Ow zat ik in het verkeerde topic haha!quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:38 schreef Muis006 het volgende:
Zusje, mijn groepje heeft audiovisuele spraakwaarneming (was onze 2e keus). Ik ben blij dat ik proefleider ben en geen proefpersoon, want je hebt bar weinig aan mij op het gebied van auditieve waarneming
Welke faculteit en welke studie?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:15 schreef Knekwurst het volgende:
Hoezo sta ik nog niet in de OP?
verkapte tvp
had ik laatst bij de oude studiegids ook last vanquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Als dit ook een uvt klaagbaak is, dan:
hoere studiegids die één vak eruit heeft gegooid, ik dacht dat ik vanavond niet terughoefde naar Tilburg omdat dat vak niet doorging, gaat het dus wel door. Nou kan ik morgen vroeg opstaan, bah.
Stomme vernieuwingen.
als die brief voor 1 okt. bij de UvT is binnengekomen lijkt het me niet dat ze er een probleem van gaan maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:41 schreef nvgr het volgende:
Is dit ook de UVT klaagbaak? Ik probeer mij nu al bijna vier weken uit te schrijven, maar jeetje meneetje.. dat is nog niet zo gemakkelijk daar. Eerst gebeld en gemaild. Nee, het moest toch echt per post... brief gestuurd en nu ligt die brief waarschijnlijk al ruim twee-drie weken op een stapel en niemand die mij kan vertellen wat de status is. Het enige wat ik krijg te horen: "Bel volgende week maar terug". Ondertussen is de 1okt deadline voorbij en vrees ik dat ik straks te horen krijg.. "uhh de brief is niet aangekomen, sorry 1 okt is ook al voorbij.. je krijgt het collegegeld niet terug."
Ik word er chagrijnig van! En dat terwijl het inschrijven wel gewoon telefonisch is geregeld.
Ze zitten zo te pochen met hun elekronische omgeving. maar zoiets 'simpels' als dit kan dan weer niet met een druk op de knop geregeld worden.
Je bent er al vroeg bij dan. Ik moet nog tot donderdag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:02 schreef hmmmz het volgende:
Owja, ik heb voor mezelf besloten dat ik herfstvakantie heb![]()
![]()
![]()
Wetenschapsfilosofie liet ie ineens niet meer zien, echt heel irritantquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:00 schreef Muis006 het volgende:
Zusje, welk vak is eruit gebonjourd?
Ik heb eigenlijk morgenvroeg nog college, maar omdat ik vanavond uitga en daarna nog even bij Plato binnenloop sla ik dat college van morgenvroeg maar overquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:04 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je bent er al vroeg bij dan. Ik moet nog tot donderdag.
Kijk ik dan verkeerd? Want ik zie bij wetenschapsfilosofie alleen een nieuw bericht dat het college morgen niet doorgaat omdat ie ziek is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:14 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wetenschapsfilosofie liet ie ineens niet meer zien, echt heel irritant.
Hmm dan ga ik maar hopen dat ik van Marcel van Assen jullie in de pauze lastig mag vallenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:12 schreef Muis006 het volgende:
Ja joh, op vrijdagochtend hebben we het geweldige persoonlijkheidsleeren MTO-C wordt sowieso op donderdag gegeven.
Je kan het altijd proberen, ik ben alleen meestal buiten ivm vriendinnetjes die rokenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm dan ga ik maar hopen dat ik van Marcel van Assen jullie in de pauze lastig mag vallen
Van Assen is de kwaadste niet en verveelt zich naar eigen zeggen altijd de pleuris in de pauzes van colleges, dus je hebt nog een grote kans op slagen ookquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm dan ga ik maar hopen dat ik van Marcel van Assen jullie in de pauze lastig mag vallen
Er zijn 350 studenten!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:35 schreef oompaloompa het volgende:
Ik hoop het, net 100 mini-twixen/marsen etc. gekocht voor wat extra overtuigingskracht
Oh die ben je zo kwijtquote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:25 schreef oompaloompa het volgende:
maar ik heb maar 60 vragenlijstjes
Ik weet wie jij bent en ik weet wie je begeleider isquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Muis006 het volgende:
Mijn begeleider voor PPO is heel relaxedmaar ik ga zijn naam niet posten voor het geval hij op Fok! zit, want dan weet ie ook meteen wie ik ben
Haa, nog meer psychologiemensjes! Hoe vind je 't?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:23 schreef automatic_ het volgende:
Eerste jaars Psychologie student present![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef arj1o1 het volgende:
Gebeurt vaker ja.. Ik heb de laatste tijd alleen maar tentamens om 8.45...
Van de andere kant kun je de hele dag nog leren.
Het zou pas erg zijn als je de volgende dag weer tentamen zou hebben om 8.45.
Sorry, maar ik woon al 7 jaar op mezelf, sinds mijn 17e (waaronder 3 jaar samengewoond) en mijn huidige appartement ga ik niet zomaar even inruilen voor een kamertje! Lijkt me logisch. Ik verhuis pas wanneer ik een appartement gevonden heb en ben daarom ook al een hele tijd op zoek. Dus het is niet zo dat iedereen die niet op kamers bij de universiteit woont, bij z'n ouders woont... over generaliseren gesprokenquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:52 schreef VoreG het volgende:
Mensen moeten dan ook gewoon op kamers gaan!
Team assignments met mensen die nog bij hun ouders wonen zijn echt verschrikkelijk.
'Zullen we dan morgen even afspreken om er het een en ander aan te doen?'
- Ja maar dan moet ik dat hele stuk in de trein zitten voor maar een klein beetje werk...
Ik heb het ook vaak meegemaakt dat degene die in de stad zelf woonde, niet wilde komen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:10 schreef VoreG het volgende:
Van de 10 mensen die niet op kamers wonen wonen er 9,5 bij hun ouders. Heeft vrij weinig met generaliseren te maken.
Mja inderdaad.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:37 schreef aardappel het volgende:
Tentamens moeten lekker laat zijn! Sowieso na 12u, ik moet toch eerst even opstarten!
(tentamens die dan net rond etenstijd zitten zijn kut, van 16:15 tot 19:15 is het kutste wat je kunt hebben)
AHA, een concurrent op de appartementjesmarkt!quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:01 schreef EasySilence het volgende:
[..]
Sorry, maar ik woon al 7 jaar op mezelf, sinds mijn 17e (waaronder 3 jaar samengewoond) en mijn huidige appartement ga ik niet zomaar even inruilen voor een kamertje! Lijkt me logisch. Ik verhuis pas wanneer ik een appartement gevonden heb en ben daarom ook al een hele tijd op zoek. Dus het is niet zo dat iedereen die niet op kamers bij de universiteit woont, bij z'n ouders woont... over generaliseren gesproken
Hahaquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:19 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
AHA, een concurrent op de appartementjesmarkt!Grapje
.
Jaaaaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:45 schreef oompaloompa het volgende:
IK!!
Serieus?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:55 schreef GlowMouse het volgende:
Vragen naar diensten mag niet op FOK! he?
In V&A mag het niet, elders op het forum toch wel gewoon?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:55 schreef GlowMouse het volgende:
Vragen naar diensten mag niet op FOK! he?
Nee, dat is beleid voor het hele forum.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:09 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In V&A mag het niet, elders op het forum toch wel gewoon?
Hmm.. maar ik vind Marcel Croon vreselijkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:05 schreef oompaloompa het volgende:
Niet doen, maar als je niet goed bent in wiskunde kan ik je wel aanraden het heel goed bij te houden. Het is geen vak waar je veel voor moet leren, het is echt een vak waarbij je het moet doen tot je het kan. Elke week een aantal opdrachten maken en meteen er achter aangaan als je iets niet snapt, en je kunt bijna niet falen. (je kunt ook net als ik er voor leren, een oefententamen maken en dar een 2 voor halen, en daarna 1 week lang 16 uur per dag mto doen, maar dat kan ik je niet aanraden).
Wil je dat nog even 12382731x herhalen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:10 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt bijna niet falen, onthoud het goed
alleen als je elke week braaf je sommetjes maakt~!!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:10 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt bijna niet falen, onthoud het goed
Ik zal dan braaf naar het werkcollege gaan!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
alleen als je elke week braaf je sommetjes maakt~!!
Je hoort het: je kunt bijna niet falen en anders is het je eigen schuld~!!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:29 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wil je dat nog even 12382731x herhalen?
Klinkt niet echt positief...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je hoort het: je kunt bijna niet falen en anders is het je eigen schuld~!!
Pest me niet met mijn worstvingersquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je hoort het: je kunt bijna niet falen en anders is het je eigen schuld~!!
Hahaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Pest me niet met mijn worstvingers
gewoon niet gaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:34 schreef hetzusjevan het volgende:
Serieus, waarom zetten mensen hoorcolleges op vrijdagochtend? Ik snap dat echt niet.
Serieus, waarom gaan mensen naar hoorcolleges op vrijdagochtend? Ik snap dat echt niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:34 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik weet dus echt niet hoe ik het vak persoonlijkheidsleer moet gaan halen.. ik moet nu nog gaan slapen en dan ben ik niet eens echt mee uit gegaan en de vorige keer had ik me ook al verslapen.
Serieus, waarom zetten mensen hoorcolleges op vrijdagochtend? Ik snap dat echt niet.
Maargoed ik ga slapen en hopen dat ik me niet verslaap / fit genoeg ben morgen..
Ah services marketing.. Dat was wel een leuk vak!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 06:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik ben ook nog niet zolang thuisMoet straks wel nog even naar college toe als ik dat op kan brengen. Normaal gezien is Hans Haans wel iemand die me wakker kan houden dus ik ben benieuwd hoe ik me straks ga voelen.
inderdaad, alsof je dan je ogen kan open houdenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:51 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Serieus, waarom gaan mensen naar hoorcolleges op vrijdagochtend? Ik snap dat echt niet.
Met een klein beetje moeite lukt dat netquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:18 schreef aardappel het volgende:
[..]
inderdaad, alsof je dan je ogen kan open houden
Yep, dat ging vandaag wel lekker moet ik zeggen. Kon mijn ogen goed openhouden en ben nu weer thuisquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:13 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ah services marketing.. Dat was wel een leuk vak!
Ik ben dan ook niet geweestquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:51 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Serieus, waarom gaan mensen naar hoorcolleges op vrijdagochtend? Ik snap dat echt niet.
Belkin hebben wij gehad met Organizational Behaviour (studie BS). Ik moet zeggen dat dat best boeiend was.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:10 schreef oompaloompa het volgende:
nee je hebt groepsvaardigheden, een vak van 2 studiepunten waar je belkins-rolverdeling en dat soort zaken doet. Erg saai, met leerdoelen en zo. En als je sociale richting neemt heb je ook groepsdynamica aan het einde van je tweede-jaar wat meer over het gedrag van mensen in groepen gaat (in de brede zin, dus zowel interactie in groepen als social facilitation als conformity etc.)
Gezellig, dat heb ik 4 jaar lang al gehad net als groepstechniekenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:10 schreef oompaloompa het volgende:
nee je hebt groepsvaardigheden, een vak van 2 studiepunten waar je belkins-rolverdeling en dat soort zaken doet. Erg saai, met leerdoelen en zo. En als je sociale richting neemt heb je ook groepsdynamica aan het einde van je tweede-jaar wat meer over het gedrag van mensen in groepen gaat (in de brede zin, dus zowel interactie in groepen als social facilitation als conformity etc.)
maar dan ben je niet op stap geweest neem ik aan? 5 Uur thuis en dan om 8 uur weer op lijkt me niet echt ideaalquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Met een klein beetje moeite lukt dat net
Ik heb het één keer gedaan. 4.30 thuis, +/- 5.15 slapen (etten-leur, daar sliep ik) & 8.45 de wekker en dan luxe met de auto naar college om daar te slapen...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:31 schreef aardappel het volgende:
[..]
maar dan ben je niet op stap geweest neem ik aan? 5 Uur thuis en dan om 8 uur weer op lijkt me niet echt ideaal
Welk onderwerp had je ookweer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:37 schreef oompaloompa het volgende:
vamiddag OP, ik heb er zin in. We hebben echt geluk gehad met onze leuke begeleider![]()
Er staat heel weinig vast en we mogen eigenlijk ongeveer alles zelf verzinnen / beslissen.
Ik moet zeggen dat ik Organizational Behaviour op het moment een stuk minder boeiend vind (iig dat wat ik nu heb: Inleiding tot de Organisatietheorie / Management 1 )quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:25 schreef VoreG het volgende:
[..]
Belkin hebben wij gehad met Organizational Behaviour (studie BS). Ik moet zeggen dat dat best boeiend was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:55 schreef Clesar03 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Organizational Behaviour op het moment een stuk minder boeiend vind (iig dat wat ik nu heb: Inleiding tot de Organisatietheorie / Management 1 )Is toch een van de leukere vakken binnen je studie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boeken trouwens? Zijn er nog mensen die boeken kopen?![]()
Ik moet zeggen dat ik Micro-economie toch een stuk leuker vondquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:59 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Is toch een van de leukere vakken binnen je studie.
Boeken trouwens? Zijn er nog mensen die boeken kopen?
als pappie betaaldquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:59 schreef Knekwurst het volgende:
Boeken trouwens? Zijn er nog mensen die boeken kopen?
Wij doen het over de angst dat mensen jaloers op je kunnen worden. We heben nu twee meetings gehad. In de eerste hebben we eigenlijk een inleidend praatje gehad en wat spullen om te lezen meegekregen met als opdracht twee scenario-ideeen uit te werken. Ons eerste scenario is "goedgekeurd" en die moeten we nu uitwerken en afnemen, daarna hebben we weer een afspraak. (pas over twee weken).quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:09 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Welk onderwerp had je ookweer?Wij worden ook losgelaten maar ze helpt ons wel bij dingen die we niet snappen. We hebben elke maandag een uurtje gesprek met d'r over dingen waar we niet uitkomen en advies, en daarna gaan we weer zelf aan de gang
.
Hoe doen jullie het?
Kom maar gezellig langs in de groepquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die scenario's gaan we trouwens afnemen bij mto-a werkgroepen, dus misschien dat automatic er eentje voor ons in moet vullen
Yup.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:05 schreef Rhythm het volgende:
Vandaag tentamen QM1 gemaakt, trein had een halfuur vertraging waardoor ik de aansluiting en de bus miste, dus ik had er maar 1 uur voor ipv 2 uur. Toch nog gelukt met wat ren en vliegwerk, en heb wel een degelijk punt vermoed ik.
Organizational Behaviour was dan wel weer een lichte ramp, kutvak. Hopen op die 5.
Nog meer Business Studies studentjes hier?
Oh, die zal ik ook best niet helemaal goed hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:07 schreef VoreG het volgende:
[..]
Yup.
Ik had echt veel te weinig tijd voor QM, daardoor heb ik fouten gemaakt in die vragen over de Projects, want die moest ik opeens binnen 10 minuten doen.
Ik was niet de enige als ik zo om me heen kijk zat zo'n 70% van de mensen er nog.
Ik heb gewoon alle boeken gekocht, omdat ik die dingen in m'n kast wil hebben. Pa betaalt het toch nog steeds, wel dapper gezien mijn vorige mislukte studiequote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:09 schreef Rhythm het volgende:
Het is trouwens Belbin i.p.v. Belkin.
Ik heb verdomme dat boek gekocht, en een reader voor 3 euro. Boek niet eens aangeraakt.
Dat wist ik inderdaad ook niet meer, dus ik heb een beetje lopen aanklooien en ik geloof dat ik best een mooi antwoord hadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:11 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Oh, die zal ik ook best niet helemaal goed hebben. Ik vond die 2 pittig, over die delta-x.. Had ik niet geleerd, en vergeten hoe het moest. Ik wist alleen Y(x+deltax)-Y(x)/deltax nog, de rest niet meer. Ik had wel op het kladblaadje al m'n opdrachten gemaakt, dus ik moest overschrijven
. Nog nooit zo snel geschreven
.
Same, die laatste vraag zag er dan nog wel fatsoenlijk uit, en met die utility had ik 60quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat wist ik inderdaad ook niet meer, dus ik heb een beetje lopen aanklooien en ik geloof dat ik best een mooi antwoord had.
wat ik echt niet snapte was die laatste vraag en die vraag over die utility functie, maar dat heb ik sowieso nooit gesnapt..
Ik alleen het 1e lecture, dat vond ik wel weer genoeg, echt dodelijk saai en ook iets te vroeg op de ochtend!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:21 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Same, die laatste vraag zag er dan nog wel fatsoenlijk uit, en met die utility had ik 60.
Ik dacht zo:
1 unit = min(3x,4y)
x=2, y=5
min(3*2,4*5)=6
1 unit =6
10 units = 60
Maar het lijkt me iets te simpel.
IBS moet ik ook nog helemaal voor beginnen, maar ik kan mezelf er niet toe zetten. Mja, heb M&O gehad dus ik moet het gros wel kennen, de 4 P's enzo. Ik ben maar naar 3 lectures ofzo geweest, Kramer legde het zo saai uit.
dapper, of gewoon stomquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:13 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb gewoon alle boeken gekocht, omdat ik die dingen in m'n kast wil hebben. Pa betaalt het toch nog steeds, wel dapper gezien mijn vorige mislukte studie...
Welke werkgroep?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:20 schreef Rhythm het volgende:
Damned, een 7.5 voor m'n IBS presentatie. Terwijl ik dacht dat hij een stuk beter was dan al die andere in onze groep. De meesten hadden van die josti-powerpoints, ik heb dingen als costumer en alles voorbij zien komen.
Quatre, en niet zeggen dat je mij zag en ik slecht wasquote:
Dra-ma-tisch!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:50 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Quatre, en niet zeggen dat je mij zag en ik slecht was![]()
.
Van wie heb je practicum?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:48 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Kom maar gezellig langs in de groep
MTO werkgroep van Maartjequote:
Hmm wij gaan ons vragenlijstje bij andere practicumgroepen doen, dus we zullen jou niet lastig vallenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:15 schreef automatic_ het volgende:
[..]
MTO werkgroep van Maartje
& Practicum Hersen en Gedrag, geen idee. Kunnen ons pas de 4e inschrijven
Wat lief!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm wij gaan ons vragenlijstje bij andere practicumgroepen doen, dus we zullen jou niet lastig vallen
Ja, dat is ze zeker!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:38 schreef Muis006 het volgende:
Maartje is super! Heel erg aardig. Vorig jaar deed zij ook het H&G practicum maar weet niet of dit nu nog zo is.
Mwah.. als de vakken niet zo lastig zouden zijn, zou ik dat met je eens zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:19 schreef GlowMouse het volgende:
w00t toch? Lekker rustig altijd, zo'n tentamenperiode
Hmm... Ja, ik ga er ook vanuit dat ik het niet gehaald heb en dit zal dan op een paar puntjes zijn denk ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:25 schreef oompaloompa het volgende:
Wat ik me kan herinneren vond ik het tegenvallen hoe streng hij nakeek. Dat vragen die ik wist en ongeveer goed had toch maar 6 of 7 van de tien punten opleverden. (wil je niet zenuwachtig maken of zo). Had je nog bonuspunten van de tussenopdrachten?
Ik ga voor en nog iets.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm... Ja, ik ga er ook vanuit dat ik het niet gehaald heb en dit zal dan op een paar puntjes zijn denk ik
Maar goed; het waren zulke domme MC-vragen.
Voorbeeld: xxx deed onderzoek bij zijn zoontje William. Wat observeede hij als eerste?
Schrik
Boosheid
Lachen
en nog iets
Kom op zeg :x Dat heeft dan ergens klein in één mini zinnetje gestaan ofzo :s
Maar goed; ik heb nu (MC + Bonusopdrachten) 22 punten.
Ja, dat zeker. Daar zat ik heel mijn leven al op te wachten, haha.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:19 schreef GlowMouse het volgende:
Je hebt echt wat nieuws geleerd als je die vraag goed hebt
Ik heb ook een hekel aan feiten uit mijn hoofd leren. Ik zie daar de meerwaarde niet van, want in het dagelijks leven kun je dat allemaal gewoon opzoeken wanneer je het nodig hebt. Het is natuurlijk wel de makkelijkste manier om dingen te toetsten.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:32 schreef automatic_ het volgende:
Hmm, naja ik zie wel. Ik kan daar alleen niet zo goed tegen, omdat ik het nut niet echt in zie(/wil zien) van zulke vragen. Functileer was overigens niet zo gericht op feitjes, daar waren alle onderzoekers/onderzoeken/etc. weer van belang - was ik eindelijk trots dat ik wist hoe het oog in elkaar zat en hoe bijziend/verziend-zijn ontstond...
Komt goed!
bedoel je niet albert? Die conditionering met die rat, anders was het idd een kutvraag.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm... Ja, ik ga er ook vanuit dat ik het niet gehaald heb en dit zal dan op een paar puntjes zijn denk ik
Maar goed; het waren zulke domme MC-vragen.
Voorbeeld: xxx deed onderzoek bij zijn zoontje William. Wat observeede hij als eerste?
Schrik
Boosheid
Lachen
en nog iets
Kom op zeg :x Dat heeft dan ergens klein in één mini zinnetje gestaan ofzo :s
Maar goed; ik heb nu (MC + Bonusopdrachten) 22 punten.
Haha nee. Die vraag wist ik welquote:Op zondag 2 november 2008 12:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
bedoel je niet albert? Die conditionering met die rat, anders was het idd een kutvraag.
Wel jammer als je er een 5 of zo voor haalt, dat had je toch ook voor functieleer? an heb je het allebei net niet gehaald
Ja inderdaad.quote:Op zondag 2 november 2008 14:42 schreef oompaloompa het volgende:
Haha het was volgens mij allebei als ik het me goed herinner. Eerst werd ie geconditioneerd met een rat en later liet de "onderzoeker" zien dat albert nu ook bang van konijnen was.
eigenlijk heb je het dus gewoon extra goed onthouden muis
Wiskunde kun je ook later doen volgens mij, een vriendin van me heeft dat pas aan het eind van het jaar gedaan (maar is wellicht niet aan te raden, je kan er maar vanaf zijn).quote:Op zondag 2 november 2008 21:51 schreef automatic_ het volgende:
Haha ja, dan zit je er een beetje in
Maar goed; als ik Inleiding ook niet haal, dan heb ik er volgende keer 6...
Voor de vakantie MTO en H&G, daarna Inleiding, Functie en Sociologie en twee weken daarna Wiskunde... Maaár (!) dan zit ik er wel in
Ik heb Wiskunde vorig jaar ook al een keer gedaan en had toen een 5 - hmm.. wat is dat toch; ik en 5-en op de uniquote:Op maandag 3 november 2008 10:05 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wiskunde kun je ook later doen volgens mij, een vriendin van me heeft dat pas aan het eind van het jaar gedaan (maar is wellicht niet aan te raden, je kan er maar vanaf zijn).
En het is wel te halen hoor. Een vriendin en ik zijn later ingestroomd waardoor we ook geen enkel tentamen uit de eerste toetsperiode gehaald hebben vorig jaar. Daarna hadden we dus ook ineens veel tentamens de toetsweek daarop, maar we hebben 't wel gehaald. Dus komop, je kan het
!
Maar misschien heb je Inleiding wel gehaald. Je weet het niet, ik duim iig voor je
.
Likequote:De voorstelronde kent de volgende procedure:
- iedere deelnemer neem 3 voorwerpen mee naar de workshop
- per voorwerp geeft de deelnemer een beschrijving van zichzelf
- de overige deelnemers kunnen vragen stellen naar aanleiding van de beschrijving
Verzamel drie voorwerpen waarmee u uw zelf kunt omschrijven.
- bereid per voorwerp een zelfbeschrijving van 2 a 3 minuten voor
- zelfbeschrijvingen dienen iets te zeggen over uw karakter, voorkeuren en gewoontes
- voorwerpen dienen meegenomen te worden naar de workshop
- voorwerpen hoeven niet van u zelf te zijn
Een screenshot van Fok!quote:Op maandag 3 november 2008 16:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb geen eigen auto, haha. Ik vind mijn ring ofzo laten zien 'te persoonlijk', die heb ik van m'n vriend gekregen. Heb geen zin om daar te zitten van 'ja ik ben al ruim 3 en half jaar samen met mijn vriend blabla'.
Denk dat ik een foto van m'n hondje doe en daar iets bij vertel. En mijn mobieltje, als symbool voor communicatiemiddel(en), ik bel en MSN veel namelijk. Nu nog een derde ding.. moeilijk moeilijk.
Sorry, ik zal me inhoudenquote:Op maandag 3 november 2008 21:34 schreef automatic_ het volgende:
Goede en duidelijke doelen. Die zijn op iedereen wel toepasbaar denk ik
Ik ben/was altijd heel rustig in de groep, waardoor ik mijn mening maar liet varen. Mijn leerdoel was tijdens het afstuderen dat ik elke keer mijn mening moest gevenMaar dat was vrij moeilijk met mensen die geen geduld hadden en overal tussendoor sprongen
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef GodsSon het volgende:
Hier nog iemand van de UvT die erbij komt
Juist.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:35 schreef GodsSon het volgende:
Hallo allemaal!
AcVa 1 = ? Academische Vaardigheden?
Je mist echt iets hoor!quote:
Mooie achternaam?quote:Op woensdag 5 november 2008 19:37 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Juist.
En dan versie 1.
Nu mogen we door naar versie 2,![]()
Mooie achternaam heb je trouwens
Maar ook geen methodische vaardigheden meer, en die waren wel handig geweest (in mijn tijd had je dat overigens ook niet, maar wel weer presentatievaardigheden).quote:
GodsSon Misschien handig als je dat ff uit je profiel haaltquote:Op woensdag 5 november 2008 19:40 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Mooie achternaam?
Maar welk deel academische vaardigheden is dat dan? Ben er nu ook mee bezig, scriptie schrijven... Maar zover ik weet heb ik alleen deze variant
Ik heb gespiekt in je profiel.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:40 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Mooie achternaam?
Maar welk deel academische vaardigheden is dat dan? Ben er nu ook mee bezig, scriptie schrijven... Maar zover ik weet heb ik alleen deze variant
Ik heb nog niets terug. ICT heb ik sowieso wel gehaald, de andere moet ik nog even afwachten, vooral omdat de midterms niet zo super gingen (heb me maar alvast ingeschreven voor de her's). Maar ik vind de vakken dit blok (vooral Lineaire Algebra en Bedrijfseconomische Modellen) veel leuker dan de vakken vorig blokquote:Op woensdag 5 november 2008 19:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar ook geen methodische vaardigheden meer, en die waren wel handig geweest (in mijn tijd had je dat overigens ook niet, maar wel weer presentatievaardigheden).
Was jij er die dinsdag trouwens nog, en hoe zijn de tentamens afgelopen?
Heb er niks op tegen dat iemand mijn achternaam te weten komt! Vroeg me alleen af wat er zo leuk aan was...quote:Op woensdag 5 november 2008 19:42 schreef Tegan het volgende:
[..]
GodsSon Misschien handig als je dat ff uit je profiel haalt.
Ik heb namelijk dezelfde, haha. Vandaar.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:47 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Heb er niks op tegen dat iemand mijn achternaam te weten komt! Vroeg me alleen af wat er zo leuk aan was...
Maar jullie AcVa, is net zoiets als mijn Presentatievaardigheden en Schriftelijkevaardigheden (allebei zonder studiepunten)
Zinloos tijdverdrijf om maar wat te laten doen
Als je daar geen studiepunten voor krijgt, ben ik heel blij dat ik het niet krijg. Anders was het natuurlijk alleen maar beterquote:Op woensdag 5 november 2008 19:47 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Heb er niks op tegen dat iemand mijn achternaam te weten komt! Vroeg me alleen af wat er zo leuk aan was...
Maar jullie AcVa, is net zoiets als mijn Presentatievaardigheden en Schriftelijkevaardigheden (allebei zonder studiepunten)
Zinloos tijdverdrijf om maar wat te laten doen
Ik vind het vooral tof dat er dingen van andere vakken nu weer terugkomen. Matlab komt nu ook kijken bij Lineaire Algebra enzo. Voorheen kreeg ik tijdens de les niet echt een idee hoe die aparte vakken nou bij elkaar pasten, maar in dit blok is dat veel duidelijker.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:48 schreef GlowMouse het volgende:
Dat zijn zeker leuke vakken, op inleiding kansrekening na de leukste van het eerste jaar. Wel toevallig ook: van de twee docenten die lineaire algebra geven, was er een begeleider bij mijn bachelorscriptie en de andere heb ik een paar uur geleden gevraagd mijn masterscriptie te begeleiden. En bij mijn bachelorscriptie onderzocht ik weer een stelling die door een docent van BEM bedacht is.
Geen studiepunten, daarom is het geschrapt.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:52 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als je daar geen studiepunten voor krijgt, ben ik heel blij dat ik het niet krijg. Anders was het natuurlijk alleen maar beter.
Ik ben wel oud, maar niet zo oud...quote:Op woensdag 5 november 2008 20:30 schreef automatic_ het volgende:
(vond dat bystander effect van oma.. ook wel interessant, heb daar twee jaar terug ook wat over gehad)
Ik was te lui om je naam op te zoekenquote:Op woensdag 5 november 2008 22:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben wel oud, maar niet zo oud...
Tis maar één vraag,, iets over een krantenabbonement, maar ik kan er nog niet veel over zeggen omdat hij deze week ook nog draait.quote:
Ga een minor psy erbij doen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:44 schreef Friek_ het volgende:
Twee zevens teruggekregen. Heb echt weer zin om te studeren.![]()
Ben wel jaloers op psychologie studenten dat ze meer literatuur krijgen over cognitieve neurowetenschappen dan ik. Maar dat waait wel over.
Misschien wel. Ligt er een beetje aan wat voor vakken er gegeven worden.quote:
Wij moeten verplicht proefpersoonuren draaienquote:
Ah ok. Wist gewoon niet waar het voor stondquote:Op zaterdag 8 november 2008 20:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wij moeten verplicht proefpersoonuren draaien
Dat is wel fijn!quote:Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef hmmmz het volgende:
Bij fiscaal recht is het echt supersnel nagekeken, binnen 3 dagen kijkt een zo'n gast dan alles na met tussentijdse updates op blackboard
Valt mee. Bij fiscale heeft gewoon iedereen het gehaald. Wat een debiel makkelijk vak. Dat ze daar 6 ECTS voor geven.. belachelijkquote:
Wacht al vier en een halve week op de uitslag van mijn midterm attitudesquote:Op zondag 9 november 2008 00:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ah ok. Wist gewoon niet waar het voor stond.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_traag_nakijken.html
Iemand hier last van? Bij mij eigenlijk totaal niet. Altijd lekker op tijd.
Dat is alleen zo bij inleiding belastingrecht, verder in de bachelor merk je geen verschil met Nederlands recht.quote:Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef hmmmz het volgende:
Bij fiscaal recht is het echt supersnel nagekeken, binnen 3 dagen kijkt een zo'n gast dan alles na met tussentijdse updates op blackboard
Ehm... het was een super lange lijst met allerlei eigenschappen en dan moest je beoordelen of jij bij een bepaalde eigenschap ook een andere eigenschap had of dat verbanden met elkaar had. Dat moest dan op een schaal van 1 tot 5 ofzo... Ik meot je eerlijk zeggen dat het al ver weggezakt is, want ik heb hem gemaakt tijdens Functieleerquote:Op zondag 9 november 2008 11:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wacht al vier en een halve week op de uitslag van mijn midterm attitudes![]()
Automatic waar ging t over?
lijkt me een goede regel.. mogen ze bij de rechtenfaculteit ook doen, niet dat ik daar veel last heb van te laat nagekeken tentamens, maar voorkomen is beter dan genezenquote:Op zondag 9 november 2008 00:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ah ok. Wist gewoon niet waar het voor stond.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_traag_nakijken.html
Iemand hier last van? Bij mij eigenlijk totaal niet. Altijd lekker op tijd.
Welk vak had je van hem?quote:Op zondag 9 november 2008 20:18 schreef automatic_ het volgende:
Hoe 'snel' kijkt Soudijn na...?
Weten jullie dat nog?
Zachte Hand? Fancher? Ik mis even wat..quote:Op zondag 9 november 2008 21:08 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb de essayvragen van Zachte Hand van dit jaar & ook van Fancher 2004-2005 & 2006-2007, maar die zijn op sommige punten wel anders. Klasgenoot heeft ze van Fancher gemaakt van dit jaar, dus doe moet ik even lief aankijken
En inderdaad, Soudijn geeft Inleiding en Geschiedenis
Oh haha.quote:Op zondag 9 november 2008 21:11 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Zachte Hand? Fancher? Ik mis even wat..
Zonde dan. Ik heb Approaches to Psychology van Glassman en Hadad.quote:Op zondag 9 november 2008 21:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oh haha.
Mijn boeken voor Inleiding en Geschiedenis van de Psychologie zijn van Fancher (Pioneers of..) en van Drunen en Jansz (met zachte hand)
Hmm.. Dat is inderdaad jammer dan.. Maar goed.. Over de Inleiding in de Psychologie kunnen toch weinig versie's zijn? Bedoel; de personen die belangrijk zijn/ontwikkelingen zullen in alle boeken wel beschreven worden, denk ik?quote:Op zondag 9 november 2008 21:16 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Zonde dan. Ik heb Approaches to Psychology van Glassman en Hadad.
Deze moet ik voor deze week maken:quote:Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm.. Dat is inderdaad jammer dan.. Maar goed.. Over de Inleiding in de Psychologie kunnen toch weinig versie's zijn? Bedoel; de personen die belangrijk zijn/ontwikkelingen zullen in alle boeken wel beschreven worden, denk ik?
Noem eens een essayvraag als je wilt.
Ik doe organisatiewetenschappen maar heb nu een cursus inleiding psychologie.quote:Op zondag 9 november 2008 22:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Doe jij ook psych knekwurst? Nee dat kan niet want ik heb mijn boeken van vorig jaar verkocht en ze gebruiken nog steeds de boeken die automatic_ noemt. Bij welke studie krijg je inleiding psychologie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |