abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62998013
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

He, er is nogal een groot verschill tussen het kinderen willen verkrachten en met een volwassende person te willen trouwen van wie je houd en die van jou houd.
Een dergelijke reactie had ik natuurlijk al voorzien. Het argument van appels met peren vergelijken. Als je goed leest zul je inzien dat dat echter niet op gaat.
pi_62998052
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef Scaurus het volgende:

[..]

WTF rofl
"quum vir nubit in feminam viris porrecturam" is zeker ook een grapje dan...
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
pi_62998067
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:27 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dit is van hetzelfde niveau als je tegenstander Hitler noemen of een situatie een Holocaust
Mensen die de Holocaust ontkennen daarentegen vind ik ook erg lachwekkend. Maar dat even terzijde.
pi_62998069
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Bullshit! Absolute bullshit. Toen het huwelijk werd opgesteld voor homos, was het huwelijk al lang en breed niet meer datgene wat jij zo krampachtig probeert vol te houden. Echtscheidings percentages zijn al decennia stijgende, dat heeft geen ruk te maken met homos.
Er wordt ook niet beweerd dat het verlies van betekenis van het huwelijk veroorzaakt wordt door het homohuwelijk, maar juist dat het homohuwelijk een gevolg is van het verlies van betekenis. Waar het om gaat is dat die betekenis hersteld moet worden en daarbij hoort dus het afwijzen van het homohuwelijk.
pi_62998111
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:28 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Een dergelijke reactie had ik natuurlijk al voorzien. Het argument van appels met peren vergelijken. Als je goed leest zul je inzien dat dat echter niet op gaat.
Jij was diegene die het als vergelijking aanhalde, hoor. Maar goed, is ook al weer goed om te weten welke soort mensen en met welke beredeneering tegen gelijke rechten voor homos zijn. Bevestigd ook alweer een hele boel.
pi_62998153
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:25 schreef Scaurus het volgende:

[..]

In Amerika, het land waar het in de OP om draait, wel. Daar is het huwelijk nog wel datgene wat het in zowat alle andere tijden en culturen is: hoeksteen van de samenleving.
Onzin, ook in Amerika is het traditionele gezin (vader en moeder die levenslang bij elkaar blijven met 2 kindere) al jaren en jaren niet meer wat het geweest is. Ook in Amerika stikt het van de alternatieve gezinnen: 1-ouder gezinnen, interraciale gezinnen, gescheiden gezinnen, enzovoorts. Dat is niks anders dan hier.

Het grote verschil is alleen dat de overheersende religie een veel grotere stempel drukt over het wel of niet voor het openstellen van het huwelijk voor homos. Ik zal ook nooit zeggen dat de kerk een homopaar zal moeten trouwen, maar voor de wet zou het geen enkel verschil mogen uitmaken, ook niet in de VS.
Bananenyoghurt...
pi_62998185
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:30 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Jij was diegene die het als vergelijking aanhalde, hoor. Maar goed, is ook al weer goed om te weten welke soort mensen en met welke beredeneering tegen gelijke rechten voor homos zijn. Bevestigd ook alweer een hele boel.
Ja, dus? Ik haalde die vergelijking aan omdat hij klopt. Natuurlijk is het homohuwelijk praktisch niet hetzelfde als pedofilie, maar dat is ook niet waar het om gaat.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:33:14 #158
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62998193
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:29 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Er wordt ook niet beweerd dat het verlies van betekenis van het huwelijk veroorzaakt wordt door het homohuwelijk, maar juist dat het homohuwelijk een gevolg is van het verlies van betekenis. Waar het om gaat is dat die betekenis hersteld moet worden en daarbij hoort dus het afwijzen van het homohuwelijk.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:34:10 #159
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998222
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:32 schreef groningerstudent het volgende:
Onzin, ook in Amerika is het traditionele gezin (vader en moeder die levenslang bij elkaar blijven met 2 kindere) al jaren en jaren niet meer wat het geweest is. Ook in Amerika stikt het van de alternatieve gezinnen: 1-ouder gezinnen, interraciale gezinnen, gescheiden gezinnen, enzovoorts. Dat is niks anders dan hier.
In Amerika is er inderdaad een grote kloof tussen ideaal en realiteit. Men heeft er in ieder geval het ideaal. Dat hebben wij in Nederland van ons afgeschud.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 6 november 2008 @ 13:34:42 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998237
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:29 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

...Vind jij.
pi_62998273
Tja als ze polygamie verbieden dan ook het homohuwelijk, dat is logisch.
pi_62998281
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja, dus? Ik haalde die vergelijking aan omdat hij klopt. Natuurlijk is het homohuwelijk praktisch niet hetzelfde als pedofilie, maar dat is ook niet waar het om gaat.
Lol, dus als jij hem ophaald klopt ie maar als ik er iets van zeg, klopt ie niet?

Trouwens nog steeds geen antwoord op die vraag of er volgens jou (jullie twee eigenlijk) heteros die geen kinderen willen ook niet zouden mogen trouwen.
pi_62998294
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey dat zijn Johan en Pierewiet!
pi_62998303
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

...Vind jij.
Nee, het IS de betekenis van de huwelijk waar het om gaat. Een arbeidsovereenkomst is toch ook een exacte definitie? Iedereen verstaat er hetzelfde onder.
pi_62998309
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:35 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Lol, dus als [i]jij[/jij] hem ophaald klopt ie maar als ik er iets van zeg, klopt ie niet?

Trouwens nog steeds geen antwoord op die vraag of er volgens jou (jullie twee eigenlijk) heteros die geen kinderen willen ook niet zouden mogen trouwen.
Ja leuk he Hij schijnt ook niet te weten dat zijn definitie van huwelijk helemaal niet relevant is in Nederland.
pi_62998355
Okay, laat me dan eens een andere vraag stellen. Het huwelijk buiten beschouwing latende, welke wettelijke rechten en plichten zouden heterostellen wel mogen hebben, maar zouden niet voor homo's beschikbaar mogen zijn?
Bananenyoghurt...
pi_62998406
-edit- Kappen

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:41:12 ]
pi_62998407
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:37 schreef groningerstudent het volgende:
Okay, laat me dan eens een andere vraag stellen. Het huwelijk buiten beschouwing latende, welke wettelijke rechten en plichten zouden heterostellen wel mogen hebben, maar zouden niet voor homo's beschikbaar mogen zijn?
Adoptie van kinderen waar geen biologische band mee bestaat.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:39:42 #169
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62998423
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:37 schreef groningerstudent het volgende:
Ik vind dat mensen met blond haar niet naar bioscopen mogen, dat is niet hoe bioscopen bedoeld zijn. Ik heb verder overigens weinig problemen met hetero's, zolang ze maar niet aan elkaar zitten in het openbaar...
  donderdag 6 november 2008 @ 13:39:53 #170
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998428
Het recht om kinderen te krijgen (dwz wettelijk gezien de ouders worden van een kind, op biologische dan wel adoptieve wijze ontvangen).
pi_62998447
quote:

[..]

Lol, dus als jij hem ophaald klopt ie maar als ik er iets van zeg, klopt ie niet?

Dit geldt trouwens ook voor koppels die geen kinderen kunnen krijgen.
pi_62998452
quote:

[..]

Hij klopt niet omdat ik hem aanhaal, hij klopt omdat hij klopt. Al had Sinterklaas hem aangehaald.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:41:03 #173
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62998458
-edit- Niet doen

[ Bericht 37% gewijzigd door paddy op 06-11-2008 16:42:56 ]
pi_62998498
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:40 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Hij klopt niet omdat ik hem aanhaal, hij klopt omdat hij klopt. Al had Sinterklaas hem aangehaald.
En waarom klopt ie dan niet als ik hem opnoem? Omdat het niet in je straatje past?
pi_62998502
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:39 schreef Scaurus het volgende:
Het recht om kinderen te krijgen (dwz wettelijk gezien de ouders worden van een kind, op biologische dan wel adoptieve wijze ontvangen).
Dan herhaal ik tevens de vraag die iemand anders al eerder stelde. Een heterostel dat kinderloos wil blijven of helaas geen kinderen van zichzelf kunnen krijgen moet dus ook verboden worden om te trouwen?
Bananenyoghurt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')