abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:27:37 #201
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62707386
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:20 schreef Orwell het volgende:

[..]

nee het gaat om bewijzen voor de dubieuze theorie van de 19 arabieren..
Ga een ander voor de gek houden, je bent veels te doorzichtig.
pi_62708258
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

En toch leven we steeds langer, worden we steeds rijker en zijn we een van de gelukkigste landen ter wereld...
Ik hoop echt dat je dat niet werkelijk geloofd
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  maandag 27 oktober 2008 @ 07:13:21 #203
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62708968
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:00 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

ja wel samen met Houtworm geloven zij stellig in het verhaal van de 19 Arabieren en de Praxis-uitschuifmesjes. (want dat zijn boxcutters en geen stanleymessen) onder leiding van OBL.
Zo kinderlijk naief ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62709326
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:24 schreef Orwell het volgende:
ik had het over bewijzen voor de theorie van de 19 kamikaze-arabieren...
ik neem aan dat jij me er wel een paar kan geven..
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:29 schreef Houtworm het volgende:
Ja hoor. Maar ik heb niet de illusie dat jij daar in wilt geloven dus ik ga daar ook geen moeite voor doen.

Jij vraagt steeds om keiharde bewijzen ivm 911 ... wel, die hebben we hoor !
Maar vermits jij daar toch niet in gelooft gaan we die niet geven.

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:37:59 #205
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62710492
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Doe eens niet zo naïef joh. Jij weet toch ook wel dat de 9/11 al jaren loopt en dat fervente complotgelovers nooit zullen toegeven dat er goede bewijzen bestaan voor het officiele verhaal.

Zoals al eerder gezegd, dit is niet het topic om over 9/11 te praten. Maar het gaat over mensen die in een complot geloven en wat er "mis" is met die mensen. Wat wel duidelijk "mis" blijkt te zijn is dat complotgelovers NOOIT concreet worden, alleen maar verdachtmakingen kunnen uiten en dan gaan zeuren op de anderen dat hun maar moeten bewijzen dat het officiele verhaal klopt.
Net alsof ik moet bewijzen dat 1 en 1 2 is.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:40:17 #206
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62710538
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 07:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja wel samen met Houtworm geloven zij stellig in het verhaal van de 19 Arabieren en de Praxis-uitschuifmesjes. (want dat zijn boxcutters en geen stanleymessen) onder leiding van OBL.
Zo kinderlijk naief ...
Ben je nou echt zo dom of speel je het alleen maar uit onmacht?

Je hebt zelf toch ook wel in de gaten dat jij elke discussie loopt te vergallen door wel allerlei verdachtmakingen te uiten maar nooit echt de fouten kunt aangeven. Wat dat betreft denk ik toch wel dat jij de grootste psyschiche aandoeningen van het stel hebt of je speelt een dom spelletje.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:58:52 #207
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62710922
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:00 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Pffff

We zitten in een fase in de geschiedenis waar de gemiddelde levensverwachting veel hoger is dan ooit tevoren, waar en wanneer dan ook in de wereld. Een tijd waarin bijna iedereen in Europa een dak boven het hoofd heeft, een verwarming, geen zorgen heeft of ie wel genoeg te eten heeft, en toegang tot een overstelpende hoeveelheid informatie om kennis op te doen, veel meer dan ooit tevoren. Je woont in een land en in een tijd waar je vrij bent om kritiek te uiten zonder dat je echt bang hoeft te zijn dat je er door in gevaar komt.

Niet dat er niks is om zorgen over te maken, maar roepen hoe erg de dingen allemaal zijn terwijl je in een tijd leeft waar velen in de geschiedenis alleen maar van konden dromen is zooo verschrikkelijk decadent. Stel je niet zo aan.

Maar goed, wat doe jij (en Lambiekje) concreet om deze tyrannie van onze schouders af te werpen? Veel verder dan veilig vanaf je computer roepen dat het allemaal zo erg is komt het niet, he?
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:02:45 #208
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62711035
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:37 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, dit is niet het topic om over 9/11 te praten. Maar het gaat over mensen die in een complot geloven en wat er "mis" is met die mensen. Wat wel duidelijk "mis" blijkt te zijn is dat complotgelovers NOOIT concreet worden, alleen maar verdachtmakingen kunnen uiten en dan gaan zeuren op de anderen dat hun maar moeten bewijzen dat het officiele verhaal klopt.
Net alsof ik moet bewijzen dat 1 en 1 2 is.
Ze moeten wel. Door bewust zo vaag te blijven creeeren ze een positie waarin ze constant de 'goalposts' kunnen verschuiven en er een onherleidbare tautologie van kunnen maken. Ze hebben maw altijd 'gelijk' en daar draait het om: het egootje moet gevoed worden.
pi_62711152
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:37 schreef Houtworm het volgende:
Maar het gaat over mensen die in een complot geloven en wat er "mis" is met die mensen.
Er is niets mis mee met die mensen ... dit is een gewoon een verkapt flame-topic

En als jullie vinden dat er toch iets mis is met die mensen ... dan is er zeker iets mis met mensen die er niet in geloven en toch dagelijks erover posten in topics die ze belachelijk vinden ... get a life 2.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:19:32 #210
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62711493
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er is niets mis mee met die mensen ... dit is een gewoon een verkapt flame-topic

En als jullie vinden dat er toch iets mis is met die mensen ... dan is er zeker iets mis met mensen die er niet in geloven en toch dagelijks erover posten in topics die ze belachelijk vinden ... get a life 2.
Weer doe je een compleet misplaatste aanname.

Ik vind deze topics helemaal niet belachelijke. Ik vind het interessante discussies en vind ook dat er kritisch naar bepaalde zaken moet worden gekeken. Maar sommige mensen slaan daar compleet in door. En ook dat mag best kritisch bekeken worden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:32:36 #211
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62711810
Mwoah, kijkend naar de openingspost en de titel. Ik vermoed eerder dat mensen die er totaal niet aan willen geloven dat we massaal in het ootje worden genomen dat doen uit psychische zelfbescherming. Geef ze eens ongelijk. Op zich zullen veel van die theoriëen het komende jaar uitkomen in de westerse wereld maar dan nog zal de meerderheid het afdoen als onzin en zien ze het als iets goed dat alles gecentraliseerd wordt.

Dus ik zeg niet dat mensen die niet willen geloven dat er mensen het plan én de mogelijkheid hebben om via de financiele macht de totale macht te grijpen een psychische aandoening hebben, eerder dat ze het willen voorkomen omdat ze de lelijke waarheid niet aankunnen.

En aan de mensen die wel weten dat er nu iets brouwende is waar niemand vrolijk van wordt zou ik zeggen neem ook voorbereidingen in plaats van het enkel te weten. Gebruik het in je voordeel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:43:36 #212
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62712085
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:32 schreef jogy het volgende:
Mwoah, kijkend naar de openingspost en de titel. Ik vermoed eerder dat mensen die er totaal niet aan willen geloven dat we massaal in het ootje worden genomen dat doen uit psychische zelfbescherming. Geef ze eens ongelijk. Op zich zullen veel van die theoriëen het komende jaar uitkomen in de westerse wereld maar dan nog zal de meerderheid het afdoen als onzin en zien ze het als iets goed dat alles gecentraliseerd wordt.

Dus ik zeg niet dat mensen die niet willen geloven dat er mensen het plan én de mogelijkheid hebben om via de financiele macht de totale macht te grijpen een psychische aandoening hebben, eerder dat ze het willen voorkomen omdat ze de lelijke waarheid niet aankunnen.

En aan de mensen die wel weten dat er nu iets brouwende is waar niemand vrolijk van wordt zou ik zeggen neem ook voorbereidingen in plaats van het enkel te weten. Gebruik het in je voordeel.
Hoe vaak is er al niet geroepen dat aliens ons zouden bezoeken? Dat de aarde zou vergaan? Dat er oorlogen uit zouden breken?
Het maak niet bepaald indruk als er regelmatig wordt geroepen dat er iets gaat gebeuren en uiteindelijk niets gebeurd.

En inderdaad, voor de mensen die ervan overtuigd zijn dat het helemaal mis gaat, doe er je voordeel mee. Verspil niet teveel moeite om het anderen duidelijk te maken als het vooral vermoedens zijn.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:02:57 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62712641
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:43 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe vaak is er al niet geroepen dat aliens ons zouden bezoeken? Dat de aarde zou vergaan? Dat er oorlogen uit zouden breken?
Het maak niet bepaald indruk als er regelmatig wordt geroepen dat er iets gaat gebeuren en uiteindelijk niets gebeurd.
Voorspellingen zijn inderdaad moeilijk te doen maar het onderzoek achteraf snijdt vaak meer hout dan dat de officiële verklaringen doen. En channelings van wie dan ook zijn niet op hetzelfde bordje te gooien als de onderzochte samenzweringen. Ik zal het anders zeggen, mocht het zo zijn dat in de komende maanden Iran aangevallen wordt zal je dan de overheid die het gedaan hebt op zijn woord geloven dat het gedaan is omdat Iran gevaarlijk is? Of ga je dan dieper nadenken en kijken wie erachter zit zonder bij voorbaat aan te nemen dat de officiele kanalen gelijk hebben en de berichtgeving zonder enige propaganda is gedaan?

En mocht het zo zijn dat de voedselvoorziening in het gedrang komt door de kredietcrisis, kijk je dan naar de overheden om het op te lossen of kan je dan verder kijken dan het moment en zien dat veel samenzweringstheoristen dit al jaren aan zien komen en het dus gepland is? Ik bedoel er moet wel een probleem veroorzaakt worden voor een vrijheidsbeperkende maar (schijn)veilige oplossing geopperd kan worden. De crach die nu aan de gang is werd al een tijd gezien door veel mensen en nu staat ie voor de deur, politici roepen nu om meer centralisatie in de financiele wereld. Het is allemaal voorspelt en als 'aluhoedjes' het al jaren aan zien komen hoe komt het dan dat de planners van onze wereld (politici) het niet aan zagen komen? Totale blindheid of 'planned to fail'?

In het eerste geval zou ik die mensen niet vertrouwen om mijn was op te hangen en in het tweede geval zouden ze opgesloten moeten worden. In GEEN van de gevallen zouden de mensen die het hebben laten veroorzaken of hebben veroorzaakt de mogelijkheid gegeven moeten worden om het op te lossen. Geen enkel probleem is ooit opgelost door de mentale instelling die het heeft veroorzaakt.
quote:
En inderdaad, voor de mensen die ervan overtuigd zijn dat het helemaal mis gaat, doe er je voordeel mee. Verspil niet teveel moeite om het anderen duidelijk te maken als het vooral vermoedens zijn.
Jup, al is het alleen maar voor je gemoedsrust dat je een plan hebt als alles naar de vliegende tyfus gaat . Ik hoef jou niet te overtuigen en jij mij niet want we zijn toch wel overtuigd van ons eigen gelijk. (zonder er een waardeoordeel aan te geven)
Vrijheid
pi_62713829
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:58 schreef Terecht het volgende:

[..]

Pffff

We zitten in een fase in de geschiedenis waar de gemiddelde levensverwachting veel hoger is dan ooit tevoren, waar en wanneer dan ook in de wereld. Een tijd waarin bijna iedereen in Europa een dak boven het hoofd heeft, een verwarming, geen zorgen heeft of ie wel genoeg te eten heeft, en toegang tot een overstelpende hoeveelheid informatie om kennis op te doen, veel meer dan ooit tevoren. Je woont in een land en in een tijd waar je vrij bent om kritiek te uiten zonder dat je echt bang hoeft te zijn dat je er door in gevaar komt.
Lieve schat er is meer armoede in dit land dan je denkt, er zijn duizenden mensen die mischien net 10 euro per week te besteden hebben aan eten, tienduizenden die bij de lege knip en de voedselbank komen..
Hoe kom jij erbij dat het economisch zo goed gaat met nederland? Je gelooft toch niet in die cijfers van de geus en het pro europa/euro geleuter van jan peter? Daar klopt geen zak van. Praat maar eens met de van dagen en overige mensen op straat hoe het staat met de "rijkdom" van nederland.

Vrij kritiek uiten, zeg dat maar tegen hoe protesten volledig georchestreerd dienen te worden, je mag protesteren maar binnen de lijntjes omringt door politie en daarna mag je weer naar huis voordat do you think you can dance begint, lekker pizza eten etc.. De irak demonstraties waren daar een goed voorbeeld van.
Wat heb je in godsnaam aan kritiek uiten, wat heb je uberhaupt aan een mening als je toch geen invloed hebt op het beleid (dat vanuit corporaties aangestuurd wordt, denk maar niet dat er zoiets als democratie bestaat jongen.)
quote:
Niet dat er niks is om zorgen over te maken, maar roepen hoe erg de dingen allemaal zijn terwijl je in een tijd leeft waar velen in de geschiedenis alleen maar van konden dromen is zooo verschrikkelijk decadent. Stel je niet zo aan.
Waar vergelijk jij het nu mee? Het vernuft van de wetenschap en technologie is geen maatstaaf voor beter, op veel gebieden is het zelfs slechter. Neem de mobiele telefoon of magnetrons als voorbeeld. Die apparaten zijn nogal destructief voor het lichaam. Sure, je hebt op bepaalde gronden dan een evolutie ten opzichte van vroeger maar om daarmee direct te stellen dat iedereen er vooruit op is gegaan ..gaat voorbij aan de realiteit van alledag. Vergeet niet dat veel mensen nieteens die dingen kunnen betalen.
quote:
Maar goed, wat doe jij (en Lambiekje) concreet om deze tyrannie van onze schouders af te werpen? Veel verder dan veilig vanaf je computer roepen dat het allemaal zo erg is komt het niet, he?
Jij moest eens weten wat ik allemaal heb gedaan, doe en nog zal doen. Maar dat gaat je verder niks aan vriend.
De vraag is wat doe jij? Waar ben jij nu werkelijk mee bezig met je leventje.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:51:37 #215
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_62713995
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

het is inderdaad hilarisch...
Huig
pi_62714820
Wat is een waanstoornis
Een waanstoornis is een psychische aandoening waarbij een waan het op de voorgrond tredende symptoom is. Een waan is het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Het bekendste voorbeeld van een waan is de patiënt die denkt dat er een groot complot bestaat van mensen, die het stuk voor stuk op hem hebben gemunt. Er bestaan verschillende wanen. De belangrijkste of meest bekende zijn:
• Betrekkingswanen
• Vervolgingswaan
• Schuld– of zondewaan
• Grootheidswaan
• Vergiftigingswaan
• Masturbantenwaan
• Querulantenwaan
• Somatische waan
• Erotomanie

Verschijnselen
Bij een waanstoornis is de waan (of een combinatie van waanideeën) meer dan een maand aanwezig en niet bizar van aard, dat wil zeggen dat de ingebeelde situaties zich in de realiteit zouden kunnen voordoen.
Afgezien van de waan heeft de persoon geen ziekelijke problemen in de sociale omgang en functioneert hij in principe goed, hoewel door de afwijkende ideeën spanningen kunnen ontstaan tussen de persoon en zijn omgeving
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
pi_62715054
Kan deze ook in de DSM4 opgenomen worden? en wat zouden de verschijnselen moeten zijn?

• autoriteitswaan?
  • Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:30:16 #218
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_62715079
    Nee, de mensen die er niets van willen hebben een 'allesisok waan'
    Vrijheid
    pi_62715605
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef jogy het volgende:
    Nee, de mensen die er niets van willen hebben een 'allesisok waan'
    Nee hoor, wanen zijn niet oké
    Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
      maandag 27 oktober 2008 @ 12:52:09 #220
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_62715695
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 12:48 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Nee hoor, wanen zijn niet oké
    Maar je kan wel in de waan zijn dat alles ok is.
    Vrijheid
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')