. Verder blijf je consequent oorzaak en gevolg door elkaar halen.
pi_62997738
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Als daarvoor goede argumenten bestaan, waarom niet? Je vindt het toch ook oké dat we het pedofielen verbieden om aan kinderen te zitten?
-edit- Niet doen

De discussie met jou is voor mij over.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:01:34 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 13:21:10 #136
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997747
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet per definitie, per jouw definitie. Verder blijf je consequent oorzaak en gevolg door elkaar halen.
En ja hoor, weer een flinke laag relativistische saus eroverheen
pi_62997755
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Nee, maar het huwelijk wordt wel ondermijnt door zoiets als het homohuwelijk. Het ontdoet het huwelijk in toenemende mate van haar traditionele betekenis, die van een verbintenis van waaruit een gezin voortkomt waarin kinderen kunnen floreren.
Nog een keer, het huwelijk was vroeger OOK voor man & man. Lees eens over de wetgeving in het oude Rome hierover. Pas door de Christenen werd het in de 4e eeuw verboden.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:21:45 #138
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997768
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:03:38 ]
pi_62997790
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

-edit-

De discussie met jou is voor mij over.

Wat klopt er niet aan wat ik zeg? Het is toch een feit dat bepaalde groepen mensen worden beperkt in hun vrijheid om hun wensen te verwezenlijken, omdat we met z'n allen vinden dat die wensen maatschappelijk niet gewenst zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:04:34 ]
pi_62997843
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:21 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Nog een keer, het huwelijk was vroeger OOK voor man & man. Lees eens over de wetgeving in het oude Rome hierover. Pas door de Christenen werd het in de 4e eeuw verboden.
Als dat waar is, dan verbaast het mij niets dat het Romeinse rijk ten onder is gegaan .
pi_62997862
-edit Nee

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:06:09 ]
pi_62997868
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Bullshit! Absolute bullshit. Toen het huwelijk werd opgesteld voor homos, was het huwelijk al lang en breed niet meer datgene wat jij zo krampachtig probeert vol te houden. Echtscheidings percentages zijn al decennia stijgende, dat heeft geen ruk te maken met homos. Het enige dat het niet openstellen van het huwelijk voor homos doet is het niet toekennen van rechten die voor heteros zo gewoon zijn. Zoals ik al eerder voorbeelden heb gegeven (belasting, ziekenhuisbezoek, enzovoorts).

Het burgelijk huwelijk hoort te bestaan voor iedereen, ongeacht het geslacht van de partners. Iedereen heeft het recht op dezelfde overheids voordelen. Het mag niet zo zijn dat homos een soort van tweederangs burgers worden.
Bananenyoghurt...
  donderdag 6 november 2008 @ 13:24:31 #143
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997875
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:21 schreef Reuzenpanda het volgende:
WTF rofl
Het huwelijk was vroeger allerminst voor man en man toegestaan. Al helemaal niet in het oude Rome, dat wat het huwelijk betreft aartsconservatief was. Misschien wel het enige homohuwelijk wat in het oude Rome gesloten is, is dat van Nero en een van zijn minnaars. Het volk (de aristocraten incluis) walgde ervan.

Dat er eens die prachtige, verlichte paganistische wereld was en dat de christenen toen een zwart deken eroverheen trokken, is een fabeltje. Binnen het christendom van de oudheid was de positie van de vrouw juist aanzienlijk beter dan bij de paganisten.
pi_62997878
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:22 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan wat ik zeg? Het is toch een feit dat bepaalde groepen mensen worden beperkt in hun vrijheid om hun wensen te verwezenlijken, omdat we met z'n allen vinden dat die wensen maatschappelijk niet gewenst zijn?
He, er is nogal een groot verschill tussen het kinderen willen verkrachten en met een volwassende person te willen trouwen van wie je houd en die van jou houd.

Als je met zoiets komt, laat het idd alleen maar zien, in welke hokjes je denkt....
  donderdag 6 november 2008 @ 13:24:55 #145
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62997891
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:21 schreef Scaurus het volgende:

[..]

En ja hoor, weer een flinke laag relativistische saus eroverheen
Het huwelijk is nu eenmaal niet per definitie tussen man en vrouw, daar kan ik verder ook niets aan doen

En ja, het homohuwelijk is het gevolg van de veranderende betekenis van het huwelijk, niet de oorzaak. Of vind je het op dit moment (volgens jouw visie) top gaan in de Amerikaanse staten zonder homohuwelijk?
pi_62997917
-edit- Verwijderde quote

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:09:38 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 13:25:46 #147
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997927
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef groningerstudent het volgende:
Toen het huwelijk werd opgesteld voor homos, was het huwelijk al lang en breed niet meer datgene wat jij zo krampachtig probeert vol te houden.
In Amerika, het land waar het in de OP om draait, wel. Daar is het huwelijk nog wel datgene wat het in zowat alle andere tijden en culturen is: hoeksteen van de samenleving.
pi_62997944
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:33:44 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 13:27:28 #149
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62997983
Erg jammer zeg. Ik dacht dat ze in Californië wel verder waren. Straks worden donkere mensen weer achter in de bus gezet.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:27:34 #150
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62997990
-edit- Ja, doe zelf ook nog een duit in het zakje

[ Bericht 63% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:12:41 ]
pi_62998013
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

He, er is nogal een groot verschill tussen het kinderen willen verkrachten en met een volwassende person te willen trouwen van wie je houd en die van jou houd.
Een dergelijke reactie had ik natuurlijk al voorzien. Het argument van appels met peren vergelijken. Als je goed leest zul je inzien dat dat echter niet op gaat.
pi_62998052
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef Scaurus het volgende:

[..]

WTF rofl
"quum vir nubit in feminam viris porrecturam" is zeker ook een grapje dan...
pi_62998067
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:27 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dit is van hetzelfde niveau als je tegenstander Hitler noemen of een situatie een Holocaust
Mensen die de Holocaust ontkennen daarentegen vind ik ook erg lachwekkend. Maar dat even terzijde.
pi_62998069
quote:

[..]

Bullshit! Absolute bullshit. Toen het huwelijk werd opgesteld voor homos, was het huwelijk al lang en breed niet meer datgene wat jij zo krampachtig probeert vol te houden. Echtscheidings percentages zijn al decennia stijgende, dat heeft geen ruk te maken met homos.
Er wordt ook niet beweerd dat het verlies van betekenis van het huwelijk veroorzaakt wordt door het homohuwelijk, maar juist dat het homohuwelijk een gevolg is van het verlies van betekenis. Waar het om gaat is dat die betekenis hersteld moet worden en daarbij hoort dus het afwijzen van het homohuwelijk.
pi_62998111
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:28 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Een dergelijke reactie had ik natuurlijk al voorzien. Het argument van appels met peren vergelijken. Als je goed leest zul je inzien dat dat echter niet op gaat.
Jij was diegene die het als vergelijking aanhalde, hoor. Maar goed, is ook al weer goed om te weten welke soort mensen en met welke beredeneering tegen gelijke rechten voor homos zijn. Bevestigd ook alweer een hele boel.
pi_62998153
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:25 schreef Scaurus het volgende:

[..]

In Amerika, het land waar het in de OP om draait, wel. Daar is het huwelijk nog wel datgene wat het in zowat alle andere tijden en culturen is: hoeksteen van de samenleving.
Onzin, ook in Amerika is het traditionele gezin (vader en moeder die levenslang bij elkaar blijven met 2 kindere) al jaren en jaren niet meer wat het geweest is. Ook in Amerika stikt het van de alternatieve gezinnen: 1-ouder gezinnen, interraciale gezinnen, gescheiden gezinnen, enzovoorts. Dat is niks anders dan hier.

Het grote verschil is alleen dat de overheersende religie een veel grotere stempel drukt over het wel of niet voor het openstellen van het huwelijk voor homos. Ik zal ook nooit zeggen dat de kerk een homopaar zal moeten trouwen, maar voor de wet zou het geen enkel verschil mogen uitmaken, ook niet in de VS.
Bananenyoghurt...
pi_62998185
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:30 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Jij was diegene die het als vergelijking aanhalde, hoor. Maar goed, is ook al weer goed om te weten welke soort mensen en met welke beredeneering tegen gelijke rechten voor homos zijn. Bevestigd ook alweer een hele boel.
Ja, dus? Ik haalde die vergelijking aan omdat hij klopt. Natuurlijk is het homohuwelijk praktisch niet hetzelfde als pedofilie, maar dat is ook niet waar het om gaat.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:33:14 #158
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62998193
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:29 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Er wordt ook niet beweerd dat het verlies van betekenis van het huwelijk veroorzaakt wordt door het homohuwelijk, maar juist dat het homohuwelijk een gevolg is van het verlies van betekenis. Waar het om gaat is dat die betekenis hersteld moet worden en daarbij hoort dus het afwijzen van het homohuwelijk.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:34:10 #159
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998222
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:32 schreef groningerstudent het volgende:
Onzin, ook in Amerika is het traditionele gezin (vader en moeder die levenslang bij elkaar blijven met 2 kindere) al jaren en jaren niet meer wat het geweest is. Ook in Amerika stikt het van de alternatieve gezinnen: 1-ouder gezinnen, interraciale gezinnen, gescheiden gezinnen, enzovoorts. Dat is niks anders dan hier.
In Amerika is er inderdaad een grote kloof tussen ideaal en realiteit. Men heeft er in ieder geval het ideaal. Dat hebben wij in Nederland van ons afgeschud.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:34:42 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998237
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:29 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

...Vind jij.
pi_62998273
Tja als ze polygamie verbieden dan ook het homohuwelijk, dat is logisch.
pi_62998281
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja, dus? Ik haalde die vergelijking aan omdat hij klopt. Natuurlijk is het homohuwelijk praktisch niet hetzelfde als pedofilie, maar dat is ook niet waar het om gaat.
Lol, dus als jij hem ophaald klopt ie maar als ik er iets van zeg, klopt ie niet?

Trouwens nog steeds geen antwoord op die vraag of er volgens jou (jullie twee eigenlijk) heteros die geen kinderen willen ook niet zouden mogen trouwen.
pi_62998294
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey dat zijn Johan en Pierewiet!
pi_62998303
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

...Vind jij.
Nee, het IS de betekenis van de huwelijk waar het om gaat. Een arbeidsovereenkomst is toch ook een exacte definitie? Iedereen verstaat er hetzelfde onder.
pi_62998309
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:35 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Lol, dus als [i]jij[/jij] hem ophaald klopt ie maar als ik er iets van zeg, klopt ie niet?

Trouwens nog steeds geen antwoord op die vraag of er volgens jou (jullie twee eigenlijk) heteros die geen kinderen willen ook niet zouden mogen trouwen.
Ja leuk he Hij schijnt ook niet te weten dat zijn definitie van huwelijk helemaal niet relevant is in Nederland.
pi_62998355
Okay, laat me dan eens een andere vraag stellen. Het huwelijk buiten beschouwing latende, welke wettelijke rechten en plichten zouden heterostellen wel mogen hebben, maar zouden niet voor homo's beschikbaar mogen zijn?
Bananenyoghurt...
pi_62998406
-edit- Kappen

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:41:12 ]
pi_62998407
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:37 schreef groningerstudent het volgende:
Okay, laat me dan eens een andere vraag stellen. Het huwelijk buiten beschouwing latende, welke wettelijke rechten en plichten zouden heterostellen wel mogen hebben, maar zouden niet voor homo's beschikbaar mogen zijn?
Adoptie van kinderen waar geen biologische band mee bestaat.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:39:42 #169
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998423
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:37 schreef groningerstudent het volgende:
Ik vind dat mensen met blond haar niet naar bioscopen mogen, dat is niet hoe bioscopen bedoeld zijn. Ik heb verder overigens weinig problemen met hetero's, zolang ze maar niet aan elkaar zitten in het openbaar...
  donderdag 6 november 2008 @ 13:39:53 #170
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998428
Het recht om kinderen te krijgen (dwz wettelijk gezien de ouders worden van een kind, op biologische dan wel adoptieve wijze ontvangen).
pi_62998447
quote:

[..]

Lol, dus als jij hem ophaald klopt ie maar als ik er iets van zeg, klopt ie niet?

Dit geldt trouwens ook voor koppels die geen kinderen kunnen krijgen.
pi_62998452
quote:

[..]

Hij klopt niet omdat ik hem aanhaal, hij klopt omdat hij klopt. Al had Sinterklaas hem aangehaald.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:41:03 #173
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998458
-edit- Niet doen

[ Bericht 37% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:42:56 ]
pi_62998498
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:40 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Hij klopt niet omdat ik hem aanhaal, hij klopt omdat hij klopt. Al had Sinterklaas hem aangehaald.
En waarom klopt ie dan niet als ik hem opnoem? Omdat het niet in je straatje past?
pi_62998502
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:39 schreef Scaurus het volgende:
Het recht om kinderen te krijgen (dwz wettelijk gezien de ouders worden van een kind, op biologische dan wel adoptieve wijze ontvangen).
Dan herhaal ik tevens de vraag die iemand anders al eerder stelde. Een heterostel dat kinderloos wil blijven of helaas geen kinderen van zichzelf kunnen krijgen moet dus ook verboden worden om te trouwen?
Bananenyoghurt...
  donderdag 6 november 2008 @ 13:42:41 #176
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62998505
Enkele belangrijke componenten van het fascisme zijn toch de ondergeschiktheid van het individu aan het collectief en het streven naar sociale eenheid en naar zuiverheid van het volk.
Dus ja, als je kijkt naar de 'argumenten' van ons homofobische klonenduo, dan vind ik HiZ wel een punt hebben.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:44:15 #177
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998565
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:42 schreef groningerstudent het volgende:
Dan herhaal ik tevens de vraag die iemand anders al eerder stelde. Een heterostel dat kinderloos wil blijven of helaas geen kinderen van zichzelf kunnen krijgen moet dus ook verboden worden om te trouwen?
Nee. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen aanvankelijk geen kinderwens hebben, maar dat in de dertig de biologische klok begint te tikken.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:44:30 #178
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998572
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:42 schreef Frollo het volgende:
Enkele belangrijke componenten van het fascisme zijn toch de ondergeschiktheid van het individu aan het collectief en het streven naar sociale eenheid en naar zuiverheid van het volk.
Dus ja, als je kijkt naar de 'argumenten' van ons homofobische klonenduo, dan vind ik HiZ wel een punt hebben.
Dat heeft hij ook wel. Maar zoals je zegt is deze trollklonenbende niet voor rede vatbaar. Het is alleen nog even wachten tot Klopkoek binnenkomt en het feest is weer compleet.

Heb ik in dit topic al gezegd dat ik wil dat alle vrouwen met donkere ogen het stemrecht ontnomen moet worden?
pi_62998634
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Nee. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen aanvankelijk geen kinderwens hebben, maar dat in de dertig de biologische klok begint te tikken.
En wat nou als dat niet gebeurd (vaak =/= altijd) en ook wat is er als de biologische clock stuk is, en ze dus helemaal geen kinderen kunnen krijgen? Verplichte scheiding dan maar?
  donderdag 6 november 2008 @ 13:46:10 #180
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998639
quote:

Het collectivisme van het fascisme heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met de vraag of het homohuwelijk toegestaan moet worden. Het gaat hier puur om het mogelijk maken van het goede leven van burgers in de maatschappij. Maakt dat ons fascisten, so be it. Dan zijn we weer op de toer waarop iedereen die niet liberaal en modernistisch is, in wezen Hitler-Holocaust-fascist is.
pi_62998641
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:39 schreef Scaurus het volgende:
Waarom niet eigenlijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 november 2008 @ 13:46:28 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62998649
quote:

En als dat onverhoopt niet gebeurt? Of niet kan gebeuren om medische redenen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62998654
quote:

[..]

Da's leuk en aardig, maar stel nou dat blijkt dat één van beide partners onvruchtbaar is, maar ze zijn wel al getrouwd. Dan verplicht laten scheiden?
Bananenyoghurt...
pi_62998666
quote:
Man, het gaat helemaal niet om totale ondergeschiktheid. Het gaat om ondergeschiktheid op bepaalde punten. Is een samenleving die het pedofielen verbiedt om seks met kinderen te hebben ook fascistisch? En het gaat niet om sociale eenheid en zuiverheid, het gaat om sociale stabiliteit!

En voor wat betreft dat laatste zullen we maar even doen alsof het er niet staat.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:47:07 #185
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998673
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:46 schreef Reuzenpanda het volgende:
En wat nou als dat niet gebeurd (vaak =/= altijd) en ook wat is er als de biologische clock stuk is, en ze dus helemaal geen kinderen kunnen krijgen? Verplichte scheiding dan maar?
Zulke randgevallen zijn er altijd. Die doen niet af aan de conceptuele betekenis van het huwelijk.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:48:46 #186
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998722
-edit- Nee

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 17:37:09 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 13:49:44 #187
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62998765
Aaah pedofilie en holocaust vergelijkingen Het einde nadert voor dit topic, tot volgende week!
pi_62998769
quote:

[..]

Bullshit! Absolute bullshit. Toen het huwelijk werd opgesteld voor homos, was het huwelijk al lang en breed niet meer datgene wat jij zo krampachtig probeert vol te houden. Echtscheidings percentages zijn al decennia stijgende, dat heeft geen ruk te maken met homos. Het enige dat het niet openstellen van het huwelijk voor homos doet is het niet toekennen van rechten die voor heteros zo gewoon zijn. Zoals ik al eerder voorbeelden heb gegeven (belasting, ziekenhuisbezoek, enzovoorts).

Het burgelijk huwelijk hoort te bestaan voor iedereen, ongeacht het geslacht van de partners. Iedereen heeft het recht op dezelfde overheids voordelen. Het mag niet zo zijn dat homos een soort van tweederangs burgers worden.
Dat kan toch ook gewoon in een geregistreerd partnerschap?

Deze discussie gaat kortom over heel iets anders: nl over symboliek en het erbij willen horen. Nu zullen homo's nooit een huwelijk als hetero's kunnen hebben, dus ik zie niet in waarom homo's zo graag iets willen zijn wat ze nooit kunnen zijn. Is er een homo die het me kan uitleggen?
pi_62998800
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:47 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Zulke randgevallen zijn er altijd. Die doen niet af aan de conceptuele betekenis van het huwelijk.
Een veel vaker voorkomend geval dan. Vader en moeder krijgen een kind (of meerdere), maar het huwelijk loopt stuk. Gezien de hoge scheidingsaantallen kun je dat niet op een randgeval schuiven. Wil jij beweren dat het kind beter af is in een kapot huwelijk dan dat de ouders scheiden?
Bananenyoghurt...
  donderdag 6 november 2008 @ 13:51:01 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998816
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Is een samenleving die het pedofielen verbiedt om seks met kinderen te hebben ook fascistisch?
Je analogieën zijn verbazingwekkend sterk!

Een kind uitwonen is hetzelfde als een homohuwelijk afsluiten.
Een moord plegen is hetzelfde als stemrecht voor negers?

Heb ik in dit topic al gezegd dat ik vind dat ik een hekel heb aan negers?
pi_62998854
Ik vind het erg opvallend dat we nu op het punt zijn aangekomen dat mensen gaan beledigen en ridiculiseren. Volgens mij is dat meestal een teken dat men eigenlijk om is maar te trots om het toe te geven.

Zo niet, een vraag: waarom vinden mensen het nodig om het over die boeg te gooien? Neem zoiets als die opmerking dat Scaurus en ik homofobisch zouden zijn. Dat is toch gewoon stemmingmakerij? Want waaruit leid je dat concreet af?
  donderdag 6 november 2008 @ 13:52:48 #192
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998898
-edit- idem

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 17:39:17 ]
pi_62998928
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat kan toch ook gewoon in een geregistreerd partnerschap?
Dat kan, en gelukkig is het in Nederland behoorlijk goed geregeld wat dat betreft. Maar de OP ging over de Verenigde Staten, waar dit soort regelingen bepaald niet normaal zijn. Want daar geldt dat veruit de meeste partners bijvoorbeeld geen recht hebben op een erfenis, een ziekenhuisbezoek of belastingvoordelen. Daar zijn in de meeste staten homo's voor de wet tweede klas burgers. Maar wel burgers die braaf hun belastingen moeten betalen, bijvoorbeeld.
Bananenyoghurt...
  donderdag 6 november 2008 @ 13:53:47 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998930
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:51 schreef servus_universitas het volgende:
Ik vind het erg opvallend dat we nu op het punt zijn aangekomen dat mensen gaan beledigen en ridiculiseren. Volgens mij is dat meestal een teken dat men eigenlijk om is maar te trots om het toe te geven.

Zo niet, een vraag: waarom vinden mensen het nodig om het over die boeg te gooien? Neem zoiets als die opmerking dat Scaurus en ik homofobisch zouden zijn. Dat is toch gewoon stemmingmakerij? Want waaruit leid je dat concreet af?
Als ik vind dat negers niet mogen stemmen, ben ik dan een racist?
pi_62998938
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je mist het punt. Ik kies met opzet een extreme analogie. De reacties zijn daar op voorspelbaar, terwijl men het bij het verkeerde einde heeft.
pi_62998947
Ik ben er helemaal voor om fascisten het stemrecht te ontnemen. Stemrecht impliceert dat je wil deelnemen aan een democratische rechtsstaat. Fascisten willen dat per definitie niet, het is volstrekt onredelijk van ze om te verwachten een stem te mogen uitbrengen.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:54:22 #197
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998951
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:51 schreef pfaf het volgende:

Een kind uitwonen is hetzelfde als een homohuwelijk afsluiten.
Een moord plegen is hetzelfde als stemrecht voor negers?

Heb ik in dit topic al gezegd dat ik vind dat ik een hekel heb aan negers?
Je vermogen tot het begrijpen van een vergelijking is weer eens ijzersterk. Servus maakt duidelijk dat niet alle maatschappelijke verboden 'fascistisch' zijn, door erop te wijzen dat wij allen instemmen met het verbod op pedofiele handelingen.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:54:39 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998960
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:53 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je mist het punt. Ik kies met opzet een extreme analogie. De reacties zijn daar op voorspelbaar, terwijl men het bij het verkeerde einde heeft.
Oe! De argumentatie! Overweldigend!

"Men heeft het bij het verkeerde eind. QED"
pi_62998974
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:51 schreef servus_universitas het volgende:

he, ik beledig niemand hier en ik voer ook nog steeds een discussie met julie. Ik ben gewoon niet overtuigt van jullie argument dat het homohuwelijk het traditioneel huwelijk stuk maakt.

Jullie zeggen het gaat om Mama, Papa & 2.5 kids. Maar wij hebben verschillende voorbeelden aangedragen waar dat in een hetero huwelijk al niet het geval is. Al eeuwen lang trouwens en niet pas sinds het homohuwelijk een thema is.
pi_62999027
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:55 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

he, ik beledig niemand hier en ik voer ook nog steeds een discussie met julie. Ik ben gewoon niet overtuigt van jullie argument dat het homohuwelijk het traditioneel huwelijk stuk maakt.

Jullie zeggen het gaat om Mama, Papa & 2.5 kids. Maar wij hebben verschillende voorbeelden aangedragen waar dat in een hetero huwelijk al niet het geval is. Al eeuwen lang trouwens en niet pas sinds het homohuwelijk een thema is.
We zijn inderdaad pas net over de gristelijke kinderfokkerij heen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 november 2008 @ 13:56:46 #201
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62999033
Zoals Servus al zegt zijn we nu op een punt aangekomen waarop er louter gescholden en beledigt worden. Ons vergelijken met fascisten en racisten is natuurlijk de enige toereikende manier om het kankergezwel dat wij zijn te bestrijden. Ikzelf discussieer liever met rationele argumenten. Aangezien ik die in deze discussie niet meer zal vinden, vertrek ik
pi_62999038
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als ik vind dat negers niet mogen stemmen, ben ik dan een racist?
Dat ligt aan je argumentatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')