abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66532771
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je mij niet opschepen met Googlelinkjes, dat het een motorcode is snapte ik al.
Wat voor motor wist ik dan weer niet maar dat maakt niet uit in deze.
Als ik het zou willen weten zou ik zelf Google wel hebben gebruikt.

Jij verwart een remblok met een motorblok en dat is waarom ik reageerde, ik probeer te voorkomen dat je dom overkomt maar dan treft mij ook de gedachte dat ik daar een jaar of 18 te laat mee ben begonnen.
Hoezo voorkom jij dat ik dom overkom..?? Als je het zo zou lezen zou je ook denken dat het ging om een motorblok.. Maar, jij bent dus mijn beschermengeltje hier op Fok! dus tja, dan zou jij mij moeten beschermen en voorkomen dat ik 'dom' overkom
quote:
Kerel, je lijkt mij een sympathieke gozer maar kun je je niet gewoon gedragen als een beginnende autoliefhebber ipv een monteur met 40 jaar ervaring?

Niet dat ik alles weet, maar ik ken mijn grenzen.
Wat jij wil ouwe Ik ga er nog niet eens op in
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_66533008
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoezo voorkom jij dat ik dom overkom..?? Als je het zo zou lezen zou je ook denken dat het ging om een motorblok.. Maar, jij bent dus mijn beschermengeltje hier op Fok! dus tja, dan zou jij mij moeten beschermen en voorkomen dat ik 'dom' overkom
[..]
Nee, ik kan lezen en weet dus dat het om remblokken gaat.
Ik ben je beschermengeltje niet, ik ben iemand die je waardeert om je ondernemingslust, dat juich ik toe.
Maar soms ben je iets te enthousiast en daar wil ik je graag op wijzen zodat je niet al te hard op je bek gaat.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:Wat jij wil ouwe Ik ga er nog niet eens op in
Vooral niet op ingaan, goed plan.
Ga vooral door, mij maakt het niet uit.
pi_66533158
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:34 schreef vannelle het volgende:

Ga vooral door, mij maakt het niet uit.
Nee, stop maar, beide Jullie verneuken een leuk projecttopic.
pi_66533743
aardige hobby
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_67076413
Remmen doen het uitstekend, gisteren veel lol gehad met het ding

pi_67117679
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:58 schreef _Drake_ het volgende:
Remmen doen het uitstekend, gisteren veel lol gehad met het ding

[ afbeelding ]
Kewl
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 22:08:33 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67117950
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kewl
AX is een opvolger van de Lelijke Eend. De eersten hebebn bijvoobeeld ook velgen die met 3 moeren/bouten (sorry, ik ken de AX niet zo heel erg goed) vast zitten op de naaf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67121007
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:08 schreef 2cv het volgende:

[..]

AX is een opvolger van de Lelijke Eend. De eersten hebebn bijvoobeeld ook velgen die met 3 moeren/bouten (sorry, ik ken de AX niet zo heel erg goed) vast zitten op de naaf.
Tja, opvolger of niet.. de eend is 3x niks.. de AX is leuk
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 23:22:40 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67121663
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Tja, opvolger of niet.. de eend is 3x niks.. de AX is leuk
Toch grappig dat een auto die 3x niks is meer dan 40 jaar geproduceerd is. Hoeveel jaar is de AX ook alweer geproduceerd ? 12 toch ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67122091
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Toch grappig dat een auto die 3x niks is meer dan 40 jaar geproduceerd is. Hoeveel jaar is de AX ook alweer geproduceerd ? 12 toch ?
`Kom op man.. hoezo fanboy alert?

Ik vind het 6x niks!.. Is mijn mening.. Net zoals jij een Nissan Primera een ouwelullenbak vind.. (waar ik je overigens wel gelijk geef ).. Maar you get the point..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 23:36:23 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67122209
Dan IS de 2cv niet 3 keer niks maar jij VINDT de 2cv 3 keer niks
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67122603
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:36 schreef 2cv het volgende:
Dan IS de 2cv niet 3 keer niks maar jij VINDT de 2cv 3 keer niks
Maar het is ook 3x niks
het heeft minimaal 3x minder onderdelen dan onze auto bijvoorbeeld
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67122816
Hé een forummer die op AW zit heeft ook een rode AX First en heet ook Drake


  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:08:58 #64
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67123205
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar het is ook 3x niks
het heeft minimaal 3x minder onderdelen dan onze auto bijvoorbeeld
Dat maakt de 2cv 3 keer beter omdat die hetzelfde (meer zelfs, op de topsnelheid na) bereikt met 3 keer minder onderdelen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67125912
En zo wordt het leuke topic volgespamd... jammer.

Meer pics van de AX?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:47:43 #66
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67126513
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:58 schreef _Drake_ het volgende:
Remmen doen het uitstekend, gisteren veel lol gehad met het ding

[ afbeelding ]
Ook vooral geen angst hebben
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67127493
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:55 schreef Meike26 het volgende:
Hé een forummer die op AW zit heeft ook een rode AX First en heet ook Drake

Zou het dezelfde zijn?
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:59 schreef Tommzzz het volgende:
Meer pics van de AX?
Uiteraard:


  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:16:16 #68
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67134224
Niet bang dat hij over de kop slaat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:23:47 #69
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67134410
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Niet bang dat hij over de kop slaat ?
Gang is alles, remmen is angst.

Volgens een paar chauffeurs uit mijn omgeving dan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67134822
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Niet bang dat hij over de kop slaat ?
Ding heeft te weinig massa daarvoor, plus dan had hij allang over de kop moeten gaan
pi_67136593
sloop gewoon alle onnodige zooi eruit, en las er een rolkooi in, dan ken je pas lachen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_67136989
@Panzer, toevallig weet ik uit het topic op het AutoWeek forum dat Drake hem van buitenaf gezien zo standaard mogelijk wil houden. Om het wolf-in-schaapskleren effect te krijgen
pi_67255265
Nog een foto voor de show dan maar



Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:51:23 #74
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67258512
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:24 schreef _Drake_ het volgende:
Nog een foto voor de show dan maar

[ afbeelding ]

Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
Jij hebt echt geen angst

En rij-skillz als je het mij vraagt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 23:53:57 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67258579
Driften met een voorwielaandrijver zonder de rem te gebruiken vind ik anders wel heel erg ... eh ... 'skillerig'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:59:02 #76
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67258711
Volgas de bocht in, gas los en zodra je hem voelt glijden, gas erop en tegensturen.
Erg leuk als je het doorhebt, erg eng als het je de eerste keer gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 16:10:15 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_67270484
Een AX

Mijn eerste autootje was een AX
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67274540
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:59 schreef GizartFRL het volgende:
Volgas de bocht in, gas los en zodra je hem voelt glijden, gas erop en tegensturen.
Erg leuk als je het doorhebt, erg eng als het je de eerste keer gebeurd.
Of gewoon de handrem gebruiken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_68666969
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).



Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
pi_68671629
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Die Lotus achter je zal ook wel gedacht hebben...
pi_68672589
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Brown trouser moment!
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 06:46:37 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_68680872
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Op zulke momenten wil ik óók weer een AX
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68684250
Herinnerd me aan de Uno als ik zie hoe de AX zo dwars gaat
Maar bochten kon ik met gemak met 100+ nemen op zandvoort
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69629412
Big Cojones:


Word trouwens weer tijd voor een upgrade: De huidige radiateur is niet fris meer en ondanks dat hij groter is dan een standaard word het ding op het circuit te snel warm

Nu maar even tijd zien te vinden .
pi_69635348
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:24 schreef _Drake_ het volgende:
Nog een foto voor de show dan maar

[ afbeelding ]

Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
vette foto.
pi_69651438
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:37 schreef _Drake_ het volgende:
Big Cojones:


Word trouwens weer tijd voor een upgrade: De huidige radiateur is niet fris meer en ondanks dat hij groter is dan een standaard word het ding op het circuit te snel warm

Nu maar even tijd zien te vinden .
Wat een cool project; zwaar onderschatte autootjes, die AX'en, waar je ongeneerd hard mee een bocht omkunt en heel veel lol mee kunt hebben... Zeker als er een relatief dikke motor in ligt.

Zorgt de vrij soepele vering bij dit soort circuit ritjes niet voor wat onstabiel gedrag? Als verlagen geen optie is, zijn er dan geen stuggere veren/dempers te vinden?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:05:47 #87
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_69651760
Super project, krijg er zin van om op een circuit te banjeren
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_69657799
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:57 schreef Jalu het volgende:

[..]
Zorgt de vrij soepele vering bij dit soort circuit ritjes niet voor wat onstabiel gedrag? Als verlagen geen optie is, zijn er dan geen stuggere veren/dempers te vinden?
Hij is wat onstabiel gezien hij continue zijn gewicht verplaatst, niet echt een makkelijke auto om op de grens te rijden maar je hebt er wel een hoop lol mee en je moet teminste nog echt werken.Igg zou ik het niet als een beginnerswagen op deze manier aanraden, een 106 gti b.v is een stuk makkelijker op de grens (en die staan al niet echt als makkelijk te boek).

Opties zijn er genoeg, infeite is het gewoon een 106/saxo en is alles daarvan grotendeels uitwisselbaar, zo ook het onderstel b.v.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:57:44 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69658814
Geen optie om er stuggere schokbrekers onder te zetten. Dat ding helt wel héél erg over zo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69659004
Mooi project ! , mag ik vragen met welk apparaat je de 0 tot 100 meet in je OP?
<>
pi_69659532
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
Geen optie om er stuggere schokbrekers onder te zetten. Dat ding helt wel héél erg over zo
Absoluut (zie hierboven ) alleen is dit wel humor en ik heb er soort van maling aan. In principe ligt een onderstel van een 106 gti al klaar, alleen voorlopig vind ik het zo al prima .
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef Swindler het volgende:
mag ik vragen met welk apparaat je de 0 tot 100 meet in je OP?
G-tech pro RR
pi_69770696
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:20 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Hij is wat onstabiel gezien hij continue zijn gewicht verplaatst, niet echt een makkelijke auto om op de grens te rijden maar je hebt er wel een hoop lol mee en je moet teminste nog echt werken.Igg zou ik het niet als een beginnerswagen op deze manier aanraden, een 106 gti b.v is een stuk makkelijker op de grens (en die staan al niet echt als makkelijk te boek).

Opties zijn er genoeg, infeite is het gewoon een 106/saxo en is alles daarvan grotendeels uitwisselbaar, zo ook het onderstel b.v.
FF muggeziften, maar het is natuurlijk precies andersom he: de 106 en de Saxo zijn gewoon AX'en met een nieuwe koets... De 106 kwam op de markt als opvolger voor de 205 maar was een rechtstreekse doorontwikkeling van de AX, die uiteindelijk werd opgevolgd door de Saxo. De 106 is zo eigenlijk meer Citroën dan Peugeot...
pi_70667197
Net maar weer even een aanpassing gedaan op de first om zo structureel het ding wat te upgraden. Infeite de eerste van de vele aanpassingen aan het onderstel die zullen gedaan worden in de komende maanden.

Voor...


En na:


Gezien het ding vrij hoog staat heb je er weinig last van


Hiermee is vooral het subframe een stuk stijver, een veerpootbrug werkt minimaal (bij de 106'jes heb ik nooit echt wat van gemerkt) maar een draagarmbrug daarintegen is zeker merkbaar (alleen onder een lage auto wil je zo'n ding echt niet). Was bijna vergeten dat ik uberhaupt nog zo'n ding had liggen en infeite is het een gratis upgrade.

En verder nog de beste aanpassing van allemaal gedaan:


Wieldoppen in vorm van Turboschoepen
pi_74843119
Tijd geleden dat ik weer eens een update heb geplaatst (afgelopen maanden zijn nogal druk geweest).

4 maanden geleden had ik besloten de gehele auto op de schop te gooien alles aan te passen naar de volgende wensen:

-Opknappen van de carroserie (doorlassen/verwijderen roest).
-Inbouw TU5JP4 (saxo 16v/106 gti blok) met diverse aanpassingen (Doel is ~135pk en ~170nm , wat op
~750 kilo vrij debiel gaat zijn)
-Complete aanpassing onderstel naar 106 gti/saxo 16v specificaties(voortrein + achteras + remmen).
-Diverse kleine andere aanpassingen.

Infeite als ik klaar ben zal alleen nog de carroserie orgineel zijn, al het spuit/laswerk e.d is en word door mijzelf gedaan als zijnde tevens een leerproject (ik had nog nooit aan een auto gelast of deels zelf gespoten).

Ik heb een kleine selectie van foto's genomen van de afgelopen maanden, in detail is er enorm veel meer werk gedaan dan wat hier te zien is:

We begonnen met een donor auto.


Demonteren van de huidige auto.


Motersteun van de saxo erin.


Roest.


En weg roest.


Testfase 1 zodat het er bekeken kon worden wat er nog meer (zoals het front aangepast moet worden.


Front aangepast en klaar om bewerkt/gespoten te worden.


Toekomstige hart opgeknapt.


Carroserie gespoten (zelf gedaan icm verspuit+ compressor).


En eindelijk na 4 maanden kon het blok echt ingebouwd worden.Het erin plaatsen ging niet zonder slag
of stoot, de ruimte is echt zeer minimaal en het past ook allemaal maar net (millimeter werk) .




De huidige status is het aansluiten/aanpassen van diverse zaken zodat hopenlijk zeer binnenkort het blok opgestart kan worden, daarna zal het gehele onderstel aangepast gaan worden (de veren zullen b.v specifiek op maat gemaakt gaan worden) alsmede de achterkant roestvrij gemaakt moet worden (daar zitten nog een paar lelijke plekken.

Het uiterlijk zal net als voorheen compleet identiek blijven, het enige verschil is dat er 14" stalen velgen met uiteraard wieldopjes op komen.
pi_74843395
Hmmm... die wieldoppen herken ik uit de tijd dat ik nog een Mitsubishi Colt uit 1990 reed

Blijf het een leuk project vinden ! Alleen zie ik op het autoweek forum niets terug van je AX
pi_74843513
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Alleen zie ik op het autoweek forum niets terug van je AX
Klopt, ik ben daar ook niet actief, momenteel weinig tijd en zit meer op andere forums.
pi_74843717
Als je dan maar wel hier blijft... ik eis bij deze een Youtube filmpje als het beest rijd
  donderdag 19 november 2009 @ 10:57:57 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_74844189
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74844498
Nee die zijn 4x100 plus ik wil het ding echt zo standaard mogenlijk houden kwa uiterlijk
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:42 schreef Meike26 het volgende:
Als je dan maar wel hier blijft... ik eis bij deze een Youtube filmpje als het beest rijd
Dat komt wel goed
  donderdag 19 november 2009 @ 11:09:01 #100
182073 invine
blablabla etc.
pi_74844579
Haha ok, lekkere wolf in schaapskleren dus!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')