http://www.rtl.nl/compone(...)_beurs.avi_plain.xmlquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:28 schreef RvLaak het volgende:
bijna +3% op de DJ nu.... Ben benieuwd wanneer het slechte nieuws inzinkt bij die lui.
Daarentegen had de beursdude van RTLZ dit ook al voorspeld. Hij gokt dat morgen de DJ & AEX naar beneden gaan (middag uitzending)
Mjah, ze zijn de winst alweer aan het weggevenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:31 schreef star_gazer het volgende:M'n order is er godzijdank echt niet doorgekomen
Denk het niet, de verkiezingen zijn pas volgende week. En de beleggers hebben zich tot nu toe niet echt laten zien van hun meest nadenkende kant, me thinks.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Ok nicezou goed kunnen.
Al zit ik dus nog wel een beetje met de Amerikaanse verkiezingen. Die komen nu wel heel dichtbij en kunnen voor een klap naar beneden "in de weg" zitten.
nu naar ~ +2.5%quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mjah, ze zijn de winst alweer aan het weggeven
Ik hoorde op BNR wel dat hij een half uur prime time had gekocht. Kan me alleen niet meer herinneren of dat vandaag of morgen is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Wheelgunner het volgende:
Vanavond (morgen) dus Obama bij Daily Show?
Ik vrees van wel...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:07 schreef star_gazer het volgende:
WTF is dit dan weerToch die shorts moeten hebben?
Dan had je geen fijne avond gehad, tot de laatste 10 minuten dan ;-) Met deze grote swings up en down moet je denk ik maar blij zijn dat je geen posities overnight aanhoudt. Sowieso beter voor de nachtrust.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:07 schreef star_gazer het volgende:
WTF is dit dan weerToch die shorts moeten hebben?
Waarschijnlijk cashen op de hogere DJ.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stonden er nog wat verkooporders voor 20.55 uur ofzo?![]()
De wie?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Futures nabeurs ook weer omlaag.
Yep morgen weer een rode dag, want die spleetogen gaan hun winsten van de laatste twee dagen ook weer cashen
verkapte winstwaarschuwing 2009 van GE.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stonden er nog wat verkooporders voor 20.55 uur ofzo?![]()
WFL is verderopquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
Volgens mij komt morgen of overmorgen de grootste klapper van deze crisis tot nu toe. Ik heb het over schreeuwende beurshandelaren, huilende particuliere aandeelhouders, zelfmoorden galore. Oftewel het einde der tijden voor één dag.
Waar baseer je dat op? Puur gokken/hoop? Of heb je daadwerkelijk een basis voor je vermoeden? Ben erg benieuwdquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
Volgens mij komt morgen of overmorgen de grootste klapper van deze crisis tot nu toe. Ik heb het over schreeuwende beurshandelaren, huilende particuliere aandeelhouders, zelfmoorden galore. Oftewel het einde der tijden voor één dag.
Puur gokken natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Puur gokken/hoop? Of heb je daadwerkelijk een basis voor je vermoeden? Ben erg benieuwd
Mwah..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:27 schreef Hertog_Martin het volgende:
Die grafiek van de DJbijna kaarsrecht naar beneden
Morgen maar 12% er af dan?
Waar was jij toen Lehman omvielquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ja, maar als je kijkt waar de index vandaan kwam is het wel degelijk een flinke knalquote:
O, hell no. Ik gok op een depressie en hoop op een totale ineenstorting van het monetaire systeem.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:01 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Puur gokken natuurlijk.Gewoon zo'n gevoel.
Of denk jij dat dit zo'n beetje het einde is van de dalingen op de beurs?
Totaal ~ -4%. Is best veel.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, maar als je kijkt waar de index vandaan kwam is het wel degelijk een flinke knal
oh?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:06 schreef star_gazer het volgende:
De TS1000 op de S&P 500 is erg goedkoop
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:40 schreef pberends het volgende:
De gehele beurs heeft die renteverlaging van 0.5% gister al ingeprijsd hoor. Alleen als het meer of minder is gaat de beurs wat doen.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_rente_fed_lager.xmlquote:Fed verlaagt rente met 0,50 procentpunt tot 1%
De Federal Reserve, de centrale bank van Amerika, heeft één van haar laatste wapens ingezet om een enorme crisis te voorkomen: een drastische renteverlaging. De Dow Jones eindigde iets lager.
Dramatisch
Om 19.15 uur kwam de Fed naar buiten met een verwacht, maar dramatisch rentebesluit. De Federal Funds Rate is nu gezakt naar 1%. Een jaar terug, vlak voor het uitbreken van de kredietcrisis, stond 'de federal funds rate' nog op 5,25%.
Met de renteverlagingen en de honderden miljarden steun van de Amerikaanse overheid moet de kredietcrisis een halt worden toegebracht. Het discontotarief is met 0,50 procentpunt verlaagd naar 1,25%.
Weinig ruimte meer over
Het bestuur van de Fed heeft met 10-0 ingestemd met deze renteverlaging. De Centrale Bank heeft al gehint op een verdere verlaging in december. De Fed heeft niet veel ruimte meer om de markten te steunen met het rentewapen: 0,00% is de grens, lager kan niet. We zijn er bijna...
Dow Jones
De Dow Jones stond in afwachting van het rentebesluit iets in de plus. Na het bekendmaken van de 0,50 procentpunt verlaging van de rente, gebeurde er eigenijk weinig op de beurs. De Dow bleef eerst een puntje in de plus, waarna de beurs toch in de min kwam, zich weer herstelde om tenslotte op -0,82% (8990.96) te eindigen.
De Yen begon wel met een rally ten opzichte van de dollar.
Verwacht
De verlaging was verwacht. De markt rekende er in meerderheid op dat de Fed de rente met een half procentpunt zou verlagen.
Europa scoorde woensdag wel gigantisch goed.
Bodem beurzen in december?quote:De Centrale Bank heeft al gehint op een verdere verlaging in december.
Hier, onder een andere naam.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waar was jij toen Lehman omviel
Nog maar 2 of 4 kansen dus om nog wat met de rente te kunnen doen. Erg dom dus om nu de rente te verlagen, te meer ook omdat ik niet denk dat banken nu meer geld uit gaan lenen. Eigenlijk is het best wel erg dat de banken bijna gratis geld (of reeel gezien krijgen ze zelfs geld toe) kunnen lenen bij de CB.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_rente_fed_lager.xml
Dow -0.8%.
Ik zei toch dat de markt het al had ingeprijsd.
Ik zou graag jouw visie in het Na de crisis... topic zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:42 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Hier, onder een andere naam.
Lehman was heftig, maar het kan volgens mij nog veel heftiger.
Dat werd ook op RTLZ.nl gepost en in het nieuws gemeld. Ergens snap ik het wel, maar het blijft paniekvoetbal.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nog maar 2 of 4 kansen dus om nog wat met de rente te kunnen doen. Erg dom dus om nu de rente te verlagen, te meer ook omdat ik niet denk dat banken nu meer geld uit gaan lenen. Eigenlijk is het best wel erg dat de banken bijna gratis geld (of reeel gezien krijgen ze zelfs geld toe) kunnen lenen bij de CB.
HAHAHAquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
O, hell no. Ik gok op een depressie en hoop op een totale ineenstorting van het monetaire systeem.
Mijn basis voor een depressie is simpel: regeringen nemen nu (min of meer) dezelfde stappen op een crisis op te lossen als in de jaren 20/30. Banken zijn teveel met zichzelf en geld bezig om de juiste maatregelen te nemen om een depressie te voorkomen. Beleggers gaan staten aanklagen om geleden verliezen (), zodoende hebben die landen minder geld om banken overeind te houden. Dit alles telt op naar een depressie.
Aangezien ik een alu-hoedje ben en docu's als Zeitgeist en Loose Change serieus neem, hoop ik op een volledige melt-down van het geld-systeem. Aangezien deze naar mijn mening niet werkt en niet realistisch is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |