quote:Op donderdag 19 november 2009 10:57 schreef invine het volgende:
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet
quote:
I know, thnx for the info thoughquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:24 schreef GizartFRL het volgende:
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
Is dit een 1.9? Dan valt het vermogen nog mee imo. 6.4 van 0 naar 100 vind ik dan wel weer zeer indrukwekkend.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
Even een update:
Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de pijnbank
[ afbeelding ]
Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.
(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).
[ afbeelding ]
Prestaties maar even gemeten:
[ afbeelding ]
0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.
Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
Inherent aan het ontwerp van een TU blok, Xu ligt wel omgekeerd en zelf gekanteld. Aanzich is het geen ramp veel merken hebben een orientatie zoals bij deze, vrij normaal zelfs. Plus alles is vrij licht uitgevoerd mechanisch is een TU ook enorm sterk in verhouding met het gewicht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:57 schreef blup het volgende:
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...![]()
![]()
Dit lijkt me logischer.
[ afbeelding ]
Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)
Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
Lijkt me wel gaaf om te doenquote:Op maandag 14 juni 2010 10:41 schreef _Drake_ het volgende:
Jup, mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
En de motor volledig reviseren, is dat een beetje zelf te doen voor iemand zonder ervaring? Aan welke klussen (naast pakkingen) moet ik dan denken?quote:Op maandag 14 juni 2010 12:10 schreef _Drake_ het volgende:
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
Heb jij het blok nog liggen?quote:Op maandag 14 juni 2010 13:17 schreef _Drake_ het volgende:
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
Dus eigenlijk gewoon motor en ECU omprikken en je bent klaar zeg maar?quote:Op maandag 14 juni 2010 15:01 schreef Spamblik het volgende:
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggenquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Tankiej het volgende:
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen..
Geweldig project!
zo als die van mij bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen
Klopt, vooral die mk3, met plasticquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:20 schreef Tankiej het volgende:
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij
Ik zou best ook nog een keer een T5-R blok in een standaard 440 willen hangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..
Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)
Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.
Keep up the good work!
Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..
Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)
Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.
Keep up the good work!
Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Die passen ook op 4gaats velgen hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef invine het volgende:
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |