abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62485167
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 16 | 17 | 18 |19 en 20

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6 / Didymos Millefiori groen/wit / Yamo

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2 m / Medley Satin 4.5

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

freecell: Hoppediz Montreal / TricotSlen

Grijs:: grijze TricotSlen / Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl / EllaRoo Kristen 5.0 / RingSling Ditte / Girasol Mojito 4.6 onderweg..

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25 / Yamo Mocha

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5.4 / Hoppediz Kaapstad 5.4 / Didymos Waves Sequoia 5.2 / 2x Zelfgemaakte Ringslings

LovelyLady: Hoppediz Montreal 4.6

Macka: Bara Barn Chili / Bara Barn Lotusblomma / Bara Barn Ocean ringsling / Bebina Regenbogen 4.6 (oude stijl) / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Ergo baby carrier NG black-cranberry / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6 / Mackagemaakte ringsling / Medley Palermo 4.5 / Medley Satin pink 3.5 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Storm Op Zolder Oosterse doek / Wonabang zomer podeagi (2x) / Yamo Mocha Streaks / Chimparoo Jazz

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja / Didymos Indio 4.6

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo 5.2 / Girasol Avalon Rainbow 5.2

Nijna: Néobulle Manon Rouge 4.5, Chimparoo Juliet 4.5

Owlet: storchenwiege Anna 5,20 / hoppediz la paz 4.6 / didymos Olaf 4.2 / Ellaroo LaRae 3,60 / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / tricot draagdoek.nl /zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta / slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: & t_igger Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai / Medley Satin Dark Blue 4.5m / Medley Palermo 4.0m / Medley Alpino Design Prague / Didymos Tom 4.2m

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai / Binana Criquet

sjak: Hoppediz Havana 4.6 / Girasol nr. 20 (Tuli) 5.2 / Zara Earth 5.2 / Didymos Jacob Gr 6 / Rebozo

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Didymos Millefiori Grun/Blau 3.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Hoppediz Cape Town 4.6 / Girasol Earthy Rainbow Ringsling

Ticootje: ringsling / Storchenwiege Vicky 4.6 / Girasol Lampo 4.6 (Op reis)

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai / Medley Monza 5.5

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea ringsling / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Storchenwiege Anna / Hoppediz Acapulco / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Didymos Millefiori Stein 6 / Didymos Pink Tom 2 / Didymos Silber Wellen 7 / Didymos Indio blauw/wit 6 / Didymos Wellen Lind 6 / Didymos Aare 6 / Hoppediz Florenz 6 / Didymos Rote Blatter / Afrikaase Kanga / DIY Podaegi

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 25-10-2008 12:38:28 ]
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:02:11 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62485173
welke kleuren is die nieuwe van jou Nijna?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62485184
Webkim had post:

Post!
Didy Rote Blatter:
afbeelding

afbeelding

waarom doen die foto's het niet als ik ze link...?!
pi_62485202
En mijn laatste post:

Mooi Webkim.
Toen ik thuis kwam net lag er bij de buren een pakketje op me te wachten, Juliet .
Mooie kleuren
Kind ligt op bed dus foto volgt nog een dezer dagen.
pi_62485252
Ynske, ongeveer zo:
fotootje komt nog
pi_62485392
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:02 schreef Nijna het volgende:
Webkim had post:

Post!
Didy Rote Blatter:
afbeelding

afbeelding

waarom doen die foto's het niet als ik ze link...?!
Ze doen het wel hoor.

Hardloper.
IG @webkim
pi_62485467
Als jij ze post wel . Maar ja het zijn ook jouw foto's natuurlijk
pi_62485585

Ik vind het zo leuk dat jij twee van de onbekendere merken hebt. Neobulle is super: ik heb de Manon Rouge 1 1/2 week te leen gehad en ik ben stiekem een beetje verliefd op haar. Chimparoo ken ik niet, maar ik vind je Juliet wel heel mooi. Heb je die bij Macka gekocht? Ik ben benieuwd hoe -ie je gaat bevallen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62487284
Webkim, mooie herfstkleuren hoor... en je avatar is ook

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2008 17:42:55 ]
pi_62487294
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:05 schreef Nijna het volgende:
Ynske, ongeveer zo:
[ afbeelding ] fotootje komt nog
whoah die is mooi!
En webkim heeft ook alweer zo`n mooie gescoord
Saartje
pi_62487493
Webkim, de Chimparoo komt van Macka ja .
pi_62492035
Webkim; hij is mooi!!!! Als hij echt in bruine herstkleuren had geweest had ik denk nog wel voor zo'n doek gegaan ipv de sequoia.

En voor hier dus (had het op het andere forum al gepost); voor mij is het nu wachten op de sequoia! Vanochtend vroeg meteen m'n bed uit maar na het voeden; ik wist dat m'n geld wel bij paypal binnen zou zijn gekomen; dus meteen afgerekend En nu maar wachten!

(En ik zit alweer naar een volgende doek uit te kijken; wat zal de volgende op m'n lijstje zijn? Dolcino bali staat dus bovenaan nu; en gister sat ik ook naar medley satin te kijken voor de zomer, maargoed, voorlopig maar even niets; pas met het voorjaar mag ik weer had ik bedacht ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62492183
De doek van Saartje is in het echt ook zo mooi.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:02:15 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62495674
Een nieuw topic alweer! Gaat hard, zo

Hebben julli ehet beste idee van Nederland gekeken? Die Baby Turtle?
Ben wel benieuwd wat mijn mede-draagdoekers ervan vinden.

Het is een soort stijve harnas dat je rondom een drager kunt klikken of zo, zodat je kunt fietsen met je kind, en dat het toch beschermd is.
Ik zag alleen geen mogelijkheden om deze te combineren met een draagdoek, en de jury zei er verder ook niets over...

Mooie aanwinsten trouwens weer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62497059
Ik vind die rote blatter echt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_62498446
Davinia, een baby turtle... . Ik maak me er een soort voorstelling bij (levendige fantasie)... ik ga zo maar eens kijken of ik een plaatje kan vinden. Anders blijf ik denken aan zoiets:

Ook schattig overigens . Een echt plaatje kan ik zo in de gauwigheid niet vinden en er is hier een dreumesje wakker die ik maar eens even een ontbijtje ga geven.

Misschien moet ik beter lezen... "het beste idee van Nederland", dus het moet nog gemaakt worden eventueel... misschien hoef ik niet verder te zoeken naar een plaatje dan... . Dan hou ik het maar bij dit schattige geval hierboven.
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:47:16 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62498766
Webkim, wat een mooie herfstdoek, die met die blaadjes!
pi_62499140
Nu naar buiten met doek... volstaat voor Mirte dan een trui en een muts denken jullie? Ik ga het wel proberen, we gaan even naar de brievenbus zometeen, dus mocht het wel wat te koud lijken zijn we ook zo weer thuis.
pi_62499524
Mooie doek!

Had een beetje een gelijkaardige vraag als Nijna: wat doe je een kleintje best (niet) aan in de draagdoek (binnen en buiten?).
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2008 @ 12:09:46 #20
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62500218
Trui en een muts lijken me ruim voldoende.

In het algemeen:
Hou er rekening mee dat zowel de doek als je lichaamswarmte het effect hebben van een extra laagje kleding.
Bij koud weer is het 't belangrijkst dat voeten en hoofd van het kind goed warm zijn, dus goeie sokken en schoenen/sloffen en een mutsje. (Een skipak in de doek of drager is veel te warm voor je kind!)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62501422
Met muts en trui ging prima. Muts was wat warm (echte wintermuts), maar ik had even niks anders. Had bij RBB mutsje te groot besteld, die is terug en ik hoop dat ik van de week een maatje kleiner terug krijg!
Ze was niet te warm of te koud bij terugkomst dus ik denk dat het goed was zo . Alleen maillotje voor de volgende keer of beenwarmers, dan blijven de pootjes net iets lekkerder warm denk ik.
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2008 @ 14:25:37 #22
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62503003
Maja's nieuwe snotlap, Chimparoo Jazz
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62506207
Smaakt 'ie lekker Maja? .
pi_62507149
Mooie doek! Staat jullie goed
Saartje
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:34:44 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_62507306
Na gisteren ondergespuugd te zijn hangt mijn Medley weer te drogen

Ik ben er nog steeds superblij mee en hij wordt met de dag zachter!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')