quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Goed nieuws!
De Jong vervangt Sarpong tegen NEC
Zaterdag 25 oktober 15:04 - Joris Droog
De Jong vervangt Sarpong tegen NEC Eredivisie - Siem de Jong keert terug bij de wedstrijdselectie van Ajax. De jonge middenvelder werd nog gepasseerd voor het UEFA Cup-duel met Aston Villa van afgelopen donderdag maar zal zondag tegen NEC wel weer van de partij zijn. Het vervangt de geblesseerde Jeffrey Sarpong.
Sarpong heeft last van zijn knie en zal zodoende het duel met de Nijmegenaren moeten missen. Toby Alderweireld zal er tegen NEC ook niet bij zijn. De jongeling die tegen Aston Villa voor het eerst mee mocht naar een officieel duel van de Amsterdammers is door Marco van Basten buiten de selectie gelaten.
http://www.voetbalcourant.nl/pagina/voorpagina/21400
Weer een blessure en jij noemt het goed nieuws?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Goed nieuws!
De Jong vervangt Sarpong tegen NEC
Zaterdag 25 oktober 15:04 - Joris Droog
De Jong vervangt Sarpong tegen NEC Eredivisie - Siem de Jong keert terug bij de wedstrijdselectie van Ajax. De jonge middenvelder werd nog gepasseerd voor het UEFA Cup-duel met Aston Villa van afgelopen donderdag maar zal zondag tegen NEC wel weer van de partij zijn. Het vervangt de geblesseerde Jeffrey Sarpong.
Sarpong heeft last van zijn knie en zal zodoende het duel met de Nijmegenaren moeten missen. Toby Alderweireld zal er tegen NEC ook niet bij zijn. De jongeling die tegen Aston Villa voor het eerst mee mocht naar een officieel duel van de Amsterdammers is door Marco van Basten buiten de selectie gelaten.
http://www.voetbalcourant.nl/pagina/voorpagina/21400
Kennedy heeft nog een blessurequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:28 schreef Zwansen het volgende:
Wat gaat er eigenlijk met Kennedy gebeuren? Bij Twente altijd een erg goeie speler. Waarom speelt hij nooit en worden mensen als Rommedahl wel geregeld ingezet?
Ik heb hem toch hoger zitten dan Sno hoorquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:45 schreef RayMania het volgende:
Goed dat De Jong speelt, want Sarpong is met afstand de slechte speler van Ajax dit seizoen.
Waar staat precies dat De Jong gaat spelen? Leonardo lijkt me logischer..quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:45 schreef RayMania het volgende:
Goed dat De Jong speelt, want Sarpong is met afstand de slechte speler van Ajax dit seizoen.
Maar het is dan ook weer niet zo moeilijk om beter te voetballen dan Sno.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:46 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik heb hem toch hoger zitten dan Sno hoor
Ik vond hem tegen groningen en Vila gewoon goedquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:20 schreef Rumille het volgende:
Oleguer viel inderdaad tegen donderdag en andere wedstrijden. Tegen Groningen MotM door z'n goal, maar verder nog niet heel erg bijzonder dit seizoen. Misschien moet hij nog inkomen, hij is natuurlijk ook geblesseerd geweest. Maar een extra verdediger zou sowieso geen overbodige luxe zijn.
Groningen was ie wel gewoon degelijk, zoals een echte verdediger, maar de andere wedstrijden was hij nou niet bepaald bijzonder. Villa vond ik hem af en toe onnodig balverlies lijden, maar goed, je speelt niet voor niets een paar jaar bij Barcelona, dus misschien komt het er nog uit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:22 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik vond hem tegen groningen en Vila gewoon goed
Idd, echt onbegrijpelijk ditquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Een blessure. Verrassend
. Dat is toch echt niet normaal hoor. Ik snap niet dat je van Ajax uit nooit eens iets hoort daarover. Is er nou niemand die daar eens denkt van "goh, wat kunnen we hier eens tegen doen"??.
We maken er een feest vanquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:02 schreef Jasza het volgende:
God morgen weer lekker saai in de ArenA, is toch wat anders dan Villa Park![]()
Ik vond Oleguer zeker wel goed hoor, hij haalde aardig wat weg namelijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:10 schreef Dvm86 het volgende:
Oleguer goed tegen Villa? Hij maakte een cruciale en bovendien onnodige fout die het 2e doelpunt veroorzaakte, daarnaast is hij zeer wisselvallig. Maar goed we zullen zien hoe het in de komende wedstrijden gaat. Dat neemt overigens niet weg dat we sowieso een echte ijzervreter van een verdediger er bij moeten hebben.
Ben nog bij het stadion van Birmingham geweest, we mochten helaas niet naar binnen van de meisjes achter de receptiequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:15 schreef _Mike_ het volgende:
://ajax1.nl/?q=node/2860
Dat shirt lijkt wel heel erg
Hij had die bal gewoon moeten raken. Maar goed, ik heb misschien iets te snel geoordeeld; zou het moment terug moeten zien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik vond Oleguer zeker wel goed hoor, hij haalde aardig wat weg namelijk.
Die 2e goal vind ik meer de fout van Silva die teveel ruimte in ze rug laat, jij vind de fout dat ie de bal niet wegtrapt?
Oh, lol. Was je daar tegelijk met mij? Dat die kerel nog een gids ging bellen en toen snel in z'n auto stapte?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ben nog bij het stadion van Birmingham geweest, we mochten helaas niet naar binnen van de meisjes achter de receptie![]()
Wel echt engels van buiten, en dat shirt lijkt wel redelijk ja.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Oh Bakircioglu,
You are the love of my life.
Oh Bakircioglu,
I let you shag my wife.
Oh Bakircioglu,
I want your hearcut too.
Nah ik zag wel een groot groepje weglopen vlak voordat wij het ook gingen vragen maar geen idee of dat Ajacieden waren, wanneer was jij daar dan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:53 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Oh, lol. Was je daar tegelijk met mij? Dat die kerel nog een gids ging bellen en toen snel in z'n auto stapte?
Heb die mensen van Ajax TV ook nog zien staan. Stonden al een beetje te kijken dat men met het uitshirt van Birmingham daar stond.
Donderdag ergens in de middag. Zeg een uurtje of drie. Stonden zeg maar links daar, waar je een glimp van het veld kon zien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:23 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nah ik zag wel een groot groepje weglopen vlak voordat wij het ook gingen vragen maar geen idee of dat Ajacieden waren, wanneer was jij daar dan?
Uiteraard.quote:
Geïnspireerd geraakt in Engeland?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Oh Bakircioglu,
You are the love of my life.
Oh Bakircioglu,
I let you shag my wife.
Oh Bakircioglu,
I want your hearcut too.
Ah ja wij om 1 uur ofzo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:50 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Donderdag ergens in de middag. Zeg een uurtje of drie. Stonden zeg maar links daar, waar je een glimp van het veld kon zien.
Zeker. 420.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:48 schreef Houniet het volgende:
Morgen mensen aanwezig?
Hij is geblesseerdquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:26 schreef TimmyAsd het volgende:
Mooi, Sarpong er niet bij
Ik wel, zoals altijd
Hm ik zie nu dat het ook op de site van Ajax staatquote:Cvitanich: "Ik blijf gewoon rustig op mijn kans wachten"
Ajacied Dario Cvitanich mocht tegen Aston Villa na een klein uur invallen. De jonge Argentijn moest bij een 2-1 achterstand het verschil maken, maar slaagde daar niet in. Een keer was hij erg dicht bij een doelpunt. "Het is jammer dat ik niet gescoord heb, maar ik maak me er niet al te druk om. Natuurlijk wil ik scoren, dat wil iedere spits. Ik blijf gewoon rustig op mijn kans wachten", reageert Cvitanich op het digitale thuis van Ajax.
Vooral de typisch Engelse speelstijl vond de 24-jarige aanvaller lastig. "Het was een moeilijke wedstrijd tegen Aston Villa. Aston Villa is een grote club, met grote spelers. Maar toch lukte het hen niet om echt het spel te maken. Wij speelden best een goede wedstrijd, vooral de eerste helft. Maar toch kregen ook wij geen echte kansen. In Engeland is het spel zo snel en zo fysiek. Dat is niet te vergelijken met hoe het er in Nederland of Argentinië aan toe gaat."
Zondag moet Ajax zich tegen NEC weten te revancheren voor de verliespartij in Birmingham. Cvitanich weet wat hij aan de Nijmegenaren heeft. "Sinds ik hier woon, kijk ik natuurlijk veel Nederlands voetbal. NEC is een goede ploeg. Op papier zijn wij de favoriet, maar dat telt in het veld niet. Wij moeten zorgen dat we de drie punten pakken. Dat is gewoon ontzettend belangrijk als je mee wilt doen voor het kampioenschap. En of ik dan scoor of niet, dat maakt me niet zoveel uit."
Je gaat je eigen spelers toch geen blessures toewensen? Mafkees.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Beter anders staat ie weer in de basis..
Jammer ditquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
quote:
Ik wens hem toch ook nietsquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:35 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je gaat je eigen spelers toch geen blessures toewensen? Mafkees.
Echte Ajaciedquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
quote:Ja heren en mevrouwen van RTL, we hebben jullie gewaarschuwd! De samenvatting van Aston Villa – Ajax heeft meer kijkers getrokken dan de live-uitzending van AS Nancy tegen een Nederlandse degradatiekandidaat. De Rotterdammers konden 450.000 fans interesseren. Ajax wist op een later tijdstip -met slechts een samenvatting- duizend kijkers meer te trekken. En we zwaaien met z'n allen naar RTL!
Alsof dat dat bepaald. Ik ze hem liever buiten de basis dan erin, kennelijk ziet de trainer dat anders dus wordt mijn wens op een andere manier vervuld.quote:
Toen was natuurlijk wel Heerenveen aan de gang he. Dus de neutrale kijker zal daar op afgestemd hebben.quote:
Dat is mooi opzich, hopen dat het zo blijft en dat de eeuwenoude regel niet in werking treedt mocht PSV verliezen, want dan verspeelt Ajax ook echt al-tijd punten...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:14 schreef Dvm86 het volgende:
PSV staat na een klein half uur spelen achter met 0-1Afellay speelt blijkbaar niet.
Vorige week niet hoorquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is mooi opzich, hopen dat het zo blijft en dat de eeuwenoude regel niet in werking treedt mocht PSV verliezen, want dan verspeelt Ajax ook echt al-tijd punten...
Zo had ik het nog niets eens gezien ja, ik dacht: ah mooi, PSV verspeelt misschien punten. Maar dat doen wij dan vaak later jaquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is mooi opzich, hopen dat het zo blijft en dat de eeuwenoude regel niet in werking treedt mocht PSV verliezen, want dan verspeelt Ajax ook echt al-tijd punten...
Het is nog steeds heel vroeg hoor, maar het zou me dit seizoen niet verbazen als een club buiten de "top" 3 kampioen gaat worden...
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:34 schreef finsdefis het volgende:
Vandaag kwam Lucky Ajax bij ons in Oss op bezoek bij de afscheidswedstrijd van een stel voetballers van OSS'20 (amateurclubje). Had een foto meegenomen van mij + Sjaak Swart van 13 jaar geleden bij De Meer, en nu, 13 jaar later heeft ie er een handtekening opgezet: "Toen verfde ik m'n haar nog"
Wat een held is het toch ook, die Sjaak. 70 jaar oud en volop meeknokken in het oud Ajax team
En wat een geweldige techniek hebben die gasten ook, balaannames en -controle is ZO veel beter dan het huidige Ajax (ookal was het tempo lager, maar dan nog).
Als AZ zo stabiel blijft spelen als dat ze nu doen geef ik AZ de grootste kans. Ik gun het ze dan ook wel het meeste van alle (sub)toppers (na Ajax of course). Ook een beetje nav 2 seizoenen geleden, toen PSV net op het nippertje kampioen werd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is nog steeds heel vroeg hoor, maar het zou me dit seizoen niet verbazen als een club buiten de "top" 3 kampioen gaat worden...
Laat Heerenveen maar mooi winnen. Die halen we toch nog wel inquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:43 schreef Dvm86 het volgende:
Edit: nooit gedacht dat ik morgen zou hopen dat 010 gaat winnen
Dat gevoel had ik vandaag ook. Als je ziet hoe makkelijk clubs als AZ en Groningen momenteel de punten pakken met ruime overwinningen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben tegen kleine clubs als de Graafschap, Sparta, Volendam gespeeld.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:45 schreef Noshiba het volgende:
Ik vrees nu meer voor az!
Maar laten we eerst PSV maar even afwachten. Lazovic streept zojuist de 1-2 binnen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:59 schreef sagagiuh het volgende:
PSV Roda 0-2. Met een overwinning morgen komen we iig boven PSV, NEC en Heracles.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:01 schreef Dvm86 het volgende:
en 0-2 bij PSV
Lazovic? Het was die Hongaar die heeft gescoord Djujzak of hoe je zijn naam ook schrijft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:04 schreef sagagiuh het volgende:
[..]
Maar laten we eerst PSV maar even afwachten. Lazovic streept zojuist de 1-2 binnen.
quote:
Precies. Jammer dat Been een kakkerlak is anders had ie over een paar jaar goed bij Ajax op de bank kunnen zittenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:15 schreef VoreG het volgende:
Laten we eerst maar zorgen dat we van NEC kunnen winnen voordat we gaan lachen om PSV. NEC draait fantastisch en speelt goed voetbal.
Hoop het ja!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:43 schreef Black-Death het volgende:
Oke nu moet Ajax morgen knallen!
Wat mooi <3quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:34 schreef finsdefis het volgende:
Vandaag kwam Lucky Ajax bij ons in Oss op bezoek bij de afscheidswedstrijd van een stel voetballers van OSS'20 (amateurclubje). Had een foto meegenomen van mij + Sjaak Swart van 13 jaar geleden bij De Meer, en nu, 13 jaar later heeft ie er een handtekening opgezet: "Toen verfde ik m'n haar nog"
Wat een held is het toch ook, die Sjaak. 70 jaar oud en volop meeknokken in het oud Ajax team
En wat een geweldige techniek hebben die gasten ook, balaannames en -controle is ZO veel beter dan het huidige Ajax (ookal was het tempo lager, maar dan nog).
Misschien juist daarom.. Meestal als psv op de zaterdag verloor liet Ajax het zondag liggen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:52 schreef RayMania het volgende:
Vorige week was het ook al bekend dat PSV had verloren van NAC en toen moest Ajax nog één helft spelen tegen Groningen. En dat ging ook goed, dus ik heb hoop.
Morgen 420?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:52 schreef RayMania het volgende:
Vorige week was het ook al bekend dat PSV had verloren van NAC en toen moest Ajax nog één helft spelen tegen Groningen. En dat ging ook goed, dus ik heb hoop.
Elke wedstrijd. Behalve Zilina en Slavia, dan op 428.quote:
Ik heb hier ook 4 kaartjes liggen voor zilina en slavia vak 428, rij 5.. Beetje mooi uitzicht daar?quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Elke wedstrijd. Behalve Zilina en Slavia, dan op 428.
Daar zit je heerlijkquote:Op zondag 26 oktober 2008 01:17 schreef GieJay het volgende:
[..]
Ik heb hier ook 4 kaartjes liggen voor zilina en slavia vak 428, rij 5.. Beetje mooi uitzicht daar?
Als de spelers dezelfde inzet hebben als tegen Villa dat winnen we zeker weten.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Morgen is best cruciaal eigenlijk.. Als je verliest en NAC wint wel, loop je alweer achter de feiten aan na 7 wedstrijden.
Ach, NAC is voor de winst van deze competitie toch geen bedreiging. Als concurrenten voor Ajax zie ik PSV, Feyenoord, AZ, Heerenveen, Twente en Groningen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Morgen is best cruciaal eigenlijk.. Als je verliest en NAC wint wel, loop je alweer achter de feiten aan na 7 wedstrijden.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:30 schreef Emimich het volgende:
[..]
Als concurrenten voor Ajax zie ik Feyenoord,
Daar verloren we niet van thuis.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
"Remember Excelsior"..
Nee inderdaad, dat was op een veld met 5 centimeter sneeuw en zo hard als betonquote:
quote:Ajax Dossier: Een bundeling van zangkracht
Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn en vraagt zich af of de luide aanmoedigingen van het publiek de reden zijn dat Ajax dit seizoen thuis nog niet verloor.
Het seizoen is nog pril, maar dit wordt het jaar van de tegenstellingen. Ajax kent een beroerde competitiestart, maar heeft dit seizoen thuis nog niet verloren. Waar Ajax kort geleden beter presteerde in uitwedstrijden, is het nu andersom. In de Arena laat het publiek dit seizoen flink van zich horen en het gefluit blijft achterwege.
Vooral tegen FC Groningen stond het publiek in de slotfase massaal achter de ploeg. Ajax won en bleef thuis ongeslagen. Is het een het gevolg van het ander?
Volgens Ajax-perschef Miel Brinkhuis heeft de verbeterde sfeer vooral te maken met de verhuizing van de supporters van de sfeervakken 409 en 410 naar de vakken 424 en 425. Zij zitten nu schuin boven de andere fanatieke supporters van de F-side. Brinkhuis: ''Er wordt meer gezongen, langer en beter aangemoedigd. De verplaatsing zorgt voor tachtig procent van de verbeterde sfeer.''
Daar kan Ben Kiesow, die de naam 'F-side' introduceerde, zich wel in vinden: ''Er gaat een bepaalde stimulans uit van die jonge honden boven ons. Er zijn meer prikkels om eerder te schreeuwen. Tegen Groningen bijvoorbeeld deed voor het eerst ook de lange zijde mee.''
Dat zag ook Robin ('liever zonder achternaam'), bedenker van de 'naam' VAK410 en bestuurslid van de gelijknamige stichting. ''Er is meer steun. Anderen, die de wedstrijd anders beleven, gaan meedoen. Dat zijn duizenden kelen extra. Ik ben echt trots.''
Misschien is die bundeling van zangkracht ook de reden dat Ajax tijdens de warming-up van helft is gewisseld. De eerste sprintjes worden sinds een paar weken getrokken op de speelzijde waar de F-side en VAK410 huizen. Vorig seizoen liep het team warm op de helft van VAK410.
Oud-voorzitter Michael van Praag zei ooit: 'Een Ajax-supporter komt niet naar het stadion om de club aan te moedigen, maar om te controleren of er gewonnen wordt.' Gaat dat nog op? Robin: ''Ajax wint niet meer vanzelfsprekend. Daarom staan we ook meer achter de ploeg.''
Kiesow: ''Er blijft nog altijd een verschil tussen supporters en fanatieke supporters. Jammer dat Van Praag die nuancering niet aanbracht. Een grote groep gaat alleen maar zitten en kijken, dat zijn voetballiefhebbers. Wij voelen het in ons hart als Ajax verliest.'' Desalniettemin ziet ook Kiesow het nut in van meer schreeuwende fans. ''Een schouderklop werkt positief. Hetzelfde effect krijg je als je met duizenden achter de ploeg gaat staan.''
En misschien nog wel belangrijker: de striemende fluitconcerten bij mislukte acties zijn (vooralsnog) verdwenen. Of de ongeslagen thuisstatus komt door de omslag bij het publiek valt onmogelijk te zeggen. Robin: ''Je kunt nooit bewijzen dat Ajax nog niet verloren heeft door de verbeterde sfeer.'' Kiesow: ''Het heeft wel invloed op de spelers.'' Trainer Marco van Basten: ''Ik vind eigenlijk dat thuis - of uit spelen niet zou moeten uitmaken, maar steun helpt wel.''
Vinden beide supporters dat de cynische term 'Ajax-publiek' - voor de stille supporters die de ploeg niet aanmoedigen maar alleen klagen als Ajax slecht speelt - verleden tijd lijkt te worden? Kiesow: ''Één zwaluw maakt nog geen zomer. De Amsterdamse mentaliteit is toch anders dan de Rotterdamse of Bredase. Wij zijn gauw cynischer. Als het slecht gaat, gaan we kankeren.'' (WESLEY MEIJER)
Nou laten we maar hopen op een goed resultaat want ik heb donderdag nec gezien tegen Zagreb en daar staat toch echt een goed team en dat kunnen we van Ajax helaas niet zeggen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:10 schreef _Mike_ het volgende:
Onzin, vorige week verspeelde PSV punten en wonnen wij er ook 3 van Groningen
Precies.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:15 schreef VoreG het volgende:
Laten we eerst maar zorgen dat we van NEC kunnen winnen voordat we gaan lachen om PSV. NEC draait fantastisch en speelt goed voetbal.
Ik sta dan ook daar.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Elke wedstrijd. Behalve Zilina en Slavia, dan op 428.
Juist. Ajax moet eerst maar eens zorgen dat er gemiddeld twee punten per duel worden gescoord (8-16, 9-19). Dan doe je pas weer echt mee. Het is gewoon zaak om een goede serie neer te zetten. Niet verliezen tegen NEC, Heracles en FC Twente zou heel mooi zijn. Nu is het zaak om ook in die opzet te slagen.quote:
Volgens de Telegraaf is het waarschijnlijk dat Leonardo in de basis start als vervanger van Sarpongquote:Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef versteegrob het volgende:
Hopen dat de Jong speelt en ben echt blij dat eindelijk Sarpong niet meer speelt.
Wil nu voetbal zien!
Waarom geen Cvitanich vraag ik me dan af...quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf is het waarschijnlijk dat Leonardo in de basis start als vervanger van Sarpong
Begrijpelijk dat van Basten 4-4-3 wil spelen. Maar sinds Sulejmani geblesseerd is heb je geen speler die zijn rol als linksbuiten goed kan invullen. Daarom moeten we 4-4-2 gaan spelen en het liefst zo:quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf is het waarschijnlijk dat Leonardo in de basis start als vervanger van Sarpong
en we hebben er nog 0 tegen dit seizoen thuis. Ook een verschil.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:10 schreef _Mike_ het volgende:
Onzin, vorige week verspeelde PSV punten en wonnen wij er ook 3 van Groningen
Omdat Leo meer heeft laten zien dan Cvita?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:56 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Waarom geen Cvitanich vraag ik me dan af...
Ik denk dat Ajax juist in de lijn up zit. Zodra onze creativiteit terug is op het middenveld heb je gewoon een voorhoede en middenveld waar iedere tegenstander rekening mee gaat houden. Verder alsnog Wielaert ophalen in de winter en een extra verdediger en kijken voor een creatieve middenvelder.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:12 schreef TAV74 het volgende:
Nou, vandaag weer een dag van de waardheid. Als ze vandaag weer averij oplopen wordt het vertrouwen in een goede seizoen wel erg klein. Als ze nu eindelijk weer eens wat willen winnen moeten ze PSV op achterstand zien te krijgen nu ze nog zo slecht draaien, na de winter kan de wereld in Eindhoven er weer heel anders uit zien. Ik leef een beetje tussen hoop en vrees, NEC wordt alles behalve een makkie..
Twente , Groningen en Heerenveen zijn niet meer als NAC hoorquote:Op zondag 26 oktober 2008 01:30 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ach, NAC is voor de winst van deze competitie toch geen bedreiging. Als concurrenten voor Ajax zie ik PSV, Feyenoord, AZ, Heerenveen, Twente en Groningen.
Wat ziet Van Basten toch in die Leonardo zeg. Buiten het feit om dat hij een kutkarakter heeft kan ie toch ook gewoon het niveau van Ajax niet aan. Keer op keer verprutst hij kansen en neemt vaak de verkeerde beslissingquote:Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Pardon? Je hebt Aissati, de Jong die daar kunnen spelen. Zelfde geldt voor Sulejmani, waarom zou je dan NOG iemand voor het middenveld hale?quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
kijken voor een creatieve middenvelder.
Het mooiste was nog wel bij Villa uit dat ie achterin ging verdedigen, inplaats dat ie die bal gewoon wegknalt gaatie een beetje proberen de tegenstander uit te spelenquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:22 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat ziet Van Basten toch in die Leonardo zeg. Buiten het feit om dat hij een kutkarakter heeft kan ie toch ook gewoon het niveau van Ajax niet aan. Keer op keer verprutst hij kansen en neemt vaak de verkeerde beslissing
Hij gaat vandaag schitterenquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:22 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat ziet Van Basten toch in die Leonardo zeg. Buiten het feit om dat hij een kutkarakter heeft kan ie toch ook gewoon het niveau van Ajax niet aan. Keer op keer verprutst hij kansen en neemt vaak de verkeerde beslissing
Dat was wel degelijk een penalty trouwensquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:27 schreef Jasza het volgende:
[..]
Het mooiste was nog wel bij Villa uit dat ie achterin ging verdedigen, inplaats dat ie die bal gewoon wegknalt gaatie een beetje proberen de tegenstander uit te spelen
Ik zeg schoen-opeten-topic, kom er maar inquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij gaat vandaag schitteren
Als hij scoort neem jij een week lang een avatar met zijn hoofd en de tekst: Ik had het fout
En anders doe ik dat, deal?
Acties zijn leuk, veel snelheid maar rendement is echt 0%quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:29 schreef Tvduijn het volgende:
Pffff waarom toch altijd weer die Leonardo.....
Maakt altijd wel een paar leuke acties maar het rendement is echt dramatisch laag. Dat ziet Marco toch ook wel? Misschien kiest hij hem omdat hij redelijk langs de zijlijn speelt en daarmee het veld breed houdt. Dat is echt het enige wat ik kan bedenken.
Toch is er weinig creativiteit als je kijkt naar de laatste opstellingen. En van Rechts kunnen w enog wel wat creativiteit gebruiken achter Suarez.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:26 schreef Luco het volgende:
[..]
Pardon? Je hebt Aissati, de Jong die daar kunnen spelen. Zelfde geldt voor Sulejmani, waarom zou je dan NOG iemand voor het middenveld hale?
quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:29 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik zeg schoen-opeten-topic, kom er maar in
Ik vind hem nu wel erg slecht hoor. In het begin had ik nog hoop dat die jongen wat zou worden.. maar jezus .. hij heeft bijna alles om top te worden.. actie snelheid maar kan helaas niet verder denken dan de actie.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:29 schreef Tvduijn het volgende:
Pffff waarom toch altijd weer die Leonardo.....
Maakt altijd wel een paar leuke acties maar het rendement is echt dramatisch laag. Dat ziet Marco toch ook wel? Misschien kiest hij hem omdat hij redelijk langs de zijlijn speelt en daarmee het veld breed houdt. Dat is echt het enige wat ik kan bedenken.
Hij mist voetbal intelligentie denk ik.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:27 schreef Jasza het volgende:
[..]
Het mooiste was nog wel bij Villa uit dat ie achterin ging verdedigen, inplaats dat ie die bal gewoon wegknalt gaatie een beetje proberen de tegenstander uit te spelen
Cvitanich is voor de spitspositie gehaald dus waarom zou dat wanbeleid zijn?quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Opzich zal het me worst zijn als Leo speelt ipv Cvitanisch, maar wel een tikje falende tranferbeleid van MvB dan, Leo moest perse weg en Cvitanich kostte 6 miljoen euro....
En dan is er dus nog het gerucht dat Cvitanich alweer terug naar Argentinie wil omdat ie niet met MvB kan opschieten, nee dan heb je lekker wat aan zo'n coach. Als Leo nou alleen beter presteerde ofzo, maar het gaat WEER om een akkefietje met MvB...
Ik weet niet of al die geruchten kloppen hoor. Ik vind dat je als Ajacied niet mee moet werken aan die machine . Als er echt wat is zie je het vanzelf wel. Geruchten moeten geen eigen leven gaan leiden zoals nu.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Cvitanich is voor de spitspositie gehaald dus waarom zou dat wanbeleid zijn?
Het is toch ondertussen wel duidelijk dat je NOOIT kan uitgaan van een overwinning van Ajax?quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:01 schreef GieJay het volgende:
1. Nac 18
2. Groningen 16
3. Az 15
4. Heerenveen 14
5. Twente 14
6. Ajax 13
Stand bijgewerkt op 27/10
Stop nou eens met die onzin man. Dit is nou precies waarom Ajax-supporters als arrogant uitgemaakt worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:01 schreef GieJay het volgende:
1. Nac 18
2. Groningen 16
3. Az 15
4. Heerenveen 14
5. Twente 14
6. Ajax 13
7. PSV 12
En en de vorige 4 afleveringen waren we kampioen en hadden we de CL en de Wereld beker.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:01 schreef GieJay het volgende:
1. Nac 18
2. Groningen 16
3. Az 15
4. Heerenveen 14
5. Twente 14
6. Ajax 13
7. PSV 12
Als we al niet van NEC kunnen winnen dan kunnen we al onze titel aspiraties ook wel vergeten..quote:
Ik eigenlijk ook niet , met een beetje mzzl gelijkspel , maar ja , vorige week was ik ook al niet al te positief tegen Groningenquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:09 schreef BonJovi het volgende:
ik zie ons niet zo snel winnen van NEC
True, wil je kampioen worden mag je thuis niet verliezen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:23 schreef GieJay het volgende:
[..]
Als we al niet van NEC kunnen winnen dan kunnen we al onze titel aspiraties ook wel vergeten..
En uit bij volendam verliezen zou ook niet echt helpenquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
True, wil je kampioen worden mag je thuis niet verliezen.
Nee, daar is het de afgelopen jaren ook misgegaan (Excelsior, RKC etc.)quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:28 schreef GieJay het volgende:
[..]
En uit bij volendam verliezen zou ook niet echt helpen
quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:24 schreef GieJay het volgende:
Nu eerst even Heerenveen Feyenoord zien gelijk spelen
Om half 5 jaquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:24 schreef GieJay het volgende:
Nu eerst even Heerenveen Feyenoord zien gelijk spelen
Ik heb op TT gekeken en op liveonsat en dergelijke daar staan ze geplanned om 16:30quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:38 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Raar op eredivisie live staat dat ze om half 1 beginnen.
Ja dat dacht ik dus ookquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:38 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Raar op eredivisie live staat dat ze om half 1 beginnen.
Yup.. inderdaad thuis zorgen dat je de 0 houdt. Dan komt datzelfde ook wel in uitwedstrijden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:09 schreef Wooldoor het volgende:
Ik heb er zin in, hopelijk winnen we gewoon dat zou maar weer eens aangeven dat we dit seizoen beter zijn geworden door achterstand in te halen. Thuis blijven winnen zo en tegenstanders komen weer met de gedachte naar de arena dat er niet veel te halen is
quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:32 schreef MaryyJane het volgende:
Sulemanji is over een weekje terug op het veld.
So i have heard :$
Toevallig kwam me homie de pomie em gister tegen toen ik godverdeurie ergens anders was![]()
MICKY![]()
Neem er nog een!quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:32 schreef MaryyJane het volgende:
Sulemanji is over een weekje terug op het veld.
So i have heard :$
Toevallig kwam me homie de pomie em gister tegen toen ik godverdeurie ergens anders was![]()
OF NIET DAN
Kwoon in heerenveen, wat zo doods is als de tering. Toevallig was hij in de enigste 'disco' hieroquote:
Doelpuntje zou eens leuk zijnquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:51 schreef Mr.Mills het volgende:
Hopelijk laat Cvitanich eindelijk wat zien.
Wel als je de 2 backs ver laat opkomen wat wel kan in deze opstelling.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:51 schreef Chadi het volgende:
Je krijgt zo een vol centrum . Huntelaar krijgt geen bruikbare ballen op deze manier.
Wanneer is dat eigenlijk?quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:54 schreef VoreG het volgende:
Cvitanich heeft eigenlijk ook nog geen kans gehad natuurlijk. Het is een centrumspits, dus daar moet je hem op gaan beoordelen.
Laat hem maar spelen voor de beker tegen Volendam.
Idd, hij hoort niet op de flanken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:54 schreef VoreG het volgende:
Cvitanich heeft eigenlijk ook nog geen kans gehad natuurlijk. Het is een centrumspits, dus daar moet je hem op gaan beoordelen.
Laat hem maar spelen voor de beker tegen Volendam.
Ze moeten juist wel opkomen om een extra afspeelmogelijkheid te hebben . Een speler aan de zijkant moet niet constant in de spits hangen of op 2 meter van Huntelaar.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wel als je de 2 backs ver laat opkomen wat wel kan in deze opstelling.
Dat bedoel ik ook.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze moeten juist wel opkomen om een extra afspeelmogelijkheid te hebben . Een speler aan de zijkant moet niet constant in de spits hangen of op 2 meter van Huntelaar.
Hopelijk spelen we zo:quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:44 schreef sagagiuh het volgende:
Cvitanich linksbuiten... geen De Jong of Leonardo. En geen Silva.
Volledige opstelling er maar even bij dan:
Vermeer, V.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen, Emanuelson, Gabri, Lindgren, Vertonghen, Suarez, Huntelaar, Cvitanich.
zeker. Silva is al tijden één van de slechtsten op het veld. Die tweede tegengoal tegen Villa was ook zijn schuld.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:03 schreef versteegrob het volgende:
Silva eruit, is dat logisch?
quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:07 schreef denthemen het volgende:
ik neem aan dat mijn weddenschap niet door gaat nu leo niet in de basis staat?? Zit nu in de arena. Ron boszhard hier ook, roept net een mongool, een echte, "hey ron, jij bent toch homo"?:D
Ik vind Silva de laatste tijd maar matig, z'n geweldige voorzet van vorig seizoen is nergens te vinden. Van der Wiel oogt solide daarentegen, maakt wel wat foutjes door het gebrek aan ervaring maar hij groeit sowieso nog door. Vind het dan ook een begrijpelijke keuze van van Basten.quote:
quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:07 schreef denthemen het volgende:
ik neem aan dat mijn weddenschap niet door gaat nu leo niet in de basis staat?? Zit nu in de arena. Ron boszhard hier ook, roept net een mongool, een echte, "hey ron, jij bent toch homo"?:D
Ik neem aan van niet nee, maar als Leo invalt wel natuurlijk!quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:07 schreef denthemen het volgende:
jammer genoeg wel....quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:11 schreef Wooldoor het volgende:
4-3-3 dus gewoon op papier
quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:13 schreef VoreG het volgende:
"Cvitanich speelt vanaf links en we moeten kijken hoe dat gaat worden "
Lekkere argumentatie.
Lekkere argumentatie.
Lekkere argumentatie.
Waarom hou je dan vast aan je systeem??quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:14 schreef Wooldoor het volgende:
tja hij heeft geen echte andere opties voor op links
Dat stelde ik ook al voor.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:14 schreef toma het volgende:
[..]
*zucht*
Als hij nou eens probeert Cvitanich en KJH beiden in de spits te zetten en Suarez vanaf het middenveld laat opkomen.
Dat is nog maar de vraag, dit seizoen waren er zo vaak 4-3-3 opstellingen op papier maar in het veld liepen ze gewoon in een 4-2-3-1 opstelling.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:15 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom hou je dan vast aan je systeem??
Hij heeft weer gelijk. Puike analist.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:18 schreef Wooldoor het volgende:
Van Halst analyseert maar weer eens hoe belangrijk Gabri is
Die waarom hij Van der Wiel opstelde ipv Silva was ook al zo briljant: Hij doet vaak goede dingen met de bal bla bla, dat heeft Bruno natuurlijk ook maar deze keer hebben we gekozen voor Gregory.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:13 schreef VoreG het volgende:
Lekkere argumentatie.
Kan ook gewoon zijn praatje richting de pers zijn, hij hoeft toch niet uitgebreid zijn opstelling door te nemen met heel Nederland. Hij kon moeilijk zeggen dat Silva gewoon kut speelt de laatste weken en dat zijn logische vervanger van der Wiel is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die waarom hij Van der Wiel opstelde ipv Silva was ook al zo briljant: Hij doet vaak goede dingen met de bal bla bla, dat heeft Bruno natuurlijk ook maar deze keer hebben we gekozen voor Gregory.
Vraag Van Basten naar het waarom, en het eindigt altijd met dat ze goed gekeken en gekozen hebben. Je gaat je bijna afvragen of hij wel een reden zou kunnen geven als hij zou willen...
Nee Oleguer die liet het gat vallen waardoor die pass naar de buitenkant gegeven kon worden. Kijk de beelden maar terug. Dan zie je Oleguer naar het centrum rennen waardoor er een gapend gat ontstaat aan d ebinnenkant van Silva en een pass kinderlijk daar doorheen gegeven kan worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:04 schreef toma het volgende:
[..]
zeker. Silva is al tijden één van de slechtsten op het veld. Die tweede tegengoal tegen Villa was ook zijn schuld.
Kijk eens hoe het gebeurtquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:42 schreef Cheiron het volgende:
Onbegrijpelijk. Hoe kunnen we nu fucking 10 geblesseerden hebben. En dan is Huntelaar ook nog uit vorm. Bagger zeg
Mijn virtuele stand nog niet gezien? Ajax heel waarschijnlijk 6e omdat twente wel van vitesse wint dus 5e staat..quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
Als Ajax wint kunnen ze vanmiddag 5de staan toch? (Er van uitgaande dat Heerenveen ook wint)
Failure iddquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:02 schreef Cheiron het volgende:
Die commentator klinkt wel HEEL blij als hij roept "penalty!!!!"
En gewoon vol blijven houden ook
Ja wrijf het nog wat in joh.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:11 schreef Prosac het volgende:
Gefeliciteerd. Cvitanich en Gabri eraf met blessures.
Die gast speelt geweldig de laatste wedstrijdenquote:
Zou Marco dan de trainer zijn die eindelijk eens erop is gaan trainenquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:20 schreef King_of_cubes het volgende:
Wat mij nog het meeste opvalt aan deze wedstrijd is dat Urby zowaar goede corners en voorzetten geeft. Verder is het natuurlijk ontzettend kut van de blessures weer.Met onze medische staf vermoed ik dat we het nog wel een tijdje zonder de nieuw geblesseerden moeten doen.
quote:Cvitanich tiende blessuregeval bij Ajax
Dario Cvitanich heeft zondag naar het lijkt een hamstringblessure opgelopen. De Argentijnse aanvaller van Ajax moest zich in het duel met NEC al binnen het kwartier laten vervangen.
Na een duel met Lasse Schöne ging de aanwinst, die juist als vervanger van de geblesseerde Jeffrey Sarpong in de basis stond, naar de grond. Leonardo moest de Argentijn aflossen.
De kwetsuur van Cvitanich is een nieuwe tegenvaller voor coach Marco van Basten. Cvitanich, die volgens de eerste berichten last heeft van zijn hamstring, is al de tiende speler in de Amsterdamse ziekenboeg.
Daar kwamen we erg goed weg inderdaad. Niet dat ik het verdiend had gevonden als NEC op voorsprong was gekomen want ajax heeft daarvoor veel goede kansen gehad en dan in het bijzonder die kopbal die via de grond over ging.quote:Op zondag 26 oktober 2008 @ 15:23 schreef marp0 het volgende:
Wel aan een penalty ontkomen...
Die zal gewoon uit voorzorg vervangen worden anders zou ik het niet begrijpen want Lindgren speelt voor de verandering weer als een drol.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:25 schreef Cyberia18 het volgende:
Nou ja is Gabri niet geblesseerd dan?
Zo niet, dan begaat Marco hier weer een achterlijke fout.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:28 schreef Hendrik_ het volgende:
Anders word je even gerickrolled door Radio1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
voormalig kakkerlak. niet meer dan logisch.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:35 schreef King_of_cubes het volgende:
Triest dat er gejuicht wordt als iemand zich zo stoot.
inderdaadquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:37 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
voormalig kakkerlak. niet meer dan logisch.
Maar wel een geniale bal voor de 1-0quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:46 schreef King_of_cubes het volgende:
Leonardo speelt ook een belabberde wedstrijd zeg.
Goeie pass dan wel weer van Leonardo.quote:Op zondag 26 oktober 2008 @ 15:46 schreef King_of_cubes het volgende:
Leonardo speelt ook een belabberde wedstrijd zeg.
Mijn stream loopt achter.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |