De foto's komen laterquote:17:59:24 01-10-08 28 G AMBU A1 HELI ZWIJNDRECHT // I 20 A // Mercuriusstr 52 bon 70685
HELI 1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )
Heb ik iets van gelezen in de krant meen ik. Volgens mij was het een soort oefening van de reservisten. Eens kijken of ik wat kan vinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:25 schreef rollator_GSI het volgende:
ha mooi een nieuw topic !![]()
ik rijd vorige week donderdag op de molenvliet,voor de brandweerkazerne heb je die ingang naar een of ander industrieterrein,met die slagbomen en zo.
daar stonden een stuk of 3 militairen,bewapend, een auto te doorzoeken,
tenminste daar leek het op.
was er een oefening of zo ???? of was er serieus wat aan de hand ????
was rond een uur of 4 's middags.
Van Zwijndrecht.netquote:Kijfhoek rangeerterrein enkele dagen onder militaire beveiliging
ZWIJNDRECHT – Ruim 100 militairen van het Korps Nationale Reserve nemen van donderdag 25 tot zaterdagmorgen 27 september deel aan een grote bewaking/beveiligingoefening uit op Kijfhoek, het grootste goederenrangeerterrein van Nederland te Zwijndrecht. De oefening is een samenwerking tussen het Korps Nationale Reserve, de Gemeente Zwijndrecht en Keyrail, de exploitant van de Betuweroute waarvan Kijfhoek onderdeel uitmaakt. In het oefenscenario wordt een verhoogde externe veiligheidsdreiging gesimuleerd, waarin de autoriteiten besloten hebben om diverse vitale objecten rond het spoorwegknooppunt te beveiligen. Deze taak is in de oefening opgedragen aan de in Den Haag gelegerde Delta Compagnie van 20Natresbataljon.
Voor Keyrail, de Gemeente Zwijndrecht en de Koninklijke Landmacht (waaronder het Korps Nationale Reserve ressorteert) bevat een gezamenlijke oefening diverse leermomenten. Sjoerd Sjoerdsma, directeur van Keyrail: “Veiligheid is belangrijk voor ons en daarom wordt meegewerkt aan deze oefening. Op deze mannier kunnen we in de toekomst de mogelijke dreigingrisico’s minimaliseren. In de oefening kunnen wij ervaren hoe de samenwerking verloopt met civiele autoriteiten, hulpdiensten en militairen bij een verhoogde dreiging van buitenaf. Het rangeerterrein draait tijdens de oefening gewoon door, waardoor het scenario voor iedereen bijzonder realistisch is.”
De Natres-militairen krijgen opdracht de situatie rond het rangeerterrein te beoordelen en daarop hun stappen te nemen, waaronder het opzetten van controleposten, inrichten van mitrailleurposten en het lopen van patrouilles. Majoor Rick van der Sluis, Commandant van de Delta Compagnie: “Naast het beoefenen van de procedures zijn diverse simulaties voorbereid om de mannen en vrouwen van onze compagnie te leren anticiperen op onverwachte zaken. Dit soort oefeningen worden doorgaans op militair terrein gehouden, maar dankzij de samenwerking met Keyrail en de Gemeente Zwijndrecht kunnen wij nu op een aansprekende locatie onze vaardigheden aanscherpen.”
Ik heb geen idee hoe die dingen er uit zien, ik woon in een flat dus wij krijgen ze niet. Wel weet ik dat godzijdank niet op de foto ben gegaan voor de campagne die erbij hoort. Als ik die foto's zie dan schaam ik me nu al dood.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:53 schreef rollator_GSI het volgende:
wat een afzichtelijk lelijke grote papierbak hebben we gehad zeg !![]()
waarom zo groot??? word dat ding 1 keer per jaar geleegd of zo ???
nog zo'n onhandig in de weg staande kliko bak in de tuin
Ha ha nee bij mijn weten had de gemeente geen geld in IJsland staan. Die bakken zijn inderdaad wel enorm groot zeg, hoeveel papier moet je daar in donderen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:54 schreef rollator_GSI het volgende:
dat is dat ding dus,die groene gft-kliko past erin,
abnormaal groot voor je foldertjes.
had de gemeente zwijndrecht geen geld op die ijslandse rekening staan zeker![]()
zelfs de helft kleiner had nog te groot geweest
Ik woon ook in een flat maar overweeg intrek te nemen in een papierbak, die zijn groter dan een gemiddelde woning.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:39 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon in een flat dus ik krijg geen papierbak, maar ze zijn inderdaad wel erg groot zeg.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik woon ook in een flat maar overweeg intrek te nemen in een papierbak, die zijn groter dan een gemiddelde woning.
Bron : http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=35762quote:Informatiebijeenkomsten over Koninginneweg
Op vrijdag 14 november en zaterdag 15 november houdt de gemeente Zwijndrecht samen met woningcorporaties Forta en Progrez en Korteweg Bouw informatiebijeenkomsten over de ontwikkeling van de Koninginneweg tot groene stadsas. Op vrijdag 14 november van 14.00 tot 22.00 uur en zaterdag 15 november van 10.00 tot 14.00 uur kunt u vrij inlopen om de plannen en ideeen te bekijken. De bijeenkomsten vinden plaats in het voormalig schoolgebouw van het Da Vinci College, Rembrandtstraat 62 in Zwijndrecht.
De Koninginneweg is een belangrijke entree voor Zwijndrecht. Deze verbinding moet een aantrekkelijke groene stadsas worden met ruimte voor de bus in het kader van het Hoogwaardig Openbaar Vervoer Drechtsteden (HOVD). Vorig jaar heeft het college de visie Koninginneweg vastgesteld om samenhang in alle plannen te krijgen.
Inmiddels hebben verschillende marktpartijen onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van de Koninginneweg. De resultaten van deze onderzoeken moeten begin 2009 leiden tot een ontwikkelplan. Tijdens de geplande informatiebijeenkomsten krijgen inwoners alvast inzicht in de huidige ideeën en plannen waaronder een ontwerp voor de locatie Koningskerk.
Alle inwoners in het gebied krijgen deze week een nieuwsbrief in de bus.
Onder Projecten > Koninginneweg vindt u meer informatie en een reactieformulier.
Ik zit ook in Kort Ambacht, dus nee hier ook niet veel bijzonders.quote:Op zondag 2 november 2008 13:48 schreef geelkuikentje het volgende:
hallo mensen uit zwijndrechteven een tvp
hier is weinig gebeurd in kort ambacht... bij jullie wel iets?
Steekpartij. Ik woon in die straatquote:Op vrijdag 28 november 2008 09:47 schreef MaleDuck het volgende:
ja en pas toch ook een schietpartij bij de mercuriusstraat? of was dat een steekpartij?
Die heb ik ook gehad, het is wel raak de laatste tijd hier. Gisteren op de verdieping boven ons in eens een hoop herrie en we hoorden iemand roepen "Open maken, politie" maar ik kan er niets over weer vinden. Doet de politie invallen om half 1 's nachts?quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:46 schreef rollator_GSI het volgende:
en de Amro in alblasserdam,ik kreeg een sms alert gister
Waarom niet? De negen tot vijf mentaliteit geldt niet voor alle ambtenaren.quote:Op zondag 7 december 2008 11:46 schreef karr-1 het volgende:
Doet de politie invallen om half 1 's nachts?
Nee die leeftijd ben ik een beetje voorbij. Maar ik ben wel van een van de partijen die nu actie ondernemen rond dit gebeuren.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:27 schreef MaleDuck het volgende:
vaste bezoeker karr?
http://www.ad.nl/drechtst(...)centrum_Walburg.htmlquote:Streep door groter centrum Walburg
ZWIJNDRECHT - De grote uitbreidingsplannen voor het Zwijndrechtse winkelcentrum Walburg zijn van de baan.
Dat heeft wethouder P. van Steekelenburg dinsdagavond aan de gemeenteraad gemeld.
Zwijndrecht heeft al jaren ideeën om Walburg uit te breiden met 15.000 vierkante meter winkelruimte en een groot aantal woningen. Daarmee wilde de gemeente twee vliegen in één klap slaan: ze wilde het centrum een veel aantrekkelijker uitstraling geven en ze wilde er 15 miljoen euro mee verdienen..
Het is de gemeente echter niet gelukt daarover overeenstemming te bereiken met de beoogde projectontwikkelaars Fortis Vastgoed en Proper Stok. Die overeenstemming had er eigenlijk al in februari moeten zijn, maar tot twee keer toe besloten partijen om nog langer door te praten.
Afgelopen week hebben ze besloten de onderhandelingen definitief af te breken. Volgens Van Steekelenburg waren ze elkaar een flink eind genaderd, maar gaf de kredietcrisis uiteindelijk de doorslag. ,,We hadden elkaar nog niet gevonden, maar in de huidige situatie vinden we het bovendien niet verantwoord risico's te nemen die we anders misschien wel genomen hadden.''
Volgens hem heeft degemeente flinke concessies gedaan. Zo heeft hij geopperd dat de projectotwikkelaars de opbrengsten van de parkeergarages, zo'n acht ton per jaar, zouden mogen houden. ,,uiteindelijk vonden we nu dat we de onzekerheid niet langer mochten laten voortduren.''
Het afbreken van de onderhandelingen betekent dat een compleet nieuw plan gemaakt zal moeten worden. de plannen zijn anmelijk eigendom van de projectontwikkelaars.
Bovendien mist de gemeente de 15 miljoen euro waar ze al helemaal op gerekend had. Van Steekelenburg: ,,Dat betekent dat we voorlopig geen geen geld hebben voor nieuwe mooie plannen.''
Het afblazen van de plannen was voor de oppositiepartijen reden om direct een motie van wantrouwentegen burgemeester en wethouders in te dienen. ,,Niet omdat de plannen niet doorgaaan,'' aldus VVD-fractievoorzitter E. Vissers: ,,Maar omdat we hier al heel lang voor gewaarschuwd hebben en het college structureel geweigerd heeft rekening te houden met dit risico. hiervoor hebben we nota bene ons theater al opgeheven.''
De motie maakte echter geen enkele kans: de collegepartijen hielden de gelederen gesloten
Geen idee, maar ik zat gisteren naast die man toen hij het artikel maakte en toen ik thuis kwam stond het al on line, ik neem aan dat het rechtstreeks geplaatst is of dat er haast bij was, maar enige controle had inderdaad geen kwaad gekunt.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:34 schreef alpeko het volgende:
Jezus, hebben ze bij het AD geen redactie? Het is dat ik geen abonnement heb op deze krant, anders had ik het per direct opgezet. Wat een fouten zeg.
Alleen Word is al in staat om de meeste fouten er uit te halen. Ik kom zo al aan 10 fouten. Ik neem toch aan dat ze bij het AD niet werken met Notepad? Ik denk dat ook dit onder de noemer kredietcrisis te scharen valt.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zat gisteren naast die man toen hij het artikel maakte en toen ik thuis kwam stond het al on line, ik neem aan dat het rechtstreeks geplaatst is of dat er haast bij was, maar enige controle had inderdaad geen kwaad gekunt.
Voor zover ik het kon zien werkten ze op een krakkemikkige laptop met een of andere oude versie van Windows enzo. De kwaliteit van de journalist ken ik natuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen Word is al in staat om de meeste fouten er uit te halen. Ik kom zo al aan 10 fouten. Ik neem toch aan dat ze bij het AD niet werken met Notepad? Ik denk dat ook dit onder de noemer kredietcrisis te scharen valt.
Het is in zoverre slecht nieuws dat er nu een tekort op de begroting ontstaat door het wegvallen van Walburg. Hier moesten namelijk heel veel inkomsten uitkomen. Geen idee hoe dit gaat uitpakken op dit moment.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:56 schreef alpeko het volgende:
Hoe dan ook... geen idee of ik dit goed of slecht nieuws moet vinden. Ik zie de gemeente het liefst fuseren met andere gemeentes en dan gezamenlijk investeren in een centrum.
Tsja dat snap ik dus ook niet. Ze rekenen met bedragen die je mogelijkerwijs in de toekomst nog gaat krijgen. Vandaar ook de motie van wantrouwen, ze zijn al vanaf 2002 gewaarschuwd dat het risico te groot was, maar ze weigerden er ook maar iets aan te doen. En zie hier het gevolg.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:04 schreef alpeko het volgende:
Dat vind ik wel weer slordig. Hoe kun je nu geld waar nog geen enkele garantie voor is, opnemen in je begroting. Heeft de gemeente soms ook de Postcode Kanjer opgenomen in de begroting? Geen handtekening, is geen akkoord, is geen garantie op 15 miljoen. Onbegrijpelijk hoor die ambtelijke denkwijze.
Ik ga mijn best doen om het aan te passen.quote:Op zondag 28 december 2008 11:30 schreef staticdata het volgende:
De op kan aangepast worden hoor, ben een ex-inwoner
Ik heb er al een aantal keren ingezeten vooral in dat glazen deel wat je op de voorgrond ziet in het wit. Je hebt echt het idee dat je voor de hele buurt te kijk zit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef MissMSX het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dit gebouw door de welstandscommissie is gekomen? Past totaal niet in de prachtige jaren 30 wijk. Of gelden er in zulke gevallen andere regels?
Ambtenaren, bah
[ afbeelding ]
M'n Zwijndrecht... wat doen ze?
Mijn partner heeft met haar samengewerkt bij de KPN, toen dat nog op het stationsplein zat.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:11 schreef alpeko het volgende:
Justine Pelmelay mag natuurlijk ook niet ontbreken in het lijstje met beroemde Zwijndrechters.
Da's dan wel weer goed. Beetje in de gaten houden wat die ambtenaren daar allemaal doenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb er al een aantal keren ingezeten vooral in dat glazen deel wat je op de voorgrond ziet in het wit. Je hebt echt het idee dat je voor de hele buurt te kijk zit.
Ha ha ik ben geen ambtenaar, in het deel wat ik bedoel zit de Gemeenteraad een keer in de 2 weken. Ambtenaren zitten in het andere deel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Da's dan wel weer goed. Beetje in de gaten houden wat die ambtenaren daar allemaal doen
Maarre... waar is het politiebureau gebleven eigenlijk?
Geweldige foto's , prachtig om te zien. Ik zou ze graag willen hebben als dat mag.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb vandaag wat foto's gemaakt in het Develpark. Het was wel heel mooi daar.
Dat kanquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geweldige foto's , prachtig om te zien. Ik zou ze graag willen hebben als dat mag.
Ik stuur je een mail.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:14 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Dat kanJe kan wel toffe foto's maken daar
. Alleen kan ik geen 24 Mb ergens posten jammergenoeg
. Heb je een email adres dan mail ze naar je toe. Ik heb er in totaal zonder schrappen 97 foto's gemaakt wat een kleine 300 Mb inneemt.
PM staat bij mij uit maar je kan me mailen op:
[ afbeelding ]
Ha ha dank je wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:48 schreef geelkuikentje het volgende:
Foto's zijn verzonden in 3 mailtjes (hotmail).
Toen ik op het ijs stond was er geen kip te zienquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:34 schreef rollator_GSI het volgende:
kom net bij het develpark vandaan,wat een drukte daar op het ijs zeg !!
er schaatsen wel 200 man daar.
koek en zopie tent erbij,verlichting,leuk sfeertje!!
Welcome backquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Ah hier is het Zwijndrecht-topic![]()
Hi
Tips op welk vlak?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:12 schreef Kwaliteit het volgende:
overigens, hij is absoluut nog niet af, maar je kan live meevolgen via:
over alles, layout, inhoud wat ik ga maken, als er iets opvalt van: dit moet anders. dan hoor ik dat heel graagquote:
Ik woon in dezelfde straat als waar de ATOS zit en ik wordt er elke morgen mee wakker op mijn wekkerradio. De site ziet er goed uit, ik weet alleen niet of ik deze kleuren zou gebruiken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:12 schreef Kwaliteit het volgende:
Hallo Zwijndrechtse FOK! kers,
ik ben werkzaam bij de lokale omroep ATOS Radio/TV.
Nu heb ik opdracht gekregen om een nieuw compleet ATOS website te maken.
het begin is er, ik ben enkel nog totaal niet tevreden!
tips, en advies waardeer ik zeer op prijs.
http://www.spixfm.nl/atos/
dank u wel!
Rodie van Drongelen
Lijkt me leuk, ik ben benieuwd. Ga het zeker volgen. Lokale radio moet altijd gesponsord worden, daar moeten we trots op zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:43 schreef Kwaliteit het volgende:
Dankjewel, het geel ga ik in de header ook verminderen en daar moeten random foto's uit zwijndrecht komen, ga ik vandaag waarschijnlijk nog maken, heb nu bovenin een klein menutje gebruikt, en wil de rechterkant vooral voor nieuws en informatie gaan gebruikenzal overigens nog flink veranderen want ik ben niet echt tevreden ermee.
overigens gaat het ongeveer dezelfde manier krijgen als hier op het fok frontpage: atos medewerkers kunnen nieuws posten en gebruikers kunnen daarop reageren
Over de inhoud kan ik nu nog niets zeggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:32 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
over alles, layout, inhoud wat ik ga maken, als er iets opvalt van: dit moet anders. dan hoor ik dat heel graag
ben overigens zelf nog helemaal niet tevreden over de layout.
quote:donderdag 29 januari 2009
Wethouder negeert koffietaboe
ZWIJNDRECHT - De Zwijndrechtse wethouder R. van der Horst (PvdA) heeft een huisregel van de gemeente Zwijndrecht overtreden: hij heeft een beker koffie meegenomen in de raadzaal van het nieuwe gemeentehuis.
Van der Horst is als wethouder van onder meer personeel en organisatie nota bene verantwoordelijkheid voor de handhaving van regels in de gemeente.
Hij beging de overtreding dinsdagavond tijdens een informele bijeenkomst van de gemeenteraad. Toen raadsleden zagen wat Van der Horst deed, ontstond enige hilariteit.
Raadsgriffier T. van Ditmars wees hem er daarna uitdrukkelijk op dat dit niet is toegestaan, maar daar trok Van der Horst zich niets van aan. Hij bleef binnen staan, zij het wel vlak bij de deur.
Volgens Van Ditmars is de regel dat er in de zaal niets mag worden gedronken of gegeten, ingevoerd omdat in de tafels van raadsleden en wethouders computers en beeldschermen zitten verwerkt. Die zouden kapot kunnen gaan als er overheen geknoeid wordt.
,,Het gaat er om dat er aan de tafels niet gedronken wordt, maar een koffieverbod in de hele zaal is makkelijker te handhaven,'' stelt de raadsgriffier. Raadsleden drinken tegenwoordig koffie buiten de zaal, tussen de discussies door.
Van der Horst zegt in de haast niet aan de regel te hebben gedacht. ,,Maar toen ik er op gewezen werd, ben ik niet meer doorgelopen.''
Overigens kan de regel niet eens worden gehandhaafd, vertelt de wethouder: ,,Hij staat nergens op papier. Er staat geen straf op.''
Zo serieus als noodzakelijk is. En dat kan ik zeggen, aangezien ik er zelf ook in zit.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:26 schreef rollator_GSI het volgende:
maken ze zich daar druk om in de gemeenteraad???
dan vraag ik me af hoe ze serieuzere zaken aanpakken
Aan de ene kant kan ik het begrijpen, aangezien de hele zaal volstaat met apparatuur en elk raadslid een complete computer voor zich heeft in zijn desk. Ik kan me voorstellen dat je daar geen koffie over heen wilt hebben aangezien dan het hele systeem plat ligt.quote:Op zondag 1 februari 2009 00:12 schreef rollator_GSI het volgende:
okee,maar is dat koffieverhaal dan niet een beetje onbenullig???
hoe kijk je er zelf tegen aan ?????
quote:donderdag 05 februari 2009
Betaald parkeren zonder automaten
ZWIJNDRECHT - Parkeren in de omgeving van de Europaweg in Zwijndrecht mag sinds kort alleen maar tegen betaling.
Wie dat wil doen, komt echter van een koude kermis thuis. Er staan weliswaar borden die de weg wijzen naar betaal-automaten, maar toch zijn de automaten nergens te vinden. Ze staan er gewoon niet.
Gemeenteraadslid F. Loos (Algemeen Belang Zwijndrecht) heeft inmiddels opheldering gevraagd aan wethouder A. Dost (ChristenUnie-SGP). Die heeft hem inmiddels uitgelegd dat de plaatsing van de automaten vertraagd is. Dat komt onder meer door vorst in de grond. Volgens Dost zal het zeker nog enkele weken duren voordat er betaalautomaten in de omgeving staan.
Volgens Loos raken automobilisten nu in verwarring en zouden de borden tijdelijk afgedekt moeten worden. ,,Hang er eenvoudig vuilniszakken overheen, dat kost je misschien een paar dubbeltjes,'' aldus de ABZ-voorman.
Dost ziet in zo'n simpele oplossing echter helemaal niets. ,,Dan krijg je weer dat mensen die zakken er af gaan trekken. Laten we dit nu voor die paar weken maar pragmatisch aanpakken. Die borden kunnen gewoon zo blijven staan.''
Dost heeft de gemeenteraad wel beloofd dat er niet bekeurd zal worden zo lang er geen automaten staan: ,,Maar zodra ze er staan, zullen we wel strikt handhaven.''
Dat doen wij ook, al jaren eigenlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:25 schreef rollator_GSI het volgende:
ja ik zag het,ik parkeer daar altijd als we naar walburg gaan.
nu zet ik hem dus bij die flats neer,daar is het (voorlopig) nog gratis
Nog niks gezien. Ik weet wel dat ik afgelopen zaterdag in het theater in Breda zat en toen een sms kreeg dat er bij de klarinetsingel een inbreker rondliep.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef rollator_GSI het volgende:
nog meer mensen een bezoekje gehad van een verkoper van een beveiligingsbedrijf???
die wist mij te vertellen dat er erg veel ingebroken word in Zwijndrecht.
hij leest ook de krant natuurlijk en denkt hier valt wel wat te halen.
andere sloten en een alarm met meldkamerfunctie zou ideaal zijn volgens meneer.
ben benieuwd hoeveel meer er op die gedachte komen .
Als ze er zo zeker van zijn dat daar een inbreker rondloopt, waarom pakken ze hem dan niet op?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog niks gezien. Ik weet wel dat ik afgelopen zaterdag in het theater in Breda zat en toen een sms kreeg dat er bij de klarinetsingel een inbreker rondliep.
Ik gok bij een fotograaf... Zit er in Walburg geen? Of een van de andere winkelcentra? Ik ga meestal naar Kort Ambacht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:02 schreef ThAzOnE het volgende:
Even tussendoor...weet iemand waar je op koopavond pasfoto's kan laten maken in Zwijndrecht?
Ha ha oke dan is het goed. Ik werk in Rotterdam, dus daar is altijd wel een fotograaf in de buurt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:49 schreef ThAzOnE het volgende:
hmm nee, en foto gaaf is tot 18:30 en dat red ik niet. Gelukkig mocht ik van mijn baas even tussendoor weg. Dus het is al geregeld...handig als je aan de A16 werkt binnen straal van 5 km
Ik vind de foto bovenaan nogal deprimerend. D'r kan beter een foto op die gemaakt is op een zonnige dagquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:12 schreef Kwaliteit het volgende:
dank u wel!
Rodie van Drongelen
quote:'Van Steekelenburg wordt nooit ereburger Zwijndrecht'
Oppositiepartij Algemeen Belang Zwijndrecht (ABZ) heeft de loftrompet gestoken over CDA-wethouder Peter van Steekelenburg.
Van Steekelenburg woont in Wouw en de gemeenteraad moet hem elk jaar toestemming geven buiten Zwijndrecht te blijven wonen. Voor de meeste partijen is dat een formaliteit, maar ABZ-raadslid Yvonne Luijcx sprak daar deze week lovende woorden bij. Uitgerekend haar partij was tegen de benoeming van iemand van buiten als wethouder. Sindsdien liggen ABZ en Van steekelenburg regelmatig met elkaar overhoop. Luijcx: ,,Maar hij is echt altijd en overal in Zwijndrecht. Hij laat nooit verstek gaan en maakt weken van 70 tot 80 uur. Meer kun je niet verwachten.''
Volgens burgemeester Antoin Scholten is er maar één probleem: ,,Doordat hij hier niet woont, kan hij nooit ereburger worden.''
Ik ben nog nooit in Wouw geweestquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:59 schreef Ritchie het volgende:
Ik snap hem wel, ik zou ook liever in Wouw wonen.
Yep ik leef nog. De Ruyterweg is nu ook dicht voor ik meen iets van 3 maanden, dus ik zit ook ingesloten. Heb er tot op heden nog geen last van....quote:Op maandag 27 april 2009 13:16 schreef ThAzOnE het volgende:
Leven de zwijndrechtenaren nog?
Heb trouwens gehoord dat de Burg. Jansenlaan voor 2 tot 3 jaar dicht gaat in verband met werkzaamheden (riolering ed). Lekker voor die winkels daar!
oh? dat zal een mooie bende worden dan. Is toch een vrij drukke, doorgaande weg.quote:Op maandag 27 april 2009 13:16 schreef ThAzOnE het volgende:
Leven de zwijndrechtenaren nog?
Heb trouwens gehoord dat de Burg. Jansenlaan voor 2 tot 3 jaar dicht gaat in verband met werkzaamheden (riolering ed). Lekker voor die winkels daar!
.quote:Op maandag 27 april 2009 13:27 schreef Ritchie het volgende:
[..]
oh? dat zal een mooie bende worden dan. Is toch een vrij drukke, doorgaande weg.
Hmmm dan ben ik net 2 weken naar Brussel, ik was wel benieuwd.quote:Op maandag 27 april 2009 17:18 schreef ThAzOnE het volgende:
Mijn vriendin heeft 12 mei een informatie-avond omdat haar winkel op Noord zit, hopelijk weet ik dan meer.
quote:ANTHONI V LEEUWENHOEKSTR 3331EV ZWIJNDRECHT B 28-04-2009
Tijd 09:11
Getroffen: > 100
Wat: Kabel
Hoe: Graafwerkzaamheden
Waar tover je die info van die kabelbreuk vandaan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:38 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
Voor wie trouwens interesse heeft, vanavond is er van 18:00 tot 21:00 familiekoopavond bij de Marskramer (winkel van mijn vriendin) en de naastgelegen Trekpleister. Op deze avond krijg je 15% directe korting op de gehele collectie.
Uitzonderingen: Games & consoles (Marskramer), medicijnen, beltegoed, sigaretten, babyvoeding tot 6 maanden (Trekpleister).
Ik zou denken van wel ja, maar ik wist echt van niets. Tot mijn partner vanmorgen het toilet door wilde trekken en er dus niets gebeurde. Ik heb vanmorgen gewoon gedoucht, koffie gezet etc toen was er nog niets aan de hand.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:16 schreef ThAzOnE het volgende:
je zou toch zeggen dat jij dicht bij de bron zit
Ik vermoed ditquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:16 schreef rollator_GSI het volgende:
iemand zondagnacht/avond die helikopter nog horen rondvliegen de hele tijd???
wat was er aan de hand?? ik hoorde daarvoor al de brandweer voorbijrazen.
http://www.ad.nl/drechtst(...)n_vergeefs_baby.htmlquote:Hulpdiensten zoeken vergeefs baby
ZWIJNDRECHT - Diverse hulpdiensten hebben zondagnacht en maandag overdag in Zwijndrecht vergeefs gezocht naar een baby, die door getuigen bij de Lindtsedijk zou zijn gehoord. Er werd behalve boten, twee politiehonden en duikers ook een helikopter met warmtecamera ingezet.
De baby werd echter niet gevonden.
De hulpdiensten rukten met zulk groot materieel uit, nadat een 17-jarige Zwijndrechtse en een twee oude inwoner van Delft zondagavond om 22.15 uur een baby hysterisch hadden horen huilen. Zij zaten op een bankje op de dijk toen dat gebeurde en gingen daarna op onderzoek uit. In de buurt van de fabriek van Van Leeuwen Buizen zouden zij ‘iets’ hebben zien weglopen.
De zoektocht duurde tot diep in de nacht en ook maandagochtend werd nog gezocht, maar zonder resultaat. Bij de politie is tot op heden geen melding van een vermiste baby binnengekomen.
Twee jaar oude inwoner? Of bedoelde het AD een 2 jaar oudere inwoner? Ik gok het laatste. Uiteraard moet de politie dit serieus nemen... maar iemand van 17 en 19 om 22.15 's avonds... Ik dacht dat er al een paddo verbod bestond.quote:Nadat een 17-jarige Zwijndrechtse en een twee oude inwoner van Delft zondagavond om 22.15 uur een baby hysterisch hadden horen huilen. Zij zaten op een bankje
Ik vond het ook een beetje raar verhaal. Misschien hadden ze teveel gezopen of gerookt of zo? Wel zijn er bepaalde vogels en dergelijke die vreemde geluiden produceren, dus dat kan het ook zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Twee jaar oude inwoner? Of bedoelde het AD een 2 jaar oudere inwoner? Ik gok het laatste. Uiteraard moet de politie dit serieus nemen... maar iemand van 17 en 19 om 22.15 's avonds... Ik dacht dat er al een paddo verbod bestond.
Een vogel, dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Een hotel ara bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vond het ook een beetje raar verhaal. Misschien hadden ze teveel gezopen of gerookt of zo? Wel zijn er bepaalde vogels en dergelijke die vreemde geluiden produceren, dus dat kan het ook zijn geweest.
quote:Op zondag 3 mei 2009 12:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een vogel, dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Een hotel ara bijvoorbeeld.
Inmiddels hebben we besloten deze site gedeeltelijk op te doeken, en iets anders te bouwen met Joomba.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:12 schreef Kwaliteit het volgende:
dank u wel!
Rodie van Drongelen
Joomla neem ik aan? Geen idee of er ruimte is voor een tweede lokale omroep in de regio, ATOS heeft een aardig alleenrecht en krijgt ook subsidie en dergelijke. Maar proberen kan natuurlijk altijd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:38 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Inmiddels hebben we besloten deze site gedeeltelijk op te doeken, en iets anders te bouwen met Joomba.
Dit omdat ik totaal geen zin heb in altijd maar het klusje te moeten oplossen, ik wil dat alle anderen alles net zoals mij, kunnen aanpassen.
Ook zal de ATOS Radio nonstop playlist, verbreed worden.
Suggesties, tips?
Ook ben ik inmiddels begonnen met een alternatieve lokale omroep.
Ik vind dat Zwijndrecht recht heeft op een betere lokale omroep in deze streek, gericht op Zwijndrecht, H.I.Ambacht en Heerjansdam.
Ik hoop met dit project bij de volgende licentiewerving, deze licentie's binnen te halen.
ATOS zit al tijden in de financiële problemen en ik vind dat dit absoluut beter kan.
Via http://www.spixfm.nl of directe link: http://81.169.136.149:8000/spixfm128.m3u kan er meegeluisterd worden.
Binnenkort starten we met ICE-NORM programma's (informatie-cultuur-educatie).
een verplichte norm voor de lokale omroep.
Ik pas even. "Gooi die remmen los. Laat je lekker gaan. Niets kan ons meer stoppen. We gaan er tegenaan" zijn niet de arbeidsvitaminen waarop ik kan werkenquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:38 schreef Kwaliteit het volgende:
Via http://www.spixfm.nl of directe link: http://81.169.136.149:8000/spixfm128.m3u kan er meegeluisterd worden.
Subsidie? eens in de 5 jaar, lullige nietszeggende bedragen waar je geen reet mee kan doen als lokale omroep.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Joomla neem ik aan? Geen idee of er ruimte is voor een tweede lokale omroep in de regio, ATOS heeft een aardig alleenrecht en krijgt ook subsidie en dergelijke. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
En KinkFM. Heb bij iemand in de klas gezet die daar werkt/heeft gewerkt. Fleur van 3FM komt ook uit Zwijndrecht/Dordrecht trouwens.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Kwaliteit het volgende:
Er werken er zelfs een paar bij Q-Music, SlamFM enz.
Ik ken de exacte bedragen die naar de ATOS gaan, ik zie de aanvraag eens in de zoveel jaar voorbij komen. Ik luister vrijwel nooit naar de ATOS omdat ze niet de programmas hebben die mij bevallen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Subsidie? eens in de 5 jaar, lullige nietszeggende bedragen waar je geen reet mee kan doen als lokale omroep.
Nee, onze gemeente is er helemaal klaar mee, ATOS wordt voor een groot deel door Van Leeuwen Buizen gesponsord.
Het wordt eens tijd voor een fatsoenlijke omroep, dát zich laat zien op straat, dat zich overal bij het publiek betrekt, Zwijndrecht moet weer eens gaan leven! Er zijn zat mensen hier in deze regio, die verstand van zaken hebben.
Er werken er zelfs een paar bij Q-Music, SlamFM enz.
Oke ik ben niet van het geld, maar wat ik thuis als hobby heb staan, en zo af en toe op FM zit... ik snap niet dat ATOS er zo'n puinhoop van heeft gemaakt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ken de exacte bedragen die naar de ATOS gaan, ik zie de aanvraag eens in de zoveel jaar voorbij komen. Ik luister vrijwel nooit naar de ATOS omdat ze niet de programmas hebben die mij bevallen.
Ik luister een heel enkele keer wel naar Atos, maar het is inderdaad voornamelijk voor ouderen. Een hoop nederlandstalig en van die hoempapa muziek enzo. Mijn voorstel van een paar jaar geleden was dan ook om een programma voor de wat jongeren te maken met inderdaad 80's en90's enzo. Tot op heden nooit meer wat van gehoord, blijkbaar hebben ze geen interesse.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:50 schreef rollator_GSI het volgende:
ik heb het idee dat een stads radio meer voor ouderen is of van die mensen die achter de geraniums zitten.
ik luister nooit naat Atos,de frequentie zou ik niet eens weten.
zowieso vind ik de huidige zenders niks,enkeld Veronica staat bij mij aan omdat ze daar 80's en 90's draaien
die idiote muziek van tegenwoordig vind ik geen zak aan
Precies....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:59 schreef alpeko het volgende:
Goede radio maken lijkt mij behoorlijk lastig. Ik heb zelf een behoorlijke muziekcollectie maar ik denk dat ik daarmee maar een heel klein deel van de luisteraars kan boeien. Het is moeilijk om voor ieder wat wils te draaien. Vroeger was 3FM (Radio 3 toen) ook nog divers met een verscheidenheid aan programma's.
Tegenwoordig draait iedere zender de hele dag in feite dezelfde muziek en zijn er geen programma's voor verschillende doelgroepen meer. Ik vind dat jammer, al snap ik de reden. Vroeger zette ik 's avonds nog wel eens de radio aan voor een goed (VPRO-)programma. Dankzij het ver-eenheidsworsten, internet en MP3's/mediacenters is radio zoals we het nu kennen, eigenlijk ten dode opgeschreven.
Ik woon aan het Tomatenplein. Het is natuurlijk onwijs dicht bij het station, vind ik wel prettig. Het uitzicht is vrij beroerd, tenminste dat gedeelte achter de kantoren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:02 schreef karr-1 het volgende:
Even iets heel anders, ik kan misschien een woning aan de Veilngdreef krijgen. Ik ken alleen die buurt niet zo, is dat wat of niet?
Het huis zit inderdaad direct achter die kantoren, waar voorheen het gemeentehuis zat. Ik zal er nog eens over nadenken heb nog een paar dagen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:44 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik woon aan het Tomatenplein. Het is natuurlijk onwijs dicht bij het station, vind ik wel prettig. Het uitzicht is vrij beroerd, tenminste dat gedeelte achter de kantoren.
En het is er vrij rustig.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:30 schreef rollator_GSI het volgende:
bij de lindelaan toch???
Op termijn heel Zwijndrecht, Oudelands is een proef om te kijken of de leidingen het aankunnen als ze van heel hard naar zacht over gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef Ritchie het volgende:
Naar ik heb begrepen is hij vanaf het perron gesprongen.
Waarom alleen oudelands ambacht eigenlijk?
Liever lui dan moe... Ben blij dat ik daar niet in de buurt woon. Ik heb meer last van de Ruyterlaan die momenteel open ligt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:23 schreef rollator_GSI het volgende:
die Verkerk loop is bezig, lekker sportief allemaal die hardlopers.
ze komen allemaal met de auto,parkeren overal omdat ze te beroerd zijn om een stukje te lopen.
wat een zootje man
Ik woon zelf in de julianastraat, helemaal achteraan bij de dijk (koophuis woningen)quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:44 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik woon aan het Tomatenplein. Het is natuurlijk onwijs dicht bij het station, vind ik wel prettig. Het uitzicht is vrij beroerd, tenminste dat gedeelte achter de kantoren.
En het is er vrij rustig.
gezellig he, onze buurt...quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:30 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Ik woon zelf in de julianastraat, helemaal achteraan bij de dijk (koophuis woningen)
erg leuk en gezellig/close straatje!
Als je daar lopend naartoe gaat, dan hoef je de Verkerkloop ook niet meer te lopen natuurlijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:23 schreef rollator_GSI het volgende:
die Verkerk loop is bezig, lekker sportief allemaal die hardlopers.
ze komen allemaal met de auto,parkeren overal omdat ze te beroerd zijn om een stukje te lopen.
wat een zootje man
blijkt dus niet waar te zijn,maar ik hou ermee op,de exacte reden zullen we wel nooit te weten komen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:07 schreef rollator_GSI het volgende:
of het waar is weet ik niet,maar het zou om een koerdisch meisje gaan wat niet uitgehuwelijkt wou worden.
ergaan nu allerlei verhalen de ronde natuurlijk
Ik kwam rond een uur of 6 aan op station Zwijndrecht na 2 weken Brussel en zag dat er onderaan de trap naar het perron bossen bloemen en kaarsen stonden. Ik neem aan dat dit voor het meisje is dat gesprongen is, maar heb er verder niet uitgebreid naar gekeken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:45 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
blijkt dus niet waar te zijn,maar ik hou ermee op,de exacte reden zullen we wel nooit te weten komen.
maar veel mensen zijn ooggetuige geweest,het lijkt me vreselijk als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren
Dat fikt aardig inderdaad, heb er nog niets van gemerkt....quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:50 schreef alpeko het volgende:
http://www.sanderpeek.nl/images/Brand001.JPG
Tsja als dat de hens in gaat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:59 schreef alpeko het volgende:
Zit daar o.a. een rubberbedrijf... dat wil wel. Al is de exacte locatie mij nog niet duidelijk.
quote:Bij het bedrijf VAF Instruments aan de Vierlingstraat op het industrieterrein Dordtse Kil in Dordrecht woedt donderdagavond een grote brand.
Het vuur ontstond kort na negen uur. Inmiddels staat het hele gebouw van 50 bij honderd meter in lichterlaaie. Een enorme rookwolk drijft met de westenwind in de richting van de woonwijk Sterrenburg. Het bedrijfsgebouw lijkt niet meer te redden.
De wind komt uit het zuidwesten.. Het lijkt me sterk dat die wolk tegen de wind in gaatquote:Op donderdag 21 mei 2009 23:22 schreef Ritchie het volgende:
Net onderweg vanuit Breda, zagen we het al vanaf de moerdijk brug.
Was echt een flinke wolk, die richting zuid-westen ging.
Op de A16 was het ook nog goed te zien.
Je hebt gelijk, iets met bier en voetbal enzoquote:Op donderdag 21 mei 2009 23:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
De wind komt uit het zuidwesten.. Het lijkt me sterk dat die wolk tegen de wind in gaat
Ik heb hier een apart topic geopend trouwens.
Zowquote:Op maandag 25 mei 2009 11:54 schreef alpeko het volgende:
http://www.dag.nl/binnenland/familiedrama-zwijndrecht-267679
Jullie waren me voor zie ik.....quote:Vier doden in woning Zwijndrecht
Uitgegeven: 25 mei 2009 11:06
Laatst gewijzigd: 25 mei 2009 13:43
ZWIJNDRECHT - In een woning aan de Boshuizen in Zwijndrecht zijn maandagochtend vier doden gevonden. De politie sluit een misdrijf niet uit, maar kan nog niet zeggen of er sprake is van een familiedrama.
NU.nl/Gerben van den Boom
Vier doden in woning Zwijndrecht
slideshow
Evenmin kan een woordvoerder zeggen wat de identiteit van de slachtoffers is. ''Ik ken de geruchten dat het zou gaan om een man, een vrouw en twee kinderen maar dat kan ik niet bevestigen.''
Gescheiden
Volgens een buurtbewoonster woonde in het hoekhuis een moeder met twee kinderen; een jongen van 16 en een meisje van 18. De moeder en de vader zouden anderhalf jaar geleden zijn gescheiden, vertelde ze. De vrouw weet niet wat zich in de woning heeft afgespeeld.
Informatie
De politie kreeg maandagochtend informatie waarop werd besloten het huis te bezoeken. Wat die informatie inhield, wilde de zegsman niet kwijt.
Ook wilde hij niet ingaan op de vraag waar in het huis de slachtoffers zijn gevonden en hoe zij om het leven zijn gekomen. De lichamen liggen nog binnen.
Auto
Het huis maakt deel uit van een blok van vier woningen die maandag zijn afgezet met groene hekken. De politie heeft met linten ook een lichtblauwe Hyundai Accent afgezet. De auto staat op circa vijftig meter van het huis geparkeerd.
© ANP
bronquote:ZWIJNDRECHT - Een nog onbekende vrouw heeft in de nacht van maandag op dinsdag in Zwijndrecht haar echtgenoot neergestoken. De politie gaat uit van een conflict in de relationele sfeer, liet een woordvoerster weten.
Het incident had omstreeks 1.15 uur plaats in een huis aan de Boshoek in Zwijndrecht. De vrouw is door de politie aangehouden en meegenomen voor verhoor. Haar man werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
In Zwijndrecht vond de politie maandag in een woning aan de Boshuizen vier doden. Mogelijk betrof het een familiedrama. Volgens de zegsvrouw staan de twee incidenten los van elkaar
Het barst ervan in dit topicquote:
Ik heb wel wat bomen en zo om me heen, maar daar is weinig schade. Voorheen woonde ik naast het Develpark, daar was het wel altijd feest.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:37 schreef rollator_GSI het volgende:
zijn er nog meer straten met 'bos' ??????
daar ben je niet veilig.
ik werd ook wakker van het onweer,er zijn zat takken afgerukt en bomen omgewaaid.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:36 schreef ThAzOnE het volgende:
We hebben de Bosch nog....waar Ridder Andries woont. Dus ja dat is al een ramp plek
Andries is coolquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:36 schreef ThAzOnE het volgende:
We hebben de Bosch nog....waar Ridder Andries woont. Dus ja dat is al een ramp plek
Ik weet wie het is, maar ik heb zijn huis nog nooit gezien.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:04 schreef ThAzOnE het volgende:
Tis een aardig vent, zegt altijd hallo..maarruh heb je zijn woning...uh zijn kasteel gezien? Bij de grootste dorpsgek van Nederland hebben ze een kijkje genomen bij hem. Jeetje daar moet je blij mee zijn als verhuurder...
Kijk en huiver:quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet wie het is, maar ik heb zijn huis nog nooit gezien.
Leeft die man in zo'n puinzooi.....quote:
Dat interesseert mij dan weer geen reet. Wat zou het leven saai zijn als iedereen keurig z'n straatje veegde en zijn burgerlijke plicht deed. Ik blijf erbij: Andries is cool!quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:04 schreef ThAzOnE het volgende:
Tis een aardig vent, zegt altijd hallo..maarruh heb je zijn woning...uh zijn kasteel gezien? Bij de grootste dorpsgek van Nederland hebben ze een kijkje genomen bij hem. Jeetje daar moet je blij mee zijn als verhuurder...
Cool kan ik het niet noemen, maar respect verdient hij wel aangezien hij in een haastige wereld zijn eigen tempo weet aan te houden en het materiële ondergeschikt maakt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:43 schreef MissMSX het volgende:
Andries is cool!
Ik werk niet bij de Gemeente, ik werk wel voor de Gemeente.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:59 schreef Kwaliteit het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die bij Gemeente Zwijndrecht werken?
Al jaren klagen wij (Julianastraat) dat onze straat eens op de schop moet, vernieuwing... het ziet er echt niet meer uit, overal putten en hobbels. vaak riolerings problemen gehad...
Het wordt eens tijd dat er naar onze straat gekeken wordt!
Welk kloteding moet verdwijnen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
Ik heb vanochtend een botsing gehad met de WATERBUS!
De route Zwijndrecht - Hooikade Dordrecht
zoals gewoonlijk werd dat oude GRAFDING die 20 jaar geleden nog zonk met heel veel doden weer ingezet.
VANOCHTEND OM HALF 10 VAARDE DIT KLOTE DING VOLOP TEGEN EEN ANDERE GROTE SCHIP!
en ik zat erin!
Ik zit nu echt te trillen al die hele dag! ik moest net ook nog eens terug,
STAAT DAT GRAFDING ER NOG STEEDS!!!
iemand die weet hoe ik er kan voor gaan zorgen dat dit kloteding verdwijnt?
Ik ga dit niet meer pikken, heb er nu een angst aan dat ding!
En nu in het Nederlands?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
zoals gewoonlijk werd dat oude GRAFDING die 20 jaar geleden nog zonk met heel veel doden weer ingezet.
en ik zat erin!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Kwaliteit het volgende:
dat oude pondje die vroeger altijd vaarde tussen Zwijndrecht - Hooikade
foto van pondje van jaren terug:
http://lh5.ggpht.com/_yoR(...)ede+3+dia+04+(2).jpg
quote:The requested URL /_yoRisqfclmo/Ri59miOkHLI/AAAAAAAABSU/r9NNDaxicSw/Slede+3+dia+04+(2).jpg was not found on this server.
Ik beweer helemaal niets. Ik zeg alleen dat ik er geen gebruik van maak, maar dat er per dag honderden mensen zijn die dat wel doen. En daar zal jij er 1 van zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:35 schreef Kwaliteit het volgende:
Ja, en?
Wil je nu beweren dat ik lieg? Dat ding vaart ELKE dag.
De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
en ik zat erin!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.
Ja, lach jij maar. En je moest er nog voor betalen ook om over te mogen zwemmen. Maar denk maar niet dat er aan de overkant iemand klaarstond met een handdoek. Vaak was je zo vlak voor de terugreis nog nat van de heenreis. Wat dat betreft is die brug wel een uitkomst, het nadeel van die brug is echter dat er zoveel gespuis heel eenvoudig deze kant op kan komen. Vroeger haalde je het echt niet in je hoofd om met een gestolen solex de oversteek door het water te maken.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja, lach jij maar. En je moest er nog voor betalen ook om over te mogen zwemmen. Maar denk maar niet dat er aan de overkant iemand klaarstond met een handdoek. Vaak was je zo vlak voor de terugreis nog nat van de heenreis. Wat dat betreft is die brug wel een uitkomst, het nadeel van die brug is echter dat er zoveel gespuis heel eenvoudig deze kant op kan komen. Vroeger haalde je het echt niet in je hoofd om met een gestolen solex de oversteek door het water te maken.
Ik zag inderdaad dat ze daar van alles aan het doen waren. En de Burg Doumaweg was ook ineens afgesloten vanavond, met een vrachtwagen. Iedereen moest omrijden en er stond een enorme file.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:02 schreef Dulk het volgende:
de rotonde bij de laan van walburg is weer open![]()
![]()
![]()
nu hoef ik 's ochtends niet meer over walburg te crossen om de A16 op te duiken
Heb je aan Andries z'n spul gezeten ofzo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
en ik zat erin!
rotonde heeft er 5 weken uitgelegen, ze hebben de fietspaden opnieuw gemaakt en de voorrangsregels omgegooid (fietsers hebben nu voorrang)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad dat ze daar van alles aan het doen waren. En de Burg Doumaweg was ook ineens afgesloten vanavond, met een vrachtwagen. Iedereen moest omrijden en er stond een enorme file.
Ah de wethouder gaat eindelijk aanpakken.....quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:32 schreef Dulk het volgende:
[..]
rotonde heeft er 5 weken uitgelegen, ze hebben de fietspaden opnieuw gemaakt en de voorrangsregels omgegooid (fietsers hebben nu voorrang)
klopt het is een nooduitgang van de betuwetunnel welke er dus onder ligtquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:15 schreef alpeko het volgende:
Die tweede staat meer in Hendrik-Ido-Ambacht. Volgens mij is het toch een uitkijkachtig iets.
EDIT: het in is de basis een vluchtgebouw van de Betuweroute en het doet tevens dienst als uitkijkpunt: http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=654902
verhips, ik heb altijd gedacht dat ie om ambacht heen ging, niet dwars door de Volgerlanden.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:05 schreef ThAzOnE het volgende:
Sterker nog, je kan precies zien waar de betuwelijn loopt onder de volgerlanden. Waar de lijn loopt mag niet gebouwd worden en wordt en blijft allemaal groen
Zie Google Mapsquote:Op maandag 8 juni 2009 17:21 schreef Ritchie het volgende:
[..]
verhips, ik heb altijd gedacht dat ie om ambacht heen ging, niet dwars door de Volgerlanden.
Nu snap ik waarom Zwijndrecht van die lap grond afmoest
Dat dan weer wel, maar het is verkeerd om te zeggen dat dat met het Gemeentehuis te maken heeft. Er is bv ook een dalend inwoneraantal waardoor je minder geld van het Rijk krijgt Het aantal gemeenteraadsleden gaat bij de verkiezingen in 2010 waarschijnlijk van 29 naar 27, puur vanwege het dalende inwoneraantal.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:32 schreef MissMSX het volgende:
Ik weet niet beter of Zwijndrecht heeft geldproblemen of in ieder geval weinig in kas...
dat is nu, maar 15 jaar geleden was het al hetzelfde. Mijn idee is dat er vast externe factoren zullen zijn, maar dat het niet anders kan dan dat er ook interne factoren zijn. En die laatste heb je zelf in de hand, maar volgens mij gebeurt daar weinig tot niets mee.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar het is verkeerd om te zeggen dat dat met het Gemeentehuis te maken heeft. Er is bv ook een dalend inwoneraantal waardoor je minder geld van het Rijk krijgt Het aantal gemeenteraadsleden gaat bij de verkiezingen in 2010 waarschijnlijk van 29 naar 27, puur vanwege het dalende inwoneraantal.
Zwijndrecht wilde Heerjansdam er absoluut niet bij hebben, maar ze werden gedwongen door het Rijk. De reden was dat Kijfhoek dan binnen 1 Gemeente lag en dus makkelijker beheersbaar was.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef MissMSX het volgende:
[..]
dat is nu, maar 15 jaar geleden was het al hetzelfde. Mijn idee is dat er vast externe factoren zullen zijn, maar dat het niet anders kan dan dat er ook interne factoren zijn. En die laatste heb je zelf in de hand, maar volgens mij gebeurt daar weinig tot niets mee.
Kan me ook nog wel herinneren hoe graag Zwijndrecht Heerjansdam erbij wilde. Wat zou daar nou toch de reden voor geweest zijn?...
Ik zie nog niets in de krant of op internet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
een gaslek in de scheepmakerstraat???
quote:Lijk gevonden bij school in Zwijndrecht
AMSTERDAM - Langs het terrein van een middelbare school in Zwijndrecht is woensdagochtend het lijk gevonden van een man. Het lichaam lag in een vijver langs de Develsingel en werd ontdekt door een medewerker van de school.
Onduidelijk is nog hoe de man is omgekomen, de politie sluit een misdrijf of een ongeluk niet uit.
Het lijk werd rond 07.30 uur ontdekt op vijftig meter van het Develstein College, een christelijke scholengemeenschap met op deze locatie ruim 1500 leerlingen.
Niet veel leerlingen hebben het lichaam gezien, zegt een politiewoordvoerder. De school vangt leerlingen op die dat nodig hebben.
Bekende
Het slachtoffer is een bekende van de politie, maar waar de politie hem van kende, wil de zegsman niet kwijt. Of er een verband is tussen de man en de school, is nog de vraag, aldus de woordvoerder.
Fijne conciërgequote:Een ooggetuige heeft tegen Radio Rijnmond gezegd dat het lichaam dinsdag al door een conciërge van het nabijgelegen DevelsteinCollege was gezien.
De planning is toch eind juli?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:45 schreef geelkuikentje het volgende:
Even omhoog schoppen hoor
Het schiet niet echt op bij de Admiraal de Ruyterweg.
De riolering moest compleet vervangen worden dus ze hebben de hele straat opgebroken en een paar meter diep afgegraven voor zover ik het gezien heb.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:59 schreef alpeko het volgende:
Ze gingen iets aan het riool doen toch? Dan verwacht ik ook niet anders dan dat het er uit ziet als een zandbak.
Geen idee, wegdek vervangen of zo?quote:Op zondag 19 juli 2009 22:58 schreef Ritchie het volgende:
Waarom zijn ze eigenlijk nu weer bezig op de brug?
misschien gaan ze de busbaan weer eens omleggenquote:Op zondag 19 juli 2009 22:58 schreef Ritchie het volgende:
Waarom zijn ze eigenlijk nu weer bezig op de brug?
Dat gaan alle rotondes in Zwijndrecht krijgen als het goed is. We passen ons daarmee aan aan het landelijk beleid.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:24 schreef MaleDuck het volgende:
Wel irritant trouwens dat die rotonde bij walburg nu ineens voorrang voor fietsers heeft, dat is echt ff wennen...
Het landelijke beleid is toch dat de gemeente zelf mag beslissen?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat gaan alle rotondes in Zwijndrecht krijgen als het goed is. We passen ons daarmee aan aan het landelijk beleid.
Een gemeente mag in principe zelf beslissen, maar aangezien wij de enige afwijkende waren binnen de Drechtsteden hebben we ons aangepast aan de rest.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het landelijke beleid is toch dat de gemeente zelf mag beslissen?
Ik kan me er wel in vinden. In Ambacht was het al zo en hier stoppen sommige automobilisten ook al voor fietsers wat alleen maar voor verwarring zorgt.
Ik neem aan dat de enige reden om destijds af te wijken lag in het feit dat het geld kost om alle haaientanden aan te passen? Een andere reden kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een gemeente mag in principe zelf beslissen, maar aangezien wij de enige afwijkende waren binnen de Drechtsteden hebben we ons aangepast aan de rest.
Geen idee waar het vandaan komt, ik weet alleen dat we ons nu aanpassen aan de meerderheid.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de enige reden om destijds af te wijken lag in het feit dat het geld kost om alle haaientanden aan te passen? Een andere reden kan ik niet bedenken.
Stopte die fietsers maar eens een keer bij een rotonde. Ik moet altijd vol op mijn ankers bij een rotonde. Een auto heeft in Zwijnstein city voorrang. Niet de fiets.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:15 schreef rollator_GSI het volgende:
stopte iedereen maar voor fietsers (als die voorrang hebben),ik word regelmatig van mn sokken gereden.
Ik vind het totaal niet erg om een fietser voorrang te verlenen. Doe ik vaak genoeg. Maar er zijn zat idioten (zo noem ik ze maar) die gewoon doorrijden en verwachten dat ze voorrang krijgen van een automobilist. Een auto komt nogal hard aan op een fiets...quote:Op maandag 20 juli 2009 20:44 schreef RIVDSL het volgende:
Ik steek dagelijks met de fiets over bij een rotonde. Ondanks dat ik geen voorrang heb stopt het merendeel van de automobilisten toch. Aangezien ik hier niet vanuit kan gaan staan we dan dus allebei stil, behoorlijk inefficiënt dus. Weet natuurlijk niet of ze dit voor andere fietsers ook doen, wellicht dat ik er onbetrouwbaar uit zie, maar ik denk dat fietsers in de voorrang ook voor de auto's de doorstroming bevorderd.
Wat betreft de brug, ze zijn iets met het beton aan het doen. Zag betonijzer omhoog staan in de expansiestukken van het wegdeel, tevens stond er een auto van een beton specialist. Volgens mij was de brug een paar maanden geleden ook afgesloten, lijkt me dus geen gepland onderhoud, anders hadden ze dit toen mooi kunnen combineren, zal wel op instorten staan dan
Ik ken dat gevoel ja. Ze bedoelen het goed natuurlijk, maar ik heb weinig aan voorrang als ik zelf al nagenoeg stil sta.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:44 schreef RIVDSL het volgende:
Ik steek dagelijks met de fiets over bij een rotonde. Ondanks dat ik geen voorrang heb stopt het merendeel van de automobilisten toch. Aangezien ik hier niet vanuit kan gaan staan we dan dus allebei stil, behoorlijk inefficiënt dus.
Binnenkort niet meer dus. Dan heeft de fiets overal voorrang op de rotonde.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Stopte die fietsers maar eens een keer bij een rotonde. Ik moet altijd vol op mijn ankers bij een rotonde. Een auto heeft in Zwijnstein city voorrang. Niet de fiets.
ahaa dus jij was hetquote:Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Stopte die fietsers maar eens een keer bij een rotonde. Ik moet altijd vol op mijn ankers bij een rotonde. Een auto heeft in Zwijnstein city voorrang. Niet de fiets.
Vroeger moest ik ook over die rotonde fietsen, tegenwoordig kom ik uit de Surinamestraat en ga dan richting station dus die rotonde sla ik over.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:41 schreef geelkuikentje het volgende:
Als je voorrang hebt krijg je dat van mij hoorMaak je geen zorgen. Maar van die eikels die plankgas hier langs de rotonde razen zijn zo irritant. Die rotonde moet ik elke dag over.
Dit is het gevolg van de strengere handhaving die de gemeente begonnen is. Steeds meer burgers gaan klagen dat er van alles en nog wat gebouwd wordt zonder vergunning of controle. De gemeenteraad heeft dus aangedrongen op strengere controle en dit is een van de gevolgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef Dulk het volgende:
pfff ik heb een heel pakket aan post van de gemeente gekregen.
volgens "bestemmings plan Walburg '74" mag mijn schutting niet hoger zijn dan 1 meter. terwijl de kopse kanten (de zijde tussen de woningen) er al vanuit de bouw staan (1,8m), maar ook dat moet opeens weg (bij iedereen).
WAAROM moeten ze nou weer zo moeilijk doen bij de gemeente.....
Als je trouwens een natuurlijke erafscheiding van coniferen hebt is er niets aan de hand, ook al is het 4 meter hoog....
Hoe lang staan die er al dan? Na zoveel jaar is zoiets verjaard.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef Dulk het volgende:
volgens "bestemmings plan Walburg '74" mag mijn schutting niet hoger zijn dan 1 meter. terwijl de kopse kanten (de zijde tussen de woningen) er al vanuit de bouw staan (1,8m), maar ook dat moet opeens weg (bij iedereen).
Ik heb geen idee of dat verjaard, maar voorheen was er wel zoiets als gewoonterecht. Als het er een bepaalde tijd stond dan mocht je het laten staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe lang staan die er al dan? Na zoveel jaar is zoiets verjaard.
sinds 1978, het is bij de bouw gelijk neergezet, de schuttingpalen zijn ook 10x10cm betonnen palenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe lang staan die er al dan? Na zoveel jaar is zoiets verjaard.
Deze mensen hebben teveel tijd. Ga werken ofzoquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dit is het gevolg van de strengere handhaving die de gemeente begonnen is. Steeds meer burgers gaan klagen dat er van alles en nog wat gebouwd wordt zonder vergunning of controle.
Ah ja, dat is dezelfde gemeente die nieuw stadhuis heeft gebouwd dat totaal niet past in de wijk. Hoe bedoel je meten met twee maten?quote:De gemeenteraad heeft dus aangedrongen op strengere controle en dit is een van de gevolgen.
Het is dus geen moeilijk doen, het is handhaven van bestaande regels.
Bij geschillen over bomen op de erfgrens is er een verjaringstermijn van 20 jaar. Dus als die schutting inderdaad al 20 jaar zo hoog is, zou ik hem lekker laten staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dat verjaard, maar voorheen was er wel zoiets als gewoonterecht. Als het er een bepaalde tijd stond dan mocht je het laten staan.
Tsja of het past of niet daar verschillen de meningen ook nog over. Ik kom er vrij regelmatig, maar ik moet er nog steeds aan wennen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:23 schreef MissMSX het volgende:
Ah ja, dat is dezelfde gemeente die nieuw stadhuis heeft gebouwd dat totaal niet past in de wijk. Hoe bedoel je meten met twee maten?
Dat is nu net wat ze gaan doen. Actief optreden in plaats van alleen maar papier maken. In het gebied tussen Zwijndrecht en Heerjansdam staat het bv vol met illegale schuurtjes en andere bouwsels. Die worden ook aangepakt, sterker nog daar is alles mee begonnen. Als gevolg hiervan wordt het hele Zwijndrechtse grondgebied strenger gecontroleerd aangezien er wel gelijkheid moet zijn en je niet aan de ene kant kunt tolereren en aan de andere kant optreden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:31 schreef alpeko het volgende:
Typerend weer dat onze gemeente zich meer (ongevraagd) bezig houdt met papier dan met daadwerkelijk optreden tegen problemen waar de burgers over klagen. De gemeente creëert kennelijk liever zelf geschillen dan bestaande op te lossen.
Als ik in die wijk had gewoond en zo'n modern bouwwerk aan m'n huis had willen plakken had de welstandscommissie dat idee genadeloos afgemaakt. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja of het past of niet daar verschillen de meningen ook nog over. Ik kom er vrij regelmatig, maar ik moet er nog steeds aan wennen.
Ik geloof je op je woord. Ik blijf het ook belachelijk vinden dat in tijden van crisis een dergelijk duur ding neergezet wordt, maar ja wie ben ik....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als ik in die wijk had gewoond en zo'n modern bouwwerk aan m'n huis had willen plakken had de welstandscommissie dat idee genadeloos afgemaakt. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
Dus ontstaat er een nodeloze berg papier, want mensen gaan uiteraard bezwaar aantekenen. Eerst jarenlang gedogen en dan ineens gaan zeggen dat het weg moet. Da's vragen om papierwerk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is nu net wat ze gaan doen. Actief optreden in plaats van alleen maar papier maken. In het gebied tussen Zwijndrecht en Heerjansdam staat het bv vol met illegale schuurtjes en andere bouwsels. Die worden ook aangepakt, sterker nog daar is alles mee begonnen. Als gevolg hiervan wordt het hele Zwijndrechtse grondgebied strenger gecontroleerd aangezien er wel gelijkheid moet zijn en je niet aan de ene kant kunt tolereren en aan de andere kant optreden.
Ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben. Ze hebben recentelijk zelfs een extra medewerker handhaving aangenomen. Bij het behandelen hebben we ook gezegd dat dit procedures van jaren gaan worden, maar het is toch doorgedrukt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dus ontstaat er een nodeloze berg papier, want mensen gaan uiteraard bezwaar aantekenen. Eerst jarenlang gedogen en dan ineens gaan zeggen dat het weg moet. Da's vragen om papierwerk.
Ze zijn illegaal omdat er geen vergunning voor is aangevraagd. Bij het bouwen van een bouwwerk boven een bepaalde omvang moet je een vergunning hebben. Ook voldoen ze vaak niet op het gebied van veiligheid etc.quote:En wat is er mis met die bouwwerken? Het feit dat het illegaal is vind ik geen argument, want wellicht is de beredenering achter de keuze wanneer iets legaal of illegaal is wel niet goed en daar gaat het mij nu juist om.
Een extra medewerker aangenomen voor zoiets? Belachelijk!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben. Ze hebben recentelijk zelfs een extra medewerker handhaving aangenomen. Bij het behandelen hebben we ook gezegd dat dit procedures van jaren gaan worden, maar het is toch doorgedrukt.
[..]
De eerste twee zinnen bedoelde ik dus met mijn opmerking in [sub]. dat zijn geen valide argumenten.quote:Ze zijn illegaal omdat er geen vergunning voor is aangevraagd. Bij het bouwen van een bouwwerk boven een bepaalde omvang moet je een vergunning hebben. Ook voldoen ze vaak niet op het gebied van veiligheid etc.
Tsja....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Een extra medewerker aangenomen voor zoiets? Belachelijk!
Ze zijn in Zwijndrecht nu eenmaal nogal van de letter van de wet. Enige ruimte er om heen bestaat niet meer.quote:De eerste twee zinnen bedoelde ik dus met mijn opmerking in [sub]. dat zijn geen valide argumenten.
V.w.b. veiligheid kan ik me dan iets voorstellen. Maar dat slaat dan weer niet op die schutting.
wat ik bedoel te zeggen is dat er naar de letter van de wet wordt gehandeld en niet naar de geest. En dat is wat mij betreft altijd verkeerd.
Niet alleen in Zwijndrechtquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja....
[..]
Ze zijn in Zwijndrecht nu eenmaal nogal van de letter van de wet. Enige ruimte er om heen bestaat niet meer.
Dat ben ik geheel met je eens......quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Niet alleen in Zwijndrecht
Nah ja, het is hoe dan ook erg triest...
Mooi, dit kan ik dan ook weer als argument aandragen om aan te tonen op welke vlakken onze gemeente faalt. Onbegrijpelijk dat de gemeente het handhaven hiervan verkiest boven het handhaven van in mijn ogen veel relevantere en bovendien eenvoudiger aan te pakken misstanden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:13 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben. Ze hebben recentelijk zelfs een extra medewerker handhaving aangenomen. Bij het behandelen hebben we ook gezegd dat dit procedures van jaren gaan worden, maar het is toch doorgedrukt.
Welke raad? De gemeenteraad? Die hebben juist besloten om de handhaving strenger te maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mooi, dit kan ik dan ook weer als argument aandragen om aan te tonen op welke vlakken onze gemeente faalt. Onbegrijpelijk dat de gemeente het handhaven hiervan verkiest boven het handhaven van in mijn ogen veel relevantere en bovendien eenvoudiger aan te pakken misstanden.
Hoe zit dit eigenlijk. Ik krijg via de gemeente te horen dat het college mijn klacht onderschrijft maar dat het de raad is die besluit om er geen actie op te ondernemen. Wie zitten er in die raad?
Wat betreft dit beleid wel. Maar dat lijkt me typisch iets dat zichzelf reguleert. Waaruit is die gemeenteraad samengesteld?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welke raad? De gemeenteraad? Die hebben juist besloten om de handhaving strenger te maken.
Deze mensen http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=21217quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat betreft dit beleid wel. Maar dat lijkt me typisch iets dat zichzelf reguleert. Waaruit is die gemeenteraad samengesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |