quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:08 schreef Miffy1984 het volgende:
Als jij vannacht gaat bevallen wil ik ook hoor Marit!!!!
Maar aangezien ik me prima voel... niks merk.... pfff ik weet zeker dat ik de 7 oktober voorbij zal gaan.
Morgen waag ik een dagje artis met zoon en familie. Hopelijk kan ik het een beetje bijbenen allemaal.
(en anders kan je daar ook rolstoelen pakken toch? ;-))
Over rood vlees gesproken; ik ben daar echt aan verslaafd! Ik eet normaal gesproken veels te veel rood vlees (schijnt normaal gesproken ook al niet gezond te zijn) Ik mis het zo nu. Ik weet nog dat ik in de kraamweek van me zoontje destijds me scheel heb gegeten aan bolletjes filet american.. hmmmm. Maar een biefstukje mag je trouwens tijdens de zwangerschap naar mijn mening wel eten als je hem goed doorbakt. Ik heb dat tijdens deze zwangerschap 2 x gedaan ofzo. Maar echt lekker worden ze er niet van...
Ik trakteer mezelf wel zo af en toe op 1 glaasje wijn. (al moet ik de strenge blik van manlief daar bij nemen :-) )
Gewoon vertellen! (je kan het moeilijk nog 20 weken verborgen houden denk ikquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:55 schreef klonelin het volgende:
Pff het gaat altijd ZO ontzettend snel met deze topicreeks!
Marit, je mag al bevallen toch? Dus toch maar even:![]()
![]()
![]()
Vandaag precies 19 weken, volgende week dinsdag heb ik mijn "20 weken echo", spannenddddd!
Gisteravond dacht ik dat ik de kleine voor het eerst heb gevoeld, maar omdat ik niet weet wat ik moet voelen ben ik er nog niet helemaal zeker van, wie helpt mij en kan uitleggen wat ik moet voelen?
Verder gaat alles z'n gangetje en ga ik het morgen denk ik aan m'n baas vertellen (iedereen weet het behalve hij, maar ik durf niet)
Waar heb je dat gevonden Cattie? Er zijn nl. mensen bij mij op het werk die nu van alles regelen {stopzetten spaarloon, levensloop aanvragen, een heel gedoe} dan kan ik dat verder uitzoeken op mn werk.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:59 schreef cattie het volgende:
Floria, voor zover ik weet zijn het alleen nog plannen en staat het nog niet vast.
Ik vond ook nog dit trouwens:
[..]
Goed nieuws vind ik!
Als m'n baas het weet, dan weet namelijk "iedereen" het.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:03 schreef Reinhilde het volgende:
En wanneer kom je uit de kast, klonelin?![]()
Hmm bij mij op het werk trakteert nooit iemand... Zelfs niet met verjaardagen. En chocolaatjes hebben we natuurlijk al gratis op het werkquote:Op zaterdag 27 september 2008 08:59 schreef Vicky het volgende:
Tex, waarom haal je geen blauwe/roze chocolaatjes ofzo en trakteer je dat bij de thee...
De site van het ministerie van SZW, onder aan de pagina!quote:Op zaterdag 27 september 2008 07:41 schreef Diaan73 het volgende:
Even heel snel... ben gisteren de hele dag weggeweest, dagje teambuildiing van het werk, was heel erg gezellig weer, maar wel laat thuis..... Zometeen naar de voetbal van Twan... en vanmiddag maar even goed bijlezen.
Ik zag dit nog staanL
[..]
Waar heb je dat gevonden Cattie? Er zijn nl. mensen bij mij op het werk die nu van alles regelen {stopzetten spaarloon, levensloop aanvragen, een heel gedoe} dan kan ik dat verder uitzoeken op mn werk.
Als het zo is, is het echt supernieuws. De levensloopregeling gekoppeld aan ouderschapsverlof is in mijn een belachelijke regeling.
Done!quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:06 schreef Dakota het volgende:
tvp
Ik had mijn teller in t vorige topic geplaatst maar zie mijn naam nog niet blauw..
kandatnogmisschien?
quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:02 schreef cattie het volgende:
[..]
De site van het ministerie van SZW, onder aan de pagina!
Het is wel fijn dat je even geslapen hebt marit! Ik hoop ook voor je dat het effectief voorwerk is geweest en dat je snel je babietje in je armen kunt houden!quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:05 schreef marit1978 het volgende:
ik meld me gewoon weer hoor .. helaas !
rotavond met krampen gehad, alleen harde tegendruk tegen onderrug door Vin leek wat te verlichten.
Uiteindelijk toch maar naar bed gegaan en zo gaan liggen dat zijn knie daar voor kon zorgen...en uiteindelijk ook nog geslapen ook !
Tot nu toe nauwelijks last, dus we houden het op hopelijk effectief voorwerk... wat ook zéér welkom is natuurlijk ! Mits het dan ook maar wat doet.
Ja, hier ook last van buikpijn. (2 soorten overigens, 1 door de crohn en 1 door baarmoeder o.i.d.) Heb inderdaad onderin de buik echt een raar gevoel, alsof ik gigantisch ongesteld moet worden ofzoquote:Op zaterdag 27 september 2008 14:10 schreef texelonia het volgende:
Zijn er hier meer mensen die wel last hebben van buikpijn? Ik heb het nu sinds een ruime week. Beetje zeurend gevoel onderaan de buik.
Ik heb ook al last van harde buiken volgens mij. Ik las dat je meer harde buiken kunt hebben als je baarmoeder groeit. Ik heb nu nog vakantie, dus denk niet dat ik te druk ben geweest.
Zou die buikpijn dan ook door het groeien van de baarmoeder kunnen komen? Ik moet zeggen dat mn buik ook wel zichtbaar is gegroeid deze week
Een week of 2, 3. Kan niet zeggen dat ik er echt last van heb, ik voel het wel maar word er niet door belemmerd in mijn doen ofzo. (Behalve als ik nies of hoest en er zo'n fikse pijnscheut onderin mijn buik trekt)quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:16 schreef texelonia het volgende:
Oh duurt dat al lang bij jou? Ik ging ervan uit dat het een groeispurt is, en het binnenkort wel over zou gaan. En het is niet echt heel pijnlijk, maar wel gewoon vervelend gevoel.
Ook van jeuk heb ik nu (of eigenlijk al een poosje) lastquote:Op zaterdag 27 september 2008 15:11 schreef Dakota het volgende:
ik heb ontzettend veel jeuk op buik en rug
dat is ook zwaar irritant
En laat ik maar niet over dat schattige Candida virus beginnen
Ik begin ook aardig jeukerig te worden, dacht eerst dat ik teveel bodylotion had gebruikt, omdat ik best snel last van eczeem heb, maar dit is wel op erg veel plaatsen.quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:22 schreef Raissa het volgende:
Ook van jeuk heb ik nu (of eigenlijk al een poosje) lastOp mn buik, oksels, borsten... Hou er hele schrale rode plekken aan over en mijn tepelhof lijkt door die schrale plek drie keer zo groot
![]()
Bron: http://www.eva-verloskund(...)abid/68/Default.aspxquote:Blaasontstekingen treden veelvuldig op, omdat de blaas als het ware verdrukt wordt door de groeiende baarmoeder. Hierdoor blijft er na het plassen urine achter in de blaas. Hierin groeien bacteriën die een blaasontsteking veroorzaken. Meestal zijn de klachten van een blaasontsteking in de zwangerschap niet zo duidelijk. Veel harde buiken, vaak plassen en soms wat bloed bij de urine kunnen op een blaasontsteking duiden. Wanneer u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft, moet u uw ochtendurine laten controleren bij de huisarts. Indien nodig zal uw huisarts u medicijnen geven. Het is noodzakelijk om een blaasontsteking tijdens de zwangerschap te behandelen.
Als je blaasontsteking hebt moet je absoluut naar de huisarts!!quote:Op zaterdag 27 september 2008 16:03 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ik begin ook aardig jeukerig te worden, dacht eerst dat ik teveel bodylotion had gebruikt, omdat ik best snel last van eczeem heb, maar dit is wel op erg veel plaatsen.![]()
En Tex; ook hier buikpijnen![]()
Eerste 8 weken echt idioot veel krampen gehad, de echte bandenpijn.
En nu ook af en toe wat Raissa zegt; alsof je ongesteld moet worden.
Ik plas de laatste week echt idioot veel, bij een klein glas moet ik al snel plassen en voelt het alsof ik al uren de boel ophoud.
Maar het werd wel echt érg pijnlijk en vanochtend wakker geworden, denk echt dat ik een blaasontsteking heb, het doet echt ongelofelijk veel pijn![]()
Ik lees dat met een zwangerschap aangeraden wordt om langs de huisarts te gaan, maar is het echt een must dat je dat doet (antibiotica) of mag je het gewoon ook "uitzitten" (veel drinken en echt continu plassen). Weet iemand dat misschien?
Ik heb de huisartsenpost gebeld, want vermoedelijk loop ik er nu al een dag of 3 mee rond en Maandag bij de huisarts zou dan alweer dag 5 zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2008 16:22 schreef Raissa het volgende:
Als je blaasontsteking hebt moet je absoluut naar de huisarts!!
Jee Carmella, dat is niet zo bestquote:Op zaterdag 27 september 2008 18:53 schreef Carmella het volgende:
Ik ben weer thuis, wel bloedcellen in m'n urine, maar geen blaasontsteking.
M'n nier is gewoon weer aan het opspelen. Toen ik de deur uit ging begon de pijn in m'n nier ook alweer. Eerst had ik alleen pijn in m'n blaas.
Ik heb nu medicatie voor een dag gekregen, dat ik tijdens m'n ziekenhuisopname in m'n infuus had.
Als ik morgenmiddag nog steeds de pijn in m'n nier en blaas heb moet ik weer terug en ik gok dat ze dan alsnog een buisje in m'n nier gaan plaatsen, wat ze al eerder van plan waren.
Heb m'n fiets bij de bus moeten laten staan en heb een taxi gepakt door de enorme pijn. Fijn om weer thuis te zijn, nu is het weer afwachten
Dat had ik ook idd.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:16 schreef Dakota het volgende:
plassen, idd.
Ik hoefde er nooit uit..nu ongeveer 3 keer per nacht en ik ben idd ook al wat verder (27 wk + )
Dus de jeuk zal ook nog wel even aanhouden
Verder heb ik ook 3 striae lijnen sinds een week ofzo.
jeej
Ja dat dan weer wel, maar echt heel mooi zijn ze niet, daarom had ik ze terug gezet.quote:Op zaterdag 27 september 2008 09:57 schreef Webkim het volgende:
Die Isa toch!![]()
Was het wel haar maat?
Ik twijfelde ook alquote:Op zaterdag 27 september 2008 21:50 schreef DJMO het volgende:
die jeuk sta ik dus niet alleen in .. ik dacht dat het aan mij lag, of aan het wasmiddel wat ik gebruik, maar niet dus.
Ja het is even afwachten hoe het gaat, die medicijnen slaan sowieso niet zo snel aan, met het infuus heeft het ook aardig wat uren geduurd. Maar een dag moet voldoende zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:33 schreef Raissa het volgende:
Jee Carmella, dat is niet zo bestMorgenmiddag weet je dus meer?
Jeps dat doen heel veel katten! Hier 1 van de katten ook, die doet heel voorzichtig met mijn buik, wil er tegenaan liggen. De andere kat is echt een idioot en die springt er gewoon frontaal op (auw!)quote:Op zondag 28 september 2008 15:03 schreef Diaan73 het volgende:
Pff ben net ruim 4 uur bezig geweest om de kast, alleen de kast!!, in de grondverf te zetten.... nu nog aflakken, maar dat wordt vandaag niet meer denk ik. Het wordt wel mooi, het is het dus wel waard... nu even rustig zitten en 4 koeken (choco-as) naar binnen aan het werken. Heb lekkere trek.
Ow ja, wat wij ons afvroegen: 1 van onze katten ligt sinds ik zwanger ben, heel vaak bij mij. Ik hoef maar te gaan zitten op de bank of hij ligt al op mn benen en als ik lig, ligt hij op mn heupen. Erg grappig en liefIemand een idee hoe dat komt?
@marie: het is klusweekend!!!
Toen ik zwanger was van Noah was het juist andersom. Onze kat lag bijna altijd bij mij, tot ik zwanger was. Al voordat ik het wistquote:Op zondag 28 september 2008 15:03 schreef Diaan73 het volgende:
Ow ja, wat wij ons afvroegen: 1 van onze katten ligt sinds ik zwanger ben, heel vaak bij mij. Ik hoef maar te gaan zitten op de bank of hij ligt al op mn benen en als ik lig, ligt hij op mn heupen. Erg grappig en liefIemand een idee hoe dat komt?
@marie: het is klusweekend!!!
heb je het weer voor elkaar sjeenquote:Op zondag 28 september 2008 22:02 schreef Sjeen het volgende:
Go Marit
![]()
Je mag best afbellen morgen hoor... je zal niet de eerste zijn waarbij een koffiedate gecanceld wordt
Oh jezus...staan wij opeens in de top driequote:Op zondag 28 september 2008 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
Marit, je staat nu echt bovenaan hoor!
Leana is al 2mnd niet meer op FOK! geweest, dus ik vond het wel leuk om Marit gewoon bovenaan te laten staan.Ik ben benieuwd of we ooit nog iets horen over de tweeling.
Dat is toevallig, we liggen ook erg dicht bij elkaar!quote:Hee leuk Koningin! Ik heb ook over 2 daagjes m'n 20 weken echo!
Vind jij het ook zo spannend?! En willen jullie weten wat het wordt?
Wij hebben besloten om het een verrassing te laten blijven
ja, ik ben express opgestaanquote:Op maandag 29 september 2008 08:55 schreef marit1978 het volgende:
wel even gaan bellen nu he DJMO !?
Tja, het zal wel moeten he. Dat is het nadeel van de zwangerschap, dat je qua medicijnen weinig kan hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 10:16 schreef DJMO het volgende:
nou ja ingrid, wat een boer(in) is het dan zegik hoop dat je het redt met paracetamol, dat moest ik eerst ook, maar bij mij werkte dat ook amper meer vandaar dat ik weer gebeld heb. ik heb vanmiddag om 16:20 een afspraak, en draai dan gelijk een hele riedel af: rugklachten, slecht slapen en benauwdheid door het hoesten, jeuk over heel mijn lichaam en ze zoekt maar een oplossing want om zo nog twaalf weken door te lopen heb ik ook geen zin in
ik kreeg net mail, en de kinderwagen die ik wil hebben is er nog, en we kunnen bellen voor een kijk-afspraakwat ik dus zo gelijk ga doen
Wat denk je nou zelf? Het is voor hun vast een klap in het gezicht als je 2-3 weken terug doodleuk hun vertrouwelijke nieuws dat ze voor een kindje bezig zijn aan neemt en zelf zwijgt als het graf op hun vraag of jullie al voor een tweede gaan.quote:Op zondag 28 september 2008 21:58 schreef marlieske het volgende:
Vandaag het aan de ouders van mijn man verteld, was totale verassing voor hun dus heel erg leuk.
Betwijfel of mijn schoonzusje het wel zo leuk vond om tegelijk met mij zwanger te zijn, ze keek een beetje moeilijk, heb er maar niet te veel van gezegd tegen mijn man maar op de een of andere manier was de reactie een beetje lauw.... naja who cares?
Heh, ja dat wordt nog watquote:Op zondag 28 september 2008 23:18 schreef DJMO het volgende:
jose, jij, dakota, ingrid en ik .. we zitten allevier rond kerst... datumvierling maken1e kerstdag ofzo
Behalve als er 6,5 tot 7 jaar tussenzit, ik heb bijna alles weer nieuw "moeten" kopen. Komt ook bij dat een groot gedeelte van Twan al weg is naar mn neefjes... Ach en ik vind het eigenlijk wel leuk, heb nu een hele andere smaak dan toen. Vooral wat aankleding van de babykamer betreft.quote:Op maandag 29 september 2008 15:23 schreef marit1978 het volgende:
dat scheelt echt stukken bij een tweede he ?!
ingrid, allemaal leuke winkels om te slagen!!
Daarom stonden mijn woorden goed nieuws ook tussen ""quote:Op maandag 29 september 2008 15:30 schreef marit1978 het volgende:
ohja Diaan, dat is inderdaad alleen handig bij kleiner leeftijdsverschil ja
Ik zie de controle van vandaag niet als "geen goed nieuws" hoor.. het is gewoon even ontnuchterend als je tóch stiekem zit te hopen op aanstaande-zijnde bevalling.
Ach, waar praten we over. Over 3wkn is de baby er sowieso.
Ik ben alleen al heel gelukkig met nogsteeds redelijke nachten, niet echt verergerende bekkenklachten en het besef dat we het qua opvang met ilse ook deze week weer prima geregeld hebben!
Wat valt er nog te zeuren?
Ohja..het weer ! Laten we het daar eens over hebben
Maffemuts, beterschap, Hopelijk kom je er nu goed doorheen en kun je woensdag gewoon zelf naar de controle!!quote:Op maandag 29 september 2008 16:23 schreef Fruppel het volgende:
Maffemuts wat naar dat je je zo rot voelt, ik hoop dat je snel opknaptt en het dan echt achter de rug hebt!
Net bij de supermarkt vroeg de kassadame hoelang ik zwanger benjoepie, vond het zo leuk dat ze het ondanks mijn beetje dikke (dicht geritste) jas toch mijn buik zag!
Ben meteen weer apetrots op mijn buik!
Onwijs zere rug vandaag dus heb besloten de rest van de dag maar niet veel meer te doen, het scheelt dat ik vrij was vandaag.
Net als Diaan moet ik toch wel toegeven dat ik 5 hele dagen werken best een beetje zwaar vind op het moment.
quote:Op maandag 29 september 2008 16:54 schreef Dakota het volgende:
Verder heb je bij de zeeman op het moment idd erg veel leuk spulik heb er 3 complete outfitjes vandaan gesleept. een grijs en roze pakje (hetzelfde pakje in verschillende maten) Dat bestaat uit een broekje, truitje met een beertje erop die uit sterretjes bestaat en een vestje met capuchon met sterretjes erin. voor 7.99
en een lichtblauw pakje (met rokje) en een vestje.
En je hebt er ook schattige rompertjes op t moment (aangezien ik elk meisjesrompertje van de Hema op t moment al heb
ik haat dat pluizige spul..maar dit beertje is gewoon grijs, stempelachtig en bestaat uit heeeeeel veel kleine sterretjes..beetje stoer dusquote:Op maandag 29 september 2008 17:11 schreef Ienieniemie het volgende:
[..]
Tja, van beertjes en sterretjes moet je houdenWat ik wel een nadeel vind aan het goedkope spul is dat het zo slecht blijft in de was. Had zelf een serie shirtjes van de Wibra enzo voor de eerste, maar dat is echt na een keer of twee drie wassen al helemaal vaal.
quote:Op maandag 29 september 2008 17:23 schreef Mibos2 het volgende:
Ieniemienie van de Wibra weet ik het niet want die hebben we hier niet in de buurt maar ik weet wel dat de Zeeman broekjes en shirtjes langer meegaan dan die van de C&A in elk geval.
och we doen alles bijna gelijk..ik ben net een dag van mijn candida afquote:Op maandag 29 september 2008 20:01 schreef DJMO het volgende:
nou .. ik heb dus candidasmeerseltje meegekregen, dat hoesten is weinig aan te doen, maar tegen die chronische verkoudheid heb ik een neusspray meegekregen, en tegen de benauwdheid door het hoesten heb ik een inhalator meegekregen. de rugpijn komt waarschijnlijk door het hoesten en moet ik warm houden, (kruik/douche) en laten masseren door vriendlief.
wel heel leuk, mijn huisarts heeft een echo-apparaat gekregen en moet daar nu mee om leren gaan. omdat ze maar weinig zwangere vrouwen in haar praktijk heeft, mag ik als proefkonijn dienen![]()
ik krijg komende donderdag een gratis echo, voor haar om te leren, en voor ons is het natuurlijk altijd leuk
ze vroeg ook nog of ze vriendlief mocht bekijken met het echo-apparaat, ik heb maar een slag om de arm gehouden
hoe lang heeft het bij jou geduurd?? ik kreeg trouwens de tip/raad mee om me (voorlopig) met uni-cura antibacteriele zeep te wassen, ik ben benieuwd of dat minder jeukt na het douchen dan "gewone" zeepquote:Op maandag 29 september 2008 20:15 schreef Dakota het volgende:
[..]
och we doen alles bijna gelijk..ik ben net een dag van mijn candida af
We zijn toch niet verplicht om hier iets over te zeggen? Misschien hebben we geen zin om een wijzende vinger te geven (omdat het vast weinig zin heeft) en gewoon verder te praten over hetgeen waar het hier over gaat; zwangerschap en geboorte!quote:Op maandag 29 september 2008 13:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind het raar dat je zoiets hier verteld en ik vind het ook raar dat niemand hier er ook maar bah of boe op zegt.
Het zat me echt al een paar dagen dwars.
ik 6 dagen heb een daktarin zalfje gekochtquote:Op maandag 29 september 2008 20:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
hoe lang heeft het bij jou geduurd?? ik kreeg trouwens de tip/raad mee om me (voorlopig) met uni-cura antibacteriele zeep te wassen, ik ben benieuwd of dat minder jeukt na het douchen dan "gewone" zeep
Dat kan. Maar als iemand, wie dan ook, het hier in geuren en kleuren uit de doeken doet, heb ik toch een of ander gevoel van plichtsbesef dat als niemand ook maar iets zegt ik wel degelijk wat zeg.quote:Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef Miffy1984 het volgende:
[..]
We zijn toch niet verplicht om hier iets over te zeggen? Misschien hebben we geen zin om een wijzende vinger te geven (omdat het vast weinig zin heeft) en gewoon verder te praten over hetgeen waar het hier over gaat; zwangerschap en geboorte!
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het ook belachelijk van die schoentjes. Maar ik vind het helemaal niet raar dat niemand daar verder wat over heeft gezegd. Als je er nou live bij staat in de winkel en je ziet het gebeuren... ja dan is het raar als niemand bah of boe zegt.
Sorry, dat zit mij dan dwars
doe dat dan gewoon!quote:Op maandag 29 september 2008 21:18 schreef Miffy1984 het volgende:
IK WIL BEVALLEN!
Haha... ja, een datum 4ling.. ik ben eigenlijk niet echt van plan om op tweede kerstdag te bevallen.. lijkt mij ook niet zo heel erg leuk voor de kleine zelf om echt op een kerstdag jarig te zijn. Tijdens de periode ervóór is prima, lekker in de kerstsfeertijd, maar op 1e of 2e kerstdag...quote:Op zondag 28 september 2008 23:18 schreef DJMO het volgende:
jose, jij, dakota, ingrid en ik .. we zitten allevier rond kerst... datumvierling maken1e kerstdag ofzo
Het is zóóó leuk om het aan je klasje te vertellen. Ik heb het al gelijk verteld toen we onze eerste echo hadden gehad (dat was in ons geval al met 7w 3d, omdat we in het ziekenhuis liepen voor behandeling). Het was vroeg ja, dat besef(te) ik ook, maar ik kon het gewoon niet langer voor me houden.. ik kon het wel van de daken schreeuwenquote:Op maandag 29 september 2008 13:15 schreef ik80 het volgende:
oke, heel heel misschien (ik hoop het wel, want ben woensdag 19 weken) mag ik het deze week aan de kinderen en ouders van mijn klas vertellen hehehe (dat ik zwanger ben)
Ik ben hiervoor opzoek naar foto's van de ontwikkeling die ik dan kan uitprinten/lamineren enz om het verhaal duidelijk te maken. Iemand een idee waar ik deze op het www kan vinden?
haha.. ja... zit ook wat in... da's wel waar. Ik zal er nog eens over nadenkenquote:Op maandag 29 september 2008 22:13 schreef DJMO het volgende:
jose, het is wat iedereen zegt idd, je hebt het niet voor het zeggen, maar ergens zou ik met kerst dus wel prettig vinden omdat ik dan steevast elke kerst thuis kan zijn, en geen gehannes heb of we nou 1e kerstdag naar zijn of mijn familie gaan en dito met tweede kerstdag
Verzoekje aan de modjes: mag het in de op?quote:Op maandag 29 september 2008 22:03 schreef Raissa het volgende:
[..]
We krijgen een héél eigenwijs meisje![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:44 schreef Miffy1984 het volgende:
Fijne vakantie! Geniet daarvan! Daarna worden de vakanties... eh anders :-)
Nou, meer van mijn nek/schouder/sleutelbeen. Nu dus 3x per dag 2 paracetamol nemen. Ik heb wel een stuk beter geslapen! Onderrug ook nog wel, maar dat ben ik wel gewend. Kun je toch niet veel aan doen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:21 schreef Noli. het volgende:
Ingrid heb je nu nog steeds last van je rug of lees ik het verkeerd? Kun je niet naar een fysio?
(ik mail,pm,dinges je zo nog ff, ook over zondag enzo)
goed, dank je! Op wat harde buiken na (die verder ook niet vervelend zijn maar alleen een signaal zijn dat ik sommige dingen maar beter even wat rustiger kan doen) voel ik me fitter dan voor de zwangerschap. Heerlijk!quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:23 schreef Fuente het volgende:
Owlet, ik ben er zelf ook echt blij mee. Ik vind het heel jammer dat ik deze uk zo weinig voel, maar zij gaf ook aan dat ik echt gewoon moet bellen voor een CTG als ik geruststelling nodig heb. Juist omdat ik uk zo weinig voel is het moeilijk te bepalen voor mij of het goed of niet goed is. Maar ik voel me echt een stuk blijer en positiever![]()
Hoe gaat het eigenlijk met jou?
Het is ook niet erg. Maar wel een teken dat je het niet drukker moet makenquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Veel harde buiken zijn op zich toch niet erg? Zou niet weten hoe ik het rustiger aan kan doen namelijk.
Ik mag donderdag ook weerquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:10 schreef cattie het volgende:
Ik mag donderdag weer op controle. Ik ben benieuwd. Hier gaat alles eigenlijk nog boven verwachting goed! Natuurlijk wel wat standaard klachten, maar niets extreems. En morgen weer naar mijn lekkere fysiovoor wat baloefeningen.
Ja, dat is echte en verschil ten opzichte van een eerste zwangerschap! Maar aan de andere kant heb ik ook het gevoel dat het me geestelijk fitter houdt. No móet ik wel fietsen met een peuter achterop en ik móet haar wel tillen. het gaat ook allemaal zo veel sneller dat ik bijna geen tijd heb om stil te staan bij eventuele ongemakjes, er is altijd wel iets te doen met een peuterquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:10 schreef cattie het volgende:
Fijn dat je je energieker voelt dan voor je zwangerschap Owlet! Qua harde buiken, heb jij net als ik dat de zorg voor een peuter er soms ook in hakt? Als Ive een jengeldag heeft en ik veel energie aan hem kwijt ben en met hem loop te sjouwen, merk ik dat direct.
Ze vindt een mannelijke gyn beter dan een vrouwlijke?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:58 schreef marlieske het volgende:
Zweefvliegje wat een mooie echo's! Weet je het geslacht of wilde je dat niet weten (btw ik vraag niet naar het geslacht hoor gewoon nieuwsgierig of jullie het wel weten)
DJMO maagzuur brrrrrr neem snel een rennie en inderdaad minder of stop met de koffie.
Diaan pijn bij de fysio betekent dat ze je op de goede plekken heeft behandelt. Nu even niet fijn maar de komende dagen merk je dat het zijn vruchten af gaat werpen. En ik hoop dat je baas met je mee wil denken om een goede oplossing te vinden, maar dat komt vast wel goed.
Vanmorgen intake gehad bij de vk, was allemaal prima verder niets bijzonders hele tas met leesvoer, badeendjes knuffellapjes enz mee Isa vond het geweldig![]()
Ze vond het een goed idee om naar een andere gyn te gaan in een ander ziekenhuis, mede omdat ze mijn vorige gyn kent en haar ook een ijskonijn vind. Een mannelijke was een verstandige keuze volgens haar![]()
en dat gaan we over 14 dagen bekijken of het gevoel nu wel goed is.
Oooh, oke. Je bedoelde deze mannelijke gyn en niet in het algemaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:35 schreef marlieske het volgende:
Cattie, nee ze denkt dat ik me bij deze man beter op mijn gemak zal voelen als bij de vrouwelijk gyn die ik eerst had, ze kent ze namelijk allebei. Het gaat dus puur om de keuze voor mij persoonlijk.
En bij de vk praktijk waar ik loop heb ik vorige keer ook gelopen en daar ben ik zeer tevreden over, overigens zullen die ook niet bij de bevalling zijn, kom er dus puur voor controles en het praatje.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Mn werkgever kennende zullen ze niet zo moeilijk doen, kan ook niet omdat het echt puur medisch/lichamelijk is. Ik ga echt proberen rustiger aan te doen, al is het moeilijk is een beetje de aard van het beestje... ik denk dat minder werken al een stuk beter voor me is. Peaceman steunt me ook waar hij kan en ontlast me ook een beetje met Twan. De kast die ik nog wilde afschilderen, ga ik ook niet meer doen maar doet mn vader nu voor me.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:00 schreef Marie79 het volgende:
Nou Diaan, zeker wel luisteren hoor naar wat de fysio zegt, dus luisteren naar je lichaam! Rustig aan hoor meis!![]()
Fijn dat alles goed was Dakota en Marlieske!
Vanmorgen de verf in huis gehaald enkwam thuis uit zijn werk dat hij morgen lekker vrij is, zodat hij morgen mooi kan gaan schilderen
vanaf week 30/31 om de 2 weken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:27 schreef Reinhilde het volgende:
Dakota, nu al zo snel weer naar de VK? Ik ben nu pas toe aan elke 2 weken, en ben morgen 32 weken! Vorige keer was 3 weken terug, daarvoor ook 3 weken, daarvoor 4 of 5 weken! Is dat bij elke VK anders?
Fijn dat alles goed is, trouwens!
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:15 schreef Kinderwens het volgende:
Vandaag had ik de eerste echo; ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Echter was het vruchtje niet te zienWel het vruchtzakje en de dooier maar meer niet, ook niet na lang zoeken.
Volgende week heb ik weer een echo om te zien of er dan wel een vruchtje te zien is. Tevens werd ik gewaarschuwd dat ik een miskraam kan krijgen en dat ik naar de SEH moet als ik te heftig vloei.
Ik voel me zo rot; het kostte zoveel moeite óm zwanger te raken (MMM), we waren zo blij en dan nu dit nieuws. Ik probeer positief te blijven maar eigenlijk voel ik me hartstikke verdrietig en onzeker. Ik wil dit kindje niet kwijt!
blijkbaar anders nu..quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:37 schreef DJMO het volgende:
ik heb mijn oude kaart er eens bij gepakt, maar ik hoefde pas vanaf 28 weken om de drie weken, week 36 kreeg ik een 2 weekse afspraak, en vanaf week 38 wekelijks.. dat is dan toch wel veranderd, of ligt dat gewoon aan het ziekenhuis/vk waar je controles krijgt??
Je bent net mijn broerquote:
Het vervelende daarvan is dat mijn collega's dan alleen maar harder moeten werken. Want er is vaak gewoon echt geen tijd. Maar ja, zo hou ik het ook niet lang vol natuurlijkquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:15 schreef Diaan73 het volgende:
Tex wat een akelige dag heb je gehad zeg, maar je kunt die pauze en avondeten gewoon eisen hoor. Dan moet de rest maar even wachten.... ik weet het, lastig om te zeggen maar wel gewoon doen hoor.
Nee precies... en dan loop je ook veel meer het risico dat je helemaal uitvalt en daar zit jij maar ook je baas natuurlijk niet op te wachten.... zijn ze nog verder van huis.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Het vervelende daarvan is dat mijn collega's dan alleen maar harder moeten werken. Want er is vaak gewoon echt geen tijd. Maar ja, zo hou ik het ook niet lang vol natuurlijk
Jaaaaa en datumtweeling zou leuk zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:37 schreef Miffy1984 het volgende:
Haha, en jij ook al niet Marit! Nou zal leuk zijn als we het dan op dezelfde dag proberen :-)
Tja buiten het feit dat ik ook niet (meer) mag, kan ik ook niet helpen... hij doet dat het liefst alleen. Morgen ga ik wel helpen met behangen omdat dat op patroon moet en dat vindt hij maar niets. detail: mn vader is schilder/behanger...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:16 schreef Marie79 het volgende:
Kinderwens ik duim voor je hoor, en sterkte deze week![]()
Diaan, dat gaat de goede kant op! Je vader lekker aan de klus en jij relaxen![]()
Hier isnog niet aan de klus want we zijn nu ong. een kwartiertje ons bed uit denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |