abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:34:10 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62048764
Zo en hier is nummertje 11 dan maar, aangezien nog niemand er mee begonnen was....

Rock on.....

Over Zwijndrecht
Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).

Geschiedenis
Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk 'getijdengeul waar kan worden overgestoken' Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte vuurijzers (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rapsong over dé city
Swinstate - Zwijntje Zwijntje

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Gekke_sandra
- soares
- Robin2130
- Ritchie
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- ThAzOnE
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- rpr8
- rollator_GSI
- OProg

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich
- MissBliss

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Zwijndrecht #10 - Zwijndrechts Jubilieumtopic! Deel 10
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:25:45 #2
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_62055192
ha mooi een nieuw topic !

ik rijd vorige week donderdag op de molenvliet,voor de brandweerkazerne heb je die ingang naar een of ander industrieterrein,met die slagbomen en zo.

daar stonden een stuk of 3 militairen,bewapend, een auto te doorzoeken,
tenminste daar leek het op.

was er een oefening of zo ???? of was er serieus wat aan de hand ????

was rond een uur of 4 's middags.
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_62057849
quote:
17:59:24 01-10-08 28 G AMBU A1 HELI ZWIJNDRECHT // I 20 A // Mercuriusstr 52 bon 70685
HELI 1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )
De foto's komen later
- NAC Breda -
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:04:06 #4
152789 karr-1
pi_62073019
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:25 schreef rollator_GSI het volgende:
ha mooi een nieuw topic !

ik rijd vorige week donderdag op de molenvliet,voor de brandweerkazerne heb je die ingang naar een of ander industrieterrein,met die slagbomen en zo.

daar stonden een stuk of 3 militairen,bewapend, een auto te doorzoeken,
tenminste daar leek het op.

was er een oefening of zo ???? of was er serieus wat aan de hand ????

was rond een uur of 4 's middags.
Heb ik iets van gelezen in de krant meen ik. Volgens mij was het een soort oefening van de reservisten. Eens kijken of ik wat kan vinden.
quote:
Kijfhoek rangeerterrein enkele dagen onder militaire beveiliging

ZWIJNDRECHT – Ruim 100 militairen van het Korps Nationale Reserve nemen van donderdag 25 tot zaterdagmorgen 27 september deel aan een grote bewaking/beveiligingoefening uit op Kijfhoek, het grootste goederenrangeerterrein van Nederland te Zwijndrecht. De oefening is een samenwerking tussen het Korps Nationale Reserve, de Gemeente Zwijndrecht en Keyrail, de exploitant van de Betuweroute waarvan Kijfhoek onderdeel uitmaakt. In het oefenscenario wordt een verhoogde externe veiligheidsdreiging gesimuleerd, waarin de autoriteiten besloten hebben om diverse vitale objecten rond het spoorwegknooppunt te beveiligen. Deze taak is in de oefening opgedragen aan de in Den Haag gelegerde Delta Compagnie van 20Natresbataljon.

Voor Keyrail, de Gemeente Zwijndrecht en de Koninklijke Landmacht (waaronder het Korps Nationale Reserve ressorteert) bevat een gezamenlijke oefening diverse leermomenten. Sjoerd Sjoerdsma, directeur van Keyrail: “Veiligheid is belangrijk voor ons en daarom wordt meegewerkt aan deze oefening. Op deze mannier kunnen we in de toekomst de mogelijke dreigingrisico’s minimaliseren. In de oefening kunnen wij ervaren hoe de samenwerking verloopt met civiele autoriteiten, hulpdiensten en militairen bij een verhoogde dreiging van buitenaf. Het rangeerterrein draait tijdens de oefening gewoon door, waardoor het scenario voor iedereen bijzonder realistisch is.”

De Natres-militairen krijgen opdracht de situatie rond het rangeerterrein te beoordelen en daarop hun stappen te nemen, waaronder het opzetten van controleposten, inrichten van mitrailleurposten en het lopen van patrouilles. Majoor Rick van der Sluis, Commandant van de Delta Compagnie: “Naast het beoefenen van de procedures zijn diverse simulaties voorbereid om de mannen en vrouwen van onze compagnie te leren anticiperen op onverwachte zaken. Dit soort oefeningen worden doorgaans op militair terrein gehouden, maar dankzij de samenwerking met Keyrail en de Gemeente Zwijndrecht kunnen wij nu op een aansprekende locatie onze vaardigheden aanscherpen.”

Van Zwijndrecht.net
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:58:08 #5
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_62088088
had ik het toch goed

ben ik toch niet paranoia
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:53:21 #6
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_62439734
wat een afzichtelijk lelijke grote papierbak hebben we gehad zeg !

waarom zo groot??? word dat ding 1 keer per jaar geleegd of zo ???

nog zo'n onhandig in de weg staande kliko bak in de tuin
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:02:37 #7
152789 karr-1
pi_62442852
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:53 schreef rollator_GSI het volgende:
wat een afzichtelijk lelijke grote papierbak hebben we gehad zeg !

waarom zo groot??? word dat ding 1 keer per jaar geleegd of zo ???

nog zo'n onhandig in de weg staande kliko bak in de tuin
Ik heb geen idee hoe die dingen er uit zien, ik woon in een flat dus wij krijgen ze niet. Wel weet ik dat godzijdank niet op de foto ben gegaan voor de campagne die erbij hoort. Als ik die foto's zie dan schaam ik me nu al dood.

http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=35645 voor meer informatie

donderdag 16 oktober 2008 @ 20:54:51 #8
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_62444174
dat is dat ding dus,die groene gft-kliko past erin,

abnormaal groot voor je foldertjes.

had de gemeente zwijndrecht geen geld op die ijslandse rekening staan zeker

zelfs de helft kleiner had nog te groot geweest
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:10:38 #9
152789 karr-1
pi_62452322
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:54 schreef rollator_GSI het volgende:
dat is dat ding dus,die groene gft-kliko past erin,

abnormaal groot voor je foldertjes.

had de gemeente zwijndrecht geen geld op die ijslandse rekening staan zeker

zelfs de helft kleiner had nog te groot geweest
Ha ha nee bij mijn weten had de gemeente geen geld in IJsland staan. Die bakken zijn inderdaad wel enorm groot zeg, hoeveel papier moet je daar in donderen?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:15:14 #11
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_62791847
Te Volumineus Pokkeding
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:39:14 #12
152789 karr-1
pi_62794838
Ik woon in een flat dus ik krijg geen papierbak, maar ze zijn inderdaad wel erg groot zeg.
pi_62805332
OP mag aangepast worden, ben inmiddels Oud-Zwijndrechter
pi_62809418
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:39 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon in een flat dus ik krijg geen papierbak, maar ze zijn inderdaad wel erg groot zeg.
Ik woon ook in een flat maar overweeg intrek te nemen in een papierbak, die zijn groter dan een gemiddelde woning.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:11:18 #15
152789 karr-1
pi_62810713
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik woon ook in een flat maar overweeg intrek te nemen in een papierbak, die zijn groter dan een gemiddelde woning.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:12:18 #16
152789 karr-1
pi_62810742
quote:
Informatiebijeenkomsten over Koninginneweg

Op vrijdag 14 november en zaterdag 15 november houdt de gemeente Zwijndrecht samen met woningcorporaties Forta en Progrez en Korteweg Bouw informatiebijeenkomsten over de ontwikkeling van de Koninginneweg tot groene stadsas. Op vrijdag 14 november van 14.00 tot 22.00 uur en zaterdag 15 november van 10.00 tot 14.00 uur kunt u vrij inlopen om de plannen en ideeen te bekijken. De bijeenkomsten vinden plaats in het voormalig schoolgebouw van het Da Vinci College, Rembrandtstraat 62 in Zwijndrecht.

De Koninginneweg is een belangrijke entree voor Zwijndrecht. Deze verbinding moet een aantrekkelijke groene stadsas worden met ruimte voor de bus in het kader van het Hoogwaardig Openbaar Vervoer Drechtsteden (HOVD). Vorig jaar heeft het college de visie Koninginneweg vastgesteld om samenhang in alle plannen te krijgen.

Inmiddels hebben verschillende marktpartijen onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van de Koninginneweg. De resultaten van deze onderzoeken moeten begin 2009 leiden tot een ontwikkelplan. Tijdens de geplande informatiebijeenkomsten krijgen inwoners alvast inzicht in de huidige ideeën en plannen waaronder een ontwerp voor de locatie Koningskerk.

Alle inwoners in het gebied krijgen deze week een nieuwsbrief in de bus.

Onder Projecten > Koninginneweg vindt u meer informatie en een reactieformulier.

Bron : http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=35762
pi_62881077
hallo mensen uit zwijndrecht even een tvp hier is weinig gebeurd in kort ambacht... bij jullie wel iets?
  zondag 2 november 2008 @ 14:26:32 #18
152789 karr-1
pi_62882046
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:48 schreef geelkuikentje het volgende:
hallo mensen uit zwijndrecht even een tvp hier is weinig gebeurd in kort ambacht... bij jullie wel iets?
Ik zit ook in Kort Ambacht, dus nee hier ook niet veel bijzonders.
  zondag 2 november 2008 @ 19:34:06 #19
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_62889339
in oudeland's ambacht ook niet.
pi_63549933
Loopt echt storm hier....zelfs een bankoverval op de ABN wat landelijk nieuws was komt hier niet aan bod
Overigens gaan er geruchten dat afgelopen maandag de AH in Walburg is overvallen en las ik op internet dat deze week ook een tankstation in papendrecht en zojuist een tankstation in sliedrecht is overvallen. Verder zijn er scimmers actief in Dordrecht.

Jeetje...doet de politie nog wat of hoe zit dat?
  donderdag 27 november 2008 @ 12:22:48 #21
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_63562198
In noord/ sterrenbuurt is het af en toe wel wat onrustig, maar heb er niet veel last van...

Alleen ik word moe van de restauratiewerkzaamheden aan mijn (inmiddels blauwe) flat...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_63563570
ach, hier in de sterrenbuurt valt het wel mee hoor. Alleen laatst een junk, die een andere junk overhoop steekt. meer niet.
- NAC Breda -
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:47:06 #23
236410 MaleDuck
pi_63587695
ja en pas toch ook een schietpartij bij de mercuriusstraat? of was dat een steekpartij?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:58:00 #24
152789 karr-1
pi_63587934
Woon ik dan in zo'n saaie buurt? Hier gebeurt echt nooit wat heb ik het idee.....
pi_63590915
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:47 schreef MaleDuck het volgende:
ja en pas toch ook een schietpartij bij de mercuriusstraat? of was dat een steekpartij?
Steekpartij. Ik woon in die straat
- NAC Breda -
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:15:41 #26
236410 MaleDuck
pi_63591472
Ow dan heb ik het verkeerd begrepen... ik woon een paar straten verderop...
pi_63607339
en ja hoor weer een overval, nu weer in Dordt
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:46:42 #28
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_63815039
en de Amro in alblasserdam,ik kreeg een sms alert gister
  zondag 7 december 2008 @ 11:46:51 #29
152789 karr-1
pi_63820596
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:46 schreef rollator_GSI het volgende:
en de Amro in alblasserdam,ik kreeg een sms alert gister
Die heb ik ook gehad, het is wel raak de laatste tijd hier. Gisteren op de verdieping boven ons in eens een hoop herrie en we hoorden iemand roepen "Open maken, politie" maar ik kan er niets over weer vinden. Doet de politie invallen om half 1 's nachts?
pi_63876434
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:46 schreef karr-1 het volgende:
Doet de politie invallen om half 1 's nachts?
Waarom niet? De negen tot vijf mentaliteit geldt niet voor alle ambtenaren.
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:08:09 #31
152789 karr-1
pi_63878004
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:27:02 #32
236410 MaleDuck
pi_63880148
vaste bezoeker karr?
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:34:28 #33
152789 karr-1
pi_63880366
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:27 schreef MaleDuck het volgende:
vaste bezoeker karr?
Nee die leeftijd ben ik een beetje voorbij. Maar ik ben wel van een van de partijen die nu actie ondernemen rond dit gebeuren.
pi_63884378
ach ja blue weg...heb die leeftijd ook gehad. Maar verbaas over dat ze discotheken of andere uitgaansgelegenheden sluiten en een paar maanden later zitten te jammeren dat er overlast is door jongeren.
Ridderkerk was toendertijd niet veel anders...
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:26:09 #35
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_64072352
op de lindtsedijk staat altijd een mitsubishi te flitsen,even voor tankstation de haan.

nu stond die er weer vanmiddag,en er stonden wat mensen omheen,met nog zo'n mitsubishi.

blijkt van die flitsauto het achterraam eruit te liggen.

vast een ontevreden klant

dinsdag 16 december 2008 @ 23:58:41 #36
152789 karr-1
pi_64075699
quote:
Streep door groter centrum Walburg
ZWIJNDRECHT - De grote uitbreidingsplannen voor het Zwijndrechtse winkelcentrum Walburg zijn van de baan.
Dat heeft wethouder P. van Steekelenburg dinsdagavond aan de gemeenteraad gemeld.

Zwijndrecht heeft al jaren ideeën om Walburg uit te breiden met 15.000 vierkante meter winkelruimte en een groot aantal woningen. Daarmee wilde de gemeente twee vliegen in één klap slaan: ze wilde het centrum een veel aantrekkelijker uitstraling geven en ze wilde er 15 miljoen euro mee verdienen..

Het is de gemeente echter niet gelukt daarover overeenstemming te bereiken met de beoogde projectontwikkelaars Fortis Vastgoed en Proper Stok. Die overeenstemming had er eigenlijk al in februari moeten zijn, maar tot twee keer toe besloten partijen om nog langer door te praten.

Afgelopen week hebben ze besloten de onderhandelingen definitief af te breken. Volgens Van Steekelenburg waren ze elkaar een flink eind genaderd, maar gaf de kredietcrisis uiteindelijk de doorslag. ,,We hadden elkaar nog niet gevonden, maar in de huidige situatie vinden we het bovendien niet verantwoord risico's te nemen die we anders misschien wel genomen hadden.''

Volgens hem heeft degemeente flinke concessies gedaan. Zo heeft hij geopperd dat de projectotwikkelaars de opbrengsten van de parkeergarages, zo'n acht ton per jaar, zouden mogen houden. ,,uiteindelijk vonden we nu dat we de onzekerheid niet langer mochten laten voortduren.''

Het afbreken van de onderhandelingen betekent dat een compleet nieuw plan gemaakt zal moeten worden. de plannen zijn anmelijk eigendom van de projectontwikkelaars.

Bovendien mist de gemeente de 15 miljoen euro waar ze al helemaal op gerekend had. Van Steekelenburg: ,,Dat betekent dat we voorlopig geen geen geld hebben voor nieuwe mooie plannen.''

Het afblazen van de plannen was voor de oppositiepartijen reden om direct een motie van wantrouwentegen burgemeester en wethouders in te dienen. ,,Niet omdat de plannen niet doorgaaan,'' aldus VVD-fractievoorzitter E. Vissers: ,,Maar omdat we hier al heel lang voor gewaarschuwd hebben en het college structureel geweigerd heeft rekening te houden met dit risico. hiervoor hebben we nota bene ons theater al opgeheven.''

De motie maakte echter geen enkele kans: de collegepartijen hielden de gelederen gesloten
http://www.ad.nl/drechtst(...)centrum_Walburg.html
pi_64079830
Jezus, hebben ze bij het AD geen redactie? Het is dat ik geen abonnement heb op deze krant, anders had ik het per direct opgezet. Wat een fouten zeg.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:41:21 #38
152789 karr-1
pi_64079936
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:34 schreef alpeko het volgende:
Jezus, hebben ze bij het AD geen redactie? Het is dat ik geen abonnement heb op deze krant, anders had ik het per direct opgezet. Wat een fouten zeg.
Geen idee, maar ik zat gisteren naast die man toen hij het artikel maakte en toen ik thuis kwam stond het al on line, ik neem aan dat het rechtstreeks geplaatst is of dat er haast bij was, maar enige controle had inderdaad geen kwaad gekunt.
pi_64079982
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik zat gisteren naast die man toen hij het artikel maakte en toen ik thuis kwam stond het al on line, ik neem aan dat het rechtstreeks geplaatst is of dat er haast bij was, maar enige controle had inderdaad geen kwaad gekunt.
Alleen Word is al in staat om de meeste fouten er uit te halen. Ik kom zo al aan 10 fouten. Ik neem toch aan dat ze bij het AD niet werken met Notepad? Ik denk dat ook dit onder de noemer kredietcrisis te scharen valt.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:47:28 #40
152789 karr-1
pi_64080060
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

Alleen Word is al in staat om de meeste fouten er uit te halen. Ik kom zo al aan 10 fouten. Ik neem toch aan dat ze bij het AD niet werken met Notepad? Ik denk dat ook dit onder de noemer kredietcrisis te scharen valt.
Voor zover ik het kon zien werkten ze op een krakkemikkige laptop met een of andere oude versie van Windows enzo. De kwaliteit van de journalist ken ik natuurlijk niet.
pi_64080207
Hoe dan ook... geen idee of ik dit goed of slecht nieuws moet vinden. Ik zie de gemeente het liefst fuseren met andere gemeentes en dan gezamenlijk investeren in een centrum.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:00:38 #42
152789 karr-1
pi_64080282
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:56 schreef alpeko het volgende:
Hoe dan ook... geen idee of ik dit goed of slecht nieuws moet vinden. Ik zie de gemeente het liefst fuseren met andere gemeentes en dan gezamenlijk investeren in een centrum.
Het is in zoverre slecht nieuws dat er nu een tekort op de begroting ontstaat door het wegvallen van Walburg. Hier moesten namelijk heel veel inkomsten uitkomen. Geen idee hoe dit gaat uitpakken op dit moment.
pi_64080350
Dat vind ik wel weer slordig. Hoe kun je nu geld waar nog geen enkele garantie voor is, opnemen in je begroting. Heeft de gemeente soms ook de Postcode Kanjer opgenomen in de begroting? Geen handtekening, is geen akkoord, is geen garantie op 15 miljoen. Onbegrijpelijk hoor die ambtelijke denkwijze.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:06:03 #44
152789 karr-1
pi_64080392
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:04 schreef alpeko het volgende:
Dat vind ik wel weer slordig. Hoe kun je nu geld waar nog geen enkele garantie voor is, opnemen in je begroting. Heeft de gemeente soms ook de Postcode Kanjer opgenomen in de begroting? Geen handtekening, is geen akkoord, is geen garantie op 15 miljoen. Onbegrijpelijk hoor die ambtelijke denkwijze.
Tsja dat snap ik dus ook niet. Ze rekenen met bedragen die je mogelijkerwijs in de toekomst nog gaat krijgen. Vandaar ook de motie van wantrouwen, ze zijn al vanaf 2002 gewaarschuwd dat het risico te groot was, maar ze weigerden er ook maar iets aan te doen. En zie hier het gevolg.
pi_64342944
oi
And It Hurts With Every HeartBeat
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:32:01 #46
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_64403034
ai
pi_64424174
De op kan aangepast worden hoor, ben een ex-inwoner
  zondag 28 december 2008 @ 13:15:03 #48
152789 karr-1
pi_64426961
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:30 schreef staticdata het volgende:
De op kan aangepast worden hoor, ben een ex-inwoner
Ik ga mijn best doen om het aan te passen.
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 13:58:39 #49
236264 crew  capricia
pi_64428428
Grappig, ik ben ook oud inwoner van PigTown~
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64585907
Kan iemand mij vertellen hoe dit gebouw door de welstandscommissie is gekomen? Past totaal niet in de prachtige jaren 30 wijk. Of gelden er in zulke gevallen andere regels?

Ambtenaren, bah

M'n Zwijndrecht... wat doen ze?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:46:27 #51
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_64587311
we hebben er wel een zwembad bij.

mochten de gemeentelijke belastingen verhoogd worden,dan weet je waar het heen gaat .
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:47:53 #52
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_64587376
Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland

ik las in de VI dat Kees Jansma ook in Zwijndrecht heeft gewoond,op zich niks bijzonders maar ik meld het toch effe.
pi_64588291
Justine Pelmelay mag natuurlijk ook niet ontbreken in het lijstje met beroemde Zwijndrechters.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:17:25 #54
152789 karr-1
pi_64593739
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef MissMSX het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dit gebouw door de welstandscommissie is gekomen? Past totaal niet in de prachtige jaren 30 wijk. Of gelden er in zulke gevallen andere regels?

Ambtenaren, bah

[ afbeelding ]

M'n Zwijndrecht... wat doen ze?
Ik heb er al een aantal keren ingezeten vooral in dat glazen deel wat je op de voorgrond ziet in het wit. Je hebt echt het idee dat je voor de hele buurt te kijk zit.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:17:56 #55
152789 karr-1
pi_64593768
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:11 schreef alpeko het volgende:
Justine Pelmelay mag natuurlijk ook niet ontbreken in het lijstje met beroemde Zwijndrechters.
Mijn partner heeft met haar samengewerkt bij de KPN, toen dat nog op het stationsplein zat.
pi_64597507
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb er al een aantal keren ingezeten vooral in dat glazen deel wat je op de voorgrond ziet in het wit. Je hebt echt het idee dat je voor de hele buurt te kijk zit.
Da's dan wel weer goed. Beetje in de gaten houden wat die ambtenaren daar allemaal doen

Maarre... waar is het politiebureau gebleven eigenlijk?
50.000 O+
pi_64597703
die zit aan de bruïnelaan.... tegen over De Vermeulen....
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:59:59 #58
152789 karr-1
pi_64598104
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:46 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Da's dan wel weer goed. Beetje in de gaten houden wat die ambtenaren daar allemaal doen

Maarre... waar is het politiebureau gebleven eigenlijk?
Ha ha ik ben geen ambtenaar, in het deel wat ik bedoel zit de Gemeenteraad een keer in de 2 weken. Ambtenaren zitten in het andere deel.

Het politiebureau zit nu aan de zijkant in de Bruinelaan.
pi_64846057
Heb vandaag wat foto's gemaakt in het Develpark. Het was wel heel mooi daar.

Klik op de foto voor een 800x600 foto. Heb de originele grootte nog wel liggen als mensen geïnteresseerd zijn.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:09:30 #60
152789 karr-1
pi_64846335
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb vandaag wat foto's gemaakt in het Develpark. Het was wel heel mooi daar.
Geweldige foto's , prachtig om te zien. Ik zou ze graag willen hebben als dat mag.
pi_64846501
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geweldige foto's , prachtig om te zien. Ik zou ze graag willen hebben als dat mag.
Dat kan Je kan wel toffe foto's maken daar . Alleen kan ik geen 24 Mb ergens posten jammergenoeg . Heb je een email adres dan mail ze naar je toe. Ik heb er in totaal zonder schrappen 97 foto's gemaakt wat een kleine 300 Mb inneemt.
PM staat bij mij uit maar je kan me mailen op:
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:19:51 #62
152789 karr-1
pi_64846692
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:14 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Dat kan Je kan wel toffe foto's maken daar . Alleen kan ik geen 24 Mb ergens posten jammergenoeg . Heb je een email adres dan mail ze naar je toe. Ik heb er in totaal zonder schrappen 97 foto's gemaakt wat een kleine 300 Mb inneemt.
PM staat bij mij uit maar je kan me mailen op:
[ afbeelding ]
Ik stuur je een mail.

En dat van die foto's klopt, ik heb er in de buurt gewoond tot anderhalf jaar geleden en ging er regelmatig lopen met de hond of zo en dan kon je echt geweldige foto's maken.
pi_64847642
Foto's zijn verzonden in 3 mailtjes (hotmail ).
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:55:45 #64
152789 karr-1
pi_64847887
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:48 schreef geelkuikentje het volgende:
Foto's zijn verzonden in 3 mailtjes (hotmail ).
Ha ha dank je wel.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:34:15 #65
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_64867347
kom net bij het develpark vandaan,wat een drukte daar op het ijs zeg !!

er schaatsen wel 200 man daar.

koek en zopie tent erbij,verlichting,leuk sfeertje!!
pi_64877224
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:34 schreef rollator_GSI het volgende:
kom net bij het develpark vandaan,wat een drukte daar op het ijs zeg !!

er schaatsen wel 200 man daar.

koek en zopie tent erbij,verlichting,leuk sfeertje!!
Toen ik op het ijs stond was er geen kip te zien
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:59:03 #67
152789 karr-1
pi_64884356
Sinds ik er niet meer in de buurt woon kom ik er eigenlijk nooit meer. Hier in de buurt staan ze wel op de slootjes enzo, maar verder weinig te zien.
pi_65064021
Ah hier is het Zwijndrecht-topic

Hi
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:15:20 #69
152789 karr-1
pi_65091863
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Ah hier is het Zwijndrecht-topic

Hi
Welcome back
pi_65145870
Hallo Zwijndrechtse FOK! kers,

ik ben werkzaam bij de lokale omroep ATOS Radio/TV.
Nu heb ik opdracht gekregen om een nieuw compleet ATOS website te maken.
het begin is er, ik ben enkel nog totaal niet tevreden!
tips, en advies waardeer ik zeer op prijs.

overigens, hij is absoluut nog niet af, maar je kan live meevolgen via:
http://www.spixfm.nl/atos/

dank u wel!
Rodie van Drongelen
pi_65146249
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:12 schreef Kwaliteit het volgende:
Tips op welk vlak?
pi_65146446
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:24 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tips op welk vlak?
over alles, layout, inhoud wat ik ga maken, als er iets opvalt van: dit moet anders. dan hoor ik dat heel graag

ben overigens zelf nog helemaal niet tevreden over de layout.
  zondag 18 januari 2009 @ 14:26:27 #73
152789 karr-1
pi_65170424
quote:

dank u wel!
Rodie van Drongelen
Ik woon in dezelfde straat als waar de ATOS zit en ik wordt er elke morgen mee wakker op mijn wekkerradio. De site ziet er goed uit, ik weet alleen niet of ik deze kleuren zou gebruiken.
pi_65171055
Dankjewel, het geel ga ik in de header ook verminderen en daar moeten random foto's uit zwijndrecht komen, ga ik vandaag waarschijnlijk nog maken, heb nu bovenin een klein menutje gebruikt, en wil de rechterkant vooral voor nieuws en informatie gaan gebruiken zal overigens nog flink veranderen want ik ben niet echt tevreden ermee.

overigens gaat het ongeveer dezelfde manier krijgen als hier op het fok frontpage: atos medewerkers kunnen nieuws posten en gebruikers kunnen daarop reageren
  zondag 18 januari 2009 @ 15:21:29 #75
152789 karr-1
pi_65172546
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:43 schreef Kwaliteit het volgende:
Dankjewel, het geel ga ik in de header ook verminderen en daar moeten random foto's uit zwijndrecht komen, ga ik vandaag waarschijnlijk nog maken, heb nu bovenin een klein menutje gebruikt, en wil de rechterkant vooral voor nieuws en informatie gaan gebruiken zal overigens nog flink veranderen want ik ben niet echt tevreden ermee.

overigens gaat het ongeveer dezelfde manier krijgen als hier op het fok frontpage: atos medewerkers kunnen nieuws posten en gebruikers kunnen daarop reageren
Lijkt me leuk, ik ben benieuwd. Ga het zeker volgen. Lokale radio moet altijd gesponsord worden, daar moeten we trots op zijn.
pi_65199355
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:32 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

over alles, layout, inhoud wat ik ga maken, als er iets opvalt van: dit moet anders. dan hoor ik dat heel graag

ben overigens zelf nog helemaal niet tevreden over de layout.
Over de inhoud kan ik nu nog niets zeggen.

• Qua lay-out valt me op, dat de balk aan de linker kant vrij breed is; 1/3 van de pagina.
  • Wellicht kun je ook nog even wat experimenteren met de background-color van de pagina. Wellicht past een grijstint beter dan de zwarte kleur die de achtergrond nu heeft.
  • De kleur van de kopjes "Maandag t/m Vrijdag" en "Zaterdag en Zondag" zou ik anders doen (http://www.spixfm.nl/atos/radio_programmering_week.php) Geel op wit geeft te weinig contrast waardoor het lastig leesbaar is. Zeker op het TFT-scherm waar ik nu achter zit.
  • pi_65202751
    Bedankt, ik ga het vanavond uitvoeren
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:11:45 #78
    152789 karr-1
    pi_65557776
    quote:
    donderdag 29 januari 2009

Wethouder negeert koffietaboe
    ZWIJNDRECHT - De Zwijndrechtse wethouder R. van der Horst (PvdA) heeft een huisregel van de gemeente Zwijndrecht overtreden: hij heeft een beker koffie meegenomen in de raadzaal van het nieuwe gemeentehuis.
    Van der Horst is als wethouder van onder meer personeel en organisatie nota bene verantwoordelijkheid voor de handhaving van regels in de gemeente.

Hij beging de overtreding dinsdagavond tijdens een informele bijeenkomst van de gemeenteraad. Toen raadsleden zagen wat Van der Horst deed, ontstond enige hilariteit.

Raadsgriffier T. van Ditmars wees hem er daarna uitdrukkelijk op dat dit niet is toegestaan, maar daar trok Van der Horst zich niets van aan. Hij bleef binnen staan, zij het wel vlak bij de deur.

Volgens Van Ditmars is de regel dat er in de zaal niets mag worden gedronken of gegeten, ingevoerd omdat in de tafels van raadsleden en wethouders computers en beeldschermen zitten verwerkt. Die zouden kapot kunnen gaan als er overheen geknoeid wordt.

,,Het gaat er om dat er aan de tafels niet gedronken wordt, maar een koffieverbod in de hele zaal is makkelijker te handhaven,'' stelt de raadsgriffier. Raadsleden drinken tegenwoordig koffie buiten de zaal, tussen de discussies door.

Van der Horst zegt in de haast niet aan de regel te hebben gedacht. ,,Maar toen ik er op gewezen werd, ben ik niet meer doorgelopen.''

Overigens kan de regel niet eens worden gehandhaafd, vertelt de wethouder: ,,Hij staat nergens op papier. Er staat geen straf op.''
      vrijdag 30 januari 2009 @ 17:26:04 #79
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_65573136
    maken ze zich daar druk om in de gemeenteraad???

dan vraag ik me af hoe ze serieuzere zaken aanpakken
    pi_65576975
    ambtenaren
      vrijdag 30 januari 2009 @ 22:05:48 #81
    152789 karr-1
    pi_65581804
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:26 schreef rollator_GSI het volgende:
    maken ze zich daar druk om in de gemeenteraad???

dan vraag ik me af hoe ze serieuzere zaken aanpakken
    Zo serieus als noodzakelijk is. En dat kan ik zeggen, aangezien ik er zelf ook in zit.
      zondag 1 februari 2009 @ 00:12:28 #82
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_65612443
    okee,maar is dat koffieverhaal dan niet een beetje onbenullig???

hoe kijk je er zelf tegen aan ?????
      zondag 1 februari 2009 @ 10:07:37 #83
    152789 karr-1
    pi_65616315
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 00:12 schreef rollator_GSI het volgende:
    okee,maar is dat koffieverhaal dan niet een beetje onbenullig???

hoe kijk je er zelf tegen aan ?????
    Aan de ene kant kan ik het begrijpen, aangezien de hele zaal volstaat met apparatuur en elk raadslid een complete computer voor zich heeft in zijn desk. Ik kan me voorstellen dat je daar geen koffie over heen wilt hebben aangezien dan het hele systeem plat ligt.

Maar bv publiek op de tribune of mensen aan de kant van de zaal mogen het ook niet, terwijl je daar weinig kwaad kunt volgens mij.
      donderdag 5 februari 2009 @ 14:52:24 #84
    152789 karr-1
    pi_65767489
    quote:
    donderdag 05 februari 2009
    Betaald parkeren zonder automaten
    ZWIJNDRECHT - Parkeren in de omgeving van de Europaweg in Zwijndrecht mag sinds kort alleen maar tegen betaling.
    Wie dat wil doen, komt echter van een koude kermis thuis. Er staan weliswaar borden die de weg wijzen naar betaal-automaten, maar toch zijn de automaten nergens te vinden. Ze staan er gewoon niet.

Gemeenteraadslid F. Loos (Algemeen Belang Zwijndrecht) heeft inmiddels opheldering gevraagd aan wethouder A. Dost (ChristenUnie-SGP). Die heeft hem inmiddels uitgelegd dat de plaatsing van de automaten vertraagd is. Dat komt onder meer door vorst in de grond. Volgens Dost zal het zeker nog enkele weken duren voordat er betaalautomaten in de omgeving staan.

Volgens Loos raken automobilisten nu in verwarring en zouden de borden tijdelijk afgedekt moeten worden. ,,Hang er eenvoudig vuilniszakken overheen, dat kost je misschien een paar dubbeltjes,'' aldus de ABZ-voorman.

Dost ziet in zo'n simpele oplossing echter helemaal niets. ,,Dan krijg je weer dat mensen die zakken er af gaan trekken. Laten we dit nu voor die paar weken maar pragmatisch aanpakken. Die borden kunnen gewoon zo blijven staan.''

Dost heeft de gemeenteraad wel beloofd dat er niet bekeurd zal worden zo lang er geen automaten staan: ,,Maar zodra ze er staan, zullen we wel strikt handhaven.''
      donderdag 5 februari 2009 @ 17:25:08 #85
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_65773072
    ja ik zag het,ik parkeer daar altijd als we naar walburg gaan.

nu zet ik hem dus bij die flats neer,daar is het (voorlopig) nog gratis
      donderdag 5 februari 2009 @ 21:18:56 #86
    152789 karr-1
    pi_65780996
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 17:25 schreef rollator_GSI het volgende:
    ja ik zag het,ik parkeer daar altijd als we naar walburg gaan.

nu zet ik hem dus bij die flats neer,daar is het (voorlopig) nog gratis
    Dat doen wij ook, al jaren eigenlijk.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 20:25:43 #87
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_65925913
    nog meer mensen een bezoekje gehad van een verkoper van een beveiligingsbedrijf???

die wist mij te vertellen dat er erg veel ingebroken word in Zwijndrecht.

hij leest ook de krant natuurlijk en denkt hier valt wel wat te halen.

andere sloten en een alarm met meldkamerfunctie zou ideaal zijn volgens meneer.

ben benieuwd hoeveel meer er op die gedachte komen .
      dinsdag 10 februari 2009 @ 22:50:44 #88
    152789 karr-1
    pi_65931873
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef rollator_GSI het volgende:
    nog meer mensen een bezoekje gehad van een verkoper van een beveiligingsbedrijf???

die wist mij te vertellen dat er erg veel ingebroken word in Zwijndrecht.

hij leest ook de krant natuurlijk en denkt hier valt wel wat te halen.

andere sloten en een alarm met meldkamerfunctie zou ideaal zijn volgens meneer.

ben benieuwd hoeveel meer er op die gedachte komen .
    Nog niks gezien. Ik weet wel dat ik afgelopen zaterdag in het theater in Breda zat en toen een sms kreeg dat er bij de klarinetsingel een inbreker rondliep.
      woensdag 11 februari 2009 @ 17:23:55 #89
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_65955583
    ik zag zondag een (wellicht onze,zag hem voor het eerst) wijkagent foldertjes in de bus gooien daar.
    pi_65965624
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 22:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nog niks gezien. Ik weet wel dat ik afgelopen zaterdag in het theater in Breda zat en toen een sms kreeg dat er bij de klarinetsingel een inbreker rondliep.
    Als ze er zo zeker van zijn dat daar een inbreker rondloopt, waarom pakken ze hem dan niet op?
    pi_66231666
    Even tussendoor...weet iemand waar je op koopavond pasfoto's kan laten maken in Zwijndrecht?
      donderdag 19 februari 2009 @ 12:10:02 #92
    152789 karr-1
    pi_66231989
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 12:02 schreef ThAzOnE het volgende:
    Even tussendoor...weet iemand waar je op koopavond pasfoto's kan laten maken in Zwijndrecht?
    Ik gok bij een fotograaf... Zit er in Walburg geen? Of een van de andere winkelcentra? Ik ga meestal naar Kort Ambacht.
    pi_66233462
    hmm nee, en foto gaaf is tot 18:30 en dat red ik niet. Gelukkig mocht ik van mijn baas even tussendoor weg. Dus het is al geregeld ...handig als je aan de A16 werkt binnen straal van 5 km
      donderdag 19 februari 2009 @ 12:55:54 #94
    152789 karr-1
    pi_66233701
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 12:49 schreef ThAzOnE het volgende:
    hmm nee, en foto gaaf is tot 18:30 en dat red ik niet. Gelukkig mocht ik van mijn baas even tussendoor weg. Dus het is al geregeld ...handig als je aan de A16 werkt binnen straal van 5 km
    Ha ha oke dan is het goed. Ik werk in Rotterdam, dus daar is altijd wel een fotograaf in de buurt.
    pi_66984421
    quote:

dank u wel!
    Rodie van Drongelen
    Ik vind de foto bovenaan nogal deprimerend. D'r kan beter een foto op die gemaakt is op een zonnige dag
    En er staat meer Dordt op de foto dan Zwijndrecht
    50.000 O+
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:01:51 #96
    152789 karr-1
    pi_67391767
    quote:
    'Van Steekelenburg wordt nooit ereburger Zwijndrecht'

Oppositiepartij Algemeen Belang Zwijndrecht (ABZ) heeft de loftrompet gestoken over CDA-wethouder Peter van Steekelenburg.

Van Steekelenburg woont in Wouw en de gemeenteraad moet hem elk jaar toestemming geven buiten Zwijndrecht te blijven wonen. Voor de meeste partijen is dat een formaliteit, maar ABZ-raadslid Yvonne Luijcx sprak daar deze week lovende woorden bij. Uitgerekend haar partij was tegen de benoeming van iemand van buiten als wethouder. Sindsdien liggen ABZ en Van steekelenburg regelmatig met elkaar overhoop. Luijcx: ,,Maar hij is echt altijd en overal in Zwijndrecht. Hij laat nooit verstek gaan en maakt weken van 70 tot 80 uur. Meer kun je niet verwachten.''

Volgens burgemeester Antoin Scholten is er maar één probleem: ,,Doordat hij hier niet woont, kan hij nooit ereburger worden.''
    pi_67396017
    Ik snap hem wel, ik zou ook liever in Wouw wonen.
    - NAC Breda -
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:08:18 #98
    152789 karr-1
    pi_67396417
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 15:59 schreef Ritchie het volgende:
    Ik snap hem wel, ik zou ook liever in Wouw wonen.
    Ik ben nog nooit in Wouw geweest
    pi_68420368
    Leven de zwijndrechtenaren nog?

Heb trouwens gehoord dat de Burg. Jansenlaan voor 2 tot 3 jaar dicht gaat in verband met werkzaamheden (riolering ed). Lekker voor die winkels daar!
      maandag 27 april 2009 @ 13:18:04 #100
    152789 karr-1
    pi_68420418
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 13:16 schreef ThAzOnE het volgende:

Heb trouwens gehoord dat de Burg. Jansenlaan voor 2 tot 3 jaar dicht gaat in verband met werkzaamheden (riolering ed). Lekker voor die winkels daar!
    Yep ik leef nog. De Ruyterweg is nu ook dicht voor ik meen iets van 3 maanden, dus ik zit ook ingesloten. Heb er tot op heden nog geen last van....
    pi_68420760
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 13:16 schreef ThAzOnE het volgende:

oh? dat zal een mooie bende worden dan. Is toch een vrij drukke, doorgaande weg.
    - NAC Breda -
      maandag 27 april 2009 @ 13:34:52 #102
    152789 karr-1
    pi_68421004
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 13:27 schreef Ritchie het volgende:

[..]

oh? dat zal een mooie bende worden dan. Is toch een vrij drukke, doorgaande weg.
    .

Lijkt mij ook, die zullen ze toch niet zomaar dichtgooien voor zo'n lange tijd.
    pi_68429199
    Mijn vriendin heeft 12 mei een informatie-avond omdat haar winkel op Noord zit, hopelijk weet ik dan meer.
      maandag 27 april 2009 @ 21:21:11 #104
    152789 karr-1
    pi_68437740
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 17:18 schreef ThAzOnE het volgende:
    Mijn vriendin heeft 12 mei een informatie-avond omdat haar winkel op Noord zit, hopelijk weet ik dan meer.
    Hmmm dan ben ik net 2 weken naar Brussel, ik was wel benieuwd.
    pi_68448413
    Hier staat al wat meer info http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=37990
    Ook staat er een link naar een pdf met daarop de plannen, er komen allemaal wegversmallingen en heb begrepen dat de riolering ook helemaal wordt vervangen.
    pi_68449394
    Mooi pdfje. Niet echt veel wijzigingen als ik het zo zie.
    Maar ze hadden wel een recentere kaart kunnen gebruiken, van de bebouwing in de wijk links klopt geen zak meer.
    - NAC Breda -
    pi_68449835
    En in die wijk is zojuist de stroom uitgevallen.
    - NAC Breda -
    pi_68450170
    quote:
    ANTHONI V LEEUWENHOEKSTR 3331EV ZWIJNDRECHT B 28-04-2009
    Tijd 09:11
    Getroffen: > 100
    Wat: Kabel
    Hoe: Graafwerkzaamheden

Voor wie trouwens interesse heeft, vanavond is er van 18:00 tot 21:00 familiekoopavond bij de Marskramer (winkel van mijn vriendin) en de naastgelegen Trekpleister. Op deze avond krijg je 15% directe korting op de gehele collectie.

Uitzonderingen: Games & consoles (Marskramer), medicijnen, beltegoed, sigaretten, babyvoeding tot 6 maanden (Trekpleister).
    pi_68450502
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 09:38 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

Voor wie trouwens interesse heeft, vanavond is er van 18:00 tot 21:00 familiekoopavond bij de Marskramer (winkel van mijn vriendin) en de naastgelegen Trekpleister. Op deze avond krijg je 15% directe korting op de gehele collectie.

Uitzonderingen: Games & consoles (Marskramer), medicijnen, beltegoed, sigaretten, babyvoeding tot 6 maanden (Trekpleister).
    Waar tover je die info van die kabelbreuk vandaan?
    - NAC Breda -
    pi_68452446
    Top!
    Probleem is intussen wel opgelost.
    - NAC Breda -
      dinsdag 28 april 2009 @ 11:54:41 #112
    152789 karr-1
    pi_68454264
    En ik heb sinds een paar uur geen water meer. Ik met de gemeente bellen zeggen ze dat het aan het eind van de middag opgelost is en dat iedereen een brief gehad heeft. Nou ik niet dus, lekker dan, de hele dag geen water.....
    pi_68455123
    je zou toch zeggen dat jij dicht bij de bron zit
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:19:01 #114
    152789 karr-1
    pi_68455224
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:16 schreef ThAzOnE het volgende:
    je zou toch zeggen dat jij dicht bij de bron zit
    Ik zou denken van wel ja, maar ik wist echt van niets. Tot mijn partner vanmorgen het toilet door wilde trekken en er dus niets gebeurde. Ik heb vanmorgen gewoon gedoucht, koffie gezet etc toen was er nog niets aan de hand.
      dinsdag 28 april 2009 @ 17:16:19 #115
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_68466393
    iemand zondagnacht/avond die helikopter nog horen rondvliegen de hele tijd???

wat was er aan de hand?? ik hoorde daarvoor al de brandweer voorbijrazen.
      dinsdag 28 april 2009 @ 17:29:26 #116
    152789 karr-1
    pi_68466837
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 17:16 schreef rollator_GSI het volgende:
    iemand zondagnacht/avond die helikopter nog horen rondvliegen de hele tijd???

wat was er aan de hand?? ik hoorde daarvoor al de brandweer voorbijrazen.
    Ik vermoed dit
    quote:
    Hulpdiensten zoeken vergeefs baby
    ZWIJNDRECHT - Diverse hulpdiensten hebben zondagnacht en maandag overdag in Zwijndrecht vergeefs gezocht naar een baby, die door getuigen bij de Lindtsedijk zou zijn gehoord. Er werd behalve boten, twee politiehonden en duikers ook een helikopter met warmtecamera ingezet.

De baby werd echter niet gevonden.

De hulpdiensten rukten met zulk groot materieel uit, nadat een 17-jarige Zwijndrechtse en een twee oude inwoner van Delft zondagavond om 22.15 uur een baby hysterisch hadden horen huilen. Zij zaten op een bankje op de dijk toen dat gebeurde en gingen daarna op onderzoek uit. In de buurt van de fabriek van Van Leeuwen Buizen zouden zij ‘iets’ hebben zien weglopen.

De zoektocht duurde tot diep in de nacht en ook maandagochtend werd nog gezocht, maar zonder resultaat. Bij de politie is tot op heden geen melding van een vermiste baby binnengekomen.
    http://www.ad.nl/drechtst(...)n_vergeefs_baby.html
      vrijdag 1 mei 2009 @ 19:38:06 #117
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_68567081
    dat zal 't zijn geweest ja,die link had ik nog niet gelegd
    pi_68584229
    quote:
    Nadat een 17-jarige Zwijndrechtse en een twee oude inwoner van Delft zondagavond om 22.15 uur een baby hysterisch hadden horen huilen. Zij zaten op een bankje
    Twee jaar oude inwoner? Of bedoelde het AD een 2 jaar oudere inwoner? Ik gok het laatste. Uiteraard moet de politie dit serieus nemen... maar iemand van 17 en 19 om 22.15 's avonds... Ik dacht dat er al een paddo verbod bestond.
      zondag 3 mei 2009 @ 10:46:40 #119
    152789 karr-1
    pi_68612494
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 10:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Twee jaar oude inwoner? Of bedoelde het AD een 2 jaar oudere inwoner? Ik gok het laatste. Uiteraard moet de politie dit serieus nemen... maar iemand van 17 en 19 om 22.15 's avonds... Ik dacht dat er al een paddo verbod bestond.
    Ik vond het ook een beetje raar verhaal. Misschien hadden ze teveel gezopen of gerookt of zo? Wel zijn er bepaalde vogels en dergelijke die vreemde geluiden produceren, dus dat kan het ook zijn geweest.
    pi_68615156
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 10:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vond het ook een beetje raar verhaal. Misschien hadden ze teveel gezopen of gerookt of zo? Wel zijn er bepaalde vogels en dergelijke die vreemde geluiden produceren, dus dat kan het ook zijn geweest.
    Een vogel, dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Een hotel ara bijvoorbeeld.
      zondag 3 mei 2009 @ 13:09:49 #121
    152789 karr-1
    pi_68615830
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 12:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

Een vogel, dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Een hotel ara bijvoorbeeld.
    pi_68757440
    quote:

dank u wel!
    Rodie van Drongelen
    Inmiddels hebben we besloten deze site gedeeltelijk op te doeken, en iets anders te bouwen met Joomba.
    Dit omdat ik totaal geen zin heb in altijd maar het klusje te moeten oplossen, ik wil dat alle anderen alles net zoals mij, kunnen aanpassen.

Ook zal de ATOS Radio nonstop playlist, verbreed worden.

Suggesties, tips?

Ook ben ik inmiddels begonnen met een alternatieve lokale omroep.
    Ik vind dat Zwijndrecht recht heeft op een betere lokale omroep in deze streek, gericht op Zwijndrecht, H.I.Ambacht en Heerjansdam.

Ik hoop met dit project bij de volgende licentiewerving, deze licentie's binnen te halen.
    ATOS zit al tijden in de financiële problemen en ik vind dat dit absoluut beter kan.

Via http://www.spixfm.nl of directe link: http://81.169.136.149:8000/spixfm128.m3u kan er meegeluisterd worden.
    Binnenkort starten we met ICE-NORM programma's (informatie-cultuur-educatie).
    een verplichte norm voor de lokale omroep.

[ Bericht 26% gewijzigd door Kwaliteit op 07-05-2009 00:49:02 ]
      donderdag 7 mei 2009 @ 08:06:45 #123
    152789 karr-1
    pi_68759865
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 00:38 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Inmiddels hebben we besloten deze site gedeeltelijk op te doeken, en iets anders te bouwen met Joomba.
    Dit omdat ik totaal geen zin heb in altijd maar het klusje te moeten oplossen, ik wil dat alle anderen alles net zoals mij, kunnen aanpassen.

Ook zal de ATOS Radio nonstop playlist, verbreed worden.

Suggesties, tips?

Ook ben ik inmiddels begonnen met een alternatieve lokale omroep.
    Ik vind dat Zwijndrecht recht heeft op een betere lokale omroep in deze streek, gericht op Zwijndrecht, H.I.Ambacht en Heerjansdam.

Ik hoop met dit project bij de volgende licentiewerving, deze licentie's binnen te halen.
    ATOS zit al tijden in de financiële problemen en ik vind dat dit absoluut beter kan.

Via http://www.spixfm.nl of directe link: http://81.169.136.149:8000/spixfm128.m3u kan er meegeluisterd worden.
    Binnenkort starten we met ICE-NORM programma's (informatie-cultuur-educatie).
    een verplichte norm voor de lokale omroep.
    Joomla neem ik aan? Geen idee of er ruimte is voor een tweede lokale omroep in de regio, ATOS heeft een aardig alleenrecht en krijgt ook subsidie en dergelijke. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
    pi_68761445
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 00:38 schreef Kwaliteit het volgende:
    Ik pas even. "Gooi die remmen los. Laat je lekker gaan. Niets kan ons meer stoppen. We gaan er tegenaan" zijn niet de arbeidsvitaminen waarop ik kan werken
    pi_68763114
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 08:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Joomla neem ik aan? Geen idee of er ruimte is voor een tweede lokale omroep in de regio, ATOS heeft een aardig alleenrecht en krijgt ook subsidie en dergelijke. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
    Subsidie? eens in de 5 jaar, lullige nietszeggende bedragen waar je geen reet mee kan doen als lokale omroep.

Nee, onze gemeente is er helemaal klaar mee, ATOS wordt voor een groot deel door Van Leeuwen Buizen gesponsord.

Het wordt eens tijd voor een fatsoenlijke omroep, dát zich laat zien op straat, dat zich overal bij het publiek betrekt, Zwijndrecht moet weer eens gaan leven! Er zijn zat mensen hier in deze regio, die verstand van zaken hebben.

Er werken er zelfs een paar bij Q-Music, SlamFM enz.
    pi_68764574
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Kwaliteit het volgende:
    En KinkFM. Heb bij iemand in de klas gezet die daar werkt/heeft gewerkt. Fleur van 3FM komt ook uit Zwijndrecht/Dordrecht trouwens.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:42:43 #127
    152789 karr-1
    pi_68765890
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Subsidie? eens in de 5 jaar, lullige nietszeggende bedragen waar je geen reet mee kan doen als lokale omroep.

Nee, onze gemeente is er helemaal klaar mee, ATOS wordt voor een groot deel door Van Leeuwen Buizen gesponsord.

Het wordt eens tijd voor een fatsoenlijke omroep, dát zich laat zien op straat, dat zich overal bij het publiek betrekt, Zwijndrecht moet weer eens gaan leven! Er zijn zat mensen hier in deze regio, die verstand van zaken hebben.

Ik ken de exacte bedragen die naar de ATOS gaan, ik zie de aanvraag eens in de zoveel jaar voorbij komen. Ik luister vrijwel nooit naar de ATOS omdat ze niet de programmas hebben die mij bevallen.
    pi_68778561
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ken de exacte bedragen die naar de ATOS gaan, ik zie de aanvraag eens in de zoveel jaar voorbij komen. Ik luister vrijwel nooit naar de ATOS omdat ze niet de programmas hebben die mij bevallen.
    Oke ik ben niet van het geld, maar wat ik thuis als hobby heb staan, en zo af en toe op FM zit... ik snap niet dat ATOS er zo'n puinhoop van heeft gemaakt.

en dan nog, ze verkloten kansen voor andere partijen, niemand heeft meer een positief beeld in lokale omroep in deze regio...

en dat vind ik zonde, er is zoveel beter, ook met een klein budget... als die kennis maar in huis is

als je een mening hebt en je adviseert daar iets, dan luisteren ze totaal niet naar je...
    dan ben je maar een 'bemoeial'.

Ik ben er idd werkzaam, maar ik vind het bestuur niet 100% in orde.
    de meeste mensen proberen wel hun best te doen, maar de hoogste personen houden helaas alles tegen.

De studio daar, wat een onproffesionele bende is het daar..
    je zou voor de gein eens op woensdagavond naar mijn m'n programma luisteren...
    Dan merk je dat ik het bagger vind daar, en er word totaal niet naar gekeken...

Ik zal vd week eens wat foto's maken en hier neerzetten, dan kan je lachen
      donderdag 7 mei 2009 @ 20:25:26 #129
    152789 karr-1
    pi_68784850
    Ik woon er net om de hoek en heb de studio van binnen gezien, dus ik weet hoe het er uit ziet. Ik heb in het verleden zelfs nog eens aangeboden om een programma te maken, maar dat werd ook afgehouden door de leiding van het geheel.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 20:50:51 #130
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_68822913
    ik heb het idee dat een stads radio meer voor ouderen is of van die mensen die achter de geraniums zitten.

ik luister nooit naat Atos,de frequentie zou ik niet eens weten.

zowieso vind ik de huidige zenders niks,enkeld Veronica staat bij mij aan omdat ze daar 80's en 90's draaien

die idiote muziek van tegenwoordig vind ik geen zak aan
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:10:20 #131
    152789 karr-1
    pi_68823590
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 20:50 schreef rollator_GSI het volgende:
    ik heb het idee dat een stads radio meer voor ouderen is of van die mensen die achter de geraniums zitten.

ik luister nooit naat Atos,de frequentie zou ik niet eens weten.

zowieso vind ik de huidige zenders niks,enkeld Veronica staat bij mij aan omdat ze daar 80's en 90's draaien

die idiote muziek van tegenwoordig vind ik geen zak aan
    Ik luister een heel enkele keer wel naar Atos, maar het is inderdaad voornamelijk voor ouderen. Een hoop nederlandstalig en van die hoempapa muziek enzo. Mijn voorstel van een paar jaar geleden was dan ook om een programma voor de wat jongeren te maken met inderdaad 80's en90's enzo. Tot op heden nooit meer wat van gehoord, blijkbaar hebben ze geen interesse.
    pi_68825364
    Goede radio maken lijkt mij behoorlijk lastig. Ik heb zelf een behoorlijke muziekcollectie maar ik denk dat ik daarmee maar een heel klein deel van de luisteraars kan boeien. Het is moeilijk om voor ieder wat wils te draaien. Vroeger was 3FM (Radio 3 toen) ook nog divers met een verscheidenheid aan programma's.

Tegenwoordig draait iedere zender de hele dag in feite dezelfde muziek en zijn er geen programma's voor verschillende doelgroepen meer. Ik vind dat jammer, al snap ik de reden. Vroeger zette ik 's avonds nog wel eens de radio aan voor een goed (VPRO-)programma. Dankzij het ver-eenheidsworsten, internet en MP3's/mediacenters is radio zoals we het nu kennen, eigenlijk ten dode opgeschreven.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 23:01:50 #133
    152789 karr-1
    pi_68827485
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:59 schreef alpeko het volgende:
    Goede radio maken lijkt mij behoorlijk lastig. Ik heb zelf een behoorlijke muziekcollectie maar ik denk dat ik daarmee maar een heel klein deel van de luisteraars kan boeien. Het is moeilijk om voor ieder wat wils te draaien. Vroeger was 3FM (Radio 3 toen) ook nog divers met een verscheidenheid aan programma's.

Tegenwoordig draait iedere zender de hele dag in feite dezelfde muziek en zijn er geen programma's voor verschillende doelgroepen meer. Ik vind dat jammer, al snap ik de reden. Vroeger zette ik 's avonds nog wel eens de radio aan voor een goed (VPRO-)programma. Dankzij het ver-eenheidsworsten, internet en MP3's/mediacenters is radio zoals we het nu kennen, eigenlijk ten dode opgeschreven.
    Precies....
      vrijdag 8 mei 2009 @ 23:02:39 #134
    152789 karr-1
    pi_68827520
    Even iets heel anders, ik kan misschien een woning aan de Veilngdreef krijgen. Ik ken alleen die buurt niet zo, is dat wat of niet?
    pi_68835689
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 23:02 schreef karr-1 het volgende:
    Even iets heel anders, ik kan misschien een woning aan de Veilngdreef krijgen. Ik ken alleen die buurt niet zo, is dat wat of niet?
    Ik woon aan het Tomatenplein. Het is natuurlijk onwijs dicht bij het station, vind ik wel prettig. Het uitzicht is vrij beroerd, tenminste dat gedeelte achter de kantoren.

En het is er vrij rustig.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 11:11:28 #136
    152789 karr-1
    pi_68837014
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 09:44 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Ik woon aan het Tomatenplein. Het is natuurlijk onwijs dicht bij het station, vind ik wel prettig. Het uitzicht is vrij beroerd, tenminste dat gedeelte achter de kantoren.

Het huis zit inderdaad direct achter die kantoren, waar voorheen het gemeentehuis zat. Ik zal er nog eens over nadenken heb nog een paar dagen.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 20:30:01 #137
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_68851497
    bij de lindelaan toch???
      zondag 10 mei 2009 @ 11:30:45 #138
    152789 karr-1
    pi_68866223
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 20:30 schreef rollator_GSI het volgende:
    bij de lindelaan toch???
    pi_68966787
    Hier de beloofde update van de bijeenkomst over de werkzaamheden van de Jansenlaan...

- project is verdeelt over 9 fases en duurt max 2 jaar ipv de aangegeven 3 jaar
    - de straat gaat in gedeeltes dicht
    - er beginnen al werkzaamheden rond de jansenlaan in oktober
    - de jansenlaan zelf gaat na 1 januari op de schop
    - winkels van de passage en noord blijven altijd bereikbaar (zij het van 1 kant, maar dat is tenminste iets)
    - werkzaamheden zijn: riolering vervangen, weg verbreden, fietspaden verplaatsen naar 1 kant (2 baans fietspad zeg maar), opnieuw straten en asfalteren, er komen oversteekgelegenheden met "rustzones" om door het drukke verkeer te komen, alle bomen worden gekapt en er worden nieuwe geplaatst, bushaltes komen aan de weg dus niet bij zo'n bushaven.
    - jansenlaan blijft een doorgaande weg
    - tijdens de werkzaamheden zal de bus omrijden, maar worden de haltes zo verplaatst dat ze wel bereikbaar blijven

Zo dit was het zo'n beetje wat ik me kan herinneren en interessant is voor de bewoners
      woensdag 13 mei 2009 @ 08:50:52 #140
    152789 karr-1
    pi_68967673
    Dat is in ieder geval iets dan, ze gooien het niet meteen helemaal dicht.
    pi_68987626
    Zojuist vond iemand het nodig zich op station Zwijndrecht voor de trein te gooien.
    - NAC Breda -
      woensdag 13 mei 2009 @ 19:29:20 #142
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_68988908
    via het perron??

of is hij/zij/het ergens vanaf gesprongen???

vanaf volgende week heeft oudeland's ambacht zacht water,'t zou eens tijd worden in Zwijndrecht
    pi_68989526
    Naar ik heb begrepen is hij vanaf het perron gesprongen.
    Waarom alleen oudelands ambacht eigenlijk?
    - NAC Breda -
      woensdag 13 mei 2009 @ 20:03:58 #144
    152789 karr-1
    pi_68990421
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef Ritchie het volgende:
    Naar ik heb begrepen is hij vanaf het perron gesprongen.
    Waarom alleen oudelands ambacht eigenlijk?
    Op termijn heel Zwijndrecht, Oudelands is een proef om te kijken of de leidingen het aankunnen als ze van heel hard naar zacht over gaan.

Op Zwijndrecht iemand voor de trein gesprongen? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
    pi_68991130
    doe momenteel radiouitzending op ATOS, niks noppes informatie, dus iemand voor de trein, aha.. .vond het al vreemd waarom er zoveel ophef daar was
      woensdag 13 mei 2009 @ 20:23:13 #146
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_68991197
    die Verkerk loop is bezig, lekker sportief allemaal die hardlopers.

ze komen allemaal met de auto,parkeren overal omdat ze te beroerd zijn om een stukje te lopen.
    wat een zootje man
      woensdag 13 mei 2009 @ 20:27:31 #147
    152789 karr-1
    pi_68991370
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 20:23 schreef rollator_GSI het volgende:

ze komen allemaal met de auto,parkeren overal omdat ze te beroerd zijn om een stukje te lopen.
    wat een zootje man
    Liever lui dan moe... Ben blij dat ik daar niet in de buurt woon. Ik heb meer last van de Ruyterlaan die momenteel open ligt.
    pi_68991472
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 09:44 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Ik woon zelf in de julianastraat, helemaal achteraan bij de dijk (koophuis woningen)

erg leuk en gezellig/close straatje!
    pi_68993007
    hihi tot 8 maanden terug woonde ik op de emmastraat in die flat tegenover je
    pi_68997835
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 20:30 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ik woon zelf in de julianastraat, helemaal achteraan bij de dijk (koophuis woningen)

erg leuk en gezellig/close straatje!
    gezellig he, onze buurt...
      woensdag 13 mei 2009 @ 23:01:26 #151
    152789 karr-1
    pi_68998150
    Ik woonde eerst aan het Ooievaarplein, nu niet meer.
    pi_69007514
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:54 schreef soares het volgende:

[..]

gezellig he, onze buurt...
    waar woon jij dan?
    pi_69008131
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 20:23 schreef rollator_GSI het volgende:

wat een zootje man
    Als je daar lopend naartoe gaat, dan hoef je de Verkerkloop ook niet meer te lopen natuurlijk.
      donderdag 14 mei 2009 @ 19:57:52 #154
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69027762
    dat ongeluk op station zwijndrecht betreft een 20 jarig meisje.

volgens ooggetuigen is ze op het moment dat de trein langs kwam tussen de wagons gedoken.

het is nog niet bevestigd dat het om zelfmoord gaat maar heel veel mensen hebben iets/het gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door rollator_GSI op 15-05-2009 19:43:02 ]
      donderdag 14 mei 2009 @ 22:07:02 #155
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69034482
    of het waar is weet ik niet,maar het zou om een koerdisch meisje gaan wat niet uitgehuwelijkt wou worden.

ergaan nu allerlei verhalen de ronde natuurlijk
    pi_69037841
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 10:42 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

waar woon jij dan?
    prins mauritsstraat
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:45:39 #157
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69066851
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:07 schreef rollator_GSI het volgende:
    of het waar is weet ik niet,maar het zou om een koerdisch meisje gaan wat niet uitgehuwelijkt wou worden.

ergaan nu allerlei verhalen de ronde natuurlijk
    blijkt dus niet waar te zijn,maar ik hou ermee op,de exacte reden zullen we wel nooit te weten komen.

maar veel mensen zijn ooggetuige geweest,het lijkt me vreselijk als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren
      vrijdag 15 mei 2009 @ 22:01:16 #158
    152789 karr-1
    pi_69071735
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:45 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

blijkt dus niet waar te zijn,maar ik hou ermee op,de exacte reden zullen we wel nooit te weten komen.

maar veel mensen zijn ooggetuige geweest,het lijkt me vreselijk als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren
    Ik kwam rond een uur of 6 aan op station Zwijndrecht na 2 weken Brussel en zag dat er onderaan de trap naar het perron bossen bloemen en kaarsen stonden. Ik neem aan dat dit voor het meisje is dat gesprongen is, maar heb er verder niet uitgebreid naar gekeken.
      donderdag 21 mei 2009 @ 21:26:50 #159
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69272983
    ik word net gebeld dat er een grote brand is in Zwijndrecht,mn ouders rijden net weg bij ons en zien op de snelweg dat er een flinke brand is ergens in Zwijndrecht.
      donderdag 21 mei 2009 @ 21:29:02 #160
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69273043
    vals alarm ik zie op 112 meldingen dat het in Dordrecht is

21:28:57 21-05-09 Melding : Prio 1 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (FASE: grip 1) VIERLINGHSTRAAT DORDRECHT
    Regio : 18. Zuid-Holland Zuid
    Urgentie : Hoog
    21:28:53 21-05-09 Melding : Prio 1 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (FASE: grip 1) VIERLINGHSTRAAT DORDRECHT
    21:28:40 21-05-09 Melding : Prio 1 COH99 HA183 VC096 IM195 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (FASE: grip 1) VIERLINGHSTRAAT DORDRECHT
    pi_69273099
    prio 1 COH99 HA183 VC096 IM195 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (FASE: grip 1)

Er is nu op 3 plekken grote brand..

[ Bericht 0% gewijzigd door sander-3 op 21-05-2009 21:31:41 (kutsmilies) ]
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_69273140
    Er komen op het moment steeds grotere zwarte rookwolken vanaf...
      donderdag 21 mei 2009 @ 21:56:50 #165
    152789 karr-1
    pi_69273835
    quote:
    Dat fikt aardig inderdaad, heb er nog niets van gemerkt....
    pi_69273914
    Zit daar o.a. een rubberbedrijf... dat wil wel. Al is de exacte locatie mij nog niet duidelijk.
      donderdag 21 mei 2009 @ 22:01:31 #167
    152789 karr-1
    pi_69274006
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 21:59 schreef alpeko het volgende:
    Zit daar o.a. een rubberbedrijf... dat wil wel. Al is de exacte locatie mij nog niet duidelijk.
    Tsja als dat de hens in gaat.
    pi_69274054
    quote:
    Bij het bedrijf VAF Instruments aan de Vierlingstraat op het industrieterrein Dordtse Kil in Dordrecht woedt donderdagavond een grote brand.
    Het vuur ontstond kort na negen uur. Inmiddels staat het hele gebouw van 50 bij honderd meter in lichterlaaie. Een enorme rookwolk drijft met de westenwind in de richting van de woonwijk Sterrenburg. Het bedrijfsgebouw lijkt niet meer te redden.
    pi_69274534
    Foto net genomen (22:09) is wel heftig zo te zien.
    pi_69275554
    Hoe dichter bij dordt hoe zwarter het van de rook wordt.

http://www.ad.nl/drechtst(...)_op_Dordtse_Kil.html

VAF Instruments is totaal uitgebrand
    pi_69276961
    Net onderweg vanuit Breda, zagen we het al vanaf de moerdijk brug.
    Was echt een flinke wolk, die richting zuid-westen ging.
    Op de A16 was het ook nog goed te zien.
    - NAC Breda -
    pi_69277869
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 23:22 schreef Ritchie het volgende:
    Net onderweg vanuit Breda, zagen we het al vanaf de moerdijk brug.
    Was echt een flinke wolk, die richting zuid-westen ging.
    Op de A16 was het ook nog goed te zien.
    De wind komt uit het zuidwesten.. Het lijkt me sterk dat die wolk tegen de wind in gaat

Ik heb hier een apart topic geopend trouwens.
    pi_69282277
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 23:50 schreef sander-3 het volgende:

[..]

De wind komt uit het zuidwesten.. Het lijkt me sterk dat die wolk tegen de wind in gaat

Ik heb hier een apart topic geopend trouwens.
    Je hebt gelijk, iets met bier en voetbal enzo
    - NAC Breda -
    pi_69378435
    pi_69379094
    Het gaat om een woning aan de Boshuizen in Zwijndrecht. Ik lees dat er vrouw en 2 kinderen (een jongen en een meisje van 16 en 18) woonden. De vrouw die er woonde was gescheiden van haar man en woonde er alleen met haar 2 kinderen.

Of 3 van de 4 lichamen van de vrouw en haar 2 kinderen zijn is niet bevestigd, maar één en één is twee. De vierde zou dan gaan om haar ex-man.
      maandag 25 mei 2009 @ 14:16:09 #177
    152789 karr-1
    pi_69381727
    quote:
    Vier doden in woning Zwijndrecht
    Uitgegeven: 25 mei 2009 11:06
    Laatst gewijzigd: 25 mei 2009 13:43
    ZWIJNDRECHT - In een woning aan de Boshuizen in Zwijndrecht zijn maandagochtend vier doden gevonden. De politie sluit een misdrijf niet uit, maar kan nog niet zeggen of er sprake is van een familiedrama.
    NU.nl/Gerben van den Boom
    Vier doden in woning Zwijndrecht
    slideshow

Evenmin kan een woordvoerder zeggen wat de identiteit van de slachtoffers is. ''Ik ken de geruchten dat het zou gaan om een man, een vrouw en twee kinderen maar dat kan ik niet bevestigen.''

Gescheiden

Volgens een buurtbewoonster woonde in het hoekhuis een moeder met twee kinderen; een jongen van 16 en een meisje van 18. De moeder en de vader zouden anderhalf jaar geleden zijn gescheiden, vertelde ze. De vrouw weet niet wat zich in de woning heeft afgespeeld.

Informatie

De politie kreeg maandagochtend informatie waarop werd besloten het huis te bezoeken. Wat die informatie inhield, wilde de zegsman niet kwijt.

Ook wilde hij niet ingaan op de vraag waar in het huis de slachtoffers zijn gevonden en hoe zij om het leven zijn gekomen. De lichamen liggen nog binnen.

Auto

Het huis maakt deel uit van een blok van vier woningen die maandag zijn afgezet met groene hekken. De politie heeft met linten ook een lichtblauwe Hyundai Accent afgezet. De auto staat op circa vijftig meter van het huis geparkeerd.
    © ANP
    Jullie waren me voor zie ik.....
      maandag 25 mei 2009 @ 17:27:31 #178
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69387683
    waar is dat , de boshuizen ??
      maandag 25 mei 2009 @ 18:09:08 #180
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69389370
    Er is altijd alleen maar moord en brand uit Zwijndrecht
    50.000 O+
      maandag 25 mei 2009 @ 18:10:01 #181
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69389404
    Overigens afgelopen zaterdag nog met de waterbus vanuit Ambacht naar Rotterdam geweest. Dat blijft toch leuk zo op z'n tijd
    50.000 O+
      maandag 25 mei 2009 @ 19:03:22 #182
    152789 karr-1
    pi_69391204
    [quote]Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
    waar is dat , de boshuizen ??
    [/quote

Nederhoven, vlakbij de Kerkweg volgens mij.
    pi_69407538
    quote:
    ZWIJNDRECHT - Een nog onbekende vrouw heeft in de nacht van maandag op dinsdag in Zwijndrecht haar echtgenoot neergestoken. De politie gaat uit van een conflict in de relationele sfeer, liet een woordvoerster weten.

Het incident had omstreeks 1.15 uur plaats in een huis aan de Boshoek in Zwijndrecht. De vrouw is door de politie aangehouden en meegenomen voor verhoor. Haar man werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

In Zwijndrecht vond de politie maandag in een woning aan de Boshuizen vier doden. Mogelijk betrof het een familiedrama. Volgens de zegsvrouw staan de twee incidenten los van elkaar
    bron

Blijft altijd gezellig in zwijndrecht
    pi_69420241
    Nog meer zwijndrechters hier! Gezellig zeg
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
      dinsdag 26 mei 2009 @ 15:49:48 #185
    152789 karr-1
    pi_69420398
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 15:44 schreef bdg118 het volgende:
    Nog meer zwijndrechters hier! Gezellig zeg
    Het barst ervan in dit topic

Iemand nog last gehad van de regen vannacht? Ik werd om 3 uur wakker van de kat die enorm aan het gillen was, doodsbang voor het onweer. Het ging flink tekeer voor zover ik het kon zien.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 17:37:23 #186
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69424241
    zijn er nog meer straten met 'bos' ??????

daar ben je niet veilig.

ik werd ook wakker van het onweer,er zijn zat takken afgerukt en bomen omgewaaid.
      woensdag 27 mei 2009 @ 08:30:38 #187
    152789 karr-1
    pi_69443887
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 17:37 schreef rollator_GSI het volgende:
    zijn er nog meer straten met 'bos' ??????

daar ben je niet veilig.

ik werd ook wakker van het onweer,er zijn zat takken afgerukt en bomen omgewaaid.
    Ik heb wel wat bomen en zo om me heen, maar daar is weinig schade. Voorheen woonde ik naast het Develpark, daar was het wel altijd feest.
    pi_69456608
    We hebben de Bosch nog....waar Ridder Andries woont. Dus ja dat is al een ramp plek
      woensdag 27 mei 2009 @ 15:45:07 #189
    152789 karr-1
    pi_69456939
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:36 schreef ThAzOnE het volgende:
    We hebben de Bosch nog....waar Ridder Andries woont. Dus ja dat is al een ramp plek
    pi_69458624
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En de biesbos
      woensdag 27 mei 2009 @ 19:40:45 #191
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69464862
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 15:36 schreef ThAzOnE het volgende:
    Andries is cool
    50.000 O+
    pi_69473881
    Tis een aardig vent, zegt altijd hallo..maarruh heb je zijn woning...uh zijn kasteel gezien? Bij de grootste dorpsgek van Nederland hebben ze een kijkje genomen bij hem. Jeetje daar moet je blij mee zijn als verhuurder...
      donderdag 28 mei 2009 @ 08:20:17 #193
    152789 karr-1
    pi_69479576
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 23:04 schreef ThAzOnE het volgende:
    Tis een aardig vent, zegt altijd hallo..maarruh heb je zijn woning...uh zijn kasteel gezien? Bij de grootste dorpsgek van Nederland hebben ze een kijkje genomen bij hem. Jeetje daar moet je blij mee zijn als verhuurder...
    Ik weet wie het is, maar ik heb zijn huis nog nooit gezien.
    pi_69479798
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 08:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik weet wie het is, maar ik heb zijn huis nog nooit gezien.
    Kijk en huiver:

- NAC Breda -
    pi_69497943
    I rest my case ...thanks
      donderdag 28 mei 2009 @ 18:54:17 #196
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69500005
    't zal maar boven je wonen,of naast je , of onder je , hahahahahaha
      donderdag 28 mei 2009 @ 21:35:51 #197
    152789 karr-1
    pi_69505525
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Kijk en huiver:

Leeft die man in zo'n puinzooi.....
    pi_69507926
    Dat gasfornuis zag er niet erg veilig uit.. en het binnenshuis afsteken van dat vuurwerk ook niet.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 07:43:02 #199
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69514859
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 23:04 schreef ThAzOnE het volgende:
    Dat interesseert mij dan weer geen reet. Wat zou het leven saai zijn als iedereen keurig z'n straatje veegde en zijn burgerlijke plicht deed. Ik blijf erbij: Andries is cool!
    50.000 O+
    pi_69535702
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 07:43 schreef MissMSX het volgende:
    Andries is cool!
    Cool kan ik het niet noemen, maar respect verdient hij wel aangezien hij in een haastige wereld zijn eigen tempo weet aan te houden en het materiële ondergeschikt maakt.
      zaterdag 30 mei 2009 @ 11:35:26 #201
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69549292
    ik zie liever dat hij zn steentje bijdraagt aan de maatschappij en een baantje zoekt i.p.v parasiteren van een ander.hij zal toch niet compleet gek zijn?wellicht in fantasialand of zo
    pi_69562222
    Een goed voorbeeld wat drugs met je kan doen.
    Maar Andries zou eigenlijk geholpen moeten worden, of wordt dat al gedaan?
    lijkt me niet ...
    pi_69562257
    Zijn er hier trouwens mensen die bij Gemeente Zwijndrecht werken?
    Al jaren klagen wij (Julianastraat) dat onze straat eens op de schop moet, vernieuwing... het ziet er echt niet meer uit, overal putten en hobbels. vaak riolerings problemen gehad...

Het wordt eens tijd dat er naar onze straat gekeken wordt!
      zondag 31 mei 2009 @ 00:37:38 #204
    152789 karr-1
    pi_69565596
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 21:59 schreef Kwaliteit het volgende:
    Zijn er hier trouwens mensen die bij Gemeente Zwijndrecht werken?
    Al jaren klagen wij (Julianastraat) dat onze straat eens op de schop moet, vernieuwing... het ziet er echt niet meer uit, overal putten en hobbels. vaak riolerings problemen gehad...

Het wordt eens tijd dat er naar onze straat gekeken wordt!
    Ik werk niet bij de Gemeente, ik werk wel voor de Gemeente.
    pi_69700510
    Ik heb vanochtend een botsing gehad met de WATERBUS!

De route Zwijndrecht - Hooikade Dordrecht
    zoals gewoonlijk werd dat oude GRAFDING die 20 jaar geleden nog zonk met heel veel doden weer ingezet.
    VANOCHTEND OM HALF 10 VAARDE DIT KLOTE DING VOLOP TEGEN EEN ANDERE GROTE SCHIP!
    en ik zat erin!

Ik zit nu echt te trillen al die hele dag! ik moest net ook nog eens terug,
    STAAT DAT GRAFDING ER NOG STEEDS!!!

iemand die weet hoe ik er kan voor gaan zorgen dat dit kloteding verdwijnt?
    Ik ga dit niet meer pikken, heb er nu een angst aan dat ding!
    pi_69700644
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:

zoals gewoonlijk werd dat oude GRAFDING die 20 jaar geleden nog zonk met heel veel doden weer ingezet.
    en ik zat erin!

Welk kloteding moet verdwijnen?
    Het is overigens friet.
    - NAC Breda -
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:11:55 #207
    152789 karr-1
    pi_69700758
    quote:

en ik zat erin!

En nu in het Nederlands?
    pi_69700864
    dat oude pondje die vroeger altijd vaarde tussen Zwijndrecht - Hooikade

foto van pondje van jaren terug:
    http://lh5.ggpht.com/_yoR(...)ede+3+dia+04+(2).jpg
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:26:29 #209
    152789 karr-1
    pi_69701274
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Kwaliteit het volgende:
    dat oude pondje die vroeger altijd vaarde tussen Zwijndrecht - Hooikade

foto van pondje van jaren terug:
    http://lh5.ggpht.com/_yoR(...)ede+3+dia+04+(2).jpg
    quote:
    The requested URL /_yoRisqfclmo/Ri59miOkHLI/AAAAAAAABSU/r9NNDaxicSw/Slede+3+dia+04+(2).jpg was not found on this server.
    pi_69701419
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

[..]

raar, hier nu ook
    even zelf geupload:
    http://www.spixfm.nl/oud.jpg
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:33:15 #211
    152789 karr-1
    pi_69701527
    Ik woon nu al 8,5 jaar in Zwijndrecht en heb nog maar 1 keer met dat ding meegevaren.
    pi_69701603
    Ja, en?
    Wil je nu beweren dat ik lieg? Dat ding vaart ELKE dag.
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:36:21 #213
    152789 karr-1
    pi_69701672
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 14:35 schreef Kwaliteit het volgende:
    Ja, en?
    Wil je nu beweren dat ik lieg? Dat ding vaart ELKE dag.
    Ik beweer helemaal niets. Ik zeg alleen dat ik er geen gebruik van maak, maar dat er per dag honderden mensen zijn die dat wel doen. En daar zal jij er 1 van zijn.
    pi_69701829
    Klopt, en ik ben het zat dat steeds weer dat oude grafding wordt ingezet.
    het slaat nergens op, en ik wil er inmiddels ook niet meer op.

Ik ga hier zeker werk van maken, dit kan niet zo langer.
    pi_69703502
    quote:

en ik zat erin!

De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.
      donderdag 4 juni 2009 @ 15:22:14 #216
    152789 karr-1
    pi_69703556
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.
    pi_69703882
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

- NAC Breda -
    pi_69704144
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 15:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja, lach jij maar. En je moest er nog voor betalen ook om over te mogen zwemmen. Maar denk maar niet dat er aan de overkant iemand klaarstond met een handdoek. Vaak was je zo vlak voor de terugreis nog nat van de heenreis. Wat dat betreft is die brug wel een uitkomst, het nadeel van die brug is echter dat er zoveel gespuis heel eenvoudig deze kant op kan komen. Vroeger haalde je het echt niet in je hoofd om met een gestolen solex de oversteek door het water te maken.
      donderdag 4 juni 2009 @ 16:12:26 #219
    152789 karr-1
    pi_69705626
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja, lach jij maar. En je moest er nog voor betalen ook om over te mogen zwemmen. Maar denk maar niet dat er aan de overkant iemand klaarstond met een handdoek. Vaak was je zo vlak voor de terugreis nog nat van de heenreis. Wat dat betreft is die brug wel een uitkomst, het nadeel van die brug is echter dat er zoveel gespuis heel eenvoudig deze kant op kan komen. Vroeger haalde je het echt niet in je hoofd om met een gestolen solex de oversteek door het water te maken.
      donderdag 4 juni 2009 @ 20:05:21 #220
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69713260
    ik heb zaterdag nog met dat oude ding gevaren.

maar kan kwaliteit-patat niet zwemmen of zo ???
    pi_69728397
    uh ik snap je frustratie wel, maar volgens mij ligt het niet aan de boot maar de kapitein, die bestuurt hem namelijk en die vergat denk ik links-rechts-links te kijken alvorens hij overstak
      vrijdag 5 juni 2009 @ 21:52:44 #222
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69754752
    stuurboord voor bakboord ??

of is dat enkeld buitengaats????

hoeveel knopen voer hij dan eigenlijk???
      vrijdag 5 juni 2009 @ 22:02:07 #223
    67725 Dulk
    Taweret
    pi_69755075
    de rotonde bij de laan van walburg is weer open

nu hoef ik 's ochtends niet meer over walburg te crossen om de A16 op te duiken
    namaste
      vrijdag 5 juni 2009 @ 22:06:28 #224
    152789 karr-1
    pi_69755232
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:02 schreef Dulk het volgende:
    de rotonde bij de laan van walburg is weer open

nu hoef ik 's ochtends niet meer over walburg te crossen om de A16 op te duiken
    Ik zag inderdaad dat ze daar van alles aan het doen waren. En de Burg Doumaweg was ook ineens afgesloten vanavond, met een vrachtwagen. Iedereen moest omrijden en er stond een enorme file.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 22:13:31 #225
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69755452
    quote:

en ik zat erin!

Heb je aan Andries z'n spul gezeten ofzo?

Anyhow, ik vond het pontje altijd heerlijk. Ff uitwaaien
    50.000 O+
      vrijdag 5 juni 2009 @ 22:32:14 #226
    67725 Dulk
    Taweret
    pi_69756006
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zag inderdaad dat ze daar van alles aan het doen waren. En de Burg Doumaweg was ook ineens afgesloten vanavond, met een vrachtwagen. Iedereen moest omrijden en er stond een enorme file.
    rotonde heeft er 5 weken uitgelegen, ze hebben de fietspaden opnieuw gemaakt en de voorrangsregels omgegooid (fietsers hebben nu voorrang)
    namaste
      vrijdag 5 juni 2009 @ 22:38:08 #227
    152789 karr-1
    pi_69756193
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:32 schreef Dulk het volgende:

[..]

rotonde heeft er 5 weken uitgelegen, ze hebben de fietspaden opnieuw gemaakt en de voorrangsregels omgegooid (fietsers hebben nu voorrang)
    Ah de wethouder gaat eindelijk aanpakken.....
      zaterdag 6 juni 2009 @ 21:50:39 #228
    43615 RIVDSL
    Impossible Mission
    pi_69780590
    Sinds enkele maanden woon ik nu in Zwijndrecht. Gezien het weer de laatste tijd goed is, ben ik de omgeving aan het verkennen.

Vandaag langs een tweetal objecten van dezelfde maak gelopen waar ik een groot vraagteken bij zet:
    http://maps.msn.nl/?cp=51.84687945383661~4.674971117523967&scene=11605799&style=o&lvl=2&dir=0&tilt=-90&alt=-1000

http://maps.msn.nl/?cp=51.83869575012167~4.6581365495996465&scene=12198100&style=o&lvl=2&dir=0&tilt=-90&alt=-1000

De eerste is in Alblasserdam, gezien deze op een industrieterrein staat had ik hier niet al te veel bij nagedacht. Verbaasd was ik echter toen ik de tweede aan de Zwijndrechtse kant van de rivier tegen kwam. Even heb ik gedacht dat het uitkijkposten waren, echter gezien ze net zo hoog als de dijk zelf zijn lijkt dat me bij nader inzien niet echt logisch. Ook zouden het natuurlijk fancy trappen kunnen zijn om de dijk op en af te kunnen, er is immers een loopbrug naar de dijk en een trap naar beneden.

Mijn vraag: Waar zijn deze dingen voor en zijn er nog meer dan de twee die ik tegen gekomen ben?
    pi_69782981
    Die tweede staat meer in Hendrik-Ido-Ambacht. Volgens mij is het toch een uitkijkachtig iets.

EDIT: het in is de basis een vluchtgebouw van de Betuweroute en het doet tevens dienst als uitkijkpunt: http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=654902

[ Bericht 32% gewijzigd door alpeko op 07-06-2009 10:53:56 ]
      zondag 7 juni 2009 @ 15:28:38 #230
    67725 Dulk
    Taweret
    pi_69795729
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 23:15 schreef alpeko het volgende:
    Die tweede staat meer in Hendrik-Ido-Ambacht. Volgens mij is het toch een uitkijkachtig iets.

EDIT: het in is de basis een vluchtgebouw van de Betuweroute en het doet tevens dienst als uitkijkpunt: http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=654902
    klopt het is een nooduitgang van de betuwetunnel welke er dus onder ligt
    namaste
      zondag 7 juni 2009 @ 17:29:54 #231
    43615 RIVDSL
    Impossible Mission
    pi_69799944
    Had ik er niet aan af gezien. In ieder geval leuk dat ik nu weet wat zich daar onder de grond afspeelt.
      zondag 7 juni 2009 @ 21:31:02 #232
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69807926
    ik dacht dat het een of ander onzinnig kunst-bouwsel was .

maar het is dus de nooduitgang van de betuwe lijn.
      zondag 7 juni 2009 @ 21:42:24 #233
    152789 karr-1
    pi_69808357
    Aha weer wat geleerd dus.....
    pi_69817336
    Sterker nog, je kan precies zien waar de betuwelijn loopt onder de volgerlanden. Waar de lijn loopt mag niet gebouwd worden en wordt en blijft allemaal groen
      maandag 8 juni 2009 @ 17:14:27 #235
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69830935
    we hadden daar nog bijna een nieuwbouw huis gekocht,maar ze konden niet garanderen dat die betuwe lijn niet te horen zou zijn.

het project is toen afgeblazen.

het is later wel doorgegaan,maar toen hadden we al wat anders.
    pi_69831167
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 09:05 schreef ThAzOnE het volgende:
    Sterker nog, je kan precies zien waar de betuwelijn loopt onder de volgerlanden. Waar de lijn loopt mag niet gebouwd worden en wordt en blijft allemaal groen
    verhips, ik heb altijd gedacht dat ie om ambacht heen ging, niet dwars door de Volgerlanden.
    Nu snap ik waarom Zwijndrecht van die lap grond afmoest
    - NAC Breda -
      maandag 8 juni 2009 @ 20:40:39 #237
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69838861
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 17:21 schreef Ritchie het volgende:

[..]

verhips, ik heb altijd gedacht dat ie om ambacht heen ging, niet dwars door de Volgerlanden.
    Nu snap ik waarom Zwijndrecht van die lap grond afmoest
    Zie Google Maps
    50.000 O+
      maandag 8 juni 2009 @ 21:08:00 #238
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_69840172
    ik weet wel dat het flink verzakt in de volgerlanden.

maar dat is geloof ik overal in zwijndrecht
    pi_69850993
    yup wij hebben net onze tuin laten doen (huisoplevering 9-2008) en zijn al gewaarschuwd dat het gaat zakken. Dit komt overigens niet door die lijn, maar door de grond wat er ligt. Om de 4 jaar moet je het ophogen...
    pi_69986207
    Ik woon in het dichtbij de brug, dus ook van een (olympische) steenworp afstand van het gemeentehuis. Als die bomen daar niet stonden, kon ik het gemeentehuis zien. Door dat gemeentehuis is Zwijndrecht wel in de geldproblemen geraakt. In onze straat wonen wel een stelletje aso's. Midden in de week, om 23:00 keiharde muziek opzetten terwijl de volgende dag iedereen weer aan de slag moet. En dan ook nog eens bij ons gaan klagen als wij een verjaardag hebben. Voor de grap een brief geschreven met het logo van Gemeente Zwijndrecht dat de muziek in het gemeentehuis te horen is en er stapelgek van worden. Om 23:00 nog personeel in 't gemeentehuis? Ik zeg: KOFFIE! Ze zijn er achter gekomen, maar hebben niets meer uitgehaald. Behalve, zijn wel eens via het zonnescherm naar binnen moeten gaan omdat eentje ze had buitengesloten. Los van alles is Zwijndrecht een leuke gemeente, en NEE, er wonen niet alleen zwijnen. Heb vroeger wel eens op verlaten terrein gespeeld, bleek later de grond giftig te zijn. Het enige wat ik heb is dat ik 's nachts groen ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Master_Online op 12-06-2009 21:25:25 (Zin niet af (XD)) ]
    Have a good time, with the Master Online
    De trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velgen van de banden van de wielen van de fiets van Piet van Paa zijn zojuist gepasseerd
      vrijdag 12 juni 2009 @ 22:58:40 #241
    152789 karr-1
    pi_69989061
    Ik kan je zeggen dat de kosten van het Gemeentehuis niets met eventuele geldproblemen te maken hebben. De kosten zijn al een paar jaar geleden ingeboekt, de "problemen" zijn van recentere datum en staan dus geheel los van elkaar.

Er zal best om 23.00 nog personeel in het Gemeentehuis zijn. Een keer in de 2 weken hebben we Gemeenteraad en die duurt sowieso al tot 23.00
      zaterdag 13 juni 2009 @ 09:32:19 #242
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69994565
    Ik weet niet beter of Zwijndrecht heeft geldproblemen of in ieder geval weinig in kas...
    50.000 O+
      zaterdag 13 juni 2009 @ 09:57:09 #243
    152789 karr-1
    pi_69994940
    quote:
    Op zaterdag 13 juni 2009 09:32 schreef MissMSX het volgende:
    Ik weet niet beter of Zwijndrecht heeft geldproblemen of in ieder geval weinig in kas...
    Dat dan weer wel, maar het is verkeerd om te zeggen dat dat met het Gemeentehuis te maken heeft. Er is bv ook een dalend inwoneraantal waardoor je minder geld van het Rijk krijgt Het aantal gemeenteraadsleden gaat bij de verkiezingen in 2010 waarschijnlijk van 29 naar 27, puur vanwege het dalende inwoneraantal.
      zaterdag 13 juni 2009 @ 10:13:10 #244
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_69995185
    quote:
    Op zaterdag 13 juni 2009 09:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar het is verkeerd om te zeggen dat dat met het Gemeentehuis te maken heeft. Er is bv ook een dalend inwoneraantal waardoor je minder geld van het Rijk krijgt Het aantal gemeenteraadsleden gaat bij de verkiezingen in 2010 waarschijnlijk van 29 naar 27, puur vanwege het dalende inwoneraantal.
    dat is nu, maar 15 jaar geleden was het al hetzelfde. Mijn idee is dat er vast externe factoren zullen zijn, maar dat het niet anders kan dan dat er ook interne factoren zijn. En die laatste heb je zelf in de hand, maar volgens mij gebeurt daar weinig tot niets mee.
    Kan me ook nog wel herinneren hoe graag Zwijndrecht Heerjansdam erbij wilde. Wat zou daar nou toch de reden voor geweest zijn?...
    50.000 O+
      zaterdag 13 juni 2009 @ 10:32:51 #245
    152789 karr-1
    pi_69995497
    quote:
    Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef MissMSX het volgende:

[..]

dat is nu, maar 15 jaar geleden was het al hetzelfde. Mijn idee is dat er vast externe factoren zullen zijn, maar dat het niet anders kan dan dat er ook interne factoren zijn. En die laatste heb je zelf in de hand, maar volgens mij gebeurt daar weinig tot niets mee.
    Kan me ook nog wel herinneren hoe graag Zwijndrecht Heerjansdam erbij wilde. Wat zou daar nou toch de reden voor geweest zijn?...
    Zwijndrecht wilde Heerjansdam er absoluut niet bij hebben, maar ze werden gedwongen door het Rijk. De reden was dat Kijfhoek dan binnen 1 Gemeente lag en dus makkelijker beheersbaar was.

Interne factoren zijn er ook genoeg, daar ben ik van overtuigd.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 17:27:57 #246
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_70428345
    een gaslek in de scheepmakerstraat???
      zondag 28 juni 2009 @ 15:32:40 #247
    152789 karr-1
    pi_70448312
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
    een gaslek in de scheepmakerstraat???
    Ik zie nog niets in de krant of op internet.
    pi_70469637
    Loos alarm: http://xoomedia.nl/?9tcsb7 (incl foto's)
      woensdag 1 juli 2009 @ 11:09:42 #249
    152789 karr-1
    pi_70540435
    quote:
    Lijk gevonden bij school in Zwijndrecht

AMSTERDAM - Langs het terrein van een middelbare school in Zwijndrecht is woensdagochtend het lijk gevonden van een man. Het lichaam lag in een vijver langs de Develsingel en werd ontdekt door een medewerker van de school.

Onduidelijk is nog hoe de man is omgekomen, de politie sluit een misdrijf of een ongeluk niet uit.

Het lijk werd rond 07.30 uur ontdekt op vijftig meter van het Develstein College, een christelijke scholengemeenschap met op deze locatie ruim 1500 leerlingen.

Niet veel leerlingen hebben het lichaam gezien, zegt een politiewoordvoerder. De school vangt leerlingen op die dat nodig hebben.

Bekende

Het slachtoffer is een bekende van de politie, maar waar de politie hem van kende, wil de zegsman niet kwijt. Of er een verband is tussen de man en de school, is nog de vraag, aldus de woordvoerder.
    pi_70541152
    quote:
    Een ooggetuige heeft tegen Radio Rijnmond gezegd dat het lichaam dinsdag al door een conciërge van het nabijgelegen DevelsteinCollege was gezien.
    Fijne conciërge
      woensdag 1 juli 2009 @ 21:55:55 #251
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_70561982
    beetje vreemd

een lijk zien liggen en dan een dag wachtenom het te melden
    pi_71114819
    Even omhoog schoppen hoor
    Het schiet niet echt op bij de Admiraal de Ruyterweg.
    pi_71115300
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 12:45 schreef geelkuikentje het volgende:
    Even omhoog schoppen hoor
    Het schiet niet echt op bij de Admiraal de Ruyterweg.
    De planning is toch eind juli?
    pi_71115399
    Jep dat is de bedoeling. Maar ik zie niet veel vooruitgang. Heb het idee dat het er al tijden op deze manier uit ziet. Een grote zandbak.
      zondag 19 juli 2009 @ 14:00:49 #255
    152789 karr-1
    pi_71117127
    Het moet in week 31 klaar zijn en dat is volgens mij eind juli. Verder ben ik het met je eens, ik woon er praktisch naast en ik zie vrijwel geen vooruitgang. Evenals bij de brug richting station, daar ligt het ook al weken open.
    pi_71129243
    Ze gingen iets aan het riool doen toch? Dan verwacht ik ook niet anders dan dat het er uit ziet als een zandbak.
      zondag 19 juli 2009 @ 20:02:53 #257
    152789 karr-1
    pi_71129343
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 19:59 schreef alpeko het volgende:
    Ze gingen iets aan het riool doen toch? Dan verwacht ik ook niet anders dan dat het er uit ziet als een zandbak.
    De riolering moest compleet vervangen worden dus ze hebben de hele straat opgebroken en een paar meter diep afgegraven voor zover ik het gezien heb.
    pi_71134791
    Waarom zijn ze eigenlijk nu weer bezig op de brug?
    - NAC Breda -
      maandag 20 juli 2009 @ 08:44:24 #259
    152789 karr-1
    pi_71140577
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 22:58 schreef Ritchie het volgende:
    Geen idee, wegdek vervangen of zo?
      maandag 20 juli 2009 @ 08:52:28 #260
    67725 Dulk
    Taweret
    pi_71140658
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 22:58 schreef Ritchie het volgende:
    misschien gaan ze de busbaan weer eens omleggen
    namaste
      maandag 20 juli 2009 @ 09:31:28 #261
    152789 karr-1
    pi_71141184
      maandag 20 juli 2009 @ 13:24:11 #262
    236410 MaleDuck
    pi_71147217
    Wel irritant trouwens dat die rotonde bij walburg nu ineens voorrang voor fietsers heeft, dat is echt ff wennen...
      maandag 20 juli 2009 @ 13:25:30 #263
    152789 karr-1
    pi_71147252
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 13:24 schreef MaleDuck het volgende:
    Wel irritant trouwens dat die rotonde bij walburg nu ineens voorrang voor fietsers heeft, dat is echt ff wennen...
    Dat gaan alle rotondes in Zwijndrecht krijgen als het goed is. We passen ons daarmee aan aan het landelijk beleid.
    pi_71149057
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 13:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat gaan alle rotondes in Zwijndrecht krijgen als het goed is. We passen ons daarmee aan aan het landelijk beleid.
    Het landelijke beleid is toch dat de gemeente zelf mag beslissen?

Ik kan me er wel in vinden. In Ambacht was het al zo en hier stoppen sommige automobilisten ook al voor fietsers wat alleen maar voor verwarring zorgt.
      maandag 20 juli 2009 @ 14:23:25 #265
    152789 karr-1
    pi_71149160
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het landelijke beleid is toch dat de gemeente zelf mag beslissen?

Ik kan me er wel in vinden. In Ambacht was het al zo en hier stoppen sommige automobilisten ook al voor fietsers wat alleen maar voor verwarring zorgt.
    Een gemeente mag in principe zelf beslissen, maar aangezien wij de enige afwijkende waren binnen de Drechtsteden hebben we ons aangepast aan de rest.
    pi_71150276
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een gemeente mag in principe zelf beslissen, maar aangezien wij de enige afwijkende waren binnen de Drechtsteden hebben we ons aangepast aan de rest.
    Ik neem aan dat de enige reden om destijds af te wijken lag in het feit dat het geld kost om alle haaientanden aan te passen? Een andere reden kan ik niet bedenken.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:04:30 #267
    152789 karr-1
    pi_71150505
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de enige reden om destijds af te wijken lag in het feit dat het geld kost om alle haaientanden aan te passen? Een andere reden kan ik niet bedenken.
    Geen idee waar het vandaan komt, ik weet alleen dat we ons nu aanpassen aan de meerderheid.
      maandag 20 juli 2009 @ 17:15:57 #268
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_71154714
    stopte iedereen maar voor fietsers (als die voorrang hebben),ik word regelmatig van mn sokken gereden.
    pi_71155692
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 17:15 schreef rollator_GSI het volgende:
    stopte iedereen maar voor fietsers (als die voorrang hebben),ik word regelmatig van mn sokken gereden.
    Stopte die fietsers maar eens een keer bij een rotonde. Ik moet altijd vol op mijn ankers bij een rotonde. Een auto heeft in Zwijnstein city voorrang. Niet de fiets.
    pi_71156999
    Ik ben op dit moment al in strijd met onze gemeente over het afvalbeleid. En gelet op de immers lakse reacties, gaat die e-mailwisseling denk ik nog wel even duren. De gemeente behandelt kennelijk liever klachten dan dat het actie onderneemt.
    pi_71157035
    Wat is je probleem met het afvalbeleid?
    pi_71157661
    Dat de gemeente fout gedrag beloont door gedumpt afval lekker op kosten van de gemeente op komt halen, i.p.v. de veroorzaker aan te pakken. Je kunt wat betreft de gemeente gewoon je grofvuil ergens neerpleuren zonder te bellen met Netwerk. Gooi je huisraad op straat en voel je dus vooral niet schuldig, de gemeente vindt het geen enkel probleem.
      maandag 20 juli 2009 @ 20:44:44 #273
    43615 RIVDSL
    Impossible Mission
    pi_71159881
    Ik steek dagelijks met de fiets over bij een rotonde. Ondanks dat ik geen voorrang heb stopt het merendeel van de automobilisten toch. Aangezien ik hier niet vanuit kan gaan staan we dan dus allebei stil, behoorlijk inefficiënt dus. Weet natuurlijk niet of ze dit voor andere fietsers ook doen, wellicht dat ik er onbetrouwbaar uit zie, maar ik denk dat fietsers in de voorrang ook voor de auto's de doorstroming bevorderd.

Wat betreft de brug, ze zijn iets met het beton aan het doen. Zag betonijzer omhoog staan in de expansiestukken van het wegdeel, tevens stond er een auto van een beton specialist. Volgens mij was de brug een paar maanden geleden ook afgesloten, lijkt me dus geen gepland onderhoud, anders hadden ze dit toen mooi kunnen combineren, zal wel op instorten staan dan
    pi_71159942
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 20:44 schreef RIVDSL het volgende:
    Ik steek dagelijks met de fiets over bij een rotonde. Ondanks dat ik geen voorrang heb stopt het merendeel van de automobilisten toch. Aangezien ik hier niet vanuit kan gaan staan we dan dus allebei stil, behoorlijk inefficiënt dus. Weet natuurlijk niet of ze dit voor andere fietsers ook doen, wellicht dat ik er onbetrouwbaar uit zie, maar ik denk dat fietsers in de voorrang ook voor de auto's de doorstroming bevorderd.

Wat betreft de brug, ze zijn iets met het beton aan het doen. Zag betonijzer omhoog staan in de expansiestukken van het wegdeel, tevens stond er een auto van een beton specialist. Volgens mij was de brug een paar maanden geleden ook afgesloten, lijkt me dus geen gepland onderhoud, anders hadden ze dit toen mooi kunnen combineren, zal wel op instorten staan dan
    Ik vind het totaal niet erg om een fietser voorrang te verlenen. Doe ik vaak genoeg. Maar er zijn zat idioten (zo noem ik ze maar) die gewoon doorrijden en verwachten dat ze voorrang krijgen van een automobilist. Een auto komt nogal hard aan op een fiets...
    pi_71160297
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 20:44 schreef RIVDSL het volgende:
    Ik steek dagelijks met de fiets over bij een rotonde. Ondanks dat ik geen voorrang heb stopt het merendeel van de automobilisten toch. Aangezien ik hier niet vanuit kan gaan staan we dan dus allebei stil, behoorlijk inefficiënt dus.
    Ik ken dat gevoel ja. Ze bedoelen het goed natuurlijk, maar ik heb weinig aan voorrang als ik zelf al nagenoeg stil sta.

In de auto rijd ik altijd resoluut door of ik laat duidelijk zien dat ze voor mogen. Overigens doe ik dat alleen als ik een rotonde oprijd. Remmen bij het verlaten bij een rotonde vind ik te link, omdat mensen achter je er niet altijd op rekenen dat je daar gaat remmen. En dan zijn er ook nog fietsers die kennelijk al nu verwachten dat ze voorrang krijgen en die vervolgens naar je auto gaan spugen als je gewoon doorrijdt

Daarom juich ik dit besluit zowel als fietser als als automobilist toe.
      maandag 20 juli 2009 @ 21:18:31 #276
    152789 karr-1
    pi_71160977
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Stopte die fietsers maar eens een keer bij een rotonde. Ik moet altijd vol op mijn ankers bij een rotonde. Een auto heeft in Zwijnstein city voorrang. Niet de fiets.
    Binnenkort niet meer dus. Dan heeft de fiets overal voorrang op de rotonde.
      maandag 20 juli 2009 @ 21:39:20 #277
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_71161648
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

ahaa dus jij was het

als ik voorrang heb,dan neem ik dat ook wel,als ik het dan niet krijg dan moet je als automobilist niet raar opkijken als er op je gescholden word.

laatst een debiel die boos was omdat ik er iets van zij,terwijl hij gewoon beter uit zn doppen moet kijken.

heb ik geen voorrang en ik word platgereden dan is het mn eigen schuld ja

er rijden zat fietsers zonder licht en met zn drieen naast elkaar,daar heb ik dan echt geen medelijden mee,ook niet als ik zelf in de auto zit.
    pi_71161716
    Als je voorrang hebt krijg je dat van mij hoor Maak je geen zorgen. Maar van die eikels die plankgas hier langs de rotonde razen zijn zo irritant. Die rotonde moet ik elke dag over.
      maandag 20 juli 2009 @ 22:02:11 #279
    152789 karr-1
    pi_71162341
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 21:41 schreef geelkuikentje het volgende:
    Als je voorrang hebt krijg je dat van mij hoor Maak je geen zorgen. Maar van die eikels die plankgas hier langs de rotonde razen zijn zo irritant. Die rotonde moet ik elke dag over.
    Vroeger moest ik ook over die rotonde fietsen, tegenwoordig kom ik uit de Surinamestraat en ga dan richting station dus die rotonde sla ik over.
      maandag 20 juli 2009 @ 22:21:19 #280
    41860 rollator_GSI
    Zastava GTI-killer
    pi_71163031
    het is altijd druk daar ja,verkeer wat de snelweg op wil en er vanaf komt
      dinsdag 21 juli 2009 @ 09:20:13 #281
    67725 Dulk
    Taweret
    pi_71170821
    pfff ik heb een heel pakket aan post van de gemeente gekregen.

volgens "bestemmings plan Walburg '74" mag mijn schutting niet hoger zijn dan 1 meter. terwijl de kopse kanten (de zijde tussen de woningen) er al vanuit de bouw staan (1,8m), maar ook dat moet opeens weg (bij iedereen).

WAAROM moeten ze nou weer zo moeilijk doen bij de gemeente.....

Als je trouwens een natuurlijke erafscheiding van coniferen hebt is er niets aan de hand, ook al is het 4 meter hoog....
    namaste
      dinsdag 21 juli 2009 @ 09:22:16 #282
    152789 karr-1
    pi_71170860
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef Dulk het volgende:
    pfff ik heb een heel pakket aan post van de gemeente gekregen.

volgens "bestemmings plan Walburg '74" mag mijn schutting niet hoger zijn dan 1 meter. terwijl de kopse kanten (de zijde tussen de woningen) er al vanuit de bouw staan (1,8m), maar ook dat moet opeens weg (bij iedereen).

WAAROM moeten ze nou weer zo moeilijk doen bij de gemeente.....

Als je trouwens een natuurlijke erafscheiding van coniferen hebt is er niets aan de hand, ook al is het 4 meter hoog....
    Dit is het gevolg van de strengere handhaving die de gemeente begonnen is. Steeds meer burgers gaan klagen dat er van alles en nog wat gebouwd wordt zonder vergunning of controle. De gemeenteraad heeft dus aangedrongen op strengere controle en dit is een van de gevolgen.

Het is dus geen moeilijk doen, het is handhaven van bestaande regels.
    pi_71171174
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef Dulk het volgende:

Hoe lang staan die er al dan? Na zoveel jaar is zoiets verjaard.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 11:36:26 #284
    152789 karr-1
    pi_71174078
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 09:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of dat verjaard, maar voorheen was er wel zoiets als gewoonterecht. Als het er een bepaalde tijd stond dan mocht je het laten staan.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 11:47:30 #285
    67725 Dulk
    Taweret
    pi_71174452
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 09:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

sinds 1978, het is bij de bouw gelijk neergezet, de schuttingpalen zijn ook 10x10cm betonnen palen
    namaste
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:23:00 #286
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_71175694
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 09:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dit is het gevolg van de strengere handhaving die de gemeente begonnen is. Steeds meer burgers gaan klagen dat er van alles en nog wat gebouwd wordt zonder vergunning of controle.
    Deze mensen hebben teveel tijd. Ga werken ofzo
    Nederland is wel zo'n vreselijk zeurkousenland wat dit soort dingen betreft. Alles, maar dan ook werkelijk alles moet volgens bepaalde regeltjes, want anders gaat er ergens wel weer iemand piepen. En dit wordt alleen maar erger en erger. Van de wieg tot het graf wordt voor je bepaald hoe je leven eruit ziet
    quote:
    De gemeenteraad heeft dus aangedrongen op strengere controle en dit is een van de gevolgen.

Het is dus geen moeilijk doen, het is handhaven van bestaande regels.
    Ah ja, dat is dezelfde gemeente die nieuw stadhuis heeft gebouwd dat totaal niet past in de wijk. Hoe bedoel je meten met twee maten?
    50.000 O+
    pi_71175990
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 11:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of dat verjaard, maar voorheen was er wel zoiets als gewoonterecht. Als het er een bepaalde tijd stond dan mocht je het laten staan.
    Bij geschillen over bomen op de erfgrens is er een verjaringstermijn van 20 jaar. Dus als die schutting inderdaad al 20 jaar zo hoog is, zou ik hem lekker laten staan.

Typerend weer dat onze gemeente zich meer (ongevraagd) bezig houdt met papier dan met daadwerkelijk optreden tegen problemen waar de burgers over klagen. De gemeente creëert kennelijk liever zelf geschillen dan bestaande op te lossen.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:59:16 #288
    152789 karr-1
    pi_71176861
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 12:23 schreef MissMSX het volgende:

Ah ja, dat is dezelfde gemeente die nieuw stadhuis heeft gebouwd dat totaal niet past in de wijk. Hoe bedoel je meten met twee maten?
    Tsja of het past of niet daar verschillen de meningen ook nog over. Ik kom er vrij regelmatig, maar ik moet er nog steeds aan wennen.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:01:01 #289
    152789 karr-1
    pi_71176926
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 12:31 schreef alpeko het volgende:

Typerend weer dat onze gemeente zich meer (ongevraagd) bezig houdt met papier dan met daadwerkelijk optreden tegen problemen waar de burgers over klagen. De gemeente creëert kennelijk liever zelf geschillen dan bestaande op te lossen.
    Dat is nu net wat ze gaan doen. Actief optreden in plaats van alleen maar papier maken. In het gebied tussen Zwijndrecht en Heerjansdam staat het bv vol met illegale schuurtjes en andere bouwsels. Die worden ook aangepakt, sterker nog daar is alles mee begonnen. Als gevolg hiervan wordt het hele Zwijndrechtse grondgebied strenger gecontroleerd aangezien er wel gelijkheid moet zijn en je niet aan de ene kant kunt tolereren en aan de andere kant optreden.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:02:04 #290
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_71176958
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 12:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja of het past of niet daar verschillen de meningen ook nog over. Ik kom er vrij regelmatig, maar ik moet er nog steeds aan wennen.
    Als ik in die wijk had gewoond en zo'n modern bouwwerk aan m'n huis had willen plakken had de welstandscommissie dat idee genadeloos afgemaakt. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    50.000 O+
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:03:17 #291
    152789 karr-1
    pi_71177001
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:02 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als ik in die wijk had gewoond en zo'n modern bouwwerk aan m'n huis had willen plakken had de welstandscommissie dat idee genadeloos afgemaakt. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    Ik geloof je op je woord. Ik blijf het ook belachelijk vinden dat in tijden van crisis een dergelijk duur ding neergezet wordt, maar ja wie ben ik....
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:04:15 #292
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_71177031
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is nu net wat ze gaan doen. Actief optreden in plaats van alleen maar papier maken. In het gebied tussen Zwijndrecht en Heerjansdam staat het bv vol met illegale schuurtjes en andere bouwsels. Die worden ook aangepakt, sterker nog daar is alles mee begonnen. Als gevolg hiervan wordt het hele Zwijndrechtse grondgebied strenger gecontroleerd aangezien er wel gelijkheid moet zijn en je niet aan de ene kant kunt tolereren en aan de andere kant optreden.
    Dus ontstaat er een nodeloze berg papier, want mensen gaan uiteraard bezwaar aantekenen. Eerst jarenlang gedogen en dan ineens gaan zeggen dat het weg moet. Da's vragen om papierwerk.

En wat is er mis met die bouwwerken? Het feit dat het illegaal is vind ik geen argument, want wellicht is de beredenering achter de keuze wanneer iets legaal of illegaal is wel niet goed en daar gaat het mij nu juist om.
    50.000 O+
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:13:21 #293
    152789 karr-1
    pi_71177358
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:04 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dus ontstaat er een nodeloze berg papier, want mensen gaan uiteraard bezwaar aantekenen. Eerst jarenlang gedogen en dan ineens gaan zeggen dat het weg moet. Da's vragen om papierwerk.
    Ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben. Ze hebben recentelijk zelfs een extra medewerker handhaving aangenomen. Bij het behandelen hebben we ook gezegd dat dit procedures van jaren gaan worden, maar het is toch doorgedrukt.
    quote:
    En wat is er mis met die bouwwerken? Het feit dat het illegaal is vind ik geen argument, want wellicht is de beredenering achter de keuze wanneer iets legaal of illegaal is wel niet goed en daar gaat het mij nu juist om.
    Ze zijn illegaal omdat er geen vergunning voor is aangevraagd. Bij het bouwen van een bouwwerk boven een bepaalde omvang moet je een vergunning hebben. Ook voldoen ze vaak niet op het gebied van veiligheid etc.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:18:51 #294
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_71177563
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben. Ze hebben recentelijk zelfs een extra medewerker handhaving aangenomen. Bij het behandelen hebben we ook gezegd dat dit procedures van jaren gaan worden, maar het is toch doorgedrukt.
    [..]
    Een extra medewerker aangenomen voor zoiets? Belachelijk!
    quote:
    Ze zijn illegaal omdat er geen vergunning voor is aangevraagd. Bij het bouwen van een bouwwerk boven een bepaalde omvang moet je een vergunning hebben. Ook voldoen ze vaak niet op het gebied van veiligheid etc.
    De eerste twee zinnen bedoelde ik dus met mijn opmerking in [sub]. dat zijn geen valide argumenten.
    V.w.b. veiligheid kan ik me dan iets voorstellen. Maar dat slaat dan weer niet op die schutting.

wat ik bedoel te zeggen is dat er naar de letter van de wet wordt gehandeld en niet naar de geest. En dat is wat mij betreft altijd verkeerd.
    50.000 O+
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:26:03 #295
    152789 karr-1
    pi_71177801
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Een extra medewerker aangenomen voor zoiets? Belachelijk!
    Tsja....
    quote:
    De eerste twee zinnen bedoelde ik dus met mijn opmerking in [sub]. dat zijn geen valide argumenten.
    V.w.b. veiligheid kan ik me dan iets voorstellen. Maar dat slaat dan weer niet op die schutting.

wat ik bedoel te zeggen is dat er naar de letter van de wet wordt gehandeld en niet naar de geest. En dat is wat mij betreft altijd verkeerd.
    Ze zijn in Zwijndrecht nu eenmaal nogal van de letter van de wet. Enige ruimte er om heen bestaat niet meer.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:39:12 #296
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_71178233
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja....
    [..]

Ze zijn in Zwijndrecht nu eenmaal nogal van de letter van de wet. Enige ruimte er om heen bestaat niet meer.
    Niet alleen in Zwijndrecht

Nah ja, het is hoe dan ook erg triest...
    50.000 O+
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:39:49 #297
    152789 karr-1
    pi_71178253
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Niet alleen in Zwijndrecht

Nah ja, het is hoe dan ook erg triest...
    Dat ben ik geheel met je eens......
    pi_71178377
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:13 schreef karr-1 het volgende:
    Mooi, dit kan ik dan ook weer als argument aandragen om aan te tonen op welke vlakken onze gemeente faalt. Onbegrijpelijk dat de gemeente het handhaven hiervan verkiest boven het handhaven van in mijn ogen veel relevantere en bovendien eenvoudiger aan te pakken misstanden.

Hoe zit dit eigenlijk. Ik krijg via de gemeente te horen dat het college mijn klacht onderschrijft maar dat het de raad is die besluit om er geen actie op te ondernemen. Wie zitten er in die raad?
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:48:34 #299
    152789 karr-1
    pi_71178542
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mooi, dit kan ik dan ook weer als argument aandragen om aan te tonen op welke vlakken onze gemeente faalt. Onbegrijpelijk dat de gemeente het handhaven hiervan verkiest boven het handhaven van in mijn ogen veel relevantere en bovendien eenvoudiger aan te pakken misstanden.

Hoe zit dit eigenlijk. Ik krijg via de gemeente te horen dat het college mijn klacht onderschrijft maar dat het de raad is die besluit om er geen actie op te ondernemen. Wie zitten er in die raad?
    Welke raad? De gemeenteraad? Die hebben juist besloten om de handhaving strenger te maken.
    pi_71178719
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Welke raad? De gemeenteraad? Die hebben juist besloten om de handhaving strenger te maken.
    Wat betreft dit beleid wel. Maar dat lijkt me typisch iets dat zichzelf reguleert. Waaruit is die gemeenteraad samengesteld?
      dinsdag 21 juli 2009 @ 14:18:08 #301
    152789 karr-1
    pi_71179473
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:54 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat betreft dit beleid wel. Maar dat lijkt me typisch iets dat zichzelf reguleert. Waaruit is die gemeenteraad samengesteld?
    Deze mensen http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=21217
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')