abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2008 @ 01:29:53 #101
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62679867
"Remember Excelsior"..
-
pi_62679885
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Morgen is best cruciaal eigenlijk.. Als je verliest en NAC wint wel, loop je alweer achter de feiten aan na 7 wedstrijden.
Ach, NAC is voor de winst van deze competitie toch geen bedreiging. Als concurrenten voor Ajax zie ik PSV, Feyenoord, AZ, Heerenveen, Twente en Groningen.
pi_62679896
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:30 schreef Emimich het volgende:

[..]

Als concurrenten voor Ajax zie ik Feyenoord,
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_62679916
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
"Remember Excelsior"..
Daar verloren we niet van thuis.
pi_62679933
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:32 schreef Longmen het volgende:

[..]

Deze competitie kan alles gebeuren, zelfs nu is Feyenoord nog een kandidaat voor de titel.
pi_62679974
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:34 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat was op een veld met 5 centimeter sneeuw en zo hard als beton
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62679980
quote:
Ajax Dossier: Een bundeling van zangkracht

Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn en vraagt zich af of de luide aanmoedigingen van het publiek de reden zijn dat Ajax dit seizoen thuis nog niet verloor.

Het seizoen is nog pril, maar dit wordt het jaar van de tegenstellingen. Ajax kent een beroerde competitiestart, maar heeft dit seizoen thuis nog niet verloren. Waar Ajax kort geleden beter presteerde in uitwedstrijden, is het nu andersom. In de Arena laat het publiek dit seizoen flink van zich horen en het gefluit blijft achterwege.

Vooral tegen FC Groningen stond het publiek in de slotfase massaal achter de ploeg. Ajax won en bleef thuis ongeslagen. Is het een het gevolg van het ander?

Volgens Ajax-perschef Miel Brinkhuis heeft de verbeterde sfeer vooral te maken met de verhuizing van de supporters van de sfeervakken 409 en 410 naar de vakken 424 en 425. Zij zitten nu schuin boven de andere fanatieke supporters van de F-side. Brinkhuis: ''Er wordt meer gezongen, langer en beter aangemoedigd. De verplaatsing zorgt voor tachtig procent van de verbeterde sfeer.''

Daar kan Ben Kiesow, die de naam 'F-side' introduceerde, zich wel in vinden: ''Er gaat een bepaalde stimulans uit van die jonge honden boven ons. Er zijn meer prikkels om eerder te schreeuwen. Tegen Groningen bijvoorbeeld deed voor het eerst ook de lange zijde mee.''

Dat zag ook Robin ('liever zonder achternaam'), bedenker van de 'naam' VAK410 en bestuurslid van de gelijknamige stichting. ''Er is meer steun. Anderen, die de wedstrijd anders beleven, gaan meedoen. Dat zijn duizenden kelen extra. Ik ben echt trots.''

Misschien is die bundeling van zangkracht ook de reden dat Ajax tijdens de warming-up van helft is gewisseld. De eerste sprintjes worden sinds een paar weken getrokken op de speelzijde waar de F-side en VAK410 huizen. Vorig seizoen liep het team warm op de helft van VAK410.

Oud-voorzitter Michael van Praag zei ooit: 'Een Ajax-supporter komt niet naar het stadion om de club aan te moedigen, maar om te controleren of er gewonnen wordt.' Gaat dat nog op? Robin: ''Ajax wint niet meer vanzelfsprekend. Daarom staan we ook meer achter de ploeg.''

Kiesow: ''Er blijft nog altijd een verschil tussen supporters en fanatieke supporters. Jammer dat Van Praag die nuancering niet aanbracht. Een grote groep gaat alleen maar zitten en kijken, dat zijn voetballiefhebbers. Wij voelen het in ons hart als Ajax verliest.'' Desalniettemin ziet ook Kiesow het nut in van meer schreeuwende fans. ''Een schouderklop werkt positief. Hetzelfde effect krijg je als je met duizenden achter de ploeg gaat staan.''

En misschien nog wel belangrijker: de striemende fluitconcerten bij mislukte acties zijn (vooralsnog) verdwenen. Of de ongeslagen thuisstatus komt door de omslag bij het publiek valt onmogelijk te zeggen. Robin: ''Je kunt nooit bewijzen dat Ajax nog niet verloren heeft door de verbeterde sfeer.'' Kiesow: ''Het heeft wel invloed op de spelers.'' Trainer Marco van Basten: ''Ik vind eigenlijk dat thuis - of uit spelen niet zou moeten uitmaken, maar steun helpt wel.''

Vinden beide supporters dat de cynische term 'Ajax-publiek' - voor de stille supporters die de ploeg niet aanmoedigen maar alleen klagen als Ajax slecht speelt - verleden tijd lijkt te worden? Kiesow: ''Één zwaluw maakt nog geen zomer. De Amsterdamse mentaliteit is toch anders dan de Rotterdamse of Bredase. Wij zijn gauw cynischer. Als het slecht gaat, gaan we kankeren.'' (WESLEY MEIJER)
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zondag 26 oktober 2008 @ 01:40:44 #108
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62679987
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:34 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nee, maar gelijkspel is net zo kut.
-
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:08:33 #109
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_62680287
Onzin, vorige week verspeelde PSV punten en wonnen wij er ook 3 van Groningen
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:13:28 #111
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_62680323
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:10 schreef _Mike_ het volgende:
Onzin, vorige week verspeelde PSV punten en wonnen wij er ook 3 van Groningen
Nou laten we maar hopen op een goed resultaat want ik heb donderdag nec gezien tegen Zagreb en daar staat toch echt een goed team en dat kunnen we van Ajax helaas niet zeggen.
pi_62680423
Dat is waar, maar Groningen had ook een "heel" goed team staan, en toch wisten we te winnen.

Nogmaals als Ajax met dezelfde inzet als tegen Groningen/Villa de wedstrijd in gaat moet het gewoon te doen zijn. Hopelijk zet de thuisreeks door gaan we voor de 700 minuten zonder tegendoelpunt in eigenhuis
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:40:02 #113
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62680588
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:15 schreef VoreG het volgende:
Laten we eerst maar zorgen dat we van NEC kunnen winnen voordat we gaan lachen om PSV. NEC draait fantastisch en speelt goed voetbal.
Precies.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:40:52 #114
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62680596
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 00:22 schreef RayMania het volgende:

[..]

Elke wedstrijd. Behalve Zilina en Slavia, dan op 428.
Ik sta dan ook daar.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_62680821
Ach, we zien het wel. Mooi dat psv in ieder geval weer verloren heeft.
Ik heb er wel vertrouwen in. 3-1 denk ik.
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:10:56 #116
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62680847
De laatste Ajax - NEC was ook de laatste van Stam.
pi_62680891
Ja en toen was het best gezellig.
pi_62681073
Mooi dat PSV heeft verloren, op de lange termijn gaat het kampioenschap toch wel tussen Ajax en PSV
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:59:01 #119
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_62681943
Winnen vandaag verdomme.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62682317
Ik denk dat NEC het ons vandaag erg moeilijk gaat maken. Maar winnen zou dus dubbel mooi zijn
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_62682730
Hopen dat de Jong speelt en ben echt blij dat eindelijk Sarpong niet meer speelt.
Wil nu voetbal zien!
pi_62682850
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:40 schreef Houniet het volgende:

[..]

Precies.
Juist. Ajax moet eerst maar eens zorgen dat er gemiddeld twee punten per duel worden gescoord (8-16, 9-19). Dan doe je pas weer echt mee. Het is gewoon zaak om een goede serie neer te zetten. Niet verliezen tegen NEC, Heracles en FC Twente zou heel mooi zijn. Nu is het zaak om ook in die opzet te slagen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62682859
Heeuj Sarpong ook al geblesseerd. Niet dat ik hem in de basis wil zien maar what else is new bij de slagers van Ajax Amsterdam

Wat een watjes leven er tegenwoordig ook.
MOKUM XXX RATED
pi_62683238
Hopelijk profiteren we wederom van de misstap van onze Eindhovense vrienden
pi_62683240
Maar liefst 5 wedstrijden de komende 14 dagen. Naast de wedstrijden die gewonnen moeten worden, hoop ik dat de schade wat blessures betreft beperkt kan blijven. Maar ik kijk er niet raar meer van op als er weer een paar spelers uitvallen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')