Ik werk niet bij de Gemeente, ik werk wel voor de Gemeente.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:59 schreef Kwaliteit het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die bij Gemeente Zwijndrecht werken?
Al jaren klagen wij (Julianastraat) dat onze straat eens op de schop moet, vernieuwing... het ziet er echt niet meer uit, overal putten en hobbels. vaak riolerings problemen gehad...
Het wordt eens tijd dat er naar onze straat gekeken wordt!
Welk kloteding moet verdwijnen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
Ik heb vanochtend een botsing gehad met de WATERBUS!
De route Zwijndrecht - Hooikade Dordrecht
zoals gewoonlijk werd dat oude GRAFDING die 20 jaar geleden nog zonk met heel veel doden weer ingezet.
VANOCHTEND OM HALF 10 VAARDE DIT KLOTE DING VOLOP TEGEN EEN ANDERE GROTE SCHIP!
en ik zat erin!
Ik zit nu echt te trillen al die hele dag! ik moest net ook nog eens terug,
STAAT DAT GRAFDING ER NOG STEEDS!!!
iemand die weet hoe ik er kan voor gaan zorgen dat dit kloteding verdwijnt?
Ik ga dit niet meer pikken, heb er nu een angst aan dat ding!
En nu in het Nederlands?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
zoals gewoonlijk werd dat oude GRAFDING die 20 jaar geleden nog zonk met heel veel doden weer ingezet.
en ik zat erin!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Kwaliteit het volgende:
dat oude pondje die vroeger altijd vaarde tussen Zwijndrecht - Hooikade
foto van pondje van jaren terug:
http://lh5.ggpht.com/_yoR(...)ede+3+dia+04+(2).jpg
quote:The requested URL /_yoRisqfclmo/Ri59miOkHLI/AAAAAAAABSU/r9NNDaxicSw/Slede+3+dia+04+(2).jpg was not found on this server.
Ik beweer helemaal niets. Ik zeg alleen dat ik er geen gebruik van maak, maar dat er per dag honderden mensen zijn die dat wel doen. En daar zal jij er 1 van zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:35 schreef Kwaliteit het volgende:
Ja, en?
Wil je nu beweren dat ik lieg? Dat ding vaart ELKE dag.
De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
en ik zat erin!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig. 40 jaar geleden was er niet eens een boot. Toen zwommen we iedere dag over van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug. In weer en wind, of het moest zijn dichtgevroren. Dan kon je de ijzers onderbinden. Zo niet, dan moest je wel zwemmen. Ja, ok en dan vaarde er af en toe een rijnaak over je heen. Dat hoorde er gewoon bij, daar deed je destijds ook helemaal niet moeilijk over. In tegendeel zelfs. Trots liet je dan thuis aan vrouwlief je nieuw verworven litteken zien. Dat stond dan dikwijls weer garant voor een ouderwets potje liefde bedrijven, omdat er destijds evengoed geen pleisters bestonden met grappige figuurtjes die de pijn wat konden verzachten. Je begrijpt dat ik met weemoed terugdenk aan die tijd.
Ja, lach jij maar. En je moest er nog voor betalen ook om over te mogen zwemmen. Maar denk maar niet dat er aan de overkant iemand klaarstond met een handdoek. Vaak was je zo vlak voor de terugreis nog nat van de heenreis. Wat dat betreft is die brug wel een uitkomst, het nadeel van die brug is echter dat er zoveel gespuis heel eenvoudig deze kant op kan komen. Vroeger haalde je het echt niet in je hoofd om met een gestolen solex de oversteek door het water te maken.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja, lach jij maar. En je moest er nog voor betalen ook om over te mogen zwemmen. Maar denk maar niet dat er aan de overkant iemand klaarstond met een handdoek. Vaak was je zo vlak voor de terugreis nog nat van de heenreis. Wat dat betreft is die brug wel een uitkomst, het nadeel van die brug is echter dat er zoveel gespuis heel eenvoudig deze kant op kan komen. Vroeger haalde je het echt niet in je hoofd om met een gestolen solex de oversteek door het water te maken.
Ik zag inderdaad dat ze daar van alles aan het doen waren. En de Burg Doumaweg was ook ineens afgesloten vanavond, met een vrachtwagen. Iedereen moest omrijden en er stond een enorme file.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:02 schreef Dulk het volgende:
de rotonde bij de laan van walburg is weer open![]()
![]()
![]()
nu hoef ik 's ochtends niet meer over walburg te crossen om de A16 op te duiken
Heb je aan Andries z'n spul gezeten ofzo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:04 schreef Kwaliteit het volgende:
en ik zat erin!
rotonde heeft er 5 weken uitgelegen, ze hebben de fietspaden opnieuw gemaakt en de voorrangsregels omgegooid (fietsers hebben nu voorrang)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad dat ze daar van alles aan het doen waren. En de Burg Doumaweg was ook ineens afgesloten vanavond, met een vrachtwagen. Iedereen moest omrijden en er stond een enorme file.
Ah de wethouder gaat eindelijk aanpakken.....quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:32 schreef Dulk het volgende:
[..]
rotonde heeft er 5 weken uitgelegen, ze hebben de fietspaden opnieuw gemaakt en de voorrangsregels omgegooid (fietsers hebben nu voorrang)
klopt het is een nooduitgang van de betuwetunnel welke er dus onder ligtquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:15 schreef alpeko het volgende:
Die tweede staat meer in Hendrik-Ido-Ambacht. Volgens mij is het toch een uitkijkachtig iets.
EDIT: het in is de basis een vluchtgebouw van de Betuweroute en het doet tevens dienst als uitkijkpunt: http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=654902
verhips, ik heb altijd gedacht dat ie om ambacht heen ging, niet dwars door de Volgerlanden.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:05 schreef ThAzOnE het volgende:
Sterker nog, je kan precies zien waar de betuwelijn loopt onder de volgerlanden. Waar de lijn loopt mag niet gebouwd worden en wordt en blijft allemaal groen
Zie Google Mapsquote:Op maandag 8 juni 2009 17:21 schreef Ritchie het volgende:
[..]
verhips, ik heb altijd gedacht dat ie om ambacht heen ging, niet dwars door de Volgerlanden.
Nu snap ik waarom Zwijndrecht van die lap grond afmoest
Dat dan weer wel, maar het is verkeerd om te zeggen dat dat met het Gemeentehuis te maken heeft. Er is bv ook een dalend inwoneraantal waardoor je minder geld van het Rijk krijgt Het aantal gemeenteraadsleden gaat bij de verkiezingen in 2010 waarschijnlijk van 29 naar 27, puur vanwege het dalende inwoneraantal.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:32 schreef MissMSX het volgende:
Ik weet niet beter of Zwijndrecht heeft geldproblemen of in ieder geval weinig in kas...
dat is nu, maar 15 jaar geleden was het al hetzelfde. Mijn idee is dat er vast externe factoren zullen zijn, maar dat het niet anders kan dan dat er ook interne factoren zijn. En die laatste heb je zelf in de hand, maar volgens mij gebeurt daar weinig tot niets mee.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar het is verkeerd om te zeggen dat dat met het Gemeentehuis te maken heeft. Er is bv ook een dalend inwoneraantal waardoor je minder geld van het Rijk krijgt Het aantal gemeenteraadsleden gaat bij de verkiezingen in 2010 waarschijnlijk van 29 naar 27, puur vanwege het dalende inwoneraantal.
Zwijndrecht wilde Heerjansdam er absoluut niet bij hebben, maar ze werden gedwongen door het Rijk. De reden was dat Kijfhoek dan binnen 1 Gemeente lag en dus makkelijker beheersbaar was.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef MissMSX het volgende:
[..]
dat is nu, maar 15 jaar geleden was het al hetzelfde. Mijn idee is dat er vast externe factoren zullen zijn, maar dat het niet anders kan dan dat er ook interne factoren zijn. En die laatste heb je zelf in de hand, maar volgens mij gebeurt daar weinig tot niets mee.
Kan me ook nog wel herinneren hoe graag Zwijndrecht Heerjansdam erbij wilde. Wat zou daar nou toch de reden voor geweest zijn?...
Ik zie nog niets in de krant of op internet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
een gaslek in de scheepmakerstraat???
quote:Lijk gevonden bij school in Zwijndrecht
AMSTERDAM - Langs het terrein van een middelbare school in Zwijndrecht is woensdagochtend het lijk gevonden van een man. Het lichaam lag in een vijver langs de Develsingel en werd ontdekt door een medewerker van de school.
Onduidelijk is nog hoe de man is omgekomen, de politie sluit een misdrijf of een ongeluk niet uit.
Het lijk werd rond 07.30 uur ontdekt op vijftig meter van het Develstein College, een christelijke scholengemeenschap met op deze locatie ruim 1500 leerlingen.
Niet veel leerlingen hebben het lichaam gezien, zegt een politiewoordvoerder. De school vangt leerlingen op die dat nodig hebben.
Bekende
Het slachtoffer is een bekende van de politie, maar waar de politie hem van kende, wil de zegsman niet kwijt. Of er een verband is tussen de man en de school, is nog de vraag, aldus de woordvoerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |