Kan me echt goed voorstellen dat je je hier rot bij voelt! Het gaat waarschijnlijk voor je gevoel ook een hele lange week wordenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:15 schreef Kinderwens het volgende:
Vandaag had ik de eerste echo; ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Echter was het vruchtje niet te zienWel het vruchtzakje en de dooier maar meer niet, ook niet na lang zoeken.
Volgende week heb ik weer een echo om te zien of er dan wel een vruchtje te zien is. Tevens werd ik gewaarschuwd dat ik een miskraam kan krijgen en dat ik naar de SEH moet als ik te heftig vloei.
Ik voel me zo rot; het kostte zoveel moeite óm zwanger te raken (MMM), we waren zo blij en dan nu dit nieuws. Ik probeer positief te blijven maar eigenlijk voel ik me hartstikke verdrietig en onzeker. Ik wil dit kindje niet kwijt!
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dag dames,
kan ik ook in de OP toegevoegd worden?
Ben 27 april uitgerekend, eerste echo gehad en alles is goed.
Welkom en van harte met de zwangerschap.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dag dames,
kan ik ook in de OP toegevoegd worden?
Ben 27 april uitgerekend, eerste echo gehad en alles is goed.
Man met een positieve instellingquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:50 schreef DJMO het volgende:
helemaal gesloopt hier, maar... de akte van erkenning is binnenwe hebben vanmiddag getekend op het gemeentehuis
vriendlief wilde eerst niet mee want dat zou niet op woensdagmiddag kunnen, toen zou het te druk zijn, uiteindelijk toch meegegaan en nog geen uur later was alles geregeld
nu volgende week alleen nog geboorteuitreksels halen in onze geboortestad en we kunnen in ondertrouw, hopelijk gaat dat allemaal even vlot want dan ben ik nog getrouwd voor de bevalling
![]()
Dat heb ik dus nooit geweten, hoewel ik wel dacht ooit eens gezien te hebben dat de info er wel in stond! Thanks!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:35 schreef Reinhilde het volgende:
Er staat eerst 225 days so far, als je daar op klikt, dan veranderd het, klik je weer, etc.
Edit: het schermpje is elke keer anders zie ik. Anyway, je moet in het zwarte vakje, onder de baby, klikken op de cijfers. 2x 'so far' en 2x 'to go'
Van harte!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:59 schreef maffemuts het volgende:
Voor n ieder die nieuwschierig waspresenteer ik u de [ afbeelding ]
Lijkt me duidelijk genoeg toch
Roept ook weer allemaal angsten op met het oog op n eerdere zwangerschap die ver in de zwangerschap niet goed afliep.. mja we proberen positief te blijven.
T weekend worden de pc's verplaatst (computerkamer wordt kinderkamer) dus weinig respons van mijner zijde dan, maar na t weekend ben ik er vast weer gewoon
Voor ik mijn huidige vriend leerde kennen, 4 jaar geleden dit jaar, ben ik in verwachting geraakt, 7e maand ging t fout (sorry voor de mamma's die nu zover zijn) de reden was niet te achterhalen, kindje was volgens de autopsie 100% gezond, placenta idem, toch is t n vlindertje geworden. Met Rachel had ik al veel moeite in de 7e maand maar wisten we t gelukkig erg laat (wat dit aangaat dus) en ook niet wat ze zou worden. nu wist ik t al vanaf de 6e week en eerlijk gezegd ook al constant het gevoel gehad dat dit n jongetje ging worden... verklaart ook n hoop van mn nachtmerries van de laatste tijd. Kortom ik krijg nu 2 wekelijkse controles en moet daarnaast ook nog 1x pm een echo laten maken bij n gyneacoloog (dus niet door n standaard echoscopist(e)quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Een jongetje! Leuk! [ afbeelding ]
Maar hebben jullie ooit een jongetje verloren dan? Dat lijkt me idd wel even een eng idee dan...
Bronquote:Kaneel
Kaneel bevat de smaakstof coumarine. Coumarine en andere stoffen die daarop lijken, worden in de geneeskunde gebruikt als antistollingsmiddelen voor het bloed. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. De kans bestaat dat er skeletafwijkingen ontstaan, lichte neurologische afwijkingen of een laag IQ. Het is belangrijk dat onderzoek naar dit effect gedaan wordt, omdat ook nog niet is gekeken of coumarine in de vorm van kaneel hetzelfde effect heeft als zuivere coumarine. Daarom wordt nu voorzichtigheidshalve het advies gegeven matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens met name de eerste drie maanden van de zwangerschap. In verschillende dierproeven is gebleken dat coumarine als zuivere stof kankerverwekkend is. In het menselijk lichaam wordt coumarine op een andere manier afgebroken, en het is daarom hoogstwaarschijnlijk niet kankerverwekkend bij de mens.
Kaneel, en daardoor dus ook coumarine, wordt verwerkt in kaneelthee, appeltaart, ontbijtkoek, kruidkoek, stroopwafels, kaneelkoekjes, pepernoten en speculaas. Daarnaast wordt het in de keuken gestrooid op bijvoorbeeld gestoofde peren en rode kool. Aan tabak en cosmetische producten als parfum en zeep wordt coumarine als geurstof toegevoegd.
In Europa mogen levensmiddelen niet meer dan 2 milligram coumarine per kilogram bevatten. Voor producten die traditioneel veel kaneel bevatten, zijn echter hogere limieten opgesteld. Het Wetenschappelijk Comité voor de Voeding van de Europese Unie (SCF) adviseert al deze limieten te verlagen.
De genoemde traditionele Hollandse producten bevatten 10 tot 100 mg coumarine per kilogram, vijf tot vijftig maal zo hoog dus. In Nederland wordt de dagelijkse inname van coumarine geschat op 0,02 mg/kg/dag, voor een persoon van 65 kilo betekent dit dus 1,3 mg. Door het gebruik van de genoemde producten is het mogelijk dat iemand een veel hogere inname heeft:
Appeltaart 1 stuk 4,5-7,2 milligram
Kruidkoek 1 plakje 0,8-1,6 milligram
Stroopwafel 1 stuks 1,5-2,4 milligram
In Nederland wordt de dagelijkse opname via cosmetische producten op 0,04 mg/kg/dag geschat, voor iemand van 65 kilo betekent dit 2,6 mg. Dit is dus twee maal zo hoog als via de gemiddelde voeding wordt opgenomen. Op cosmetische producten is niet vermeld of er coumarine in verwerkt is. Meestal wordt van synthetische coumarine gebruik gemaakt.
Wat te doen als je zwanger wilt worden of zwanger bent?
Het schadelijke effect is nooit onderzocht, laat staan bewezen. Het is gebaseerd op indirecte aanwijzingen. Totdat het bij de mens bewezen is, lijkt het daarom raadzaam om matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens de zwangerschap. Mocht er inderdaad een effect optreden, dan is het te verwachten dat dit het meest schadelijk is tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap. Omdat je de eerste weken van de zwangerschap nog niet weet dat je zwanger bent, is het goed om ook al rekening te houden met het gebruik van kaneel vanaf het moment dat je zwanger wilt worden.
En als je al veel kaneel hebt gebruikt tijdens je zwangerschap? Er is zeker geen reden om in paniek te raken. De effecten zijn gebaseerd op indirecte aanwijzingen, en in de praktijk is het effect nog nooit aangetoond. Het is veiligheidshalve wel aan te raden om gedurende de rest van de zwangerschap matig te zijn met kaneelbevattende producten.
ik hoop dat dat meevalt want ik eet er veel te veelquote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hallo allemaal,
ik lees hier en daar op internet dat het eten van pepernoten en speculaas (produkten waar kaneel in verwerkt zit)waarschijnlijk schadelijk is en 'daar zijn aanwijzingen voor'.
Welke aanwijzingen kan ik nergens terugvinden maar zo zijn er toch best veel zwangeren die een periode verslaafd zijn geweest aan bv pepernoten.
Ik heb nu zin in pepernoten en eet nu gewoon een bakje.
Hoe voorzichtig zijn jullie hiermee?
Zal mijn baas niet weten te waarderen als ik met mijn kont of een ziekenhuisbed ga liggenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:16 schreef DJMO het volgende:
fijn dat je gerust gesteld bent reinhilde, lekker rustig op de bank liggen nu en je geen zorgen meer maken dus
marlieske ik hoop dat je vannacht beter slaapt en probeer anders nu even met isa samen te rusten?? of kan er een buurvrouw oid even op isa passen dat jij een uurtje gaat rusten???
diaan fijn dat alles goed was bij jou, en heel veel sterkte met/voor je collegaen veel plezier met inrichten van het kamertje nu
Ik dacht gisteren nog aan je.. Fijn dat je weer thuis bent, ik hoop dat je je snel weer beter voelt!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:34 schreef Carmella het volgende:
Ik kom weer binnenvallen na een afwezigheid van 6 dagen en opname in het ziekenhuis.
Ik ben gister geopereerd aan m'n nier en het was een vreselijk pijnlijke operatie, onder een roesje, want vanwege de zwangerschap wilden ze geen gehele narcose.
De operatie is goed gegaan en vandaag mocht ik naar huis.
Ik heb nog erg veel pijn en plas alleen maar bloed, maar als het goed is neemt dat allemaal af de komende dagen. Lopen gaat nauwelijks, dus de komende week alleen bedrust.
Ik ben blij thuis te zijn. Gisteravond kwam de zuster nog even met de doptone en het hartje klopte goed.
Een enorme opluchting om te horen dat de baby goed te horen was, aangezien de operatie een paar uur daarvoor plaats heeft gevonden. En er zijn slangetjes ingebracht tussen de blaas en nieren, dus de baby zit er tussen en ook al weten de dokters wat ze doen, ik vond het doodeng
![]()
En nu ga ik even bijlezen wat er met iedereen allemaal gebeurd is.![]()
Ik zag al een mooie echo van DJMO.
Dat hoef ik niet te bedingen, ik heb een goede bazin en geweldige collega's. Heel begripvol. Het scheelt ook dat ik gewoon zittend werk heb, lik loop af en toe even extra. Ze vinden het vooral vervelend voor mij dat ik veel last heb. De komende tijd ga ik besteden aan het nieuwe systeem dat bij ons komt, het inwerken van mijn collega op bepaalde taken die zij nu nog niet doet en eind oktober/begin november komt er een nieuwe medewerker die ik dan kan gaan inwerken... daarna kan ik rustig met verlofquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:27 schreef DJMO het volgende:
gelukkig diaan! heb je ook bedongen dat als het niet gaat, je extra pauze mag nemen?? lijkt me in jouw geval ook wel prettig/nodig.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:48 schreef Mibos2 het volgende:
Ienieniemie dat klinkt wel niet goed. Heb je al contact gehad met de huisarts of verloskundige?
Sterkte in elk geval voor jou...
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:02 schreef Ienieniemie het volgende:
[..]
Nee en ik zag ook pas achteraf dat ik de boel had moeten opvangen (maar om nou hier op kantoor in het toilet te gaan graaien) Steek dus maar even mijn kop in het zand.
Manlief zegt dat ik gewoon naar huis moet gaan, maar ik vind het juist wel fijn om nu gewoon even stom werk te doen (heb nog een archiefkast die ik compleet op moet ruimen, gewoon even nergens aan denken).
Ik had nog geen contact opgenomen met de verloskundige nog, wilde dat na het weekend gaan doen en dan ook meteen weer de gynaecoloog inlichten enzo, maarja, ik denk dat ik nu maar moet doorgeven dat het misgegaan is? Ik denk alleen wel dat ik dat over het weekend til, heb een nogal druk weekend voor de boeg. Wil ook even geen poeha aan mijn lijf, dus maandag zal toch wel geen kwaad kunnen?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:52 schreef Noli. het volgende:
Oh ja en ik had een gesprekje met de vk over draagdoeken en dragers zoals BabyBjörn..
Ik legde uit dat het helemaal niet zo ergonomisch is als BabyBjörn zelf doet voorkomen. Ze had een folder van BB in de wachtkamer en ik liet haar zien hoe die kindjes op hun kruis in zo'n ding bungelen en hoe met een doek een kindje van het kontje tot in de knieholtes ondersteund wordt.
Ik vertelde haar over het stukje van Eva over DraagDOEKEN versus DraagZAKKEN.
Ze verscheurde ter plekke de BB-folder![]()
![]()
en ik heb beloofd haar het stukje zo snel mogelijk toe te mailen. Ik heb haar het linkje van de site van Eva gestuurd, een link naar het D&Vforum en een linkje naar hier.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:44 schreef Ienieniemie het volgende:
* Ienieniemie meldt zich weer af uit dit topic
Behoorlijke buikkrampen, erger dan als ik normaal moet menstrueren en net behoorlijk wat bloedverlies met niet nader omschreven andere onderdelen. Da's niet goed.
Dit is 'm:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:07 schreef marlieske het volgende:
He bah Ieniemienie wat naar, dikke knuffel en kus voor jou![]()
En misschien toch wat vroeger naar huis gaan vanavond? dan kan je ff lekker je emoties droppen voor je dat drukke weekend ingaat.
Noli, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat stukje van Eva over de draagdoeken versus zakken, wil het straks misschien met de nieuwe beeb ook proberen.
*Bron* (FAQ - stukje naar beneden scrollen)quote:“Ik hoor vaak dat een draagDOEK beter is voor de rug van je baby dan een draagZAK. Is een draagZAK nu werkelijk zo erg?”
Een draagzak zoals de Babybjörn, Kipling, Chicco, en al die voorgevormde rigiede buikdragers is eigenlijk - ongeacht wat er op de verpakking of de gebruiksaanwijzing staat, of ongeacht welke nieuwe laatste snufjes er aan de draagzak zijn toegevoegd - ongeschikt voor jonge baby's, omdat ze door het rigiede materiaal waaruit ze gemaakt zijn een natuurlijke bolling van de wervelkolom (totaalkyfose) niet mogelijk maken, en omdat het lichaampje niet voldoende ondersteund wordt.
Het gevaar op heupluxatie is in een draagzak veel groter omdat de beentjes weinig gespreid zitten en de steun niet tot in de knieholtes gaat. Het hele gewicht van de beentjes hangt dus in een niet-correcte houding te bengelen aan de kop van het bovenbeengewricht waardoor die makkelijker uit de pan van de heup kan schieten.
Het kind in de draagzak wordt dus zeker niet in “kikkerhouding” (= de anatomisch perfecte houding voor een baby: bolle rug, knietjes geplooid opgetrokken, beentjes 90 - 100° gespreid) gedragen, maar eerder in een “parachutistenhouding”: het enige punt waarop al het gewicht terechtkomt is het kruis van de baby: het lichaampje hangt vrij recht (en met een holle rug!) boven en in het verlengde van dat kruis, zodat alle gewicht recht naar beneden op dat onderste deel van de wervelkolom en het bekkentje terechtkomt, en het gewicht van de beentjes veroorzaakt nog meer stress op de gewrichtjes van het bekken van de baby.
Ter vergelijking: In een draagdoek kan de stof worden opengetrokken van knieplooi tot knieplooi en kan het rugje doorbollen door de soepelheid van de stof. Hierdoor is de kikkerhouding wel mogelijk. Een baby in een draagdoek mag dus in principe 24/7 gedragen worden.
Iedere stap die de drager maakt wordt bij een draagzak op een heel kleine oppervlakte (bekken) van de baby geïncasseerd. Dus de normale schokken bij het bewegen en stappen met een kind in een draagsysteem worden niet over het gehele lichaam van de baby verdeeld.
Bij een draagdoek worden de schokken over het gehele lijfje opgevangen, in een correcte houding, gedempt door de veerkrachtigheid van de stof. Een baby in een draagdoek wordt niet blootgesteld aan gevaarlijke schokken, ook niet wanneer je veel beweegt.
De meeste osteopaten met draagdoekervaring zijn om bovengenoemde redenen bvb niet te spreken over draagzakken en stellen dat deze een nefaste invloed kunnen hebben op KISS-problemen. Kinderfysiotherapeuten zeggen dat het gebruik van een draagzak een nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de gewrichten en de wervelkolom en het bekken.
(Kinder)fysiotherapeuten en pediaters hebben daarentegen ontdekt dat het gebruik van de draagdoek juist een zeer gunstig effect heeft op de hele lichamelijke ontwikkeling. Door de ideale houding ontstaat er een zeer gelijkmatige druk in de gewrichten waardoor het zachte kraakbeen makkelijker kan verharden, hetgeen nodig is om te kunnen leren zitten, staan,...
Door de bewegingen in de draagdoek worden spiersamentrekkingen uitgelokt die de balans van het kind versterken. Zo kunnen evenwichtsgevoel, hoofdstabiliteit en rompstabiliteit goed gestimuleerd worden en zich optimaal ontwikkelen.
Aan de leeftijd waarop het niet meer zo nefast zou zijn voor de ontwikkeling van de rug en het bekken van het kindje, omdat de wervelkolom van het kind al een meer volwassen vorm heeft aangenomen, (holling thv de nek, bolling thv de thoracale wervels en holling thv de lendenwervels), is het kind VEEL te zwaar en te groot om nog te kunnen dragen in een draagzak, want het kind is dan al vaak meer dan een jaar oud!
Andere nadelen: Een draagzak is duurder en minder milieuvriendelijk geproduceerd, er is minder lichaamscontact tussen baby en drager, je hebt minder draagmogelijkheden, het is minder compact en dus minder makkelijk op te bergen, het is onveiliger (slechts één sluitsysteempje moet het laten afweten en de zak klapt helemaal open), en borstvoeding geven in zo'n draagzak is bijna onmogelijk.
In een draagzak gedragen worden is bovendien ook voor de baby niet comfortabel en erg vermoeiend, hoewel de baby natuurlijk ook gewoon blij is zo dicht bij mama, wat zou kunnen verklaren waarom er nog baby's zijn die wel graag in de draagzak zitten. ;-)
Een baby die vaak in zo'n draagzak heeft gehangen heeft meer kans op latere rugklachten. (scolioses, lordoses,..) En een drager die enkel dit niet-ergonomische systeem gebruikt zal het dragen niet zo lang volhouden of zelfs rug- en schouderklachten kunnen ontwikkelen. De beentjes van de baby zitten in een draagzak niet om je middel maar hangen recht naar beneden, waardoor het zwaartepunt van je baby een stuk verder en lager van je eigen lichaam afhangt, en dat is absoluut niet bevorderlijk voor ergonomisch dragen. De schouderbanden van zo'n draagzak zijn ook gewoon veel te smal en te stug om het gewicht echt over je lichaam te kunnen spreiden, dus van rugvriendelijk dragen is eigenlijk sowieso geen sprake.
Wat draagzakfabricanten ook mogen beweren, draagzakken zijn NIET ergonomisch. Noch voor de drager, noch voor het kind.
Maar aan u de keuze, natuurlijk... ;o)
mjah, ik had al rot geslapen, dus mijn humeur lag al enigzins beneden peil, maar normaal heb ik hele makkelijke aderen en zit ik ontspannen in de stoel. als ik maar niet kijk op het moment dat ze prikken, dan trek ik wel mijn arm weg.. (een keer gebeurd, toen zat hele bed onder waar ik toen op geprikt werdquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:18 schreef marlieske het volgende:
Tja bloedprikken was vorige keer de tel kwijt hoe vaak dat moest gebeuren, en bijna iedere keer drama.
En dat lag niet aan de aardige dames of heren die het moesten doen, maar aan mijn lastig te prikken adertjes die nogal diep liggen. Soms werd er dus 3x geprikt om 2 buisjes bloed vol te krijgen.
Naalden angst heb ik dus gelukkig niet meer daar ben ik overheen![]()
Maar DJMO leuk is anders.
Na de aanmelding kreeg ik een brief dat ik vanzelf een uitnodiging zou krijgen voor de intake. Ik kreeg 2 weken terug een brief waarop een tijd stond waarop ik moest bellen voor het maken van de intake-afspraak. Dus toen heb ik gebeld en gister zijn ze dus geweest.. .Moet zeggen dat ze het echt allemaal goed regelen bij dat bureau!!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:33 schreef DJMO het volgende:
ik hoor iedereen maar over intake's bij de kraamzorg. ik sta er wel ingeschreven, heb ook de bevestiging ervan, maar nog geen gesprek gehad.. moet ik daar dan zelf voor bellen?? zo ja, dan doe ik dat gelijk morgen even
suf, maar ik weet heel niet meer hoe ik dat toen bij mijn eerste geregeld heb
ha ja bij mijn eerste bloedprikken zat die trut er zo naast dat ik 3 weken lang met kramp en een donkerblauw/paarse arm heb rondgelopen (van pols tot elleboog)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:10 schreef DJMO het volgende:
heel veel sterkte ieniemienie!!!
ik kom net uit het ziekenhuis vandaan, bloeddruk 105 om 60, baby woog circa 1219 gram, was precies gemiddeld volgens de arts dus dat was allemaal goed.
tot het bloedprikken.. die miep die mij als eerste prikte liep eerst heen en weer te drentelen, kwam vervolgens naar mij toe, terwijl ik zei dat ik al geholpen werd. toen kwam de eerste assistente en die vond het prima dat zij het overnam. ok ik zwijg en ze begon mijn arm af te binden. over mijn trui heen (was nieuw voor mij maar oke..) ik maak een vuist en zij prikt.. ik voelde het gewoon mis gaan, ze zei ook niet dat ik mijn vuist mocht loslaten, dus ik kijk ernaar, en ja hoor mis.. zit dat achterlijke wijf met die naald heen en weer te wroeten om bloed in het buisje te krijgen, terwijl er meer bloed langs de naald over mijn huid liep. ik kwaad: zou je die naald er niet als de sodemieter uithalen!! je ziet toch dat het mis is zo?? trekt ze zonder pardon die naald uit mijn arm zonder er een gaasje op te houden.. maakt niet schoon, maar plakt er nogal knullig een pleister met gaasje op. ik vroeg nogalom een verpleegkundige die wel kon prikken. toen kwam die eerste weer, en zei dat ik niet zo onaardig moest doen, hun waren toch ook aardig tegen mij?? ik heb alleen nog gezegd dat ik liever een bekwaam iemand heb die wel kan prikken dan iemand die alleen maar aardig doet tegen me. stelletje druivenpitten daar
Wat metingen. Als een dijbeenbotje op de echo zo en zo veel centimeter lang is dan zou daar bij een normaal ontwikkelende baby zoveel vlees omheen zitten en dat zou dan zoveel wegen, etc.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:44 schreef Dakota het volgende:
hoe schatten ze het gewicht van de baby eigenlijk?
Nee, ik probeer het nog even aan te kijken.. Heb er vandaag (*klopt even af*) nog geen last van gehad. Vannacht wel weer gigantisch lopen spoken, steeds naar het toilet (en helaas is het niet alleen mn blaas waar ik last van hebquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:11 schreef Koningin het volgende:
Carmella, wat vervelend zeg, rust maar lekker uit nu.
Raissa heb je nog gebeld?? Zoveel pijn lijkt me niet de bedoeling.
Ienieniemiequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:44 schreef Ienieniemie het volgende:
* Ienieniemie meldt zich weer af uit dit topic
Behoorlijke buikkrampen, erger dan als ik normaal moet menstrueren en net behoorlijk wat bloedverlies met niet nader omschreven andere onderdelen. Da's niet goed.
Dankzij Reinhilde snap ik het nu ook, dacht dat je alleen de dagen kon zienquote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:31 schreef Brighteyes het volgende:
Kan iemand me trouwens nog een keer uitleggen hoe die babystrology tickers werken. Ik kan er nooit uithalen hoe lang iemand nou zwanger is, alleen het aantal dagen dat nog moet. Kan ik er ook ergens in zien dat iemand XX weken ver is?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
wat owlet zegt dakota
ik schrok trouwens wel even toen de dokter zei dat die kleine nu al met zijn koppie richting het geboortekanaal ligt, ik bedoel dat kan toch geen kwaad nu al?? ik dacht zelf dat ie meer overdwars lag, nu heb ik liever gaan stuit of dwarsbevalling (?) maar toch, nu al met zijn hoofd naar de uitgang loeren vind ik wel een eng idee
And again, bij mij net zo. Koppie naar beneden, ruggetje linkerkant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
wat owlet zegt dakota
ik schrok trouwens wel even toen de dokter zei dat die kleine nu al met zijn koppie richting het geboortekanaal ligt, ik bedoel dat kan toch geen kwaad nu al?? ik dacht zelf dat ie meer overdwars lag, nu heb ik liever gaan stuit of dwarsbevalling (?) maar toch, nu al met zijn hoofd naar de uitgang loeren vind ik wel een eng idee
The same here, al lag die van ons nog niet vrij diep met zn hoofd. Maar hij heeft de komende 10 weken om te draaien. Doet ie dat niet, dan ga ik accupunctuur doen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:53 schreef Fuente het volgende:
Ja deze uk heeft tot vorige week met het hoofd naar beneden gelegen, en lag ook al vrij diep met 't hoofd.. da's volkomen normaal. Nu ligt uk echter in een stuit, en is het maar hopen dattie nog weer goeddraaitgaan we wel van uit natuurlijk
Mijn verloskundige legde het uit als het kunnen voelen van een dooier in een ei als je het ei schudt. Het kindje ligt dus nog los in het vruchtwater en kan idd alle kanten op. Fijn dat jullie baby goed groeit!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef cattie het volgende:
Ienieminie, wat naar!![]()
De ligging van mijn baby was gisteren "ballot". Ik ben vergeten te vragen wat dat betekent, maar ik vermoed dat dat inhoud dat het kind nog alle kanten op schiet en/of overdwars ligt. Het is wel echt een enorme opluchting voor mij dat de baby niet (te) klein meer is!![]()
hehe, ik weet wel dat ze hun best doen cattie, maar als het mis gaat met prikken, dan ga je niet die naald van links naar rechts bewegen om maar wat bloed in het buisje te krijgen, dan prik je gewoon opnieuw, althans, zo is het ze geleerd neem ik aan. er "stroomde" alleen maar bloed langs mijn arm, en ze bleef doorwroeten tot ik zei dat ze moest stoppen en een ander roepen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef cattie het volgende:
Ienieminie, wat naar!![]()
Carmella, veel beterschap en sterkte. Ik kan me goed voorstellen dat je emotioneel werd!
De ligging van mijn baby was gisteren "ballot". Ik ben vergeten te vragen wat dat betekent, maar ik vermoed dat dat inhoud dat het kind nog alle kanten op schiet en/of overdwars ligt. Het is wel echt een enorme opluchting voor mij dat de baby niet (te) klein meer is!![]()
En dat prikken: ik ga er van uit dat de priksters/prikkers altijd hun best doen en soms lukt het niet in 1 keer, jammer, maar ik ben ook niet foutloos in mijn werk.
Lief dat je het vraagt! De "baarmoederpijn" is gezakt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:37 schreef Jose81 het volgende:
Raissa hoe is het nu met je? Ik de buikpijn al een beetje gezakt?
Ik heb bij 6 weken, 7 weken, 8 weken, 10 weken en 12 weken ook bloedverlies gehad (en dan eigenlijk alleen zichtbaar bij het afvegen op het toilet). Opeens was het spontaan over! Maar je schrikt je wel kapot als je bloed ziet..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:52 schreef Vicky het volgende:
Ienie, wat balen!
Carmella, beterschap!
Raissa, ik hoop met je mee!
Disney was helemaal geweldig. Ik ben niet in de achtbanen geweest of de attracties die niet geschikt zijn voor zwangere vrouwen. Verder gaat het eigenlijk wel goed. Al had ik van de week ineens een sliertje bloed en daar na bruin slijm. was echt doodsbang, maar het is bij 2x beetje bloed gebleven en nu af en toe wat bruin slijm. Heb voor de zekerheid de gyn ook nog even gebeld maar zolang ik geen krampen heb en geen helder bloed verlies is er eigenlijk niets aan de hand. Het hoort erbij zei ze. En ze hoort het vaker bij vrouwen die rond de 6/7 weken zwanger zijn.. Laten we er maar het beste van hopen!
Ik heb alleen wel wat buikpijn. Volgens mij is het van mijn darmen maar ook wat groeipijn.
tuurlijk kan dat, ik heb toen voor 3 uur per dag aangevraagd, omdat ik mantelzorg had (mijn moeder)quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Even tussendoor. Wie weet of je ook minder dan 24 uur kan aanvragen voor kraamhulp?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:09 schreef Kersjes het volgende:
Raissa en Carmella, ik heb bewondering voor jullie. Zwangerschap is dan misschien geen ziekte, maar veel dames moeten toch behoorlijk afzien tijdens die lange, slopende maanden. Dat jullie 2 met jullie chronische aandoeningen en alle nare bijkomstigheden van dien toch nog positief kunnen overkomen hier vind ik knap en bewonderenswaardig![]()
Sterkte en beterschap, ook voor de andere dames die zo'n last hebben van kwalen en ongemakken.
Jore; gebakjes moeten zeker kunnenquote:
Ik plas nog erg veel bloed en heb ook veel pijn. Als ik na het weekend nog geen verschil zie in de hoeveelheid bloed moet ik ws terug naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:50 schreef Reinhilde het volgende:
Carmella, hoe gaat het nu met jou? Nog steeds bloed met plassen? Hoop dat je je al wat beter voelt!
niets meer te zien. ook geen bruinig slijm.quote:Op zondag 5 oktober 2008 08:09 schreef Diaan73 het volgende:
Vicky, leuk dat Disney gaaf is geweest en wat schrikken van dat bloedverlies. Hoe gaat het daar nu mee?
herkenbaar.. ik heb last van chronische neusverkoudheid, en heb het dus regelmatig stikbenauwd, heb van mijn ha druppels voor een verstopte neus gehad, en een inhalator als ik het te benauwd krijg.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:54 schreef Dakota het volgende:
heeft 1 van jullie ook last van ademnood? Ik heb het idee alsof mijn longen fijngeperst worden en dit is nog maar de 29e week
Ik gebruik nu ook even de otrivin voor kinderen, in de gebruiksaanwijzing staat dat je hem mag gebruiken als je zwanger bent, zolang het niet langer dan vijf dagen is.quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:18 schreef marit1978 het volgende:
niets te melden hier .. helaas helaas !
Carmella en Raissa, het is niet makkelijk voor jullie zeg
sterkte!
Vicky, gelukkig dat het gestopt is !!
Dakota, hier ook veel last van, ook al paar weken geleden in vlagen!
Ik probeerde dan met hoofdeind iets omhoog gewoon rustig te ademen, en stiekem toch met neusspray voor kinderen in ieder geval mijn neus open te houden.
Heb ik ook, maar die werkt echt niet als je snipverkouden bent (bij mij in ieder geval niet)quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:52 schreef Nijna het volgende:
Kan je niet die zoutoplossing gebruiken (otrivin baby)?
Wat leuk, welkom hier en gefeliciteerd!quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:10 schreef Mammamia het volgende:
Hallo allemaal,
Mag ik ook in het lijstje? Want ik ben zwanger na ruim een jaar!![]()
Ben 6 juni uitgerekend, eerste echo heb ik begin volgende week.
Dag!
14 oktober echo bij de gyn, kan niet wachten tot het zover is...quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:36 schreef Fuente het volgende:
Vicky, fijn dat het gestopt is. Wanneer heb je je eerste echo?
Spannend! Ik heb dan ook mijn groei echo van deze uk weerquote:Op zondag 5 oktober 2008 11:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
14 oktober echo bij de gyn, kan niet wachten tot het zover is...
Vergeleken met de afgelopen weken heb ik heerlijk geslapenquote:Op zondag 5 oktober 2008 08:09 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa heb je vannacht wel goed geslapen??
Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Kinderwens is... Dus Kinderwens; hoe is het met je???quote:
Ik heb nog veel pijn en het bloed neemt niet af bij het plassen (helaas). De pijn hoort erbij na de operatie (bewegen gaat echt niet, zo pijnlijk is het nog), het bloeden moet wel minder worden. De katheters die binnen geplaatst zijn maken wel wondjes in het begin, maar dat moet niet dagenlang doorgaan. Het vermindert nu ook helemaal niet. Ben erg benieuwd wat ze morgen zeggen. Ik wacht het "gewoon" af en hoop dat de komende 24 uur misschien wat verbetering brengt.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:49 schreef Reinhilde het volgende:
Carmella, hoe gaat het vandaag? Nog steeds zo veel bloedverlies als gisteren? Heb je nog veel pijn?
Voel je dan ook getrappel links en rechts? Ik voel dat nl. wel een beetje en vraag me af of hij misschien aan het draaien is. * wishfull thinking. Als het zo is, is die van jou misschien wel mooi onderweg met het hoofdje naar beneden!!quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:57 schreef Fuente het volgende:
Volgens mij ligt mijn uk overdwars in de buik. Ik voel aan beide zijden een soort druk, en bovenin mijn buik voel ik niets zitten. Het voelt het heel vreemd, vannacht was uk ook heerlijk druk (heel fijn trouwens, want normaal voel ik uk amper bewegen!).
Jeetje Diaanquote:Op zondag 5 oktober 2008 18:38 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kom even heel snel melden, dat ik vandaag een rotdag heb gehad. We zouden gezellig naar een verjaardag gaan, maar mijn moeder belde me om 13:00 uur op dat mn broertje 32 jaar! een hartinfarct heeft gehad en naar het ziekenhuis was gebracht. Ben meteen met mn ouders naar het ziekenhuis gegaan en heb de hele middag op het ziekenhuis gezeten. Gelukkig gaat alles nu redelijk goed, hij heeft een vaatonderzoek gehad en bleek een flinke verstopping te hebben gehad in zn linker kransslagader, ze hebben meteen stents in deze ader gezet.
Sorry voor deze offtopic, maar had ook niet zo'n zin om dit te melden in het speeltuinbankje...![]()
Ik ga nu even rustig zitten en vanavond/morgen even bijlezen hier, maar ik moest dit gewoon even kwijt. Sorry.
Ja, hij vond het leuk maar ook een beetje engquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:16 schreef marit1978 het volgende:
raissa, vast wel zó leuk voor hem dat hij dat nachtelijke tijdstip niet zo erg vond?
Hier positief bezoekje bij de vk !
bijna 2cm ontsluiting al, ze kon makkelijk strippen en verwacht me eigenlijk niet meer terug te zien.
Hoofdje zit al goed diep, wat me echt veel moed geeft !
Bij ilse had ik al 18uur weeën om die 2cm te bereiken..plus dat haar hoofdje toen niet ingedaald was en de weeën niet echt effectief waren.
Nu dus maar 'rustig' afwachten en blij zijn met soort van vliegende start
*mag ik zo het nieuwe topic openen?*![]()
wie weet red ik het in het andere topic wel ?
quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:16 schreef marit1978 het volgende:
raissa, vast wel zó leuk voor hem dat hij dat nachtelijke tijdstip niet zo erg vond?
Hier positief bezoekje bij de vk !
bijna 2cm ontsluiting al, ze kon makkelijk strippen en verwacht me eigenlijk niet meer terug te zien.
Hoofdje zit al goed diep, wat me echt veel moed geeft !
Bij ilse had ik al 18uur weeën om die 2cm te bereiken..plus dat haar hoofdje toen niet ingedaald was en de weeën niet echt effectief waren.
Nu dus maar 'rustig' afwachten en blij zijn met soort van vliegende start
*mag ik zo het nieuwe topic openen?*![]()
wie weet red ik het in het andere topic wel ?
Net mn moeder gesproken: het gaat redelijk goed. De bloedwaardes zijn nog niet helemaal goed, maar de schade aan zijn hart is gelukkig miniem, ze waren er dus op tijd bij. Wel is zn cholestorol veel te hoog (8.6) en zal hij zn levensstijl moeten aanpassen (dieet), revalideren en voorlopig medicijnen moeten nemen. Als de bloedwaardes vandaag goed zijn, mag hij naar de andere afdeling en zelfs misschien naar huis morgen. Hij mag echter de komende dagen niet alleen zijn met zn kinderen (2,5 jaar en 5 maanden!!). Hij was wel erg geschrokken van dat hij zn levensstijl moet aanpassen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |