Ja, ik hoop dat ze ermee doorgaan. Ziet er toch best leuk uit.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
Leaked Gameplay...
Het had zo mooi kunnen zijn he. Als ik 5 miljoen had had ik het gegeven.
Waarom, klopt toch wat er staat? Eerlijk gezegd is dit één van de betere artikelen over gamesquote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat stuk uit de telegraaf bewijst wel weer dat oude media zich niet met games moeten bemoeien.
Waren ze zo dichtbij... (in het zicht van de havenquote:Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
Leaked Gameplay...
Het had zo mooi kunnen zijn he. Als ik 5 miljoen had had ik het gegeven.
Ik vind dit toch wel echt mager voor 10 jaar development. Volgens mij hebben ze in die 10 jaar helemaal geen moer gedaan. De naam is gewoon omhoog gehouden omwille van de franchise waar nog geld aan te verdienen wasquote:Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
Leaked Gameplay...
Het had zo mooi kunnen zijn he. Als ik 5 miljoen had had ik het gegeven.
Hadden ze dan niet beter games kunnen UITBRENGEN als ze geld wilde verdienen??quote:Op zondag 10 mei 2009 21:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel echt mager voor 10 jaar development. Volgens mij hebben ze in die 10 jaar helemaal geen moer gedaan. De naam is gewoon omhoog gehouden omwille van de franchise waar nog geld aan te verdienen was
quote:It's like when we made "Max Payne." The game itself cost $4 million and 4-1/2 years to build. We said, okay, we might only make $8 million in sales, but think about what the franchise will be worth. As it turned out, the game made $20 million in royalties ... and we later sold the franchise for almost $50 million.
En 3 jaar later is het geld op....quote:THR: What about the latest "Duke" game ... the one that seems to be taking forever to build?
Miller: We've put about $7.5 million into that and we've been working on it since late 1998. So it really hasn't been that much of an investment. And once it comes out, if it's as successful as we think it'll be, we'll make that money back in the first day or two of sales.
Ze hebben hartstikke veel games uitgebracht sinds 1997:quote:Op zondag 10 mei 2009 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hadden ze dan niet beter games kunnen UITBRENGEN als ze geld wilde verdienen??
Ja maar niks op de PC van Duke Nukem he. Dat bedoel ikquote:Op zondag 10 mei 2009 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben hartstikke veel games uitgebracht sinds 1997:
1997 – Balls of Steel
1997 – Shadow Warrior
1997 – Duke Nukem 64 – Eurocom
1997 – Duke Nukem: Total Meltdown
1998 – Duke Nukem: Time to Kill
1999 – Duke Nukem: Zero Hour
1999 – Duke Nukem (Game Boy Color)
2000 – Duke Nukem: Land of the Babes
2001 – Max Payne
2002 – Duke Nukem: Manhattan Project
2003 – Duke Nukem Advance
2003 – Max Payne 2: The Fall of Max Payne
2004 – Duke Nukem Mobile
2005 – Duke Nukem Mobile II: Bikini Project
2005 – Duke Nukem Mobile 3D
2006 – Prey
2008 – Duke Nukem 3D (Xbox Live Arcade)
Lang niet alle games van deze lijst zijn even succesvol gebleken. Het kan best dat ze daar dusdanig veel verlies op gemaakt hebben dat ze nu failliet zijn.
Precies. En met bovenstaande games was minimale ontwikkel-tijd gemoeid, waardoor de heren zich waarschijnlijk bezig hebben kunnen houden met het ontwikkelen van Games voor andere bedrijvenquote:Op zondag 10 mei 2009 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben hartstikke veel games uitgebracht sinds 1997:
1997 – Balls of Steel
1997 – Shadow Warrior
1997 – Duke Nukem 64 – Eurocom
1997 – Duke Nukem: Total Meltdown
1998 – Duke Nukem: Time to Kill
1999 – Duke Nukem: Zero Hour
1999 – Duke Nukem (Game Boy Color)
2000 – Duke Nukem: Land of the Babes
2001 – Max Payne
2002 – Duke Nukem: Manhattan Project
2003 – Duke Nukem Advance
2003 – Max Payne 2: The Fall of Max Payne
2004 – Duke Nukem Mobile
2005 – Duke Nukem Mobile II: Bikini Project
2005 – Duke Nukem Mobile 3D
2006 – Prey
2008 – Duke Nukem 3D (Xbox Live Arcade)
Lang niet alle games van deze lijst zijn even succesvol gebleken. Het kan best dat ze daar dusdanig veel verlies op gemaakt hebben dat ze nu failliet zijn.
quote:Op zondag 10 mei 2009 21:56 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Precies. En met bovenstaande games was minimale ontwikkel-tijd gemoeid, waardoor de heren zich waarschijnlijk bezig hebben kunnen houden met het ontwikkelen van Games voor andere bedrijven
De Telegraaf zegt dit:quote:Op zondag 10 mei 2009 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar niks op de PC van Duke Nukem he. Dat bedoel ik
(en bedankt voor direct aantonen waar het telegraaf stuk fout zat)
quote:Het bedrijf heeft zichzelf altijd staande gehouden door bijvoorbeeld het uitbaten van oude games als Duke Nukem 3D, die onlangs nog uitkwam voor de Xbox 360 als downloadbare game.
Voor de meeste games op die lijst was niet veel ontwikkeltijd nodig neequote:Op zondag 10 mei 2009 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]minimale ontwikkeltijd? Prey 8 en een half jaar, Max Payne 4,5 jaar Ga aub snel weer terug naar BNW
De telegraaf zegt dit:quote:
Hetgeen dus niet waar is.quote:AMSTERDAM - Wat gebeurt er als je twaalf jaar bezig bent met het maken van één game? Dan gaat je ontwikkelstudio failliet. Dat is althans de les die 3D Realms op harde wijze heeft moeten leren.
Ben je gameontwikkelaarquote:Op zondag 10 mei 2009 21:59 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Voor de meeste games op die lijst was niet veel ontwikkeltijd nodig nee
Nee, nou ja, als het verhaal van die ene ex-werknemer klopt, was het dus nooit de bedoeling om geld te verdienen met DNF de komende jaren, maar vooral veel tijd te steken in onderzoek. Ondertussen moest het geld dan binnenkomen met de games van de lijst hierboven en royalties die daarmee te maken hebben.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar niks op de PC van Duke Nukem he. Dat bedoel ik
Eh... je weet dat de auteur van 'the chair story' al lang heeft gezegd dat het een geintje was om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de 'waarom duurt het zo lang'quote:Op zondag 10 mei 2009 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, nou ja, als het verhaal van die ene ex-werknemer klopt, was het dus nooit de bedoeling om geld te verdienen met DNF de komende jaren, maar vooral veel tijd te steken in onderzoek. Ondertussen moest het geld dan binnenkomen met de games van de lijst hierboven en royalties die daarmee te maken hebben.
En jij begrijpt natuurlijk niet dat zo'n verhaal onder druk teruggenomen moet worden?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... je weet dat de auteur van 'the chair story' al lang heeft gezegd dat het een geintje was om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de 'waarom duurt het zo lang'
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/
quote:Scott quickly got to the point. Max Payne was going to do gangbusters… and 3DR had some other stuff up their sleeves that would be generating so much revenue for 3DR that they could continue on indefinitely… or at least another 5-10 years… without making a dime on internal development.
quote:So in order to make “Forever” history there was only one way to do that, and that is to turn it into something completely unprecedented in the industry. Turn it into the sort of thing that will be talked about 100 years from now.
.quote:this was just not something that anyone else in the industry would have a chance to try again for a very long time, if ever.
Toch vind ik "we proberen het tofste spel ooit te maken en daarom duurt het zo lang, maar nu zijn we failliet" aannemelijker dan "het is opeens na 12 jaar af en we doen alsof we failliet zijn als marketingstunt".quote:Op zondag 10 mei 2009 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... je weet dat de auteur van 'the chair story' al lang heeft gezegd dat het een geintje was om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de 'waarom duurt het zo lang'
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/
Dat is aannemelijk, maar 'the chairstory' zegt dat er helemaal geen game gemaakt werd. slechts vingeroefeningen met de unreal engine. Nonsens natuurlijk.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch vind ik "we proberen het tofste spel ooit te maken en daarom duurt het zo lang, maar nu zijn we failliet"
Nou ja als je the jace hall show en vooral zijn telefonische commentaar op die show erna hoort waarin hij zegt dat hij games in de retail heeft gekocht die minder 'af' waren, dan is het best vreemd dat ze op de drempel opeens failliet zijn. Volgens Jace Hall was Duke Nukem Forever.... klaar.quote:aannemelijker dan "het is opeens na 12 jaar af en we doen alsof we failliet zijn als marketingstunt".
Dit is wat er tot op heden bekend is:quote:Maar goed, ik heb ook geen glazen bol, dus de tijd zal het leren
De goodbye-message op de website is ook een redelijke hint dat 3DR niet meer bestaat.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit is wat er tot op heden bekend is:
- 3Drealms sluit. Dat is bevestigt door Joe Siegler, de webmaster.
Thats it.
Ja en? Waarom is Apogee opeens weer uit het as herrezen?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
De goodbye-message op de website is ook een redelijke hint dat 3DR niet meer bestaat.
quote:I can confirm that there was far more completed than what this video implies.
The guy obviously stripped away details in some of the video to highlight the motion and animations.
I've played a good bit of the game, my bro worked there. That scene with the big alien in the football field? That's the first level, it's Duke playing an arcade version of Duke 3D inside his huge Duke mansion. This was last summer and I saw four different levels and environments that were fully playable (some just needed some polish).
They basically started making the game again from scratch (as they've done a few times) about a year and a half ago.
They had a hard cut-off date for development (11/2009) and a ship date (4/2010). They were stupid close to actually finishing this thing.
Was it going to be worth 12 years wait? Of course not. But it looked like a solid offering from a studio that had spent 2.5 years working on a title.
bron
quote:There's a good reason for that. In the game, that's the first level and you're Duke playing Duke 3D on an arcade.
It's quite ingenious actually. So you start the game playing with this moderate level of tech and play for a few minutes and it's cool, then you zoom out of the arcade screen entirely and you're Duke and everything looks a little shinier and nicer, now you're in the actual game world and it's even more impressive. It's a really cool effect.
bron
Geen idee. Misschien om nog te redden wat er te redden valt? Niet gezegd dat ook DNF daarmee niet gered kon worden natuurlijk. Misschien vonden ze ook wel de naam Apogee gewoon beter dan 3D Realms. Ik wel iigquote:Op zondag 10 mei 2009 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Waarom is Apogee opeens weer uit het as herrezen?
Ja, dat is zeker interessant. Het is hoe dan ook zonde als het spel niet afgemaakt zou gaan worden nadat ze zo dicht bij een stadium van completion zijn. Want laten we wel wezen, alle games die sinds 1996 zijn uitgebracht zijn natuurlijk alleen maar een manier geweest om de tijd door te komen tot Duke Nukem Forever uit zou komenquote:Interessante posts op shacknews naar aanleiding van de animation footage
[..]
[..]
Nou ik bedoel dat ze inderdaad met 3drealms wilde stoppen.... als DNF gold is. Het ENIGE wat officieel is, is dat 3Drealms sluit. En dat is logisch... als de game af is (of als ze failliet zijn).quote:Op zondag 10 mei 2009 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien om nog te redden wat er te redden valt? Niet gezegd dat ook DNF daarmee niet gered kon worden natuurlijk. Misschien vonden ze ook wel de naam Apogee gewoon beter dan 3D Realms. Ik wel iig
Zo dus.quote:1) There have been no official statements made about the close of 3d Realms, or the state of Duke Nukem Forever.
2) There have been no official statements made about the close of 3d Realms, or the state of Duke Nukem Forever.
3) To my knowledge, the only project that 3D Realms is developing, and if there is no more need for a development team, it would be irresponsible not to close the studio. If there is no work, there is no need for workers.
4) 3D Realms likely pays unemployment tax.
5) A lot of the employees at 3D Realms probably have royalty benefits.
6) I seriously doubt that this is a big joke, or some kind of way to attract attention to the company, but the attention is a very good side-effect given that the game is actually completed and being prepared to ship.
Het is gewoon onzin. 3D Realms heeft alleen geconfirmeerd dat het geen marketing truc is.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik bedoel dat ze inderdaad met 3drealms wilde stoppen.... als DNF gold is. Het ENIGE wat officieel is, is dat 3Drealms sluit. En dat is logisch... als de game af is (of als ze failliet zijn).
[..]
Zo dus.
Je kan het ook lezen dat het echt waar is dat 3DR sluit, en dat het geen idee van de marketing afdeling was maar gewoon een bedrijfseconomische beslissing was. Doet verder niks af aan de punten die genoemd worden.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin. 3D Realms heeft alleen geconfirmeerd dat het geen marketing truc is.
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=867590&postcount=129
Dude, echt... welkom in 1999, toen werd die grap al voor het eerste gemaakt...! Sterker nog, in dit topic is die grap volgens mij al 10x gemaaktquote:Op maandag 11 mei 2009 02:37 schreef SlamD het volgende:
[..]
BTW, DNF staat volgens mij ook voor Did Not Finish. Toepasselijk wel...
Gelukkig ben jij wel origineel:quote:Op maandag 11 mei 2009 02:46 schreef SpankmasterC het volgende:
Originaliteit is ver te zoeken op internet tegenwoordig...
Maar goed, volgende keer zal ik literatuuronderzoek doen voor ik op een forum post. Want stel je voor dat iemand ooit al hetzelfde heeft gezegd.quote:welkom in 1999
Nee, de WEBMASTER heeft het geconfirmeerd. En daarnaast. 3drealms gaat inderdaad sluiten, dus dat is geen marketing truuk.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin. 3D Realms heeft alleen geconfirmeerd dat het geen marketing truc is.
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=867590&postcount=129
Klopt... ik heb er ook aan zitten denken, ze zijn klaar.. dus einde 3drealms.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, de WEBMASTER heeft het geconfirmeerd. En daarnaast. 3drealms gaat inderdaad sluiten, dus dat is geen marketing truuk.
De vraag is WAAROM 3drealms gaat sluiten, en daar is tot op heden geen enkele verklaring voor. Wel een hoop speculatie.
quote:Reading things you guys post makes me want to go back in time and abort babies for the good of mankind.
quote:"You're an inspiration for birth control."
If you're going to insult us, you could at least do it in the proper 3DR fashion.
Nee,quote:Op maandag 11 mei 2009 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, maar als Apogee weer leeft, krijgen we dan een Kommander Keen vs. Duke Nukem @ The Olympics ofzo?
Ja dat staat dus nergens...quote:Op maandag 11 mei 2009 10:53 schreef McKillem het volgende:
Goed 3DRealms kapt er dus mee, dus Duke Nukem Forever is definitief van de kaart.
What a surprise.
Dat is nog niet gezegd, he.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:53 schreef McKillem het volgende:
dus Duke Nukem Forever is definitief van de kaart.
12 jaar ontwikkeling, en nu een faillissement. Geloof je het zelf dat er nog iets anders gaat gebeuren?quote:
Nu ja, als je ziet hoe er tegenwoordig met titels wordt gehandeld, is er best kans dat dat spel gewoon ergens anders wordt (af)gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef McKillem het volgende:
WTF trouwens, ze hebben Prey 2 beloofd. Kloodzakjes.
Prey 2 zal wel door Radar Group en Human Head Studios afgemaakt worden, lijkt me zo. Dat was geen solo-project van 3DR.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef McKillem het volgende:
WTF trouwens, ze hebben Prey 2 beloofd. Kloodzakjes.
Ook dat faillissement staat nergens.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
12 jaar ontwikkeling, en nu een faillissement. Geloof je het zelf dat er nog iets anders gaat gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |