quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:04 schreef ItaloDancer het volgende:
DAX al 4% lager![]()
zeker dat VW nog maar 10% weegt? Dat zou betekenen dat alle andere DAX-fondsen gemiddeld onveranderd staan...
Fijne verhoudingenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
In Duitsland staat alles hoger, VW -44%. Index -3%.
iets over de -3% volgens beurs.nl en eurobench. Lopen die zo veel achter?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:10 schreef ItaloDancer het volgende:
DAX staat al meer dan 4 procent lager... dus het lijkt me dat de weging van VW ongewijzigd is...
20 min.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:11 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
iets over de -3% volgens beurs.nl en eurobench. Lopen die zo veel achter?
Akzo, randstadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:11 schreef appelsientje het volgende:
Het blijft idd vrij vlak allemaal.. ben benieuwd
Komen er nog cijfers vrij vandaag?
USG people had het anders niet slecht gedaanquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:17 schreef ryan_atwood het volgende:
randstad zal ook wel een leuke worden
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:11 schreef appelsientje het volgende:
Het blijft idd vrij vlak allemaal.. ben benieuwd
Komen er nog cijfers vrij vandaag?
19:15quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:27 schreef star_gazer het volgende:
Om 20:15 Nederlandse tijd wordt overigens het rentebesluit bekend gemaakt
Dat kan een omslag veroorzaken. Helemaal als die net zo hard gedaald zijn als het consumenten vertrouwen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]13:30 Orders duurzame goederen VS september
Veelzeggend inderdaad en komt overeen met die grafiel van Selang waar je duidelijk die zaagtand grafiek zag uit dezelfde periode.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
FF ter herinnering van de mensen die nu denken dat we de bodem bereikt hebben. De hoogste posities van de DJ:
Dow Jones Index (sinds 1896)
1. 15 maart 1933 +15,3%
2. 6 oktober 1931 +14,9%
3. 30 oktober 1929 +12,3%
4. 21 september 1932 +11,4%
5. 13 oktober 2008 +11,1%
6. 28 oktober 2008 +10,9%
7. 21 oktober 1987 +10,2%
8. 3 augustus 1932 +9,5%
9. 11 februari 1932 +9,5%
10. 14 november 1929 +9,4%
Vorige crisis is vet gedrukt. We zijn er dus nog lange niet
Sneller, denk ik wel. Echter door de beschikbaarheid van de vele data kan dat ook een versterking van de neergaande trend veroorzaken. Als iedereen weet dat het overal slecht(er) gaat, zal dat het sentiment niet helpenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Veelzeggend inderdaad en komt overeen met die grafiel van Selang waar je duidelijk die zaagtand grafiek zag uit dezelfde periode.
Echter ik vraag me af wat de verschillen zijn met die jaren en heden ten dage. We hebben computers, internet, satelliet, websites, meer kennis etc... Kan me voorstellen dat we er sneller doorheen worstelen omdat we sneller de trend kunnen lezen en mogelijk toch hier sneller en anders op reageren dan toen. Echter ik twijfel hier zelf over aangezien de overdaad aan globale beursinfo het verder "bouncen" ook kan versterken als een soort van resonantie.
Ja maar ja de futures staan al dik twee procent lager.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:32 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Dat kan een omslag veroorzaken. Helemaal als die net zo hard gedaald zijn als het consumenten vertrouwen.
cijfers zijn vanochtend vroeg al gepubliceerd hoorquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:37 schreef star_gazer het volgende:
Akzo al op +15%, Er is vertrouwen in de cijfers
quote:Akzo boekt winstdaling 23% in KW3, bevestigt vooruitzichten
29-10-2008 7:25:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--AkzoNobel heeft in het derde kwartaal van 2008 de nettowinst zien dalen met 23%, beinvloedt door incidentele posten. De onderneming herhaalt de verwachtingen voor 2008.
De nettowinst kwam in de verslagperiode uit op EUR157 miljoen, van EUR203 miljoen in dezelfde periode een jaar terug. Incidentele posten bedroegen hier EUR79 miljoen, aldus Akzo.
De winst uit voortgezette activiteiten voor marktwaardeaanpassingen kwam uit op EUR219 miljoen, een daling met 15% ten opzichte van de EUR258 miljoen in het derde kwartaal van 2007. Analisten rekenden voor dit cijfer op EUR199 miljoen.
De omzet kwam uit op EUR3.820 miljoen, tegenover EUR3.715 miljoen in het derde kwartaal van het vorige jaar. Het EBITDA-resultaat bedroeg EUR477 miljoen, tegenover EUR517 miljoen in een jaar terug bij een marge van 12,5%
Akzo herhaalt in het persbericht de verwachtingen voor heel 2008.
De onderneming ziet nog steeds een EBITDA in 2008, voor incidentele posten, in constante valuta's, dicht in de buurt van het pro forma niveau van EUR1.870 miljoen van 2007. Het interimdividend blijft gehandhaaft op EUR0,40 per gewoon aandeel. In het huidige boekjaar zal de verkoop van National Starch, het voormalige ICI Specialty Starch, naar verwachting niet plaatsvinden. Als oorzaak wijst Akzo op de "huidige financiele marktomstandigheden". De inkomsten voor het volledige jaar 2007 bij National Starch bedroegen EUR813 miljoen.
Het ICI-integratieprogramma blijft volgens Akzo voorlopen op schema.
Waar vind ik die bij Binck? Ik zie alleen headlinesquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
cijfers zijn vanochtend vroeg al gepubliceerd hoor
http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=275691&taal=NLquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waar vind ik die bij Binck? Ik zie alleen headlines
Futures blijven ook dalen. Het wordt helemaal een bloedbad (denk ik) als de rente onveranderd blijft. Wordt dus spannend om 19:15quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja maar ja de futures staan al dik twee procent lager.
Een pre-rentebesluit-krach zou me toch zeer verbazen.
En als de cijfers slecht zijn weten ze gelijk dat de rente fiks omlaag gaat.
Ze zullen nu wel bijna met een half procent moeten komenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:42 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Futures blijven ook dalen. Het wordt helemaal een bloedbad (denk ik) als de rente onveranderd blijft. Wordt dus spannend om 19:15
quote:Porsche to sell some VW shares to meet short demand
LONDON (MarketWatch) -- Porsche Automobil Holding on Wednesday said it would sell up to 5% of its stake in Volkswagen to meet the unprecedented demand for the Wolfsburg automaker's stock after arguably the biggest short squeeze in stock market history.
Porsche said it was acting "to avoid further market distortions and the resulting consequences for those involved" but laid the blame for the massive rise in VW's stock squarely at the short sellers themselves. "Porsche denies all responsibility for these market distortions and for the resulting risks to which the short sellers have exposed themselves," the company said. "Porsche wishes to point out that the applicable capital markets law provisions have been complied with at all times. Porsche has not been active in the market during this share price movement." Porsche said it alerted the German Federal Agency for Financial Services Supervision, or BaFin, prior to taking the step.
Volkswagen on Tuesday briefly became the world's largest company by market capitalization, valued at more than all the other publicly traded automakers combined, as part of a two-day, 348% surge. The scramble for Volkswagen shares, already apparent over the last two months, intensified when Porsche over the weekend revealed that it had increased its equity stake in VW to 42.6% from about 35%, and more crucially, that it had options to buy another 31.5% of the company. Porsche had previously indicated it was looking to take a stake of over 50% in VW, but had not previously said it was going after three-quarters control. Porsche on Wednesday reiterated its commitment to going after a 75% stake "at prices which are economically justifiable."
The scramble for VW stock was intense in part because there were so few shares available -- Porsche has effective control over 74% of VW, and the Lower State of Saxony, which is fighting both Porsche and the European Union to preserve a blocking stake, has another 20%. Banks including Goldman Sachs and Societe Generale have been hurt by speculation of involvement in the VW short squeeze. A report in The Wall Street Journal on Wednesday, citing people familiar with the funds, named some of the most famous hedge fund managers as being caught in the VW short squeeze: Greenlight Capital, SAC Capital, Glenview Capital, Marshall Wace, Tiger Asia, Perry Capital and Highside Capital.
Volkswagen shares came back down to earth, a bit, dropping 39%. But it was Porsche that vaulted on Wednesday, rising 37%, as its market capitalization reflects just a fraction of the valuation of its VW holding.
Index compilers also moved to reduce the Volkswagen impact. Deutsche Boerse said it will reduce the weighting of Volkswagen shares on its DAX index to 10% after the weighting reached 27% at Tuesday's close. Stoxx said Volkswagen's free-float factor will be reduced to 0.3732 from 0.4963. Stoxx is a joint venture of the Deutsche Boerse, the Swiss Exchange, and Dow Jones & Co. MarketWatch, the publisher of this report, is a unit of Dow Jones.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ministerie van Financien heeft bevestigd dat de Tweede Kamer een debat wil houden over Aegon NV en dat minister Wouter Bos daarbij aanwezig zal zijn. Aegon ontving dinsdag een kapitaalinjectie van EUR3 miljard van de Nederlandse staat.
Een woordvoerder van het ministerie zei dat het nog niet bekend is wanneer het debat over Aegon zal plaatsvinden.
Volgens een medewerker van de Tweede Kamer is een mogelijk debat over Aegon nog niet opgenomen in het schema van de Tweede Kamer voor deze week.
Ik vraag me af of er niet meer ingeprijsd is. Maar komen ze vandaag niet over de brug, reken dan maar op een kaartenhuis. De FED zit wat dat betreft vast.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:58 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Ze zullen nu wel bijna met een half procent moeten komen
Wtf eerst alles tot in de puntjes uitvoeren en daarna een wit voetje halen bij hedgefunds?quote:
Er zit bijna een half procentpunt ingeprijsd.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er niet meer ingeprijsd is. Maar komen ze vandaag niet over de brug, reken dan maar op een kaartenhuis. De FED zit wat dat betreft vast.
wit voetje?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wtf eerst alles tot in de puntjes uitvoeren en daarna een wit voetje halen bij hedgefunds?
Als ze 't echt zo bedacht hebben om er korte termijn winst mee te maken zijn ze genialer dan alle banken bij elkaarquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:08 schreef ItaloDancer het volgende:
Ze hebben aandelen gekocht à 100-max 200 euro en verkopen ze nu voor 500 euro
idd, eerst de beleggers die short zijn gegaan naaien door alle opties toe te passen en dan de hedge funds naaien door de aandelen fiks hoger te verkopen om "hun tegemoet te komen".quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als ze 't echt zo bedacht hebben om er korte termijn winst mee te maken zijn ze genialer dan alle banken bij elkaar.
Hoe moet ik die futures lezen?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:07 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Er zit bijna een half procentpunt ingeprijsd.
Zie: http://www.cbot.com/cbot/pub/page/0,3181,1563,00.html
Of dus wederom de links in de OPhet is een spannend avontuur, die OP
verdwalen mag
http://investingadventure(...)-30-day-futures.htmlquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoe moet ik die futures lezen?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:19 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
http://investingadventure(...)-30-day-futures.html
Die link staat... in de OP![]()
Maar goed gewoon 100 min actuele koers. Is de gemiddelde verwachting voor de rentestand aan het einde van de maand waar het om gaat.
Zijn er cijfers bekend dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef star_gazer het volgende:
Porsche al op +34%. Dat zal toch nog wel verder gaan spuiten lijkt me?
Waar heeft Porsche dat kapitaal eigenlijk vandaan gehaald om in een paar jaar half VW op te kopenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Marktcap Porsche: 5,4 miljard euro
You do the math
Nee, maar hun aandeel in Volkswagen is momenteel meer waard dan Porsche zelf volgens mijquote:
Wat heeft die de laatste dagen eik gedaan? Helemaal niet op gelet (vooral naar VW gekeken).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef star_gazer het volgende:
Porsche al op +34%. Dat zal toch nog wel verder gaan spuiten lijkt me?
Zijn 75% opties op VW verzilverd. Ofwel: Volkswagen gekochtquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat heeft die de laatste dagen eik gedaan? Helemaal niet op gelet (vooral naar VW gekeken).
Welke? Welke? SELL SELL SELLquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:36 schreef superworm het volgende:
Ik werk bij een internationaal vervoersbedrijf, hoor net van iemand in m'n rookpauze dat de winstprognose drastisch is bijgesteld en dat 'de business' jaren 30-praktijken verwacht
Die gaan dadelijk een jaar met bijna meer winst dan omzet bekendmakenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Even rekenen
1000 euro per aandeel = marktcap 300 miljard euro
500 euro per aandeel = marktcap 150 miljard euro
5% daarvan (5% stake wordt verkocht) = 7,5 miljard euro
Stel: aankoopwaarde 1/3 van 500 euro (voor Porsche ongunstige schatting, waarschijnlijk is de aankoopwaarde nog lager) = 2,5 miljard euro.
Winst = 5 miljard euro (of meer)![]()
Toch leuk verdiend in twee dagen tijd![]()
Aantal aandelen Porsche: 87.500.000
Koers Porsche: vandaag 62 euro (hard gestegen)
Marktcap Porsche: 5,4 miljard euro
You do the math
Sorry, doelde op de koersquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zijn 75% opties op VW verzilverd. Ofwel: Volkswagen gekocht
Geen idee, maar wellicht elke winst die ze maken in aandelen/opties VW steken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Waar heeft Porsche dat kapitaal eigenlijk vandaan gehaald om in een paar jaar half VW op te kopen?
Waarschijnlijk vanwege het sentiment in Europa en Aziëquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:44 schreef star_gazer het volgende:
Dow futures klimmen omhoog.
Dow Jones -44.00 9045.00
Wie weet waarom?
Nou als je t vergelijkt met n paar maanden geleden is +6% wel heel veel jaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:10 schreef rvlaak_werk het volgende:
Bij RTLZ zegt de beurs-dude (volgens mij Middelkoop vandaag) dat een "enorm" herstel hoort bij een neergaande beurs
Quotes waren meer vanwege de dalingen in de dagen ervoorquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:12 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Nou als je t vergelijkt met n paar maanden geleden is +6% wel heel veel ja
Wat is daarquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:10 schreef rvlaak_werk het volgende:
Bij RTLZ zegt de beurs-dude (volgens mij Middelkoop vandaag) dat een "enorm" herstel hoort bij een neergaande beurs
Danke, weer een jaartje ouderquote:
Ja, dat heeft ie. Alleen geen leuk cadeau:quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
zie je dat je TL verkocht is voor de stijging van vandaagen dat allemaal omdat de heule internet verbinding in mijn regio er uit lag .. kut uk
Tisquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is daar? aan .. dat is toch ook zo?
Ach, dat vind ik altijd wel grappig om te zien. We zitten immers ook in een neergaande trend.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:21 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Tisvanwege de "hosanna" stemming die heerst bij sommige mensen als de beurs weer eens iets omhoog gaat.
De grootste stijgingen heb meestal tijdens crisistijden, dat is het rare juist.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:10 schreef rvlaak_werk het volgende:
quote:Hebben we het dieptepunt gehad en is het tijd om in te stappen?
Ja, hamsteren!: 19%
Ja, vooral financials: 18%
Voorzichtig kopen, maar geen financials: 20%
Nee, we duiken spoedig weer omlaag: 42%
Aantal stemmen: 1899
Wow, +7%quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:48 schreef Public_NME het volgende:
Fuck, we gaan iets te hard omhoog naar mijn idee....
http://www.rtl.nl/(/finan(...)il_krijgt_gelijk.xmlquote:IEA: Olieproductie daalt sneller dan verwacht
De Peak-oil beweging lijkt gelijk te krijgen van het toonaangevende International Energy Agency: de productie van de 800 grootste olievelden daalt sneller dan eerder verwacht. Komt er een piek in de wereldwijde olieproductie?
Peak Oil
De Stichting Peak Oil, vertegenwoordigt in Nederland door ondermeer Rembrandt Koppelaar en Willem Middelkoop (RTLZ), stelt al langer dat we te maken krijgen met een productiepiek van olie wereldwijd. Het lijkt erop dat de IAE dat gaat bevestigen. Op 12 november komt de IAE met een officieel en lang verwacht document over de toekomst van de olieindustrie.
6,4% of 9,1% productiedaling
Uit het voorlopige rapport blijkt dat het IEA de gezamenlijke daling van de 800 belangrijkste olievelden in de wereld heeft opgeteld. Het resultaat is dat de jaarlijkse productie met minimaal 6.4% daalt, uitgaande van een grote investeringsgolf met 360 miljard dollar jaarlijks. Investeren in het toepassen van nieuwe technologieën kan ervoor zorgen dat de daling beperkt blijft tot 6.4%, anders zakt de produktie naar 9.1% per jaar.
Ik ga de gok nemen dat de rate-cut lager uitkomt...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:54 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb gelukkig nog op tijd mijn verlies gepakt op de TS 259We zouden zomaar de +10% kunnen gaan halen, gezien de ogenschijnend meevallende opening van de DJ
Ik denk dat we zo een beetje ruimte hebben om te stijgen tot ong. 265/270quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:54 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb gelukkig nog op tijd mijn verlies gepakt op de TS 259We zouden zomaar de +10% kunnen gaan halen, gezien de ogenschijnend meevallende opening van de DJ
Wellicht vanwege de cijfers van P&Gquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:09 schreef ItaloDancer het volgende:
Futures nu dik in de plus
Wij op dayhigh
Is dat beter of slechter dan verwacht?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef ItaloDancer het volgende:
VS orders duurzame goederen sept +0,8% 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen ex-transport -1,1% in sept 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen ex-defensie -0,6% in sept 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen aug bijgesteld naar -5,5% 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen sept verwachting was -1,1% 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen aug was -4,8% 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen sept +0,8% 29-10-2008 13:30:00quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Is dat beter of slechter dan verwacht?
mwah nu verwachten ze natuurlijk weer minder renteverlagingquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:33 schreef rvlaak_werk het volgende:
ok, dat gaat inhouden dat NY wss flink hoger gaat openen...
Futures zijn idd iets omlaagquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
mwah nu verwachten ze natuurlijk weer minder renteverlaging
Heeft dus nog gewoon z'n huidige weging... met 10% weging kan dat nooitquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/default.asp?beurs=de&Group=248
Zie die stijgingen op de Duitse beurs. En dan op 't einde dat verdomde VW dat de DAX-stand ff verpest.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef ItaloDancer het volgende:
VS orders duurzame goederen sept +0,8% 29-10-2008 13:30:00
VS orders duurzame goederen aug was -4,8% 29-10-2008 13:30:00
Het gaat wel hard inderdaadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:43 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Kijk Siemens AG op de DAX eens gaan, bijna 25 % in de plus....
http://uk.finance.yahoo.com/q?s=SIE.DE
Ik vind de euforie ook wel aandoenlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:46 schreef star_gazer het volgende:
Woeiiii en de AEX duikt naar +6
En met verhoogde cijfers is een rente cut wat minder waarschijnlijk geworden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:51 schreef star_gazer het volgende:
En de futures staan weer in de min. Als die rentecut niet komt gaan we echt kelderen
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het gaat wel hard inderdaad
Is yahoo.finance trouwens real-time?![]()
![]()
Prima om dat te publiceren, maar er wordt blijkbaar nogal wat waarde aan gehecht, blijkens de volgende quote:quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:39 schreef ItaloDancer het volgende:
De vorige maand is bijgesteld, dat is toch niet zo gek om dat te publiceren.
De beurs loopt altijd voor op de echte economie, wordt er altijd gezegd. Maar 't is maar net hoe het de analisten en journalisten uitkomt, want nu is ineens de stand van een cijfer van twee maanden geleden erg belangrijk. Ik geloof er niet in.quote:Wall Street zal woensdag naar verwachting licht lager openen, ondanks verrassend positieve cijfers over de orders van duurzame goederen in september.
Tja, de logica is al een hele tijd volledig pleitequote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:06 schreef Tokamak het volgende:
T is nogal de omgekeerde wereld.![]()
Zeer negatieve cijfers betekent een zeer grote plus op de beurzen. Positieve cijfers betekenen een daling van de Future...
Plus = Min
Min = Plus
Het ging om de herziening van augustusquote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:02 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Prima om dat te publiceren, maar er wordt blijkbaar nogal wat waarde aan gehecht, blijkens de volgende quote:
Nee, maar een leidraad is een leidraad.quote:De beurs loopt altijd voor op de echte economie, wordt er altijd gezegd. Maar 't is maar net hoe het de analisten en journalisten uitkomt, want nu is ineens de stand van een cijfer van twee maanden geleden erg belangrijk. Ik geloof er niet in.
Mulder zeurt wel ff door over Roderick Veelo Vind dat die gozer het goed doet.quote:
De pret van de FED is er al ingeprijsd lijkt me.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:34 schreef star_gazer het volgende:
het wachten is toch op de FED denk ik
Lijkt mij ook, daar moet toch ook een reactie van komen..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:34 schreef star_gazer het volgende:
het wachten is toch op de FED denk ik
En ik maar hopen dat ze niets doen met de rentequote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, daar moet toch ook een reactie van komen..
19:15quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:56 schreef Lifesaver48 het volgende:
Hoe laat moet die FED over de brug komen? Is dat al bekend?
thx. NL tijd neem ik aan.quote:
De TS 259 is er voor de durfalsquote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
256 al, is 't al tijd om turbo's short kopen? We moeten immers de 218 nog bereiken.
Nee hoorquote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:40 schreef pberends het volgende:
De gehele beurs heeft die renteverlaging van 0.5% gister al ingeprijsd hoor. Alleen als het meer of minder is gaat de beurs wat doen.
Voorlopig toch echt nog in de plus... De DJ danquote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:24 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee hoorer kan van alles gebeuren.
Maar het meest logische lijkt me toch omlaag
Dat heb ik ook gezegd, ik verwacht vóór het rentebesluit geen grote daling.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Voorlopig toch echt nog in de plus... De DJ dan![]()
en erna?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezegd, ik verwacht vóór het rentebesluit geen grote daling.
Alleen bij 0.75% duikt de beurs omlaag, omdat het dan slechter gaat dan verwacht.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:24 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee hoorer kan van alles gebeuren.
Maar het meest logische lijkt me toch omlaag
Een daling van hoeveel? Paar procent, of (eindelijk) een krach?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:52 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
een daling dus, sell the newsmaar ja ik ben geen profeet
Wat dacht je van niets doen of een stijging? Dan zul je ook een daling zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Alleen bij 0.75% duikt de beurs omlaag, omdat het dan slechter gaat dan verwacht.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Groenink wil commissaris worden bij Fortis / ABN.
Ook bij 0.5%quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Alleen bij 0.75% duikt de beurs omlaag, omdat het dan slechter gaat dan verwacht.
De dow staat voorlopig nog in de min en de US is niet op nieuw oorlogspad. Compleet andere situatie dus.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:14 schreef Bayswater het volgende:
In 2003 stond de beurs geloof ik van 218 (inval Irak) in 3 dagen op 290. Fasten your seatbelts.
als ik dat wist...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Een daling van hoeveel? Paar procent, of (eindelijk) een krach?
Stijging is uitgesloten hoorquote:Wat dacht je van niets doen of een stijging? Dan zul je ook een daling zien.
Toch een overeenkomst, de grote jongens leggen de situatie/nieuws naar hun positie uit. En die is naar boven net als destijds.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De dow staat voorlopig nog in de min en de US is niet op nieuw oorlogspad. Compleet andere situatie dus.
Dat, en vooral ook dat er nog geen recessie is (wel hard aan bezig)quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De dow staat voorlopig nog in de min en de US is niet op nieuw oorlogspad. Compleet andere situatie dus.
ik wacht af richting het slot denk ikquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:24 schreef star_gazer het volgende:
AEX TS 259. Wie durft met een stand van 257
En dan instappen in de hoop op tegenvallend nieuws uit de VS. Mits hij nog loopt op het slot. Een positieve opening betekent alleen wel vrijwel zeker dat je alles kwijt bentquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ik wacht af richting het slot denk ik
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Groenink wil commissaris worden bij Fortis / ABN.
Je krijgt nog wat terug hoorquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En dan instappen in de hoop op tegenvallend nieuws uit de VS. Mits hij nog loopt op het slot. Een positieve opening betekent alleen wel vrijwel zeker dat je alles kwijt bent
waarom, die hebben we gisteren al gehadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:45 schreef star_gazer het volgende:
Hmm... Ben je dan niet bang voor een short squeeze aan het einde van de dag?
Valt leuk mee te verdien, nu al weer op 1,24. Maargoed, het is puur gokken en de kans dat je uitgestopt wordt is behoorlijk groot. Zo'n turbo short wil je liefst niet overnight meenemen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:56 schreef star_gazer het volgende:
TS 259 nu op 0,90. We zitten echt bijna op de SL
Ik denk dat die turbo morgenochtend om 09.00 wordt uitgestopt. Maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Is die TS er nu eigenlijk aan met een 259+ slot, maar wel in de veiling, en als we morgen zakken?ze kunnen het hoogstens morgenochtend 9:00 verkopen. Wordt je turbo dan uitgestopt met dikke winst?
quote:“Stop Loss Event” occurs if, subject to any adjustment in accordance with Product Condition 4, the
level of the Index (which shall be deemed to be a monetary value in the Financing Level Currency) is
at any time on any Trading Day, from (and including) the Launch Date, and other than at a time at
which there is, in the determination of the Calculation Agent, a Market Disruption Event, greater than
or equal to the Stop Loss Level. If no such level is available the level will be determined by the
Calculation Agent in its absolute discretion. Upon the occurrence of such event, a Re-Financing Event
shall be deemed to have occurred;
quote:Porsche says will settle hedged VW shares
By GEORGE FREY – 1 hour ago
FRANKFURT, Germany (AP) — Porsche moved Wednesday to put a brake on volatility in Volkswagen shares by selling some options and Germany's financial regulator announced a formal investigation into Volkswagen's recent stratospheric stock gains.
Porsche said it would be selling up to 5 percent of its options for common shares in the automaker — causing Volkswagen's stock to slump drastically Wednesday after several days of eye-popping gains.
The shares plunged 39.5 percent to 572 euros ($737.88) in late afternoon Frankfurt trading.
The options move comes after a weekend announcement that Porsche had bought options to increase its ownership in Volkswagen to 75 percent, building upon its previous ownership of 42.6 percent in common stock.
"We're only willing to reduce our options position as little as possible," and Porsche won't sell "one single share" of the 42.6 percent it holds in common shares, Porsche spokesman Frank Gaube said.
Gaube said if the company sells a full 5 percent of its Volkswagen options, Porsche would still hold options on another 26.5 percent of VW common shares, giving it effective control of 69.1 percent of the company.
He said Porsche will keep increasing its stake until it reaches 75 percent of Volkswagen — Europe's biggest automaker by sales — sometime in 2009.
German financial regulator BaFin launched a formal investigation into the breathtaking price swings in VW's shares — which jumped 82 percent on Tuesday after a similar surge Monday.
BaFin spokeswoman Anja Engelland said the investigation aimed to see if anyone had manipulated the market or taken part in insider trading. She would not say whether it was focused on Porsche.
"I can't estimate how long it will take; it could be days or weeks," she added.
Speculation on the reason for the gains centered on the fact that the number of available shares to trade after Porsche's deal had been dramatically reduced. The shares were propelled higher by reports that hedge funds and big investors were forced to scramble to buy the few remaining shares to get out of mistaken bets that the stock value would fall.
That, in part, was to blame for Volkswagen shares rising in value to as much as 1,005 euros ($1,256) on Tuesday — briefly giving VW a market cap bigger than ExxonMobil Corp's — the world's biggest company. They later settled back to close at 945 euros ($1,183.70).
Porsche shares were up 24 percent at 57.03 euros ($73) in Frankfurt afternoon trading Wednesday.
"Some commentators are now wondering whether Porsche's principal activity is as a carmaker or as a hedge fund itself," said Tim Urquhart, an analyst at IHS Global Insight in London.
He noted Porsche's 2007 results revealed it made some 3.6 billion euros in options trading compared with about 1 billion euros from building 911s and Cayennes for well-heeled car buyers.
Late Tuesday, Deutsche Boerse AG, which operates the Frankfurt exchange, said it would "adjust the weighting of DAX constituents" but did not plan to halt trading in VW shares.
It planned to adjust the DAX weight of VW shares from 27 percent Tuesday to 10 percent on Nov. 3, heeding calls by critics who said that VW's massive gains had driven the DAX index higher even though Volkswagen is just one of 30 companies making up the measure.
Die jaartallen zijn echter illuster.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:40 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX Index (sinds 1983)
1. 11 november 1987 +11,8%
2. 13 oktober 2008 +10,6%
3. 13 maart 2003 +10,0%
4. 21 oktober 1987 +9,2%
5. 29 oktober 2008 +9,1%
6. 12 november 1987 +8,7%
7. 19 september 2008 +8,6%
8. 15 oktober 2002 +7,7%
9. 29 juli 2002 +7,7%
10. 14 maart 2003 +7,1%
had je ingezet op de short 259?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:37 schreef star_gazer het volgende:
Ik blij dat ik die order er net niet doorheen kreeg
Had een limiet van 90 cent geplaatst. Gelukkig in de veiling niet geluktquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:46 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
had je ingezet op de short 259?
Hmja, maar als ie nu ineens omhooggaat, is dat niet vanwege die beslissing natuurlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:27 schreef ItaloDancer het volgende:
min een half procent atm
maar alles kan nog gebeuren
dat kennen we van de rentewijzigingen
Zouden ze nu ineens gaan nadenken... waar is de emotie gebleven?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:37 schreef ItaloDancer het volgende:
jawel hoorhet denkproces duurt altijd even
I second that.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:23 schreef Tweeke het volgende:
Goed dat ik met mn tengels van de puts en shorts ben afgebleven.
Yepquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Hij had voorspeld dat de Dow hoger zou sluiten en morgen alles lager?
http://www.rtl.nl/compone(...)_beurs.avi_plain.xmlquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:28 schreef RvLaak het volgende:
bijna +3% op de DJ nu.... Ben benieuwd wanneer het slechte nieuws inzinkt bij die lui.
Daarentegen had de beursdude van RTLZ dit ook al voorspeld. Hij gokt dat morgen de DJ & AEX naar beneden gaan (middag uitzending)
Mjah, ze zijn de winst alweer aan het weggevenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:31 schreef star_gazer het volgende:M'n order is er godzijdank echt niet doorgekomen
Denk het niet, de verkiezingen zijn pas volgende week. En de beleggers hebben zich tot nu toe niet echt laten zien van hun meest nadenkende kant, me thinks.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Ok nicezou goed kunnen.
Al zit ik dus nog wel een beetje met de Amerikaanse verkiezingen. Die komen nu wel heel dichtbij en kunnen voor een klap naar beneden "in de weg" zitten.
nu naar ~ +2.5%quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mjah, ze zijn de winst alweer aan het weggeven
Ik hoorde op BNR wel dat hij een half uur prime time had gekocht. Kan me alleen niet meer herinneren of dat vandaag of morgen is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Wheelgunner het volgende:
Vanavond (morgen) dus Obama bij Daily Show?
Ik vrees van wel...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:07 schreef star_gazer het volgende:
WTF is dit dan weerToch die shorts moeten hebben?
Dan had je geen fijne avond gehad, tot de laatste 10 minuten dan ;-) Met deze grote swings up en down moet je denk ik maar blij zijn dat je geen posities overnight aanhoudt. Sowieso beter voor de nachtrust.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:07 schreef star_gazer het volgende:
WTF is dit dan weerToch die shorts moeten hebben?
Waarschijnlijk cashen op de hogere DJ.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stonden er nog wat verkooporders voor 20.55 uur ofzo?![]()
De wie?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Futures nabeurs ook weer omlaag.
Yep morgen weer een rode dag, want die spleetogen gaan hun winsten van de laatste twee dagen ook weer cashen
verkapte winstwaarschuwing 2009 van GE.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stonden er nog wat verkooporders voor 20.55 uur ofzo?![]()
WFL is verderopquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
Volgens mij komt morgen of overmorgen de grootste klapper van deze crisis tot nu toe. Ik heb het over schreeuwende beurshandelaren, huilende particuliere aandeelhouders, zelfmoorden galore. Oftewel het einde der tijden voor één dag.
Waar baseer je dat op? Puur gokken/hoop? Of heb je daadwerkelijk een basis voor je vermoeden? Ben erg benieuwdquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
Volgens mij komt morgen of overmorgen de grootste klapper van deze crisis tot nu toe. Ik heb het over schreeuwende beurshandelaren, huilende particuliere aandeelhouders, zelfmoorden galore. Oftewel het einde der tijden voor één dag.
Puur gokken natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Puur gokken/hoop? Of heb je daadwerkelijk een basis voor je vermoeden? Ben erg benieuwd
Mwah..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:27 schreef Hertog_Martin het volgende:
Die grafiek van de DJbijna kaarsrecht naar beneden
Morgen maar 12% er af dan?
Waar was jij toen Lehman omvielquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ja, maar als je kijkt waar de index vandaan kwam is het wel degelijk een flinke knalquote:
O, hell no. Ik gok op een depressie en hoop op een totale ineenstorting van het monetaire systeem.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:01 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Puur gokken natuurlijk.Gewoon zo'n gevoel.
Of denk jij dat dit zo'n beetje het einde is van de dalingen op de beurs?
Totaal ~ -4%. Is best veel.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, maar als je kijkt waar de index vandaan kwam is het wel degelijk een flinke knal
oh?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:06 schreef star_gazer het volgende:
De TS1000 op de S&P 500 is erg goedkoop
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:40 schreef pberends het volgende:
De gehele beurs heeft die renteverlaging van 0.5% gister al ingeprijsd hoor. Alleen als het meer of minder is gaat de beurs wat doen.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_rente_fed_lager.xmlquote:Fed verlaagt rente met 0,50 procentpunt tot 1%
De Federal Reserve, de centrale bank van Amerika, heeft één van haar laatste wapens ingezet om een enorme crisis te voorkomen: een drastische renteverlaging. De Dow Jones eindigde iets lager.
Dramatisch
Om 19.15 uur kwam de Fed naar buiten met een verwacht, maar dramatisch rentebesluit. De Federal Funds Rate is nu gezakt naar 1%. Een jaar terug, vlak voor het uitbreken van de kredietcrisis, stond 'de federal funds rate' nog op 5,25%.
Met de renteverlagingen en de honderden miljarden steun van de Amerikaanse overheid moet de kredietcrisis een halt worden toegebracht. Het discontotarief is met 0,50 procentpunt verlaagd naar 1,25%.
Weinig ruimte meer over
Het bestuur van de Fed heeft met 10-0 ingestemd met deze renteverlaging. De Centrale Bank heeft al gehint op een verdere verlaging in december. De Fed heeft niet veel ruimte meer om de markten te steunen met het rentewapen: 0,00% is de grens, lager kan niet. We zijn er bijna...
Dow Jones
De Dow Jones stond in afwachting van het rentebesluit iets in de plus. Na het bekendmaken van de 0,50 procentpunt verlaging van de rente, gebeurde er eigenijk weinig op de beurs. De Dow bleef eerst een puntje in de plus, waarna de beurs toch in de min kwam, zich weer herstelde om tenslotte op -0,82% (8990.96) te eindigen.
De Yen begon wel met een rally ten opzichte van de dollar.
Verwacht
De verlaging was verwacht. De markt rekende er in meerderheid op dat de Fed de rente met een half procentpunt zou verlagen.
Europa scoorde woensdag wel gigantisch goed.
Bodem beurzen in december?quote:De Centrale Bank heeft al gehint op een verdere verlaging in december.
Hier, onder een andere naam.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waar was jij toen Lehman omviel
Nog maar 2 of 4 kansen dus om nog wat met de rente te kunnen doen. Erg dom dus om nu de rente te verlagen, te meer ook omdat ik niet denk dat banken nu meer geld uit gaan lenen. Eigenlijk is het best wel erg dat de banken bijna gratis geld (of reeel gezien krijgen ze zelfs geld toe) kunnen lenen bij de CB.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_rente_fed_lager.xml
Dow -0.8%.
Ik zei toch dat de markt het al had ingeprijsd.
Ik zou graag jouw visie in het Na de crisis... topic zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:42 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Hier, onder een andere naam.
Lehman was heftig, maar het kan volgens mij nog veel heftiger.
Dat werd ook op RTLZ.nl gepost en in het nieuws gemeld. Ergens snap ik het wel, maar het blijft paniekvoetbal.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nog maar 2 of 4 kansen dus om nog wat met de rente te kunnen doen. Erg dom dus om nu de rente te verlagen, te meer ook omdat ik niet denk dat banken nu meer geld uit gaan lenen. Eigenlijk is het best wel erg dat de banken bijna gratis geld (of reeel gezien krijgen ze zelfs geld toe) kunnen lenen bij de CB.
HAHAHAquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
O, hell no. Ik gok op een depressie en hoop op een totale ineenstorting van het monetaire systeem.
Mijn basis voor een depressie is simpel: regeringen nemen nu (min of meer) dezelfde stappen op een crisis op te lossen als in de jaren 20/30. Banken zijn teveel met zichzelf en geld bezig om de juiste maatregelen te nemen om een depressie te voorkomen. Beleggers gaan staten aanklagen om geleden verliezen (), zodoende hebben die landen minder geld om banken overeind te houden. Dit alles telt op naar een depressie.
Aangezien ik een alu-hoedje ben en docu's als Zeitgeist en Loose Change serieus neem, hoop ik op een volledige melt-down van het geld-systeem. Aangezien deze naar mijn mening niet werkt en niet realistisch is
Gelukkig heeft de ECB nog ruimte zat voor renteverlagingen. De Europese korte rente staat nu meen ik op 3,75%.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Dow -0.8%.
Ik vind het ook geen slimme zet, die veel weg heeft van paniekvoetbal, maar misschien zegt het ook genoeg over de huidige staat van de Amerikaanse economie. Wellicht is het nog veel erger dan al gedacht.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nog maar 2 of 4 kansen dus om nog wat met de rente te kunnen doen. Erg dom dus om nu de rente te verlagen, te meer ook omdat ik niet denk dat banken nu meer geld uit gaan lenen. Eigenlijk is het best wel erg dat de banken bijna gratis geld (of reeel gezien krijgen ze zelfs geld toe) kunnen lenen bij de CB.
Die bailouts zijn leuk, maar die Europese garanties voor het uitlenen van geld bij banken zet best zoden aan de dijk misschien.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:49 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de ECB nog ruimte zat voor renteverlagingen. De Europese korte rente staat nu meen ik op 3,75%.
Wat dat betreft zie ik het voor Europa dan ook een stuk minder somber in. Het zou zomaar eens kunnen dat de EU hier uiteindelijk heel sterk uit gaat komen. Als de heren politici tenminste een beetje hun best doen om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en ook iets doen aan de corruptie op EU-niveau.
Simpel, vandaagquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:52 schreef pberends het volgende:
[..]
En de rente kan nog vaak gebruikt worden inderdaad, leuk voor de AEX die zo enorm gedaald is. Wanneer heeft de beurs trouwens de renteverlaging van de ECB ingeprijsd?
Het huidige toneel is puur om een rot systeem te zo lang mogelijk te verlengen. Waarom? Er is niets anders.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:51 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen slimme zet, die veel weg heeft van paniekvoetbal, maar misschien zegt het ook genoeg over de huidige staat van de Amerikaanse economie. Wellicht is het nog veel erger dan al gedacht.
Oh, aha, hele dag geen tv of beurs gezien, zit nu net pas wat koppen te snellen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:45 schreef RvLaak het volgende:
Dat werd ook op RTLZ.nl gepost en in het nieuws gemeld.
Dat is ook het hele probleem. Je kunt wel "hopen op een depressie" (waarbij je dan uiteraard verwacht minder hard getroffen te worden dan je buurman) en erop vertrouwen dat er dan vanzelf een ander systeem komt bovendrijven. Maar welk systeem dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Het huidige toneel is puur om een rot systeem te zo lang mogelijk te verlengen. Waarom? Er is niets anders.
Dat gesleutel aan de rente door centrale banken is eigen buitengewoon onverstandig en zeker ook een aanleiding voor deze crisis. De rente waar de CB controle over heeft is de rente die zij aan commerciele banken rekenen voor het lenen van geld bij hun, dit rente tarief is niet voor gewone bedrijven toegankelijk. Als de rente die de commerciele banken rekenen aan hun klanten gelijk blijft, stijgt of minder daalt dan de renteverlaging van de CB, betekent dat dus gratis winst voor de commerciele banken want je hoe maar een kleine voorziening voor geleend geld op te bouwen. In feite worden commerciele banken door de overheid gesubsidieerd en dus is het ook niet verbazend dat deze banken zulke enorme bedrijven zijn geworden. En juist die omvang is zeer schadelijk want het zorgt er voor dat een bankencrisis zich snel kan verspreiden en dat de gevolgen van een bancair faillissement veel groter zijn omdat de bank immers ook veel groter is dan een kleine bank. De overheden en CB's zouden zsm. moeten stoppen met het stimuleren van consumptie door een kunstmatig lage rente aan banken te rekenen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:51 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik vind het ook geen slimme zet, die veel weg heeft van paniekvoetbal, maar misschien zegt het ook genoeg over de huidige staat van de Amerikaanse economie. Wellicht is het nog veel erger dan al gedacht.
Volgens mij krijgen we weer een crossover van BBB, maar goed. Ik moet ff reagerenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:03 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Dat is ook het hele probleem. Je kunt wel "hopen op een depressie" (waarbij je dan uiteraard verwacht minder hard getroffen te worden dan je buurman) en erop vertrouwen dat er dan vanzelf een ander systeem komt bovendrijven. Maar welk systeem dan?
Wil je nu gelijk krijgen?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Dow -0.8%.
Verhuis naar Noord-Korea en ga het niet hier lopen verzieken met socialistische ideeen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:09 schreef RvLaak het volgende:
En wat systeem betreft, socialisme is een optie(zei de communist)
Da's communisme, dat werkt niet in de praktijk. Een echt socialistisch systeem is meer richting Venezuela. Maar verhuizen, nog niet. Ooit, maar niet nu.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Verhuis naar Noord-Korea en ga het niet hier lopen verzieken met socialistische ideeen.
Ja, ik las je post al in het andere topic.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat gesleutel aan de rente door centrale banken is eigen buitengewoon onverstandig en zeker ook een aanleiding voor deze crisis. De rente waar de CB controle over heeft is de rente die zij aan commerciele banken rekenen voor het lenen van geld bij hun, dit rente tarief is niet voor gewone bedrijven toegankelijk. Als de rente die de commerciele banken rekenen aan hun klanten gelijk blijft, stijgt of minder daalt dan de renteverlaging van de CB, betekent dat dus gratis winst voor de commerciele banken want je hoe maar een kleine voorziening voor geleend geld op te bouwen. In feite worden commerciele banken door de overheid gesubsidieerd en dus is het ook niet verbazend dat deze banken zulke enorme bedrijven zijn geworden. En juist die omvang is zeer schadelijk want het zorgt er voor dat een bankencrisis zich snel kan verspreiden en dat de gevolgen van een bancair faillissement veel groter zijn omdat de bank immers ook veel groter is dan een kleine bank. De overheden en CB's zouden zsm. moeten stoppen met het stimuleren van consumptie door een kunstmatig lage rente aan banken te rekenen.
Ik denk dat van alle "moderne beroepen" juist de ICT wel redelijk overeind zal blijven. Die hebben hun bubble al gehad en er is nog veel achterstallig onderhoud.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen we weer een crossover van BBB, maar goed. Ik moet ff reageren
Bij een eventuele depressie, wordt ik zekers harder geraakt dan de buurman. ICT'ers zullen minder nodig zijn, zeker ICT'ers met weinig ervaring (1,5jr) en niet heel hoog opgeleid (MBO3 & MCSA). De mensen om me heen hebben veelal praktische beroepen en behoorlijk ervaring. Zij zullen minder waarschijnlijk hun baan verliezen.
En wat systeem betreft, socialisme is een optie(zei de communist)
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Je zei dat er dan weinig zou gebeuren, nou volgens mij gingen we eerst 300 pnt omhoog om vervolgens 500 pnt te verliezen in 10 minuten en uiteindelijk te sluiten op -0.8%.
Ik mag dan wel economie studeren, en ik heb zelfs grote interesse voor de financiële vakken (beleggingsleer, financiering van bedrijven (treasury) etc. maar toch denkt geen haar op mijn hoofd er over na in de financiële wereld te gaan werken. Een bedrijf dat echte producten maakt, dat is toch veel mooier. De Akzo's, de Festo's, de Arcadissen, dát zijn toffe werkgevers, niet zo'n bank of verzekeraar die voornamelijk lucht aan de man brengen. Als je dat leuk vind moet je dat natuurlijk zeker doen, maar voor het salaris alleen zou ik echt niet bij aan bank gaan werken.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:18 schreef Lifesaver48 het volgende:
Een jaar geleden wilde ik nog een carriereswitch maken richting de financiele sector, omdat ik van mening was dat het geld daar veel te makkelijk wordt verdiend. (En waarom zou ik daar dan ook niet van mee mogen profiteren?) Inmiddels twijfel ik.
Nou, ik weet het niet. Bij het werk dat ik nu doe draag ik dan zogezegd wel wat wezenlijks bij aan een produkt, maar heb ik ook weinig vrijheid en word ik nu niet bepaald denderend betaald. Zeker niet vergeleken met al die pakkenmannetjes in de financiële wereld. Het is niet dat ik tegen die lui opkijk, maar makkelijk rijk worden lijkt me best wel oké. Je moet je er alleen even binnen weten te lullen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Even off-topic:
[..]
Ik mag dan wel economie studeren, en ik heb zelfs grote interesse voor de financiële vakken (beleggingsleer, financiering van bedrijven (treasury) etc. maar toch denkt geen haar op mijn hoofd er over na in de financiële wereld te gaan werken. Een bedrijf dat echte producten maakt, dat is toch veel mooier. De Akzo's, de Festo's, de Arcadissen, dát zijn toffe werkgevers, niet zo'n bank of verzekeraar die voornamelijk lucht aan de man brengen. Als je dat leuk vind moet je dat natuurlijk zeker doen, maar voor het salaris alleen zou ik echt niet bij aan bank gaan werken.
Inderdaad, weinig verschil met slot Amsterdam. Meeste mensen hadden een flinke terugval van procenten verwacht. Winstnemingen in het laatste uur (dit keer kwartier) om morgen weer verder up te gaan is normaal in een sterk opgaande markt.quote:
Laten we het hopen!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:18 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Inderdaad, weinig verschil met slot Amsterdam. Meeste mensen hadden een flinke terugval van procenten verwacht. Winstnemingen in het laatste uur (dit keer kwartier) om morgen weer verder up te gaan is normaal in een sterk opgaande markt.
Er kan nog een hoop gebeuren. Laten we Azië afwachtenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:15 schreef Bayswater het volgende:
Futures flink in de plus, morgen gewoon verder omhoog.
Bij mij is ie gesloten op +10% maar liefstquote:Op donderdag 30 oktober 2008 06:34 schreef RvLaak het volgende:
Alles in de plus, al daalt de Nikkei wel iets
Vergeet niet in te zettenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Hang Seng ook +10%
S&P futures +3,5%
En wij gaan een krappe 3% hoger openen.
Jullie moeten het vandaag echter zonder mij stellen, ben er vanavond pas weer
De analisten zaten ook lekker in de buurt met hun schattingquote:Kwartaalwinst Shell fors omhoog door piek in olieprijzen
30 oktober 2008, 8:12 uur | FD.nl
De hoge olieprijs heeft Royal Dutch Shell in het derde kwartaal een 22% hogere nettowinst opgeleverd.
Het concern rapporteerde een winst van $ 8,4mrd, vergeleken met $ 6,9 mrd over het derde kwartaal van 2007.
Het persbericht van Royal Dutch Shell
De winst op basis van geschatte actuele kosten, ofwel CCS-winst, kwam uit op $ 10,9 mrd, vergeleken met $ 6,4 mrd in de vergelijkbare periode vorig jaar. Dat was hoger dan de $ 7,01 mrd die vijf door persbureau Dow Jones geraadpleegde analisten gemiddeld hadden voorzien.
De totale olie- en gasproductie bedroeg in het afgelopen kwartaal 2,93 miljoen vaten olie-equivalent per dag, vergeleken met 3,14 miljoen vaten in de vergelijkbare periode vorig jaar. Analisten hadden vooraf gerekend op een olieproductie van 2,94 miljoen vaten. De orkanen in de Golf van Mexico en geplande onderhoudswerkzaamheden in het Britse deel van de Noordzee drukten de productie met ongeveer 120.000 vaten per dag.
Dividend
Het concern keert over het derde kwartaal een dividend uit van $ 0,40 per aandeel. Dit is 11% meer dan een jaar geleden.
Shell investeerde in het derde kwartaal $ 13,2 mrd. Daarvan ging $ 5 mrd naar de overname van het Canadese Duvernay Oil.
Bestuurvoorzitter Jeroen van der Veer: 'We hebben in het derde kwartaal van 2008 goede resultaten en operationele performance laten zien. We volgen de mondiale economische situatie nauwlettend. Shell is robuust bij een breed scala aan energieprijzen. Onze strategie is onveranderd: we betalen een concurrerend, toenemend dividend en doen substantiële investeringen in de onderneming voor toekomstige winstgevendheid.'
Nieuwe topman
De Zwitser Peter Voser wordt volgend jaar de nieuwe bestuursvoorzitter van Shell, zo werd woensdag bekend. Voser, nu financieel directeur, volgt op 1 juli Van der Veer op als topman van het Brits-Nederlands concern.
Tsja, logische redeneringen tellen tegenwoordig nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:27 schreef star_gazer het volgende:
Waarom daalt het aandeel shell dan?
De winst is gebaseerd op de piek in de olieprijs, we weten allemaal wat er met de olieprijs is gebeurdquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:27 schreef star_gazer het volgende:
Waarom daalt het aandeel shell dan?
Toch had je short moeten gaan op dat moment. En dan nu misschien weer long. Het gaat inderdaad alle kanten op behalve rechtdoor...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:07 schreef Bayswater het volgende:
Longkansen momenteel mensen. AEX twijfelt.
Krimp = duikvluchtquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:30 schreef rvlaak_werk het volgende:
om 13:30 (of 14:30) krijgen we "groei-"cijfers over KW3 in de US... Kan interessant worden
http://www.rtl.nl/(/finan(...)agste_in_32_jaar.xmlquote:Reële rente in de VS op laagste niveau in 32 jaar
laatst gewijzigd: 30-10-2008 12:20
Na de opzienbarende renteverlaging in de VS is de reële rente negatief.
Oliecrisis
Het is zelfs zo erg dat na de renteverlaging door de Fed gisteren de reële rente van de Fed het laagste punt in 32 jaar heeft berekend. Dat is de resultante van het lage renteniveau en de hoge inflatie. Het is een makkelijk rekensommetje: 1% rente - 5% inflatie = - 4% Dat is het laagste niveau sinds de oliecrisis in de jaren zeventig.
Korting
De negatieve reële rente betekent dat de Fed het geld met korting weggeeft.
Recessie
Het gratis geld geeft aan dat de economie er niet goed voor staat. Steeds meer beleggers vrezen dat een recessie voor de deur staat. Vanmiddag wordt daarover meer bekend.
denk t welquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:20 schreef Lemans24 het volgende:
Het lijkt erop dat de AEX weer naar beneden gaat. Zullen we de 230 weer halen voor het weekend?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |