Dat jaquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Take Two is publisher Die kunnen dus niets cancellen. Ze kunnen alleen zeggen dat ze het niet financieren. En dat schijnt nu dus zo te zijn.
Meh, de GTA-reeks kun je toch nauwelijks broddelwerk noemen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:17 schreef Tijn het volgende:
Ik wil alleen een echte Duke, gemaakt door 3D Realms en geen broddelwerk van andere mensen die alleen maar dollars in hun ogen hebben
Die is gemaakt door Rockstar North, niet door Take Two.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meh, de GTA-reeks kun je toch nauwelijks broddelwerk noemen?
quote:"The 2001 trailer was 100% scripted cinematic, and not actual gameplay. They built specific demo maps just to record video from to make a trailer. Everything you see in that trailer was phony.
The typical work flow there went something like this:
Designer would be assigned a task (build a new map, rebuild an old map, polish a bit of a map, etc.). Designer would work on said task for two, three weeks, a month, all the while lower management would be looking over it and making sure it was going in a "good general direction." Designer would move on to another task. A month or two later upper management would finally look at the work and say, "It's all wrong, do it again." Rinse, repeat.
Entire maps would be done from the ground up, almost to beta quality, and then thrown out simply because no one would make decisions early on in the process. (Read up on Valve's 'orange box' method of design -- that's how you make games)
Another example ofis the fact that there was one part of one map that was being worked on before I started working there. Nineteen months later and the same designer was still working on the same part of that same map... I'm not blaming the designer, it wasn't his fault.
I think the biggest problem that the company had in general is being self-funded. When you're a developer working directly with a publisher and you have milestones to meet it's a whole different ballgame. If you don't meet those milestones, you don't get any money. That right there will keep your project on schedule. If, however, you're funding it yourself, you don't really have anyone to answer to except yourself and you can quickly lose sight of just how much money is going out the door."
"I see death people"quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:57 schreef hornage het volgende:
Geniaal, ik lig dubbel van het lachen hier!
Is dat die post van 2 jaar geleden?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:36 schreef Tijn het volgende:
Forumpost van een ex-3DRealms medewerker:
[..]
Joepi, een cameo van Duke in Worms deel 789!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die is gemaakt door Rockstar North, niet door Take Two.
En jij bent mijn opa Spank!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:34 schreef SpankmasterC het volgende:
Dames en heren, ik heb het tofste DNF nieuws in jaren!
Een oud werknemer van 3D Realms beweert nu dat DNF bewust zo lang in development is geweest, een samenzwering van 3DR en Epic samen! Hier zouden ze tot besloten hebben in 2001, na de release van de trailer. DNF had toen al 2x de Vaporware award gewonnen, maar kreeg eigenlijk alleen maar steeds meer aandacht van de pers, en de hype onder de consumenten werd eigenlijk alleen maar groter, met als toppunt natuurlijk het onthaal van de trailer waarna heel internet stond te joelen dat het oh zo vet was. Besloten werd toen om een niet-standaard developmentpad te volgen waarbij de game letterlijk decennia in ontwikkeling kon zijn, met als einddoel het meest perfecte spel ooit. Epic was hierbij betrokken omdat ze aan de voet stonden van Das Duke, maar ook omdat 3DR hun engine ging licensen en ze daarmee een grote studio als licenser hadden, maar ook omdat het DNF-team totaal geen tijdsdruk had en dus enorm kon gaan experimenteren met de Unreal-engine, iets waar Epic natuurlijk weer baat bij had...
Het stukje sluit af met een letterlijk fysieke dreiging tegen de auteur van de hoge piefen van 3DR en Epic omdat hij niet direct mee wilde werken aan het project
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/
Het kan echt de grootste bullshit ooit zijn dit, maar mijn god: wat is het toch toffe bullshitStel je voor dat het allemaal echt zo is
Best logisch ook, als je kijkt naar dit topic.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:22 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso logisch dat het de bedoeling was dat DNF zo lang in ontwikkeling was. Natuurlijk kan een project uitlopen, maar 12 jaar gaat niet per ongeluk.
Episch plan, echt tof om te lezen
Das al $128 miljoen aan opbrengsten. En dan reken ik nog niet de opbrengsten van D3D, Prey en andere games en publicaties.quote:o Co-founded a publisher, in 1998, which was sold to Take2 in 2000, earning them $700 million on less than $50m of investment.
o Sold the Max Payne IP to Take2 for $48m, an unprecedented feat for an independent studio, demonstrating the true value of IP in our industry. (And this was after earning $30m in royalties from this IP.)
Is dat echt bijzonder voor een bedrijf met 35 werknemers?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus ze hebben minimaal $10 miljoen per jaar verbrast.... bijzonder.
Nou ALS DNF uitkomt zou het dan direct de duurste titel ooit zijn. Die is nu voor GTA IV met $100 miljoen. En die titel is daarvoor jaren voor Shenmue geweest met $70 miljoen...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat echt bijzonder voor een bedrijf met 35 werknemers?
Uiteraard is een game die 12 jaar in ontwikkeling is sowieso de duurste game ooit gemaakt. De hele GTA-reeks is gemaakt in die tijd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ALS DNF uitkomt zou het dan direct de duurste titel ooit zijn. Die is nu voor GTA IV met $100 miljoen. En die titel is daarvoor jaren voor Shenmue geweest met $70 miljoen...
Dat is toch al meer dan 1/3 van de geschatte kosten. Wat dure software, een kantoorpand en weet ik veel wat voor rare toestanden erbij en je zit zo aan de $10M.quote:Maar laat die werknemers nu allemaal eens $100.000,- verdienen dan kom ik nog maar op $3.500.000,- per jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |