dat vervelende en hardnekkige sprookje van die timmerman uit het nog niet bestaande plaatsje Nazareth, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
Elke generatie heeft een fantasie naar de volgende.
Failquote:Op zondag 26 oktober 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat vervelende en hardnekkige sprookje van die timmerman uit het nog niet bestaande plaatsje Nazareth, bijvoorbeeld.
wel goed lezen, ten tijden van die beste (verzonnen) man.quote:
quote:James Strange, an American archaeologist, notes that “Nazareth is not mentioned in ancient Jewish sources earlier than the third century AD. This likely reflects its lack of prominence both in Galilee and in Judaea.”[16] Strange first estimates Nazareth’s population at the time of Christ to be “roughly 1,600 to 2,000 people”, and in a subsequent publication at “a maximum of about 480.”[17] Some have argued that the absence of textual references to Nazareth in the Old Testament and the Talmud, as well as the works of Josephus, suggest that a town called 'Nazareth' did not exist in Jesus' day.
bron
Met die timmerman bedoel je jezus niet neem ik aan? want dat was zijn vader.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat vervelende en hardnekkige sprookje van die timmerman uit het nog niet bestaande plaatsje Nazareth, bijvoorbeeld.
Ik dacht dat maria onbevlekt was enzo, zou dat niet betekenen dat joseph jezus vader niet was of was god een timmerman?quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:45 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Met die timmerman bedoel je jezus niet neem ik aan? want dat was zijn vader.
1 van de kenmerken van psychose:quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:01 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Ik dacht dat maria onbevlekt was enzo, zou dat niet betekenen dat joseph jezus vader niet was of was god een timmerman?
Daarnaast bedoelde ik met mijn uitspraak eerder dat alle ideeen voorafgaand aan een nieuwe generaties fantasie bestempeld worden, zoals 50 jaar geleden zou men je uitlachen als je met een vierkant bakje tegen je hoofd zou rondlopen en er in zou praten, of als je zou vertellen dat er een subwereld komen waarin je met mensen over de hele wereld kunt praten en spelletjes met ze kon spelen etc.
Wat is fantasie? Is fantasie niet gewoon creativiteit en is die creativiteit niet de bron van al het leven?
Wat is realiteit uberhaupt. Dat wil ik wel eens van deze slang van god horen voordat we mensen gek gaan noemen omdat ze afwijken van de norm.
Beetje ongelukkig voorbeeldquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:01 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Ik dacht dat maria onbevlekt was enzo, zou dat niet betekenen dat joseph jezus vader niet was of was god een timmerman?
Daarnaast bedoelde ik met mijn uitspraak eerder dat alle ideeen voorafgaand aan een nieuwe generaties fantasie bestempeld worden, zoals 50 jaar geleden zou men je uitlachen als je met een vierkant bakje tegen je hoofd zou rondlopen en er in zou praten, of als je zou vertellen dat er een subwereld komen waarin je met mensen over de hele wereld kunt praten en spelletjes met ze kon spelen etc.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:01 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Wat is fantasie? Is fantasie niet gewoon creativiteit en is die creativiteit niet de bron van al het leven?
Wat is realiteit uberhaupt. Dat wil ik wel eens van deze slang van god horen voordat we mensen gek gaan noemen omdat ze afwijken van de norm.
ah dus God was een timmermanquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:45 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Met die timmerman bedoel je jezus niet neem ik aan? want dat was zijn vader.
Waarom wordt er geen onderscheidt gemaakt naar vrienden, kennissen, ex-vrienden en overheid/autoriteit.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:39 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Het DSM-IV omschrijft de paranoïde persoonlijkheidsstoornis als volgt:A. Het zodanig wantrouwen of als verdacht beschouwen van anderen dat hun motieven worden gezien als kwaadwillend. De stoornis begint in de puberteit of jonge volwassenheid en doet zich voor als sprake is van vier of meer van de volgende gevallen: De persoon vermoedt zonder voldoende aanleiding dat anderen hem of haar misbruiken, schaden of misleiden. De persoon heeft sterke, onterechte twijfels over de loyaliteit of betrouwbaarheid van vrienden of kennissen. De persoon is terughoudend bij het in vertrouwen nemen van anderen vanwege de ongegronde angst dat de informatie ten nadele van hem of haar wordt gebruikt. De persoon ziet denigrerende of bedreigende betekenis in onschuldige opmerkingen of gebeurtenissen. De persoon koestert wrok en is niet vergevingsgezind over beledigingen, lichamelijk letsel of kleineringen. De persoon ziet aanvallen op zijn of haar persoon of reputatie die anderen niet opvallen, reageert kwaad of gaat in de tegenaanval. De persoon heeft regelmatig ongegronde verdenkingen over de trouw van zijn of haar echtgeno(o)t(e) of seksuele partner.
B. De stoornis treedt niet uitsluitend op als onderdeel van schizofrenie, een stemmingsstoornis met psychotische kenmerken of een andere psychische aandoening en is geen gevolg van directe fysiologische omstandigheden of algemeen medische aandoening.
Gelezen = een meningquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:05 schreef Man-E-Faces het volgende:
Je "link" is fout. En als je mijn bericht hebt gelezen dan zou je weten waarom ik dat vind
NIST onderzoek, commission report, andere onderzoeken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:54 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Kom jij eens met bewijs dat het allemaal niet fout is wat er gebeurt dan?
Wie zegt dat mensen bepaalde dingen inbeelden? Omdat het niet op tv geverifeerd wordt?quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:09 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
1 van de kenmerken van psychose:
Wanen - Het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Vaak, maar niet altijd, is er ook sprake van paranoia: achtervolgingswaan, zich inbeelden dat er overal camera's of microfoons verstopt zitten, dat er complotten zijn of dat de persoon in kwestie gezocht wordt door de politie of internationale veiligheidsdiensten.
Ik heb het maar even voor je verbeterd.quote:Laten we veronderstellen dat de maatschappij vaak niet psyschotisch is maar gevoelig is voor massapsychoses.
Wat is er nou zo moeilijk aan om gewoon zelf antwoord te geven op mijn vraag? Wat is er fout aan het NIST, commission of ander onderzoek?quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:47 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik word met stomheid geslagen door jou Houtworm echt waar. Wat vind jij bijv. van 'Zeitgeist' en 'Zero-an investigation into 9/11' ? Probeer jij ons "complot-theoristen" maar eens voor de verandering te overtuigen dat wat die mensen daar in dei docus zeggen en mededelen waan-ideen zijn of onzin.
NIST vind ik een slap excuus. Ze gaan heel slap in op onbeantwoorde vragen. Vragen worden niet heropend en huidige data voor het gemak maar "aangenomen als waar". Verzoek om data en variabelen die zijn gebruikt door NIST voor het berekenen hoeveel de twin-towers konden hebben, is afgewezen. Waarom?
Zoals de nabestaanden van 9/11 slachtoffers en ook die van Amerikaanse soldaten zeggen, "we have a right to know, but we are denied"
Je eerste zin vind ik opmerkelijk. Het is ws. expres heel erg lang gemaakt ja. Ik ben zelf geen natuurkundige en daar gajezelf ok al vanuit vermoed ik.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:57 schreef Houtworm het volgende:
En dat het NIST niet door blijft gaan met onderzoeken en af en toe tegen mensen zegt dat ze er niet meer op ingaan vind ik niet meer dan logisch.
Het NIST onderzoek is zeer uitgebreid en prima gedocumenteerd. Als je dan door blijft zanikken dat het niet klopt of niet volledig is terwijl je niet aan kunt geven wat er niet klopt en ontbreekt, zet je jezelf wel buitenspel op een gegeven moment.
Informatie is niet hetzelfde als kennis.quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
klopt niet !! ... we hebben nog nooit zo veel informatie beschikbaar gehad en de de fantasien (in jouw ogen) worden alleen maar wilder.
Wat mijn punt dus bevestigt, want de wereld wordt ook steeds complexer. Het gaat hand in hand.quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
klopt niet !! ... we hebben nog nooit zo veel informatie beschikbaar gehad en de de fantasien (in jouw ogen) worden alleen maar wilder.
Degelijk en uitgebreid.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
NIST onderzoek, commission report, andere onderzoeken.
Dat zijn degelijke en uitgebreide onderzoeken. Ik zal niet zeggen dat alles wat daarin staat onomstreden is, maar zoals al gezegd, de grote lijnen kan ik geen fout in ontdekken. Jij, Lambiekje en anderen blijkbaar wel. Wijs die fouten dan eens aan.
Wederom een zeer laffe poging om niet aan te geven wat er fout is. Wat dat betreft onderbouw je precies mijn punt, wel roepen dat het niet klopt, maar niet zeggen wat er fout is.
so truequote:Op zondag 26 oktober 2008 20:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat mijn punt dus bevestigt, want de wereld wordt ook steeds complexer. Het gaat hand in hand.
Het is erg lastig om te bepalen wat nou de belangrijkste factoren zijn waarom mensen bevestiging vinden in complottheorieen. Wat mij heel erg opvalt is dat het zich voornamelijk manifesteert op het internet. Lekker veilig vanachter je computer roepen dat je het er niet mee eens bent. Het is een laagdrempelig platform om vermeende morele en intellectuele superioriteit kenbaar te maken en daarmee jezelf te bevredigen. Want jij als kritisch denker ziet verbanden waar de massa ze niet ziet; jij bent ontwaakt uit de matrix en ziet de wereld voor wat het echt is, de rest zijn schaapjes die slaafs het systeem volgen; jij doet het voor de slachtoffers; jij laat je niet (mis)leiden door de MSM want jij weet immers hoe het 'echt' in elkaar steekt omdat je zelf onderzoek hebt gedaan etc etc. Constant die zelfbevestiging opzoeken om je ego te bevredigen.
Wat hierop aansluit is dat wanneer complottheoristen gevraagd wordt of ze nu ook wat concreets met hun bewijzen hebben gedaan er steevast ontwijkend geantwoord wordt: "er wordt toch niets mee gedaan", "dat is de taak van de overheid om te onderzoeken". En zo worden verantwoordelijkheden gemakkelijk afgeschoven, want het moet toch vooral in het veilige blijven. Het is ook een manier om jezelf ervan te overtuigen dat de omstandigheden van je leven niet jouw verantwoordelijk en/of fout zijn, maar het werk van een elite die het op jou gemunt heeft. De bankiers pakken jouw geld af, de pharmaceutische industrie wil je blijvend ziekmaken met chemische troep, de regering behandelt je als een crimineel en een slaaf etc.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:46 schreef Slang_van_God het volgende:
Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?
Bedankt dat ook jij mijn punt bewijst.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Degelijk en uitgebreid.Een kind van 3 kan het beter. Het is ernstig tegengewerkt met een budget van peuterspeelzaal voor vingerverf, tekenblaadjes. Het is ook niet voor niets bekend als het OMISSION REPORT. Mèn oh men je bent echt, Pffffffffff. Dit meen je niet serieus he ? Toch!?! Ik hoop het echt voor je.
Het is aan een schakeling van corruptie, tegenwerking, obstructie, budget cuts en extreme scoops. Tijdslijn manipulaties. Een vette F is dat rapport. En klap op de vuurpijl de medewerkers zelf vinden het een vod.
Ja Ok informatie als in een Delta waarvan alle richtingen naar 1 punt toestromen. Een mogelijk complot is dan ook niet 1-2-3 uiteen te leggen. Maar wat debunkers voor het hemak doen is aan dat ene uiteinde staan en enkelt zeggen:quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:39 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Laten we wat psychologie erbij halen dan om wat meer duidelijkheid in dit geheel te scheppen, de neiging van veel complotdenkers is om van het topic af te wijken en een wirwar van theorieën er bij te halen die niet er zake doen, op zich begrijpelijk als je onderstaande tekst goed doorneemt.
even over je Aliëns, dat vind ik nog het meest aannemelijk dat die wel bestaan, volgens astronomen is de kans zeer gering dat wij het enige lven zijn in dit universum dus wat is er nu raar aan aliëns?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:36 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ja Ok informatie als in een Delta waarvan alle richtingen naar 1 punt toestromen. Een mogelijk complot is dan ook niet 1-2-3 uiteen te leggen. Maar wat debunkers voor het hemak doen is aan dat ene uiteinde staan en enkelt zeggen:
'je bent gek. er is geen bewijs'
Dan ben je daar toch ook klaar mee? Dat mensen die mogelijke onraad ruiken, dan maar net zoals schizofrenen zijn (want daar heb je het over) of religieuze mensen is te kort door de bocht. En naar mijn mening fout. Dat je wat symptomen kopieerd uit een psy-boek, daarmee is nog niet alles gezegd. En daarom vind ik dat je niet 100% gelijk hebt.
Tuurlijk zijn er ook echte zwvers die geloven in aliens enzo maar veel "complot-aanhang" ziet daar ook wel een groot veschil in. Tussen het geloven in aliens die op 14 october op aarde zullen landen, en corrupte regeringen. Appels met peren vergelijken dus.
Mijn vraag is nogsteeds, wat zou jij dan wel aannnemen als bewijs voor een vermoedelijk complot? Het officieuze 9/11 rapport?
nee dan de 'bewijzen" voor de samenzweringstheorie van de 19 arabieren met stanleymessen:quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:25 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Bedankt dat ook jij mijn punt bewijst.
Alleen maar verdachtmakingen, niks concreets.
Wederdom niks concreets, alleen maar verdachtmakingen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:26 schreef Orwell het volgende:
[..]
nee dan de 'bewijzen" voor de samenzweringstheorie van de 19 arabieren met stanleymessen:
achtergelaten, opengeslagen korans en flightmanuals, een meevervoerde en mirakuleus bewaard gebleven afscheidsbrief...
een (waterboardend verkregen) bekentenis van Khalid Sheikh Mohammed voor het beramen van zo ongeveer alle aanslagen van de 19e en 20e eeuw inclusief 911...
en dan Mark Bingham met z'n "hi mom, this Mark Bingham"
En wederom bedankt voor een mooi voorbeeld voor het onderwerp van dit draadjequote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Degelijk en uitgebreid.Een kind van 3 kan het beter. Het is ernstig tegengewerkt met een budget van peuterspeelzaal voor vingerverf, tekenblaadjes. Het is ook niet voor niets bekend als het OMISSION REPORT. Mèn oh men je bent echt, Pffffffffff. Dit meen je niet serieus he ? Toch!?! Ik hoop het echt voor je.
Het is aan een schakeling van corruptie, tegenwerking, obstructie, budget cuts en extreme scoops. Tijdslijn manipulaties. Een vette F is dat rapport. En klap op de vuurpijl de medewerkers zelf vinden het een vod.
En wederom is er een nieuwe Calvobbes geboren... je bent echt zijn alter ego.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wederdom niks concreets, alleen maar verdachtmakingen.
Als je roept dat onderzoeken fout zijn, geef dan ook aan wat er fout aan is.
Lambiekje, jij wilt zo graag de waarheid weten en zorgen dat iedereen opde wereld die weet. Waarom geef je die waarheid dan niet en maak je alleen maar gebruik van verdachtmakingen en slecht in elkaar gezette documentaires?quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En wederom is er een nieuwe Calvobbes geboren... je bent echt zijn alter ego.
ik had het over bewijzen voor de theorie van de 19 kamikaze-arabieren...quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wederdom niks concreets, alleen maar verdachtmakingen.
Als je roept dat onderzoeken fout zijn, geef dan ook aan wat er fout aan is.
Ja hoor. Maar ik heb niet de illusie dat jij daar in wilt geloven dus ik ga daar ook geen moeite voor doen. Sowieso heeft het weinig zin om over details te gaan zeuren als er op de grote lijnen niks te zeggen valt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik had het over bewijzen voor de theorie van de 19 kamikaze-arabieren...
ik neem aan dat jij me er wel een paar kan geven..
hahahahahaaa...quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:29 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ik heb niet de illusie dat jij daar in wilt geloven dus ik ga daar ook geen moeite voor doen. Sowieso heeft het weinig zin om over details te gaan zeuren als er op de grote lijnen niks te zeggen valt.
Een auto met een afgebroken zijspiegel blijft gewoon rijden. Het lukt jou en anderen niet eens om 1 band lek te prikken. En dan nog verbaasd zijn dat niet iederen in en complot gelooft. Redelijk naïef.
Wat ben je ook een matige trollquote:Op zondag 26 oktober 2008 23:37 schreef Orwell het volgende:
[..]
hahahahahaaa...
niets kun je noemen, man
En toch leven we steeds langer, worden we steeds rijker en zijn we een van de gelukkigste landen ter wereld...quote:
nee het gaat om bewijzen voor de dubieuze theorie van de 19 arabieren..quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat ben je ook een matige troll. Het gaat allemaal om het egootje dat gevoed moet worden...
Ga een ander voor de gek houden, je bent veels te doorzichtig.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
nee het gaat om bewijzen voor de dubieuze theorie van de 19 arabieren..
Ik hoop echt dat je dat niet werkelijk geloofdquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
En toch leven we steeds langer, worden we steeds rijker en zijn we een van de gelukkigste landen ter wereld...
ja wel samen met Houtworm geloven zij stellig in het verhaal van de 19 Arabieren en de Praxis-uitschuifmesjes. (want dat zijn boxcutters en geen stanleymessen) onder leiding van OBL.quote:Op maandag 27 oktober 2008 02:00 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je dat niet werkelijk geloofd
quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:24 schreef Orwell het volgende:
ik had het over bewijzen voor de theorie van de 19 kamikaze-arabieren...
ik neem aan dat jij me er wel een paar kan geven..
quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:29 schreef Houtworm het volgende:
Ja hoor. Maar ik heb niet de illusie dat jij daar in wilt geloven dus ik ga daar ook geen moeite voor doen.
Doe eens niet zo naïef joh. Jij weet toch ook wel dat de 9/11 al jaren loopt en dat fervente complotgelovers nooit zullen toegeven dat er goede bewijzen bestaan voor het officiele verhaal.quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
![]()
Jij vraagt steeds om keiharde bewijzen ivm 911 ... wel, die hebben we hoor !
Maar vermits jij daar toch niet in gelooft gaan we die niet geven.
Ben je nou echt zo dom of speel je het alleen maar uit onmacht?quote:Op maandag 27 oktober 2008 07:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja wel samen met Houtworm geloven zij stellig in het verhaal van de 19 Arabieren en de Praxis-uitschuifmesjes. (want dat zijn boxcutters en geen stanleymessen) onder leiding van OBL.
Zo kinderlijk naief ...
Pffffquote:Op maandag 27 oktober 2008 02:00 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je dat niet werkelijk geloofd
Ze moeten wel. Door bewust zo vaag te blijven creeeren ze een positie waarin ze constant de 'goalposts' kunnen verschuiven en er een onherleidbare tautologie van kunnen maken. Ze hebben maw altijd 'gelijk' en daar draait het om: het egootje moet gevoed worden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, dit is niet het topic om over 9/11 te praten. Maar het gaat over mensen die in een complot geloven en wat er "mis" is met die mensen. Wat wel duidelijk "mis" blijkt te zijn is dat complotgelovers NOOIT concreet worden, alleen maar verdachtmakingen kunnen uiten en dan gaan zeuren op de anderen dat hun maar moeten bewijzen dat het officiele verhaal klopt.
Net alsof ik moet bewijzen dat 1 en 1 2 is.
Er is niets mis mee met die mensen ... dit is een gewoon een verkapt flame-topicquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:37 schreef Houtworm het volgende:
Maar het gaat over mensen die in een complot geloven en wat er "mis" is met die mensen.
Weer doe je een compleet misplaatste aanname.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er is niets mis mee met die mensen ... dit is een gewoon een verkapt flame-topic![]()
En als jullie vinden dat er toch iets mis is met die mensen ... dan is er zeker iets mis met mensen die er niet in geloven en toch dagelijks erover posten in topics die ze belachelijk vinden ... get a life 2.
Hoe vaak is er al niet geroepen dat aliens ons zouden bezoeken? Dat de aarde zou vergaan? Dat er oorlogen uit zouden breken?quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:32 schreef jogy het volgende:
Mwoah, kijkend naar de openingspost en de titel. Ik vermoed eerder dat mensen die er totaal niet aan willen geloven dat we massaal in het ootje worden genomen dat doen uit psychische zelfbescherming. Geef ze eens ongelijk. Op zich zullen veel van die theoriëen het komende jaar uitkomen in de westerse wereld maar dan nog zal de meerderheid het afdoen als onzin en zien ze het als iets goed dat alles gecentraliseerd wordt.
Dus ik zeg niet dat mensen die niet willen geloven dat er mensen het plan én de mogelijkheid hebben om via de financiele macht de totale macht te grijpen een psychische aandoening hebben, eerder dat ze het willen voorkomen omdat ze de lelijke waarheid niet aankunnen.
En aan de mensen die wel weten dat er nu iets brouwende is waar niemand vrolijk van wordt zou ik zeggen neem ook voorbereidingen in plaats van het enkel te weten. Gebruik het in je voordeel.
Voorspellingen zijn inderdaad moeilijk te doen maar het onderzoek achteraf snijdt vaak meer hout dan dat de officiële verklaringen doen. En channelings van wie dan ook zijn niet op hetzelfde bordje te gooien als de onderzochte samenzweringen. Ik zal het anders zeggen, mocht het zo zijn dat in de komende maanden Iran aangevallen wordt zal je dan de overheid die het gedaan hebt op zijn woord geloven dat het gedaan is omdat Iran gevaarlijk is? Of ga je dan dieper nadenken en kijken wie erachter zit zonder bij voorbaat aan te nemen dat de officiele kanalen gelijk hebben en de berichtgeving zonder enige propaganda is gedaan?quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:43 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoe vaak is er al niet geroepen dat aliens ons zouden bezoeken? Dat de aarde zou vergaan? Dat er oorlogen uit zouden breken?
Het maak niet bepaald indruk als er regelmatig wordt geroepen dat er iets gaat gebeuren en uiteindelijk niets gebeurd.
Jup, al is het alleen maar voor je gemoedsrust dat je een plan hebt als alles naar de vliegende tyfus gaatquote:En inderdaad, voor de mensen die ervan overtuigd zijn dat het helemaal mis gaat, doe er je voordeel mee. Verspil niet teveel moeite om het anderen duidelijk te maken als het vooral vermoedens zijn.
Lieve schat er is meer armoede in dit land dan je denkt, er zijn duizenden mensen die mischien net 10 euro per week te besteden hebben aan eten, tienduizenden die bij de lege knip en de voedselbank komen..quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Pffff![]()
We zitten in een fase in de geschiedenis waar de gemiddelde levensverwachting veel hoger is dan ooit tevoren, waar en wanneer dan ook in de wereld. Een tijd waarin bijna iedereen in Europa een dak boven het hoofd heeft, een verwarming, geen zorgen heeft of ie wel genoeg te eten heeft, en toegang tot een overstelpende hoeveelheid informatie om kennis op te doen, veel meer dan ooit tevoren. Je woont in een land en in een tijd waar je vrij bent om kritiek te uiten zonder dat je echt bang hoeft te zijn dat je er door in gevaar komt.
Waar vergelijk jij het nu mee? Het vernuft van de wetenschap en technologie is geen maatstaaf voor beter, op veel gebieden is het zelfs slechter. Neem de mobiele telefoon of magnetrons als voorbeeld. Die apparaten zijn nogal destructief voor het lichaam. Sure, je hebt op bepaalde gronden dan een evolutie ten opzichte van vroeger maar om daarmee direct te stellen dat iedereen er vooruit op is gegaan ..gaat voorbij aan de realiteit van alledag. Vergeet niet dat veel mensen nieteens die dingen kunnen betalen.quote:Niet dat er niks is om zorgen over te maken, maar roepen hoe erg de dingen allemaal zijn terwijl je in een tijd leeft waar velen in de geschiedenis alleen maar van konden dromen is zooo verschrikkelijk decadent. Stel je niet zo aan.
Jij moest eens weten wat ik allemaal heb gedaan, doe en nog zal doen. Maar dat gaat je verder niks aan vriend.quote:Maar goed, wat doe jij (en Lambiekje) concreet om deze tyrannie van onze schouders af te werpen? Veel verder dan veilig vanaf je computer roepen dat het allemaal zo erg is komt het niet, he?
het is inderdaad hilarisch...quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
![]()
Jij vraagt steeds om keiharde bewijzen ivm 911 ... wel, die hebben we hoor !
Maar vermits jij daar toch niet in gelooft gaan we die niet geven.
Nee hoor, wanen zijn niet okéquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef jogy het volgende:
Nee, de mensen die er niets van willen hebben een 'allesisok waan'
Maar je kan wel in de waan zijn dat alles ok is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:48 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Nee hoor, wanen zijn niet oké
Stop er nou maar mee ... je maakt jezelf maar belachelijk ...quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:21 schreef Slang_van_God het volgende:
...blaat ...
Dat begreep ik al, maar ik bedoelde er mee te zeggen dat wanneer wij zo kritisch deze catagorie mensen en denkbeelden onderzoeken dat wij niet bepaald een catagorie mensen zijn die vinden dat alles oké is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar je kan wel in de waan zijn dat alles ok is.
Wederom een signaal dat het de verkeerde kant opgaat met jou ... zelfs de eenvoudigste zin begrijp je niet meer.quote:
Hier al een maand mee bezig? dit topic heb ik 22 Oktober aangemaakt, daarnaast heb ik nog eens een een maand een account bij FOK!quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Stop er nou maar mee ... je maakt jezelf maar belachelijk ...
Je krijgt ondertussen zelf de symptomen waar je zo mee 'pronkt' ... je bent hier al een maand mee bezig ... je koestert jouw waanidee over mensen die in complottheorieën geloven en zelfs logisch redeneren kan je niet van jouw waanidee afbrengen.
Of je ziekelijke problemen in de sociale omgang hebt, kunnen we nog niet echt beoordelen ... maar het feit dat je dit topic gestart hebt zegt eigenlijk al genoeg. Je functioneert in principe nog redelijk, behalve dat je toch steeds dwangmatig over dit onderwerp wil doordrammen.
Ow je denkt dus van jezelf dat je een heus onderzoek aan het doen bent over een categorie van mensen, en je beschouwt jezelf als zeer kritisch en onderzoekend.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:54 schreef Slang_van_God het volgende:
Dat begreep ik al, maar ik bedoelde er mee te zeggen dat wanneer wij zo kritisch deze catagorie mensen en denkbeelden onderzoeken dat wij niet bepaald een catagorie mensen zijn die vinden dat alles oké is.
We zijn dus zeer kritisch en onderzoekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |