2008 screenshotsquote:Duke Nukem Forever (DNF) is a first-person shooter video game being developed by 3D Realms, and is the next game in the Duke Nukem series. It is infamous for its protracted development schedule, which began in April 1997. The game has been hindered by poor management, several internal rewrites, as well as engine technology restarts.
Forever stars its eponymous character, Duke Nukem, and is the fourth game of the main series. Like its predecessor, Duke Nukem 3D, Forever is a first-person shooter and is being directed by George Broussard, one of the creators of the original Duke Nukem game.
Duke Nukem Forever will be released on PC and Atari 2600.
Nee... Tenzij je "quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:34 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat je niet een klein beetje nat word van deze trailer
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee... Tenzij je "" bedoelt, want het is een van de meest knullige trailers ooit.
Dat kan je volgend jaar ook nog gebruikenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:25 schreef appelsientje het volgende:
Dit jaar komt ie uit
Hoop doet leven![]()
Nou ja, je kan moeilijk stellen dat dit dezelfde game is waar ze 10 jaar geleden mee begonnen zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:37 schreef Gamer_V het volgende:
Ik zeg het al een paar topics, maar mensen die echt geloven dat deze game nooit uitkomt zijn zo dom.
'Zo dom' is aangegeven in de onderstaande grafiek.
[ afbeelding ]
Beste trailer ooitquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee... Tenzij je "" bedoelt, want het is een van de meest knullige trailers ooit.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, je kan moeilijk stellen dat dit dezelfde game is waar ze 10 jaar geleden mee begonnen zijn
Dat een engine geupgade is zegt niets over de bedoeling van de gamequote:
Engine, release-jaar - het zal me jeuken !quote:Op donderdag 2 oktober 2008 02:09 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat een engine geupgade is zegt niets over de bedoeling van de game
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 02:10 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Engine, release-jaar - het zal me jeuken !
Ik wil de shrink-ray, pipe-bombs en camera's !
quote:
Duke 4 ever,...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wanneer begon dit topic? Voordat FOK! bestond?
Er was een grote databasecrash in die maand, waardoor er gegevens verloren zijn... En er was een meeting in Utrecht op bevrijdingsdag.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Toen was ik net een half jaar geregistreerd!
Hij leeft voort in het hart van elke gamerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:05 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben benieuwd of duke ooit nog tot leven komt.
quote:Op donderdag 16 januari 2003 13:01 schreef Ultrawuft het volgende:
kleine update.
De systeemeisen worden zwaar hoog, 1 ghz cpu is al te langzaam waarschijnlijk 2ghz gaat er meer op lijken.
Geforce 3 is minimaal en daaronder is niet meer mee te spelen.
De engine bestaat uit UT/utk3 code en custom code.
en het is nog steeds when it's done
Zou mooi zijn idd ware het niet dat je dan waarschijnlijk al achter de geraniums zit en duke dan aan je voorbij laat gaan!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 08:51 schreef PDOA het volgende:
[..]
Maar zou het niet mooi zijn als je nietsvermoedend op een dag de Media Markt binnenstapt en daar opeens, zonder enige aankondiging, een glanzende hoes van Duke 4 ziet staan?![]()
OMG OMG een schijtende alien! OMG OMG (met de DNSTUFF cheat) ik kan mezelf verkleinen dmv de spiegel!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:37 schreef Frollo het volgende:
Ik weet nog dat ik helemaal stuk ging in die wc in het eerste level.
OMG ik zie mezelf in de spiegel!
OMG OMG kijk, ik spring op de wasbak!!1
OMG OMG OMG ik kan die pisbak kapottrappen!!!1!
Het zal toch lastig worden om die ervaring te overtreffen.
en bevriezen!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:14 schreef Devolution het volgende:
[..]
OMG OMG een schijtende alien! OMG OMG (met de DNSTUFF cheat) ik kan mezelf verkleinen dmv de spiegel!
Ik denk het niet...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
Hopelijk wordt het geen Daikatana flop.
April 1997 was de originele releasedate, rond die tijd stond het web al vol met previews van Duke Nukem Forever.quote:
Geen dank, geen dank, oh en het 2e gedeelte vond ik te saai dus die doe ik niet!quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:55 schreef vosss het volgende:
The following things have been accomplished since Duke Nukem Forever was announced on April 28th, 1997...
Popular Video Game Series Releases
Duke Nukem
Duke Nukem 64 (Nintendo 64 - October 1997)
Duke Nukem: Time to Kill (PlayStation 1 - 1998)
Duke Nukem: Zero Hour (Nintendo 64, - 1999)
Duke Nukem (Game Boy Color - 1999)
Duke Nukem: Land of the Babes (PlayStation 1 - 2000)
Duke Nukem: Advance (Game Boy Advance - 2002)
Duke Nukem: Manhattan Project (PC - 2002)
Duke Nukem Mobile (Sidescroller): (Mobile Phones - 2004)
Duke Nukem Mobile (3D): (Tapwave Zodiac - 2004, Mobile Phones - 2005)
Duke Nukem Mobile II: Bikini Project (Mobile Phones - 2005)
Final Fantasy:
Main Series
Final Fantasy VII
Final Fantasy VIII
Final Fantasy IX
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
Final Fantasy XI
Final Fantasy XII
Cell Phone Games
Before Crisis: Final Fantasy
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
Dirge of Cerberus: Lost Episode
Tactics Series
Final Fantasy Tactics
Final Fantasy Tactice Advance
Crystal Chronicles Series
Final Fantasy Crystal Chronicles
Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearer
Remakes
Final Fantasy Collection
Final Fantasy Anthology
Final Fantasy Chronicles
Final Fantasy Origins
Final Fantasy I & 2: Dawn of Souls
Final Fantasy III DS
Final Fantasy IV DS
Final Fantasy IV Advance
Final Fantasy V Advance
Final Fantasi VI Advance
Games Featuring Final Fantasy Characters
Ehrgeiz
Kingtom Hearts
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts: Final Mix
Kingdom Hearts II
Movies, Anime Series & Concerts
Final Fantasy: The Sprits Within
Final Fantasy: Unlimited, Entire Series
Final Fantasy VII: Advent Children
Final Fantasy: Dear Friends, Entire World Tour
Grand Theft Auto:
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto, Gameboy Color Port
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto: London 1969
Grand Theft Auto: London 1961
Grand Theft Auto 2
Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto Advance
Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Grand Theft Auto: Liberty City Stories, PS2 Port
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Grand Theft Auto IV
The Legend of Zelda:
Ocarina of Time
Majora's Mask
Oracle of Ages
Oracle of Seasons
The Wind Waker
Four Swords Adventures
The Minish Cap
Six remakes of previous Zelda titles for the Gameboy Color, Gameboy Advance and Gamecube.
Link's Awakening DX, Gameboy Color
A Link to the Past, Gameboy Advance
Ocarina of Time, Gamecube
The Zelda Collector Edition, Gamecube
Classic NES Series: The Legend of Zelda, Gameboy Advance
Classic NES Series: Zelda II: The Adventure of Link, Gameboy Advance
Phantom Hourglass
Twilight Princess
The Sims:
The Sims
The Sims: Livin' Large
The Sims: House Party
The Sims: Hot Date
The Sims: Vacation
The Sims: Unleashed
The Sims: Superstar
The Sims: Makin' Magic
The Sims Online
The Sims 2
The Sims 2: University
The Sims 2: Nightlife
The Sims 2: Open for Business
The Sims (Console Port)
The Sims Bustin' Out
The Sims 2 (Console Port)
The Urbz: Sims in the City
Other Popular Game Series:
Over 75 games based in the MegaMan universe, and 12 games featuring MegaMan universe character cameos.
Over 50 games based in the Star Wars universe.
Mario has appeared in 58 different video games.
Every Massive Multiplayer Online game and expansion with the exception of Meridian 59.
Every Dance Dance Revolution and Bemani rhythm game
Every Pokemon game released outside of Japan.
Every Unreal, every Unreal Tournament, and every game that has used any of the Unreal engines.
Quake 2, 3, 4, and countless games that have used their engines.
Every Tony Hawk and extreme sport spin-off game.
Daikatana began development 10 days before Duke Nukem Forever- Unfortunately no one was made John Romero's bitch when it hit retail shelves on May 23rd, 2000.
3DRealms and Remedy bring Max Payne and its sequel from concepts to finished games, porting both to Xbox and PS2.
Valve released both Half-Life 1 and 2, with several expansion packs and countless mods for each.
Every version of Counter-Strike and Counter-Strike Source were developed.
Every Thief game.
Black Isle was formed, released seven titles and was shut down.
The Elder Scrolls III: Morrowind and IV:Oblivion, and the entire Baldur's Gate series.
Wizards of the Coast has printed six Core Sets, 30 Expansion Sets of Magic: The Gathering. If someone bought one of every single card printed since DNF was announced, they would have a collection of approximately 101,742 cards.
Every installment of Metal Gear Solid released to date, as well as Ghost Babel (MGS for the Gameboy) and the Metal Gear Acid series for PSP. And it is likely that the the apparent conclusion of Solid Snake's legacy, "Guns of the Patriots," will come out before DNF.
A garage full of programmers in Croatia (Croteam) developed the engine and created the game Serious Sam. Since then there have been multiple sequels and console ports- all off a fraction of the money 3D Realms has blown on DNF's development.
Every 3D Prince of Persia game.
Aside from Wolfenstein 3D, every single First Person Shooter based during World War II, including the entire Medal of Honor series.
While DNF has been in production, Blizzard Entertainment, another studio famous for delays, has released four full games(Starcraft, Diablo 2, Warcraft 3, and World of Warcraft), with expansions for all of them.
Bioware released Neverwinter Nights with two expansions, Star Wars: Nights of the Old Republic, and Jade Empire. All games are deep, lengthy RPGs that demand multiple playthroughs.
The entire Halo trilogy.
Every Gran Turismo game.
Team Fortress 2
Video Game Systems:
Microsoft XBOX
Microsoft XBOX 360
Several revisions including the Elite and Halo Edition
Nintendo GameCube
Nintendo Wii
Nintendo Gameboy Color
Gameboy Advance
Gameboy Advance SP
Gameboy Micro
Nintendo DS
Nintendo DS Lite
Sega Dreamcast
Sony PSone
Sony Playstation 2
Sony Slim Playstation 2
Sony Playstation 3
Several revisions with different hardware, pack-ins, and backwards compatibility options
Sony PSP
Sony PSP Slim
Over 4500 games were released for the above video game systems in the United States.
Over 350,000,000 consoles and handhelds were sold worldwide.
Het blijft een indrukwekkende lijst
De kans is juist 100%. Er is echt no way dat de uitgever al die jaren salarissen betaald heeft en uiteindelijk geen game in de schappen kan leggen, hoe crappy het eindproduct ook is.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:53 schreef McKillem het volgende:
Wanneer zou hij uitkomen? 1997?
Het is bijna 2009..
Slotje.
Kans dat DNF ooit nog de winkelschappen gaat zien is gewoon 0%.
Daar hebben ze hopen ervaring mee naar het schijntquote:Op woensdag 26 november 2008 12:34 schreef PDOA het volgende:
Die gasten mogen wel een beetje opschieten want straks kunnen ze weer alles overzetten naar een nieuwe engine.
Euhm, dat gebeurt wel vaker hoor.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De kans is juist 100%. Er is echt no way dat de uitgever al die jaren salarissen betaald heeft en uiteindelijk geen game in de schappen kan leggen, hoe crappy het eindproduct ook is.
Wat dacht je van die geile sexlijn aan de telefoonquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:37 schreef Frollo het volgende:
Ik weet nog dat ik helemaal stuk ging in die wc in het eerste level.
OMG ik zie mezelf in de spiegel!
OMG OMG kijk, ik spring op de wasbak!!1
OMG OMG OMG ik kan die pisbak kapottrappen!!!1!
Het zal toch lastig worden om die ervaring te overtreffen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk PDOA? Dat iedereen je bijvalt en gaat roepen "Ja! dukenukem is kut!!11EINZ"
Dat het er nog niet is is obvious maar als het komt en het is episch goed, staan de gamertjes die bedoeld worden in die quote vooraan om de game te kopen downloaden.
Nee hoor, ze hebben al jaren geen releasedatum/jaar bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:43 schreef PDOA het volgende:
Die luiwammesen bij 3D-Realms zeiden toch begin 2008 dat het spel zekersteweten eind 2008 available zou zijn?
Het gebeurt vaak dat er 12 jaar aan een spel wordt gewerkt en vervolgens niet in de winkel verschijnt?quote:
Nee, zoiets is nooit gezegd. 3D Realms zegt al sinds het begin "Coming when it's done". De enigen die af en toe uitspraken doen, zijn de uitgevers. Zo was er bijvoorbeeld een bonus van een half miljoen dollar voor de developers beloofd als het spel voor 31 december 2006 in de winkel zou liggen. Maar zoals we allemaal weten, hebben ze die deadline net gemistquote:Op vrijdag 5 december 2008 11:43 schreef PDOA het volgende:
Die luiwammesen bij 3D-Realms zeiden toch begin 2008 dat het spel zekersteweten eind 2008 available zou zijn?
Ik had het verkeerd, het ging over een officiele trailer:quote:Op zondag 7 december 2008 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zoiets is nooit gezegd. 3D Realms zegt al sinds het begin "Coming when it's done". De enigen die af en toe uitspraken doen, zijn de uitgevers. Zo was er bijvoorbeeld een bonus van een half miljoen dollar voor de developers beloofd als het spel voor 31 december 2006 in de winkel zou liggen. Maar zoals we allemaal weten, hebben ze die deadline net gemist
Waar is die trailer? Het is tenslotte alweer 10 maanden geleden dat de teaser uitkwam.quote:George Broussard made clear that the video was a teaser, rather than a trailer. He noted that all other media related to Duke Nukem Forever was no longer relevant, including the trailer released in 2001, and that a brand-new trailer would be released in the coming months. Broussard also confirmed that the video was shot real-time from the game, with the exception of some introduction and ending shots.
Je beantwoord de vraag niet...quote:
Ben je nou serieus verbaasd en verontwaardigd dat 3D Realms een deadline omtrent Duke Nukem Forver mist?quote:Op maandag 8 december 2008 12:04 schreef PDOA het volgende:
[..]
Waar is die trailer? Het is tenslotte alweer 10 maanden geleden dat de teaser uitkwam.
Change, we canquote:
Exact. Ik verwacht ook dat ie vanzelf een keer uitkomt, en zou em graag spelen, maar als het niet gebeurt, dan niet.quote:Op maandag 8 december 2008 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij ben je de enige die al schuimbekkend in dit topic zit. De rest neemt het voor kennisgeving aan, hoopt dat er wellicht ooit nog wat komt en haalt verder zijn schouders op.
Starcraft Ghost gaat ook nog even duren. Maar zij hebben het dan ook een diepvriesvakperiode. Maar afgescheept is het nog niet.quote:Op zondag 7 december 2008 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gebeurt vaak dat er 12 jaar aan een spel wordt gewerkt en vervolgens niet in de winkel verschijnt?
dat is helemaal waarquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:35 schreef Gamer_V het volgende:
Duke nukem 3d komt uit 1996. Het vorige album van Guns n' Roses uit 1993, en begonnen ze aan een volgend album in 1994. Dus het duurt nog twee jaar voordat je dat mag zeggen.
Dus Duke Nukem 3D wordt voor Vista herschreven?quote:Op woensdag 14 januari 2009 01:22 schreef SpankmasterC het volgende:ik interpretter het als volgt: ze gaan eindelijk eens realistisch doen qua features die ze in de game willen en HIJ GAAT OVER 2 WEKEN UITKOMEN!!!
Dat moet vrij rap te doen zijn, gezien de ervaring die ze hebben enzo.quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:28 schreef vosss het volgende:
Ik denk voor Windows 7 dat ze voor het gemak gewoon weer opnieuw beginnen
En de minimale verschillen tussen W7 en Vistaquote:Op woensdag 14 januari 2009 07:48 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat moet vrij rap te doen zijn, gezien de ervaring die ze hebben enzo.
Aan de term vengeance te zien, kan het misschien zelfs zijn dat ze niks van features ge-cut hebbenquote:Op woensdag 14 januari 2009 01:22 schreef SpankmasterC het volgende:ik interpretter het als volgt: ze gaan eindelijk eens realistisch doen qua features die ze in de game willen en HIJ GAAT OVER 2 WEKEN UITKOMEN!!!
5 jaar? Maak daar maar gerust 10 jaar van.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:42 schreef Khadgar het volgende:
Zal ik jullie es wat bizars vertellen? Ik heb vannacht gedroomd over Duke Nukem Forever... en het suckte zwaar.... Resolutie van 400x800 ofzo, echt vage shit. Cartoony stijl die op zich wel OK was. Maar het spel was echt een spel dat 5 jaar terug uit had moeten komen...
Wie zegt dat het fullscreen was?quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:26 schreef vosss het volgende:
Overigens vraag ik me af wat jij voor monitor hebt als die resoluties van 400 bij 800 aankan.
Volgens mij ligt ie dan sowieso al op zn zij en zelfs dan nog is het een rare reso
Ik sta al sinds de eerste aankondiging zo te hupsen....quote:
Twas een droom he, hoeft niet realistisch te zijnquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:26 schreef vosss het volgende:
[..]
5 jaar? Maak daar maar gerust 10 jaar van.
Overigens vraag ik me af wat jij voor monitor hebt als die resoluties van 400 bij 800 aankan.
Volgens mij ligt ie dan sowieso al op zn zij en zelfs dan nog is het een rare reso
tvp! Blijft leuk speculerenquote:Op zondag 15 februari 2009 20:48 schreef SpankmasterC het volgende:
Guys we hebben helemaal de laatste update gemist!
George heeft een screenshot vrijgegeven met daarop wat bugs die gesquasht gaan worden, om aan te tonen dat ze toch écht bezig zijn met de game!
Uit de screen blijkt dat er cheats in de game voor gaan komen, en voertuigen!
[ afbeelding ]
Nooit gebruikt dat ding eigenlijk werkte dat in de SP ook?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:55 schreef Devolution het volgende:
HolodukeToch wel een van de meest toffe dingen in D3D toenertijd. Perfect om vallen mee te zetten in dukematches
![]()
dacht al... hij zal toch niet gold worden?quote:
Die Broussard weet weer subtiel de hype-trein te starten.. Mondjesmaat komen er steeds positievere berichten op zijn twitter..quote:
Ja maar hij komt nu echt binnen 2 weken uit.......................quote:Op donderdag 16 april 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Zullen we anders gewoon afspreken dat we dit topic pas kicken als ie officieel gold gegaan is?
ECHT WAAR?!?!?!quote:Op donderdag 16 april 2009 09:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja maar hij komt nu echt binnen 2 weken uit.......................![]()
DAT is het!quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Of het is TOCH een marketing truuk en DNF is gold
Nou ja, er zijn 2 opties.quote:
Dat was serieus ook iets dat door mijn hoofd schoot bij het lezen van dit berichtquote:Op donderdag 7 mei 2009 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Of het is TOCH een marketing truc en DNF is gold
De voorgeschiedenis waarin een ontwikkelaar 12 jaar aan één game werkt zonder ooit resultaten te boeken en zonder financiering bedoel je?quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op de voorgeschiedenis is optie 1 het meest waarschijnlijk.
Tja....quote:Closing out a milestone this week. 71 more tasks to do and we started with probably 800-900. Been a good push. Next one starts Monday.
http://twitter.com/georgeb3dr/status/1511574436
Het is niet alsof ze in die 12 jaar niets uitgebracht hebben. Jaar of 3 geleden heeft 3d realms nog 45 miljoen ontvangen voor de rechten van Max Payne.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
De voorgeschiedenis waarin een ontwikkelaar 12 jaar aan één game werkt zonder ooit resultaten te boeken en zonder financiering bedoel je?
Ik zeg: ze zijn failliet en DNF is voor eeuwig van tafel. Desnoods maakt iemand de restjes van 3DRealms af en komt er wel een spel uit wat DNF heet, maar dat zal niet zijn wat 3DRealms wilde neerzetten.
Niet? Elke games website staat tot het weekend vol met 3d realms, duke 3d gerelateerd 'nieuws' Als maandag blijkt dat het een grote hoax was, gaat dat nog een weekje door.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:44 schreef Tijn het volgende:
Ik denk niet dat het zogenaamd failliet laten verklaren van je bedrijf hele goede marketing is, eerlijk gezegd.
Dat is niet iets uitbrengen. Dat is dingen die je kon uitbrengen verkopenquote:Op donderdag 7 mei 2009 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is niet alsof ze in die 12 jaar niets uitgebracht hebben. Jaar of 3 geleden heeft 3d realms nog 45 miljoen ontvangen voor de rechten van Max Payne.
Het is en/enquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is niet iets uitbrengen. Dat is dingen die je kon uitbrengen verkopen
en nog financiële problemenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is en/en
Ze hebben EN games uitgebracht EN ze hebben 3 jaar geleden nog 45 miljoen ontvangen voor de rechten op Max Payne.
Volgens mij meer dan het ooit zal opleverenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:22 schreef Morthill het volgende:
[..]
en nog financiële problemenhoeveel geld heeft die ontwikkeling van de duke gekost werkelijk
Toch juist slim, ben je van je (potentieel) van je schulden af en kun je gaan cashen met je goddelijke spel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:44 schreef Tijn het volgende:
Ik denk niet dat het zogenaamd failliet laten verklaren van je bedrijf hele goede marketing is, eerlijk gezegd.
Dat moet je je dus afvragen. Zijn ze echt failliet gelet op alle inkomsten of is het een marketing stunt.quote:
Take Two is publisher Die kunnen dus niets cancellen. Ze kunnen alleen zeggen dat ze het niet financieren. En dat schijnt nu dus zo te zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:51 schreef mp_40_fan het volgende:
Wat ik had gelezen is dat take two gewoon genoeg had van 3d realms en het project (DNF) heeft gecancelled...
quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In dat stukje staat dat TakeTwo de "publishing rights" op DNF houdt, dus misschien ontwikkelen zij wel door. Krijgen we dan een GTA/DN3D combo?.
Dat jaquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Take Two is publisher Die kunnen dus niets cancellen. Ze kunnen alleen zeggen dat ze het niet financieren. En dat schijnt nu dus zo te zijn.
Meh, de GTA-reeks kun je toch nauwelijks broddelwerk noemen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:17 schreef Tijn het volgende:
Ik wil alleen een echte Duke, gemaakt door 3D Realms en geen broddelwerk van andere mensen die alleen maar dollars in hun ogen hebben
Die is gemaakt door Rockstar North, niet door Take Two.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meh, de GTA-reeks kun je toch nauwelijks broddelwerk noemen?
quote:"The 2001 trailer was 100% scripted cinematic, and not actual gameplay. They built specific demo maps just to record video from to make a trailer. Everything you see in that trailer was phony.
The typical work flow there went something like this:
Designer would be assigned a task (build a new map, rebuild an old map, polish a bit of a map, etc.). Designer would work on said task for two, three weeks, a month, all the while lower management would be looking over it and making sure it was going in a "good general direction." Designer would move on to another task. A month or two later upper management would finally look at the work and say, "It's all wrong, do it again." Rinse, repeat.
Entire maps would be done from the ground up, almost to beta quality, and then thrown out simply because no one would make decisions early on in the process. (Read up on Valve's 'orange box' method of design -- that's how you make games)
Another example ofis the fact that there was one part of one map that was being worked on before I started working there. Nineteen months later and the same designer was still working on the same part of that same map... I'm not blaming the designer, it wasn't his fault.
I think the biggest problem that the company had in general is being self-funded. When you're a developer working directly with a publisher and you have milestones to meet it's a whole different ballgame. If you don't meet those milestones, you don't get any money. That right there will keep your project on schedule. If, however, you're funding it yourself, you don't really have anyone to answer to except yourself and you can quickly lose sight of just how much money is going out the door."
"I see death people"quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:57 schreef hornage het volgende:
Geniaal, ik lig dubbel van het lachen hier!
Is dat die post van 2 jaar geleden?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:36 schreef Tijn het volgende:
Forumpost van een ex-3DRealms medewerker:
[..]
Joepi, een cameo van Duke in Worms deel 789!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die is gemaakt door Rockstar North, niet door Take Two.
En jij bent mijn opa Spank!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:34 schreef SpankmasterC het volgende:
Dames en heren, ik heb het tofste DNF nieuws in jaren!
Een oud werknemer van 3D Realms beweert nu dat DNF bewust zo lang in development is geweest, een samenzwering van 3DR en Epic samen! Hier zouden ze tot besloten hebben in 2001, na de release van de trailer. DNF had toen al 2x de Vaporware award gewonnen, maar kreeg eigenlijk alleen maar steeds meer aandacht van de pers, en de hype onder de consumenten werd eigenlijk alleen maar groter, met als toppunt natuurlijk het onthaal van de trailer waarna heel internet stond te joelen dat het oh zo vet was. Besloten werd toen om een niet-standaard developmentpad te volgen waarbij de game letterlijk decennia in ontwikkeling kon zijn, met als einddoel het meest perfecte spel ooit. Epic was hierbij betrokken omdat ze aan de voet stonden van Das Duke, maar ook omdat 3DR hun engine ging licensen en ze daarmee een grote studio als licenser hadden, maar ook omdat het DNF-team totaal geen tijdsdruk had en dus enorm kon gaan experimenteren met de Unreal-engine, iets waar Epic natuurlijk weer baat bij had...
Het stukje sluit af met een letterlijk fysieke dreiging tegen de auteur van de hoge piefen van 3DR en Epic omdat hij niet direct mee wilde werken aan het project
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/
Het kan echt de grootste bullshit ooit zijn dit, maar mijn god: wat is het toch toffe bullshitStel je voor dat het allemaal echt zo is
Best logisch ook, als je kijkt naar dit topic.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:22 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso logisch dat het de bedoeling was dat DNF zo lang in ontwikkeling was. Natuurlijk kan een project uitlopen, maar 12 jaar gaat niet per ongeluk.
Episch plan, echt tof om te lezen
Das al $128 miljoen aan opbrengsten. En dan reken ik nog niet de opbrengsten van D3D, Prey en andere games en publicaties.quote:o Co-founded a publisher, in 1998, which was sold to Take2 in 2000, earning them $700 million on less than $50m of investment.
o Sold the Max Payne IP to Take2 for $48m, an unprecedented feat for an independent studio, demonstrating the true value of IP in our industry. (And this was after earning $30m in royalties from this IP.)
Is dat echt bijzonder voor een bedrijf met 35 werknemers?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus ze hebben minimaal $10 miljoen per jaar verbrast.... bijzonder.
Nou ALS DNF uitkomt zou het dan direct de duurste titel ooit zijn. Die is nu voor GTA IV met $100 miljoen. En die titel is daarvoor jaren voor Shenmue geweest met $70 miljoen...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat echt bijzonder voor een bedrijf met 35 werknemers?
Uiteraard is een game die 12 jaar in ontwikkeling is sowieso de duurste game ooit gemaakt. De hele GTA-reeks is gemaakt in die tijd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ALS DNF uitkomt zou het dan direct de duurste titel ooit zijn. Die is nu voor GTA IV met $100 miljoen. En die titel is daarvoor jaren voor Shenmue geweest met $70 miljoen...
Dat is toch al meer dan 1/3 van de geschatte kosten. Wat dure software, een kantoorpand en weet ik veel wat voor rare toestanden erbij en je zit zo aan de $10M.quote:Maar laat die werknemers nu allemaal eens $100.000,- verdienen dan kom ik nog maar op $3.500.000,- per jaar.
Sarcasme staat je niet Q.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:08 schreef Q. het volgende:
Ik hou er vertrouwen in dat hij binnenkort uitkomt.
Nou ja, ze hebben nog MEER dan $128 miljoen naast natuurlijk rendement. Dus ik kan me met deze cijfers niet echt voorstellen dat ze nu $5 miljoen te kort zouden komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard is een game die 12 jaar in ontwikkeling is sowieso de duurste game ooit gemaakt. De hele GTA-reeks is gemaakt in die tijd.
[..]
Dat is toch al meer dan 1/3 van de geschatte kosten. Wat dure software, een kantoorpand en weet ik veel wat voor rare toestanden erbij en je zit zo aan de $10M.
3Dfx is op vergelijkbare wijze aan z'n eind gekomen. Een bekend gegeven is dat ze bijvoorbeeld $50K aan lunchkosten hadden elke maand. Ze dachten dat het geld niet op kon en hebben onvoorstelbare bedragen verbrast, terwijl ze ondertussen niet door hadden dat ze links en rechts werden ingehaald door andere bedrijven. Ik kan me goed voorstellen dat er bij 3DR net zo'n sfeertje heerste.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:38 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, op naar de volgende vaporware: een geintegreerde foksearch.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Uit nostalgie heb ik maar wolfenstein 3D voor m'n ipod touch gekocht
Ik Duke 3d op XBLA!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Uit nostalgie heb ik maar wolfenstein 3D voor m'n ipod touch gekocht
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:38 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, op naar de volgende vaporware: een geintegreerde foksearch.
quote:Take this into consideration: just a few weeks ago, George Broussard said that the team had hit a milestone with Duke Nukem Forever. Then, without warning, the company simply closes its doors. Soon afterwards, Wiederhold re-posts his original Chair story, followed by other "ex-employees" releasing DNF renders and screenshots owned by Take 2 Interactive earlier today. Is this a coincidence, or just high hopes? Is Duke Nukem Forever fact or fiction? Or, more importantly, is the game going gold and all the media bliss is just a means to heat up the hype once again?
bron
We zitten voor altijd aan de lite search vast ben ik bang....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:38 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, op naar de volgende vaporware: een geintegreerde foksearch.
Nee maar serieus, is er niet een tof project wat al jaren loopt wat ik nu dan kan gaan hypen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:38 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, op naar de volgende vaporware: een geintegreerde foksearch.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Nee maar serieus, is er niet een tof project wat al jaren loopt wat ik nu dan kan gaan hypen?
Een nieuwe Descent ofzo? Een nieuwe Monkey Island?
Ah, het is nu duidelijk waarom het zo lang duurde: tong80 werkt er ook!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:08 schreef Swetsenegger het volgende:
In ieder geval lijken de mensen die zo abrupt ontslagen zijn er redelijk vrolijk onder.
[ afbeelding ]
Briljant!quote:
Ja, ik hoop dat ze ermee doorgaan. Ziet er toch best leuk uit.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
Leaked Gameplay...
Het had zo mooi kunnen zijn he. Als ik 5 miljoen had had ik het gegeven.
Waarom, klopt toch wat er staat? Eerlijk gezegd is dit één van de betere artikelen over gamesquote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat stuk uit de telegraaf bewijst wel weer dat oude media zich niet met games moeten bemoeien.
Waren ze zo dichtbij... (in het zicht van de havenquote:Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
Leaked Gameplay...
Het had zo mooi kunnen zijn he. Als ik 5 miljoen had had ik het gegeven.
Ik vind dit toch wel echt mager voor 10 jaar development. Volgens mij hebben ze in die 10 jaar helemaal geen moer gedaan. De naam is gewoon omhoog gehouden omwille van de franchise waar nog geld aan te verdienen wasquote:Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
Leaked Gameplay...
Het had zo mooi kunnen zijn he. Als ik 5 miljoen had had ik het gegeven.
Hadden ze dan niet beter games kunnen UITBRENGEN als ze geld wilde verdienen??quote:Op zondag 10 mei 2009 21:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel echt mager voor 10 jaar development. Volgens mij hebben ze in die 10 jaar helemaal geen moer gedaan. De naam is gewoon omhoog gehouden omwille van de franchise waar nog geld aan te verdienen was
quote:It's like when we made "Max Payne." The game itself cost $4 million and 4-1/2 years to build. We said, okay, we might only make $8 million in sales, but think about what the franchise will be worth. As it turned out, the game made $20 million in royalties ... and we later sold the franchise for almost $50 million.
En 3 jaar later is het geld op....quote:THR: What about the latest "Duke" game ... the one that seems to be taking forever to build?
Miller: We've put about $7.5 million into that and we've been working on it since late 1998. So it really hasn't been that much of an investment. And once it comes out, if it's as successful as we think it'll be, we'll make that money back in the first day or two of sales.
Ze hebben hartstikke veel games uitgebracht sinds 1997:quote:Op zondag 10 mei 2009 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hadden ze dan niet beter games kunnen UITBRENGEN als ze geld wilde verdienen??
Ja maar niks op de PC van Duke Nukem he. Dat bedoel ikquote:Op zondag 10 mei 2009 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben hartstikke veel games uitgebracht sinds 1997:
1997 – Balls of Steel
1997 – Shadow Warrior
1997 – Duke Nukem 64 – Eurocom
1997 – Duke Nukem: Total Meltdown
1998 – Duke Nukem: Time to Kill
1999 – Duke Nukem: Zero Hour
1999 – Duke Nukem (Game Boy Color)
2000 – Duke Nukem: Land of the Babes
2001 – Max Payne
2002 – Duke Nukem: Manhattan Project
2003 – Duke Nukem Advance
2003 – Max Payne 2: The Fall of Max Payne
2004 – Duke Nukem Mobile
2005 – Duke Nukem Mobile II: Bikini Project
2005 – Duke Nukem Mobile 3D
2006 – Prey
2008 – Duke Nukem 3D (Xbox Live Arcade)
Lang niet alle games van deze lijst zijn even succesvol gebleken. Het kan best dat ze daar dusdanig veel verlies op gemaakt hebben dat ze nu failliet zijn.
Precies. En met bovenstaande games was minimale ontwikkel-tijd gemoeid, waardoor de heren zich waarschijnlijk bezig hebben kunnen houden met het ontwikkelen van Games voor andere bedrijvenquote:Op zondag 10 mei 2009 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben hartstikke veel games uitgebracht sinds 1997:
1997 – Balls of Steel
1997 – Shadow Warrior
1997 – Duke Nukem 64 – Eurocom
1997 – Duke Nukem: Total Meltdown
1998 – Duke Nukem: Time to Kill
1999 – Duke Nukem: Zero Hour
1999 – Duke Nukem (Game Boy Color)
2000 – Duke Nukem: Land of the Babes
2001 – Max Payne
2002 – Duke Nukem: Manhattan Project
2003 – Duke Nukem Advance
2003 – Max Payne 2: The Fall of Max Payne
2004 – Duke Nukem Mobile
2005 – Duke Nukem Mobile II: Bikini Project
2005 – Duke Nukem Mobile 3D
2006 – Prey
2008 – Duke Nukem 3D (Xbox Live Arcade)
Lang niet alle games van deze lijst zijn even succesvol gebleken. Het kan best dat ze daar dusdanig veel verlies op gemaakt hebben dat ze nu failliet zijn.
quote:Op zondag 10 mei 2009 21:56 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Precies. En met bovenstaande games was minimale ontwikkel-tijd gemoeid, waardoor de heren zich waarschijnlijk bezig hebben kunnen houden met het ontwikkelen van Games voor andere bedrijven
De Telegraaf zegt dit:quote:Op zondag 10 mei 2009 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar niks op de PC van Duke Nukem he. Dat bedoel ik
(en bedankt voor direct aantonen waar het telegraaf stuk fout zat)
quote:Het bedrijf heeft zichzelf altijd staande gehouden door bijvoorbeeld het uitbaten van oude games als Duke Nukem 3D, die onlangs nog uitkwam voor de Xbox 360 als downloadbare game.
Voor de meeste games op die lijst was niet veel ontwikkeltijd nodig neequote:Op zondag 10 mei 2009 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]minimale ontwikkeltijd? Prey 8 en een half jaar, Max Payne 4,5 jaar Ga aub snel weer terug naar BNW
De telegraaf zegt dit:quote:
Hetgeen dus niet waar is.quote:AMSTERDAM - Wat gebeurt er als je twaalf jaar bezig bent met het maken van één game? Dan gaat je ontwikkelstudio failliet. Dat is althans de les die 3D Realms op harde wijze heeft moeten leren.
Ben je gameontwikkelaarquote:Op zondag 10 mei 2009 21:59 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Voor de meeste games op die lijst was niet veel ontwikkeltijd nodig nee
Nee, nou ja, als het verhaal van die ene ex-werknemer klopt, was het dus nooit de bedoeling om geld te verdienen met DNF de komende jaren, maar vooral veel tijd te steken in onderzoek. Ondertussen moest het geld dan binnenkomen met de games van de lijst hierboven en royalties die daarmee te maken hebben.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar niks op de PC van Duke Nukem he. Dat bedoel ik
Eh... je weet dat de auteur van 'the chair story' al lang heeft gezegd dat het een geintje was om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de 'waarom duurt het zo lang'quote:Op zondag 10 mei 2009 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, nou ja, als het verhaal van die ene ex-werknemer klopt, was het dus nooit de bedoeling om geld te verdienen met DNF de komende jaren, maar vooral veel tijd te steken in onderzoek. Ondertussen moest het geld dan binnenkomen met de games van de lijst hierboven en royalties die daarmee te maken hebben.
En jij begrijpt natuurlijk niet dat zo'n verhaal onder druk teruggenomen moet worden?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... je weet dat de auteur van 'the chair story' al lang heeft gezegd dat het een geintje was om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de 'waarom duurt het zo lang'
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/
quote:Scott quickly got to the point. Max Payne was going to do gangbusters… and 3DR had some other stuff up their sleeves that would be generating so much revenue for 3DR that they could continue on indefinitely… or at least another 5-10 years… without making a dime on internal development.
quote:So in order to make “Forever” history there was only one way to do that, and that is to turn it into something completely unprecedented in the industry. Turn it into the sort of thing that will be talked about 100 years from now.
.quote:this was just not something that anyone else in the industry would have a chance to try again for a very long time, if ever.
Toch vind ik "we proberen het tofste spel ooit te maken en daarom duurt het zo lang, maar nu zijn we failliet" aannemelijker dan "het is opeens na 12 jaar af en we doen alsof we failliet zijn als marketingstunt".quote:Op zondag 10 mei 2009 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... je weet dat de auteur van 'the chair story' al lang heeft gezegd dat het een geintje was om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de 'waarom duurt het zo lang'
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/
Dat is aannemelijk, maar 'the chairstory' zegt dat er helemaal geen game gemaakt werd. slechts vingeroefeningen met de unreal engine. Nonsens natuurlijk.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch vind ik "we proberen het tofste spel ooit te maken en daarom duurt het zo lang, maar nu zijn we failliet"
Nou ja als je the jace hall show en vooral zijn telefonische commentaar op die show erna hoort waarin hij zegt dat hij games in de retail heeft gekocht die minder 'af' waren, dan is het best vreemd dat ze op de drempel opeens failliet zijn. Volgens Jace Hall was Duke Nukem Forever.... klaar.quote:aannemelijker dan "het is opeens na 12 jaar af en we doen alsof we failliet zijn als marketingstunt".
Dit is wat er tot op heden bekend is:quote:Maar goed, ik heb ook geen glazen bol, dus de tijd zal het leren
De goodbye-message op de website is ook een redelijke hint dat 3DR niet meer bestaat.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit is wat er tot op heden bekend is:
- 3Drealms sluit. Dat is bevestigt door Joe Siegler, de webmaster.
Thats it.
Ja en? Waarom is Apogee opeens weer uit het as herrezen?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
De goodbye-message op de website is ook een redelijke hint dat 3DR niet meer bestaat.
quote:I can confirm that there was far more completed than what this video implies.
The guy obviously stripped away details in some of the video to highlight the motion and animations.
I've played a good bit of the game, my bro worked there. That scene with the big alien in the football field? That's the first level, it's Duke playing an arcade version of Duke 3D inside his huge Duke mansion. This was last summer and I saw four different levels and environments that were fully playable (some just needed some polish).
They basically started making the game again from scratch (as they've done a few times) about a year and a half ago.
They had a hard cut-off date for development (11/2009) and a ship date (4/2010). They were stupid close to actually finishing this thing.
Was it going to be worth 12 years wait? Of course not. But it looked like a solid offering from a studio that had spent 2.5 years working on a title.
bron
quote:There's a good reason for that. In the game, that's the first level and you're Duke playing Duke 3D on an arcade.
It's quite ingenious actually. So you start the game playing with this moderate level of tech and play for a few minutes and it's cool, then you zoom out of the arcade screen entirely and you're Duke and everything looks a little shinier and nicer, now you're in the actual game world and it's even more impressive. It's a really cool effect.
bron
Geen idee. Misschien om nog te redden wat er te redden valt? Niet gezegd dat ook DNF daarmee niet gered kon worden natuurlijk. Misschien vonden ze ook wel de naam Apogee gewoon beter dan 3D Realms. Ik wel iigquote:Op zondag 10 mei 2009 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Waarom is Apogee opeens weer uit het as herrezen?
Ja, dat is zeker interessant. Het is hoe dan ook zonde als het spel niet afgemaakt zou gaan worden nadat ze zo dicht bij een stadium van completion zijn. Want laten we wel wezen, alle games die sinds 1996 zijn uitgebracht zijn natuurlijk alleen maar een manier geweest om de tijd door te komen tot Duke Nukem Forever uit zou komenquote:Interessante posts op shacknews naar aanleiding van de animation footage
[..]
[..]
Nou ik bedoel dat ze inderdaad met 3drealms wilde stoppen.... als DNF gold is. Het ENIGE wat officieel is, is dat 3Drealms sluit. En dat is logisch... als de game af is (of als ze failliet zijn).quote:Op zondag 10 mei 2009 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien om nog te redden wat er te redden valt? Niet gezegd dat ook DNF daarmee niet gered kon worden natuurlijk. Misschien vonden ze ook wel de naam Apogee gewoon beter dan 3D Realms. Ik wel iig
Zo dus.quote:1) There have been no official statements made about the close of 3d Realms, or the state of Duke Nukem Forever.
2) There have been no official statements made about the close of 3d Realms, or the state of Duke Nukem Forever.
3) To my knowledge, the only project that 3D Realms is developing, and if there is no more need for a development team, it would be irresponsible not to close the studio. If there is no work, there is no need for workers.
4) 3D Realms likely pays unemployment tax.
5) A lot of the employees at 3D Realms probably have royalty benefits.
6) I seriously doubt that this is a big joke, or some kind of way to attract attention to the company, but the attention is a very good side-effect given that the game is actually completed and being prepared to ship.
Het is gewoon onzin. 3D Realms heeft alleen geconfirmeerd dat het geen marketing truc is.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik bedoel dat ze inderdaad met 3drealms wilde stoppen.... als DNF gold is. Het ENIGE wat officieel is, is dat 3Drealms sluit. En dat is logisch... als de game af is (of als ze failliet zijn).
[..]
Zo dus.
Je kan het ook lezen dat het echt waar is dat 3DR sluit, en dat het geen idee van de marketing afdeling was maar gewoon een bedrijfseconomische beslissing was. Doet verder niks af aan de punten die genoemd worden.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin. 3D Realms heeft alleen geconfirmeerd dat het geen marketing truc is.
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=867590&postcount=129
Dude, echt... welkom in 1999, toen werd die grap al voor het eerste gemaakt...! Sterker nog, in dit topic is die grap volgens mij al 10x gemaaktquote:Op maandag 11 mei 2009 02:37 schreef SlamD het volgende:
[..]
BTW, DNF staat volgens mij ook voor Did Not Finish. Toepasselijk wel...
Gelukkig ben jij wel origineel:quote:Op maandag 11 mei 2009 02:46 schreef SpankmasterC het volgende:
Originaliteit is ver te zoeken op internet tegenwoordig...
Maar goed, volgende keer zal ik literatuuronderzoek doen voor ik op een forum post. Want stel je voor dat iemand ooit al hetzelfde heeft gezegd.quote:welkom in 1999
Nee, de WEBMASTER heeft het geconfirmeerd. En daarnaast. 3drealms gaat inderdaad sluiten, dus dat is geen marketing truuk.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin. 3D Realms heeft alleen geconfirmeerd dat het geen marketing truc is.
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=867590&postcount=129
Klopt... ik heb er ook aan zitten denken, ze zijn klaar.. dus einde 3drealms.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, de WEBMASTER heeft het geconfirmeerd. En daarnaast. 3drealms gaat inderdaad sluiten, dus dat is geen marketing truuk.
De vraag is WAAROM 3drealms gaat sluiten, en daar is tot op heden geen enkele verklaring voor. Wel een hoop speculatie.
quote:Reading things you guys post makes me want to go back in time and abort babies for the good of mankind.
quote:"You're an inspiration for birth control."
If you're going to insult us, you could at least do it in the proper 3DR fashion.
Nee,quote:Op maandag 11 mei 2009 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, maar als Apogee weer leeft, krijgen we dan een Kommander Keen vs. Duke Nukem @ The Olympics ofzo?
Ja dat staat dus nergens...quote:Op maandag 11 mei 2009 10:53 schreef McKillem het volgende:
Goed 3DRealms kapt er dus mee, dus Duke Nukem Forever is definitief van de kaart.
What a surprise.
Dat is nog niet gezegd, he.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:53 schreef McKillem het volgende:
dus Duke Nukem Forever is definitief van de kaart.
12 jaar ontwikkeling, en nu een faillissement. Geloof je het zelf dat er nog iets anders gaat gebeuren?quote:
Nu ja, als je ziet hoe er tegenwoordig met titels wordt gehandeld, is er best kans dat dat spel gewoon ergens anders wordt (af)gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef McKillem het volgende:
WTF trouwens, ze hebben Prey 2 beloofd. Kloodzakjes.
Prey 2 zal wel door Radar Group en Human Head Studios afgemaakt worden, lijkt me zo. Dat was geen solo-project van 3DR.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef McKillem het volgende:
WTF trouwens, ze hebben Prey 2 beloofd. Kloodzakjes.
Ook dat faillissement staat nergens.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
12 jaar ontwikkeling, en nu een faillissement. Geloof je het zelf dat er nog iets anders gaat gebeuren?
Ah dat is wel positief nieuws dan.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Prey 2 zal wel door Radar Group en Human Head Studios afgemaakt worden, lijkt me zo. Dat was geen solo-project van 3DR.
3DR-stijl aanhoudend horen we nu jaren niks en wordt de vraag "Wanneer gaan jullie nou failliet?" beantwoord met "Wanneer we failliet gaan"quote:Op maandag 11 mei 2009 11:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maargoed, even 3DR stijl aanhoudend...
ben je erg verdrietig dat je het zo stellig verdedigd ?quote:
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
3DR-stijl aanhoudend horen we nu jaren niks en wordt de vraag "Wanneer gaan jullie nou failliet?" beantwoord met "Wanneer we failliet gaan"
Volgens mij geef ik continue aan dat er 2 opties zijn en ik voor beide even veel bewijs heb gezien.... niets.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:03 schreef Dancin_Rhino het volgende:
[..]
ben je erg verdrietig dat je het zo stellig verdedigd ?
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
3DR-stijl aanhoudend horen we nu jaren niks en wordt de vraag "Wanneer gaan jullie nou failliet?" beantwoord met "Wanneer we failliet gaan"
Als ze echt al drie keer van engine gewisseld hebben, dan zal er wel een bulk aan materiaal rondslingeren, inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens schijnt nu de volledige storyboard gelekt te zijn. Inclusief plot. Maar goed, ook dat kan staged zijn natuurlijk. God knows dat ze voldoende materiaal hebben om nep content te lekken
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:03 schreef Dancin_Rhino het volgende:
[..]
ben je erg verdrietig dat je het zo stellig verdedigd ?
quote:Apogee Software is officially not affected by the situation at 3DRealms. Development of the Duke Nukem Trilogy is continuing as planned.
Nee want Apogee en 3dRealms bezitten de rechter van Commander Keen niet.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, maar als Apogee weer leeft, krijgen we dan een Kommander Keen vs. Duke Nukem @ The Olympics ofzo?
Alles is te koop.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:25 schreef Djaser het volgende:
Nee want Apogee en 3dRealms bezitten de rechter van Commander Keen niet.
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:39 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
*WARNING* Massive spoiler alert maar als die nooit meer uitkomt.
Er is een shitload aan screen gelekt die te downen zijn via rapidshare (free user aanklikken en ff 30 seconden wachten)
http://rs662.rapidshare.c(...)_Forever_Screens.zip
Komt van duke4.net.
Enjoy...or not
Geinige screens, maar valt niet echt wat uit te halen. Echte spoiler vink het dus nie.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:39 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
*WARNING* Massive spoiler alert maar als die nooit meer uitkomt.
Er is een shitload aan screen gelekt die te downen zijn via rapidshare (free user aanklikken en ff 30 seconden wachten)
http://rs662.rapidshare.c(...)_Forever_Screens.zip
Komt van duke4.net.
Enjoy...or not
quote:Until George makes a statement saying Duke Nukem Forever is cancelled, you shouldn't write the game off.
Call it denial or just blind faith but I refuse to believe this is how it will end. Something just seems "off" with this.
No one from 3drealms has gone on record officially stating they ever asked Take2 for $5 million to complete the game.
George has not officially commented on the fate of Duke Nukem Forever.
George and 3drealms know that fans keep an eye on all the Linkdin pages 3dr guys had set up.
Something I think a ton of people are overlooking is the matter of all these "leaks" with the Duke Nukem Forever media.
Why would employees jeopardize future employment by leaking plot details, screenshots and video when there has not been an OFFICIAL confirmation of the game being cancelled? This seems like it would still constitute a breach of NDAs. Especially if George is still trying to salvage the game. Why would employees do that to him?
http://www.radargroup.com/quote:Home
Welcome to Radar Group
Is it better to create, or be exploited? When it comes to cross-media, so far, the game industry has preferred the latter – without measurable success. Why? In large measure, just because a movie is fun to watch doesn’t mean it will be fun to play, and visa versa.
That was Game Industry 1.0.
No more.
No more games based on 3rd party licensed Intellectual Properties. No more sweatshop internal development. No more stale titles. Now - fresh properties. Original ideas. Exciting gaming and entertainment concepts. All expertly leveraged with our strategic partners to maximize cross-media IP value into films, TV shows novels and toys.
Game Industry 2.0 has arrived.
Welcome to RADAR. Original Thinking™ at work.
quote:'3D Realms probeert Duke Nukem te verkopen'
De directeur van 3D Realms zou proberen de naam Duke Nukem te verkopen en daarbij al een bod van dertig miljoen dollar hebben afgeslagen. Ondertussen geven oud-medewerkers van de studio beelden vrij van Duke Nukem Forever.
Bron.
Als Duke Nukem Forever volgende week Gold is dan sta ik op Youtube Cat-turds te etenquote:Op maandag 11 mei 2009 15:16 schreef appelsientje het volgende:
Hoe langer ik er over denk.. hoe meer in denk
het is 1 grote marketing truc, alle media pakken het bericht nu op dat ze 'failliet' zijn..dus de naam duke zingt weer lekker rond en dan komen ze volgende week met een statement dat het gold is (ofzoiets)
Waarom die uitzondering van 'within a week'?quote:Op maandag 11 mei 2009 16:23 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Als Duke Nukem Forever volgende week Gold is dan sta ik op Youtube Cat-turds te eten
Met een link naar Fok!
Guy Eats Cat-Turd after Duke Nukem Forver Turned Gold (within a week)Yep thats me.
Heb jij aangegeven dat je denkt dat ie niet meer uit komt ?????quote:Op maandag 11 mei 2009 16:36 schreef Morthill het volgende:
Als er een bericht komt dat DNF uitkomt sta ik even voor lulik heb net in een "interview" aangegeven dat ik niet denk dat die game nog het levenslicht gaat zien
Jaaa, want dan gaat die filmploeg (of interviewer) weer naar hem toe met een doos met DNF-DVD erin.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:42 schreef _Led_ het volgende:
Heb jij aangegeven dat je denkt dat ie niet meer uit komt ?????
Mijn GOD, wat zul jij dan ENORM voor lul staan mocht ie wel uitkomen !!!! Enorm voor lul zeg ik je !
...
Omdat Appelsientje zei dat hij dan volgende week word aangekondigd gold te zijnquote:Op maandag 11 mei 2009 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom die uitzondering van 'within a week'?
En dan koopt ie hem en dan gooit hij hem zo op de grond en gaat er op stampen hehehequote:Op maandag 11 mei 2009 16:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jaaa, want dan gaat die filmploeg (of interviewer) weer naar hem toe met een doos met DNF-DVD erin.
En dan zo keihard in zijn gezicht schreeuwen: "ZO, EN HOE DACHT JE ER NU OVER, POEPHOOFD? NOU? HM? NOU?" En dan gaat Mortdinges helemaal huilen enzo.
it's all part of the gamequote:Op maandag 11 mei 2009 16:59 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Wat ik wel vaag vind is dat alle nieuwsberichten van duke4.net ineens pleite zijn.
terwilj de website er vanmorgen nog anders uitzag.
Snap er geen f*ck van.
Nee 12 jaar werken aan een game is niet gaar ?quote:Op maandag 11 mei 2009 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou het toch maar een gare marketingtruc vinden
Er was een layout wijziging aangekondigt. Maar waarom dan alle berichten wegzijn en waarom er een 'radar group' pagina en navigatie item is vind ik dan weer vaag.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:59 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Wat ik wel vaag vind is dat alle nieuwsberichten van duke4.net ineens pleite zijn.
terwilj de website er vanmorgen nog anders uitzag.
Snap er geen f*ck van.
Ja preciesquote:Op maandag 11 mei 2009 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er was een layout wijziging aangekondigt. Maar waarom dan alle berichten wegzijn en waarom er een 'radar group' pagina en navigatie item is vind ik dan weer vaag.
Dat is niet gaar, dat is gewoon een rasechte EPIC FAIL!1!!quote:Op maandag 11 mei 2009 17:10 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nee 12 jaar werken aan een game is niet gaar ?
quote:Op maandag 11 mei 2009 20:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is niet gaar, dat is gewoon een rasechte EPIC FAIL!1!!
Als dit een bewuste marketingstunt is neem ik 3 maanden een Reker-avatar
Dit kan nog wel eens een leuk topic wordenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Eens zien, dus een gaat de kattenbak leeg knagen en de ander neemt een aparte avatar....
*noteert*.
3drealms spoort sowieso niet, dus deze 'slechte' grap past helemaal in het straatje.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
DNF zou door kunnen gaan, maar dan moet er een nieuwe financier gevonden worden. Of een ander team zou eraan verder kunnen werken.
Ik zie geen reden om van een marketingstunt uit te gaan. 12 jaar doen over een game en dan het bedrijf failliet verklaren. Slechtere marketing kan bijna niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |