abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2008 @ 10:09:28 #211
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62142747
Marit en Miffy, hebben jullie nog 'wat' te melden?

Vicky, fijn dat het bloedverlies gestopt is!

Het is hier nu een troep in de woonkamer (was al niet héél erg netjes), de commode en de kast (in delen) staan hier nu ook... Hopelijk kunnen ze snel naar boven...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62142830
niets te melden hier .. helaas helaas !

Carmella en Raissa, het is niet makkelijk voor jullie zeg
sterkte!
Vicky, gelukkig dat het gestopt is !!
Dakota, hier ook veel last van, ook al paar weken geleden in vlagen!
Ik probeerde dan met hoofdeind iets omhoog gewoon rustig te ademen, en stiekem toch met neusspray voor kinderen in ieder geval mijn neus open te houden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 oktober 2008 @ 10:30:18 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62142933
marit ik heb "speciale", je mag hem niet langer dan een week gebruiken, van de dokter gekregen.. dan hoef jij het toch niet stiekem te doen vraag het gewoon even je huisarts of vk.. ik hoop voor je dat je nu snel je beeb in je handen hebt, net als voor miffy allebei
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62142991
Vicky, fijn dat het gestopt is. Wanneer heb je je eerste echo?

Carmella, doe je rustig aan meis? Het klinkt echt heel naar, hopelijk gaat het gewoon beter vandaag en knap je op
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62143064
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:18 schreef marit1978 het volgende:
niets te melden hier .. helaas helaas !

Carmella en Raissa, het is niet makkelijk voor jullie zeg
sterkte!
Vicky, gelukkig dat het gestopt is !!
Dakota, hier ook veel last van, ook al paar weken geleden in vlagen!
Ik probeerde dan met hoofdeind iets omhoog gewoon rustig te ademen, en stiekem toch met neusspray voor kinderen in ieder geval mijn neus open te houden.
Ik gebruik nu ook even de otrivin voor kinderen, in de gebruiksaanwijzing staat dat je hem mag gebruiken als je zwanger bent, zolang het niet langer dan vijf dagen is.
Wat zou ongezonder zijn: een paar dagen voor de nacht zo'n neusspray gebruiken of hele nachten gestress doordat je neus potdicht zit.
pi_62143173
Kan je niet die zoutoplossing gebruiken (otrivin baby)?
Fake it till you make it...
pi_62143293
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:52 schreef Nijna het volgende:
Kan je niet die zoutoplossing gebruiken (otrivin baby)?
Heb ik ook, maar die werkt echt niet als je snipverkouden bent (bij mij in ieder geval niet)

De bijsluiter van de 'gewone' otrivin raadt gebruik tijdens de zwangerschap af, maar de kinderneusspray zit de helft van die stof xylometazoline in en die wordt in de bijsluiter dus niet afgeraden tijdens de zwangerschap.
Ze mogen in een bijsluiter echt geen onzin verkondigen, hier zijn dus onderzoeken naar gedaan.

Denk dat heel veel zwangeren het ook onbewust wel eens gebruiken, zonder te weten of je het mag gebruiken tijdens de zwangerschap of niet. Als het echt schadelijk is mag een drogist het niet eens zonder recept verkopen.

Maar je moet er natuurlijk niet een heel flesje op een dag doorheen gaan jagen.
pi_62143375
Hallo allemaal,

Mag ik ook in het lijstje? Want ik ben zwanger na ruim een jaar!

Ben 6 juni uitgerekend, eerste echo heb ik begin volgende week.

Dag!
pi_62143387
Gefeliciteerd Mammamia! Geweldig!
pi_62143389
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:10 schreef Mammamia het volgende:
Hallo allemaal,

Mag ik ook in het lijstje? Want ik ben zwanger na ruim een jaar!

Ben 6 juni uitgerekend, eerste echo heb ik begin volgende week.

Dag!
Wat leuk, welkom hier en gefeliciteerd!
pi_62143402
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:36 schreef Fuente het volgende:
Vicky, fijn dat het gestopt is. Wanneer heb je je eerste echo?
14 oktober echo bij de gyn, kan niet wachten tot het zover is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62143663
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

14 oktober echo bij de gyn, kan niet wachten tot het zover is...
Spannend! Ik heb dan ook mijn groei echo van deze uk weer

Mammamia, welkom
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 5 oktober 2008 @ 11:46:33 #223
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62143862
Welkom mammamia
pi_62143969
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:09 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa heb je vannacht wel goed geslapen??
Vergeleken met de afgelopen weken heb ik heerlijk geslapen
Ben met 2 panadolletjes en een kruik (en uit voorzorg maar een imodiumpje) in bed gekropen. Ben er vannacht maar drie keer uitgeweest om te plassen Voel me ook een klein, klein, klein beetje opgeladen nu

Marlieske, mijn arts wil het liefst zo min mogelijk voorschrijven natuurlijk. (waar ik het overigens compleet mee eens ben, ik voel me al schuldig door die panadol ) Prednison staat op de "optie-lijst" maar is alleen een optie in geval van uiterste nood, met het risico dat het niet de oplossing is gezien mijn lichaam vorige keren weinig tot niets deed met de prednison.

Komt trouwens nog bij dat de ene arts zegt dat vrijwel alle medicijnen gewoon mogen worden gebruikt tijdens de zwangerschap en de andere arts is het hier absoluut niet mee eens. Ik heb er zelf, bewust, voor gekozen om te stoppen met al mijn medicatie (het ging namelijk al een behoorlijke poos "goed"). Soms weet je ook niet meer wat nou wel of niet goed is..
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:04:07 #225
108648 cattie
lieve moeder
pi_62144171
Vicky, gelukkig is het bloedverlies gestopt.

Welkom mammamia!

Raissa, fijn dat je beter geslapen hebt. het is ook heel moeilijk met die medicijnen. Zei mijn vorige internist dat ik ze prima door kon slikken als ik zwanger wilde worden, mijn huidige is pro-stoppen. Omdat de vorige zwangerschap medicijnloos goed ging, ben ik nu weer medicijnloos. En ik ben er erg dankbaar voor dat het bij mij wel goed gaat. Ik duim voor je dat je er zo min mogelijk last van hebt en geen medicatie hoeft!
pi_62144392
Marit en Miffy, nog steeds geen baby's???
Het is heerlijk weer om binnen te blijven en lekker te bevallen!

Gefeliciteerd Mammamia!
Ik wil graag gaan shoppen, maar het regent hier...
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:31:23 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62144692
Mammamia, je staat erbij hoor!
pi_62145608
Dank jullie wel!
pi_62146040
mammamia, fegeliciteerd!

geen baby hier hoor..maar Miffy is wel stil !???

ik noem het 'stiekem' omdat ik eigenlijk niet echt strontverkouden ben..maar wel war verstopte neus heb.
pak het alleen voor de nacht..maar zelfs 3xdd is velig inderdaad!
na een week paar dagen niet gebruiken, en dan mag het gewoon weer. Is puur om het neusslijmvlies niet te veel te talen wennen.
pi_62146061
hihi, fgegfeliciteerd bedoel ik
  zondag 5 oktober 2008 @ 14:01:11 #231
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_62146426
Hallo allemaal,

Nog geen baby hier. Maar ik heb het gevoel dat het niet lang meer gaat duren.
Heb vanaf vannacht al aardig wat voorweeen (denk ik) ineens en die zijn de laatste paar uur wel wat versterkt. Geen onwijse pijn ofzo, maar ik voel wel redelijk iets. Straalt behoorlijk naar me onderrug.. dus het zullen wel weer hel rugweeen gaan worden Daarbij heb ik ook wat bloederig slijmverlies (sorry )

Ik ben iig erg benieuwd wat de nacht gaat brengen. Straks krijgen we nog gewoon bezoek... dus even afleiding.

Kwam dit even snel melden en kijken of Marit wat spannends had, maar ook nog niet.
Morgen misschien meer nieuws en als het stil blijft lig ik vast te puffen
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_62146562
Wij willen verse, gezonde babietjessssssssssssssss

Aan het werk dames!
  zondag 5 oktober 2008 @ 14:11:20 #233
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62146615
Mammamia gefeliciteerd!

Miffy spannend! Hopelijk zet het snel door! Voor de zekerheid alvast een
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_62146855
Hoe is het met Kinderwens eigenlijk?
pi_62147522
Miffy, aan het werk meid . Hopelijk zet het door!

nummer_zoveel, die zoutoplossing werkt idd niet heel super als je strontverkouden bent...
Ik heb tijdens mn zwangerschap bij de VK gevraagd of ik die otrivin (gewoon de volwassen variant) mocht gebruiken en die zei dat het geen probleem was, als het maar bij een paar dagen bleef. Ik gebruikte het alleen 's avonds zodat ik in elk geval fatsoenlijk in slaap kon vallen.
Beterschap voor de snotterige dames.

Mammamia, van harte
Fake it till you make it...
pi_62147876
Miffy succes! Ik hoop dat het doorzet!

Net weer een tripje gemaakt naar de VK .
Ik had baby al sinds vrijdagmiddag niet meer goed gevoeld, echt beduidend minder. Ook Nixxx merkte het als hij zijn hand op mijn buik had wanneer baby wél een beetje aan het draaien was. Vanochtend dus toch maar gebeld,
voelde me echt zo'n zeur en aansteller... .
Moesten even langskomen, hartje geluisterd, goed (gelukkig!) en ze heeft mn buik even onderzocht. Niks aan de hand, en zodra ze dat zij, begint baby weer ontzettend te bewegen . Wel heel erg fijn, maar toch.... Nu voel ik me helemaal een aansteller...
pi_62148189
Oeh Miffy !
dat klinkt goed joh ! ik ben jaloers

Reinhilde, GOED dat je gebeld hebt !!!
Je mag je best een aansteller voelen, maar dat ben je écht niet hoor !
Dus hoe het ook voelt, tóch gewoon aktie ondernemen zoals je dat een ander ook zou adviseren
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:31:45 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_62148260
Fijn Reinhilde dat het goed was! En je bent geen aansteller. Ik herken in jou veel van mezelf tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik was toen ook erg bang voor een vroeggeboorte (had ook veel pijnlijke harde buiken) en alles wat niet helemaal standaard was, daarvan raakte ik telkens bijna in paniek. Ik heb dan ook veel in het ziekenhuis gezeten toen. En als ik achteraf naar mijn klachten toen kijk, viel het best mee. Maar zo voelde dat absoluut niet. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar je bent in ieder geval niet de enige die er last van heeft. Probeer wat meer op jezelf en je lichaam te vertrouwens en probeer wat te ontspannen. En als je je toch zorgen maakt, gewoon de vk bellen, daar zijn ze voor en je druk maken is nooit goed.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:35:56 #239
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62148356
Miffy, dit klinkt goed!

Reinhilde, je bent echt geen aansteller hoor, je kan wbt je kind (en jezelf natuurlijk ook) beter een (paar/boel) keer te veel bellen en langsgaan dan een keer te weinig!
(eigenlijk wat Marit ook zegt)

Hier een beetje een prut dagje, voel me gewoon niet echt lekker, wilde lekker opruimen vandaag en stofzuigen/dweilen, maar tot nu toe heb ik alleen nog een beetje opgeruimd en 2 uurtjes liggen slapen in bed... Geef er maar gewoon aan toe, dan gaat het morgen vast wel weer beter
pi_62148596
Marit, Cattie en Marie, thanks. Ik weet ik ook wel dat ik tegen ieder ander had gezegd: Bellen!!! Maar als je zelf in de situatie zit voelt het toch wel anders.

Cattie, ik heb zeker wat aan jouw verhaal, tot nu toe gaat de zwangerschap vlekkeloos (qua baby, de kwaaltjes incl bekken en rug, neem ik voor lief en zie ik als: hoort erbij.). Baby groeit goed, ligt al ingedaald, geen afwijkingen geconstateerd. En dan 2x in een weekje dat je zo gaat twijfelen, zorgen maakt. Fijn dat ik niet de enige ben, ik voel me al veel minder een aansteller!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')