abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82777811
Jup , mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
pi_82778089
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:41 schreef _Drake_ het volgende:
Jup , mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
Lijkt me wel gaaf om te doen

Witte 5-deurs met 1.4
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82781225
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
pi_82783261
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:10 schreef _Drake_ het volgende:
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
En de motor volledig reviseren, is dat een beetje zelf te doen voor iemand zonder ervaring? Aan welke klussen (naast pakkingen) moet ik dan denken?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82783786
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
pi_82785444
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:17 schreef _Drake_ het volgende:
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
Heb jij het blok nog liggen?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 14 juni 2010 @ 14:30:06 #132
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82786653
zo plug en play is het denk ik ook weer niet hoor..
  maandag 14 juni 2010 @ 15:01:40 #133
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_82788238
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_82788469
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:01 schreef Spamblik het volgende:
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
Dus eigenlijk gewoon motor en ECU omprikken en je bent klaar zeg maar?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 14 juni 2010 @ 15:09:07 #135
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_82788581
Motorkabelboom+ecu
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  maandag 14 juni 2010 @ 16:02:13 #136
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82791328
aandrijfassen e.d. zijn even lang?
pi_82829932
ik heb zelf voor een aantal jaren terug een citroën AX 1.1 gehad was best een aardig beestje maar begon op een gegeven moment zich ontzettend in te houden en te horten en te stoten tijdens het rijden dus toen heb ik hem maar in geruild voor een andere auto.
de lucht inlaat was toen ook half gesmolten nadat ik er een keer mee naar het westen des lands was gereden.
en dat was best een eind
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_93886498
Werd maar eens weer tijd voor een update :), de meeste werkzaamheden zijn nog van vorig jaar:

Weg met de oude achteras:


En eronder het nieuwe:


Uiteindelijk stond hij er toen vorig jaar september zo bij :)


Toen werd het tijd voor het weghalen van wat roest, ik zal het besparen tot 1 van
de 6 roestgaten die er aan de achterkant zaten:


Stuk weggehaalt en een stuk van een andere ax op maat gemaakt (erg veel werk, met name veel gedult hebben en niet te snel willen haasten met slijpen e.d)


Vastgelast en bijgeslepen:


En als laatste in de plamuur gezet:


Spuitbeurtje later en we hadden weer een roestvrije ax :).


En als kers op de taart:




:+, de eerste en enige 16v officeel op kenteken.

Er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden aan de carroserie/interieur, verder is het onderstel nog niet 100% in balans (momenteel bewust op onderstuur afgesteld, stuurt vrij zwaar en niet echt liniear. Nieuwe veerpoten met een aangepast geometrie en wat andere zaken zijn in aanbouw om dat op te lossen).

Maar afgezien van dat komen we aardig in de buurt :) , hij is gewoon 100% functioneel en rijdbaar. De hoop is er een der maanden eindelijk weer eens de ring ermee over te gaan wat vast wel gaat lukken. Totaal ben ik met de gehele auto al 20 maanden bezig dus de paar extra maanden om hem echt af te maken kunnen er wel bij ;).
pi_93892992
Hij leeft nog _O_
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_93902663
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen.. :+
Geweldig project! _O_
pi_93946099
Heel erg tof project!
Gebruik je 'm ook als daily?
pi_93946473
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Tankiej het volgende:
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen.. :+
Geweldig project! _O_
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93947120
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij :P
pi_93947228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen ;)
zo als die van mij bijvoorbeeld :)
JA!
pi_93947287
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:20 schreef Tankiej het volgende:
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij :P
Klopt, vooral die mk3, met plastic :'(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93947848
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:57:09 #147
202014 JJH
Knetter. O+
pi_93958141
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Ik zou best ook nog een keer een T5-R blok in een standaard 440 willen hangen. :Y
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:50:29 #148
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93974442
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.
Past precies en je hebt de conversie naar 4 gaatsnaven voor nog meer velgenkeus.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:54:23 #149
182073 invine
blablabla etc.
pi_93974710
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:27:21 #150
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93980264
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef invine het volgende:
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Die passen ook op 4gaats velgen hoor. :P
Voordeel is bij het onderstel van een saxo vts of 106 gti dat hi jachter schijfremmen standaard heeft.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')