quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:40 schreef rutger05 het volgende:
Koersen gaan weer stijgen en de economie gaat weer bloeien.
Vrij eenvoudig. Wanneer er minder geld is, zullen er minder investeringen gedaan worden in nieuwe software. Voor beheer zullen er ook minder mensen worden aangenomen. Er zijn wel mensen nodig om de huidige computers te beheren. Maar met minder medewerkers in een bedrijf, zullen er ook minder computers nodig zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:30 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom zijn IT'ers minder nodig? Daar stopt men nu al koffie in om er code uit te krijgen, dus als ze geen loon krijgen, krijgen ze gewoon meer koffie.
Dan kan ik wel wat interessante dingen dan de economie verzinnenquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dit topic is dan ook niet per sé realistischPure "what if" scenario.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ben ik effe blij dat ik niet om m'n baantje hoef te vrezen bij Defensie
Iedere euro die defensie spendeert moet wel eerst elders door iemand anders verdiend worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ben ik effe blij dat ik niet om m'n baantje hoef te vrezen bij Defensie
Da's een goed punt... Echter is het wel zo dat in economisch slechte tijden, oorlog een optie kan zijn. Zie Amerika & Duitsland met WO2.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:05 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Iedere euro die defensie spendeert moet wel eerst elders door iemand verdiend worden.
Dat wordt lastig in West-Europa met een bevolking die voornamelijk uit bejaarden bestaat..quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Da's een goed punt... Echter is het wel zo dat in economisch slechte tijden, oorlog een optie kan zijn. Zie Amerika & Duitsland met WO2.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Op 21-12-08 kwam de mensheid effectief tot een zeer abrupt einde.
Het enge is dat dit niet eens een heel onrealistisch scenario is... Afgezien van de nukes dan.....quote:
Mooi verhaal, enigszins aannemelijk alleen in de laatste drie alinea's nam je fantasie de overhand?quote:
Als men wil dat de economie in een recessie beland moeten ze protectionistische maatregelen gaan nemen (daarom is Sarkozy ook zo dom). Het surplus dat nu bereikt is door een vrije en open wereldwijde handel zal door protectionistische maatregelen te niet gedaan worden met als gevolg dat dit surplus weer uit een economie verdwijnt. Dat zal tot een sterkere economische teruggang leiden dan als men geen protectionistische maatregelen had genomen. Globalisatie van handel komt niet zomaar tot stand, dat komt omdat er comparatieve voordelen behaald kunnen worden door twee of meer landen/personen die handelen met elkaar.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef rutger05 het volgende:
Ik zou trouwens wel een topic willen zien met een insteek wat de crisis gaat betekenen voor de globalisatie. Ik verwacht zelf dat landen allerlei protectionistisch maatregelen zullen nemen om de eigen werkgelegenheid en economie te beschermen.
Ik wil al jaren een post-apocalyptisch verhaal schrijven. Maar je hebt wel wat geloofwaardigs nodig voor een Apocalyps.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef miodzio het volgende:
[..]
Mooi verhaal, enigszins aannemelijk alleen in de laatste drie alinea's nam je fantasie de overhand?
En hoe financiert het bedrijf waar zij moet gaan werken zijn investeringen als er geen banken meer ziijn?quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:26 schreef RvLaak het volgende:
Echter heb ik een vriendin die afgestudeerd electrotechnicus is (LTS, MTS, HTS). Zij heeft dus wel een praktisch beroep geleerd en zal waarschijnlijk wel een baan houden...
Obligaties en aandelen uitgeven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:11 schreef FeestNummer het volgende:
En hoe financiert het bedrijf waar zij moet gaan werken zijn investeringen als er geen banken meer ziijn?
Niet, maar zij heeft praktische skills (boeren, metselaars etc.) en die zullen essentieel blijkenquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:11 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
En hoe financiert het bedrijf waar zij moet gaan werken zijn investeringen als er geen banken meer ziijn?
Boeren misschien OK, maar gebouwd wordt er na zo'n crisis de eerste tien jaar helemaal niets.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:16 schreef RvLaak het volgende:
Niet, maar zij heeft praktische skills (boeren, metselaars etc.) en die zullen essentieel blijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |