Degelijk en uitgebreid.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
NIST onderzoek, commission report, andere onderzoeken.
Dat zijn degelijke en uitgebreide onderzoeken. Ik zal niet zeggen dat alles wat daarin staat onomstreden is, maar zoals al gezegd, de grote lijnen kan ik geen fout in ontdekken. Jij, Lambiekje en anderen blijkbaar wel. Wijs die fouten dan eens aan.
Wederom een zeer laffe poging om niet aan te geven wat er fout is. Wat dat betreft onderbouw je precies mijn punt, wel roepen dat het niet klopt, maar niet zeggen wat er fout is.
so truequote:Op zondag 26 oktober 2008 20:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat mijn punt dus bevestigt, want de wereld wordt ook steeds complexer. Het gaat hand in hand.
Het is erg lastig om te bepalen wat nou de belangrijkste factoren zijn waarom mensen bevestiging vinden in complottheorieen. Wat mij heel erg opvalt is dat het zich voornamelijk manifesteert op het internet. Lekker veilig vanachter je computer roepen dat je het er niet mee eens bent. Het is een laagdrempelig platform om vermeende morele en intellectuele superioriteit kenbaar te maken en daarmee jezelf te bevredigen. Want jij als kritisch denker ziet verbanden waar de massa ze niet ziet; jij bent ontwaakt uit de matrix en ziet de wereld voor wat het echt is, de rest zijn schaapjes die slaafs het systeem volgen; jij doet het voor de slachtoffers; jij laat je niet (mis)leiden door de MSM want jij weet immers hoe het 'echt' in elkaar steekt omdat je zelf onderzoek hebt gedaan etc etc. Constant die zelfbevestiging opzoeken om je ego te bevredigen.
Wat hierop aansluit is dat wanneer complottheoristen gevraagd wordt of ze nu ook wat concreets met hun bewijzen hebben gedaan er steevast ontwijkend geantwoord wordt: "er wordt toch niets mee gedaan", "dat is de taak van de overheid om te onderzoeken". En zo worden verantwoordelijkheden gemakkelijk afgeschoven, want het moet toch vooral in het veilige blijven. Het is ook een manier om jezelf ervan te overtuigen dat de omstandigheden van je leven niet jouw verantwoordelijk en/of fout zijn, maar het werk van een elite die het op jou gemunt heeft. De bankiers pakken jouw geld af, de pharmaceutische industrie wil je blijvend ziekmaken met chemische troep, de regering behandelt je als een crimineel en een slaaf etc.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:46 schreef Slang_van_God het volgende:
Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?
Bedankt dat ook jij mijn punt bewijst.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Degelijk en uitgebreid.Een kind van 3 kan het beter. Het is ernstig tegengewerkt met een budget van peuterspeelzaal voor vingerverf, tekenblaadjes. Het is ook niet voor niets bekend als het OMISSION REPORT. Mèn oh men je bent echt, Pffffffffff. Dit meen je niet serieus he ? Toch!?! Ik hoop het echt voor je.
Het is aan een schakeling van corruptie, tegenwerking, obstructie, budget cuts en extreme scoops. Tijdslijn manipulaties. Een vette F is dat rapport. En klap op de vuurpijl de medewerkers zelf vinden het een vod.
Ja Ok informatie als in een Delta waarvan alle richtingen naar 1 punt toestromen. Een mogelijk complot is dan ook niet 1-2-3 uiteen te leggen. Maar wat debunkers voor het hemak doen is aan dat ene uiteinde staan en enkelt zeggen:quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:39 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Laten we wat psychologie erbij halen dan om wat meer duidelijkheid in dit geheel te scheppen, de neiging van veel complotdenkers is om van het topic af te wijken en een wirwar van theorieën er bij te halen die niet er zake doen, op zich begrijpelijk als je onderstaande tekst goed doorneemt.
even over je Aliëns, dat vind ik nog het meest aannemelijk dat die wel bestaan, volgens astronomen is de kans zeer gering dat wij het enige lven zijn in dit universum dus wat is er nu raar aan aliëns?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:36 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ja Ok informatie als in een Delta waarvan alle richtingen naar 1 punt toestromen. Een mogelijk complot is dan ook niet 1-2-3 uiteen te leggen. Maar wat debunkers voor het hemak doen is aan dat ene uiteinde staan en enkelt zeggen:
'je bent gek. er is geen bewijs'
Dan ben je daar toch ook klaar mee? Dat mensen die mogelijke onraad ruiken, dan maar net zoals schizofrenen zijn (want daar heb je het over) of religieuze mensen is te kort door de bocht. En naar mijn mening fout. Dat je wat symptomen kopieerd uit een psy-boek, daarmee is nog niet alles gezegd. En daarom vind ik dat je niet 100% gelijk hebt.
Tuurlijk zijn er ook echte zwvers die geloven in aliens enzo maar veel "complot-aanhang" ziet daar ook wel een groot veschil in. Tussen het geloven in aliens die op 14 october op aarde zullen landen, en corrupte regeringen. Appels met peren vergelijken dus.
Mijn vraag is nogsteeds, wat zou jij dan wel aannnemen als bewijs voor een vermoedelijk complot? Het officieuze 9/11 rapport?
nee dan de 'bewijzen" voor de samenzweringstheorie van de 19 arabieren met stanleymessen:quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:25 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Bedankt dat ook jij mijn punt bewijst.
Alleen maar verdachtmakingen, niks concreets.
Wederdom niks concreets, alleen maar verdachtmakingen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:26 schreef Orwell het volgende:
[..]
nee dan de 'bewijzen" voor de samenzweringstheorie van de 19 arabieren met stanleymessen:
achtergelaten, opengeslagen korans en flightmanuals, een meevervoerde en mirakuleus bewaard gebleven afscheidsbrief...
een (waterboardend verkregen) bekentenis van Khalid Sheikh Mohammed voor het beramen van zo ongeveer alle aanslagen van de 19e en 20e eeuw inclusief 911...
en dan Mark Bingham met z'n "hi mom, this Mark Bingham"
En wederom bedankt voor een mooi voorbeeld voor het onderwerp van dit draadjequote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Degelijk en uitgebreid.Een kind van 3 kan het beter. Het is ernstig tegengewerkt met een budget van peuterspeelzaal voor vingerverf, tekenblaadjes. Het is ook niet voor niets bekend als het OMISSION REPORT. Mèn oh men je bent echt, Pffffffffff. Dit meen je niet serieus he ? Toch!?! Ik hoop het echt voor je.
Het is aan een schakeling van corruptie, tegenwerking, obstructie, budget cuts en extreme scoops. Tijdslijn manipulaties. Een vette F is dat rapport. En klap op de vuurpijl de medewerkers zelf vinden het een vod.
En wederom is er een nieuwe Calvobbes geboren... je bent echt zijn alter ego.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wederdom niks concreets, alleen maar verdachtmakingen.
Als je roept dat onderzoeken fout zijn, geef dan ook aan wat er fout aan is.
Lambiekje, jij wilt zo graag de waarheid weten en zorgen dat iedereen opde wereld die weet. Waarom geef je die waarheid dan niet en maak je alleen maar gebruik van verdachtmakingen en slecht in elkaar gezette documentaires?quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En wederom is er een nieuwe Calvobbes geboren... je bent echt zijn alter ego.
ik had het over bewijzen voor de theorie van de 19 kamikaze-arabieren...quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wederdom niks concreets, alleen maar verdachtmakingen.
Als je roept dat onderzoeken fout zijn, geef dan ook aan wat er fout aan is.
Ja hoor. Maar ik heb niet de illusie dat jij daar in wilt geloven dus ik ga daar ook geen moeite voor doen. Sowieso heeft het weinig zin om over details te gaan zeuren als er op de grote lijnen niks te zeggen valt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik had het over bewijzen voor de theorie van de 19 kamikaze-arabieren...
ik neem aan dat jij me er wel een paar kan geven..
hahahahahaaa...quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:29 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ik heb niet de illusie dat jij daar in wilt geloven dus ik ga daar ook geen moeite voor doen. Sowieso heeft het weinig zin om over details te gaan zeuren als er op de grote lijnen niks te zeggen valt.
Een auto met een afgebroken zijspiegel blijft gewoon rijden. Het lukt jou en anderen niet eens om 1 band lek te prikken. En dan nog verbaasd zijn dat niet iederen in en complot gelooft. Redelijk naïef.
Wat ben je ook een matige trollquote:Op zondag 26 oktober 2008 23:37 schreef Orwell het volgende:
[..]
hahahahahaaa...
niets kun je noemen, man
En toch leven we steeds langer, worden we steeds rijker en zijn we een van de gelukkigste landen ter wereld...quote:
nee het gaat om bewijzen voor de dubieuze theorie van de 19 arabieren..quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat ben je ook een matige troll. Het gaat allemaal om het egootje dat gevoed moet worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |