abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62844140


Het leek mij wel eens tijd om mijn project hier te tonen: De Citroen AX First , van boodschappen wagen naar de sleeper die je niet verwacht.


Ik heb het in 2 delen ingedeelt waarbij deel1 de eerst ombouw betreft en deel2 de huidige ombouw:

Deel 1:
Het begon allemaal met het feit dat ik een auto tussendoor nodig had om de verkoop van een andere te overbruggen.Zodoende was het idee dat hij slechts een paar maanden zou blijven maar ik had zoveel lol met het ding dat ik besloot voor die extra 25 euro aan vaste lasten per maand het ding erbij te houden naast de huidige auto (106 gti).

Dus gezocht naar een goedkope Citroen AX gezien ik er al veel ervaring mee had en genoeg onderdelen voor had liggen. We spreken nu van kerst 2007, en net voordat de jaarwisseling werd een ax met een lekke koppaking aangeboden, iets wat wel vaker voorkomt en meestal vrij onschuldig is. Vraagprijs was 100 euro dus wij hadden zoiets van kijken naar die hap.

De auto was aangeboden met een lekke koppaking, echter aangekomen bleek er met het motertje wel meer te zijn dan alleen een koppaking.Hij starte wel maar kotste al het koelwater meteen weer uit liep op 3 poten en klonk als een diesel. Ding was echter nog zo netjes dat het gewoon zonde was om hem te laten staan, er zaten nieuwe banden onder, nieuwe dynamo nieuwe remmen enz. Na wat onderhandelen was ik voor 50 euro was ik de eigenaar van een ax met een ... nouja eigenlijk zonder blok gezien er niet veel van over was. Ding naar huis gesleept en we zijn begonnen.

Uitbouwen van het oude blok :
Cylinderbus van cylinder nr1 hier kan je duidelijk zien dat deze half vastgelopen is geweest:

Oude blok uitgebouwd.

Het bakje zelf.



Inbouwen nieuwe blok:
Er moest dus een ander blok inkomen en gezien ik meteen dan een beter en sneller blok kon nemen werd er een 1.4i GT 75pk blok ingebouwt met een 5 bak ipv de 1.1 60pk met 4 bak. Het onderblok had ik gratis gekregen (perfect blok met nieuwe keringen e.d, werd echter niet meer gebruikt), alsmede wat andere delen en zodoende waren de kosten dacht ik rond de 200 euro in eerste instantie na de inbouw.

Nieuwe onderblok


En het werd aardig druk. (wat er ligt: 3 blokken 3 koppen 3 bakken en een hele hoop losse delen en zooi.)


Nieuwe blok compleet:


en ingebouwd:


En het bakkie was al aardig vlot 75pk op 680 kilo werkt aardig goed, op de g-tech gaf het een resultaat van 0-100 in 9.3 seconden, niet wereldschokkend maar voor wat het is zal niemand het verwachten.

Uiteindelijk is het bakje ook het circuit opgeweest en dat ging ondanks het standaard onderstel met 155 bandjes en de 238mm massieve remmen (zover je het dat "remmen" mag noemen)nog best goed:
Sessie op zandvoort:
http://videos.streetfire.(...)st-op-CPZ_160993.htm

Hiermee heb ik een tijd rondgereden en een hoop lol gehad met het bakje, 3x de ring gezien en nooit grote
problemen of kosten eraan gehad, de teller stond dacht ik uiteindelijk 15.000 km later op totaal 450 euro.

Echter kreeg ik een aanbod van iemand om een 106 xsi blok (1.4 mpi met 100pk) en onderstel voor 150 euro te kopen.Een hoogtoerig blokje met weinig koppel maar in een auto van 700 kilo is dat niet een heel groot probleem.

In eerste instantie zou ik eigenlijk niks aan de auto veranderen gezien ik wellicht volgend jaar weer ga studeren.Maar het is een beetje een cult auto op de ring/zandvoort geworden, en zodoende het project maar doorgezet in de volgende fase.De kosten bleven laag en zodoende werd het financieel geen probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Drake_ op 31-10-2008 22:25:46 ]
pi_62844158
Deel 2
Blokje werd geheel opgeknapt, alle keringen de db riem e.d werden vervangen en alles wat roestig/lelijk was kreeg een kleurtje.totaal kwamen de kosten op ongeveer 225 euro uit inclusief het blok zelf.

Zo was het deels eerst, niet echt een overzichtsfoto, maargoed je ziet olie roest enz.


En het blokje klaar voor inbouw


Blokje ingebouwd met nog geen werkende kabelboom.


Heel veel schema's later in combinatie met een hoop gevloek:


Kon ik de AX functionerend presenteren:
http://www.vimeo.com/1868966

106 xsi radiateur ingebouwd:


En uiteindelijk na alles zoals de kabelboom netjes te hebben afgewerkt stond hij er mooi bij te blinken:


als laatste update een 106 gti eindemper toegevoegd, uiteraard compleet stealth en niet te zien vanaf de buitenkant:





De prestaties werden gemeten en we kwamen uit op een nette 8.2 seconden op 0-100, de Barum brilliantus bandjes (ze waren nieuw en gratis) werkte alleen niet echt mee en wellicht dat er een beter cijfertje te halen valt.



Verder werd de auto ook uitvoerig getest(mishandeld) op Zolder:
http://www.vimeo.com/2038646

Wat er nu op de planning staat is het aanpassen van het dashboard(bedrading) zodat er een paneel van een ax gti in komt met toerenteller e.d wat nu ontbreekt. Verder ben ik bezig met het voorbereiden van een 106 GTI onderstel (inclusief remmmen e.d), gezien het vermogen nu echt teveel word.

het uiterlijk van de auto zal compleet zo blijven als hij nu is.Er zal vast in de toekomst nog wat veranderd gaan worden (wie weet ooit een 1.6 16v 106 gti/saxo 16v blok) maar het zal altijd low budget blijven. Hoe dan ook het project is tot nu toe altijd succesvol geweest en ik hoop dan ook dat de toekomst voor het stuk franse blik rooskleurig blijft .

Als laatste wil ik iedereen bedanken die heeft meegeholpen aan het tot stand brengen van de auto


[ Bericht 2% gewijzigd door _Drake_ op 31-10-2008 19:13:09 ]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:31:29 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62844540
Kenker wat een lelijke grafbakken zijn dat zeg, maar wel respect, een beetje dan he.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_62844611
Hij is niet bedoeld om mooi te zijn dus met dat betreft ben ik geslaagt
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:38:08 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62844703
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:34 schreef _Drake_ het volgende:
Hij is niet bedoeld om mooi te zijn dus met dat betreft ben ik geslaagt
Nu nog slagen voor Nederlands.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_62844764
Zoiets is vele malen leuker dan een Metsubsidie Galant ombouwen incl. taartschep en 600 kilo aan spoilers.
Volgens mij beleef je er ook vreselijk veel lol aan als je de golfjes eruit trekt bij een stoplicht.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:15:13 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_62848912
wat een toffe bak zo lelijk maar met zo'n blokje erin en dan op de ring/zandvoor respect ik probeerde ook altijd te racen met onze 92' Renault twingo 1.0.. maar dat werd nooit echt een succes..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:26:26 #8
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_62849243
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef Pupp3t het volgende:
Zoiets is vele malen leuker dan een Metsubsidie Galant ombouwen incl. taartschep en 600 kilo aan spoilers.
Volgens mij beleef je er ook vreselijk veel lol aan als je de golfjes eruit trekt bij een stoplicht.
Hier ben ik het totaal mee eens. Jij doet eigenlijk het tegenovergestelde: die gast van die galant pleurt enorme hoeveelheden plastic op de auto voor een "sportief" uiterlijk maar doet uiteindelijk niks aan de zwakke motor, terwijl jij juist het belangrijkste verandert. Respect!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:08:27 #10
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_62852216
het is en blijft een lelijk hok
maar ik denk dat je er een hoop lol mee kunt hebben
  zaterdag 1 november 2008 @ 00:47:06 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_62854056
Past een Clio 16v of Williams blok in?

Ik rijd zelf een Clio 16v (137pk) en dat flamt aardig, en dan weegtie 1000kilo ongv..
pi_62854636
Zal vast een clio blok in de koffer passen.
Onder de motorkap zul je teveel aan moeten passen.
1.6 16v conversie zou het makkelijkste zijn met de bev punten.

Heb je afgelopen zomer wel zien rijden @ zandvoort.
Echt een fun auto
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_62869993
Mhhh word toch echt tijd om het onderstel aan te gaan passen

De AX op Zandvoort:
http://www.vimeo.com/2126814
pi_62870935
Meelees tvp
pi_62871641
Hey Drake,

Super projectje! Ik heb op DF ook al wat fototjes voorbij zien komen.... Jammer van de andere wel... Maarja, prioriteiten, he!
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 november 2008 @ 00:45:38 #16
182073 invine
blablabla etc.
pi_62874216
Misschien leuk om wat graffiti spuiters op je auto los te laten? wel sportief houden natuurlijk!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_62888385
Cooool
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_62893461
Hier kan een zekere Fries wel iets van leren
  zondag 2 november 2008 @ 22:48:23 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_62895779
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:36 schreef Faxie het volgende:
Hier kan een zekere Fries wel iets van leren
* GizartFRL ?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 3 november 2008 @ 01:52:39 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_62899214
Guess so

Maaruh, doe wat aan je ophanging zeg, dit lijkt echt niet cool
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_62900372
Nouja veel mensen vinden het juist daardoor cool maar het staat ook op de planning dus wees gerust .
pi_62905323
Rij je nou gewoon nog met standaard vering en de originele 145 bandjes? Dan vind ik het helemaal wel cool hoe je dat ding over het circuit heen hoekt, je rijdt bijna over de zijkant van de bandjes.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_62905818
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:48 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

* GizartFRL ?
Nee
pi_62908439
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:50 schreef FransDeens het volgende:
Rij je nou gewoon nog met standaard vering en de originele 145 bandjes? Dan vind ik het helemaal wel cool hoe je dat ding over het circuit heen hoekt, je rijdt bijna over de zijkant van de bandjes.
155 achter en 165 voor. Maar niet dat het veel beter is dan 145 breed (155 is overgens op deze auto standaard)

De grip is echt zeer minimaal. Achter zitten er oude uitgedroogde michelin energy bandjes, voor Barum Brilliantus (Brilliant in alles behalve grip ). Maar het maakt mij niet uit, was allemaal gratis en ik heb er alsnog fun mee
  maandag 3 november 2008 @ 20:59:02 #25
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_62917901
Heb je deze ook nog langs zien komen?

Die reacties ook
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_62919799
Lol, echt zo'n gebakje waar als je naast staat denkt "die trek ik der met gemak uit"
En dan blijf je achter met de bek vol tanden hehe.
pi_62922283
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:59 schreef GizartFRL het volgende:
Heb je deze ook nog langs zien komen?

Die reacties ook
Nee gelukkig niet als ik dit zo zie..... dit bedoel ik nou met mensen die een auto niet waard zijn.
Ben er eigenlijk een beetje boos om, mooie auto en veel vermogen. Iets wat je met beleid en vooral respect voor andere rijders moet behandelen en deze rijder gaat tegen alles van dit in.
  maandag 3 november 2008 @ 23:18:27 #28
182073 invine
blablabla etc.
pi_62922764
Drake bezit je je 106gti nog? dacht zoiets te lezen in je OP.. of heb je weer een nieuwe?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_62922934
Ik rij dus ook zo'n lelijk ding Met de zelfde 1.4 in de bochten leg je het duidelijk af... Maar stoplichtjes zijn leuk (En wat kunnen mensen het slecht hebben dan...)
pi_62923438
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:18 schreef invine het volgende:
Drake bezit je je 106gti nog? dacht zoiets te lezen in je OP.. of heb je weer een nieuwe?
Mits je de rode bedoeld: Die is al een tijdje weg.

Echter heb ik al een half jaar lang een silveren exemplaar en die heb ik nog steeds (gelukkig). Er is een kans dat hij weggaat i.v.m de eventuele studie maar ik probeer dat (het wegdoen van de 106) zoveel mogenlijk te voorkomen.
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:24 schreef kickinhard het volgende:
Maar stoplichtjes zijn leuk (En wat kunnen mensen het slecht hebben dan...)
Komt mij heel bekend voor, mensen kunnen het echt niet hebben als ze verliezen van het ding .
  maandag 3 november 2008 @ 23:53:44 #31
182073 invine
blablabla etc.
pi_62923595
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:46 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Mits je de rode bedoeld: Die is al een tijdje weg.

Echter heb ik al een half jaar lang een silveren exemplaar en die heb ik nog steeds (gelukkig). Er is een kans dat hij weggaat i.v.m de eventuele studie maar ik probeer dat (het wegdoen van de 106) zoveel mogenlijk te voorkomen.
Ja je rode stond hier op fok! toen te koop. Was een mooi ding, heb je foto's van je zilveren?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_62923689
Wow... dat je niet bang bent dat die uit elkaar valt op het circuit

Als ik die overhelling zie in de bochten op de foto's damn.........

Ik zou toch een paar swaybars roggelen oid....
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  dinsdag 4 november 2008 @ 00:01:55 #33
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62923759
Geinig karretje man, vooral als 't zo weinig kost .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_62925775
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:53 schreef invine het volgende:

[..]

Ja je rode stond hier op fok! toen te koop. Was een mooi ding, heb je foto's van je zilveren?
Ja, helemaal onderaan in dit topic staan 2 foto's:
Peugeot Liefhebbers Verenigd [Deeltje 2]
(komt uit 2002 en heeft nu 44d km op de klok staan, bijna in nieuwstaat. Een van de redenen waarom ik er niet het circuit mee opga, behalve de ring dan maar dat is officeel geen circuit. Hij is veel te netjes voor het circuit en ik ben er ook veel te zuinig op.
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:58 schreef raulbouli het volgende:
Wow... dat je niet bang bent dat die uit elkaar valt op het circuit
Nee, hij mag er dan mischien niet mooi e.d uitzien maar hij zit technisch gezien stevig in elkaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Drake_ op 04-11-2008 02:33:23 ]
pi_66435847
Gezien de AX nu tijdelijk binnen staat voor vervanging van het vooraam (barst van boven naar beneden) kon ik mijn handen er niet aflaten:

Dus de remmen maar eens aangepakt en de boel van 3 naar 4 gaats voor omgezet.



Wat hebben we hier:
-106 xsi 4 gaatsvoorpoten met de bovenkant van de first (dempers/veren e.d).
-1 remschijf in zilver.
-106 xsi remklauw.
-1.1 as met 1.4 homokineet.

Infeite heb ik niks aan de wegligging veranderd (dat komt allemaal in een later stadium) puur alleen de remmerij.
De velgen zijn 13" staal waar gewoon de wieldopjes weerop kunnen

Dit is alleen nog de linkerkant, hopenlijk van de week kan ik de rest afmaken gezien hij maart de 14e de gehele dag het circuit op moet (Malmedy frankrijk) en ik wel eens fatsoenlijke remmen wou . Echter heb ik het vrij druk met allerlij andere prive zaken (werk / 'savonds studie voor het toelatingsexamen HBO).

[ Bericht 0% gewijzigd door _Drake_ op 25-02-2009 11:44:16 ]
pi_66439019
Hey man, ziet er relax uit..
Succes!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_66440617
Remmenswap is idd een must !

Mijn auto heeft er ook aan moeten geloven, standaard remmen op sommige modellen auto's zijn echt poepjes.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_66442715
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:19 schreef raulbouli het volgende:
Remmenswap is idd een must !

Mijn auto heeft er ook aan moeten geloven, standaard remmen op sommige modellen auto's zijn echt poepjes.
Dan praat je over een DXI
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_66447654
idd hehehe
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_66453732
Waarom niet meteen ombouwen naar 283mm van een 307 HDI? ( of gaat ie dan over de kop bij het aanremmen van de Tarzanbocht?)

Zo'n blokje er maar in dan? http://www.autoblog.nl/ar(...)et-220-pk#post-23656
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_66455803
Deathwish.
pi_66458431
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef GizartFRL het volgende:
Waarom niet meteen ombouwen naar 283mm van een 307 HDI? ( of gaat ie dan over de kop bij het aanremmen van de Tarzanbocht?)

Zo'n blokje er maar in dan? http://www.autoblog.nl/ar(...)et-220-pk#post-23656
Dit is meer dan voldoende voor het gewicht, en het was totaal 25 euro

Als er een ander blokje in komt zal het een Tu5J4 zijn
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:15:57 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_66491060
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:38 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Nu nog slagen voor Nederlands.
hoor wie het zegt
pi_66502568
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:34 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Dit is meer dan voldoende voor het gewicht, en het was totaal 25 euro

Als er een ander blokje in komt zal het een Tu5J4 zijn
25 euro voor een complete blok..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_66503406
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

25 euro voor een complete blok..??
Apart van elkaar lezen:

¤ 25,- voor de remmerij en een eventueel ander blok zal een Tu5J4 worden.
Wat dat ook moge zijn...
pi_66505506
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Apart van elkaar lezen:

¤ 25,- voor de remmerij en een eventueel ander blok zal een Tu5J4 worden.
Wat dat ook moge zijn...
Klinkt als een motorcode.. Right?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 27 februari 2009 @ 00:58:17 #47
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66506332
TVP want Citroën en sleutelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 27 februari 2009 @ 01:27:12 #48
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66506854
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef GizartFRL het volgende:
Waarom niet meteen ombouwen naar 283mm van een 307 HDI? ( of gaat ie dan over de kop bij het aanremmen van de Tarzanbocht?)

Zo'n blokje er maar in dan? http://www.autoblog.nl/ar(...)et-220-pk#post-23656
nee, doe deze maar

Hayabusa blokje.

1.3 16v 200pk
pi_66506879
quote:
Moet je mij niet opschepen met Googlelinkjes, dat het een motorcode is snapte ik al.
Wat voor motor wist ik dan weer niet maar dat maakt niet uit in deze.
Als ik het zou willen weten zou ik zelf Google wel hebben gebruikt.

Jij verwart een remblok met een motorblok en dat is waarom ik reageerde, ik probeer te voorkomen dat je dom overkomt maar dan treft mij ook de gedachte dat ik daar een jaar of 18 te laat mee ben begonnen.

Kerel, je lijkt mij een sympathieke gozer maar kun je je niet gewoon gedragen als een beginnende autoliefhebber ipv een monteur met 40 jaar ervaring?

Niet dat ik alles weet, maar ik ken mijn grenzen.
pi_66529102
tvp
pi_66532771
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je mij niet opschepen met Googlelinkjes, dat het een motorcode is snapte ik al.
Wat voor motor wist ik dan weer niet maar dat maakt niet uit in deze.
Als ik het zou willen weten zou ik zelf Google wel hebben gebruikt.

Jij verwart een remblok met een motorblok en dat is waarom ik reageerde, ik probeer te voorkomen dat je dom overkomt maar dan treft mij ook de gedachte dat ik daar een jaar of 18 te laat mee ben begonnen.
Hoezo voorkom jij dat ik dom overkom..?? Als je het zo zou lezen zou je ook denken dat het ging om een motorblok.. Maar, jij bent dus mijn beschermengeltje hier op Fok! dus tja, dan zou jij mij moeten beschermen en voorkomen dat ik 'dom' overkom
quote:
Kerel, je lijkt mij een sympathieke gozer maar kun je je niet gewoon gedragen als een beginnende autoliefhebber ipv een monteur met 40 jaar ervaring?

Niet dat ik alles weet, maar ik ken mijn grenzen.
Wat jij wil ouwe Ik ga er nog niet eens op in
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_66533008
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoezo voorkom jij dat ik dom overkom..?? Als je het zo zou lezen zou je ook denken dat het ging om een motorblok.. Maar, jij bent dus mijn beschermengeltje hier op Fok! dus tja, dan zou jij mij moeten beschermen en voorkomen dat ik 'dom' overkom
[..]
Nee, ik kan lezen en weet dus dat het om remblokken gaat.
Ik ben je beschermengeltje niet, ik ben iemand die je waardeert om je ondernemingslust, dat juich ik toe.
Maar soms ben je iets te enthousiast en daar wil ik je graag op wijzen zodat je niet al te hard op je bek gaat.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:Wat jij wil ouwe Ik ga er nog niet eens op in
Vooral niet op ingaan, goed plan.
Ga vooral door, mij maakt het niet uit.
pi_66533158
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:34 schreef vannelle het volgende:

Ga vooral door, mij maakt het niet uit.
Nee, stop maar, beide Jullie verneuken een leuk projecttopic.
pi_66533743
aardige hobby
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_67076413
Remmen doen het uitstekend, gisteren veel lol gehad met het ding

pi_67117679
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:58 schreef _Drake_ het volgende:
Remmen doen het uitstekend, gisteren veel lol gehad met het ding

[ afbeelding ]
Kewl
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 22:08:33 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67117950
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kewl
AX is een opvolger van de Lelijke Eend. De eersten hebebn bijvoobeeld ook velgen die met 3 moeren/bouten (sorry, ik ken de AX niet zo heel erg goed) vast zitten op de naaf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67121007
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:08 schreef 2cv het volgende:

[..]

AX is een opvolger van de Lelijke Eend. De eersten hebebn bijvoobeeld ook velgen die met 3 moeren/bouten (sorry, ik ken de AX niet zo heel erg goed) vast zitten op de naaf.
Tja, opvolger of niet.. de eend is 3x niks.. de AX is leuk
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 23:22:40 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67121663
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Tja, opvolger of niet.. de eend is 3x niks.. de AX is leuk
Toch grappig dat een auto die 3x niks is meer dan 40 jaar geproduceerd is. Hoeveel jaar is de AX ook alweer geproduceerd ? 12 toch ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67122091
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Toch grappig dat een auto die 3x niks is meer dan 40 jaar geproduceerd is. Hoeveel jaar is de AX ook alweer geproduceerd ? 12 toch ?
`Kom op man.. hoezo fanboy alert?

Ik vind het 6x niks!.. Is mijn mening.. Net zoals jij een Nissan Primera een ouwelullenbak vind.. (waar ik je overigens wel gelijk geef ).. Maar you get the point..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 23:36:23 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67122209
Dan IS de 2cv niet 3 keer niks maar jij VINDT de 2cv 3 keer niks
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67122603
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:36 schreef 2cv het volgende:
Dan IS de 2cv niet 3 keer niks maar jij VINDT de 2cv 3 keer niks
Maar het is ook 3x niks
het heeft minimaal 3x minder onderdelen dan onze auto bijvoorbeeld
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67122816
Hé een forummer die op AW zit heeft ook een rode AX First en heet ook Drake


  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:08:58 #64
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67123205
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar het is ook 3x niks
het heeft minimaal 3x minder onderdelen dan onze auto bijvoorbeeld
Dat maakt de 2cv 3 keer beter omdat die hetzelfde (meer zelfs, op de topsnelheid na) bereikt met 3 keer minder onderdelen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67125912
En zo wordt het leuke topic volgespamd... jammer.

Meer pics van de AX?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:47:43 #66
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67126513
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:58 schreef _Drake_ het volgende:
Remmen doen het uitstekend, gisteren veel lol gehad met het ding

[ afbeelding ]
Ook vooral geen angst hebben
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67127493
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:55 schreef Meike26 het volgende:
Hé een forummer die op AW zit heeft ook een rode AX First en heet ook Drake

Zou het dezelfde zijn?
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:59 schreef Tommzzz het volgende:
Meer pics van de AX?
Uiteraard:


  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:16:16 #68
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67134224
Niet bang dat hij over de kop slaat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:23:47 #69
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67134410
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Niet bang dat hij over de kop slaat ?
Gang is alles, remmen is angst.

Volgens een paar chauffeurs uit mijn omgeving dan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67134822
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Niet bang dat hij over de kop slaat ?
Ding heeft te weinig massa daarvoor, plus dan had hij allang over de kop moeten gaan
pi_67136593
sloop gewoon alle onnodige zooi eruit, en las er een rolkooi in, dan ken je pas lachen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_67136989
@Panzer, toevallig weet ik uit het topic op het AutoWeek forum dat Drake hem van buitenaf gezien zo standaard mogelijk wil houden. Om het wolf-in-schaapskleren effect te krijgen
pi_67255265
Nog een foto voor de show dan maar



Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:51:23 #74
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67258512
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:24 schreef _Drake_ het volgende:
Nog een foto voor de show dan maar

[ afbeelding ]

Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
Jij hebt echt geen angst

En rij-skillz als je het mij vraagt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 23:53:57 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67258579
Driften met een voorwielaandrijver zonder de rem te gebruiken vind ik anders wel heel erg ... eh ... 'skillerig'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:59:02 #76
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67258711
Volgas de bocht in, gas los en zodra je hem voelt glijden, gas erop en tegensturen.
Erg leuk als je het doorhebt, erg eng als het je de eerste keer gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 16:10:15 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_67270484
Een AX

Mijn eerste autootje was een AX
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67274540
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:59 schreef GizartFRL het volgende:
Volgas de bocht in, gas los en zodra je hem voelt glijden, gas erop en tegensturen.
Erg leuk als je het doorhebt, erg eng als het je de eerste keer gebeurd.
Of gewoon de handrem gebruiken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_68666969
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).



Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
pi_68671629
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Die Lotus achter je zal ook wel gedacht hebben...
pi_68672589
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Brown trouser moment!
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 06:46:37 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_68680872
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Op zulke momenten wil ik óók weer een AX
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68684250
Herinnerd me aan de Uno als ik zie hoe de AX zo dwars gaat
Maar bochten kon ik met gemak met 100+ nemen op zandvoort
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69629412
Big Cojones:


Word trouwens weer tijd voor een upgrade: De huidige radiateur is niet fris meer en ondanks dat hij groter is dan een standaard word het ding op het circuit te snel warm

Nu maar even tijd zien te vinden .
pi_69635348
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:24 schreef _Drake_ het volgende:
Nog een foto voor de show dan maar

[ afbeelding ]

Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
vette foto.
pi_69651438
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:37 schreef _Drake_ het volgende:
Big Cojones:


Word trouwens weer tijd voor een upgrade: De huidige radiateur is niet fris meer en ondanks dat hij groter is dan een standaard word het ding op het circuit te snel warm

Nu maar even tijd zien te vinden .
Wat een cool project; zwaar onderschatte autootjes, die AX'en, waar je ongeneerd hard mee een bocht omkunt en heel veel lol mee kunt hebben... Zeker als er een relatief dikke motor in ligt.

Zorgt de vrij soepele vering bij dit soort circuit ritjes niet voor wat onstabiel gedrag? Als verlagen geen optie is, zijn er dan geen stuggere veren/dempers te vinden?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:05:47 #87
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_69651760
Super project, krijg er zin van om op een circuit te banjeren
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_69657799
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:57 schreef Jalu het volgende:

[..]
Zorgt de vrij soepele vering bij dit soort circuit ritjes niet voor wat onstabiel gedrag? Als verlagen geen optie is, zijn er dan geen stuggere veren/dempers te vinden?
Hij is wat onstabiel gezien hij continue zijn gewicht verplaatst, niet echt een makkelijke auto om op de grens te rijden maar je hebt er wel een hoop lol mee en je moet teminste nog echt werken.Igg zou ik het niet als een beginnerswagen op deze manier aanraden, een 106 gti b.v is een stuk makkelijker op de grens (en die staan al niet echt als makkelijk te boek).

Opties zijn er genoeg, infeite is het gewoon een 106/saxo en is alles daarvan grotendeels uitwisselbaar, zo ook het onderstel b.v.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:57:44 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69658814
Geen optie om er stuggere schokbrekers onder te zetten. Dat ding helt wel héél erg over zo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69659004
Mooi project ! , mag ik vragen met welk apparaat je de 0 tot 100 meet in je OP?
<>
pi_69659532
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
Geen optie om er stuggere schokbrekers onder te zetten. Dat ding helt wel héél erg over zo
Absoluut (zie hierboven ) alleen is dit wel humor en ik heb er soort van maling aan. In principe ligt een onderstel van een 106 gti al klaar, alleen voorlopig vind ik het zo al prima .
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef Swindler het volgende:
mag ik vragen met welk apparaat je de 0 tot 100 meet in je OP?
G-tech pro RR
pi_69770696
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:20 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Hij is wat onstabiel gezien hij continue zijn gewicht verplaatst, niet echt een makkelijke auto om op de grens te rijden maar je hebt er wel een hoop lol mee en je moet teminste nog echt werken.Igg zou ik het niet als een beginnerswagen op deze manier aanraden, een 106 gti b.v is een stuk makkelijker op de grens (en die staan al niet echt als makkelijk te boek).

Opties zijn er genoeg, infeite is het gewoon een 106/saxo en is alles daarvan grotendeels uitwisselbaar, zo ook het onderstel b.v.
FF muggeziften, maar het is natuurlijk precies andersom he: de 106 en de Saxo zijn gewoon AX'en met een nieuwe koets... De 106 kwam op de markt als opvolger voor de 205 maar was een rechtstreekse doorontwikkeling van de AX, die uiteindelijk werd opgevolgd door de Saxo. De 106 is zo eigenlijk meer Citroën dan Peugeot...
pi_70667197
Net maar weer even een aanpassing gedaan op de first om zo structureel het ding wat te upgraden. Infeite de eerste van de vele aanpassingen aan het onderstel die zullen gedaan worden in de komende maanden.

Voor...


En na:


Gezien het ding vrij hoog staat heb je er weinig last van


Hiermee is vooral het subframe een stuk stijver, een veerpootbrug werkt minimaal (bij de 106'jes heb ik nooit echt wat van gemerkt) maar een draagarmbrug daarintegen is zeker merkbaar (alleen onder een lage auto wil je zo'n ding echt niet). Was bijna vergeten dat ik uberhaupt nog zo'n ding had liggen en infeite is het een gratis upgrade.

En verder nog de beste aanpassing van allemaal gedaan:


Wieldoppen in vorm van Turboschoepen
pi_74843119
Tijd geleden dat ik weer eens een update heb geplaatst (afgelopen maanden zijn nogal druk geweest).

4 maanden geleden had ik besloten de gehele auto op de schop te gooien alles aan te passen naar de volgende wensen:

-Opknappen van de carroserie (doorlassen/verwijderen roest).
-Inbouw TU5JP4 (saxo 16v/106 gti blok) met diverse aanpassingen (Doel is ~135pk en ~170nm , wat op
~750 kilo vrij debiel gaat zijn)
-Complete aanpassing onderstel naar 106 gti/saxo 16v specificaties(voortrein + achteras + remmen).
-Diverse kleine andere aanpassingen.

Infeite als ik klaar ben zal alleen nog de carroserie orgineel zijn, al het spuit/laswerk e.d is en word door mijzelf gedaan als zijnde tevens een leerproject (ik had nog nooit aan een auto gelast of deels zelf gespoten).

Ik heb een kleine selectie van foto's genomen van de afgelopen maanden, in detail is er enorm veel meer werk gedaan dan wat hier te zien is:

We begonnen met een donor auto.


Demonteren van de huidige auto.


Motersteun van de saxo erin.


Roest.


En weg roest.


Testfase 1 zodat het er bekeken kon worden wat er nog meer (zoals het front aangepast moet worden.


Front aangepast en klaar om bewerkt/gespoten te worden.


Toekomstige hart opgeknapt.


Carroserie gespoten (zelf gedaan icm verspuit+ compressor).


En eindelijk na 4 maanden kon het blok echt ingebouwd worden.Het erin plaatsen ging niet zonder slag
of stoot, de ruimte is echt zeer minimaal en het past ook allemaal maar net (millimeter werk) .




De huidige status is het aansluiten/aanpassen van diverse zaken zodat hopenlijk zeer binnenkort het blok opgestart kan worden, daarna zal het gehele onderstel aangepast gaan worden (de veren zullen b.v specifiek op maat gemaakt gaan worden) alsmede de achterkant roestvrij gemaakt moet worden (daar zitten nog een paar lelijke plekken.

Het uiterlijk zal net als voorheen compleet identiek blijven, het enige verschil is dat er 14" stalen velgen met uiteraard wieldopjes op komen.
pi_74843395
Hmmm... die wieldoppen herken ik uit de tijd dat ik nog een Mitsubishi Colt uit 1990 reed

Blijf het een leuk project vinden ! Alleen zie ik op het autoweek forum niets terug van je AX
pi_74843513
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Alleen zie ik op het autoweek forum niets terug van je AX
Klopt, ik ben daar ook niet actief, momenteel weinig tijd en zit meer op andere forums.
pi_74843717
Als je dan maar wel hier blijft... ik eis bij deze een Youtube filmpje als het beest rijd
  donderdag 19 november 2009 @ 10:57:57 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_74844189
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74844498
Nee die zijn 4x100 plus ik wil het ding echt zo standaard mogenlijk houden kwa uiterlijk
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:42 schreef Meike26 het volgende:
Als je dan maar wel hier blijft... ik eis bij deze een Youtube filmpje als het beest rijd
Dat komt wel goed
  donderdag 19 november 2009 @ 11:09:01 #100
182073 invine
blablabla etc.
pi_74844579
Haha ok, lekkere wolf in schaapskleren dus!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 21:06:54 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74864180
Ziet er goed uit !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74867269
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:57 schreef invine het volgende:
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet




"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_74870677
Had een tijdje terug nog gereden in een Opel Corsa A GSi met 160 pk. Dat was ook idioot snel. Dat ding zat binnen 7 seconden aan de 100
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:07 #104
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74880377
Geinig zulke projecten

Deze is erg leuk, en ach, zooo'n lelijk hok is zo'n AX ook niet, t hoekige heeft zn charme..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:45 #105
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74880395
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:15 schreef GizartFRL het volgende:

[..]



[ afbeelding ]



Ziet er best vet uit

Mooie velgontwerp ook.. (ook gewoon in grijs/chroom/zilver/whatever)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:24:38 #106
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_74901463
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 21 november 2009 @ 06:17:04 #107
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74905503
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:24 schreef GizartFRL het volgende:
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
I know, thnx for the info though K heb zelf n donkerblauwe 406 uit '96, daar schijnen ze ook op te passen.. Toch maar ns kijken of ze nog te vinden zijn/wat me dat gaat kosten..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_82440428
Even een update:

Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden






Op de pijnbank



Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.

(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).


Prestaties maar even gemeten:


0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.

Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
pi_82440618
Tof project , zie zoiets bij mijne alleen niet gebeuren
Hoe heb je t gedaan met de keuring?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82440805
Nog niet , hij staat nog steeds als 1.1 op kenteken maar dit gaat eerdaags aangepast worden.
pi_82447305
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
Even een update:

Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Op de pijnbank
[ afbeelding ]


Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.

(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).
[ afbeelding ]

Prestaties maar even gemeten:
[ afbeelding ]

0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.

Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
Is dit een 1.9? Dan valt het vermogen nog mee imo. 6.4 van 0 naar 100 vind ik dan wel weer zeer indrukwekkend.
pi_82473498
1.6 16v 6.4 seconden is erg netjes inderdaad (en dan nog te begrijpen dat hij veel sneller kan als hij echt grip zou hebben)
pi_82482120
760 Kilo is dan ook niks, Mijn auto weegt ledig 875 kilo op 130 PK, maar geen idee eigenlijk wat die van 0 naar 100 doet. Maar ik heb ook constant wheelspin. en moet bij 95 net naar de 3 overschakelen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2010 09:16:52 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:57:06 #114
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82483509
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...

Dit lijkt me logischer.

Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)


Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 10:47:39 #115
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82485259
Wat een project.
pi_82487729
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:57 schreef blup het volgende:
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...

Dit lijkt me logischer.
[ afbeelding ]
Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)


Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
Inherent aan het ontwerp van een TU blok, Xu ligt wel omgekeerd en zelf gekanteld. Aanzich is het geen ramp veel merken hebben een orientatie zoals bij deze, vrij normaal zelfs. Plus alles is vrij licht uitgevoerd mechanisch is een TU ook enorm sterk in verhouding met het gewicht.

Cheapass is het niet echt meer nee
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:19:17 #117
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82491991
ja, dat je het vaker ziet snap ik, vooral de 1.2 blokjes e.d. hebben ook het spruitstuk voorop zitten, maar daar is zat ruimte.. Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit beter koelt als achterop.. Maar met een paar hitteschildjes op je parafaan heb je er geen last van..

Vind t maar een vreemd ontwerp. Uitlaat moet naar achteren, die doen ze voorop.. Lucht komt van voren, die doen ze achterop.... En dan zit vaak het filterhuis praktisch naast het spruitstuk.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:33:15 #118
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_82492692
toyota 4afe motoren 1600 120 pk ook gewoon vooraan hoor ... ligt dus echt gewoon aan het ontwerp ... hedendaagse motoren hebben ook vaak gewoon vooraan uitlaat ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:04:12 #119
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82494327
Maar... Waarom?
zoiets heeft een reden.
pi_82499525
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:04 schreef blup het volgende:
Maar... Waarom?
zoiets heeft een reden.
Als je van de??
pi_82512856
Vet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:06:57 #122
182073 invine
blablabla etc.
pi_82522236
Dacht al wat er met dit monster gebeurd was ziet er goed uit! Wanneer is die op zandvoort oid?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_82529278
Over een paar maandjes denk, sept begin ik weer voltijd te studeren als het meezit. Het is dus even afwachten hoe ik kwa tijd e.d zit dan.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:33:28 #124
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_82635414
ik denk dat men dat vooraan doet als kwestie van koeling ... vooraan stroomt de lucht dan opgewarmd door naar de achterkant van de motor ruimte. Op die manier krijg je een gelijkmatige opwarming van het motorblok. Als je de uitlaat vanachter maakt hoopt de warmte zich aan die kant op en krijg je vooraan koude lucht op het blok (relatief koud). Meeste onderblokken zijn van een ander metaal dan bovenblokken daardoor zetten ze dus ook anders uit bij warmte. Als je dan ook nog eens vooraan en achteraan verschil krijgt wordt het heel moeilijk om een blok goed dicht te houden en ga je te maken krijgen met koppakkingen die stuk gaan en zo.

Ik heb eigenlijk nog niet veel auto's gezien met uitlaatspruitstuk achteraan en als ik er gezien heb waren het diesels. Meeste wagens of wel zijdelings (in lijn motoren of bv V6 / V8) en al de rest langs voor.

Tot zover mijn idee waarom dat is.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_82776684
Zijn die 1.4 blokken trouwens makkelijk te vinden en te monteren?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82777811
Jup , mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
pi_82778089
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:41 schreef _Drake_ het volgende:
Jup , mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
Lijkt me wel gaaf om te doen

Witte 5-deurs met 1.4
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82781225
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
pi_82783261
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:10 schreef _Drake_ het volgende:
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
En de motor volledig reviseren, is dat een beetje zelf te doen voor iemand zonder ervaring? Aan welke klussen (naast pakkingen) moet ik dan denken?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82783786
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
pi_82785444
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:17 schreef _Drake_ het volgende:
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
Heb jij het blok nog liggen?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 14 juni 2010 @ 14:30:06 #132
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82786653
zo plug en play is het denk ik ook weer niet hoor..
  maandag 14 juni 2010 @ 15:01:40 #133
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_82788238
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_82788469
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:01 schreef Spamblik het volgende:
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
Dus eigenlijk gewoon motor en ECU omprikken en je bent klaar zeg maar?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 14 juni 2010 @ 15:09:07 #135
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_82788581
Motorkabelboom+ecu
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  maandag 14 juni 2010 @ 16:02:13 #136
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82791328
aandrijfassen e.d. zijn even lang?
pi_82829932
ik heb zelf voor een aantal jaren terug een citroën AX 1.1 gehad was best een aardig beestje maar begon op een gegeven moment zich ontzettend in te houden en te horten en te stoten tijdens het rijden dus toen heb ik hem maar in geruild voor een andere auto.
de lucht inlaat was toen ook half gesmolten nadat ik er een keer mee naar het westen des lands was gereden.
en dat was best een eind
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_93886498
Werd maar eens weer tijd voor een update :), de meeste werkzaamheden zijn nog van vorig jaar:

Weg met de oude achteras:


En eronder het nieuwe:


Uiteindelijk stond hij er toen vorig jaar september zo bij :)


Toen werd het tijd voor het weghalen van wat roest, ik zal het besparen tot 1 van
de 6 roestgaten die er aan de achterkant zaten:


Stuk weggehaalt en een stuk van een andere ax op maat gemaakt (erg veel werk, met name veel gedult hebben en niet te snel willen haasten met slijpen e.d)


Vastgelast en bijgeslepen:


En als laatste in de plamuur gezet:


Spuitbeurtje later en we hadden weer een roestvrije ax :).


En als kers op de taart:




:+, de eerste en enige 16v officeel op kenteken.

Er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden aan de carroserie/interieur, verder is het onderstel nog niet 100% in balans (momenteel bewust op onderstuur afgesteld, stuurt vrij zwaar en niet echt liniear. Nieuwe veerpoten met een aangepast geometrie en wat andere zaken zijn in aanbouw om dat op te lossen).

Maar afgezien van dat komen we aardig in de buurt :) , hij is gewoon 100% functioneel en rijdbaar. De hoop is er een der maanden eindelijk weer eens de ring ermee over te gaan wat vast wel gaat lukken. Totaal ben ik met de gehele auto al 20 maanden bezig dus de paar extra maanden om hem echt af te maken kunnen er wel bij ;).
pi_93892992
Hij leeft nog _O_
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_93902663
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen.. :+
Geweldig project! _O_
pi_93946099
Heel erg tof project!
Gebruik je 'm ook als daily?
pi_93946473
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Tankiej het volgende:
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen.. :+
Geweldig project! _O_
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93947120
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij :P
pi_93947228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen ;)
zo als die van mij bijvoorbeeld :)
JA!
pi_93947287
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:20 schreef Tankiej het volgende:
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij :P
Klopt, vooral die mk3, met plastic :'(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93947848
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:57:09 #147
202014 JJH
Knetter. O+
pi_93958141
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Ik zou best ook nog een keer een T5-R blok in een standaard 440 willen hangen. :Y
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:50:29 #148
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93974442
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.
Past precies en je hebt de conversie naar 4 gaatsnaven voor nog meer velgenkeus.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:54:23 #149
182073 invine
blablabla etc.
pi_93974710
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:27:21 #150
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93980264
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef invine het volgende:
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Die passen ook op 4gaats velgen hoor. :P
Voordeel is bij het onderstel van een saxo vts of 106 gti dat hi jachter schijfremmen standaard heeft.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_93986048
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:41 schreef Mark_Rutte het volgende:
Heel erg tof project!
Gebruik je 'm ook als daily?
Momenteel niet maar hij is prima geschikt ervoor :) ( en afgezien dat er 98 in moet kan hij aardig zuinig zijn, 1 op 14/15 is geen probleem). Als daily heb ik liever een wat grotere / modernere auto ;).

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:50 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.
Past precies en je hebt de conversie naar 4 gaatsnaven voor nog meer velgenkeus.
Klopt, er zit infeite een 106gti / saxo 16v onderstel onder.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Drake_ op 12-03-2011 00:24:28 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:48:58 #152
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_96383558
Dit stond er vandaag op Autoblog: een AX met 500 pk!!!

filmpje: http://www.autojunk.nl/2011/04/citroen-ax-turbo-met-500-pk-part-2
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_96388100
Zijn wel meer van dat projectjes op YT, maar wat een herrie daar binnen in de auto. 8)7
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:28:41 #154
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96393105
mooi voorbeeld van hoe het niet moet, die 500pk erin krijgen is niet zo bijzonder, die 500pk goed op de weg krijgen wel.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:06:50 #155
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_96422835
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:28 schreef blup het volgende:
mooi voorbeeld van hoe het niet moet, die 500pk erin krijgen is niet zo bijzonder, die 500pk goed op de weg krijgen wel.
Mooi voorbeeld van het niet snappen :') Wat verwacht je op iets van 700 kilo met fwd? Dat is pas grip hebben bij de 150.. Iemand van EM forum rijd zelf een 106gti met415pk.. Is ook pas op de weg te krijgen boven de 140. Dat is nou eenmaal normaal bij dit soort gebakjes.

OT: Leuk wagentje :D Wanneer je een 'stap' verder wil moet je maar eens kijken bij DP-engeneering in Nijmegen. Die kunnen je goed helpen het blokje makkelijker te laten ademen :)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:50:55 #156
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96426884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:06 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van het niet snappen :') Wat verwacht je op iets van 700 kilo met fwd? Dat is pas grip hebben bij de 150.. Iemand van EM forum rijd zelf een 106gti met415pk.. Is ook pas op de weg te krijgen boven de 140. Dat is nou eenmaal normaal bij dit soort gebakjes.
Ik verwacht niets, dat suggereer jij. Mijn punt is dat het totaal niet bijzonder cq. useless is. Die auto is niet snel.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:40:19 #157
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_96436748
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:50 schreef blup het volgende:

[..]

Ik verwacht niets, dat suggereer jij. Mijn punt is dat het totaal niet bijzonder cq. useless is. Die auto is niet snel.
Niet snel :') Ik heb die 106 een 911 4S helemaal af zien maken op de autoweg.. Ook van een staande start is zo'n din alles behalve traag. Dat hun in het filmpje zonder beleid optrekken wil niet zeggen dat het niet kan. Ook is dit allemaal met een standalone ecu op te lossen(bijv. Aem)

edit: overigens 'eten' die bakjes ook nog 600cc wegracers met een rollende start.. Dus traag is anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door x3ro op 06-05-2011 15:50:20 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:46:19 #158
182073 invine
blablabla etc.
pi_96470088
Ja maar het is vrij useless om er 500pk in te stoppen.. misschien snel op rechte stuk maar totaal geen tractie in de bochten. Die 500pk is duidelijk overkill en zo is 415pk in een 106 ook.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:12:32 #159
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_96470628
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:46 schreef invine het volgende:
Ja maar het is vrij useless om er 500pk in te stoppen.. misschien snel op rechte stuk maar totaal geen tractie in de bochten. Die 500pk is duidelijk overkill en zo is 415pk in een 106 ook.
Ligt een beetje aan het geheel. Die 106 doet het bijvoorbeeld ook niet zo gek slecht bij de time attack op Zandvoort. Ik ontken niet dat het in een andere auto niet beter op de weg gebracht kan worden, maar ze zijn wel alles behalve traag ;)

Er rijd in Nederland ook nog een blauwe 205 met 477whp en een Gt40 turbo :') Naar mijn weten gaat de eigenaar 'm wel ombouwen naar 4wd met onderdelen van een 405.

Die psa blokjes kunnen veel hebben :o Die 106 rijd nog steeds met standaard internals. Is wel al toe aan z'n 3e versnelligsbak intussen :')

[ Bericht 26% gewijzigd door x3ro op 07-05-2011 13:18:30 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_101415122
Stond deze in de autoweek van deze week of heb ik het nou mis :D?
Ajax!
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:55:15 #161
182073 invine
blablabla etc.
pi_101636433
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan het geheel. Die 106 doet het bijvoorbeeld ook niet zo gek slecht bij de time attack op Zandvoort. Ik ontken niet dat het in een andere auto niet beter op de weg gebracht kan worden, maar ze zijn wel alles behalve traag ;)

Er rijd in Nederland ook nog een blauwe 205 met 477whp en een Gt40 turbo :') Naar mijn weten gaat de eigenaar 'm wel ombouwen naar 4wd met onderdelen van een 405.

Die psa blokjes kunnen veel hebben :o Die 106 rijd nog steeds met standaard internals. Is wel al toe aan z'n 3e versnelligsbak intussen :')
Met fransen blokken is vaak niks mis.. de elektronica daarentegen ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:22:18 #162
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_101649300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:55 schreef invine het volgende:

[..]

Met fransen blokken is vaak niks mis.. de elektronica daarentegen ;)
Gelukkig valt de hoeveelheid elektronica bij die Franse gebakjes uit die tijd wel mee :P
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_101963344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef _Michael het volgende:
Stond deze in de autoweek van deze week of heb ik het nou mis :D?
Dat klopt :)


http://www.wijfjes.demon.nl/Autoweek_AX.pdf
pi_102708357
Er was nog een foto gevonden van de afgelopen keer op de ring, dacht dat er geen foto's waren maar iemand wist er toch een op te speuren.

Maar ik blijf het toch raar vinden :P :

voor:


en na (18 aug):


Zo eerst was toch grappiger :).
pi_102708890
Dus weer terug je oude veren er onder _O-

haha.. Tof man :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:37:19 #166
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102709609
Leuk stukje :) En respect voor al het werk dat erin zit...pfff!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:12:44 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102715672
Die AX rijdt gewoon een stuk minder snel op die 2e foto joh :{w
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102723883
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:12 schreef 2cv het volgende:
Die AX rijdt gewoon een stuk minder snel op die 2e foto joh :{w
Zo lijkt het wel :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')